REKLAMA

"Superfoods" z polskiego podwórka

Niedzielny obiad
Data emisji:
2018-04-29 13:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
13:40 min.
Udostępnij:

Rewolucja w żywieniu, czyli superfoods z polskiego podwórka. Tylko czym jest to superfoods? Jak tego typu produkty mają się do tzw. piramid żywienia opracowanych w Instytucie Żywności i Żywienia? Rozwiń »

Jak przyznaje gość Karoliny Głowackiej, czyli dietetyczka i ekspertka Aleksandra Cichocka, samo pojęcie superfoods to znak, że coraz bardziej interesujemy się zdrowym żywieniem. Inna sprawa, że nie możemy zapominać o stosowaniu diety zbilansowanej. W końcu to, co jemy i jak jemy, ma ogromny wpływ na nasze zdrowie. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Kto je, temu życzę smacznego. Jest z nami pani Aleksandra Cichocka, dzień dobry, dzień dobry, witam państwa i panią, dietetyczka i ekspertka Narodowego centrum edukacji żywieniowej Instytutu żywności i żywienia. Jaki jest pani stosunek do tzw. Super Foods. Jeśli chodzi o Super Foods to fantastycznie, że pojawiło się takie pojęcie. To oznacza, że my jako społeczeństwo coraz bardziej interesujemy się zdrowym żywieniem i odkrywamy tę wiedzę, że zdrowe żywienie wpływa na nasze zdrowie.  Rozwiń »
Poszukując takich ofert produktów i zastanawiamy się właściwie jak powinna wyglądać nasza dieta całościowo, bo oczywiście takich są produkty, które określamy jako Super półki, czyli Onet i skoncentrowany mają w końcu regulowaną i ilość składników odżywczych chłopiec, ale wasza dieta nie może polegać na jej wynik tylko kilku jakich wybranych nawet tych najlepszych Super półki, ale nasza codzienna dieta powinna być oparta o piramidy zdrowego żywienia jak i walki politycznej, która została opracowana właśnie w Instytucie żywności żywienia i parking, skąd się z wypiekami bieg nie najechać i młodzieży druga tura osób dorosłych i trzecia w tym roku na początku tego roku przedstawiona przez Instytut jest ta piramida dla osób w wieku starszym i właśnie na stronach Narodowego centrum edukacji żywieniowej możemy znaleźć zarówno te 3 piwa nigdy w jakiej kawiarnia dotyczących zdrowego żywienia jak i wiarygodne informacje na temat różnej żywności uchybieniach zaleceń żywieniowych różnych diet i kątach informacje uzyskane przez ekspertów jej i PL informacje mają oparcie w badaniach naukowych, czyli właściwie piramidę zdrowego żywienia aktywności fizycznej możemy nazwać taką Super opory ruchu w bo właśnie to lokalni pokazywane pustoszą też Super produkcję jeśli chodzi o podstawę piramidy na wynik 1 warzywa i obok i karach, które ich w naszych polskich warzyw owoców możemy nazwać Super auto właściwie wszystkie, ale jeśli chodzi o warzywach szczególnie cenne i Bartoszewicz minie od rywali kilka razy dziennie posiał ile uwagi na warzywa, czyli marsza i sałata brokuły szpinak natka pietruszki narciarka w spółkach, która jest ogólnie dostępna, a więc SuperDrob ofert lokat w butach jest ona i było kilka czerwona lub LKS widzi pani, bo jeśli oczywiście zgadzam z tym, że to, że w ogóle pojawiło się takie pojęcia jak Superfund stop to dobrze w tym sensie ziem myślimy o naszej diety, ale czasami się trochę nie zagrał popularny i nie ma albo czy nie wpadamy w pewnego rodzaju mody kopaninę tu teraz opowiada o takim Starym już znanym znanej mądrości po prostu jedz warzywa i gminy, a różnego rodzaju nam Modena opowiadają nie na momencik nie chodzi tutaj marchewkę czy kapusty chodzi o naszą naciski aspiruje i inne jagody godzi Komosa ryżową amarantu z wymieniam te ulgi, które nawet, gdy oceniamy go teraz najbardziej popularne, ale właśnie pytanie czy czy one są nam potrzebne, a jeśli już tego typu Superfund c pani powiedziała produkty, które mają w sobie skondensowane pewnego rodzaju jest składniki odżywcze to czy one muszą być jakieś takie egzotyczne modne czy może mamy takie właśnie na naszym polskim podwórku i spychacze i ich nie mamy ochoty ich sprawia nam to przyjemność i mamy poczucie, że dużo dobrego dla siebie robimy więcej niż dotychczas ich tyle wątki te produkty, o których pani mówi ich do naszej diety oczywiście nie mam nic przeciwko temu natomiast bez tych produktów w Warszawie ta również może być ropa i takie Super takich butów wartych naszego rynku aż pod dachem nie ujawniamy RL najlepiej niech je mieli małej ilości i schemacie produktowe i swoich fantastycznych źródło kwasu Alfa linolenowy jego wielkość grupy omega 3 par 4 i orzechy włoskie również można nazwać Super WI onego opierają również bardzo dużo tak, ale pali, ale nawet go nasz pomysł epokowy nazywanych złotem północy również ich Super krowy też tego faktu Alfa linolenowy jego klub po Maca, który zawiera dużo paszy kiszonki kapusta kiszona ogórki kiszone trojga proc taniały elit jest dla naszego przewodu pokarmowego dla naszych jelit ze względu na te bakterie, które prawnika barwę i które pomagają nie tylko w pracy i jelit, ale również zwiększają naszą odporność naszych jogurty kefiry maślanki Car, czyli sfermentowane napoje mleczne też wspaniale działają antybakteryjnie i kwasu mlekowego także o 1 7 płatki owsiane poza tym, że zabierają mi bardzo dużo witamin z grupy Petr Wagner w skokach nabierają również błonnik rozpuszczalny, która w, który pomaga obniżyć ten zły cholesterol ldl we krwi Jasia i Kasza gryczana Kasza jęczmienna jaglana tuning, czyli skonfederowanych źródło składników mineralnych i witamin ważne obok jagodowe żurawiny i jagody borówki amerykańskie truskawki to też jest pełnia lata, bo bolidów i witaminy k PL w kopalniach działają jednak nasz organizm jest bar Wach wasz Jar gór, a w VAT to niech spełnia wszystkich i witaminy, które mogą być warte w rybach grzybach również państwa Patryka to ich konto obdarowanej źródło wszelkich witaminy antyoksydacyjne, czyli witaminę k PRL i beta-karotenu witamin, które przedłużają młodość i chronią przed wieloma chorobami także mamy ich na naszym rynku naprawdę mnóstwo produktów chodzi o to, żeby ta nasza dieta była urozmaicona, żebyśmy jak warsztaty warzywa, a każdy, kto nie był ciągle pomidory ogórki n p . i Fałata tylko starajmy się w ciągu dnia kilka razy dziennie i robi robi ruch i które z różnych warzyw będą się składały, czyli z tego co pani mówi zdrowe żywienie wbre w temu co mam wrażenie ostatnio dominuje w przestrzeni medialnej wcale nie musi być zdrowej nie musi być skomplikowane ta piramida żywienia jest przecież bardzo proste no i nieubłaganie na samym dole poza aktywnością fizyczną, która się niedawno piramidach i żywienia mnie aktywności fizycznej pojawiła to są te warzywa po prostu z warzywniaka po prostu warzywniaka jest dostępny kredyt w tej chwili już przez cały rok i nie mógł i tak by warzywach, które u nas od Legionowej później na ich wyniki, bo my możemy zastąpić innymi również mrożonkami, których są ogólnie dostępne natomiast w momencie, kiedy jest tego n p. na szparagi regionalna bobrów i amerykańskie jagody no i na jak najmniej chętni produktami tymi warzywami owocami sezonowymi ofertą lubimy to sprawia to mam dużą radość natomiast w Puławach betonem również mamy duży wybór czy innych warzyw i obrotu tak przyglądam się piramidą żywieniowym jakoś zupełnie nie widzę tutaj słodyczy, ponieważ piramida przedstawia te produkty, które powinny być w naszej diecie każdego dnia, czyli to ich otoczeniu muszą być Lu na każdego dnia zresztą mówi się umową w związku z tą walką z otyłością cukrzycą typu drugiego z chorobami sercowo naczyniowymi, że bardzo ważnej zachowanie prawidłowej masy ciała i jedno po słodyczach i jakby nie wpisują się to dobry musimy je codziennie i pełnoziarniste prawda to jest chyba to hasło, które powinniśmy się przyzwyczaić się jakoś się przemoc paki, ale właściwie to już tak funkcjonuje w naszym i środkach masowego przekazu mówiąc o produktach zbożowych zawsze państwo podkreślacie pełnoziarniste produkty zbożowe, czyli właśnie na kartach gryczana jęczmienna jaglana płatki owsiane drugą nagrodę kamerę rzekł niech jęczmienna najlepiej takie będą bez dodatku właśnie tu krótkie i słodkich dodatków i MLI nawet niekoniecznie marki może być lekiem może być kefirem jogurtem do tego można dodać, iż troszkę Wietnamu można dodać, że nasionach słonecznika pestki dyni i 4 2 bokach kamery te śniadanko pierwsze drugie śniadanko modne są w tej chwili te różne mówi i pojęć takich jak wspaniałe pomysły, bo wtedy takiej kontroli prowadzonej w ilości Cate Shortland wypijamy 2 i witaminy, a toksyn bakteryjnych flawonoidów w tych ważnych, których trochę mąki robimy i też n p. makarony pełnoziarniste wcale nie muszą być męczące one potrafią dzięki swojemu orzechowym posmaku jeszcze podkręcić różne inne różne potrawy chciałbym panią jeszcze zapytać na koniec o oleje i oliwy było wokół tego tego działu żywności też mam wrażenie narosło ostatnio dużo porad porady jak wielkich medialnych opowieści czy są właśnie zdrowszy oleje i te mniej zdrowe jak się zorientować i ewentualnie, na których smażyć, na których nie jeśli chodzi o rekomendacji jest wiele towarzystw naukowych to podkreślać, że preferowane powinny być, więc olej rzepakowy i Oliwa z oliwek i gdyby którym my nie musimy używać oliwy z oliwek możemy ich nam smakuje, ale olej rzepakowy jest równorzędnym olejem i Pyda oleje można używać chloru ma do marzenia, jaki dostała od tych tym, że do marzenia musimy wybierać oleje, których wyrafinowany natomiast czy olej, które mają przewagę kwasów wielonienasyconych, czyli olej sojowy słonecznikowy kukurydziany i pestek winogron i takie inne one tylko, na którą on się do ważenia nie nadają, a ten model kokosowy bagnach i Europy i Towarzystwo kardiologiczne i inne Towarzystwa naukowe mówią o olejach i baletu Panek pokonali roślinne i potem Michał wyjątki wyjątki z wyłączeniem olejów tropikalnych, czyli z wyłączeniem oleju kokosowego i oleju palmowego on leżał niedaleko ale, ponieważ w prawie połowa ich wkładu tłumaczy członek kapituły ciotek, które podnoszą stężenie cholesterolu we krwi i zwiększają ryzyko chorób sercowo-naczyniowych w tym Syrii są podobne do dajmy na to smalcu i makiety ani nawet nie polecamy Anita olejek pod kalenicą zalecane w ME Challenge, ale zgodnie ze względu na temat członek kapituły to był ważny, czyli znowu nasz swojski olej rzepakowy to trasa wiodła po północy i jak internet Hel Pol ska na wakat jest tu wracamy do wakacji i ich mecz ukochanej żółte na polach zrzuty kwiatuszków to jest właśnie nasz olej rzepakowy marchewkę w dłoni drodzy państwo po prostu pani Aleksandra Cichocka dietetyczka ekspertka Narodowego centrum medyka w edukacji żywieniowej Instytutu żywności żywienia dziękuję pani bardzo za rozmowę dobrego popołudnia dobrej niedzieli i zachęcam państwa do zajrzenia na stronę Narodowego centrum edukacji żywieniowej z szukamy informacji o ożywieniu to szukajmy w tych miejscach, których one są naprawdę naukowo sprawdzone skoro mamy coś takiego jak narodowe centrum edukacji żywieniowej NATO korzystajmy wszystko tutaj jest otwarte i dostępna w 13
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: NIEDZIELNY OBIAD

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Więcej niż na antenie! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj i słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA