REKLAMA

Dlaczego na drogach w majówkę zginęły 72 osoby? "Kierowcy przeceniają swoje umiejętności i możliwości swoich pojazdów"

Analizy
Data emisji:
2018-05-08 18:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
23:19 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
audycja analizy Agata Kowalska przy mikrofonie i teraz zaczynamy temat, którym wcześniej państwo mówią zapraszam do pisania i oczywiście są maile bardzo dziękuje analizy małpa to krok KFM można pisać przez cały czas trwania audycji będziemy składać na temat tego co się wydarzyło w Polsce przez majówka w wyjątkowo długą ciepłą i śmiertelnie niebezpieczną w 7 2 osoby nie żyją ponad 100 0 jest rannych to jest efekt majówki czy Zofia poznała, czego to jest efekt tych Rozwiń » ostatnich dni te dane podała policja no i zastanawiam się zasłaniać się nad 2 sprawami zachęcam państwa do pisania na mnie złe państwo opiniami 1 jest taka, dlaczego ten te miejsca poświęcamy wypadkom w kopalniach wypadkom Anny w powtórzą rak, kiedy giną ludzie od śmierci, kiedy w Polsce n p . są potworne wichury natomiast śmierć 7 2 osób w ciągu tygodnia i 100 0 rannych przechodzi prawie bez Echa, o co chodzi, dlaczego tak jest, dlaczego śmierć na drodze jest w Polsce nie zauważalna czy rzeczywiście jest niezauważalny może część państw się ze mną nie zgodzi, ale jak państwo rozumieją to zjawisko media na pewno poświęcają temu mniej miejsca niż innego rodzaju tragicznym wydarzeniom, dlaczego ten, a drugie moje pytanie do państwa to jest o bezpieczeństwo i poczucie bezpieczeństwa, dlaczego bardziej boimy się terrorystów niż wy wyjechania one na drogę lub wyjścia na drogę, skąd się bierze ta różnica, mimo że ataków terrorystycznych w Polsce nie ma, a zginąć na drodze statystycznie jest bardzo łatwo zachęcam do dyskusji zachęcam do pisania analizy małpa to krok FM pomogą mi przyjrzeć tym pytaniom w mojej goście pan Łukasz Zboralski redaktor portalu, by Rd 2 4 PL dzień dobry dzień dobry Verde, czyli bezpieczeństwo ruchu drogowego i pan nadkomisarz Radosław kongresie z biura ruchu drogowego K G Policji dzień dobry dzień dobry to zaczniemy od tego pytania o traktowanie tego typu wypadków czy rzeczywiście panowie się zgodzą ze mną, że śmierć 7 2 osób w tydzień przeszła prawie niezauważona panie redaktorze ja powiedział, że wyjątkowo przyszła trochę trochę zauważalna jest majówka jest podsumowanie i Zachodu mówimy natomiast się zauważyć, że to nie odbiega bardzo dużo od tzw. normy cud codzienny, czyli metan mamy sumujemy z ofiarami śmiertelnymi w ciągu roku ma około 8 7 8 osób ZUS tak zresztą już 8 dziennie więcej są tak zliczyć majówka z 2 weekendami Zapała to to mniej więcej jest tak po prostu chlubimy się podobnie i wtedy w ogóle nie mówimy teraz ruch mówił jeszcze panie komisarzu to sprawa to pierwsze 3, bo pozostawione zostało to aż 5 osób 7 2 bez Echa zgadzam się z przedmówcą nie pozostawiono w obozach, a ponieważ media państwowe i to bardzo dobrze interesują się tym tematem my jako policjanci ruchu drogowego często mówimy w ostatnich dniach o tym o tym co się wydarzyło podczas majówki, więc to bez Echa nie przeszło natomiast pytanie czy to Echo to co działo się w mediach czy to zrobił jakiekolwiek wrażenie na słuchaczach i na uczestnika ruchu drogowego jednocześnie to jest najważniejszy pytany o efekt, jaki jest afera mojego zdumienia oburzenia zupełnie Echo było i to w wielu mediach telewizja radio interesowało się tym tematem tylko pytanie co z tego, jakie wnioski słuchaczy z tego wynieśli to zaraz po rozum, że pan mówi Słuchajcie my znamy dziś przede wszystkim kierowców, ale zaraz porozmawiamy o tych efektach, a jeszcze chciał zadbać oto statystyki czy rację ma redaktor Zboralski, mówiąc że majówka nie majówka średnio w Polsce giną ginie 8 osób dziennie na drogach po części tak po części nie bo, porównując to z majówką z siedemnastego roku, która miała troszeczkę inny układ dni w 3 szesnastego roku to tak i było bezpieczniej niż szesnastym roku, ale mniej bezpiecznie niż 1 7, więc w nowo biorąc pod uwagę ogólną tendencję wypadków drogowych, która mną jest coraz bezpieczniej, ale to zbyt powoli jeśli chodzi o wszystkich nas zbyt powoli liczba osób, które nie na polskich drogach maleje to biorąc pod uwagę ogólną tendencję przy patrząc przez pryzmat inteligencji to tutaj mamy sporo wzrost jednak wypadkowość karę w wodzie dziennej liczby czy nie był powiedzmy, że było takie minimalne obniżenie komando pików 2 00 8 16 rok wzrostu ogólnej liczby ofiar ze sobą dziś do około 3 00 0 ofiar rocznie na to wychodzi nam niestety 8 osób trochę powyżej 2 00 8 zginęło siedemnastym roku tylko jeszcze jedno jedno zastrzeżenie rozumiem, że na majówkę jak Chiny i inne tego typu długie weekendy specjalny sytuacje policja czy przeprowadza szerszą akcję prewencyjną, więc być może tych wypadków byłoby jeszcze więcej, gdyby nie torze jest więcej patroli, czyja dobrze mówią zauważamy, że wtedy, kiedy jest to więcej w szczególności, kiedy jeszcze jest to poprzedzone medialną informacją, że jesteśmy, że wyjeżdża na drogę wszystko co mamy kontrolę, że będą kontrole to zauważamy, że w te dni albo tuż po tej informacji medialnej że, że będziemy, że jest to rzeczka bezpiecznie najgorzej taką statystykę w szczególności takich krótkich dni podnoszą wypadki, gdzie ginie więcej niż 1 osoba kujawsko-pomorskie nieprawidłowe wyprzedzanie 4 osoby inne małopolskie 1 maja tam na miejscu 3 osoby do mniemam, że z tych 3 będziesz więcej, bo 4 bardzo ciężkim stanie w szpitalu także do tych wieloosobowe statki podnoszą podnoszą to statystyka, ale też bardzo ważna rzecz pan wskazuje, że coś działa i chciałam, żebyśmy dzisiaj też mówili o tym co działo co sprawia, że tych wypadków, zwłaszcza śmiertelnych jest mniej w MCI, który wpadł w 2 aspekty 1 to jest mit mówienie o tym w mediach i wskazywanie, że policja będzie kontrolować ich liczba patroli na drogach czy Iranie skosi bierzecie więc, że wasza działanie wasze akcje mają w wpływają na zachowanie kierowców w jaki sposób jeśli uczestnik ruchu drogowego tu mówimy w szczególności o kierujących pojazdami w szczególności o tych, którzy kierują samochodami osobowymi, bo to oni najczęściej powodują wypadki drogowe to jeśli on wie ma świadomość, iż kierujący, że gdzieś tam czyha ten policjant to właśnie najgorsze, że on myśli większość z nas myśli on gdzieś tam czyhał na mnie nie myślimy, że gdzieś mu jako uczestnik ruchu drogowego większość z nas nie myśli o tym, że muszę jechać wolniej musi jechać ostrożniej to przeżyje jak i ktoś przeżyje wszystko będzie w porządku nie jest zabawa w kotka i myszkę, bo on gdzieś tam jest to jest najgorsze podejście jest zbadanie Instytut transportu samochodowego wynika, że również, ale również tak traktuje traktujemy fotoradary ostatnie z danych opublikowane przez ITS wskazują, że z 2 % kierowców przyspiesza zaraz po tym, jak wymienia fotoradar czy też traktuje go jako taką możliwość kota, który w, którego trzeba uniknąć panie rektorze czy czegoś co gadać rzeczywiście jest tak, że nie kierowcy traktują prewencję kontrole fotoradary jako zło konieczne, a to w jaki sposób zachowują na drogach to jest lepiej by poza systemem gminnym bezpieczeństwa ruchu drogowego no tak oczywiście jest bombą mamy 4 elementy dbania o bezpieczeństwo na drogach jest edukacja ratownictwo inż. Janina z Mazur jest tylko 1 rzeczą rzeczywiście jest kuriozalne to, że my psychologicznie jesteśmy kształtowania tylko Polacy w ogóle ludzie, że my, że nie dopuszczam do siebie tym mieście żyją Rabobank ranny, ale dopuszczają do siebie tym, że MEN dostanę mandat niż do Dolnej to najbardziej działa dziś to, że Marian filar obrony analog zabijaka z rzymskie 2, ale bardziej boją się mandatów niż tego, że można wyrządzić krzywdę osobie lub komuś innemu kluczowe pytanie 3 00 0 osób rocznie od lat on, ale z wahaniami lekkimi, a mimo to w naszej powszechnej świadomości nie ma takiego mniemania, że jezdnia jest szalenie niebezpieczne miejsce ciemne zaułki niebezpieczne spacery po lesie w nocy niebezpieczna w morderca, który napadnie nas w domu niebezpieczne wyjazd na drogę zwykła sprawa jak to jest możliwe też może, dlatego że nie nie dopracowaliśmy się niestety przez 6 lat systemu takiego centralnego nie mamy instytucji wiodących w kraju nie ma polityki centralnej tak dobrze ukształtowanej i policja robi co może i moim zdaniem wypełniała także swoje zadania jak tylko może, gdy z dnia Kielce Gazeta czy całej nadbudowy nie ma takiej informacji od górnej informacja mnie na to, że ostatnie Hanna Mazur jakiegoś wroga jest usiana krzyżami i wieńcami kokę, ale tyszanie brzmi, dlaczego ludzie nie kojarzą tych 2 elementów droga krzyż z więzienia kojarzą dlatego na Słowacji podniesiono drastycznie kamery u nas od dawna mamy do dyskusji politycy nie podważy przełamać, że jej, jakbym był policjantem się z ustawą o ruchu drogowego, wręczając ludziom mandaty dostało 200 zł za wykroczenia, za które normalnie na Zachodzie dostaliśmy dużo surowsze kary i to rzeczywiście działa w zaraz wrócimy z rozmową czekam na państwa maile w studiu Łukasz Zboralski z Porto Luberda 2 4 PL i nadkomisarz Radosław kobry z K G Policji po informacjach wracamy po kondycja analiza Agata Kowalska przy mikrofonie ze mną w studiu cały czas goście redaktor Łukasz Zboralski z portalu Berdych 2 4 PL Verde, czyli bezpieczeństwo ruchu drogowego i pana komisarza doszło w kongresie z biura ruchu drogowego K G Policji rozmawiamy o wypadkach i o naszej świadomości wydatków i świadomości tego co się dzieje na polskich drogach, dlatego że Polska jest liderką jeśli chodzi o śmiertelność wypadków drogowych liczby ofiar liczba rannych i co najgorsze te liczby się zmieniają, ale w jak to powiedział pan nadkomisarz też część rozmowy zbyt wolno za wolno w podejmowane są działania, które mogą sprawić, że będzie więcej ludzi przeżywało n p. taki weekend majowy w tym roku 7 2 osoby go nie przeżyły ponad 100 0 zostało rannych jak wskazał znów pan nadkomisarz część z nich tylko rannych jest bardzo ciężkim stanie i być może też dołączy do tej koszmarnej statystyki śmiertelnych wypadków drogowych jak to jest, że w Polsce ginie 3 minut 3 00 0 ludzi co roku, a my nie boimy się wyjeżdżać na drogę, a co gorsza dokładamy się do tego pędząc, łamiąc przepisy w UE i w różny inny sposób, ryzykując swoje życie innych jak to jest możliwe o tym, teraz rozmawiamy też spływają od państwa maile w pana Grzegorz napisał, że uważa, że to, dlatego że wypadki nawet śmiertelne nam spowszedniały wichury wypadki w kopalniach ktoś jedzie codziennie, ale wypadki drogowe to jest nasza Polska codzienność na pani Małgorzata twierdzi, że ma mandaty są za niskie że, gdyby były wyższa to ktoś, by się 10 × zastanowił nad ponownym łamaniem prawa w, a pan Łukasz napisał, że problem są też niebezpieczne drogi i treścią się odwołać do tego co mówił pan redaktor przed informacjami, że ten system bezpieczeństwa ruchu drogowego składa się z kilku filarów mówił pan 1 z nich jest infrastruktura i bardzo często jest tak, że kierowcy tłumaczą to nie moja wina tylko droga jest źle zbudowana droga jest niebezpieczna droga nie wybacza błędów na ile mają rację zdecydowanie w mniejszości, chociaż czasami takie rzeczy zdarzają, ale wystarczy spojrzeć na autostradę, którą mam zbudowane naj nowsze w Europie wskaźnik śmiertelności na 1 000 000 km przejechanych przez liczbę samochodów mamy najwyższy w unii Europejskiej przez żonę mamy najnowsze drogi najlepiej wyposażony świetna infrastruktura ginie na nich, więc dla Europy, choć do tego, że to złożona sytuacja po pierwsze, dlatego, że nikt nie wprowadził polskich kierowców to jakiś autostradach my po prostu dostaliśmy cieszy się, iż nie było żadnej wielkiej akcji płaczący kierowca, który nigdy nie jeździ po drogach szybkiego ruchu, lecz po nich poruszać i domach pokutuje do dzisiaj to powiedzmy na przykładzie coś takiego dzieje na tej autostradzie mogą za to wysoki wskaźnik liczby zabitych kwalifikowanego piesi jak to możliwe, czyli po pierwszej zdarzają się ludzie, którzy nadal przekraczali autostrady po prostu dochodzili do posady przecięła ich miejsca tam, że nie przychodzili i przechodzi dalej po drugie, ludzie zatrzymują się z dzieckiem na siusiu przy barierce ludzie zatrzymują się z 7 samochodów na na konto donosy przystanek na pasie awaryjnym wychodzą po wypadkach samochodów od razu po kolei wychodzą wtedy tak zupełnie nie wiedzą oni wiedzą jak się zachować się oraz n p. odstęp zachowanie bezpiecznej odległości od samochodu totalnie nie rozumiem tego nie wiedzą, że przez 40 km / h nie można jechać 10 m za samochodem, bo w przypadku marnego hamowania to mamy karambol i karamboli kilka mieliśmy, kto odpowiadał, że w kolejnych latach edukacja, kto odpowiada za to za te kwestie, kto powinien tego uczyć miłości, kiedy mogę przecież mamy kurs naprawo jazdy to nie tam ta wiedza jest tłoczona do głów i trochę tam natomiast myślę, że dziś na narodowa instytucja, czyli krajowa rada bezpieczeństwa ruchu drogowego powinna budować takie decyzje, kiedy ruszał program miał autostradą był pan i prawo jazdy miał pan tam informacji, jakie zgodnie z trenerem pewnie miałem to zrobię prawo jazdy w latach dziewięćdziesiątych i nawet nie przyjechał się wtedy po autostradzie powiem więcej dzisiaj, kiedy sieć autostrad jest dosyć spora była tajemnicą poliszynela jest to, że ci, którzy są o oddaleniu autostrady ośrodka szkolenia kierowców nikt na to ma dosłownie wyjeżdżają zdają egzamin też bez wjeżdżania na autostradę nigdy takich rodzenie rząd ma pod mierzy, ale autostrady wydają się tak chyba najbezpieczniejszym sposobem poruszania się autem po kraju w RPA panie komisarzu śledczym mówiliśmy tutaj o braku edukacji wysiadanie z samochodu pieszych potrąconych, a zawsze policja podaje informacje o wypadkach to mówi były główną przyczyną była wyłoni przekroczenie dozwolonej prędkości i gdybym mógł on szerzy powiedział, o co tak naprawdę chodzi, dlaczego przekroczenie dozwolonej prędkości jest bezpośrednią przyczyną wypadku trasach wszystko zależy właśnie od rodzaju drogi jeśli chodzi o autostrady to problemem kierowców, którzy są dla mnie w drukowanej warto jest fakt tylko pytanie jak miałaby to edukacja w ponoszeniu, że pomysł jest złe na pewno trzeba przestrzegać kierujących szczególnie tych młodych przed tym, jakie zagrożenia czyhają właśnie na autostradzie natomiast problemem kierowców, którzy już na tej autostradzie w tej chwili są, którzy mają prawo jazdy 1 0 20 3 0 lat problemem jest n p. ale przede wszystkim to, że przeceniają swoje umiejętności i możliwości swoich pojazdów taki kierujący przeciętny, który jedzie prostą drogą w banku mają 1 jednokierunkową jezdnię na autostradzie osobie jedzie jest fajnie jest przez prędkością 1 40 km / h i to w momencie jego umysł przyzwyczaja się do tego stanu rząd prawie o prawie nie jest już bez wysiłku, bo nie jest nie jest świadom tego rząd pokonuje w 1 sekundę 4 0 kilka metrów w 1 sekundę i w pewnym momencie zbliża się do łuku drogi oni jedzie dalej no i teraz pytanie, kiedy on zarejestruje, że ta prędkość ona musi być zmniejszona czasem w takiej wrażenie nawet do nostalgii, ale w takim w takim le w LED o lekkim letargu jest kierujący ją na tym na tym łuku drogi na zakręcie może nie zapanować nad pojazdem jeśli chodzi o nadmierną prędkość to wspomniane, jakie zagrożenie, jakie zagrożenie idzie, zanim czas reakcji kierującego to, zwłaszcza 1 sekunda późniejszy musi zalew zalogować ta maszyna, którą prowadzimy, a czas reakcji uruchamiania układu hamulcowego w 2 do 4 sekundy taki sprawny, gdyż aż wreszcie powiedzieć o stanie technicznym polskich samochodów to był taki 1 wypadek podczas majówki co prawda to był pijanemu kierowca zabił pasażera, ale kupił samochód za 700 zł i tuż po tym, jak kobieta policja dobrała mu od razu dowód rejestracyjny tego samochodu dalej niż takich samochodów moim zdaniem w Polsce jest mnóstwo ludzi czy też nie zdają z tego sprawę, że przybijanie pieczątek pana Zdzisia Anna SKP, żeby przejść przegląd wiąże się z tym, że potem w dramatycznej sytuacji, kiedy my próbujemy ratować swoje dzieci zdrowych dosłownie na nie pomoże mu nie zadziała tak jakby żyli tak jak mówiłem przecenianie możliwości własnych pojazdów to jest to jest główny problem i dopóki się tego nie nauczymy toczymy jedziemy po autostradzie jesteśmy wyedukowani czy też nie to niema znaczenia zastanów się nad tym jak potrafimy jeździć i nierób my się jest mistrzem kierownicy o pasażerów, bo oni też nie są bez winy, ale on mówi Mistrzów kierownicy ja mówię morderców no dobrze nie będzie morderczyni znali również za ten, kto tak robi się mistrza kierownicy finalnie może być mordercą właśnie posłuchajcie panowie napisał do nas pani Barbara wśród wielu innych maili i jestem ciekawa co jeszcze jej doświadczeniu pani Barbara przede wszystkim się dziwi, że ta jest tak niska śmiertelność w Polsce, zważywszy na to co się dzieje na polskich drogach z i dalej pisze tak zwykle podróżując autem jestem jedyną osobą, która ściśle przestrzega przepisów drogowych w obszarze zabudowanym jadąc przepisowo 5 0 na godzinę wtedy jestem uprzedzona praktycznie przez wszystkich jadących za mną często na podwójnej ciągłej skrzyżowaniach przed setkami na przejściu dla pieszych poza obszarem zabudowanym często z autu z naprzeciwka wyjeżdżam czołowo na trzeciego, zmuszając mnie do zatrzymania się wręcz na poboczu zdarza się, że wyprzedzają mnie naraz 2 auta nikt nie przestrzega znaków ograniczających prędkość poza obszarem zabudowanym z miałem okazję jeździć samochodem w stanach Zjednoczonych, gdzie ruch aut wygląda jak zwolnić z spowolni w zwolnionym filmie nikt tam nie próbuje się wyłamać czy ta opowieść jest on bardzo wyjątkowa czy raczej w bardzo pospolita i powszechna Gdoś oraz powszechne jeśli solidaryzuje z panią umowę z takimi samymi kierowcami codziennie dojeżdżam ulicą Puławską do rąk do pracy i codziennie, kiedy 50 m nagraliśmy codziennie mijają może za 2 samochody jadą tak samo jak ja czasami nawet radiowóz jedzie szybciej wszyscy będą generalnie średnio 8 0 dlaczego, bo to policja też się pojawia tam gruntem są patroni nie wiem, dlaczego my moim zdaniem to głównie dlatego jednak, że nie rozumieją tego procesu ograniczeń ani nie rozumie, że ta pięćdziesiątka jest po torze tam są przejścia, żeby do nieszczęścia dodają jeszcze 50 % szans na życie pieszemu, kiedy jadą już 1000 km / h to ryzyko zabicie pieszego rośnie do 80 % wrze niczym nie wie co co ciekawe pewnie wszyscy się tym surowcem chodzimy pewnie słuchacze też te osoby, które właśnie tak wierzą choćby na Puławskiej wyjeżdżają przekraczają granice Polski z innym krajem i nagle coś ci co w głowie się na Słowacji nagle w obszarze zabudowanym jadą coś zjeść nagle się zmienia ciekawostka kolejna, a propos powiem naczelnik z wodą miasto ze Szczecina w powrocie z wydziału ruchu drogowego wspólne patrole z kolei g policjantami z Niemiec jedzie za polską ciężarówką jedzie zagrać poza granicą polską zmierza w kierunku granicy z polską ciężarówka jedzie po prostu wzorcowo, a jak aptekarz stosuje się takie co do wszystkich znaków do pomostów z tego wzorowo przekracza granice z polską noga na pedał ten spod prawej stronie, czyli przyspieszenia hulaj dusza piekła nie ma co się dzieje w głowę tego kierowcy, o co chodzi o 2 mechanizmy psychologiczne dentystki nie chcą u siebie to zawsze działa inaczej niż u siebie, a drugie dno musi to po raz kolejny powiedzieć to jest ruchem taryfikator mandatów, które nie były nie był podnoszony od od bardzo bardzo wielu lat naprawdę mieć takie porównania do średnich pensji netto Węgrzy nas biją słowaccy już nie wspomnę będą Brytyjczyka czytam Nor Norwegia po prostu bardzo tanie kamery sprawiają, że obawiam się ich mniej go w taki zgrzyt jednak niż zdobycie mandatu, ale nie obawiać tego się kogoś zabije to jest ważna rzecz, bo tak, jakbyśmy w ogóle nie zdawali sobie sprawę, że samochód to jest szalenie niebezpieczne narzędzie i że w wyniku posługiwania się to narzędzie możemy zginąć im zginąć mogą inni ludzie, a jest takie przekonanie jest wiele badań takich rozebrano też w Polsce, że polscy kierowcy mają przekonanie to co pan komisarz powiedział, że ich umiejętności są niezwykle wysokiej tym samym Kołosińska 90 % uważa, że już są świetnymi kierowcami i mają też takie poczucie, że skoro jest świetnym kierowcą tyle trochę lepiej wiem przyszli w ten zakręt potrafią zabić jego i pewnie tak jest bardzo wiele razy zagrał tam jest 5 8 wejść 80 o mnie nie ma żadnego problemu zdobędzie ten 1 jedyny raz, kiedy będzie trochę bardziej mokro albo będzie jeszcze coś z naprzeciwka siedziało w tym właśnie dziś to po co ten zakręt jest, gdy inny najprostsze porównanie jest taki, dlaczego nie rozbijają się to samolot piloci mają procedury i tam nie ma tam rzadko się zdarza to, że pilot zna nie to trochę to na trudności znajdują 20 % więcej to, że dam radę nie ma jest procedura znak x 5 1 50 wszystko w no tak, ale tutaj samochód to jest przedmiot dumy przedmiot, który jest uznanym utożsamiany też z poczuciem wolności, a skoro ma być wolność to niemożna ciągle patrzeć na te znaki na dodatek, w której wychowuje się do własnego doświadczenia niedawnej podróży z Warszawy na Mazury z powrotem w jest taka droga, która wymienia bardzo wiele miejscowości w prze tnie się po prostu przejeżdża tzw. przelotów tą i uczucie, jakie następuje w uposażeniu kierowcy tylna musi zwolnić do 50 mimo, że to droga niespecjalnie się zwęża jest bardzo nieprzyjemne nie rozumiemy do końca, dlaczego mielibyśmy dzwonić skoro jedziemy praktycznie taką samą jezdnią, czyli o dalsze przebudowy infrastruktury dlatego mam przykłady można tego co zrobiło się na 0 wypadków w 1 roku będą nią dlatego też, zmuszając kierowcę po pokarm pokazów fizycznym pokazują, że Żyd to się też nie da więcej pojechać bardzo duże państwo myli, więc do tematu będziemy wracać bardzo dużo uwag nie zdążyliśmy powiedzieć o kierowcach, którzy prowadzą po od wpływem alkoholu jest często się też do Chin powodują najwięcej wypadków i to ci są najbardziej niebezpieczni będziemy rozstrzygać jeszcze wielokrotnie w LO już teraz dziękuję moim gościom Łukasz Zboralski z Porto Luberda 2 4 PL i nadkomisarz Radosław kot Ryś z biura ruchu drogowego K G Policji dziękuję panu bardzo dziękuję czesne informacja o oponie w studiu poseł Maria Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ANALIZY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 40% taniej!

KUP TERAZ 40% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA