REKLAMA

Marta z szansą na Złotą Palmę!

Kultura Osobista
Data emisji:
2018-05-18 19:00
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
10:54 min.
Udostępnij:

Prosto z Cannes rozmowa z Martą Pajek, której animacja "III" z tryptyku „Figury niemożliwe i inne historie” walczy o Złotą Palmę w konkursie filmów krótkometrażowych. W tym roku do selekcji festiwalu w Cannes zgłoszono 3943 filmy, z czego tylko 8 trafiło do konkursu filmów krótkometrażowych, w tym tylko jedna animacja.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kultura osobista Patrycja Wanat dzień dobry kultura osobista kolejna z siedemdziesiątego pierwszego festiwalu filmowego w Cannes w zasadzie ostatnia kultura osobista jest tego festiwalu, ponieważ jutro wieczorem poznamy już, że wyniki konkursów, które tutaj właśnie Enea Cup się odbywają już jutro w magazynie filmowym do zobaczenia po osiemnasty będziemy jeszcze podsumowywać z krytykami filmowymi te filmy, które tutaj oglądaliśmy, ale dzisiaj jeszcze takie dość wyjątkowe Rozwiń » wydanie kultury osobistej, bo poświęcone raz jeszcze tej polskiej obecności na festiwalu filmowym poza zimną wojną poza obsługą, o których tutaj już mówiliśmy to mamy jeszcze animacje animacje również nową bardzo prestiżowych ne sekcja budząca animacje wybrane z wielu tysięcy nadesłanych Marta Pajek jest moim gościem dzień dobry dzień dobry państwo najbardziej bajek trzecia część tryptyku figury niemożliwe i inne historie dostała się do konkursu filmów krótkometrażowych Made jest ogromny sukces ten konkurs krótkich metraży zostało złożone z ponad 3 000 nadesłanych filmów z całego świata, więc ogromny sukces badacz tego gratulujemy jutro wieczorem też dowiemy się na Annę za co trzymamy kciuki czy jurorzy ten film nagrodzony w naj muszę państwu trochę opowiedzieć o tym co się dzieje nie tylko w tej trzeciej części tryptyku zacznie mnie o szczegółach zacznijmy od ogółu, czyli od próby opisania całej tej serii od czego to się wzięła może, więc zacznę od tego, że cały tryptyk figury niemożliwe inną historię, bo taka jest taki jest pełny tytuł inspirowany jest takim pojęciem figury niemożliwej, czyli takiej figury geometrycznej, którą możemy narysować zgodnie ze wszystkimi zasadami właśnie geometrii perspektywy i jest będzie ona sprawiała wrażenie autentycznego trójwymiarowego obiektu natomiast, jeżeli byśmy chcieli taką figurę zbudować to się okazuje, że na hali byśmy na różne paradoksy i taka figura nie może istnieć w rzeczywistości, więc ze w MON wydało mi się to bardzo silną metaforą takim silnym motywem wizualnym, po który zainspirował mnie do tego, żeby stworzyć 3, a on historie, z których każda jest taką właśnie historią niemożliwą, czyli dotyczy czegoś z pozoru prostego jak w przypadku o 3 trójki, czyli tej trzeciej części relacji między parą tutaj kochanków w natomiast dalej się zagłębiamy w historię i właśnie w domu relacje w tym więcej napotykamy przeszkód różnych takich iluzji różnych paradoksów także każdą z tych historii właśnie taką historią niemożliwą i 3 jest dodatkowo thrillerem miłosne nowe style czy Doda relacje między nimi jest jest niemożliwe z czego te przeszkody wynikają myślę, że relacje w ogóle są szansą są trudne natomiast nie chciałabym tutaj jest zbyt wiele zdradza z morzem w skrócie powiem to tak, że na, dlaczego nas lubią z róży bez słowa thriller, czyli dreszczowiec, bo na własne tak jak historię w historii miłosnej, w której która jest pewnego rodzaju drewna dreszczowca, czyli czymś emocjonującym Malec taki pozytywny sposób na moje historie z pocztą bardzo dużym niepokojem jest taką swoistą grą między kochankami aktu, która polega ona z m. in. na zdejmowaniu masowej, która w wraz z rozwojem historii zagęszcza się do jakiego finału nie będę zdradzać, żeby państwo mogli przekonać syna własne oczy, ponieważ im będzie też pokazywany w Polsce niedługo w krakowskim festiwalu na krakowskim festiwalu to bardzo mnie właśnie w grę w tej trzeciej części do zdejmowania masek oczywiście zainteresowało, gdy steki z delty jest coś takiego bardzo uniwersalnego, czyli to w jaki sposób my w tym związek wchodzimy w jaki sposób chcielibyśmy się zaprezentować i to w jaki sposób się odkrywamy, ale później w tej relacji też ten pierwiastek damski męski zaczną się przenikać bardzo tak zaczyna się mięsa w tym z jeszcze wracając na chwilę do dotychczas tak to czas jak gdyby to jest w akcji o Monnari erozję rezonans prawna czynu, czyli na maski zdejmujemy, ale teraz, że dorabiamy komuś takie maski w animacji sprawiają, że mam ciarki na plecach zastanawia się w jaki sposób ten temat nie tworzy się taki erotyzm wnętrz chwilami zwierzęcych bardzo taki seksualne, ale też bardzo seksualny wystawia się ile w tym jest w intencji ile w tym jest planu jest intencyjna jak nas patrzą NATO w taki sposób, że ten erotyzm po ponad zdjęcie to jest coś co jest bardzo taki płynny tak naprawdę pojawi się w różnych aspektach życia i czasami czasami różne sytuacje są w nim boksy dla natomiast, jeżeli chodzi o sposób do pokazania tego w imię to wydaje mi się z dużą rolę odgrywa tu też dźwięk i musiałem tutaj podziękować z dźwiękowcem Michałowi Jankowskiemu za stworzenie wspaniałej na takiej takiej warstwy tkanki dźwiękowej też, że w wspólnie z Olą Polką, która stworzyła takie elektroniczne przed tworzeniem muzyki, ponieważ nie dość oszczędny zwany ołówkiem na papierze taką dosyć oszczędną kreską, więc ta warstwa dźwiękowa dodaje głosu użyczyli Agnieszka Matysiak i Arek Jakubik głównym bohaterom i dodatkowo dobre dodaje kolejną warstwę taką bardziej, jakby zmysłową namacalną coś do czego coś co bardzo tak bezpośrednio odbieramy od tryptyku co dalej przede mną jest, że pierwsza część trybun ego, ponieważ z kolejność powstawania część jest na kraje do wielo wieś broniła na zlecenie to hasłem, które bada Gwiezdne wojny, więc pierwsza część jest za nami i myślę, że prace rozpoczniemy na pewno jesienią jeszcze na dofinansowanie, ale realne, ale i z już raz pierwszy etap jest zaplanowany w marzy mi się po skończeniu tryptyku pełnometrażowy film dla dzieci, ale też jest pieśń przyszłości, chociaż bardzo już mocno o tym, myślałem chciałaby posługiwać się jednak w podobnym językiem to znaczy moim takim językiem autorskim czy jesteś w stanie ten język autorski swój jakoś określić skonkretyzować opisać myślę, że poza tym, że Jerzy jest dosyć minimalistyczny to ten minimalizm pozwala mi na oddanie widzowi dużego pola dla jego wyobraźni Bobrzy na własny minimalizm pozwala na to, żeby n p. pojedyncza linia czy pojedynczy punkt mogły, bo kojarzyć z bardzo wieloma rzeczami i to pozwala mi też na taką płynność, którą mam nadzieję widać w Wilnie i i myślę, że zwrot rzeczy z czego dążę to jest właśnie też to, żeby ten film był jak najbardziej otwarty na widza, czyli jak najwięcej jego własnego doświadczenia i jego własnego wrażliwości jak gdyby tak jak w głąb Francois wyznał z 2 i stworzyć to końcowy doświadczenia tak jak tworzyć prowadzicie myślę czy prowadzicie krew dla tej to jest dosyć się z trudno tak jednoznacznie powiedzieć zaczynam tak jak w przypadku tego tryptyku i tak jak w przypadku n p . jeszcze mojego debiutu znam powinny zaczynam od motywu wizualnego tak naprawdę snem powinien dzwonić tutaj w figurach niemożliwie to są właśnie te figury niemożliwe, które są zarówno w ataku motywem, który określa, że historie nie określa też wizualne różne aspekty filmów jesteśmy zdani na festiwalu w Cannes 100 0 na koniec jeszcze zapytać o te od wrażenia z tym festiwalu retro przydałby się rozmawialiśmy o tym, że to kto to jest taki festiwal trochę inny niż wszystkie wsteczne bardzo duże doświadczenie tutaj oglądanie te festiwale również od zaplecza wyglądają hal jest w jakiś wprowadź wyjątkowy w tym w tym pod tym kątem myślę, że mogę powiedzieć zmieniało z festiwalu przez duże FH, o których po prostu wszyscy wszyscy mówią, na który wzbudza niezwykle duże zainteresowanie nie tylko wśród miłośników kina, ale teraz ogólnie takie większe zainteresowanie, bo na dwoje łączy się można powiedzieć ten świat poezji kina ze światem na mody jest takim celebrytki innym jej świadkiem chrztu, które nam bardzo małej przestrzeni się spod czekają przenikają i to jest dla mnie niezwykle egzotyczne, ale też ciekawe ciekawe, dlatego że zamożna obserwować sesje z odpycha od wewnątrz trochę z bliska i porównać sobie z tym co dociera do nas za pomocą mediów da się korci mnie, żeby zabrać sukienkę na jutro skoro są rycerze odwiedzającym nieudolna wolałabym nie zdradzali ale, ale tak, ale oczywiście ta dotyczy to ciekawe jest to, że to pytanie od momentu do ogłoszenia wyników to pytanie pojawiało się w rozmowach były niezwykle często są za to momentami było frustrujące, bo jednak przecież nikt, ale ale tak sąd przed przygotowaliśmy się na tę okazję także mam nadzieję, że jutro wszystko pójdzie do obszaru również pod tym względem Marta Pajek bardzo dziękuję dzień Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA