REKLAMA

Prosto z festiwalu w Cannes po premierze "Fugi" - rozmowa z Agnieszką Smoczyńską

Kultura Osobista
Data emisji:
2018-05-15 19:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
09:18 min.
Udostępnij:

Prosto z festiwalu w Cannes po premierze "Fugi" - nowego filmu w reżyserii Agnieszki Smoczyńskiej, wg scenariusza i z główną rolą Gabrieli Muskały. To opowieść o kobiecie cierpiącej na zanik pamięci, tzw. fugę dysocjacyjną

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kultura osobista kultura osobista wciąż z siedemdziesiątego pierwszego festiwalu filmowego w kanale zapowiadanych gości Agnieszka Smoczyńska dzień dobry dzień dobry jesteśmy tuż po premierze fugi rozmawiałyśmy z Gabrielą zostało trochę jak ten scenariusz powstawał no i oczywiście Anny my mówiliśmy o tym, że scenariusz Gabriel -li później został przekazany w swoje ręce Gabriela Gabrysiak chciała się od niego, gdy stwierdzi, że będzie teraz aktorką Annie, a nie Rozwiń » scenarzystką nawet to oczywiście dostała wiele rzeczy dodawać wiele rzeczy w potrzebie Podzamcze zapytać co ciebie najbardziej w tym UE w tym scenariuszu o ujęło, bo tam można mówić właśnie o takim o takich pytań związanych z określaniem siebie z tożsamością można też rozważać ich historie czysto ludzkiego wraca się do ludzi których, z którymi się spędziła 20 lat, a nagle ich się nie poznaję coś co dla ciebie było najbardziej w tym scenariuszu porywające, kiedy Gabrysia powiedziała mi historię Marii, którą widziała w telewizji i że widziała kobiety, która pamięta kim była pani jak ma na imię i w momencie, kiedy zadzwonił telefon okazało się, że ma syna ona poza żyję mam dzieci też była w szoku ja wtedy miałam bardzo małą córkę to karmią piersią w mieście i zrozumiałam, że więź z dzieckiem jest najsilniejszą więzią jako człowiek może, więc kobieta myślałam, że bycie matką zdefiniuje kobietę, a teraz zrozumiałam być może dlatego też jak pracowano w tym filmie zrozumiałam, że to nie jest najważniejsze co jest najważniejsze w sumie 5 za naturalne więzi z dzieckiem myślę, że próba Żyd prowadzący po swojemu i bycia wolnym człowiekiem myślę, że to jest bardzo istotne, nawet jeżeli tak to jest najważniejsze trudno tak jest też powiedzieć, ale kiedy, bo w momencie, gdy robisz filmowo, kiedy zaczynasz pracować nad scenariuszem to wszystko jest gdzieś intuicyjnie nie panie nie polega na tym, że serwer do tekstu i próbujesz nazwać temat tego nie robię nigdy dopiero po tym, kiedy film jest skończony to widzę jak co tak naprawdę było pod spodem i też była dla mnie bardzo istotna najważniejszych nagród ostatnia scena finałowa trójka chciała inaczej zrobić inny scenariusz do wejścia pamiętam naszą walkę i był moment, by za mnie to nie generować takie wrażenie, więc komisja zgodziła, więc myślę, że ten finał Ania nie chce zdradzać to on był kluczowy był pod własną historię wersja dysydent ugryzła więzadło chcący zareagować nawet zapowiedziała zmiany ale aby absolutnie nie wymienienie powiem tego nie zdradzimy państwu jak trafi się kończy, ale rozumiem że, gdyby n p . ten film powstawał 12 lat temu 10 lat temu, czyli wtedy, kiedy bogata historia z tym scenariuszem zaczęła to wyglądałby inaczej my kompletnie na pewno mu wtedy mija i Gabrysia byłyśmy kompletnie innymi ludźmi, gdyż zupełny miałyśmy inne gusta teraz jedno po doświadczeniach Potash spotów agencji rynku, które były kompletnie innym filmem w serze tofu go było dlatego taka, jaka jest na Uniwersytecie zupełnie innym człowiekiem niż było, gdy pracowałam w nad scenariuszem byłby wc też pojawia się moty w, w których dziś mogę luźno jednak z córkami dansingu połączyć motyw osoby, która pojawia się znikąd wyłania się wychodzi spod ziemi z morza z rzeki Anny c c c co się tak kręci w tym w tym temacie w tym procesie pojawiania się z nikąd niewiedza to też jest ciekawe, bo nie była pierwsza scena w scenariuszu ją przeniosą na pierwszą scenę do scenariusza oczywiście te są zrobione intuicyjnie wydaje mi się Rz styki bardzo silny obraz tego, że coś zaczyna się pewna osobowościowo pewna energia strych wychodzi ta bohaterka też po tym, jak pracowałam nad dźwiękiem jeszcze przed zdjęciami to zaczęłam rozumieć, że za to powielacze momentu, że kobieta się pojawia na dworcu wychodzi z ciemności właśnie z tunelu wdrapuje się na peron to co słyszy to słyszeć dźwięki pociągów maszyn mechaniki ana końcu się z natury i bardzo powoli to natura się pojawią też tę historię jest tak niezwykła scenografia z wiele takich scen, które przyprawiały mnie o dreszcze na plecach jest niezwykła scena tańca regat udzieli mu skały z Łukaszem z latem główni bohaterowie jest niezwykle swe nowości na plaży do takiej plaży znajdziemy tutaj siedzimy, ale plaże mrocznej to może, które w tym dźwięk może, który pochłania Penny wszystkie inne dźwięki, których coraz bardziej złowrogi złowrogi cenne nagrody to razem to jest właśnie ten twój gest ten rys Agnieszki Sroczyński w tym w tym filmie taksę sceny z cenne tańce dodała sama nie zmieniło scenariusz, bo chciała powiedzieć relacji nie tylko poprzez dialog, ale też tego poprzez to co się dzieje między bohaterami właśnie w tańcu dłużej pracowała nad nią razem z Kają Kołodziejczyka jak wyłudzić prawo choreograf konkursu kadencji ogółu razem z Łukaszem symulatory z Gabrysią łuską w rozległe długo próbowaliśmy znaleźć języki pewne elementy jak można opowiedzieć o ich relacji na scenę na plaży była wyszedł to niesamowite, bo nagle w momencie kręcenia pogoda zmieniła, tak więc dokładnie obraża dystrybutor jakiś cud, że tak się stało aktywa zarówno w 1 2 stronie tej umowy bardzo ważne były dźwięki muzyka one one w sumie 1 z bohaterów tego filmu i w przy plaży do sceny na plaży długo szukaliśmy odpowiedniego tonu i rytmu i Marcin Młynarczyk właśnie z tym jeśli chcemy jeszcze zapytać o to co wydarzyło się w Cannes tutaj kilka dni temu Anna 8 2 kobiety filmu reżyserki aktorki producentki stanęły na schodach Fn 8 2, ponieważ tylko tyle filmów wyreżyserowanych przez kobiety Anny w ciągu 7 1 lat znalazły się w konkursie głównym festiwalu naprzeciw 1 60 0 coś filmów mężczyzny renety w tych wśród tych kobiet byłaś na tych schodach prawda celnych, jaka energia wam towarzyszyła i płatniczych, gdy w tego typu akcje wierzy, że tak wieżowca akcje i spotkałyśmy się wszystkie wcześniej w hotelu razem też grupami pojechałyśmy własne czerwone dywany i potem powiem szczerze atmosfera pomiędzy tymi 8 1 2 kobietami, bo niesamowitego, bo Solidarność była Ilona zaciskała Lis Warta podchodzi do nas jakby to było naprawdę po raz pierwszy poczułam, że to jest nie po raz pierwszy to poczułam po raz pierwszy w Gdyni w tym roku, że kobiety czują moc ze swojej wygody i wspólnej energii i ja myślę, że będą z tego korzystać z oczywiście wraz z Manify znak, bo w momencie, kiedy wyszliśmy z tego z tego czerwonego dywanu potem oczywiście wszyscy na taki oparty na dachu w hotelu do tego przedzierały się przez starszych panów z pięknymi młodymi kobietami młodziutki Miś pięknych sukniach i rozumie, że to muszą minąć wieki, zanim cokolwiek zmieni, bo plenerowych festiwali z bardzo Starym przeżytym w remisji chodzi właśnie taką ją w taki zewnętrznej formie w tej w naszym konkursie zmień Delekty tynki są 4 reżyser w konkursie głównym już jest dużo mniej od 3 ta prawda 1, ale przyda przyznaje, że się z reżyserki na 7 filmów w konkursie głównym są 3 reżyserki na innych filmów 20 w nową prawicę jest różnica i ale służą właśnie od środy od ludzi, którzy jakby się, że na ten festiwal od lat albo pracują na festiwalu, że zawsze było tak, że właśnie konkursami dla Grecji był tym konkursem, który trochę wyprzedzał to co się dzieje w 2 8 w myśl, że mam nadzieję, że coś zmieni, bo to tak jak mówię, że to jest to wymaga naprawdę bardzo ciężkiej pracy, bo wszystko musi się znaczący jeszcze od komisji selekcyjnej od tych wszystkich swoich wyrobów wcześniej bardzo dziękuję bardzo gratuluję Agnieszka Smoczyńska reżyserka fugi w Polsce, kiedy bezrobocie jest, że na jesień z rocznym w wywiadzie także w bardzo państwa zapraszamy mam nadzieję, że będziecie czekać nas zaprasza na kolejne relacje z Cannes już jutro o godzinie dziewiętnastej w kulturze osobistej dzisiaj bardzo dziękuję Patrycja Wanat do usług Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 60% taniej w promocji Black Friday!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA