REKLAMA

Sto lat temu byliśmy społecznikami, którzy chcą kooperatyw

Wieczór Radia TOK FM
Data emisji:
2018-05-17 23:30
Prowadzący:
Czas trwania:
23:16 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Radia TOK FM słuchamy Radia TOK FM wietrzył Radia TOK FM czas dobry wieczór mówi Paweł Suliga w naszym studiu pani Anna Kordek kuratorka wystawy w Zachęcie wystawę p t. przyszłość będzie inna wizja i praktyki modernizacji społecznych po roku 19 18 w Zachęcie narodowej galerii sztuki do dwudziestego ósmy mając tak w dobrym dzień dobry i pierwsze pytanie dotyczy tytułu w przyszłości będzie inna, kto to mówi o jakiej przyszłości mówi, odnosząc się do czego czy do Rozwiń » teraźniejszości, która jest niezbyt pozytywna czy może do przyszłości skoro mówimy o czasie tuż po wielkim kataklizmie dzieło, jakim była wielka pierwsza wojna światowa zniosły ten tytuł też jest inna ma takich potęg duży potencjał, ponieważ tak tak tak dlatego też zdecydowaliśmy na wybór tego cytatu trochę wyjętego z kontekstu, bo ma on ma temat ma w sobie tę wieloznaczność lekkość możliwość różnorodnej interpretacji różnych od pytań dzisiaj, a fragment pochodzi z takiego tekstu manifestu Zofii Daszyńskiego lińskiej trwało gonienie nie jest przypadkiem, że jest to też kobieta ważna postać też działaczka społeczna socjolożka ekonomistka tekstu zatytułowanego przeskok powroty do domu do nowego ustroju rzeczywiście ona w tym z metod to ten test taki fragment zdania, które dotyczyły nadziei, jakie wiąże właśnie zapada się z tego lińska z nieco spółdzielczość od ruchem kooperaty w mu jako pewnej bardzo obiecującej po propozycji nowej organizacji życia społecznego im i w niej upatruje w tej drodze właśnie do firm w koperty nie upatruje też pewnych pewne możliwości syn w odpowiedzi na równe dręczące polskie społeczeństwo około roku osiemnastego problemy bezrobocia na okno klęski mieszkaniowe i t d. nierówności społecznych, więc to w tym zdaniu bardzo wiele przykrych, bo nie kryje się, jakby odniesienie do aktualnej sytuacji do momentu, w którym pisze pisze autorka tego tekstu czy to rok 20 01 . dokładnie na jednoczesnym pełnym nadziei kredytu pewną utopijną 6 pewien optymizm z tym oczywiście związane z takim projektowaniu nowego lepszego społeczeństwa nowego człowieka ma też by my dzisiaj ktoś czytając ten tytuł ten i ten tekst i oglądając wystawy mam nadzieję wieku widzimy czytamy tę wieloznaczność jakoś norm byli też z kontekstu historii zarówno tej najbliższej, czyli już euro rok 30 30 09 . jak prawda ich, ale też tego co było po wojnie i ty też naszej aktualnej sytuacji to byłoby dzisiaj społeczno-polityczny możemy to barwna na różne sposoby, by osoby, które w środę inż. Tazbir dosyć zabawne on bardzo trudny czas przekręca Anny i gęsta jak zazwyczaj, że przeszłość będziemy mieć dosyć liche spotkamy bardzo różnymi wariantami, ale m. in. pojawia się też wariant przyszłość będzie nasza myśl o cechach to jest ciekawe dla van der wieloznaczne chcę zapytać skoro to jest w Zachęcie w naszych nowych galerii sztuki to w powietrzu słuchaczom słuchaczką była nie mamy do czynienia z dziełami sztuki z artefaktami stricte galeryjnych mi tylko co to jest pełna dokumentacja ducha epoki czy ktoś, kto mógłby się zastawiono wjazd na wystawę plastyczną to to nie jest klasyczna wystawa to raczej takie próba odtworzenia tak w Magnacie to nie jest klasyczna wystawa z nieznanych taka wystawa muzealna w nie włączy się zawiodą Bardot kluczowy cel oczekują oczekują jakiegoś kontaktu z obrazków, które widz ma do tego czasu, bo to właśnie po to, nas to interesowało także szeroko rozumiana kultura widzą wizualna może niekoniecznie dużo obrazów i dużo zależy jednak w tegorocznym go też to początek jest rzeczywiście w mniejszości natomiast Renata Dudek punktem wyjścia i przy realizacji tej wystawy była na tyle chęć stworzenia właśnie takie panoramy czy przegląd tego co w sztuce wód okres wesel dwudziestolecie siedziało tak innym naszym założeniem, że punktem wyjścia były w minutę modernizacja ne Despotović wokół tego to narracja chcieliśmy zbudować, a jak to pokazać nowości przeceny różne przykłady zaczerpnięte z kultury wizualnej tego czasu dla mnie nudnawe stawia też tutaj powiedzmy, że nie zapomina o takich jednak architektura urbanistyka architektura wnętrz wzornictwo bardzo ważną dziedzinę płyta nieważne ważne aspekty tej kultury wizualnej dwudziestolecia i myślę też tak, bo atrakcyjna też spółek z funkcją jedzenia, by takiego złudnym widza to po prostu chcę zobaczyć ciekawe czy ciekawe jak atrakcyjny wizualnie rzeczy na pewno inna taką dziedziną, która też szyld Munk po pierwsze jest przy ściśle z przemian z myśliwych przemianami społecznymi związał związaną no na pewno jest też są to nowe nowe media wówczas takiej właśnie fotografia na pewno no i też posty z innych z nią powiązane to na nowe bardzo nowoczesne medium, czyli czyni film nie tyle, gdy te filmy, które dominują tutaj wystawy to złamać tę wystawę nietrudno mówi o wizualną w obu dwudziestolecia, bo w domowym kontekstem Finami jednak dosyć ograniczona, ale ten film pojawili się tego medium po prostu na różne sposoby zrewolucjonizowało ich wyobraźnia artystów no pewnie tak w ogóle bym w i po którym się, że miał też tak ogromny potencjał oddziaływania masowego jest to też w tym upatrywano upatrywano odpowiedź na taką potrzebę demokratyzacji dostępu, bo do kultury w ogóle walczyć o tym czy ta wystawa ma charakter edukacyjny wg pani za ciebie jak wiadomo, a na wystawie to bardzo wielu młodych ludzi było w wieku szkolnym hitem zastanawiają się oglądając wystawę jak wiele z tych osób pomyśli sobie aha, więc to było to dwudziestolecie międzywojenne i wtedy pomyślałem zaraz zaraz czy to na pewno synom dwudziestolecie międzywojenne czy to jest po prostu próba przybliżenia kilku idei i właśnie to co mówiliśmy niemocą Spółdzielczości czy kumulują modernizacyjnych jakiś projektach, ale nie mieści się pretensji do powiedzenia to jest właśnie dwudziestolecie wydobyto z Lechem bardzo istotne znaczenie ilość umysł oto pretensji o to, że w razie powodzian w tekście wprowadzającym do Kataru do publikacji towarzyszący wystawiany dotąd w tym tekście wstępny, jeżeli ktoś tutaj będzie bym po poczuli to obraz dwudziestolecia i wtedy będę z tym polemizował, że to nie mnie nie tak to wyglądało to znaczy, że być może nie doczytał właśnie ty znasz naszych założeń tak dosyć jasno miasto zaraza zakreślonych także my nasion tematem wystawy w naszym tak jest można na nasze założenia były właśnie skazany na pewnych takie też pobyt osoby szczerze nie masowe zjawisko, jakim wyspowe zjawisk raczej prawda tego co się działo w pewnych miejscach pod takim modelowych ośrodka opiekuńczo wychowawcze czy modelowe osiedla, czyli tonie było miasto no tak to kto by to prawda to jest też w mocno, że mieszka na wsi, a po co prawda zgadza się, ale ta idea idea modernizacyjna jednak to jednak w mieście głównego głównym był w głównej mierze jest tam przerodziły oczywiście tak dla miasta, które nie rośnie to protest pokazane przez tym, by leki stworzone, by obraz społeczeństwa okresu dwudziestolecia międzywojennego ani to ani też na pewno jakiś całościowego przeglądu z różnych zjawił z zakresu sztuki czy kultury tak tego czasu na pewno, że chodzi o zjawiska z zakresu kultury no to podkop pod czym to wystawa jest w jaki sposób może być atrakcyjna na tle różnych wystaw turyści odbywały w minionym roku bardzo intensywny jeśli chodzi o o eksplorowanie właśnie sztuki okresu dwudziestolecia międzywojennego w Polsce tylko rok awangardy i czym na pewno się będzie różnić od kolejnych wystaw, które się teraz będą w 20 18 to z osiedli to akcent postawiony na nasz film Bogdanki to takie medium, które nie tak do końca było Expo eksploatowane dotychczas jeśli chodzi o dwudziestolecie znane, bo Paragwaj w paryskim w takim repertuarze awangardy filmowej tego czasu ale gdy włączamy ten obszar naszych zainteresowań różne filmy bardzo intensywny obszar pościel to poszerzamy i to co coś taki wartościowy wkład raty spojrzenie jest, że tak wyrażę z lewej strony mimo wszystko nieobecne są te nurty ba trio etyczne nieobecne są nurty, chociaż też miały w sobie mogą mieć jakiś zespół dzielcie elementy hard rock kieleckie takie w wszystko co znaleźli na nowo wpędził w decyzji mulda książek Czyżby to nie koncentrujemy na pogodę to tych wątków prawda tak narodowościowych rzeczywiście czy inny podeszli prawdę powiedziawszy no tak głównie http PL Index 2 zlote interes społeczny jednak w głównej mierze, choć toczy się nie tylko jednak rodzą się przede wszystkim tych środowisk lewicowych no tak z założenia, ale toby nie było tak programowe założenia modeli o modernizacyjnych ideach, bo mimo wszystko większa część społeczeństwa polskiego jak słyszała że, gdy nie budujemy to nie przywiązywała tego ani w uprawianiu nowej strony sceny politycznej tak miał wrażenie, że test na modernizację wyciągu z lasu Polskę za jakiś czas dodał to prawda to koszt to jakby też nam dotąd pokazujemy to on też montaż na uwadze to co też od razu mamy też zwracam uwagę to co już do tej pory było powiedziane mocno w wyeksploatowany jak po zaprezentowana forma też ciekawych wystaw publikacji do spłaty ten ruch modernizacyjny odgórne czy pan w Państwowej to to pomyślę, że ten temu tak mówi z perspektywy też historyka sztuki jak miasto to nam poczucie, że ten temat został odrobione bardzo dobrze bardzo ciekawą i brutalny przygotowaną wystawą sprzed kilku lat modernizacje poświęcono właśnie te państwa w państwowym wskutek, gdy państwowe modernizacji, czyli Gdynia krytyczne konto na międzynarodowe się pojawiły Andrzeja terminów mówi wystawa Andrzeja Szczerskiego jako na miejsce w muzeum sztuki w Łodzi Ventura tak bardzo zyskowny rzucamy okiem na różne ruchy oddolne oddolne inicjatywy to żart jak pan mówi spółdzielczość Time ta idea spółek ta treść oczywiście była niezwykle istotna dla okresu dwudziestolecia międzywojennego ono rzeczywiście skupia bardzo różnych różne w opcje polityczne do tego rzeczywiście, bo pod tym względem fizycznym jak znalazł uznania wartości bardzo często podnoszą ten wątek, że chronologicznie najsilniejszy nie wiem na wsi to poniosą oni Polsce był Ukraińca na krzyk ptaków to kraj zmierza do naga stare żydowskie murarz brunatnej barwy to spółdzielcze takim przykładem takiej dziedziny, które jeszcze żeby, która stała się taką drogę emancypacji bardzo różnych grup społecznych no i właśnie też skupiała w bardzo młodym Polakiem w mur, który by w każdym calu, dlaczego nazwa co mnie uderzyło nie widać było tego nadciągającego opisywanego przez wielu nie tylko historykom też historyków sztuki takiego wyraźnie nadciągającego cienia państwa autorytarnego szczególnie po zamachu majowym, kiedy ewidentnie Polska zmieniała się tym była zmiana, która dotknęła większą część krajów w tej części Europy, kiedy dochodziło do głosu radykalne związane z armią grupy polityczne w Polsce było tak samo izolacja tu jest czas, kiedy ewidentnie nam niektórzy na Zachodzie twierdzą, że w ogóle Polska była krajem faszystowskim we go albo faszyzm dziś nagrodą bardzo ostrożnie ze słowami z Rzymu na obowiązującą ustawę o IPN-ie, o czym mówię tego i mówię poważnie i nie wiadomo jak jak to określić teraz, żeby nie podpaść pod ten stanowi genialne zdobywa także na Zachodzie widać to z tej perspektywy także, a te po prostu szliśmy w kierunku kraje autorytarne go silny wpływ mamy i końska dawka, ale na wystawie tego nie jest dalej taki nastrój optymizmu wspólnego działania i jawne jasne jasne od początku do końca, bo w nastroju lęk przed euro nowych zasad dobrych nastrojów w internetowej takie też wyszedł, ale widz nawet spowodowała ten nastrój to też myślę, że Dydo to jest to jest to on też może być różnego od czytania Bolek bliżej brak nowej osoby w Wells sobie głębiny, mówi że Panny wszedłem głęboko, ale tam też to te wątki związane z tym niepokojem, którym pan mówi te właśnie 12 w Belfaście dawcy życia publicznego tak dalej w dość pojawiają tylko oni rzeczywiście tak bardzo wprost przejścia między oczy moment pojawią się w różnych historia poszczególnych właśnie z filmów czy obiektów my ten wątek którymi się wydawać bardzo ciekawy ile jest ściśle związane właśnie dziedziną sztuki jest tym artystom, którzy w, jaki sposób na 18 na na wystawie interesują, czyli artystami, którzy z twórcami filmowymi, którzy próbują się mierzyć w swojej szkole z tej działalności, zwłaszcza takim warzyw ważnymi dla nich problemami społecznymi w willi w starych filmów z rzeczy ubrana w tym broszur dodam też pojawia tak tak powiększone w formie koszy czytamy także duże, że w Netii artyści itd nie żyje się z gmin bardzo poważnym problemem ingerencji władz jak odgórne Państwowej z problemem cenzury NATO legły w świąteczną wyraźnie mówi o tym, o klimacie politycznym tego czasu o napięciach takich spółek społecznym mamy wątek antysemityzmu utrwala chociażby non stop ukryte rzeczywiście oni są nie są nieco nic nie są może powiedziano bardzo wprost ale, ale w tych komentarzach tekstach towarzyszących też do wystawy zebranych publikacji o tym, mówimy dosyć też wydaje mi się w nieco więcej jest o tym, mowa, w czym ten wątek cenzury chyba na przykłady poszczególnych prac jest dosyć mocno widoczne czy sygnalizują wątek wielkiego kryzysu i tego w jaki sposób artyści tam próbowali się z tym wobec tego formułować właśnie w swoje koncepcje sztuki sztuki społecznie zaangażowanej w, ponieważ ten wątek już myślenie właśnie takiego myślenia, które nam potem zapowiadać co się działo po wojnie, czyli n p. wątek czapka frygijska wzorców także zakaz sygnalizowany prawda wyższe wpływy socrealizmu jedno, a i t d. tak dalej, więc firmy kwestiach historia filmu o wielkim kryzysie czy do filmu w filmie czarny skrzydłami nazw mówię, który nie został zrealizowany, bo poderwała zbyt kontrowersyjne dla władz, by memento dotąd tak pojawia, ale nie to oczywiście w zlotych dla niektórych z tych działań zarzuca mu recenzję wystawy autorstwa Izy Mrzygłód w kulturze liberalnej na tych wyraźny wzrost o uwarunkowaniach społecznych politycznych takich jak wielki kryzys w latach 3 3 3 5 z systemu autorytarnego dowiadujemy się jedynie mimochodem ze zgromadzonych na ekspozycji artykułów i wycinków prasowych oraz nielicznych ogólnikowych wzmianek w opisach pianką w czytelni tylko ja zauważam, że coś takiego, że pewne braki są, ale skoro my od początku wystawy wiemy, że zajmiemy się tylko fragmentem in tej rzeczywistości społecznej właśnie tym wspólnotowym czy wyraz w społecznicy kim albo czy kolektywnym jak rozumiem Nowak Kardaś, czyli moment nie powiedzieliśmy kredyty w naszych też od nart mu też z nim za zapoznano czuć się volvo pojawiło zaś tygodniach już pod koniec wystawy istotnym głośna znana jako tako polemikę możemy się artykuły też, że okazji w rękawicach, ale teraz nawet lider Noteć jest gotów frontu wszyscy, lądując ale, ale ten temat systemu kwestia takiego bubla podejścia do tego czym jest wystawa idziemy na PL czy naprawdę nowy sta no tak bardzo specyficznym medium czy Daszyna czymś innym niż była taka narracja książkowa, więc czy na wystawie za pomocą pewnych także, żeby zachować pewną przejrzysta pewną klarowność nad taką atrakcyjność dla widza, by w tych dniach kluczowe pytanie, ponieważ nie wrócę do początku, jakie zobaczymy te grupy młodzieży szkolnej, które oglądają film, na którym to w filmie grupki żydowskiej dzieciaków biegają prze szczęśliwe on trzyma nasze ręce potem przekaz emocji jest taki jak to dobrze te dzieci żydowskie miały w międzywojennej Polsce noty za tak za to nie zatonie odpowiadam, że ktoś mnie nie doczytał artykuł dotyczy to komentarze to trochę w Hampton, by być odpowiedzialna za to, że ktoś n p. nie zdaje sprawę co coś wydarzyło bohaterami tego filmu wszystkimi chwilę później jako Borys Teresa struktury opisana w książce od jak my nie możemy odpowiadać za to co co ktoś tak do końca prawda, że przy zakładamy, że przychody grupy młodzieży to ona nie jest nie jest pozostawiona sama sobie inne też wyposażane widzów jakoś się w wyrwę w początkach wyglądali, jakby zostali postawieni są bezdomni sami sobie rok w dziale rozumiem, że w KRS jeśli nie zgoła czym innym jest zachęta problem Otóż ten jest to podoba pies jest inna forma edukacji jak i takiego uwrażliwia, ale nowym nieznanym, jakby naszą rolą jest w muzeum historycznym to nie znaczy, że nas zwalnia z odpowiedzialności jak już ale, ale wydają się, że tutaj mówi tak jak mówię tu do wypadku tego filmu powtarzaliśmy widzów jako szlaku szlaku dawkę wiedzy tak solidną naprawdę no po to, świetny świetnych tekstów bardzo pogłębione dotyczące tego n p. filmu i ich wyraźnie widać jak bardzo ten film jest wnoszony jest optymistycznym firmom radosnym delfiny wykryje cała masa różnych znaczeń i zarówno pełna groza związana też pewna i projektem modernizacyjnym tonowo pedagogiką i gdzieś prawna PL na pewno takowe indoktrynacja w rezerwach dla widza za rogiem już pewne także niebezpiecznych albo na niebezpieczeństwo, ale cała historia tego co się wydarzyło dlaczego, bo ten film powstał prawda on powstaje wtedy, kiedy w Polsce narasta antysemityzm jak też zmowa i dlatego sytuacja tego Santor przed dramatycznym ulega pogorszeniu powstaje filmik filmik był film propagandowy oczywiście dotkną obraz optymistyczny życia santorum zderzone ze w inny tak tym dramatem rzeczona ona na ulice dzielnicy żydowskiej w inny, więc siłą rzeczy NATO to jesteś tak jak taka te typowe dla języka propagandy tak to ważna też talentów słońce radość jadali tutaj Nędza tego, że to przed i alergie mamy 20 01 . bieg 20 18 rok Stolat po odzyskaniu niepodległości czy na wystawę nie mówimy wprost sytuacji nie odnosimy się wprost do obecnej sytuacji nasze społeczne w polityce nie ma takich odnośników mu też zapraszaliśmy z o współczesnych artystów tak tak taka decyzja po prostu, żeby zrobić tam zamknąć setek lat w tych latach, gdy w, ale problemy towarzyszące ciągle podejmujemy tematy i zastanawiamy się nad aktualnością różnych takich idei prognozy mówią, bo wokół konserwatywnych całą serię różnych spotkań w myli teraz w ramach tego ostatniego tygodnia trwania wystawy będzie z nami rozmawiała Agata Twardoch, która też inny typ opon matek do książki towarzyszący wystawie o skoncentrowana na dna architektury okresu dwudziestolecia międzywojennego i 8 lat 8 modelowych osiedla społeczne, ale po zastanawia się na ile jest możliwe w ono dużo dużo dużo dużo z tym nadzieje wiąże z bardzo aktywnie zaangażowana w ten proces wdrażania rów takiego modelu kooperatywy w w dziedzinach mieszkalnictwo Rosnieftu mieszkalnictwo w Polsce to w jaki sposób jak Sony bezpieczeństwa bez ograniczenia albo jak już możliwości stwarza stwarza ten model dzisiaj jedno słowo prawda dom to co tak różne tematy, które na, który też na pogodę pokazy monotonna jak wskazują jednak po potrąceniu jakiś ciekawy rok możliwość w planach na koniec 2 7 3 czy rzeczy jak rozumiem połowy do 2 7 maja możemy oglądać wystawę albo ty czy to jest także z tych komentarzy, które pochodzą od ludzi z generalnie ludzie mówią dobrze, że passat pokazują w takiej formie, bo możemy dowiedzieć się czy też to jest właśnie ta druga rzecz pobyć trochę w tej atmosferze takiego wspólnego wysiłku kobry pewnego robienia rzeczy pozytywnych co tych ważnych rzeczy przez życie czy zasób wiedzy, którzy powiększą myślę, że tak lub przypomniał po 1 tak widać po głębieniem, choć bardzo krytyczna co bardziej polemiczne jako wykuto Górce recenzji trupa dobrze, bo generalnie muszę powiedzieć o odbiór wystawy jest bardzo pozytywny na różne sposoby, aby w swym tutaj mówimy coś się metoda do TR zarówno pozytywne głosy pochodzą z różnych zwolnieniu od środowisk historycznych Sztum 4 mówiący o VAT albo, żeby osoba godna z różnych, jakby tutaj dzieje z różnymi dziedzinami związanymi z myślą, że tak tak ta wystawa też trochę daje taką dawkę wiedzy o metr mówi o takim takiej wiedzy, bo wyszedł tam wiele, bo tak się boją wiele wątków, o których jak gdzieś tam już była mowa w rów nasze badania dotyczące teatru robotniczego tony są rzeczy całkiem nowe o nowych aparatów w latach wartość pośrednicy cały czas pojawia natomiast on to jednak ciekawe konfiguracje zestawione myślę, że ktoś po prostu tylko na tym poziomie czysto wizualnym też ta wystawa dostarcza dostarcza pewnych nowych tropów to tam po prostu się z sporo rzeczy, które są pokazywane po raz pierwszy też nam się oddać chociażby te filmy turysta tak dumna różne różne są znaleziska wygrzebane z ich albo w archiwum filmu w słowach Filmoteki albo też prywatny bezosobowo to są takie skarby rzeczywiście z tego, że to z tego się z tego sukcesie inni, ale właśnie do tego te głosy bomby pochodzą też różne z różnych stron, jakby barteru eos od osób z różnych dziedzin z różnymi dziedzinami wiedzy związanej z wiązanych, acz nie pamięta pan takie głosy, że ktoś się z wystawy powiedział dziękujemy za wystawy w poczułam ulgę poczułem, że warto robić rzeczy wspólnie mieć, aby w wielkie ideały rynek po testach reszta też 1 głos 1 głosów został ostatnio posiadacz tego ostatniego tygodnia tak właśnie recenzji krzyczy ty czy ty też polemice z taką sugestię tego co można było jeszcze prawda, ale generalnie, że dotąd, gdyż w, jaki sposób ta wystawa wskazują nam też dzisiaj trochę tak jak Pokot, by się pokazać trochę inną narrację być może to idealny obowiązujący to, że to się dzisiaj potrzebne po prostu o konkrety się tej sytuacji to jest jakaś tam potrzebne być może za parę lat taka wystawa miałaby inny sens ona musiałaby wyglądać inaczej, ale może dzisiaj dzisiaj brawa dla kota Kamaz ma też swoją wartość, byleby to tutaj też często to trudny temat ten taki po ten potencjał jest most został do trendów złożone w ciasnocie naszą rozmowę za jeszcze raz drodzy słuchacze drugi słuchaczki zapraszamy zachęta narodowa galeria sztuki w Warszawie do 2 7 maja wystawa przyszłość będzie inna wizja i praktyki modernizacji społecznych po roku w rzędzie z 8 osiemnastym Szczepaniak i kiedy gość chciał dodać ten tydzień będzie bardzo bardzo intensywny obfitujące w różne ciekawe wydarzenia w bardzo proszę śledczym przy tak, bo do niedzieli będzie bardzo dużo działo mówi Jan korze kuratorka wystawy bardzo dziękuję za rozmowę Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: WIECZÓR - PAWEŁ SULIK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 60% taniej w promocji Black Friday!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA