REKLAMA

Słodko-kwaśna droga na chińskie stoły

OFF Czarek
Data emisji:
2018-05-09 11:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
35:49 min.
Udostępnij:

Czym chiński konsument różni się od konsumenta polskiego? Czy polskie produkty spożywcze mają szansę zaistnieć na chińskim rynku? Jaki wpływ na zapotrzebowanie na zagraniczne marki mają tamtejsze skandale w przemyśle spożywczym? Rozwiń »

W OFF Czarku gości Michał Bielewicz, który jest autorem poradnika "Słodko-kwaśna droga na chińskie stoły". Ta publikacja to owoc 8 lat doświadczenia w sprzedaży w Chinach. Sam autor ochoczo dzieli się wiedzą o tamtejszym rynku, produktach, strategiach handlowych i wszystkim, co jadąc na chińskie targi należy mieć przygotowane. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
W studio gość, pan Michał Bielewicz przedsiębiorca działający na rynku chińskim, firma FourCup, dzień dobry, witam serdecznie. Miał pan być o dziesiątej dzisiaj u nas, ale rozumiem, że płynąca autostradą czekolada zatrzymała pana. Lana czekolada, że tak powiem zmusiła mnie do przystanku. A wystarczyłoby nie wiem ze 2 autobusy przedszkolaków, żeby w 15 minut pozbyć się  tego zatoru pozbyć na autostradzie A2. Tak, rzeczywiście okazało się, że przedszkolacy są nie przygotowani logistyczne na tego typu wypadków, a w międzyczasie przy naszym poprzednim spotkania rozmawialiśmy o tym, jak polskie firmy mogą wejść na rynek chiński, który z pewnością jest inny niż inne rynki, które przedsiębiorcy działający poza Polską znają.  Rozwiń »
Tak to nie jest tak, że dobrobyt, by udało się wejść na niemiecki udało się wyjść na francuskiej brytyjskiej no to teraz 1 chiński o tym, rozmawialiśmy w czasie naszego ostatniego spotkania z poprzedniego spotkania, a w międzyczasie ukazała się też książkę czy poradnik pana autorstwa zatytułowany słodko kwaśno droga na chińskie stoły, czyli przepis na sukces dla polskich firm z firm spożywczych tak w tak to jest rzeczywiście książka, którą napisałem w składach z powodu swój rozum doświadczenie swoich 8 lat sprzedaży do Chin zawarłem tam bardzo dużą praktycznej wiedzy związanej z przemysłem spożywczym z produktami spożywczymi myślę, że to jest dobrem, a kompendium wiedzy, którą opisujemy jak i konsumentów i my e-marketing wiele porad taktycznych jak ja się przygotować, bo do Chin trzeba się przygotować bardzo gruntownie jako organizacja jako produkt jako opakowanie jako strategia handlowa Bojar w stanach tak już trzeba mieć i dodaliśmy fotel i nagle jak aktywują ze strony biznesu oraz stałem się czym chiński konsument różni się od polskiego konsumenta czy w ogóle od, gdybyśmy mieli poszukiwać różnic i podobieństw to czy takowe istnieją przyda się jakoś był łatwo o nich łatwo powiedzieć czy w ogóle w chiński konsument termin chiński konsument nie jest zbytnie uogólnienie, że to jest także w zależności od tego w jakim rejonie Chin czy też do jakiej grupy ekonomicznej mówimy to ona ma trochę inne cechy można mówić o innym w grupie chiński konsument jako taki można, dlatego że tam i jest cała seria obcych produktowych i Czech, które wymagane jest sąd produktu przez chińskiego konsumenta myślę, że trzeba byłoby zajrzeć do do innych środka trochę Chin Otóż jak Chiny rozwijają się od 2 0 lat bardzo dynamicznie i ja ostatnio przeanalizowałem sobie rosnące wynagrodzenia przez ostatnie 20 lat przeanalizowałem sobie przez ostatnie 10 lat rosnące wydatki konsumpcyjne idzie pan wykresy wyglądają także tam jest ciągle 3 ważne sąd zarządza Bruno to tak jakby ktoś ten rynek do prądu podłączył to oznacza, że ta droga w tym prawie 2 1 8 0 milionowa rzesza konsumentów i skazy średniej zaczęła bardzo intensywnie konsumować te dobra konsumenckie go oczywiście spożywcze, bo przecież pochodzą te samochody i inne dobra natomiast co w stosunku do produktów spożywczych najbardziej interesuje to ona to lot ponadprzeciętnie wysoka jakość musimy pamiętać, że w Chinach zdarzyły się o wiele skandali jakościowych in takie najbardziej dramatyczne spektakularne miał miejsce w 20 0 8 roku, kiedy melamina stosowana do przemysłu chemicznego została odkryta w produktach spożywczych w tym w produkcji molekuł w proszku dla niemowląt efekt był porażający kilkaset tysięcy dzieci zapadło na kamicę nerkową i wydaje się, że to był moment, w którym od lat jest torem bardzo z Interem żyje bardzo urósł popyt na importowane produkty, dlatego że w 20 08 roku chińska klasa średnia czy chińscy konsumenci miejscy byli już świadomi, gdy już dość majętni wobec tego bardzo szybko zwrócili się ku produktom importowane zmianie od produktów importowanych rzeczywiście oczekują ich ponadprzeciętnej jakości co za tym stoi takiego to im bezpieczeństwa to tego, że to jest produkt wytworzony czystych w sposób czystych biologicznie chemicznie uwielbiają dobre marki uwielbiają świetne koncerty bardzo dobrą markę to to jest jakaś zła uznano dodaje, że poznamy losy Marka tak łączy najlepszą markę to Marka, która jest mawiano z tradycji długoletnie migania to jest tylko tych początek istnienia marki w 1 900 któryś rok niektórzy z 1 800 to już jest naprawdę taka Marka jest bardzo pożądana, ale idealna Marka to też jest Marka, która jest ma silny dobry marketing ciekawe rzeczy są jego zdaniem obecna w krajach zachodnich pewnie Niemcy Francja jest Zjednoczone królestwo oczywiście dany mała Irlandia Kanada Australia tak rzeczywiście oni bardzo dotąd marki moim zdaniem bardzo bym to bardzo pragmatyczny naród uznają, że skoro to Marka obroniła się tyle lat na takich rynkach na tak w tych walkach i wymagających o tyle w otoczeniu to znaczy, że jest dobra jak to się chce, ale co dobre co toby oznaczało dla przedsiębiorców, którzy do powiedziałam już jakiś czas na rynku, ale na pewno nie od 1 800 czy też ona od początku dwudziestego wieku w polskich przedsiębiorców PIT i przedsiębiorców z każdego innego kraju oznacza to, że po pierwsze trzeba sobie uświadomić, że przyjeżdżają ze swoją marką do Chin ona jest, a priori nieznana w związku z tym nawet Zielona na rynku macierzystym jest znana trzeba zdążyć przygotować niezbędny pakiet narzędzi marketingowych żelbetową markę dobrze zaprezentować druga rzecz w markę trzeba bardzo inwestować w Chinach dla w mądry sposób oto, żeby utrzymać co najmniej stać po prostu łatwo zastępowaniem dostawcą, bo wtedy to się z etapem to walka cenowa i gmin można przegrać konkurencję cenową z producentami takich krajów od Serbia Ukraina czy nawet Argentyna Urugwaj to zarząd z Argentyną to będzie obciach przekraczały no i bardzo soki to chyba jednak tak ich przegraliśmy bardzo soki w nie wygraliśmy jeszcze ktoś jeszcze przed nami, a czy walka pomiędzy polską, a wojna o soki napoje z polską Argentyną to się w Chinach klient na pewno mogłoby się toczy, bo mam dużo producentów soków Argentyny Argentyńczycy zresztą na pewno też jak zwiedzam targi win Hamleta tak dziś jak przypuszczali, że tam mnóstwo producentów i z Brazylii Argentyny jest nawet Serbii Chorwacji, którzy chcą sprzedawać tam swoje produkty mają dość oczywiste, a sam sok stroić sobie na drugi może się różnić nie jest smakiem natomiast to co może go mu uplasować na półce na trwałe czy w internecie ich rejestracji jest szalenie ważnym kanałem sprzedażowym jest Marka czy znowu wracamy do marki dzisiejszy świat marketing w Chinach jest to wyjątkowo zaostrzone zjawisko dom bez marketingu naprawdę ciężko sprzedaje, a cena wody i rozejrzeć się przez cienie tra do tego na życie świat, że jeżeli coś się z importowane i jest to dobra Marka to raczej będzie to produkt drogi może być dużo droższe, ale rozmiar jesteśmy w stanie zapłacić premię, a w Chinach czy Kosma Cieśliński jest w stanie zapłacić dużo więcej za produkt importowany dobrej jakości o dobro o uznanej marce, gdybym miał pan zapytał czy 3 lata temu powiedziałbym, że dużo więcej dzisiaj bym powiedział, że jest w stanie zapłacić więcej, bo ceny importowanych produktów w spadły o innym natomiast konsumenci chińscy wg badań rynkowych cenią sobie jakość na pierwszym miejscu ciut ciut, które potem na drugim miejscu i tym samym za importowane produkty w Chinach są gotowi płacić w Senacie było w najlepszym dowodem jest to, że wartość importu żywności do Chin to jest 4 0 prawie 7 miliardów dolarów za 20 0 8 miliardów dolarów kar za 20 1 6 rok wrócimy do naszej rozmowy o drodze na chińskie stoły po informacjach Radia TOK FM informacji już za pół minuty o godzinie jedenastej 20 studio pan Michał Bielewicz przedsiębiorcy działający na rynku chińskim firma Ford Fiat informacje o inflację wraca po tych studio pan Michał Bielewicz przedsiębiorca działający na rynku chińskim firma Ford Ka w inne dziś rozmawiamy o publikacji słodko kwaśno droga na chińskie stoły przepis na sukces dla polskich firm spożywczych jest, by tę książkę czy ten poradnik można zdobyć można odnieść można zrobić bezpłatnie ściągnąć ze strony internetowej w ww bielewicz pl lub też to czarna krótka gorzko kapel, ponieważ książka została wydana przez państwową agencję inwestycji handlu w ramach programu Gucia na oczy jest lepiej, jeżeli chodzi o obecność polskich firm na rynku chińskim czy to mógł o tym, że Chiny są wielką szansą mówi się już od długiego czasu i to nie jest także jak Marco polo trzeba przecierać szlaki czy gdzieś w ich w nieznane czy w polskie firmy myślę też tacy pionierzy to w pełni kilkadziesiąt lat temu tam się pojawi i bardzo szybko zorientowali się na czym polegają te różnice i że można zarobić biznesy to świetne biznesy rozumiem, że dopiero w ostatnich 1 0 latach wszyscy się ludzi mówiąc ojej, jaki olbrzymi rynek właśnie jest czysto prawie 300  000 00 0 konsumentów, czyli od powiedzmy 2 3 Unii Europejskiej jest, dlaczego o tym nie wiemy ruszamy na podbój Ależ oczywiście, że takie to było widać bardzo wyraźnie, śmiejąc się w 20 1 3 roku na targach Asian i Bóg w kolejnych latach także polscy przedsiębiorcy tam przyjeżdżają z mniejszym lub większym sukcesem rozpoczynali sprzedaż, ale w wielu przypadkach nie udało się kontynuować jak mówię troszeczkę wgląd w natomiast innym najbardziej Najmana na bardziej rzucające się włączyli produkty to oczywiście jest lekko i tutaj głównym w ostatnim czasie firma źle policzył Drutex producent łaciate go odniosła największy sukces, ponieważ ich lekko promowane jest twarzą i trzykrotnego mistrza olimpijskiego w gimnastyce artystycznej Chińczyka roli w ich wyniki sprzedażowe są fenomenalne z informacji podanej przez MAK Pol 1 w polskich mediach branżowych o nie wychodzi, że w samym pierwszym kwartale tego roku sprzedalibyśmy 500 kontenerów w latach czy polskie nasze polskie nasze polskie meble te krowy dają radę bojową Chińczyków dają radę izb i sportowych w mieście w tym pomaga oczywiście Mlekovita też wysyła bardzo dużej ilości mleka i jest jeszcze inna firma z branży płatków śniadaniowych firma Sante, która już dostępne też bardzo szerokiej dystrybucji bardzo dobrze sobie radzi na tamtym rynku łatwo im stosunkowo łatwo było kupić wiadomo z bliska paść nawet gdyby w delikatesach w Szanghaju jest na półce parę do wyboru Paweł paryskiej tego produktu także są już pionierzy, którzy przeszli ton Rogali nauki i adaptacji do tamtego rynku nowych zbudowali powtarzalne relacje handlowe i to jest bardzo dobry krok i mieć wrażenie, że jeżeli, więc czegoś nie wydarzy to w menu na pewno nosili coraz większe sukcesy mam nadzieję, że takim będzie dużo więcej stąd może więcej może 20 0 Łowicz Ania mamy naprawdę fajne produkty mamy dobry produkt ale gdy działa są w katalogach pracuje w 2 szukam dobrych produktów w sklepach, ale niestety chyba nic nie rozumieli chiński konsument też szuka raczej portowych panie panie dyrektorze teraz mówi jest mnóstwo nowych produktów w Polsce wyszło, że Polska tak za każdym razem przyjeżdżam do Polski widzę mnóstwo produktów, które można byłoby wprowadzać na rynek chiński naprawdę potocznie nie będzie uważasz, że konkretnych Markach na czy współpraca z celebrytą czy chińskim to jest dobry pomysł dla wsi dla każdej firmy czy to jak bardzo lubisz to jak to jest bardzo dobry pomysł dla okazuje się dla każdej firmy celebryta czy jak to mówimy w Chinach krajowe odcinki opinię lidera to jest absolutnie powszechnym sposobem promowania marki w internecie oczywiście nie mam im sprzedaż detaliczna w internecie rośnie 3 1 % rok rok do wyroku z nr. 2 0 0 0 do 1 7 wzrosła 30 % innymi słowy walka rozgrywa w tej chwili rozbija się to o patencie internauty bardzo popularne są w Chinach Erwin umowy, której poddanym dana Marka wiąże się z Kilińskiego w aucie listem influence RM z kilkoma, którzy współpracują z tą marką i jej mając 500  000 700  000 followersów na chińskich mediach społecznościowych czy nawet 1 000 000 stanowią arcyważnych kanał komunikacji o produkcie, który promują, z którym współpracują do swojej konsumentów proszę sobie wyobrazić wystarczy, że taki celebryta czy kierował jak mówimy opublikuje zdjęcia zagnieść produktem to zdjęcie potencjalnie trafi do 100  00 0 chińskich konsumentów w ciągu parunastu mimo 1 4 sekund 3 godziny tak w ich drugi sposób się w tej chwili promuje w Chinach w marcu to już sprawa wydawała się prosto, ale teraz również, żeby tym się zająć to trzeba pewnie znać mandaryński albo kantoński, jeżeli chcemy działać Zofii uważa że, choć internet to co ty sam alfabet, więc łatwiej, a on wiedzieć, kto jest dobrym celebrytom 3 Info SRM, czyli tych o LM, czyli takich, czyli trzeba mieć kogoś na miejsce obok ktoś, kto się orientuje tak my teraz negocjacje stworzenie całego pakietu marketingowego strony internetowej trwa jeszcze kocham Śląsk to czyta pan książkę halę, ale jeszcze w Polsce są dziś ABC marketingu oczywiście, że trzeba to zrobić tak jak najbardziej Lenki czułem się, że na początku, zanim powiedzą czy chcą współpracować firmy chcą znać strategię firmy na firmę, a rynek chiński chcą dostać się próbek produktu, żeby zobaczyć czy to są dobre produkcji i czy pasują do ich profilu czy to jest także mówiono oraz to 100  000 USD i chodzę nie, dlatego że oni mają za dużo do stracenia wyrwania się ma 700  00 0 followersów i działa się troszeczkę jak komu wilkom Voyager do nich to można to bardzo mocno i bardzo mocno marnotrawić ja wiem, że tak się zwykło traktować tych inaczej było ich transferów, jaką w Polsce znany handlowców, ale coś powiedzą nie do tego stopnia mnie, że przygotowane materiały, które zasilą mają być pokazane w internacie firma przegląda pod kątem treści, które mają być tam pokazane nie tylko, jeżeli chodzi o oprawę utknęli w elicie, aby pacjent może sprawdzić datę tę treść nie naruszają chińskiego prawa, ale też o to czy to nie jest nie jest nie ma tam nieprawdy czy nie jest zbyt podkręcone, bo on -li chiński myślę, że każdy internauta jest bardzo wyczulony na ścianach nie można jeszcze maleńką halę próby sprzedaży w chyba dużo lepiej sprzedawać produkt w taki jest pełniejszy sposób, czyli celebrytami jedzie do dojdą do dnia do Paryża i po Paryżu jedzie sobie z samochodem marki citroen i pokazuje zdjęcie z magistrem jest znacznie subtelniej szych wiadomo, o co chodzi znany celebryta nie pokazuje się na cele i Marek, z którymi niezwiązane i nie rzuca takich zdjęć do internetu trudno sprowadzić zakończy się oglądać na lewej prawo co chwileczkę wita Lis broń Boże coś nie zrobił zdjęcia ze złomu Arką Jaros, poznając albo w tacy polscy celebryci kategorii BC wbrew ich i poniższych to właściwie w momencie, kiedy ktoś tam się zwrócić do nich zaoferuje pełni kilkaset albo kilka tysięcy złotych no to właśnie to wszystko jedno tak czy to jest krem do wybielania to przy połączeniu z 3 czy coś innego jak się kasa zgadza, ale ja się w ogóle kasa pojawia to proszę bardzo chętnie przemyca do moich posta w na blogu czy we wpisach na blogu czy jakikolwiek inny sposób byli pieniądze zostały przelane, ale rozumiem, że chiński celebryta z racji tego, że ma dużo do stracenia, że jeżeli wybierze nieodpowiedni produkt to co ten 1 000 00 0 osób powiedzą trans stary albo stale opowiada zaś historia to ma być smaczny albo świeże albo ma bowiem wybielać albo nie wybielać tymczasem w ogóle nie jest tak jak mówisz w myśl, by wrócić do tego swego sportu i zawracają głowy na pewno tak jest i rozmawiałem z ZUS z właścicielką agencji, która mam w swoim portfelu ponad 5 ZT i transferów Jama użyła bardzo fajnego ma bardzo trafnego porównania, mówiąc że followersów celebryty w wielkie wykopki influencera to jest audytorium z tym Investments influence się komunikuje w ramach produktu zbiera od nich bardzo dużo cennych informacji o produkcie, który przekazuje potem w fabryce w urzędowi wobec tego celebry teraz w tym w tym znaczeniu trzeba traktować jako ambasadora marki w Belgii w pełnym tego słowa znaczeniu ani jak handlowca, który ma zeznań za 5 par pary transakcji w, a jeżeli chodzi o w ranking celebrytów w sensie branży czy ktoś, kto jest najlepszy sportowiec aktor aktorka modelka polityk, gdy myślę, że należy uczyć tak tak myślę, że najlepszymi, ale mnie to z intuicyjnie, bo nie lubię takiej klasyfikacji jest najlepszy rodzimy celebryta influencera College to osoba jednak znana z telewizji jest to pewien sposób jak dziś Arsenal z tego, że znamy mienie to jest dziś artysta śpiewa tańczy występuje, że w serialach czuje, a influencerami to są osoby, które funkcjonują w mediach sam sobie obligacje na jakiś temat i ich to są jednak wolę zaszyć gdzieś tam się te światy łączą, ale po rozłożeniu na terenach myślę, że najlepsze co robić to są ostre są aktorzy grający w serialach i występujący w licznych talk-sho w telewizyjnych ciekawe czy rodzaj produktu do domu wspomina pan Tomasz przyjrzą się też jakoś wiązać z profilem tak to czy ktoś, kto jest nie wiem sportowcem może pływakiem może nie będzie dobrze wyglądały, jakby rozmawiała w nartach w dobrej jakości, bo rocznie kojarzymy go chyba z tym produktem, ale pewnie kawkę na śniadanie z mlekiem takim lub inny może wypić albo przejechać się takim samochodem, że też sprawdzać czas na taki czyn, za jaką mi, żeby było bardzo sprzeczne dobrze nie udała, aczkolwiek w Chinach jest pan, który nazywa się inna jest u nas ma minister tak w rankingu Best w czasie nie znaczy za trzecim miejscu światowym nie jest w stanie sprzedać 80 pięknych różowych torebek dziwię się w 1 2 minut komu swoim wolałem sam za jednych grup zamożnych suma 1 7 4  000 USD, a też mężczyzna 1 2 minut, czyli w godzinę ile sprzeda tym skończyła się kolekcją miasto to nie jest analogia z Chrzanowa z naszych przełaje niedawno ogłosił, że specjalna kolekcja różowy wtorek 1 2 minut 80 to robić sprzedało je tylko tyle bowiem lekcji oczywiście no to jest taki egzemplarz Klaus Franz Strauss kurczyła rychło została jeszcze parę torebek, których są różowe to koniecznie zaprasza dziś grają zorganizujemy wszystkich bardzo to, że coś z przeszłości dobrze wrócimy do wrócimy do naszej rozmowy o przekaz pojawią się też pytania słuchaczy nam się, że po informacjach te pytania my na te pytania spróbuje pan odpowiedzieć pan Michał Bielewicz przedsiębiorcy działający na rynku chińskim firmom folia jest państwo będzie gościem wspominam to publikacja, której rozmawialiśmy ten poradnik słodko kwaśno droga na chińskie stoły jest do ściągnięcia między nimi ze strony mojego gościa Bielewicz krótko PL jako Bielewicz krótko po informacje już za kilka minut 11 40 poinformował, że wracam z studio pan Michał Bielewicz przedsiębiorca działający na rynku chińskim firma Ford Ka w inne rozmawialiśmy o publikacji małego gościa słodko kwaśno droga na chińskie stoły przepis na sukces dla polskich firm firm spożywczych książka m. in . do pobrania ze strony mego gościa Bielewicz kropkę PL albo dołączali na krótko go w Kruka PL znaleźć tam garść porad jak na rynek chiński wejść czy jak odnieść sukces nie może pytają nasi słuchacze czy to jest droga rzecz pan Adam pytacie jak drogi jest skuteczne wejście na rynek chiński i 3 polskich przedsiębiorców stać na podbój tego rynku w mętnym prawdopodobnie byłoby stać znacznie bardziej, gdyby się zjednoczyli poszli jednak w grupie 100 20 0 wtedy byłoby znacznie łatwiej ja tych drogach pojazdy droga droga rzecz w pojedynkę myślę, że trzeba mieć budżet miesięcznie około minimum 10   000 EUR wzwyż jej pamiętajmy, że im za to, o czym mówimy tutaj absolutnie minimalne działania marketingowe, które pomogą w jaki sposób zaistnieć marce i przekazywać pewne treści tamtemu rynkowi dla nas to Anna zaangażowanie jednak ich mniej laserów, o których mówiliśmy myślę, że mimo, że kolejne 10   000 EUR miesięcznie trzeba byłoby trzeba byłoby przeznaczyć, bo pamiętajmy, że trzeba zatrudnić 2 3 4 każdy z nich poparła komunikatów z miesięcznie musi przygotować to też kosztuje no, więc sąd orzekł o tym, minimum 20  000 EUR miesięcznie, więc w zasadzie rocznie mówił tutaj prawie 2 50   000 EUR minimum 3 bajeczka tak czy przeciętny chiński konsument pyta pan Antek kojarzy Polskę i 3 to, że Polska jest członkiem Unii Europejskiej w jaki sposób się rejestruje czy to pomaga oczywiście kojarzy może nie jest do końca świadom Johna le żale wykształceni ludzie w kasie się nie wiedzą, że gdzie leży małe, że to Unia Europejska ani doceniają to bardzo to jest wielki atut Polski i że polskie środowisko jest czysta, a w zasadzie Helio tak w NIK oddycha smogiem warszawskim krakowskim to są oni wręcz incydentalne z prawej ma utrzymujemy się, że mamy tylko w 2 g przypadki przy pracy w tym zakresie oczywiście dla nich albo ich naprawdę bardzo wiele przyjaźni izolacjonizm jeziora oni widzą mimo wszystko w miastach to ludzie są sporo zieleni i oni takimi kategoriami wizji takimi, jakimi obrazami widzą Polskę oczywiście, gdybyśmy powiedzieli, że zanieczyszczenie w Szanghaju jest mniejsza niż w Krakowie czy Warszawie zimą to nie byłoby to zbyt marketingowa właśnie dowiedzieliśmy w dal mówiliśmy to do USA natomiast mamy czyste gleby nie zanieczyszczone mam czyste wody niezaliczone wobec tego mamy słabe surowce do Wrocławia i spory sukces spożywczych czystej to jest atut, który trzeba podkreślać ich też podkreślali Chińczycy to doceniają też liczyć się Polska kojarzy czy jest jakiś Niewiem produkty albo wydarzenie kulturalne Chopin w zupełnie inny osobom w wieku 30 paru lat ci inni nie oni nie kojarzą się panami nie kojarzą, że pana nie straci pierwsze skojarzenie z polską, jeżeli rzecz cokolwiek kojarzyć to z czystym powietrzem jest, by te z dziką przyrodą nie bardzo często przyjeżdżają do Polski ja widzę zresztą lana tymczasem chiński komunikat, że robią sobie zdjęcia na tle Wiśle Widzew i gmin w komentarzach napiszą jest taki czyste niebo nawet chmurki widać takie ładne błękitne niebo widać, że ich podział ról i rozmowy, jeżeli to, że ich to, że zaczął tak naprawdę kolejna rzecz, którą oni kojarzą Polskę to jest na pewno bursztyn potem bursztynem jest już bardzo długo promowane są przez ulicznych sprzedawców film i rzeczywiście kojarzona z bursztynem w pytają nasi słuchacze kolejne pytania pan Szymon pytała czy konsument woli tradycyjne produkty czy bardziej egzotyczne produkty spożywcze i teraz pytanie co oznaczają dotyczyć z naszego punktu widzenia tym czy z ich punktu widzenia założono, że z ich punktu miasta i powiem tak, aby Itaki Itaka przy czym, jeżeli jest to produkt, który trzeba było wytłumaczyć, dlaczego ja bezbłędnie producent musiałby przygotować filmy na ten temat w nowym i wytłumaczy jak to zjeść tam przykład tak groźną mimo paprykę marynowaną w słoiczku takiego produktu w Chinach nie ma na niej stąd częste w chińskiej kuchni do jego nie ma wobec tego, jeżeli producent ZUS przygotował, więc 2 3 4 filmiki pokazała, pokazując jak można ten produkt zjeść albo otwieramy słoiczek wyjmujemy paprykę i Jemen no tak zalet, ale jak do jakiego lokal jako przekąska, jeżeli tak to się okazji 3 uzupełnienie jako uzupełnienie do chińskiego Radia ani nie widzi pan doktor część natomiast to są tego typu tego typu rzeczy, które trzeba zrobić, bo odwróćmy sytuację ile osób 10 lat temu w Polsce 3 15 lat temu wiedziało co zespołowi i potrafił to zrobić to ktoś żoną to pokazać może być wówczas okres, jaki jest sens balet już w stawce z czego go w męczenie się z Holandii Niemczech oczywiście zdać, ale toczył przez przestępcę ma się pokazać, że warto pokazać jak z tym nic z tym produktem pracować pracować nad nim wiele zalet technicznych, czyli jak to działa od czego volvo Grzegorza dzieli potrawy jakich potraw chińskich w przerwie okazji można zjeść rzecznym i tego typu rzeczy oczywiście, że ta czy też znajomość, gdyby do kultury kulinarnej pomaga chyba nie mogłem jeszcze 1 rzecz chiński rynek chore Kolski 7 4 × większy niż Polski polscy producenci choroby chory to z ofertą chorego jeszcze nie odkryli kim ja apeluję do nich odkryli i tam będą na pewno musieli tym tym, którzy chora Kania hodują w ogródku, czyli morfologię tak przepraszam WTS rozważający kilkaset miejsc i trafi też tak 7 4 × większy, ale z tego, iż cała masa produktów polskich, które można byłoby wypromować ich do chińskiej kuchni przy czym bardzo często, bo mogą się okazać, że wkomponowanie ich tradycyjne dania chińskie nie jest możliwe, ale już zrobienie takiego, jakiego się w dużym lub wypromowanie naszych dań było to możliwe natomiast no to już znacznie trudniejsza operacja wymagająca wręcz laboratorium kuchennego i kucharzy polskich tam, jakie polskie danie ma największy my księża są gołąbki jako sajgonki, a nie myślę, że myślę, że kabanosy jak przyjeżdżała zawsze w szmuglu i kabanosy w walizce, a moi znajomi chińscy przychodzą do nas do domu z zapałem kabanosy są na pierwszym miejscu krówki i ich atencji kulinarnej i najszybciej znikają z miseczki chiński internet z to myślę o formacie traktor to w znakomitej większości właściwie prawie 100 % w myśl internet, do którego wchodzimy przez telefon komórkowy tak czy teraz myśląc o strategii internetowej i tworząc stronę internetową przede wszystkim należy zastanowić, jaka będzie wyglądała i czy przyciągnie telefony komórkowe tak jest i projekt tego typu gry kampanie marketingowe jakichkolwiek komunikatów marketingowych na skierowane na Chiny musi być w formacie pierwszy formatu za telefon 7 50  000  7 5 0 2  000 00 0 internautów chińskich co internauci mówili o łącznie z 7 70 1 000 000 to ostatnie dane i rocznie przyrasta 40  000 00 0 internautów kolejnych importując cokolwiek na zasadzie, a pat i High Life on tego typu formaty to jest podstawowe urządzenia łączenia się z internatem, ale w swoje środy w kosztach rocznych minimum około 1 000 000 zł tak, żeby w ogóle coś tam skromny film o kosztach marketingu czy jakikolwiek minimalny działalność na rynku chińskim, ale czy są jakieś inne modele rozumiem, że 1 jedno proc sprzedaż internetowa może równać albo jako posiadanie bazy magazynu na miejscu i jak gdyby sterowania tym wszystkim z Polski ale, ale cała cała grupa uderzeniowa jest tam albo rozumiem współpracy z jakimś podmiotem, który do oporu jej tylko dostarczaniem produktów albo wręcz sterowaniu wszystkiemu wszystkiego i odpalenie strony tutaj te koszty, o których wspomniano są oczywiście do tych koszty, gdy producent sam jest inny samochód chce być marketerów swojego produktu na tamtym rynku, czyli sam finansować kierować tą metodą ciasto Palestra strategie marketingowe naraz oczywiście modelem współpracy, który jest dość powszechny jest związanie się z lokalnym dystrybutorem, który w dzisiejszych warunkach, czyli 4 0 ataków dużym kanałem sprzedaży zażądać wyłączności za to, ale w zamian te koszty marketingowe i cała kreacja czy wtedy obowiązkiem dystrybutora lokalnego co jednak nie zmienia faktu, że dystrybutor zostanie dystrybutor wystosuje prośbę do producenta, że przygotować film reklamowy, jaki standardy marketingowe bazowe, które później będą rozwijane w tamtym rynku i to jest tańszy model ten model o tym, mówiłem też odejdzie wprost, gdzie producent sam chce to wszystko robić sam tam otwiera oddział i jest sam tym sterować i wtedy rzeczywiście te koszty są wysokie bardzo wysokie najlepiej byłoby oczywiście, gdyby w sektorowym o producenci z mitami próbowali zdobyć innym, bo wtedy też wszystkie koszty można bardzo by rozwijać w nie wiem czy współpraca wychodzi polskim producentom nie tylko obrót publiczny Polakom współpraca wychodzi on w Berlinie, ale z drugiej strony, jaką mamy alternatywę w tej chwili Azja się aż się otwierać się budzi też rynek, który chce, których celem importowanych produktów pomimo tych barier, że musimy się w nim promować jest, że jesteśmy pod halą Polska i t d. musimy prosić, by ktoś w ogóle chciał importować produkty, bo popyt na importowane produkty jest 1 z najlepszych momentów kwestię z tego tego typu, że musimy się przygotować i produktami marketingiem i ten produkt musi być przygotowana od strony formalnej i wtedy znajdujemy klientów i wtedy zaczynamy kolejne etapy współpracy jest kolejne wersje produktu z wiary konieczne wdrażanie koniecznych zmian i taki biznes jak buduje to nigdy nie będzie biznes tak jak w Polsce typu zadzwoń zapłać zamów i zapomni czy trzeba dbać absolutnie, a jak długo sunie po kosztach ich było takie przygotowanie do ataku wygląda rok 2 myślę, że tak realnie rzecz biorąc obalić rok może Santo Santo nie jest czas niezbędny na przekwalifikowanie produktu przygotowanie pierwszego marketingu targów handlowych później dobre dostali się po targach dom lub dobre relacje dobre kontakty po targowe i jak im trzeba jeszcze poczeka na pierwsze zamówienia z cysterną minimum ten rok trzeba sobie liczyć przecież nie da moim zdaniem spora konkurencja ze strony innych firm europejskich bardzo duża i nie tylko europejskich, ale też amerykańskich noga Lady kanadyjski nowozelandzkich australijskich bardzo duża wszyscy mamy świadomość tego, że ten rynek będzie tylko wzrastał przez kolejne lata i czego nikt dotąd dobrego dobrej passy paradę do pasji na importowane produkty, które bardzo dziękuję za wizytę dziękuję bardzo dziękuję państwu Michał Bielewicz przedsiębiorcy działający na rynku chińskim firma Ford Fiat był państwa i moim gościem Anny rozmawialiśmy także poradników autorstwa pana Michała bieli widziała słodko kwaśno droga na chińskie stoły, którym można bezpłatnie pobrać się na stronie Goldstein kropkę golf Club com PL albo ze stromego gościa Bielewicz plotka PL informacje już za kilka minut to o godzinie dwunastej po informacjach Mikołaj Lizut jego program dzisiejszy program przygotował Paweł Ziętara, a nad jakością czuwał Kamil Wróblewski koleżanki po ich
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA