REKLAMA

Tragiczna majówka na polskich drogach. Gdzie szukać winnych?

Popołudnie Radia TOK FM
Data emisji:
2018-05-04 13:40
Prowadzący:
Czas trwania:
14:09 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
18 minut pozostało do godziny 14 słuchamy Radia TOK FM trwa długi majówkowy weekend w związku z tym dzwonimy do prof. Adama tarnowskiego psychologa transportu z uniwersytetu Warszawskiego halo dzień dobry kilka godzin do gry w, kiedy pan profesor słyszy, że trwa policyjna akcja, która zawsze bezpieczna majówka, a jednocześnie od jej początku na polskich drogach doszło do 50 4 wypadków, w których zginęło 4 5 osób dotychczas, a kilkaset zostało rannych mało tych par 2 00 Rozwiń » 0 nietrzeźwych kierowców za zatrzymanego to czy jest jakaś sprzeczność pomiędzy nazwą akcji policyjnej bezpieczna majówka no i tym śmiertelne żniwo on chwilę po, których autor pytania oczywiście jego bratu HR bezpiecznie trudno tu trudno też komentować to wydaje mi się także policja robi tutaj fajną robotę, że od PL proszę to bezpieczeństwo zapewni się one chyba tak szybko mogą nie tylko tych firm płyną Rafał Dobrucki Oriona, żeby się zgłaszać drogą bezpiecznie i czy systemowo dotąd, o czym wie pan to po latach pani rozejrzy po latach dyskusji o tym, że w Szwecji przyjmuje się o program i to działa od lat już, że ma być 0 2 wypadków ze skutkiem śmiertelnym nie wiem już nawet w Polsce są miasta Jaworzna, gdzie im po prostu nikt nie ginie na drogach, więc z tego z tego dumni, a jednocześnie w Polsce giną to znaczy co w jakim świecie jesteśmy czy akcji policyjnych parę razy w roku, które mają już niebezpieczne w swojej nazwie czy kraju, gdzie tak wiele osób ginie na drogach będzie bacznie statystyki na to co jest szary ogon Europy także do upadku monarchii pobyt w mieście mniej więcej tyle koszulki średnia Europejska prywatnych klubach ich ogromnie ogromnie dużo śmiertelność ogromnie dużo osób ciężko rannych jeszcze długo, gdyż nasz główny problem teoretyczny zasięg tych europejskich programach teoretycznie też dążyć mamy długie wyroki będą drogi do do tej idei mediacji jednak przynajmniej ofiar na drogach, ale Polska ma taką wizję to zaskakujące dla niektórych słuchaczy i słuchaczy może być to co pan poseł powiedział, a w tym zaznaczył, że wyrażą rodzice mieli pecha jego styl przyjęliśmy to te wszystkie europejskie postulaty Nordei i staramy się porównywać w narodzie Natalie Wood wyłącznie, gdy się pocieszam się od stycznia do tak tak tak tak naprawdę niewiele widać, a zaczną wyposażać zaczniemy od tej elity pieszy dyktował podział, bo ona dla nich to kto może być zaskakujące jak to jest w wypadku stosunkowo nic nie nie ma dużo wypadków, ale skutki są dramatyczne śmierci taki osoby ranne bardzo się, dlaczego tak jest, że tak dużo ludzi w wypadkach w Polsce właśnie traci życie w latach 2 sprawy pierwsza rozprawa chyba najważniejsza trójka kosz to znaczy generalnie naszym problemem jest przekroczenie prędkości, żeby je znacznie większy problem niż alkohol znacznie większy problem ich limonki lub agresja drogowa, chociaż już w tej chwili zaczyna wracać, bo było trochę lepiej w tej chwili znowu ich dużo barier chętnie i 1 Tomasz Pietrzak drogowych prędkość na drogach prowadzą niektórych siłownią Niechronieni użytkownicy ruchu drogowego pediatrii i przy linii piesi rowerzyści osoby, które nie są ob -li obok obudowane pra w do strefy kontrolowanego zgniotu poduszki powietrzne i t d . do stóp biorą udziału Bordeaux każde zdarzenie to jak i ich w tych wypadkach luksusową najdrobniejsza jak ich domu i nadmierną prędkością LTE, ale nadmierna prędkość to jest zadanie dla całego społeczeństwa jak poradzić z tym problem można ustawiać znaki zakazu jej patrole policyjne, żeby karały mandatami można ją, iż w infrastrukturę Polska jest, któremu w 2 w jakim punkcie, gdzie on Her King niech tak, by im bezpieczna infrastruktura i niekoniecznie jest zgodna z taką infrastrukturą, jaką moglibyśmy widzieć film, który miał się wygodniej jeździło tylko różnie rozumieć jako kierowcy nie chcemy bezpiecznej infrastruktury, bo spowalniają także regionalne, a jako jeśli nie chcemy być zabici przez kierowców, którzy właśnie nie zwalniają lub chodnikach dużo chętnych bezpieczną infrastrukturę trzeba zmniejszać obok naprawdę, żeby nie było pokusy wyprzedania tak wtedy, kiedy samochody będą mieli troszkę wolniej, ale każdy z nas lubi jak pobocznych warsztatowej można już tam pirat i średnich, które się przed nami derby, więc chętnych czeka na temat czerpali te straty tzw. spokojnego ruchu Hill w mieście z Home Care lubiane no bo tutaj ani drogi Hypki i szykany prawda i t d. na pełnych złotych jako firmy rolnik tylko kilka takich w Jaworznie trochę dużo dużo mniej dużo mniej wypadków nie wolno ich bardzo dobrym przykładem bombą, bo od, których w Anglii trochę dość Holder i Jan Blecharz nie tylko ich lotu wskazuje, że bardzo często wystarczy pomyśleć można przeorganizować ruch był taki sposób, że kierowcy Anglii kierowcą jest łatwiej i tych ubezpieczeń, aby także tych, gdy się i piękny wzór naśladowania radni mają też efekty, bo przypomnijmy słuchaczom, że od połowy 20 1 6 roku ani 1 wypadek śmiertelny w Jaworznie zna nie zdarzył akty w może powiedzieć pewnie są jakieś monstrualne nakłady finansowe na taką przebudowę infrastruktury barier Jelonek i nie wiem, jakie to były nakłady, ale byli lekko miękkie narkotyki takie rozwiązanie, które odmiany soi rozpoczynać od drogi do, do których dołączono ścieżka rowerowa jedno jest jednokierunkowa ruch tylko osób my kierowcy rozwijają jako lepszy widok resztek wśród nich jest ogromny atut to o krzyżuje się choroby tego co kilometr 7 i którego doskonale widzi wroga i to jest bezpieczne rozwiązanie mniej szkodliwych rozwiązań po prostu gorszy widzimy, bo piłkarz uniknie wypadku powodować wśród bohemy w Chinach natomiast drugi doniesie ją głównie, dlatego że mamy ciągle niedostateczna ilość informacji kilka widoczność słaba jesteśmy zajęci czymś innym i tutaj powiedziałbym, że też mnożenie nowych ograniczenia prędkości Mir przeciwskuteczne ponieważ wie pan jak też takie jak ulubione porównanie i ornamenty tablice informacyjne o obowiązujących limitach przed wjazdem do Polski przed 1 do do Niemiec po polsku w obliczu tych 5 × większa jeszcze mniej groźnych zastrzeżeń, bo inaczej inaczej było kilka kategorii dróg, na których obowiązują różne limity prędkości auta i mimo tego nawet na obszarze nakazuje, by uszczegółowić wyjątkiem jest ważna chwila na stadiony to krok i wcale nie nowych uregulowań tak go ktoś może to, więc być może wniosek z tego co Barroso mówił Shin znaczy to to nie jest kwestia oznakowana być może nawet nie kwestia infrastruktury to jest kwestia nastawienia naszego tak może tu trzeba szukać rozwiązania tego problemu, a mówię o tym, dlatego, że swego czasu taka kampania ogólnopolska akcja zabierz kluczyki pijanemu tak kierowcy Holland on jednak spotka się on miał jakiś walor edukacyjny to jednak dochodziło po tej kampanii zaczął dochodzić po co do takich dotychczas bezprecedensowych sytuacji był autentycznie ludzie zabierali kluczyki pijanym kierowcą, tak więc być może w edukacji jest to największy potencjał, który mówimy o kolejnej sprawie alkoholu lub wręcz lakier kończąc goście Cognor kapitan gości dopiero od prawa wobec liczbowych jednak handel budowanie ich krótką chwilę idei ograniczenia prędkości przed którymi uregulowanie tej prędkości lawinowo rosną ich w tej chwili w chaosie znowu liberalizuje przepisy dotyczące prędkości non z frontowego tego najgroźniejszego w sierpniu wykroczenia przekroczenia o 50 km w terenie zabudowanym to wielki jutro pod koszem to po prostu chemia celem natomiast, dlaczego niemal olbrzymich korkach to ile fotoradarów to okno nienawidzimy fotoradaru zrobiono koordynacji i kierowców techno wolałby, żeby tego po prostu lutego broń to po drogach w ogóle nie było tak, ale z drugiej strony, gdyby one były tobyśmy to Tomasz Jodłowi wypadków jak długo przed euro handel w niedzielę Petrochemii i Robert przeżył jako trener Małysza, ale był to osoba dorosła mówi to jest trochę to pytanie czysto akademickie drży jak to jest możliwe, że są społeczeństwa, które dokonują zmian, dzięki któremu ich drogi są bezpieczniejsze są społeczeństwa, gdzie ciągle z takim zwarciu dialektyczny są ci, którzy chcą jeździć szybciej z tymi, którzy chcą po prostu przeżyć ci, którzy zechcą w jak najszybciej wykorzystać tę wybudowany za unijne pieniądze autostrady i ci, którzy chcą po prostu bezpiecznie i zdrowiu dojechać do wiary jak to jak to w takim razie jest jest możliwe, żeby rozwiązać ten problem, skąd miał pomagać bratu Tomaszowi urealnienie i ujednolicenie zasad prędkość silniejsza nie tych głupich kroków przepraszamy zmniejszających 6 0 lat 5 0 i powrotem już w realiach jasne czytelne jasne czytelne uregulowanie tego co drugie auto pani prezes to tak jakby większa część kierowców mówiła ja nie zrozumiałem, jakie były znaki dlatego wydawało się, że jadę z odpowiednią prędkością, a policja złapała widzi pan mandat, ale był, ale prawda czym dojechać no ale w większości przypadków kierowcy świadomie, przekraczając prędkość ma fakt niezłożenia wolno i chcą spieszą się nie zdążyli za późno wstali i grupa to na pewno część, ale to jeszcze nie taka, która chciałaby jechać jutro bezpiecznie, a naprawdę kopanie się ich ubiegłoroczna pielgrzymka przez Polskę w jakiś teren taki koszt średnio obudowany we krwi mam pewności czy w terenie zabudowanym nie jak i jakich było takie ograniczenie prędkości normalnie bym wiedział wjechałem na miasteczko kładkami i 50 wyjechali miasteczko pełne 90 i tyle bramek powinno być informacje, które powinny być parkingi itp, a przy tym bardzo proszę to jest ważne bardzo daleka, gdy do alkoholu prawie 2 00 0 drugie 2 00 0 kierowców od przystanku tydzień został zatrzymany w ciągu tygodnia nie zostało zatrzymanych przez przez policję, ale jak rozumiem są tygodnie, kiedy nie ma żadnych akcji bezpieczna majówka to znaczy gdy kto podzieli rzeki wierzchołek góry lodowej nie ma tak jak nie ma zmuszony dzielić ilości patroli policyjnych, a to oznacza, że po prostu część kierowców jeździ pod wpływem dopingu Kornelii ogonkiem Hektor firma oczekuje na potrzeby nauki i Maciej Hejman Harmony mniej czasu tak mają chyba mamy więcej czasu w związku z tym najczęściej widzimy nawet jak PZU do wielkiego Rogowo 5 7 do samochodu rodowitych, których także majówkę po prostu w kierownictwie jest więcej trzeba też na jak tylko pochwalić i czytelną wewnątrz samej nagłośnić sprawę organom kontroli kontrole będą do zdecydowanie i byli to ten cel tych działań to naprawdę działa taki efekt psychologiczny jest, że kiedy wszyscy mówią z naszą stację radiową włącznie uwaga bezpieczny weekend więcej patroli to rzeczywiście to działa na kierowców lub troszkę działa kilka dróg działamy od dobrej wody w bardziej działało do Leszna chociaż, chociaż już działa od tej mierze chcielibyśmy, aby doprowadzić do 3 dni dlatego rolniczych rolnicy 0 wypadków drużyn chcielibyśmy, żeby było jak ktoś je w Danii robiono to, w których musimy zaakceptować niemal godności nie krył, że kościół, a bezpieczeństwem w siłę Holender od bardzo dziękujemy za za tę rozmowę do osuszenia prof. Adam Tarnowski psycholog transportu z uniwersytetu Warszawskiego po 2 na początku naszej rozmowy te dane z komendy policji, ale on niestety się zmieni się mówi niestety wejście w 2 sobota niedziela, więc ów znowu jutro pojutrze ktoś zginie, kto zostanie ranny został ciężko ranny w na polskich drogach za 5 minut w godzinach 1 4 za 5 minut w informacji Radia TOK FM, a po informacje proszę państwa wrócimy do tematu, którym wszystkie media w Polsce informowały chodzi o tatarską już tak to jest proszę państwa taki znak tego, że społeczność tatarska w Polsce żyje i funkcjonuje niestety to tatarska Jurta właśnie spłonęła i będziemy rozmawiali z kontynentu Bogdanowicz tatarskiej jurty staram postaram się zapytać co dokładnie się wydarzyła się skończy my wszyscy możemy jakoś pomóc w odbudowie tego wyjątkowego miejsca to po czternasty oczywiście również podczas gdy wrócimy do 2 później do tematu najważniejszego dla niektórych dzisiaj od dzisiaj odpór z Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POPOŁUDNIE RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA