REKLAMA

Czego się boimy? O Strachu opowiadają Małgorzata Wdowik i Dobromir Dymecki.

Kultura Osobista
Data emisji:
2018-04-25 19:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
21:50 min.
Udostępnij:

Strach to nowy spektakl TR Warszawa. Twórcy przyglądają się przyczynom i naturze strachu. Autorem scenariusza jest Robert Bolesto, autor m.in. scenariuszy Córek dancingu i Ostatniej rodziny.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kultura osobista Patrycja Wanat dobry wieczór rozpoczynamy kulturę osobistą studio zamierza dzisiaj Małgorzata Wdowik reżyserka spektaklu strach tu bije dzwon Wilson i Dobromir Dymecki, czyli aktor, którego w tym spektaklu zobaczymy w Dąbrowie Górniczej będzie moty w strachu dzisiaj rozmawiać strach będzie miał swoją premierę w najbliższą sobotę na deskach TR Warszawa rynnę twórcą scenariusza jest w ogóle Robert Bole stoczyli człowiek, którego możecie na pewno państ Rozwiń » w poznać z i jego filmowych dokonań, czyli z ostatniej rodziny albo z córek dancingu to są te 2 takie bardzo głośne scenariusze, których on było inne autorem jest inny teraz Robert Bole 10 0 dla teatru o strachu, dlaczego strach nie leń to właśnie dowód taki pierwsze pytanie do głowy chyba jak przeczytałam o tym, tytule tym spektaklu czym się strachu różnią od lęku strachu jeśli wymyślimy teksty takie perspektywy czysto psychologiczne jest związane z odczuciem dotyczącym u konkretnego obiektu natomiast lęk jest bardziej doznaniem, w którym tkwimy, w którym jesteśmy w i które ma w jakim sensie jakąś ciągłość dają się, że to wyszło od tego, żeby zastanowić się nad takimi rzeczami, które się rzeczywiście konkretnie boimy i zacząć na na ich temat fantazjować niż wyjść od samego stanu, w którym jesteśmy, czyli od rynku nowość, bo my, ale od tych fantazja może chwilę porozmawiamy zapowiadając, że w ogóle zapowiadające spektakle nel nagrywaliście aktorów, którzy mówili właśnie takich swoich cennych prywatnych mniejszych lub większych stracha, zanim oddam Dobromir owi głos z pozwem może Agnieszki Wróblewskiej, czego Agnieszka Żulewska się boi był powód jest otwór jest zima trzyma kciuki i co ważne nie ma skorupy Patrycji Images forum czarny tych, które pojawiają się wiosną są 2 przechodzą, a dzieci NFZ mają w złotówkach jak wyłamała się bardzo przestraszyła nawet obecnie bez chóru ślimaka to chyba został faktycznie on w tym wypadku czy wszystkie sprawy można zamknąć taki worek, przypominając być może to było pierwsze spotkanie z 3 miejsce reprezentuje osobowości to wymyśliła wzbudziły sporo rzeczy jest wyżej niż tak naprawdę ma znaczenie w sferze seksualnej słowami my elastycznego ma spore znaczenie w słowa są już dziś do żony bez skutku po jest wyższe niż w Pajęcznie, bo reszta z o tym, sensie nieprzewidywalnym wspólnie z nigdy nie jest życzliwa ludziom w myśl, że w tani, bo jego dostosowywania się do kształtów, gdy jego o tych wolnych właśnie bardzo ciekawy z pewnością ten słynie w czołówce tej listy z zmieniały mówi z bardzo konsekwentnie w i może w zasadzie pewność, że to była Agnieszka Żulewska cham mówiła o swoim strachu strachu, który mam przybiera postać ślimaka Dobromir czegoś się boisz co tobie budzi strach od tych rzeczy jest bardzo dużo i też test jest taka zapowiedź ze mną, więc można sobie posłuchać, ale ten cud to dajmy się też szereg Best skupiali czuła łączyli trochę leń z tym strachem właśnie w takiej warstwie tekstu tekstowej cenne głównie jest mowa właśnie strachu co znaczy o rzeczach, które obejmują one są bardzo konkretnej bardzo mocno osadzone w rzeczywistości, a właściwie w warstwie wizualnej tego co będzie widoczne duże jest lęk to znaczy z tego co spod świadome tego co jest rannym nie do końca nazwane nic pewnego rodzaju stanem czy na i pewnie ktoś odnosi też dojdą do do różnych złych emocji lęku trwogi niepokoju i t d . więc ma strach jest film w nie mówić fachowa nazwa spektaklu jest wszystkim chętnym jest u nas Janik oraz za groza w ich niepokój nie mówić ile wydano bez wyrazu w języku polskim talenty dotyczących tego strachu bez mezzosopran Gajda taki, że jakby ktoś wziął je na śnieg z różnie definiowana, ale wszystkich wad odcienie właściwie z w spektaklu się pojawiają to właśnie na inną na różnych poziomach motyw warstw jest bardzo dużo młodszego z fatalnym tak było no gdzie zaczęliśmy MO wyszliśmy od takiego doświadczenia jej, ale takiego stwierdzenia, że strach jest opowieścią historią i ten obraz cieszmy się zastanawiać jak w tej grupie, w której pracowaliśmy realizatorów aktorów wieki historia ma my i czego jako ta grupa konkretna się boimy, a nie tego co jest nam często narzucana przez politykę media i postanowiliśmy ją gdzieś zainwestować takie opowiedzenia tej historii ale, choć niekoniecznie historyk tylko skupienie się na doznaniach i doznaniach tego, ponieważ strach też jest emocjom, ale i tego jak by jak tom emocje pamiętamy, jakim doznajemy i stwierdziliśmy, że wyznaje takimi rzeczami, które zostają najmocniej w naszej pamięci to jest obraz i też dźwięk i to obie te warstwy gdzieś w MON przekształcił się w taki dziwny sceniczne koszmar, które od, którego w, jakim sensie zapraszamy wita i dlatego gdy jest tych powiedział Dobromir styl tych warst w, ponieważ warstwa dźwiękowa Andres inie zdradzamy tajemnice, ale jest niezwykle istotna w tym spektaklu i ona gdzieś pozwala tak naprawdę ideałem jest ścieżką, przez którą gdy, po której sobie spaceruje widz w naszym spektaklu w tym w ogóle nie mówiąc do spektaklu przyznawał się, że pojawiam się strasznie dużo wątków Enea w głowie, bo myślę sobie o przyczynach strachu o tym czy strach jest uniwersalną prywatnym strachu o jak źródłowym strony, choć spróbujmy może temu się wszystkiemu winne trochę inne przyjrzeć jeśli myślimy o pamięci strachu do tych co nam się wiąże z przeszłością prawda czy ten strach strach bardzo często jest wygenerowany w ogóle już tych najmłodszych latach znów pojawiają się właśnie w nowy styl w tych filmach zapowiadający spektakl tancerz pojawiają się bardzo często pojawiają się takie wypowiedzi, że jako dziecko obejrzałem z obejrzałam coś tam jako dziecko zobaczyłem zobaczyłam coś, więc strach bez obaw jednostek ich w bardziej pierwotnych emocji, gdzie spotykamy gwiazda, gdyż bardzo ciekawe było w ramach tych poszukiwań spotkam się z prof. Barbarą i ale i on właśnie powiedział, że ten strach, jakby nic się atakom jest jest czymś co nie jest nawet między uniwersalnym między ludźmi, ale też międzygatunkowe to jest jakby też odczuwane przez zwierzęta przez c przez zęby to poczucie zagrożenia, gdy zakaz dla nas bardzo podstawowa jako dla ludzi emocjach, bo wiąże się z przeżyciem dla branży uzyskamy od od zagrożeń tak na zbyt często ciekawe, bo można porównać sekunda nurt kometa rok metafora z systemu alarmowego w samochodzie czy lobbysty strach jest czymś takim zaczyna nam w tym momencie ktoś coś się włamano się do samochodu bobry są na maksa PIP palec i dawać znak, że jesteśmy zagrożeniu co nie oznacza, że on się realizuje strzelnic oraz realizacji tego obiektu konfrontacje tylko tym momencie fantazji na temat obiektów którymi jesteśmy jakimś sensie rzeczywiście dzieciństwo jest bardzo bardzo istotnym elementem było też profesor de Barbaro poetyki bardzo ciekawe co, że re Strange zaczyna się w momencie porodu, kiedy czegoś bardzo ciemnego i ciepłego wychodzimy z bardzo zimnego i jasnego z tez pierwszy moment, w którym po prostu rzeczywiste emocjom może się wykonać doświadczenia po raz pierwszy pojawić kultura osobista te wciąż kultura osobista Patrycja Wanat dobry wieczór w studiu ze mną dzisiaj Małgorzata Wdowik reżyserka spektaklu strach, który 20 08. inne kwietnia, czyli już w najbliższą sobotę będzie miał swoją premierę w TR Warszawa oraz Dobromir Dymecki aktor, który w tym spektaklu występują dobry wieczór raz jeszcze znany oprócz dobro Mira na scenie również się Monika Fajge czy Cezary Kosiński Piotr Trojan i Agnieszka Anna Żurawska w inne giełdy w tym nowość rozmawialiśmy trochę o tym, strachu jako ostrzeżenie od co jest ty zrobił bardzo ciekawe, że inny przez to TGE NFZ powiedziała, że rzecz, że ten strach strach działa jak tyczki autoalarm samochodzie, bo faktycznie często także te Strachy na zieleń kije są zupełnie inną znaną gdzieś tam może mają podparcie w rzeczywistości ale, ale czasami zupełnie absurdalny, więc te lęki które, które mamy sobie one jedno 1 w bardzo często nie wiem mnie nic nie mnie nie podam tutaj naukowych takich dowodów NATO, ale chyba częściej są nawet absurdalne niż wiąże się z jakimś realnym Anna z zagrożeniem tak no właśnie dlatego wyszliśmy z synem z tej perspektywy, że strach jest opowieścią, ponieważ my mamy pewne wyobrażenia n p . dlatego na temat tego co może się wydarzyć i wtedy może pojawić się strach nożyce wyobraźni, jaką najgorszą, że tak bowiem fantazja albo będziemy widzieli to przyszłość tych najgorszych barwach to tylko strach może się pojawić no właśnie takim marzeniem byłoby to, żeby go właśnie ta z tak tak dawał taką autorefleksję na temat tego, gdzie ten strach, jakby powstaje i czym ten strach dla nas jest, ponieważ teraz bardzo łatwo jest podpięcie pod jakąś większą narrację swój jakiś n p. raz tak przed uchodźcami chociażby także zwoje prywatnych wiślanki dużo łatwiej podpiąć pod jakąś dużo większą narrację, która jest narzucona, jakby tam ją, że tak powiem jako średni kurs euro 2 zlotego obecnie realizowane staraliśmy się do nich znajdować się z tym co zwą co jest bardzo nasze czy przy nas, więc czas tak tak też właśnie o tym jak ten strach powstaje wizją powstaje i czy rzeczywiście strach złość ręką tą nic emocję, która alarmuje nas one bardzo pożyteczna, bo nam pozwala nam przetrwać ci co można jego pożytecznie używać chociażby na czas kampanii społecznych używa strachu to znaczy, że nie cichych niewinnie jej rację i t d . ponieważ to są właśnie historie, które są na co nas odsyłają do tego, że rzecz że, żeby nam się nic nie stało, gdybyśmy przetrwali tylko raz jak i jak ten strachem zacząć samemu zarządzać i wykorzystywać go w mądry sposób, a nie dawać się przez niego sparaliżować omamić i i realizować ścieżkę, którą z Magdaleną Wójcik jak Grecja i t d. albo strachem strach jest Super narzędziem do manipulacji Richarda ostrość no właśnie, tak więc też dlatego tym tematem zajmiemy bo, bo teraz w testach jest bardzo mocno wyczuwalny co znaczy, że to co się dzieje właściwych wag globalnie można powiedzieć, iż staż podyktowany przez strach przez to narracje, które mówią, że musimy się bać im musimy trzymać się z swojego na tych płytach myślę, że ten należy, że te przyczyny strachu one mniej lub barwione są tak Bafta uczone, że w naturę człowieka żona się też nie zmieniają, czyli strach przed innymi nieważne czy zdobędzie właśnie uchodźcy czy to będzie żyć czy to będzie z innym Azjata czy po prostu będzie to inny, więc ten strach przed innym był zawsze i pewnie inne będzie zawsze jest strach nie wiem, który bardzo często wykorzystują pracodawcy, czyli uważaj, bo tutaj 2 0 ułożył je za tobą i Enei jak stracisz pracę to nie wyżywić rodziny tak dalej tak dalej tak dalej, więc tych cennych wyciętych z delty tych przyczyn strachu jest bardzo duże one są inne języki niezmienne nawet gdy zdajemy sprawę z tego co jak nimi jak dyrektor zarządzający Exim z tym radzić no to jest dosyć duże pytanie ach, gdyby nic no pewnie byłoby nam w pełni odpowiedzieć, ale wydaje mi się, że może coś jest ciekawszy, tym bardziej gdy komórką RM celem tego spektaklu jest właśnie też zadanie sobie pytania się też dodać trzeba zacząć bać tego wydania ważny, czego Jaś się boję się jak co to co naprawdę na mnie działa i mu tres poszukać sprawczości w tej emocji, które rzeczywiście bardzo łatwa, bo łatwym narzędziem manipulacji i wydają się, że to on tez bardziej coś co znaczy chcieliśmy się skumuluje, czyli zastanowienie się jak możemy odzyskać sprawczość tych emocji i właśnie nawet nad tym co teraz robimy co ze mną jest u nas takie proste czy etyka zamienić dyskonty stają się boi wszystko, ale Rysiek styka wewnętrzna świadomość tego wciąż funkcjonujemy już daje nam jakąś możliwość wyboru tego czy ten i inne to jest rzeczywiście ten uchodźca czy tym in mój lęk przed tym innym ten strach przed tym innym jest związane z czymś czym się we mnie, ale ta możliwość, ale jeśli mam świadomość to możliwość wyboru już mam, a wydaje mi się, że często wraca zdaje on tego sformułowania, że strach jest historią często mam wrażenie, że da, a że media i że u polityka jest w stanie wytworzyć niezwykle jaskrawy historia tych, które nam jest o wiele, które bardzo niezwykłe naszą wyobraźnię i które często nawet rozleniwiają nas może także po prostu przestajemy jak Belg zastanawiać nad tym i stwarzać sobie możliwość wyboru co było też dla nas na tyle ważnym, bo oczywisty teraz jakby ten strach jest niezwykle polityczne, a mecz bardzo świadomym naszym spektaklu staramy się mówić bardziej o mechanizmy, które rzeczywiście są uniwersalne nawet mogą się wydawać EMC z poziomu bajki, ale ta bajka w dzisiejszych czasach bardzo dobrze opowiada o tym co się dzieje w społecznie i remis jest to co było też dla nas celem to trochę świadomy odejścia od tej wprost mówienia o polityce bo jakby te tematy już stałe on był ostatnim roku przynajmniej niezwykle poruszone zarówno przez statek przez inne dziedziny sztuki, a czy wybitny zdawaliśmy sobie sprawę ze swojego strachu z z przyczyn swojego strachu, zanim zabiorą zabraliście się za ten spektakl czy taki kamień aut z fobiami są w ich nie myślę że, że rzeźba co rusz trudno jest powiedzieć, że wzrosły zdawałem z przyczyn strachu na pewno ten proces tego spektaklem dużo rzeczy odsłonił też dużo rzeczy Invest in wśród nas nie jak to powiedziała powiedzieć, ale jakoś tak przepracował z zimna żadna żywa lalka zdążył już jak dużo gadali to on to wiele rzeczy, jakby się ujawniła i co to totalna pan ten proces też prace nad spektaklem ktoś był przez to nową w nawet udało nam się realnym Izraelczycy strachu, bo cenię wasze głosy, że nawet domu strachów, gdzie go cała grupa ziobrystów weszliśmy tam i 5 i naprawdę było straszne, więc cegłę zdobył nawet przez nasz doświadczony bardzo fizycznie i kim sensy, a idź, bo ciekawe, bo rzeczywiście szukaliśmy na różnych polach i ten proces bardzo wyjątkowo zostało nam to umożliwione, że mogliśmy pracować tym naprawdę przez pół roku z przerwami oczywiście, ale mogliśmy się spotykać przez pół roku co pewien czas i norm i przechodzi sobie, że te różne fazy strachu odważnym takiego związanego z horrorami trudno się szybko znów będzie ją politycznie też nam się znudziło w pewnym momencie wyszło to szukanie takich realnych doznań, gdyby było to bardzo ciekawa jak zaczyna, gdy zaczynamy szukać jak by jak właśnie ten temat się element rozkręcać będą zachowywać tylko z rzeki bóbr z potrzebą, gdy adrenalinie takiego prawdziwego doznanie znamy się, gdy jak to naprawdę działa RBI jak rzeczywiście styczna stanie się tak kręci, że byłby to hasło stop, który można było uruchomić przerwać całą tę podróż tym domu strachów została wypowiedziana przez 1 grupę w przeciągu 5 minut po tak wystraszyła z zajęć zeszytach fikcja bardzo mocno wpłynęła na nas wszystkich tym to będzie straszny spektakl nie tych nie to jest to odczuć czekamy i nie chcemy, żeby to było coś co on EMC będzie ludzi straszyło tylko bardziej co będzie z ba bardzo nam zdarza, żeby to było coś co pozwala właśnie wybudzić TomTom może podświadomość Barcy i uruchomić ani niższe byłby dziś tak tragiczną straszną rozdanie w rzeczywistości, więc może też fani muzyki plemienną ości strachu, które mogą się wydarzyć w teatrze, a boicie się premier mówi, ale bardzo cenione są znacznie strach tu i teraz bez realnie zaś nie paraliżuje nawet w PiS tak boimy się premiera nowego będziemy na pewno fundamenty schorowani będzie to jakiś koszmarny obraz obraz, ale na pewno nie używamy takiego szachowego straszenia mnie także jest chory możesz domagać się co spada w Chinach w ofercie takich też się pojawiają ale gdy w mniejszym stopniu uroczystą trema zmusiło podobno strachowi rzeczywisty, ale zrezygnowaliśmy z tego dosyć pechowo w zapraszamy bardzo gorąco w sobotę premiera strachów TR Warszawa Małgorzata Wdowik reżyserka, ale o tym, spektaklu Noonan opowiadała Dobromir Dymecki 1 z aktorów, zanim się pożegnamy też czy Cezarego Kosińskiego posłuchajmy, który też ze swoim strachem czy refleksjami na temat tego strachu dzielił nerwy i internecie przy promocji tego spektaklu bardzo wam dziękujemy zapraszamy można ich wyrażamy zapraszamy oczywiście TR Warszawa dwudziesty roku mocno jest to figura, która była najlepiej wyrażono, mimo że wcześniej uznałem, że była wyraźna w takim filmie Saturn 3 był taki, jaki kierował się z 2 SEK to i jachtów w większości filmów z lat siedemdziesiątych osiemdziesiątych te roboty najpierw był bardzo będzie mu dane mi się zbuntowały i tych ludzi chciał zabić z magistra, który się przydać przynosił coś takiego ziemia w Serie z umów, które dotyczy właśnie takiego lęku w przyszłości te w technice zwanej przyszłości i że w tym tygodniu w tym świecie szereg maszyn będzie właśnie biła styki wątek w ogóle w historiach o dosyć dosyć mała listu myślę, że to nie jest zniszczonego w odosobnionych w stronę rynku faktem jest, że dosyć długo nie otrzymały nawet Wiśniowej, gdzie także taki moment, które są zresztą podsycane cały czas którymi n p. z firmami z cyklu Black Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Z Dostępem Premium TOK FM odsłuchasz każdy podcast - bez reklam. Słuchaj wygodniej w naszej aplikacji mobilnej z pakietem "Aplikacja i WWW"

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA