REKLAMA

Polskie animacje w Cannes!

Kultura Osobista
Data emisji:
2018-05-18 19:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
12:20 min.
Udostępnij:

Wyprodukowana przez Szkołę Filmową w Łodzi animacja „Inny” Marty Magnuskiej została pokazana w sekcji Cinéfondation, na 71. festiwalu filmowym z Cannes. Marta Magnuska w krótkometrażowej animacji opowiada o reakcji tłumu na przybycie tytułowego "innego".

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kultura osobista Patrycja Wanat dzień dobry wciąż kultura osobista w 70 tego pierwszego festiwalu filmowego w Cannes ostatnio kultura osobista, ponieważ jutro w magazynie filmowym po osiemnasty będziemy już podsumowywać wszystko to co w kanale tutaj się wydarzyło, ale dzisiaj kultura osobista jeszcze bardzo wyjątkowa, bo zostajemy przy tych wątkach polskiej obecności na festiwalu w Cannes mówiliśmy o zimnej wojny mówiliśmy o w fudze z Anną, ale teraz przyszedł czas na Rozwiń » animację, ponieważ w 2 animacje 2 młodych polskich animatorem tutaj startowały w 2 różnych sekcjach film Marty Pajek w konkursie filmów krótkometrażowych oraz Marty Magnuski, która jest moim gościem dzień dobry dzień dobry takiej sekcji i Ns z nią fundacją, która zacznie trochę więcej również tej sekcji Enea i o tej animacji opowiemy o tytuł animacji to inny tak na Polski tak to tak to tłumaczy drzwi adres po angielsku to jest historia, którą w tej krótkiej dość cztero i pół minuty owej w animacji chciałaś przekazać te historie jest bardzo krótki film Fedko 5 minut w starej histeria stylisty sytuacja, w której pokazuje grupę ludzi, którzy wyczekują na przybycie tam kogoś nowego do ich wspólnoty nie do końca wiemy, gdzie ta sytuacja się dzieje, a i czekając na niego ma rozmawiają między sobą są bardzo podekscytowani i próbują odgadnąć z kim będzie jak będzie wyglądał drugi większość głosów entuzjastycznych wiele pojawia się też ten głaz PS mężczyzna, który pod dywan wiele jest 1 Przybysz będzie przez nas stawiane i ideowe zmian zwraca uwagę pozostałych ludzi tak mówili niby wygląda tak jak my na 2 ręce 2 nogi, ale tak Andre Agassi wtrąca też Anna scalenie w Rzymie, żeby wiedział o wiele więcej niż pozostali ludzie, ale poprzez tę swoją charyzmę zwracała na siebie uwagę innych z niej zaczyna fizyczna tam swoje ręce opis tego przybysza obcego i terapii z wydania zdanie staje się coraz bardziej mnie coraz bardziej niepokojące wreszcie straszne i wręcz taki straszny fantastyczne nowość chyba bardzo nie ukrywam, że bardzo ta historia mi się nie spodobała, bo ona w jest uniwersalna mówi o tym, lęku przed innym ranny który, który jest jak śruba nie wiem w dna człowieka, a z drugiej strony też jest bardzo aktualny zostanę przeczyta o tej aktualności, zwłaszcza tej aktualności polskiej w jaki sposób myślałaś, czyli w 2 oczywiście takie jak w jednoznaczny szybko odniesienia, czyli lęk przed uchodźcami lęk przed emigrantami lęk przed ludźmi o innym kolorze skóry na przed tymi, którzy mówią w innym języku czy w ogóle lęk przed tymi, którzy myślą inaczej zasłonięcie czy to rodzaj aktu własności też myślała z innym nie chciałabym powiedzieć, że jest to film my właśnie od tych tematach, ale nie będę ukrywać że, że to jest rzeczywistość, która mnie otacza i oddziałuje na na mnie i w GM jakiś temat do przemyśleń między więc myślę, że ten film to jest tak, iż suma moich doświadczeń przemyśleń obserwacji tego co obserwuję dookoła i nie i też, że i bez jakiejś takiej ogólnej bardziej uniwersalnej refleksji nad tym, jakie widzimy też o tego jeszcze nie znamy też jest takim innym czy jesteś bardziej w tym tłumie, który innego przyjmuje pesymistyczne zastanawiam się nad tymi, bo ta odpowiedź jest taka opowieść dreszczyk kaganek dotyczy nawet z ceny nie chciałam, żeby dostać się tego 2 byłe zbytnia karykatury realne ani ja nie chcę nikogo nie chce tych tego tłumu Sandecji tego myślę, że taka sytuacja, która bardzo łatwo się może zdarzyć, że przez to, że jesteśmy, że ktoś z UE komuś udaje się nas wystraszyć z jedenastym 2 akcja twojej i widzimy, że wszyscy tego są przerażeni i bardzo łatwo jest nieodpowiedzialne decyzje chciałam się ile oczywiście podpytać o inne nie tylko od ceny od ceny film, ale chciałbym zapytać o o twoją ścieżką twoją drogę w twórczą, bo już tam, gdzie ochrona przed programem wiem, że wiem, że skończyła się na szkołę filmową w Łodzi jest również po grafice letnie dlaczego, dlaczego mógł wybrać animację Eden jako o narzędzie do do do wyrażania jest ciałem i na początku z Ewangelii traktowanie graficzne szkole sztuk pięknych w i muszę przyznać że, że po, że dostałam się do szkoły uczniowie też z przypadku myślę, że gdzieś to zainteresowanie animacją pojawiło się realne takim poziomie bardziej, że widziano na animacje przypadkowo gdzieś na festiwalu filmowym w lewo z tym interesująca naprawdę nie mam żadnej większej wiedzy o tym, miejsc słyszałam o tym od znajomych, że było ciężko się w 2 1 szkoły filmowej animacje, więc to był taki troszeczkę dla mnie test taka zgoda że, ale i wyzwanie Eleny i wtedy okazało się że, aby tam iść do szkoły, a ponieważ wszystkie one na innych uczelni musiałam zastanowić stałych patroli z dna udało mi się, bo troszeczkę dłuższym czasie niż planowano z meczu sędziowanie ukończyć obydwa kierunki i myślę, że udział w przypadku też zaczęłam interesować animacją pracować, zanim akcją poważniej dna to było wspaniałe wydarzenie w bo też samej animacji jest nam takiego bardziej graficznego wizualnego podejścia bardzo interesowała mnie forma filmu dlatego też sygnowane sztuk pięknych Nate po kilku latach okazało się też na odkryłam to co mają wielkiemu zdumieniu że, że mogę też opowiadać historie i zaczęłam odstajemy od tej historii, bo ona bardzo przykuł moją uwagę takie choćby wydziałami uniwersalnością, ale też to w plenerze to o to w jaki sposób udało się uchwycić się temat staje w tej krótkiej formie z dna jeśli spojrzymy na lato jak ta animacja wygląda na to jak animacje dziuple w mniej interesuje tutaj widzimy czy czarną kreskę dla 1 na białym tle w, która później bardzo dobrze współgra właśnie z dźwiękiem później Enea po jawi się tam odrobinę więcej kolorów, ale to wszystko jest modne minimalistyczne wszystko jest bardzo stonowane rozwiąże to też jest stała w ME ta ta droga, która cię interesuje ta, którą wybrała się z Han myślę, że kiedy przechodzę innego jak jest historia Enei Kuźnia precyzuje, jakie środki plastyczne dla wizję historii o te nauczyłam się pracować taki sposób, żeby używać tylko tych środków czystości są niezbędne, że przed tym filmie tak jak pani powiedziała jest kreska jest gest koszalinian na białym tle nie ma tam żadnej scenografii, by tak naprawdę żadne z żadnym z tych elementów nie jest potrzebny na prezenty Starym to jest bardzo prosta historia to jest jakiś tam narracja opowieść jest ilustrowana tymi obrazami tego fantastycznego obcego i też tam też tanie Mercedes dobrze odzwierciedla mój styl pracy, bo ogólnie mówiąc animacja z ośrodka rysunkowa klasyczna jest bardzo czasochłonnym procesem AJA lubię pracować szybko raczej, więc ta nie ma sensu jest pełen magii animacji rozedrgany z tym brudnej Need to wynika z mego stylu pracy, ale wręcz, że to dobry dziadek tego filmu, że aż tu właśnie tak też buduje dynamikę i bardziej gratulujemy cieszę się, że rzezie tutaj stale też duet widownia mogła mogła ten film w tle zobaczyć minę na koniec misji ciała mogą krótko opowiedzieć jak to jak ten swój pobyt w dal wyglądały powiedział, że to jest taka jest inny fundacją nie wiem czy to nazwać organizacją czy z towarzyszeniem czy dobrze nie wiem jak to określić, bo to z 1 strony konkursu z wybranych z całego świata filmów tu było 1 7 tytułów w wybranych właśnie z całego świata ale, toteż warsztaty to mam wrażenie, że taki trochę networking jakaś taka sieć Enei, która ma łączyć się młodych filmowców tak serio wenecjan w jest to jest też nie będzie przytacza dokładnie od kiedy się bywa też one naprawdę z wieloletnią tradycją taki program PN festiwal w Cannes w IT są filmy studenckie wybrane ze szkół filmowych z całego świata w Enei na pewno pobyt tutaj spotkanie w pozostałych dworcowych jest świetnym doświadczeniem tak przez kobiety o mogliśmy co dla mnie było najważniejsze zobaczyć nawzajem swoje filmy i Niemca ani porozmawiać z i poza tym sam pobyt na festiwal w Cannes moim pierwszym życie jest w tym świadczeniem w doborze takich spotkań mogą zaowocować faktycznie kończymy współpracę z mistrzem na pewno jednak wyjątek jest takim strachem, że niepraktyczny marzycielem więc, że na razie jeszcze nie mam żadnego kolejnego filmu, na którym pracuje w ale my my w ogóle takim strażom gminnym czy marzenie małego, bo bardzo interesujące, żeby zainteresować Polsce filmów fabularnych animacji minister, że to jest jednak z ciągle bardzo niewiele niewiele, bo reżyser filmów fabularnych zdaje sobie sprawę z potencjałem z 2 jak baba z aptek zainteresowana, żeby współpracować z reżyserami filmów fabularnych także czyta czy połączyć te techniki czy gdyby od razu, bo jestem troszeczkę troszkę CRM bardzo takim twórcom zbieramy wszystko w filmie w owych dźwięków muzyki do tego, że byłoby dla mnie ciekawe doświadczenie pracować z kimś, kto zajmuje się dietetyką reżyserią bardzo dziękuje Marta Matczyńska, a była naszym gościem, gdzie innego będzie można zobaczyć też polecamy zachęcamy no cóż bardzo dziękuję za te rozmowy w skale Marta Matczyńska dziękuję tynk Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA