Nancy początki bunt bunt w klasach humanistycznych chełmżyńskiej kolejną odsłonę patka 100 emancypacji przy mikrofonie Hanna Zielińska trzeci odcinek serii felietonów radiowych, które mają wspierać tożsamość feministyczną skierowany do tych kobiet, które już mają silną osadzoną w tożsamość feministyczną i nie boję się określać siebie tym słowem na FP, ale też bardzo zależy mina w kontakcie z kobietami, które zastanawiają się wahają nie mają pewności
Rozwiń »
dlatego n p . że mecz przyglądają się w wielu różnego rodzaju mitom związanym z feminizmem dzisiaj przyjrzymy się 1 z nich spróbujemy ten mit rozbroić, a mianowicie mit brzydkich feministki mity zaniedbanej feministki ziemne albo mit taki że, aby prawdziwa feministka nie może się malować nie może dbać oswój wygląd nie może używać kosmetyków kolorowych jeśli już to tylko takich kosmetyków na niektóre mają działanie wyłącznie pro zdrowotne Czyżby posłuchamy dzisiaj głosujemy, by feministek trans genderowe ich n p. kobiety, które określane są jako drag Queens, które bawią się zdarzają jedne emanują swoją kobiecością urodą i bardzo bardzo przy tym dużo korzystają z przemysłu kosmetycznego jak się okazuje nawet mamę na naszym rynku marki firmy produkujące kosmetyki specjalnie dla nich spróbujemy się przyjrzeć się, by 2 głosom w dyskusji o tym meczu 3, by dbania oswój wygląd, a swoją urodę jest prostszy anty feministyczną na naszym rynku polskim mamy 2 książki, które wydają się dobrze reprezentować oba głosy w tej dyskusji pierwsza z nich to klasyka gatunku w tej dziedzinie książka no Miłosz w pisarki dziennikarki Anny wstrząśnięta jest zaniepokojony tym jak bardzo mnie wmawianie, by kobietom ma potrzeby poprawiania swojej urody na wprowadzanie mitu piękna obsesji, by cielesne perfekcji jak bardzo jest to kolejny sposób społecznej kontroli kolejny rodzaj kontroli nad kobietami po wiekach, kiedy kobiety były kontrolowane poprzez wtłaczanie w pewne społeczne role to znaczy dzisiaj kobiety nie muszą Nunes spędzać życia w kuchni czy realizować wyłącznie w polu minę macierzyństwa czy innych sferach prywatnych już kobiety mają znacznie większy poziom samostanowienia obszar samorealizacji dysponują swoimi finansami, ale Naomi Wolf woła zwraca uwagę na to, że inne pojawia się kolejne zagrożenie dla swobody dla wolności dla samorealizacji kobiety i jest nim właśnie na ten rygor piękna wmawianie kobietom poczucie winy z powodu niedostatecznej urodę innych sprawiania, by kobiety czuły się brzydkie inne wynika z bezpośredniego zysku finansowego pewnych dziedzinach pewnych branż przemysłu przede wszystkim chodzi o chirurgię plastyczną i oczywiście przemysł kosmetyczny, czyli ten ideał piękna dotyczy nie tylko w kwestii patriarchatu, ale też po prostu kwestia zwykłego biznesu i my pieniędzy, by jak na pomnik Wolf pisze w swojej książce przemoc chirurgii plastycznej przynosi rocznie 300 000 000 USD dochodów w stanach Zjednoczonych no bo ta po mamy dane Ines tamtego rynku i niby jest to dziedzina dla to są dochody, które zwiększają się każdego roku o 10 % mniej Naomi Wolf zastanawia się a co by się stało, gdyby nagle kobiety przestały czuć się brzydkie, gdyby był przestały wspierać się bez wszelkiego rodzaju firmy związane z poprawianiem urody no Otóż ta medyczna specjalizacja, czyli akurat chirurgia plastyczna po prostu stałaby się nie najszybciej rozwijającą się go medycyna, a najszybciej zanikającą grożą inne medycyny i cała książka Nela Naomi Wolf zatytułowana mit urody poświęcona właśnie jest zjawisku sprzedawania kobietom poczucia brzydoty uleczalne jedynie na kosmetykami czy chirurgią plastyczną ta książka oryginalnie została wydana w latach dziewięćdziesiątych w stanach Zjednoczonych na naszym rynku jest od kilku lat wydana przez wydawnictwo czarna owca inne niestety pogoda jest niewiele straciła na aktualności nadal uważana jest inne za głos klasyczne w dyskusji o mecz z opresji uratowali kobietę i jednocześnie za głos aktualne lub tekturą, która pozwoli za to zastanowić się nad drugim głosem w debacie o tym czy dbanie o urodę jest feministyczna jest książka, która również od niedawna jest na naszym rynku książka wydana przez wydawnictwo krytyki politycznej zatytułowana feminizmie sekcji jest bardzo ciekawa lektura dla wszystkich osób, które czują, że nie do końca jeszcze rozumieją czym jest feminizm nie do końca identyfikują się z tym terminem, a są jego ciekawe w zasadzie można powiedzieć, że to jest wprowadzenie do feminizmu poprzez poszczególne dziedziny poszczególne tematy my mamy przekrojowy opis czym tak naprawdę ta tożsamość feministyczną jest mecz to jest książka Abby, która została pomyślana jako wprowadzenie do feminizmu dla młodych kobiet nawet dla nastolatek, ale na pewno doskonale się sprawdza dla wszystkich również dojrzałych kobiet, które po prostu ciekawe są świata są gotowe zmienić się poglądy albo n p . co chcą głębiej osadzić swoje własne poglądy czują tożsamość feministyczną, ale n p. chciałby mieć więcej argumentów jako asów nie w rękawie w przyszłych debatach towarzyskich lub książka feminizmie sekcji w 1 z rozdziałów również porusza kwestie mitu Uber brzydkiej feministki mamy taki mit, że feministka poznaje się potem, że mnie do siebie swoją urodę na głowę ogoloną na USA, bo to są bardzo krótkie włosy jeśli używa kosmetyków to tylko takich, które mają wpływ na zdrowie skóry, a nie na jej wygląd mamy tutaj rozdział w tej książce zatytułowanej próżność nie jest grzechem feministek jest to pośrednio odpowiedź na książkach, o których wcześniej mówiłam, czyli książka Naomi Wolf o micie urody i faktycznie tutaj autorki książki feminizmie sekcji, czyli dzień for Creation Armstrong i haseł trudów zwracają uwagę na to, że feminizm zdecydowanie stoi w opozycji nikt do tego amerykańskiego ideału piękna, ale jednak branża kosmetyczna ma zdecydowanie coś do zaoferowania funkcjami niską i odwrotnie zimne przypominają na początku rozdziału słowa namówił Wolf Mid piękna wiele innych ideologii kobiecości mutuje, dostosowując się do nowych okoliczności i uniemożliwia kobietom wzrastanie w siłę my Otóż cały rozdział poświęcony temu tematowi w książce feminizm jest w sekcji inne zdaje się podważać się tę tezę, że MF makijaż n p . dla kobiety odbiera jej siła, by tutaj autorki książki podkreśla się, że kosmetyki słodycze on wszedł do podkreślania pewnych cech urody mają zdecydowanie swoją feministyczną w stronę trudny szczególnie jeśli przyjrzeć się historii tych kosmetyków też bardzo ciekawa założeniom powstawania tych kosmetyków inne są firmy, które traktowały makijaż jako źródło siły tak szczególnie marki stworzone przez kobietę ne dla kobiet z tej książki wynika, że można być feministką można malować się, aby delikatnie, by wyraźnie wyraziście wszystkie te rodzaje gliny makijażu czy aby elementy wizerunku mieszczą się w ramach feminizmu, ale pod 1 warunkiem jeśli nie jest to próba dopasowania siebie do nel narzucone go z zewnątrz ideał urody, ale służy do auta ekspresji jest formą samorealizacji, czyli nie dążymy do realizacji narzuconego nam nieosiągalnego ideału piękna i tylko badamy różne odsłony naszego wizerunku net tak jak pisze n p. feministyczna blogerka, która zajmuje się również remaki Jarzęb telewizji net, która mówi tak kocham makijaż to narzędzie ważne w tym co nazywam performatywne kością biodrową również Vivien diler psycholożka kliniczna autorka książki o wizerunku kobiet powiedziała ciekawą rzecz 1 z rzeczy, które w pozytywny sposób definiują naszą kobiecość jest umiejętność zabawy estetyką i urodą, które prawdopodobnie to słowo zabawa ma kluczową rolę w domu jak teraz, po czym poznać, że sięgamy po szminkę albo pod tuszy do rzęs w celach feministycznych ani anty feministycznych no Otóż my i kiedy widzimy siebie w lustrze bez makijażu i makijażem dobrze jest mieć ten sam stosunek do siebie dobrze jest kochać siebie i są te i w jakimkolwiek bardzo nawet wyrazistym wizerunku, jeżeli poprzez kreowanie wizerunku wyrażamy swoje ja czy robimy to co nam się podoba, a nie to co się podoba innym no to wtedy właśnie dbamy o siebie w sposób feministyczny punkt również sam fakt kupowania produktów do dbania o urodę może być aktem feministycznym jeśli się wspiera odpowiednie firmy okazuje się, że pewne marki kosmetyków kolorowych i pielęgnacyjnych odwołują się bezpośrednio do haseł feministycznych n p. 9 pierwszym roku pod bramą założyła w stanach swoją markę my pod hasłem podkreślać nie maskować podczas gdy do tego czasu na większość firm kosmetycznych jednak przede wszystkim właśnie chciało tuszować maskować inne tzw. niedoskonałości skóry takich firm jest więcej są nawet takie oczy nie wiedziałam, które swoją ofertę kierują szczególnie dla miłośniczek bardzo krzykliwe go wyrazistego makijażu nerek i wielbiciel kami tych Marek są przede wszystkim drag Queens i wszystkie kobiety z obszaru trans genderowe go w łeb jeśli chcemy być świadomymi feministycznym kongresie majątkami produktów ogrodowych no to wystarczy spojrzeć na reklamy produktów danej marki jeśli widzimy żal do kup nam w palety cieni i zachęca nastoletnia modelka jest to pozycja seksualna nawiązująca do erotyki jeśli jeszcze w ramach takiej reklamy pojawiają się hasła nawiązujące do odmładzania czy też jakiś pseudonaukowe terminy to na pewno nie jest firma feministyczna okazuje się też historia branży kosmetycznej ma również pewien rozdział protestów bojkotu w odważnych haseł głoszonych przez feministki w celu n p. usunięcia ze składu kosmetyków substancji toksycznych szkodliwych, ale przede wszystkim w celu zwrócenia kobietom podmiotowości samostanowienia w kreowaniu własnego wizerunku tak czy inaczej niezależnie od tego, jakiego wyboru dokonano rzeczy, jakie mamy stanowisko w dyskusji o tym czy kobieta feministka może być umalowana może być wystylizowana niezależnie od tego co o tym myślimy dobrze jest wyrobić w sobie nawyk powstrzymywania się od ocen u zawodowych nawyków obyczajów innych osób i innych kobiet feministyczne podejście do tego tematu opiera się na przyznaniu każdej z nas prawa do pełnej ekspresji pełne indywidualności to znaczy jeśli mamy do czynienia z kobietą, która nie lubi nie czuje nie wchodzi w ten świat u rodowe uszanujmy jej pełna indywidualności jeśli nasza koleżanka z pracy ze szkoły sąsiadka maluje się niezwykle ekspresyjny niebyły kolorowe cienie krzykliwe, by kolory, by na ustach Mac szkliwa kolor włosów prawdopodobnie czuje dobrze się w swojej skórze i nic nikomu do tego to jest jej własna definicja piękna to jest indywidualność i wbre w pozorom kobiety, które lubią przechadzać się po świecie są te oraz kobiety, które lubią tak jak drag Queens naprawdę mieć porządną warstwą makijażu na sobie działają w 1 celu działają na rzecz prawa do ekspresji samorealizacji przyp i to właśnie kryterium podmiotowe ości wolnego wyboru samostanowienia jest faktycznym kryterium postawy wolnościowe równościowej, czyli także feministycznej i to właśnie to jest jedyne zasadne pytanie czy jestem feministką czy jesteś feministką jeśliby spotykamy się z takimi pytaniami odbijającym się o różnego rodzaju powszechne stereotypy czy feministka możemy być heteroseksualna zdarza się, że ktoś jeszcze inne się zastanawiać czy może lubić mężczyzn czy może kochać mężczyzn czy feministka może być osobą religijną czy feministka może być matką wielodzietną Otóż to wszystko zależy od tego czy feministka samodzielnie dokonała swojego wyboru życiowego inne niezależnie od tego jak wygląda jak idzie przez swoje życie może być feministką, o ile działa podmiotową, o ile wszystko co robi jest kwestią jej własnego wolnego wyboru, gdyby Anna Zielińska to był kolejny odcinek pokaz flamenco Panki zapraszam państwa do kontaktu ze mną pod adresem emancypacji kim opat stok kropkę czasem do suszenia zawsze w piątek do 1 9
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: EMANCYPANTKI
-
-
16:11 TYLKO W INTERNECIE
-
21:27 TYLKO W INTERNECIE
-
13:24 TYLKO W INTERNECIE
-
29:15 TYLKO W INTERNECIE
REKLAMA
POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ
-
06.06.2023 09:00 EKG - Ekonomia, Kapitał, Gospodarka14:02 W studio: prof. Jerzy Hausner
-
06.06.2023 13:00 Połączenie11:44 W studio: Mariusz Cielma
-
-
06.06.2023 09:20 EKG - Ekonomia, Kapitał, Gospodarka14:00 W studio: dr Marcin Mrowiec , Monika Kurtek
-
-
06.06.2023 10:10 Gościnnie: Wyborcza, 8:1023:36
-
-
06.06.2023 13:20 Połączenie11:55 W studio: dr Łukasz Pawłowski
-
06.06.2023 10:00 OFF Czarek34:55 W studio: dr Monika Stobiecka
-
06.06.2023 13:40 Połączenie10:34 W studio: dr hab. Justyna Miecznikowska
-
-
06.06.2023 12:00 A teraz na poważnie13:47 W studio: Krzysztof Kwiatkowski
-
-
06.06.2023 14:00 Połączenie20:47 W studio: dr Anna Kwiatkowska
-
06.06.2023 15:00 Światopodgląd12:39 W studio: gen. Mieczysław Bieniek
-
06.06.2023 11:59 Podcast przedsiębiorczy22:21 TYLKO W INTERNECIE
-
06.06.2023 15:20 Światopodgląd11:17 W studio: Sonia Sobczyk-Grygiel
-
06.06.2023 17:20 Wywiad Polityczny11:54 W studio: prof. Marcin Matczak
-
06.06.2023 17:00 Wywiad Polityczny14:59 W studio: Ryszard Petru
-
06.06.2023 14:35 Przewodnik TOK FM Na Zdrowie01:19
-
06.06.2023 17:40 Wywiad Polityczny13:00 W studio: Michał Fedorowicz
-
06.06.2023 16:00 Światopodgląd11:30 W studio: Filip Piotrowski
-
06.06.2023 15:40 Światopodgląd14:04 W studio: dr hab. Michał Kozłowski
-
06.06.2023 11:40 Kultura Osobista12:26 W studio: Anna Mizikowska
-
06.06.2023 14:40 Raport Gospodarczy13:48 W studio: Jarosław Sadowski
-
06.06.2023 16:39 Co z ciebie wyrośnie?
-
06.06.2023 16:20 Światopodgląd13:24 W studio: Piotr Andrusieczko
-
06.06.2023 16:59 Techstorie
-
-
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!
Dostęp PremiumSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL