REKLAMA

Tomasz Konieczny prosto z Opery Wiedeńskiej

OFF Czarek
Data emisji:
2018-04-24 11:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
35:13 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
, a teraz chciałbym zaprosić państwa do wysłuchania moje rozmowy z Tomaszem koniecznym światowej sławy basem barytonem, który w, którego często można służyć w Operze wiedeńskiej my niestety Tomasz konieczny jest niezwykle zajęty, więc przeważy spędza czas w Wiedniu natomiast w najbliższą niedzielę będzie go można usłyszeć także w teatrze wielkim Operze narodowej w Warszawie rozmowa miała miejsce wczoraj, a dzisiaj zapraszam państwa do jej wysłuchania dziś Rozwiń » państwa, którzy nie byli w Wiedniu w sobotę i w niedzielę tę ostatnią niech żałują, bo nie lada dzień szkoły na śmiałków nie lada rarytas powiedziałbym NoToCo PiS Kongres jest się BAC tu Bach, czyli 2 wystąpienia z rzędu pana Tomasza koniecznego 20 01 . w sobotę Fidelio i 20 02. walki ja to pierwsze pytanie wyszedł z tego jak to jest większość Raków nie śpiewać dzień po dniu tak większość poziom nawet przez nich ani żaden z nich jest Kraków nie wspiera w ten sposób to są takie mocne historie, które nam się czasami zdarzają mówi zdarzają się w pewnych sytuacjach pieszo takiej sytuacji jest jest sytuacja, w której musimy go zastąpić prowadź się zdarza w tych też zwani do nas jakiś teatr dzwoni do mnie mówił w naszych, bo tam 13 pizza jest chory i nowych gdzieś pana zapytać czy może pan może pan zastąpić tego właśnie koleją w innej wtedy na podejmowanie decyzje tak szybko progresu sytuacje wyjątkowe mnie rzeczywiście w tamtym roku do czynienia z taką sytuacją tutaj w Wiedniu to był pierwszy link niwelują gra o psy od 5 lat, w którym miałem nic śpiewać byłem wtedy w Mediolanie, a partie wokalne miał zaśpiewać darem serca, który zna bodajże 2 tygodnie przed przepisy tymi spektaklami odmówił no i oczywiście Opera wiedeńska w takiej sytuacji za racji mojej tej przeszłości i Libii trudno, dlatego że rząd partii grałem dzwoniła oczywiście do mnie prawda ja wtedy właśnie to jakoś myśleć co będzie możliwe czy coś da pogodzić z próbami w Mediolanie 1 rzeczywiście jest, by była taka sytuacja niż miesięczna za cel walki jest się z chwilą aspektach złota Renu nie z Walkirii Zygfryda i drugi, jakby drugą edycję ringu to były 2 charakteryzuje drugą edycję przejął potem inny kolega, który mógł w tym czasie już nie mogłem spektakle natomiast prześmieszny sytuacja miała miejsce podczas likwidacji, ponieważ dzień przed zlikwidujemy śpiewają w Mediolanie partii komtura, która nie jest może paść bardzo rozległą partią, ale zaśpiewać trzeba prawda głosy pracuje natomiast problemem największym problem logistyczny, dlatego że dostać się z Wiednia do z Mediolanu do Wiednia niż tak łatwo samochodem Jerzy byś chciał samochodem aż przez ponad 1000 km co do spania w 1 200, więc uporały Opera wiedeńska zaproponowała wówczas transport tzw. Driver Service, czyli ci Rudno kierowcy, który w, którym pomnik przyjechał zawiózł mnie do tego co do Wiednia w nocy ja z echem czysto teoretycznie mógł w samochodzie spać gdzieś jest to bardzo dyskusyjne, bo położyć nie ma z bardzo jak w samochodzie na kierowcach nie pozwala na to, żeby gdzieś tam się w bagażniku położyć, więc w ogóle my sytuacja taka nie różni mnie nie do końca optymalny zesta w na inne rozwiązanie Otóż mój przyjaciel kolega z Nysy Maciej Szymański posiada swój mały samolot i przedział po prostu kompletny, a po jednych, po czym polecieliśmy przez przez właz do Wiednia one one wykonane z lądowaniem w Wiedniu i Polsat sport do Warszawy w razie taka przygoda miała miejsce w tamtym roku natomiast wracając do tego są tutaj wykonaliśmy w tym tygodniu o dłuższym jest nowy cała cała idea tych spektakli w Operze wiedeńskiej opiera się na tym, że są to serię, czyli angażuje się dawnego śpiewaka Ion śpiewa w tym terminie serię powiedzmy 3 4 spektakli zawsze w Operze wiedeńskiej spektakli nie jest duża, bo jest teatr repertuarowy w związku z tym tak w innych teatrach zjednoczyli się w Mediolanie n p. trzeci w Paryżu czy Nowym Jorku tych spektakli zawsze w serii jest więcej wtedy świat, jakby 1 tytuł cały czas jest tutaj są o Wiedniu tych spektakli nie można tak dużo zagrać, bo jest to teatr repertuarowy w związku z tym gracze czasami nawet tylko 2 × dany spektakl albo albo 3 × jednak przypadku Fidel ja ring n p. gra się tylko raz, więc jeżeli ja decyduję się na planie ringu to wykonuje ten ring wykonali 1 spektakl i po 1 ze spektakli z każdego z każdego tytułu, czyli w tym roku to była też nietypowa sytuacja, bo myślałem we wszystkich 4 operacyjnym WCO się chyba normalne historie niewiele było takich w takiej sytuacji, żeby rząd właśnie 1 świat był obchodzony we wszystkich 4 z takiej spektaklach ringu, ale jest zespołem, bo tam na złocie Renu potem walczyli również podana Andreas wędrowca w 2 30, bo pana również o zmierzchu bogów zerwałem postać Günthera czy zupełnie odmienną postać to się udało też było wyjątkowo Amerykanie nowy albo Erika albo Eryka będę miał jeszcze tylko raz Metropolitan Opera i na tym się kończy natomiast w związku z tym, że jestem tym przez cały miesiąc na jej ten drink w był wykonywany raz dyrektor w tym samym czasie zaplanował Fidelio no i teraz, bo pytania albo będę wykonywał będę wykonywał pizza praw dzieliło w tym czasie, w którym jest seryjnym i wtedy właśnie następuje ta kompilacja ćwiczyli jest w sobotę mamy wznowienie Fidel, a w niedzielę w niedziele Walkiria albo rezygnujemy kompletnie z z Fidela no i tutaj jest oczywiście pytanie do mnie czy jest w stanie to zrobić na ja zgodziłem się na to zgodzić, dlatego że jej normalnie czy powiedzmy często bywa w ten sposób, że my, że żyje świat cały pierścień Nibelunga to złoto Renu Walkiria są to spektakl, który gra się po sobie bardzo często śpiewa się złoto Renu następnego dnia walczyli i złoto Renu Wod -Kan w złocie Renu jest jeszcze trzęsą partią niż partia pizza oraz Fidelio zgodziłem się nad tą, po czym jak już na to zgodziłem i syna ten pierwszy link już się odbył tutaj w Operze wiedeńskiej ten spektakl spektakl się zbliżały NATO może powiedzieć, że nad zdjęciem oraz zarys tak, by stres był niemało przy tym spektaklami, ale udało nam się wykonać jestem dzisiaj jesteśmy dzień po spektaklu powagę chwili jestem głos jest także tak nie straciłem głos i jestem bardzo szczęśliwy, że udało nam się to wykonać to ZOZ stanie się ośrodkiem przy Fidel US to nie jest pana pierwszy Fidelio w sensie doświadczają różnych reżyserię tego spektaklu nie zawsze reżyseria była chwalona natomiast zawsze pan uchwalonych Śpiewak w willi jest taką operę która do nas należeć do takiego bardzo żelaznego repertuaru szczególnie nas na niemieckich jest też bardzo ważną pozycją jest w imię nawet okazji, kiedy chce wykonywać takie taką taką inscenizację trudno powiedzieć może, bo to w zasadzie było poniekąd koncertowym wykonaniem, gdzie reżyser miał taki pomysł, żeby nawiązać do takiej słynnego wykonania Fidelio w nowym Jorku podczas wojny diwa światowej, kiedy Toskanii dyrygował Toskanii no to jest taki podobnej rangi był to pomysł jak wykonać jak wykonać w tej chwili w Izraelu pieśń Nibelunga prawda czyli, czyli Wagnera premiera zagrać w Izraelu w tej chwili to podobny wymiar miało to wykonanie wówczas w czasie drugiej oświatowy wykonanie niemieckiego kompozytora w w stanach Zjednoczonych mojej reżyser, bo do tego nawiązać mieliśmy dodatkową postać z Toskanii do Toskanii właśnie który, który zdobył aktor który, który zresztą mówił i jeżeli w błogi stan jakość też dyrygować Dody wychowywać się robić no nie mogę też był to udany pomysł tej inscenizacji było bardzo duże rejony są tak różne rzeczywiście z widzieli go sam z siebie nie jest operą, która w, które dziś tam osiąga szczyty dramaturgiczna taką, którą również nie zawsze czarodziejski flet też mamy ogromny problem z librettem i takie opery szczególnie zachęcają obecnie reżyserów dążą do wymyślania rozmaitych rzeczy rozmaitych śmiem to prawda okazję robić tak dziwne historie na scenie w Salzburgu na świat miałem swojego dublera na scenie tancerza, który wokół mnie się jak chciał czasu, by uwijał gdzieś tam robił to zdaje się producenci się pojawiły gwizdy a gdy jedno z no tak na gwizdy wizy u nas są raczej dobrą oznaką natomiast buczenie się pojawiła Leonard targi buczenie i bardzo nam się nie podoba w Operze rzeczywiście są Jonas Kaufmann jej Jonas Kaufmann tego sobie nie przypomina natomiast jazda na taki nastał na pewno nie otrzymał budzą wybór jest awaria tak reżyser otrzymał także wrócimy do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM informacja, że kilka minut państwa i moim gościem jest bas baryton Opera wiedeńska pan Tomasz konieczny, ale także członek jury tegorocznej kapituły nagrody Radia TOK FM wracamy po informacjach Radia TOK FM w Tomasz konieczny bas-baryton Opera wiedeńska jest państwa i moi goście tak jak wspomnę w pierwszej części w sobotę 2 1 kwietnia Fidelio, a 20 02 . czyli w niedzielę teraz mogę powiedzieć wczoraj, ale prawdopodobnie to dopiero gdy otoczyli dzisiaj to to zbyt skomplikowane sobie państwo prowadzi w niedzielę Walkiria i w sobotę i w niedzielę za pulpitem stoły Adam Fiszer dyrygent tak, którego pan zna od lat, bo 1 60 w Operze my tam raz, ale w liście jak marketami, gdyby też ta wasza uwaga na rozkaz przygląda się to zaczęło no to jest tak zawsze w życiu każdego artysty są takie postacie, które w, które mają ogromny wpły w na dalszą drogę tegoż artysty i śmiało mogę powiedzieć, że Adam Fiszer jest 1 z takich bardzo ważnych moich mentorów z ludzi którzy, którzy mnie w życiu bardzo pomogli i się mówi tak taki artystyczny rzeczach, bo tam buty, bo oto chodzi w tej w tej całej sprawie mówi Adam Fischer był dziewiąty dzień MD, czyli gra mówi dyrektor w teatrze Narodowym w Mannheim w czasie, kiedy ja my tam byłem na stały zaangażowany w mojej to był teatr dla mnie dla mojej kariery bardzo ważne, ponieważ tam też kremy do pierwszego od pana tam zaś samego pierwszy tom Ford nastaw pasji hallu i wiele innych partii wagnerowskich ich Strauss polskich myli co stało się po tym, jak domena w ogóle mojej mojej pracy artystycznej mali teraz rzeczywiście zadane spotykamy się z od tamtego czasu może nie nie bardzo często, ale dość dość cyklicznie no bo w jako przykład podam chociażby budapeszteński żniwa generalskie, które są pomysłem Adama festiwali wagnerowskich odbywa się na Węgrzech co roku w pięknej sali koncertowej muzyk Walas my na rozbudowany wspaniały takich, które można porównać z naszym wrocławskim na forum muzyki 3 3 z mostem można z nas tym bardziej to jest trafne porównanie Adam Adam jest wspaniałym artystą to jest człowiek, który rzeczywiście poświęca się kompletnie temu co robi w sztuce jest już w tej chwili nie młody mimo to z dnia pan okazję słyszeć Fidelio -li właśnie słynną drugą uwerturę z drugiej części Fidel aktora jest taką tradycją wiedeńską i ich to coś się o tej emeryturze dzieje na jak Józef nie wiem czy były głosy na niego wejść bardzo często jestem jego wejście po tej po tej uwertury i to właśnie z szczególnie wtedy, kiedy Adam to dyryguje taką drugą bardzo ważną postacią w moim życiu, że chodzi o dyrygentów jest transferem jest z kolei dyrygujący, z którym tutaj w Wiedniu my mu pierwsze 5 śpiewałem i który dyrygował słynnego Mysona Fidelio właśnie w Salzburgu, o którym jeszcze rozmawialiśmy o innych warto dodać, że damy Fischer jest starszym bratem Ivana Fischera także dyrygenta, a obie 2 panowie jako dzieci śpiewali wciąż jest w lecie tak dokładnie dokładnie tak było oni się w ogóle z tego co pamiętam wychowywali w Wiedniu obarczeni są 1 oczkami praktycznie przez setki pokolenie dyrygentów muzyków do tego pokolenia należy również Stefan szkolą też n p. znany warszawskiej publiczności to jest to są tacy to jest takie pokolenie wychowane właśnie na Operze wiedeńskiej inna jeszcze takiej starej szkole na bycie apel magistrem takim takim dyrygentem z prawdziwego zdarzenia to jest to jest niezwykle ważnym w tym w tym w dzisiejszych czasach mamy zbyt dużo gwiazdorów dyrygentów was zbyt mało właśnie w przenośni rzemieślników kapel majstrów powinni też takie takie taki bardzo pozytywnie nasączonym w w świecie niemieckojęzycznym stwierdza NIK kapel majster właśnie do sądu sąd pracy oraz 9 wracamy do walki i chyba nie zaskoczy nikogo, jeżeli powiem, że zakończyły się owacją na stojąco za każdym razem jak pojawia się pan Tomasz konieczny to międzynarodowa publiczność szalała ale, ale powiem, że to, że właściwie szalała zakaźną rozwija się pojawią właśnie czy 3 dyrygent Adam Fischer czy śpiewacy, którzy występowali do jedno wielkie szaleństwo no właśnie to jest to co próbuje przekazać zawsze w Polsce jestem i opowiadać o tym, bo to jest takie zjawisko u nas jeszcze może nie do końca znane czy czynią to do końca nie jest propagowany w ZUS Otóż rzeczywiście na te owacje po dzieła Wagnera, ale również Straussa również po włoskich Opera Giżycka Jonas Kaufmann czy czyni nas chcemy czytania charty Ros one one przypominają owacje po koncertach rockowych miał pan okazję na własne oczy widzieć już słyszeć i to jest coś ci coś co buduje również właśnie ten notę ten etos tego teatru to jest to są ludzie, którzy po to, również przyjeżdżają do Wiednia, żeby to przeżyć no dobrze, ale to straty można budować, ale trzeba mieć do tego śpiewaków śpiewacy, którzy wczoraj słyszałem no to krem do akwenu to jest to jest prawda rzeczywiście Opera wiedeńska ma takiej możliwości da się składa wiele elementów oczywiście na to się również spadają fundusze, ale nic miejską duszami rzecz działa teatr Narodowy teatr wielki operę narodową chyba nie mamy jakichś specjalnych problemów pełne są dużo ważniejsze sprawy, o których niestety w Polsce często zapomina też śpiewaków trzeba edukować na 2 3 lata do przodu i to jest niestety póki co na razie nie do przeskoczenia jeśli chodzi o polskie instytucje kulturalne jest to nie do przeskoczenia ten kalendarz układany w ostatniej chwili i w takiej sytuacji nie mamy już kompletnie żadnych szans, żeby właśnie śpiewaków, żeby zebrać obsadę ludzi, którzy właśnie, którzy właśnie na takim poziomie wykonają dzieła pokażą, że czekam na ring Wagnera w w Polsce gdziekolwiek chyba nieprędko usłyszymy to musimy zdawać na ja w bardzo próbuje tutaj zrobić oczywiście reklamy i i w taki moim marzeniem n p. byłoby wznowienie grania ringu z w Operze leśnej w Sopocie no to jest takie miejsce, które my, który ma ogromną tradycję w w tej kwestii przedwojenną na ich wpły w panowie politycy odwagi to rzecz odwagi to są to jest naprawdę złoża są złoża na tym można bardzo dużo zarobić Bydgoszcz będzie chciało, bo my jej ludzi, którzy w Białce ja wiem osobiście od Towarzystwa Wnorowski którymi czasami tutaj czy tam się spotykamy jakichś rozmowach z publicznością, że to jest grupa jedno tysięcy ludzi, którzy jeśli usłyszą też takie będzie miała miejsce w Polsce to natomiast przyjadą już nie trzeba powtarzać jak ważne jest z innych, czyli te 4 opery ten cykl 4 oper Wagnera o inne, a w Serie, a w tym na ringu czy w tym cyklu jak ważna postać wota na wydają się, że to, że Polak śpiewa coś co jest na wskroś niemiecki na wskroś ważne no świadczy o pana Puszczy talencie i tym jak wygląda komu jest pan Staszek no bo nie wyobrażam sobie, gdyby coś jeszcze można to w świecie niemieckojęzycznym operowym osiągnąć no w bardzo panu dziękuję co jest niezwykle miłe co pan mówi to jest moja taka praca życie wali się na tym skupiona na tym brutalnym się pochyla moc od wielu wielu lat w mowie co za każdym razem, kiedy jestem pytany właśnie od pana, mówi że jest to również trasa, która ma swoją perspektywę wieloletnią jeszcze przede mną czy to nie jest zakończona praca no jest to oczywiście taka niektórych to boli prawda niektórych Niemców to boli, że nagle Polak jest właśnie tego tego prawa ojca, ale bogata ojca no to jest tak niektórym się od dna i tak Odyna zgodnie z tym się to nie do końca podoba woleliby mnie widzieć właśnie jako Ecole de Ricka, czyli złe złą postać w w pierścieniu Nibelunga retabulum tak dokładnie dokładnie, ale dorobimy to ja się do partii uwielbiam ona ma w sobie tyle aspektów i tyle różnych odcieni tyle tyle warstw, że naprawdę można można nawet sobie pozwolić w pewnym momencie na wykonywanie i za każdym razem odrobinę inaczej bym mógł zasugerować, że chodzi o rolę to może nawet w żywieniu włącznie bym popracował w notach wczoraj zdaje się było w niezgodzie tak bardzo wywiąże włącznie nie wytrzymała, który we wsi na szczęście nikomu nic nie stało, ale ma pan rację że, że to jest bardzo wielowymiarowa wielowarstwowa rola zresztą rozmawialiśmy kiedyś o tym, muzyka Wagnera z w tym cyklu operowym jest niesamowita Jona odnajduje go koresponduje z warstwą libretto i teraz i że mamy wątpliwości co się dzieje, dlaczego coś jest to nawet nie musi wysłać tekstu tylko się wysłać różnych motywów muzycznych, które powtarzają się są można, by można je nazwać eksperci nazywają się do spotu właśnie nomen omen włóczni od rana tu element niezwykłej tam przeróżne zjawiska i przedmiotach i ludzie mają, więc za stołem wątpliwości, kto się z kim zakochał się zakochał się co będzie rodziło to Wagner muzycznie mówi to jest to on żadnej partii to jest niesamowite w bardziej koresponduje z bardzo dobrze z dobrze ujęte, ponieważ rzeczywiście motywy one nawet nie dopowiadają one stanowią w zasadzie równoznaczny z wideo zagląda ludziom równoznaczne środek wyrazu do do słów i do tego są co w treści jest jak przekaz tej treści słownej przekazywane przez Wagnera Wagner w tej treść słownej przekazu jeszcze co innego, bo był bardzo silnie związany z tradycją germańską co w tamtym czasie było bardzo ważne niektórzy się oburzają właśnie rządu takim Niemcem z Niemców, ale to było proszę państwa co na to by zrozumieć, że w tym wczasach Wagnera Niemcy nie były 1 państwem minie dotąd było to było dla nas to nie był jedenasty tam było tu masa małych księstw było wielu artystów tych właśnie szczególnie patriotów, którzy chcieli doprowadzić do jakich takiego takiego takiego spotkania się tych ludzi i Warner był 1 z nich także jesteśmy bardzo surowi wobec wobec pewnych takich czy innych przekonań Wagnera w ich też zbyt może nas jego traktujemy to miasto coś, czego dokonał w warstwie artystycznej pasji dramaturgicznej proszę państwa nie ma drugiego takiego rewolucjonisty w muzyce, jakim był Wagner to cała muzyka współczesna również nasz Penderecki mistrz, którego uwielbiam w również również korzystał z tego z tego właśnie są co Wagner w muzyce na muzyce i w ogóle w teatrze operowym pozostawił tam miejsce w motywie to jest tylko pewien pewien element tego dzieła one są jej ona oczywiście doskonale pan to ujął rzecz, że wierzyciel nie do końca jest pewien tego, że na scenie dzieje to może może od osób wsłuchać się właśnie w muzykę i i od razu wiadomo, o co się coś z tym Shrekiem dzieje czy czy jest jakiś podtekst danej frazy w zmierzchu bogów tez w ogóle szaleństwo, jakiego tam się wszystkie motywy kryzysom przeplatają lutego, czyli one ze sobą te motywy budżetu zaczynają tworzyć osobny zupełnie z zacznę żyć osobnym życiem i leciał z sobą dyskutować z naprawdę praca całego życia no i jak tu tak traktuje jako pracy do życia wrócimy do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM informacja, że kilka minut państwa moim gościem prosto z opery wiedeńskiej jest pan Tomasz konieczny bas baryton w państwa i moim gościem w Operze wiedeńskiej w Wiedniu jest pan Tomasz konieczny bas baryton w niedziele brawurowo wykonał partie wokalne z walki dla tych państwa, którzy którzy nie znają bez godności cała ta cały cykl operowy Wagnera na rynkach, czyli pierścień Nibelunga jest niesłychanie złożone, ale generalnie chodzi o pewne relacje pomiędzy ludźmi, a bogami ale gdyby ważną rzeczą jest kwestia prawdy wolności powiedziałbym są co daje wolność, a co daje też pewno powiedziano dość mamy do czynienia z panem, który jest nieśmiertelny coś co sobie powiedzmy zbudować różnymi narzędziami, ale zaraz też jako nieśmiertelna jako Bóg powiedzielibyśmy, że w pewnym systemie prawa z i układów, których sam nie może złamać tak było taniej jest rzeczywiście jest łapany, jakby z w tym w tym świecie swoich właśnie tych tych kontraktów, bo też tak mówi jest pan pan umów z pan umów pan kontraktów w tym świecie germańskim, dlaczego o tym, był taki tak ważnym Bogiem był najważniejszym, bo ja był stadion wraz z Bogiem, ponieważ te plemiona germańskie byłym, a niestety bardzo kresowe and Mary cała pieśń Nibelunga w jeśli się czyta to jest opowieść o niekończącej się będę się tam w zasadzie nikt nie przeżył on się wszyscy by mógł liczyć, jeżeli 1 z 1 SEK, który drugiemu co zrobił co do domów ten drugi musiał się zemścić zemścić po prostu oni się na my wszyscy wybijali do końca tego terenu tak ważne w tym świecie staro germańskim było właśnie chce uporządkować spowodować, żeby nam żeby, żeby można było problem inaczej rozwiązywać nie tylko właśnie w tak krwawy sposób my tutaj pojawiła się ta postać Odyna właśnie w Boga umów umowy o tamtego czasu stały się święta złamanie umowy było gorsze od czegokolwiek, a i tak do dzisiaj to jest tak do dziś trwa nasz, jeżeli Niemcy podpisują z kimś jakąś umowę to ta umowa rzeczywiście ma taki walor no może nie świętości, ale jest coś niezwykle solidnego i raz mamy tego wota, na który z 1 strony podpisały umowę, ale z drugiej strony chciałby pewne zapisy tej umowy zmienić i 8 sobie, że czas płodzić założy nową rasę z Łodzi prawda na dzieci jedno jest sens, bo z mam to czas bliźniakami syn będąc wolnym człowiekiem, który bez jego wspomagania tworzy z delikatnym rozwiąże tę kwestię Ney prezes jest wszystko to jest wszystko tylko środek docenta SGH odrazą prawdą jest prawda jest natomiast taka, że było pana z bardzo szybko zdał sobie sprawę, że właśnie to przywództwo polskiej ta cała włócznia, na której ma wypisane te ruiny święte ruiny, które pozwalają dzierżyć tą sprawą my, że to jest tylko i wyłącznie ograniczenie, ponieważ od momentu, kiedy udało mu się dotknąć pierścienia Nibelunga, który ma absolutnie magiczne właściwości to magiczne właściwości jest nieograniczona władza nad całym światem od tego momentu po prostu już marzy tylko i wyłącznie pierwszy dzień, a prawdą jest, że żywota na skutek interwencji bogini miliardy czy bogini ziemi gali można powiedzieć w pierwszej części, a w zasadzie w przy wstępie do 10 0 dla córki bramki dla Rosji, a co zrobi to potem się wydarzyło to jest oczywiście nie odpowiemy całego rynku tutaj, bo to jest niemożliwością nie mogę na ten temat są godzinami opowiadać my na to co się stało stało się to, że wokalna noc w skradł albo Resovii ciężko przez niego zarobiony zdobyty pierścieni, w którym Alby, iż naprawdę miał ochotę tylko i wyłącznie na posługiwał się o tyle, o ile mógł zdobyć bogactwo naszej to była jego w zasadzie całe marzenie, aby jeszcze nigdy nie myślał od władzy na cały świat raz, bo tam już zaznał tej władzy, bo były właśnie czym jest bowiem najważniejszym bowiem prawda jest, ale okazuje się, że jest jeszcze ważniejsza czy większa, więc wyższa moc może można mu większą moc osiągnąć my, czyli można jeszcze pierwsze niestety okazuje się, że pierścień jest niekompatybilność właśnie ta jest z oszczepem, czyli z drugim insygnia władzy, dlaczego niekompatybilne, dlatego że w tym pierścieniem, bo pan, że musi zapłacić za budowę za lekkomyślne budowę z zamków wahają się w związku z tym no muszę tego pierścienia pozwem musi zapłacić za jej, dlaczego musi zapłacić, dlatego że jest właśnie panem umów i dlatego że budowniczowie tej rywala hali w najem w zamian za za za zysk za nie dokonano zapłaty i kradną bogom w boginie Sarajewie, a boginią Soraya ma takie właściwości, że donosi mogą właśnie jabłka, które powodują, że są nieśmiertelni maleństw bogini staram ja jest dla bogów rzeczywiście życiowo istotna w mojej, bo tam jest tu uwięziony w tym wyborze dokonuje tego wyboru w ten sposób uczy się pozbywa się tego rynku płaci tym w tym pierścieniem w ME linię tak pierścienie my płaci za zawody nie wstaje z kraju wraca do bogów one stają się nieśmiertelni, ale było tam już ma tylko jedno marzenie, żeby znowu posiadać empirycznie, ale wie, że dopóki ma ostrze w ręku nie może tego zrobić nie wyprowadza całe to oczywiście w wydatkach szmatka powiedziałbym o tych wolnych ludziach to jest tylko tylko środek do celu mamy on tylko o to czy mogą ale gdy tylko po to, możemy się jawić jako właśnie taki facet, który ma klapki na oczach tylko do celu, ale właśnie ta scena, której szaf Wagner pisał do ministra Franciszka lista, który jest sercem całego miasta rywalki liczyli nomen omen właśnie ta rozmowa pomiędzy ojcem córką piwo panem obrusie będą walki o pokazuje, że tam w nim drzemie strasznie wiele pokładów no i to właśnie dochodzimy do sedna dlaczego, bo tam, pomimo że jest czymś takim nie skończonym łotrem, bo tak jak go jak tak postrzegam, dlaczego jest tak ogromnym ogromnie sympatyczną dla publiczności postacią Otóż, dlaczego dlatego, że rzeczywiście one merowi udało się za pośrednictwem tego, bo pana z nowszych pokazać nas człowieczeństwo i to jacy jesteśmy naprawdę, czyli jesteśmy dobrzy jesteśmy źli tylko dodam, że jeżeli kogoś nie było w sobotę, bo w niedzielę w Operze wiedeńskiej na tamtym wydarzeniu to pana Tomasza koniecznego będzie można posłać w najbliższą niedzielę w Warszawie w teatrze wielkim Operze narodowej o godzinie osiemnastej specjalne wydarzenie koncert w specjalnych, gdzie m. in. właśnie usłyszymy Wagnera wprawdzie nie inne wprawdzie nie będzie walki, ale za to będą partie Zygfryda Tristana Heysel w tak, by zapraszane są bardzo serdecznie i ja was nie lubi się powtarzać, ponieważ około roku temu miałem okazji świat dla warszawskiej publiczności właśnie kilka monologów wagnerowskich na to w tym roku zdecydowaliśmy się na zaśpiewanie coś innego repertuaru my jej będą monologi Strauss Solskiej 2 będzie również Moniuszko, którego jubileusze zbliża i którego PiS nie bardzo lubię wykonywać i będzie właśnie scena jest pierwsza scena z trzeciego aktu Zygfryda, która jest drugą taką bardzo ważną sceną dla dla pierścienia, bo tak właśnie w scenie, który pan mówił wokalny wokalne myśli właśnie ich opowiada o tym w swoich od swoich rozterkach swojej córce już traktuje te córkę w zasadzie jako część siebie tylko dla nas taki w zasadzie prowadzi rozmowy z nią my, tak więc w tej scenie z Zygfryda ona jest bardzo ważna dlatego, że to jest czynna jest scena, w której dochodzi do Chin do spotkania z taką ostateczną instancją, jaką jest bogini jazda, która będzie śpiewała znakomita Magdalena Pluta z Akademii operowej na skroplony, który w ZUS w części, zakazując lub operową swoją flotą też pracował tak tak zrobiliśmy zrobiliśmy na zakończenie naszych warsztatów, żebyśmy złoto Renu to Magda śpiewała właśnie również jak w złocie Renu i zna doskonale to co zrobiła postanowiliśmy spróbować teraz teraz druga zmierzyć się z tą drugą dużo trudniejsza sceną także czy macie państwo kciuki w tej scenie w tej scenie, bo pan udaje się do bogini ziemi po raz trzeci dostać się pod kątem się udaje udaje się pod tą, żeby otrzymać w zasadzie od bogini ziemi rozgrzeszenie, ponieważ bogini ziemi jest ostatnio ostateczną instancją, jeżeli ona zabronił ABW stanowi tego, czego woda czy chce dokonać czyli, czyli żywot dane zamierzenie było pana jest co nowych chce, aby jego wnuk z Liquid zaraz po tej scenie swoim mieczem, który zmiecie magistrze stworzony przez pana kiedyś potem miecza, który pękł właśnie na wszczepienie bociana, a teraz pan zechce czegoś innego, bo pan chce tego, żeby z kwit za polscy zapaśnicy tego miecza tej magicznej broni zniszczył Bogdanowi jego oszczep, ponieważ ten oszczep to jest jedyna rzecz, która wiąże sułtana jest przeszkodą na drodze do pierścienia i testy są osoby, które Tomasz konieczny w czasie niedzielnego spektaklu zniszczeń po bez pomocy dotąd niestety to się zdarza w czasie spektakli no i nieszczęście Kolejorza w porę instynkt tezy o kilka zdarzyło projekty aktów Operze wiedeńskiej oni wiedzą doskonale, że muszą mi dać, że muszą wydawać metalowy ostry mróz alternatywa również drewniana z takiej 2 ruszy oczywiście w czasie prób bardzo szybko zostały ranne zostały z skasowany skasowane natomiast co myśmy też niezbywalność pan też niestety nie wytrzymał pod koniec 2 zloty, ale on jest ono o tyle o tyle zabawne, że na końcu ostatnią fazą, bo pana jest właśnie fraza wtórują śpiewa, kto boi się w końcu samo jego ostrze pół Holender nie ma mowy o o obcych niestety został na na scenie notabene właśnie zdobędzie brąz w lidze i wino było to bardzo ważne tak, bo to bardzo wiele dobrych kilku takich śmieci jest docencie bardzo dziękuję Tomkowi z konieczny bas baryton Opera wiedeńska był państwa i moim gościem, ale prosto z opery wiedeńskiej w najbliższą niedzielę 2 9 kwietnia Tomasz konieczny występują w koncercie specjalny w teatrze wielkim Operze narodowej początek o godzinie osiemnastej utwory czarować wyciąga Ryszarda albo Richarda 6 2 rzeszy wywiad Richard Wagner, ale także Ryszard stała sztuka akcji Stanisław Moniuszko oraz Stanisła w w bardzo dziękuję bardzo dziękuję państwu zapraszam serdecznie w niedzielę to była moja rozmowa z Tomaszem koniecznym Tomasz konieczny światowej sławy bas baryton opery la wiedeńska, ale już z niedziele w teatrze wielkim Operze narodowej specjalny koncert o godzinie 1 8 i powiem państwu, że Walkiria naprawdę powaliła mnie rzuciła mi na kolanach informacji już za kilka minut o godzinie dwunastej po informacjach Mikołaj Lizut jego program dzisiejszy program przygotował Paweł Zientara, a nad jakością czuwał Kamil ruble Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu! A w promocji Black Friday obowiązuje prawdziwe 50% zniżki!

KUP TERAZ 50% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA