REKLAMA

Młodzi chcą rozmawiać o konstytucji!

Świąteczny Poranek Radia TOK FM
Data emisji:
2018-05-03 07:20
Prowadzący:
Czas trwania:
25:00 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
majówka w radiu TOK FM słuchamy Radia TOK FM jeszcze w dzień dobry mówi Paweł Sulik w naszym studiu goście pani Sylwia Gregorczyk-Abram Stowarzyszenie imienia prof. Zbigniewa hołdy dzień dobry dzień dobry panie Agnieszka mili Brand dyrektorka społecznego Towarzystwa oświatowego dzień dobrych szkół i szkół w szachy podstawowa gimnazjum dzień dobry Warszawy w Warszawie, tak więc obrót będziemy to pewnie słuchaczy składki są przekonani, że skoro prezydent Duda tyle mówi Rozwiń » o referendum konstytucyjnym rzeczy zmienić konstytucję część polskiej sceny politycznej i zacznę podchwyciła temat to, że będzie rozmawiał konstytucji nie mylą się nasi słuchacze zaś z parkingu nadzieje tak zrobisz tak będzie będziemy rozmawiali ale, aczkolwiek zupełnie innej strony tak będzie wdowcem uczniami rozpocząć naszą rozmowę w akcję, która się po prostu nazwa tydzień Konstytucyjny to nie jest pierwsza edycja tej akcji tak to przez pion ta edycja tej akcji trakcji rzeczywiście cieszy się ogromną popularnością wśród szkół i wśród prawników, a polega ona w dużym skrócie na tym, że prawnicy oraz i to bardzo różnie adwokaci radcowie sędziowie bardzo dużo sędziów teraz dołączyła pracownicy organizacji pozarządowych idą do szkół gimnazjalnych tam, gdzie sygnał, zwłaszcza jest i ponadgimnazjalnych, aby uczyć i rozmawiać z młodzieżą o konstytucji właśnie kolejna taka edycja czwarty ósma Bitner czerwca piątek edycja to już korzysta żywcem przy głosie zapraszamy na bardzo serdecznie szkoły prawników, ale do zapisów można znaleźć znaleźć na stronie stowarzyszenia, choć da PL tam są formularze zgłoszeniowe lub napisać do nas e-mail Stowarzyszenie małpa Stowarzyszenie Honda PL w Dakarze i my odpowiadamy i w ten sposób można się zapisać do programu co się dzieje podczas takiego tygodnia Konstytucyjnego w szkole myślę o tych nauczycielach tych dyrektorów szkół, którzy właśnie się zastanawiać czy nie wysłać maila nie zgłosić się do namawiam do tego, żeby się zgłosili dlatego, że to jest fantastyczną akcję, która powoduje, że konstytucja znowu jest ważnym tematem jak kiedyś mówiło o motorze, bo ktoś o nich zapomnieliśmy pomyśleliśmy sobie żona już jest będzie zawsze okazało się, że można jedynie przestrzegać to jest bardzo niebezpieczne zjawisko, więc akcja, którą Stowarzyszenie proponuje jest akcją, która mówi o tym, że jest to niezwykle ważny dokument, na którym opiera się, ale istotą funkcjonowania państwa, a kaskadowo niżej wszystkie inne gminne z funkcjonowania na wszystkich szczeblach łącznie z funkcjonowaniem szkoły i w UE, że bardzo należy dbać o to, żeby tej konstytucji nie popsuć i dbać o to, żeby tej konstytucji przestrzegać, ale młodzi ludzie patrzę na to z perspektywy, jaki był wobec nas Jerzy Kozioł to pociągną do swojej perspektywy, bo taki jest też cel od tego zaczynamy, więc tu jedziemy od dołu do góry nie od góry do domu od dołu do góry oni bardzo chętnie rozmawiają o swoich prawach te prawa są zapisane w konstytucji muszą sobie zdawać sprawę z tego, że jest taki dokument, że ten dokument właśnie reguluje to, jakie są ich prawa, ale też, jakie są ich obowiązki, że to normuje i powoduje, że życie w państwie tak bym chciała przynajmniej dla obywatela jest bezpieczna przecież przytaczam materiał z właśnie tak wiele ważnych przygotowane dla uczniów to znaczy to nie jest tak, że prawnik przychodzi z wykładem to nigdy nie zwykła to jest zawsze rozmowa i rozmowa na temat konkretnych sezon kazusów czysta na faktycznym to może ściągamy do dyskusji chcemy poznać ich zdanie chcemy rozmawiać z nimi trasę po partnersku de Point ktoś na pewno ze mną zgodzi, że ten program edukacyjny okres przygotowane w ramach wiedzy społeczeństwie przeczy historycznych przedmiotów ogólnych on jest bardzo takie sztywne to znaczy, że rozmawiamy o konstytucji to mówimy, że jest parlament, czego się składa jak cukrowni nie ma prezydenta, jakie ma premiera chorągwie, a ja nie wiesz, o co i tak naprawdę świetnie, że konieczne mówi Daniel Bąk to ktoś mu pomoże też rozmowa z konstytucją w takim sensie bardzo wąskim gardłem jest rozmowa o państwie euro to jest rozmowa z państwem o demokracji wolności o prawach człowieka o ich prawach o ich obowiązkach uprawnieniach ożyciu takim mamy o tym czy Lotos to co tak naprawdę z okna z konstytucją może się przydać się każdego dnia mówi o przestrzeganiu prawa dla Trefla, ale szacunkowo co młodzi ludzie pytają na tak istotne mają okazję Poznania jest także złożyła hołd dla tych, rezygnując z przychodził prawnik, w których chce do nich przyjść, bo to są osoby, które chcą przejść na taką notę kolekcje mają sens oczywiście jak na scenariusz, ale może się zawsze to wymknąć spod kontroli jest reguła ta jest oczywiście pytają przede wszystkim o n p . o używanie telefonów komórkowych ona ma do czego nauczyciel ma prawo co szkoła może zrobić z uczniem, który korzysta z telefonu komórkowego n p . w czasie lekcji, ale jeżeli nie są dopuszczane, bo my też, że to świetnie bawią mówi, bo to są bardzo można się czymś to dla nich auta nie tylko prawa wyborcze i t d. n p. tylko też czynią nie wolno mi kazać mi było aż telefon Legnica w jakim stopniu nauczyciel ma prawo do tego, żeby informować o ocenie i żebym publicznie czy ma prawo do tego czy niema prawa to torsy to są bardzo to co w rękach niech znajdą państwo rozmów w waszej pozycji, bo z 1 strony trudno jak rozumie, że podczas takich rozmów do Toronto pani jako szefowa szkoły może prowadzić czy też może czasami służy takie rzeczy, których mijam wchodzę na takie zajęcia, ale żałuje pani, że nie chodzi, ale może pani jak owe 12, ale oczywiście, ale wzrost, jeżeli osoba, która prowadzi także zajęcia czy prawnicy usłyszą coś co będzie dla nich niepokojące, o czym my uczniowie powiedzą to mam nadzieję, że mi o tym, powiedział natomiast w PRL za lekką tej rozmowy jest to, że ona się dzieje bez obecności nauczyciela, czyli nie daj Boże mojej, bo Ronaldo nie chodzi o to gdzie sprawa wyszła z bobra ma być porządna rozmowa do dzieci muszą mieć prawo zadawać pytania i SA absolutnym powołania, że ktoś słyszy jej dla władz szkoły już zdążyli się na SOR każdy z nas rozważają to ma do konta z młodzieżą świetnie wie, że powstała 1 z prasowych potrzeba dziś test z bliskimi w ogóle porozmawiać na poważną niewiele, ale moje dzieci szkolne uwielbiają, ale teraz pytanie takie skoro inne przychodzą młodzi ludzie widzą prawnika prawniczkę i mogą rozmawiać to zamach na różne tematy bardzo różni na tyle na ile ja rozmawiam z młodymi ludźmi to pewnie pojawia się ten temat n p. zatrzymań tam parkomaty narkotyki właśnie milicja absolutnie mi się nie uchylam od takich pytań po co też tam jesteśmy tak, bo on chcemy też przy okazji pokazać się od męża tak naprawdę ładne kontakt kontakt z prawnikiem może przynieść tylko korzyści w przyszłości, że warto pytać właśnie, w jakich programów PHARE w przyszłości się uniknąć RT brak jest naprawdę bardzo różne często pytają młodzi ludzie o posiadanie narkotyków w bardzo popularny temat zatrzymań, bo też przymusić państwo wiedzieć, że owo wobec tego co się ostatnio w dziejach w nosie ludzie młodzi też są, zwłaszcza w gimnazjum myślący i też zatroskanie sytuacją pytają o sytuacji zatrzymanych o ich prawa zatrzymali w sobotę z Everestu na świeże zioła n p . jest bardzo popularny przy ostatniej edycji był to bardzo popularne na dnę ta ma także nie uciekają od takich tematów bieżących Japonii też, dlatego że tworzą, o czym rozmawia się w domu chcą, jakby on też zasięgnąć opinii profesjonalisty w sieć to w nich Ziobrze, żeby móc porozmawiać o tym co się dzieje, a w obecnie oczko w państwie my to żaden z naszych prawników, owszem, takie mamy wiadomości o c od skucia Dyrekcji Łódź jako takich tematów za to to nie jest tak, że mu wymieniano teraz robimy tylko te kazusy i 3 kazusy muszę rozwiązać kazusy, a potem będzie Kraków gotowy w stanie wiodące nie negocjujemy właśnie kartkówki to jest też fantastyczne niemal kartkówki jej nie ma odczytywania zrobimy wszystko, żeby ta lekcja była najbardziej interaktywna w UE, żeby ich skłonić do myślenia do dyskusji z nami w UE i musiała zgodzić Otóż moja piosenka edycja za każdym razem jestem w szkole notes niesamowite przeżycie jest to pytanie czy w takim razie tylko przesłano stres rodzice myślą są tak przynajmniej znakomita część rzeczy powinna być realizowana w normalnym trybie edukacyjnym takiej wiedzy o społeczeństwie tak dalej niż, ale jak rozumiem nie jest tak zakładamy, że część początek naszych rozmów jest taki, że oto mamy pewien zasadniczy brak śladów edukację i to nie tylko chodzi o to jak funkcjonuje konstytucja to czym jest ustawa zasadnicza tylko cały kompleks rzeczy, które się z tym wiąże tak jak mamy tu pewien brak edukacji, która o tym, że, gdy jest konstytucja jak to funkcjonuje, jakie są one w państwie ja jak to działa to na tych lekcjach wiedzy o społeczeństwie to jest też prowadzone, ale tu chodzi o to, żeby używać tej konstytucji właśnie używać wiedzieć co ono jest i coś z tym robić dotrze ono służy to nie jest abstrakcyjna wiedza to można się zapisać mogli przeczytać tylko to są tego typu sytuacje, że któryś z młodych ludzi mówi właśnie, a co jeśli ktoś mnie znajdzie narkotyki dawki waha, jakie to w ogóle, jaką to związek z tym zrobić jak domowe, jakie mogą się obronić albo czy nie mogę się obronić, ale znak inwestycja w przyszłość my idąc do tych szkół wychowujemy sobie społeczeństwo obywatelskie mamy takie poczucie, że wychowują wspólnie z obywatelskie właśnie przez takie rozmowy z nimi to jest jakiś tam proces nie nie zrobimy to od razu, ale będziemy robić to konsekwentnie rzeczywiście, toteż wiem od pani dyrektor i innych nauczycieli, że ta realna podstawa programowa nie jest idealna w Real i potem widzimy żadne inne efekty tego w dorosłym życiu n p . że choć frekwencja w wyborach tak to jest właśnie moim zdaniem też m. in. efekt tego, że nie raz szczepi się w młodych ludziach takie potrzeby, ale i rozumienia demokracji oni nie wiedzą, że to demokracja i do czegoś tak naprawdę potrzebna nikt nie nie ma też takich chore ranne aktywności inicjatyw, które by tłumaczyły to prosty przystępny sposób, że ten się po prostu mówiąc kolokwialnie opłat za późno na te wybory zresztą ta edycja będzie również dotyczyła i wyborów małe i samorządność tak czy do najniższego szczebla lokalnego taką, do którego każdy z nich może sięgnąć do tknąć zobaczyć 1 z UE na rogu ulic Boniewo zrozumieli istota samorządów jest takie własne podwórko w Ignatkach edycja akurat nam na tym elemencie, choć jeszcze tylko albo niech się koncentrat za chwilę wróćmy do rozmowy w przyda mi informacji Radia TOK FM w naszym studiu Sylwia Gregorczyk-Abram stowarzyszenia imienia Tref prof. Zbigniewa hołdy Agnieszka Mrozik dyrektorka szkoły w Warszawie za chwilę po informacji wracamy majówka w radiu TOK FM słuchamy Radia TOK FM jeszcze dzień dobry mówi Paweł Sulik Sylwia Gregorczyk-Abram studiu Stowarzyszenie imienia prof. Zbigniewa hołdy dzień dobry dzień wreszcie oraz Kamil Baran dyrektorka stał w Warszawie czas dzień dobry jeszcze raz finał gry w pierwszej części naszej rozmowy ani opowiadała o tym na czym polega tydzień Konstytucyjny w przypadku szkoły, w której zawiera się prawnicy rozmawiają z uczniami różne pytania są zagrożone nie tylko te wydawać, by się mogło podręcznikowe ponownie bardzo życiowa w i ktoś może powiedzieć tak to pewnie z występującą od czasu do czasu konflikty, bo wyobrażam sobie wąsy takie ucznia, który czy w gronie swoich znajomych albo z rodzicami prowadzi rozmowy na wyraźne stanowisko polityczne, a to przez jakiś prawnik prawda mówi rzeczy, które dostają jawnej sprzeczności browar twarz czy tak się nie zdarza czy też udziały są pro obywatele są przepełnione trzepanie takim duchem tak pięknie żyć samorządową szczupła jak nieograniczona nie wiem nie nie wiem czy wszyscy ci wszyscy są mnie też wymienianie wszyscy, bo ja nie jestem na tych lekcjach, ale ich gry, ale ważne dla takich zajęciach zajęcia są również o to, żeby powiedzieć co to jest praworządność, żeby nauczyć dzieci odróżniania wymaga tego co jest praworządne od tego co a co nie jest poza tym też pewne rzeczy nie mają zabarwienia politycznego prawa człowieka nie mają zabarwienia politycznego demokracja nie ma zabarwienia politycznego mariażu młody człowiek, który mówi jak dobrze, że obecny rząd aż 10 wskazał również rozmawiać z kim IR w sprawie może powiedzieć po bardzo proste do powiedzenia, dlatego że wystarczy przyjść z nimi na ataku n p. konstrukcja MDM wytłumaczenia trójpodział władzy n p . na podstawie meczu piłkarskiego czy wy byście chcieli, żeby 1 osoba była trenerem sędziom i ustalała dane i ustalała zasady gry wideo decydowała, kto wygra n p. tak no i na takim prostym przykładzie oczywiście go teraz mówią bardzo szybko, ale faktów zachodzi wiele n p . że chodzi o zasiądziemy do głowy, żeby kibice drużyn, które przyślą najwięcej wybierali sędziego ani nóg ani na takich zmianach, przenosząc je, jeżeli są takie pytania są takie pytania, bo już tych starszych klasach są takie pytania Moniki czeka miesiąc przecież takie pytania są właśnie takich prostych przykładach to jest łatwiej wymyślać, ale w ciemni, gdzie staram się żadne przygotowywać się, że dokona się prawników, żeby właśnie takie rzeczy tłumaczyć i to do nich przekonują tak naprawdę w UE co tzw. reforma oznacza jeśli zapytają natomiast wodę naszym celem nie jest wchodzenie do szkół i rozmawianie bieżącej sytuacji geopolitycznej takiego co nigdy nie mieliśmy w naturalny jest panie redaktorze, że zdarzają się takie sytuacje wcale nie rzadko, że takie pytania padają i dobrze, że zgłoszą się głównie szkoły w dużych miast jak mniemam, a później chowanie no i właśnie dnia w PRL to jest za mną oczywiście Warszawa dnia z ogromnym miastem nowela da najwięcej szkło to naturalne natomiast mogą się zgłosić szkołę z każdego miasta z każdej wioski el do każdej z tych szkół staramy się znaleźć się na prawnika oczywiście jest to program bezpłatny wszyscy nasi prawnicy, a w zeszłej edycji było to ponad pół 100 0 prawników pracują za darmo nikt nie dostaje żadnych pieniędzy nawet złotówki my nie dostają ważne złotówki program jest przez nikogo finansowane w UE i każda szkoła, która się zgłosimy dołożymy absolutnie wszystkich starań, żeby ktoś za tę szkołę taką rozmowę AMD pojechał i bardzo państwa zachęcam i państwo prawników, ale i rodziców, którzy chcieli, żeby taka lekcja niż była i dyrektorów nauczycieli i każdego komu leży w 2 0 zlote jest, że rozważą też dla mnie przepraszam bardzo powoli, ale przyjeżdżasz masz małe prawnik w ale nagle się okazuje, że to jest osoba, z którą można rozmawiać, która potrafi wyjaśnić wiele rzeczy z pomocy, której można skorzystać albo będzie można skorzystać z drzew czy zmyślą o odczarowanie czy rozczarowani, ale uznałem, że jest mało znaną z gazety, żeby te dzieci w życiu swoim dorosłym wiedziały, że już taka osoba, która w wielu sprawach im doradzi i podejmie za nich decyzji, ale doradzi czy znane są takie historie, że młody człowiek, który uczestniczył w takim tygodniu konstytucyjnym do tego stopnia zafascynował się robotą prawnika stwierdziła też pójdę na studia prawnicze to inż. Roman oraz rzecz idzie nam, że to jest mój osobisty sukces, ponieważ ta historia dokładnie dotyczy mojej bratanicy, która po tym, jak, w którą serdecznie pozdrawiam Aleksandra po tym, jak rodzina przeprowadziła takie lekcje u niej coś się być dentystką, a teraz InPost na razie pójdzie na prawo podnieść uważa się tez fantastyczne zawody ręce tak wyraźny historia, ale nie wiem czy zdarzają się też się wśród cele inne innych uczniów, ale to nie tak to jest także zrobić pytam, bo te ciężkie pytania trudne pytania skomplikowane czasami przedmiot po godzinie nie nie zawsze są proste ze strony uczniów, ale rozumiem tę część rodziców może mieć problem ze zrozumieniem tego w jaki sposób funkcjonuje skoro przychodzą prawnicy do szkoły rozmowę z dzieciakami jak wyobraża sobie jest taki stereotyp, ale czasami niestety funkcjonuje rodzice bardzo są ostrożni zdystansowani jeśli cokolwiek spoza szkoły organizacja pozarządowa nie wiem nawet mimo przykładów mamy bardzo wiele próbuje wejść na ten szkoły i cokolwiek zrobić czy to nie było nigdy takich sytuacji, że rodzice mieli coś przeciw czemu z nimi rozmawiać dyskutować wyjaśnia ciągle jest taka sytuacja została do u nas Anne zgłoszona, żeby grupa rodziców trzecie jak ich rodzice wręcz odwrotnie wziąć rodzice bardzo często zapisują na samodzielnie w tę szkołę więc, że wydaje mi się, że żenię, że ożenek widzą taką potrzebę wydają się, że dla nich jest to atrakcyjne żal, że ktoś się tak jak prawnik przyjedzie do szkoły także takie sytuacje na szczęście nie zdarzały na szczęście jest nie nie ma takich sytuacji, kiedy Annę c szkoły mają jakiś problem czy stawiają przed nami różne przeszkody nie do pokonania oczywiście wchodzimy tylko tam, gdzie zaproszą czegoś jesteśmy zaproszeni na to wszystko przebiega zgodnie z planami bez żadnych zalet kart równie pytają, kiedy będzie następny grzech niech rodzice dachu czy paradoksalnie dość lekkie sytuacji z powodu propozycji prezydenta, żeby przeprowadzić referendum konstytucyjne i wielu głosów zresztą nie tylko polityków, ale również publicystów prawicowych, że potrzebna jak Kania dżdżu łaknie my teraz zmiany konstytucji po co znaczą jest nie tak czy w ramach tych pojawiających się głosów, których są słyszalne w przestrzeni publicznej jest także, by paradoksalnie to to zwiększa zainteresowanie minie państwa inicjatywom Boga, bo temat konstytucji słowo konstytucja o wiele częściej zaczyna padać niż rok 2 3 5 lat temu w myśl, że na morze tak by, chociaż rozpoczęliśmy od dna program pierwsza edycja WL w czerwcu ułomnym po tzw. kryzysie konstytucyjnym wokół Trybunału Konstytucyjnego, ale i już wtedy słowo konstytucja była odmieniana przez wszystkie przypadki bez wątpienia to co się dzieje teraz na bieżąco pomaga, ale całe szczęście w tym, że chcemy o tym, rozmawiać na pewno takie pytania o zmianę konstytucji będą badać się na lekcji bądź bardziej chcą wiedzieć czy jest potrzebne może ma jakieś własne pomysły na pewno to będziemy z nimi rozmawiać, ale i właśnie coś trzeba będzie ponieść ten to trudną dyskusję, gdzie wątków bardzo wie pan w zasadzie po meczu trzeba będzie powiedzieć no zasadzenie zadecydujemy być może referendum, które z różnych form na tym się wypowie społeczeństwo i co zrobić z takim na takie dictum na takie dictum, żeby wypowiedział się społeczeństwo jest lekki i radców prawnych mówi dzieciakom, które mówią zróbmy referendum w remonty zawsze bardzo łatwo radzą zróbmy referendum posłuchajmy cao cao cao większość swych na ten temat mówi, ale w przypadku zmiany konstytucji jest to tak, ale on daleko idąca jest fundamentalna zmiana dla całego ustroju że, zanim remont, zanim będziemy decydować o tym w referendum powinniśmy usłyszeć, jakie te zmiany, w jakich te zmiany są proponowane w chwili obecnej jak rozumiem te zmiany są dosyć, że proponowane na bieżąco chłopom prezydent zaproponował jakieś zmiany dotyczące sytuacji osób niepełnosprawnych albo podatków z podatków, które są już inny w konstytucji albo osób niepełnosprawnych, które są też wprost konstytucji zapisane wizażysta szybko na gorąco nie jest przemyślane i te z taką ogólna generalna zasada jest znany telewidzom tym razem z innego poziomu zapytać, czyli czy bank nie sądzę, że w taki sam może taki, że tego typu spotkania prawników, a konstytucjonalistów z młodzieżą są też okazją oczywiście do całego tematu różnych rozmów, ale przy okazji do tej najważniejszej mianowicie do kogo one w zasadzie mamy zaufanie do kogo wy młodzi ludzie macie zaufanie czy macie zaufanie do ekspertów czy macie zaufanie do właśnie do konstytucji czy gdy jak rozumiem mówi jak pamiętam samego siebie wagonów państw ta znalazła sam z samego siebie z tamtych czasów to kiedy spogląda w przeszłość jest zaskoczony tym, że pewne rzeczy traktowałem jako dogmat nie wiem, dlaczego czym tak nauczyciele powiedzieli może rodzicem tak podzielić, ale były takie rzeczy w notowaniach metali fundamenty dróg rozpoczął zróbmy referendum czy to ma funkcjonować aż po klubowej podzieli co jeszcze w referendum czy Księżyc ma wchodzić tak budowlanej nie będzie, ale go właśnie tego typu spotkania to niesamowita okazja świat w bazie prawniczej młodzi ludzie, gdzie jest ten moment, kiedy okazuje się, że to są już nie tyle rozmową konstytucji tylko o życiu społecznym w tym jednak na najbardziej takim ogólnym znaczeniu tak co my możemy co my jak świat wygląda jak wiele z tych osób młodych w USA aż takie pytanie myślę, że sporo osób mogę sobie zadajemy pytania może nie zawsze potrafi to w odpowiedni sposób zakomunikować, że do poszczególnych pytaniach do tego zmierzają ja myślę, że odpada zapytanie pana redaktora na UAM dawka w rozmowie w rzekomo nie ufają najbardziej, że to powinno funkcjonować ja bym chciała, żeby takim fundamentem było jednak szacunek dla prawa to znaczy taka sytuacja, gdzie albo mamy zapisana jest różna na rzeczy w konstytucji mamy różne bezpieczniki, które zabezpieczają inne n p. niezależność sądów przelecieć funkcjonowanie państwa i jakby podstawą tego powinno być to, że szacunek do prawa jest jakby rzeczą fundamentalną, ale wchodzi w taką taką sprzeczne z życia nastolatka, który widzi najlepiej by tu policja tak robić coś złego sędziego, który tam, gdyby tym co w sprzeczności, ale na bok bok, bo boi, bo robota, bo młody człowiek widzi te impulsy, które są najmocniejsze w naturalny dobrze, ale udało się zahamować my to na poziom szkoły prawdą mamy statut jako konstytucję pra w do pilnują, żebyśmy my, czyli pracownicy szkoły tego statutu przestrzegali co oczywiście robimy im też pilnuje, żeby oni tego statutu przestrzegali do tego się odnosili jak i pokażemy im, jakie są rozwiązania na tym najniższym szczeblu to łatwiej będzie zrozumieć jak to działa jak to działa wyżej, ale to tylko pani mówiła bardzo szlachetnym, ale jednak wyjątkowa krzywdy teraz dyrektorzy dyrektorki szkół słuchają pani myślą tata histerezy status ten to jest trudne czasochłonne ktoś tym zajmie nowy statut ludziom się musiał być grząska tutaj ważne, żeby on był mądrym dok, a zwłaszcza zrobiony dokument dla działalności to co pani, że będzie ono właśnie duży udział w sensie, żeby dotykały rzeczywistości odbijającą się na wielu szczegółowych rozwiązaniach, ale także odcina nas patrzą mniej my musimy o wielu rzeczach myśleć pamiętam ci przewidywać że, aby niech nie powodować sytuacji dla nich niekomfortowych i żeby też szkoły nie stawiać w sytuacji na trudnej czas skończyć naszą rozmowę przypominam wszystkim nauczycielom dyrektorom dyrektorką nauczycielką wszystkim rodzicom również że, gdy jeśli chcieliby tak wziąć udział raczej wychowankiem namawiam zachęcam Stowarzyszenie małpa Stowarzyszenie, choć za kropką PL albo na stronie stowarzyszenia, choć za kropką PL tam znajdują się wszystkie informacje bardzo serdecznie państwa zaprosi mówiła Sylwia Sylwia Gregorczyk-Abram ze stowarzyszenia imienia prof. Zbigniewa hołdy bardzo dziękuję za rozmowę bardzo chciała z nami też pani Agnieszka Kamil g aktorka jest po Warszawie bardzo dziękuję bardzo dziękuję majówka w radiu TOK FM Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ŚWIĄTECZNY PORANEK RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA