REKLAMA

Roman Polański: film jest jak zapałka.

Do Zobaczenia
Data emisji:
2018-05-05 18:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
14:09 min.
Udostępnij:

Roman Polański o "Prawdziwej historii". To thriller psychologiczny, ekranizacja książki Delphine de Vignan. Opowieść o pisarce, która spotyka swoją fanatyczną fankę. Między kobietami tworzy się twórcza a zarazem destrukcyjna więź.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Patrycja Wanat dobry wieczór raz jeszcze Enjoy głośno było w tym tygodniu znów euro my nie Polańskim na początku tygodnia, dlatego że przyjechał do Krakowa na festiwal off Camera, by uczestniczyć polskiej premierze swojego najnowszego filmu prawdziwa historia na później, bo amerykańska Akademia filmowa ogłosiła, że wyrzuciła ze swojego grona Polańskiego oraz Billa Cosby ego w mediach i prywatnych dyskusjach znów rozgorzał temat jak oceniać jak traktować się czyny Rozwiń » Polańskiego, który wielkim reżyserem jest no ale popełnił w przeszłości bardzo brzydkie czyny ich zdaniem wielu niedostatecznie za te czyny odpowiedział ta dyskusja jest z oczywistych względów w tym trudniejsza w Polsce co więcej mam wrażenie, że ona coraz bardziej zbiegiem lat się polaryzuje jedni mówią dajcie mu już spokój inni chcą zrzucić na niego wszystkie winy wszystkich mężczyzn co robić bojkotować zapomnieć pytać go setny raz, a jak to było każde rozwiązanie jest tu złe i fałszywe tych rozmawiam z Polańskim przed tą kolejną burzą, która wybuchła 1 maja nie pytam go, więc o sprawy sprzed ponad 40 lat, bo wydawało mi się do łatwych i populistycznym zagraniem rozmawiałam z nim o blokadzie twórczej obsesji i tym ostatnim filmie prawdziwej historii dziś ta rozmowa pewnie wygrał dałaby inaczej, ale ta sprzed paru dni moim zdaniem nie traci na aktualności postanowiłam ją, więc mimo wszystko wyemitować prawdziwa historia to thriller psychologiczny ekranizacja książki Terry windy winię ten opowieść o pisarce, która spotyka swoją fanatyczną fankę między kobietami tworzy się twórcza, a zarazem destrukcyjna dla jej mąż pan wielokrotnie w wywiadach powtarzał, że chyba łatwiej strony reżyserować kobietę niż mężczyzn, ale zastanawiam się czy w tym przypadku tego filmu też było łatwiej, by jednak 2 bardzo mocne osobowości aktorki, które wcześniej chyba się nie znały jak to, jakie ta energia wyglądała rzeczywiście obawiają się tego trochę, dlatego że nie wie nie wiedziałem, że wszystko m. in. ułoży mogły się pogryźć, ale okazały się dużo od pierwszego momentu bardzo miały dobry stosunek do gier raportuje się to mówisz po polsku idealne relacje z synem i tego było do końca także co nie było żadną przeszkodą wręcz przeciwnie 1 może, gdyby toczyła więcej z nimi czy nad nimi pracować może bym nawet lepszy wynik miała to tak dobrze szło żyje właściwie tylko obserwowałem, ponieważ one są z radą z zawodowymi aktorkami rzetelnymi znały dobrze swój tekst to samo wszystko siedziało zaczęły się dymem i lewo na 1 książkę podsunęła mówią, że może tam jest im w tym dla mnie jak przeczytałem pomyślałem sobie rzeczywiście ja nigdy nie kręcił ten film, gdzie konflikt odbyła się odbywałby się między 2 kobietami zawsze się dzieje między mężczyzną kobietą albo dżin z umów między 2 mężczyznami, a tylko 2 wady, ale konflikt, ale też z tego rodzaju erotyczne napięcie, które się wytworzyła między tymi bohaterkami zastanawiam się znajdzie pan mu na tym, że jest wąsatym erotyczna 5 zlotym, gdy na tych Dead, a wersję i rewersie Annę zależało jak i ile to wynikało też wyszło od nich to było dwuznaczne jej w książce tak samo jest dwuznaczne, że nie wiadomo czy tam jakiś jest w fizyczny pociąg 1 do drugiej czy też jest zupełnie tego elementu pozbawione trudno jest właściwie wychwycić chciałem oddać to w filmie także nie wiadomo czy ten jest nie ma między nimi jakiś jakiegoś kontaktu względnie pociągu fizycznego w 2 zapytam o tę Ellen cienką linię, która też tym filmie pokazane, która łączy szaleństwo z geniuszem i logistyki szaleństwo twórcze, które jest twórcza, ale też destruktywne auto destruktywne pewnego to w pewnym sensie zastanawiam się czy pan kiedyś doświadczył oczy czy pan ciągle pracuje w taki sposób w momencie, kiedy pan zabiera się zaprojektować czy też wręcz obsesyjne myślenie o tym co i jak cenny projekt ma się zakończyć ma się zakończyć 2, a wszyscy i inne myślenie za każdym razem, kiedy zawiera się do do kręcenia filmu Nieopuszczaj mnie to przez sekundę wydaje mi się, że większość jeśli nie wszyscy reżyserzy mają podobne doświadczenia natomiast, jeżeli chodzi o ten film szczególnie jestem już w książce i nie wiem czy pani zna tu ze złowieszczej, ale jest już latem w niej prawdy, dlatego że delfiny widziano miała olbrzymi sukces odniosła olbrzymi sukces poprzednią książką, która była dość się dokumentalna, bo władze to książka jej matce, która po obu miast popełniła samobójstwo i gaz w razie było tam dużo jej wrażeń osobistych i zarzucano jej zresztą, że wykorzystała historię swojej matki do powieści co się zresztą odbija w książce, którą zleje zaadaptowała jest trochę tego filmu także ona niewątpliwie miało ten stosunek do do tej pracy, w którym pani mówi, ale ja jestem na zewnątrz z daleka obserwuje i staram się to opowiedzieć w sposób w najbliższych autor psy, ale jednak to nie jest moje osobiste przeżycie ja mam dość duży dystans i dla mnie specjalnie mówiąc szczerze nie przejmuję, ale czy nawet przy pianiście było inaczej na wolność zupełnie inne nacje oczywiście pianistę jest bardzo osobisty ach, pianista opisuje rzeczy, które je w pewnym sensie przeżywa w pewnym sensie franczyzą tam sceny, które są naprawdę z mojego życia one głównie jest to książka napisana przez Erwina Rommla, ale szczegóły sennej niektóre są dosłownie tak jak wielu pamięta z dzieciństwa w diecie krakowskiej interesuje mnie temat tej blokady twórczej stron Delfin tam się z zmagać, bo to to też jest coś co dotyczy chyba wszystkich, którzy w w jaki sposób twórczo pracując ze snem się, jakie panowały doświadczenia z tym czy czerwona z taką blokadą twórczą kiedykolwiek zmagały z 2 zajęcia się da się zaostrza z wiekiem wojen jak to dziwi ortopeda zawsze sobie przypominam rozmyje rozmowę skup rykiem byłem wtedy w zimie on był on mówi w Londynie oczywiście w ogóle stamtąd był dniem wyjeżdżał i długo lubił przez telefon mówić inny nawet tematem było właśnie to i o nim mówią w rodzinie uważa, że wyznają określił na jej okropnie się okres w naszej pracy kiedyś, że nie wie co będzie robił nie może się na nic zdecydować i czas płynie, a ty nie wiesz co nijak nie możesz w tym gorzko zrobić jemu potakiwanie oczekiwałem nie wiedziałem, o co mu chodzi, dlatego że w tych czasach, kiedy byłem młody robię film powinien je pani co rok film i mojej rówieśnicy w samo, a dziś jak dobrze wiem, o czym on mówił, bo dziś właśnie bardzo trudno jest podjąć decyzję zrobić ten wie pani ten 1 z jego dowody, że to właśnie chodzi dokładnie tyle o ilość pomysłów, które się w głowie pojadę tylko to na co poświęcić kilka lat najbliższych swego życia tak dokładnie z tym, że nie wiadomo czy czy ten właśnie pomysł, który się mała jest wart 1 czas, który się poświęcić 3 to będzie dobrze przyjęte czy to jest inna poziomie moich poprzednich wysiłków przywitał się nie spotka wizja, choć nieprzyjazną krytyką i t d. choć to może jakoś przeżyć, ale duże jest rozmaitych 1 i właściwie jest podobny w pewnym sensie co mógł pisać, że jest w tym blokadach twórczych pytałam Romana Polańskiego też o najważniejsze filmy dla niego mówił oczywiście o pianiście, ale też o nieustraszonych pogromca wampirów, lecz też film, który osobiście bardzo Lubie komedia o tropiciela wampirów film, który otworzył Polańskiemu Hollywood, gdzie poznał na planie swoją przyszłą żonę Szaron tej błyskotliwy scenariusz filmu powstał we współpracy z przyjacielem Polańskiego, że latem Rachel gdy, dlaczego w sumie to nie sięgała po taką tt tego typu formy pod inne tego typu komediową formę, bo one gdzieś tam się pojawia w filmach, gdy tylko mruganie okiem ten ma pani rację chętnie bym coś w tym stylu zrobił, ale to jest wielkie przedsięwzięcie, a poza tym miałem znakomitych znakomitą on relację z Gerardem branż, które niestety zmarł mieliśmy ten sam to samo poczucie humoru razem znakomicie wypracowali tego mi właściwie brakuje, żeby coś podobnego naprawdę na inne ponownie zrobić, choć zrobiliśmy z tego komedię muzyczną oraz ciągła granatu, gdy w Romie, jakiej chyba 10 lat z olbrzymim powodzeniem, a w innych krajach głównie w Austrii grają z 2 0 lat nie wiem czy tania, czyli tak i wciąż z pełną salą także można dziś to jeszcze potrwa i że będzie okazja, żeby pani domu była zobaczyć tej wersji na wiejskiej gminy myślimy o takiej w szufladzie niewykorzystane scenariusz, bo każdy reżyser i każdy scenarzysta ma mnóstwo niewykorzystanych inne scenariusze tam domy PL pojawi się dużo tytułów też pana, ale zastanawiam się czy w ogóle pan do tej szuflady zaglądał czy coś tam jest takiego ciekawego niestety jest dużo ciekawych życia z chwilą, gdy jest inaczej i jak w pewien tamże 1 stary dystrybutor francuskich i egipskiego pochodzenia, który był bardzo znanej ze w we Francji powiedział mi film jest jak zapałka można go oraz służyć i ma rację miał rację jak coś nie widzieli jak nie dojdzie do realizacji to bardzo trudne jest to wznowić ci nie czytała dużo sensu dyskusji na temat Polańskiego będzie jeszcze mnóstwo no dobrze, bo im więcej o tej sprawie rozmawiamy tym uczymy się zastanawiamy wyrabiamy zdaniem ta dyskusja pokazuje nam też naszą bezradność w ocenianiu WK tej kwestii ich, więc nie tylko w Polsce również we Francji również w stanach Zjednoczonych, gdzie decyzja o wyrzuceniu Polańskiego z Szeregów Akademii spotkała się z 1 strony z zarzutami o hipokryzję, a z drugiej wezwaniami do dalszych kroków, czyli n p. zajęcia się, choć było niemal 1 czy artysta może więcej czy palenie na stosie to oby najlepszy sposób może dzięki temu mężczyźni, wykorzystując swoją władzę zastanawia się 2 ×, a może dziewczyny będą odważniej mówić nie pomoże świat jest coraz bardziej pruderyjny i za chwilę to już tylko worki pokutne na te pytania na pewno nie odpowiemy, ale rozmawiajmy na warszawskiej Pradze jest taki wielki mural z napisem pierwszy krok rzadko jest do tyłu rozmowa jest dla mnie zawsze tym pierwszym krokiem Patrycja Wanat zapraszamy od poniedziałku na kulturę osobistą codziennie po godzinie dziewiętnastej przypomina, że od środy, gdy relacje prosto z festiwalu w Cannes ten festiwal zaczyna się już we wtorek wieczorem na kolej na numer kolejny magazyn filmowy do zobaczenia również prosto z festiwalu w Cannes co tydzień po godzinie osiemnastej Patrycja Wanat do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: DO ZOBACZENIA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" teraz 45% taniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA