REKLAMA

Fetysz w japońskim filmie i popkulturze

Dobry Seks
Data emisji:
2018-05-27 23:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
42:50 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry seks jak zawsze w niedzielę wieczorem przy mikrofonie Hanna Zielińska, a firmami w studiu jest Jagoda Mrówczyńska dobry wieczór dobry wieczór kulturoznawcze nie psycholożka współorganizatorka festiwalu 5 smaków i się drodzy państwo mamy bardzo smakowity temat udało nam się znaleźć coś co wydaje się, aby taką zapowiedzią podróży zupełny kompletny kosmos od naszego kontekstu społeczną kulturową politycznego, a mianowicie będziemy sobie rozmawiać oferty szkół Rozwiń » w japońskim filmie i japońskiej popkulturze zobaczymy może uda nam się nic nie powiedzieć partii rządzącej w Polsce w tym czasie będziemy próbowali w i są też japońskim filmie popkulturze kojarzy nam się tutaj w Polsce z 1 strony dosyć egzotycznie, by z drugiej strony mam wrażenie, że zrobi to spłacamy, bo gdzieś tam koleżeńsko Jerzy nie z pewnymi hasłami z pewnymi my jakimiś naszymi wyobrażeniami gdzieś nie pogłębiamy nie badamy co cała co się za tym kryje co za tym stoi, a z drugiej strony jednak mam wrażenie, że gdzieś nas to bardzo interesuje intryguje zastanawia i tak podkreślany jest wszystko dziwnej w ogóle nie naszej w ogóle w no i popatrzmy jeszcze bardziej, jakie to jest bardzo naszej zainteresujemy się jeszcze mocniej czy pani też ma takie uczucie, że mam takie ambicje, ale mam ambiwalentny stosunek do tej erotyki czy są też japońskiego my Polacy na pewno na pewno tak nawet nie łączmy kolacji czy po prostu się na ściance zrobiłem ten nasz krąg kulturowy w końcu od wieków takie zjawisko zwane Oriental izolacją, czyli nowa właśnie doszukiwanie się tego co egzotyczne co dziwne są nietypowe też w jaki sposób kuszące oczywiście w tych kulturach azjatyckich Avia po nim w szczególności buta kultura rzeczywiście najbardziej się nam kojarzy z taką erotyką bardzo wyrafinowaną z 1 strony i rzeczywiście w siłę taką dużą otwartością ba w ogóle na temat seksu erotyki natomiast jak się pogrzebie trochę bliżej to okazuje się oczywiście te znacznie bardziej skomplikowane rzeczy częściej niż nam się wydaje co innego popkultura co innego prawdziwe życie co innego o społeczeństwo co innego filmy i same filmy wyróżnia się między sobą ogromnie także stąd bardzo fascynujący temat badań poszukiwań rzeczywiście można tam znaleźć niesamowite rzeczy wspomniana pani o otwartości na temat seksu przed erotyki w kulturze japońskiej i faktycznie to co obserwujemy co nam się wydaje erotyką japońską wydaje nam się brudne taką emanacją wolności momentami rozpasania, ale jednocześnie to wszystko graniczy z ogromną presją kulturową czy też z dużymi nakazami kulturowymi i wbre w wszelkim pozorom jedno wynika z drugiego i jedno bez drugiego, by nie funkcjonowało no właśnie, żeby potrzeby żeby, żeby tworzyć bogate wizerunki wyobrażenia no trzeba mieć dużą wyobraźnię wybrać się echem, gdyż nie najlepiej pewnie każdy psychoanalityk myślano zgodził, że w najróżniejszych ląduje właśnie w takich warunkach, kiedy jest są pewne ograniczenia no rzeczywiście po nią oczywiście też się z dyszami pewnie wszyscy wiedzieli, chociaż raz w życiu jakiś drzeworyty z siedemnastego osiemnastego wieku, który pojawia się u nas muzea są rzeczywiście bardzo ciekawymi przykładami takiej sztuki erotycznej w zasadzie popkulturowej, bo one wtedy pełnił funkcję taką były dostępne raczej dla gleb dla mas niekoniecznie włażą do potraktowane jako sztuka lekarz wysoka 3 niszowa niech teraz celnym drzeworyty przedstawiające piękne kobiety wyrok rzecznych pozach czy wręcz akty seksualne pojawia się w muzeach nawet na wystawie teraz Łazienkach Królewskich jest kilka takich bardzo fajnych drzeworytów można oczywiście z drugiej strony i kultura japońska bardzo powściągliwa bardzo konserwatywna w niektórych punktach represyjna Sergiusz Deyna bardzo, kładąc nacisk na rodzinne w takim no też tak bardzo konserwatywnym rozumiem też na konwenanse na tym powierzchowna różne rytuały na tył ukłony bicie różnych innych pokłonów symbolicznie lub wręcz do słownie po jednocześnie to tylko w Japonii funkcjonują pewne zjawiska związane z erotyką czy rzeczy pewne efekty sza jak n p. przemoc seksualna w środkach transportu wobec uczennic jest coś co ma taką skalę funkcjonuje tylko w Japonii jako zjawisko społeczne całe kampanie społeczne, by przypinki, które te dziewczyny uczennice noszą w metrze od 2 i próbując odstraszyć potencjalnych no może nie oprawców, ale sam zainteresowany naruszaniem ich nietykalności cielesnej, więc z 1 strony te mundurki te krótkie spódniczki tercet ten, kto to metro wypełnione tymi zdyscyplinowanym i pracownikami, a z drugiej strony właśnie to przekraczanie granic gmin dziś właściwie już też tajną granicy prawa granice też praw człowieka i tych dziewczynek zdecydowanie nie wiem czy tylko w Japonii był jednak takich kultur patriarchalnych Kszczota to to zjawisko się pojawia czy Indiach czynie w Meksyku to Dolna pewnie można, by mnożyć takie przykłady Japonii rzeczywiście jest to bardzo duży problem społeczny coraz więcej się o tym, mówić, ale rzeczywiście no nie jest kosztem czasu były one pod dywan z drugiej strony mówi się o tym, socjologowie często mówią o tym, że to fascynacja właśnie nastoletnimi dziewczynami Dawidka obsesja na tynk tych właśnie niewinnych słodkich dziewcząt kobiet tak często starszych kobiet aż przebierają za te właśnie nastolatki Zaza uczennice też swoje źródło w takim kryzysie, który dotyka Japonii kryzysie męskości w tech także z dojrzała kobieta jest zagrożeniem dla dzieła z o zdecydowanie zagrożeniem jest tych kobiet w tym, które już nie dadzą sobie w kaszę dmuchać, które nie chcą wcale bronić ideału dobrej matki dobrej żony coraz więcej, a więc ten kryzys męskości, który też wynika z takiej prostej ekonomicznej sytuacji, bo rzeczywiście to nie jest rozmowa jest postrzegane przez nas jako kraj niezwykle bogaty rozwinięty niemający większych problemów trochę już tak nie wygląda, bo kryzys i kryzys lat dziewięćdziesiątych i kryzys potem, gdy niedawno dwumiesięcznych mocno się, by na tym kraju ile są kraje zamożne to już młode pokolenia n p. nie mogą w najśmielszych snach marzyć o tym co mieli jeszcze ich rodzice etaty do końca życia wysokie pensje 1 osoba, która bez problemu za zarobione całą rodzinę najczęściej rzeczywiście młodzi ludzie z Ostrowa nie bardzo nie mając takie ograniczenie rzeczywiście ten kryzys męskości odczuwają bardzo silnie nie mogą sobie z nim poradzić, ale to jest oczywiście jedno z wielu źródeł przy przeróżnych zjawisk, które się teraz się w japońskim społeczeństwie technologii również, że w służbie rozwoju już od różnych nurtów erotyzmu czy fetyszyzmu ma swój głos, czego akurat pewni nie ma może w przynajmniej w takim natężeniu w Indiach czy w mniejszych rejonach Azji mamy również takie zjawisko w Japonii jak mężczyźni, którzy być może właśnie to się wiąże też przez pewną zmianą przed kryzysem modelu męskości mężczyźni, którzy korzystają z rozwiązań technologicznych jeśli chodzi o rozładowanie swego napięcia seksualnego, ale w ogóle przy tym rezygnują z relacji do partnerskich z relacji z kobietą to jest właśnie zbyt trudne, bo to wymaga wysiłku, bo to wymaga pewnego zaangażowania w pewnej wzajemności i tak trochę obserwujemy w Japonii jak taki seks Old School owych skóra do skóry, by tutaj mam namyśli jeszcze by ten to ten model kobieta mężczyzna przede wszystkim w ćwiartki gatunek ginący sobie odchodzi, bo mężczyźni, by wolą to co jest wygodniejsze niż to co jest prawdziwe tak dzieje, ale też nie wiąże się z tak dużym nakładem energii, bo też tak jakoś nie mówią kobiety pańskie wyrok są coraz bardziej wyemancypowana mają większe wymagania same są też coraz bardziej niezależne od tak trzeba je zapraszać na randki trzeba im imponować siły trzeba wydawać pieniądze Natalia po nim właśnie mimo tej rosnącej emancypacji zmian tych ról społecznych n p. system edukacji jest jednak cały czas tak, że dosyć osobno są też ścieżki dziewcząt i chłop z dumą dużo z dużo zajęć w szkole jest oddzielnie też trochę tak subkultury, w których oni funkcjonują też nie są do końca tak jest łączące bardziej uważnie rozdzielające w związku z tym nieszczęściem są tak wychowywani w tropieniu miał ze sobą rozmawiać co często się nie często się tym mówi natomiast jest jeszcze inna grupa klientów właśnie tego rynku czy pornografii czy właśnie sex shopów to są ludzie starsi moją panią to rzeczywiście starzejący się społeczeństwo na co patrzymy z również z podziwem dla tak i nie czytam bardzo ciekawy raport 3 właśnie wielu wydawców właśnie takich tradycyjnych pism pornograficznych właśnie celuje w mężczyzn 5 0 60 plus nie chce kobiet w tym jak tak tak i no to są właśnie mężczyźni, którzy już nie do końca właśnie są zainteresowani seksem w pełnym tego słowa rozumieniu, ale właśnie bardziej miękkimi treściami bardziej tym, żeby właśnie pobyć z kobietą jest się porozmawiać, bo nie mają tego na co dzień i to jest cały rynek usług, które się rozwija właśnie pod kątem jest ogromna grupa społeczeństwa tak naprawdę pytanie jak te wszystkie trendy jest też znacznie więcej, ale przynajmniej te, o których dotychczas wspólnie musimy jak one mają reprezentację w japońskim filmie japońskiej popkulturze to znaczy jak to wszystko co się dzieje w tej chwili w społeczeństwie japońskim jest przez kulturę Japonii przed rokiem Jane Fondy w jaki sposób to jest to jest to jest niesamowity głos często tak jest, że kultura reaguje, gdy wyolbrzymia swoje wszystkie zjawiska, które się toczą w społeczeństwie i tutaj mamy wręcz drastyczne rozbieżności ze strony mamy całą kulturalnym, zwłaszcza tego właśnie kierowanego do nastoletnich chłopców, gdzie te wszystkie dziewczęta mają gigantyczny biust ci młodzi chłopcy się doniesienia jest to źródłem są jej przeróżni komediowych zazwyczaj sytuacje, ale nie tylko w UE, a z drugiej strony to dla fanów kina głównego nurtu takie kierowane do bardzo szerokiej widowni jest niesamowicie konserwatywna naprawdę można się zdziwić, bo często u nas jest tu też takie skojarzenia związane z bardzo złych odważnym kinem japońskim wszyscy pamiętają imperium zmysłów i Real i firmy, które to one erotykę poruszają rzeczywiście bardzo mamy nasze eksportowe i kino takie wewnętrzne telefoniczne są 2 różne nurty właśnie to kino niezależne i takie awangardowe często odważnie sięga po erotykę to jeszcze o po atomowym oddzielnie, ale kino głównego nurtu komedie romantyczne takie firmy rodzinne tam w ogóle cielesność bardzo mało się pojawia, czyli za próbę ja się tam dobrze trzyma tak bardzo dokładny ostatnio oglądałam się, który jest komedią romantyczną oni jako ósmy w dosyć niezależną młoda reżyserka zrobiła film i tam pojawić jubileusz ten film o młodej jest wielce trzydziestoletnie, które dziś pracuje w korporacji i naprawdę aż zamarłem ze zdumienia jest to taka scena, kiedy naprawdę, na której są z kolei Iran co chłopiec kradnie całusa Fiona jest przerażona, że ucieka trzydziestoletnia kobieta w taki stan niektórych to co by się w ogóle nie no nie pasują do tego wyobrażenia diakoni takiej Rosji rząd ne Ross aktualizowane i rozrzut zwanej jednak tak się zastanawiam czy jednak ta może być jakaś polityka w tle może tam jest jakiś japoński Instytut filmowy, który zależy od dotacji rządowych a, a to z kolei instytucja, która przyznaje dotacje jest strażnikiem moralności narodu japońskiego może to wszystko jakoś łączy oczywiście, że wątek polityczny jest, ale na 2 poziomach w samym kinie niekoniecznie, bo kino rzeczywiście jest taką moje konie z takim bardzo kapitalistycznym krajem pod tym względem na kino rząd nie ma zbyt wielkiego wpływu to nawet nie ma specjalnie dotacji na filmy i tutaj chodzi w grę polityka wielkich korporacji i specyfika tego rynku, które rzeczywiście polega na tym, że filmy powstają w wielkich wytwórniach, ale te największe tytuły takie komercyjne one powstają we współpracę od razu z wydawnictwem odsączyć z adaptacją mangi albo powieści jakiś szczyt nuklearny konglomeraty oraz telewizją producentami zabawy możecie zrobić też dalej w i wszyscy ci panowie w garniturach, którzy odpowiadają za sprzedaż tych wszystkich produktów potem spierają się jak co piąty scenariusz, więc małym automatycznie mówi Tomasz Zander poprawne adresowany do bardzo szerokiego grona odbiorców dla młodzieży, żeby się sprzedałoby się sprzężone rodzice puścili dzieci na trasy tutaj najlepiej razem z nimi kupili bilety na to jak tak, żeby się sprzedawały te wszystkie banki, żeby się sprzedawały te koszulki to rzeczywiście ten rynek gadżetów Coffee może znacznie większy niż u nas nie dotyczy tylko filmów dla dzieci czy jakiś fantazje, ale rzeczywiście wszystkie filmy są bardzo okrojony cement tymi kredytami, ale druga rzecz jest taka, że rzeczywiście w polityce też japoński ostatnio taki nurt konserwatywny jest bardzo wyraźny jest jakiś bagaż i tak jest jest jest dosyć dużo takich ruchów idea bardzo się ogranicza, zwłaszcza teraz przed olimpiadą w Tokio, do której władza się przy 1 bardzo przymierzają się mężczyzna źle zamiatają pod Ewa Ziętek z więzienia właśnie z Japonią jako krajem dniem, do którego się przyrzeczonego seks turystykę Hanny próbują obyć się usuniętej n p . coś z ciebie ponieść do niedawna słynęła, czyli słynny hotel miłości hotele z pokojami w tematycznym wynajmowanymi na godziny mają stać w tej chwili bardzo duże problemy, bo prawo bardzo ogranicza ich funkcjonowanie, a trzeba zaznaczyć, że to są hotele non to nie jest do końca coś co nam się na coś co się wierzy w komponentach z takim domem publicznym to często są pokoik pokoje, które ludzie pary małżeństwo nabyli wynajmują osoby na godzinę, bo w małych japońskich mieszkankach z rodzicami z warunków tworzenia warunków cienko z Naprzodem no to okazja do dobrej zabawy po prostu, bo rzeczywiście tak jak mówiono w tysiącach czasu to hotele miłości miałem tematycznie przygotowane pokoje służące różnym celom zaspokojeniu różnych fantazji rzeczywiście można tam było znaleźć się przeróżne przebieranki przebieranki no w różnych klimatach to pokoje mają rzeczywiście one są stopniowo zamykane i toteż nie są miękkość kultura czeka ponowny mi się takiego no i jak się nam wszystkim, ale miewa to kino niezależne, którym pani wspomniała, że ono jednak wciąż emanuje to wybujałą erotyką niż to jest zupełnie inny nurt od tego mainstreamowe tutaj sięgnęłaby też było, iż udało mi się wydaje, że my znacznie lepiej można zrozumieć to kino jeśli się spojrzy na to, skąd ono się wzięło w ogóle, bo dla wielu widzów zachodnich to kino właśnie takie awangardowe japońskiej, gdzie seks jest często połączony z przemocą jest trudne w odbiorze bulwersujące niepokojące niezrozumiałe do końca natomiast wynika to poczuć po części z faktu, że on zaczął powstawać w latach sześćdziesiątych w Japonii, kiedy pojawił się taki bardzo silnym Nord kontr kulturowych troszeczkę powiązane z tym co się działo na Zachodzie oczywiście w sześćdziesiątym ósmym roku, ale nie tylko ich tak naprawdę tym tym seksu takie bardzo brutalny często przemoc owe były z 1 strony sygnał sprzeciwu wobec władz wobec rządu sposobem na wypowiedzenie się przeciwko tym właśnie sens brutalny, ale rozumiem, że to była wypowiedź mężczyzn też u mnie cieszą także dla mężczyzn, ale tak, ale węższy dziewczyny, które brały udział w protestach czy w tych filmach też, jakby rozumiały, że chodzi o oto podważenie tych tych reguł, które społeczeństwo próbuje narzucić trochę też przeciwko obecności Ameryki w Japonii, bo trzeba pamiętać, że jednak właśnie te normy takie purytańskie bardzo konserwatywny to właśnie Amerykanie wprowadzali to oni też oczywiście trochę to jest wielopiętrowych stalowych to oni n p. z wprowadzili w wolnych skłonić Japonię do do zakazu do wprowadzenia zakazu prostytucji różnych takich rozwiązań, które ograniczały to coś co w samej kulturze japońskiej było ono licencjonowane tradycja Renzo tutaj tak tych wątków jest rzeczywiście masa, ale i one są ciekawe natomiast w kinie japońskim tym też niezależnymi istniał taki ruch przez długi czas się złą różowe kino kino filmy pokazywane w wyłącznie w Tatrach min kina dla dorosłych i były to filmy zwykle nie krótszy metrażu tam 3 3 0 60 7 0 minut powstawały dosyć siły szybko za nieduże pieniądze wielkie wytwórnie lodu Wałęsy w ten sposób budżety w momentach kryzysu rynku filmowego powstawały za niewielkie pieniądze, ale z kolei zwrot był taki interes przynosiły przynosił duże zwroty oczywiście tam na widowni zasiadali głównie mężczyźni też natomiast okazało się po pewnym czasie, że jest to trochę Kuźnia młodych talentów, bo znowu w tych wielkich wytwórniach młodzi reżyserzy, by dostać w ogóle znudzenie toto musieli przez 10 lat się przez chwilę zawalić zbadali też, ale mają tutaj zaczynali od razu mieli w zasadzie wolną rękę jeśli chodzi o remont, czego efektem były bardzo ciekawe filmy, bo rzeczywiście oprócz tego, że to co 10 minut musiał się pojawić jakaś scena erotyczna w nieważny był gatunek nieważne było tym była forma, więc pojawiają się i horrory o duchach lubieżne goniących tam młode panie album młodych panów i właśnie takim melodramaty jakiś przeróżne filmy takie związane z popkulturą aktualnie w tym co było modne i suwerenność ćwiczył taki fajny Bujny gatunek teraz muszą trochę podupadł no bo wszyscy mają dostęp do pornografii w domu inie muszą to w tym celu chodzić do kina, które zaczęto robić retrospektywy tych filmów było wielu twórców tak zaczynało znani teraz wyciągają swoje stare rzeczy nie wstydzą się tego rzeczywiście te filmy są pokazywane jest ich okazało się, że producenci założyli, że na widowni pojawi się coraz więcej kobiet, bo ono właśnie zaczynają być zainteresowane takimi treściami taką czy czymś właśnie bardziej awangardowym czy raczej pikantnym niż w tundrze mają dostęp i okazało się, że być może warto produkować filmy właśnie zmyślą o kobiecej publiczności inna jest jakaś nowa tak właśnie tutaj mowy to jest pytanie na ile by podmiotowość kobiet jest uznana w tej współczesnej twórczości Majki ma to graficzne japońskie, bo to rozumiem jest retrospektywa to kino różowe kobiety mogą wracać do tych filmów na, ale to jest jakiś znak minionych czasów ich imiona zostały nakręcone i impet to co jest w tych filmach też jest pewnie odbiciem pewnej obyczajowości minionej łącznie z tymi scenami erotycznymi ze scenami seksu pytanie na ile dzisiaj w filmie czy w popkulturze japońskiej kobiety, by przyjmować ją dowodzenie przejmują główną rolę znaczy przestają być się przedmiotem realizacji męskich fantazji czy czy to jest nurt, który zauważalne powiedział, że jest zauważalny do tego, że jest nowy, ale ich skala nie jest to absolutnie dużą skalę mamy rzeczywiście coś zacznę gdzieś w tym kierunku na festiwalu pokazywaliśmy w ubiegłych latach właśnie te filmy z tego różowego nurtu, które jeszcze ciągle są realizowane przez reżyserów, chociaż już zacznę wytwórnie zdradza, że może fajnie by reżyser też do tego celu zatrudnić, ale pokazują ten świat krytycznie pokazują z kobiecej perspektywy kobiety są już bohater kamienie nie tylko obiektami zresztą to też wynika po części z tej tradycji, bo w kulturze japońskiej też właśnie cały ten świat gęś, którą często się pojawia w takich filmach inni i tego typu produkcjach wielu z nich gejszy były pokazywane właśnie koty kobiety raczej wyzwolone i gminy, które kontrolują zwoje i w barażach z sali tarana dlatego były potępiane, bo wypisywał się z tego modelu konserwatywnego podległej żony matki często bez cenzury władzy głowami w kręgu rodzinnym i paradoksalnie ta druga gejszy była pewnym wyzwoleniem zupełnie podobnie jak w naszym kręgu europejskim kulturowym bycie prostytutką paradoksalnie często z wyborem wolności absolutnie tak, nawet jeżeli to nie wyglądało tak w życiu realnym tak Tusk w kulturze w kinie często możliwe kobieta gejsza 3 czy kurtyzana była tą figurą kogoś, kto ma jakiś życie poza właśnie rodziną poza dziećmi z mężem i to rzeczywiście funkcjonuje do dziś się też sporo filmów którymi po, których bohaterkami są kobiety pracujące w przeróżnych zawodach około rocznych czy to jako dziewczyna telefon czy Bóg czy masażystki, bo to też jest no właśnie ta sfera polityki miękkiej poznali plotek, że są dozwolone masażu, które niekoniecznie muszą oznaczać właśnie tego sens tylko przeróżne inne formy spędzania czasu hostessy właśnie spędzają czas mężczyznami są pieniądze czy właśnie nastolatki, które też tak zaraz za pieniądze umawiają się stać się mężczyznami na randki i one one często powracają w tych filmach i są zresztą 1 w ogóle z pierwszych reżyserek w ogóle w kinie japońskim nie tylko erotycznym było właśnie aktorka różowych filmów, która zajęła się produkcją i też serię wyemancypowana OSiR męskim pseudonimem to tak było lepiej jest nas przeraża, ale rzeczywiście zrealizowała tych filmów niemal setkę, więc jest taką postacią jest kilka takich reżyser, który rzeczywiście stan tego pola też wychodzą im rzeczy, bo to tworzą ciekawe rzeczy w swoim gatunku, ale są tu było było parę z nich pokazywane kiedyś to na nowych horyzontach pyszną we Wrocławiu, a jak wygląda czy w ogóle można jakoś się uchwycić podsumować dyskusję feministyczna czy bez kół dyskusja ruchów emancypacyjne czy głos kobiety wobec tego co dzieje się w polskich w filmie japońskiej popkulturze jeśli chodzi o wizerunek kobiety wizerunek seksu różnego rodzaju wizje erotyki w stanach Zjednoczonych mamy takie 2 stanowiska zwaną też, że pornografia jest właśnie pewnym aktem emancypacji czy wyzwolenia i należy zostawić tam biegowi dziejów, a z drugiej strony, że jest to sankcjonowanie opresji wobec kobiet jest sankcjonowanie przemocy, że jednak pozostawienie pornografii bez żadnych regulacji jak praktyka pokazuje niezwykle wzmacniamy ten nurt właśnie związane z przemocą wobec kobiet, że w tej chwili tych filmów pornograficznych, które oparte są n p. mocy na pobiciu na gwałtach jest ich coraz, więc one są coraz bardziej popularne trwa dyskusja czy wyleczy to jest niby niegroźne ujście, by jakiegoś napięcia seksualnego czy to jest wzajemnie nakręcając się procesy i czy to w jaki sposób może wejście w sferę realną poza sferę wirtualną filmową czy Japonia to się dyskutuje o tych prawach kobiecy w kontekście tego jak one są przedstawiane w film jako obiekt erotyczny czy seksualnych zmiecie w popkulturze bardzo taki bardzo szerokiej szeroko zakrojonej dyskusji przyznam szczerze, że nie nie znam na pewno są głosy, które były dotyczą jakiś bardzo konkretnych problemów takich właśnie wróżby to o molestowanie uczennic natomiast Barbara z Barci właśnie nacisk w Hims w tych źródłach, które jasno kładzie się na to, żeby właśnie kobiety przejmowały głos, jakby same produkowały ich treści rzeczywiście jest bardzo dużo mam w kadrze słowniczek mang, które też tworzą taką mniej jest ogromny rynek sztuki literatury erotycznej dla kobiet nic co czeka tam wiele wiele z tych komiksów coś co czeka co taki nurt to są komiksy gejowskie, gdzie właśnie młodzi wrażliwi delikatni czuli chłopcy znają z nazwą ją w Zgierzu źle na to jest tylko taka fabuła relacyjne również, że fabuła erotyczne rozpoczną też inne partie, ale rzeczywiście ten wątek emocjonalny jest tak silny i głównymi odbiorcami Koźmic są młode dziewczyny Monikę dziewczyna dziewczyn, gdzie nastolatki i tak one dużym stresem i po równoważni miłość rzeczywiście bez tego bez ulg to jest ciekawe też z nim bardzo znaczące społeczne tak socjologicznie, bo to jest tak bardzo proszę płaska równa miłość, bo to jest 2 mężczyzn często właśnie one są takie bardzo jak mu właśnie dziś księcia z bajki, ale nic nie ma tutaj tej różnicy statusu i to rzeczywiście jest taka miłość bardzo idealna bardzo pięknej to one są często właśnie bardzo erotyczna im przez most powstaje z seriali filmów na tym czy mamy z tego można wyciągnąć wniosek, że temat praw czy funkcjonowania społeczności osób LGBT w Japonii dosyć dobrze oswojonym również, że w takim miejscu w popkulturze Rycak niestety w Realu, a czymże jest trudniej są takie miejsca, ale są takie dzielnice to Kijów słyszeć ukuł n p. że tych klubów nocnych jest sporo i każdy może znaleźć coś dla siebie, ale znacznie gorzej z funkcjonowaniem oczywiście takich osób w społeczeństwie, gdzie jednak właśnie ta rola rodziny to głównie z ról nie tyle obyczajowe właśnie tu nie chodzi o to, że to jest tak jak u nas grzech miłość homoseksualna tylko chodzi o to, że nie można młodzieży nie da się takiej rodziny założyć, że nie ma także dzisiaj, że nie można wpisać do ksiąg rodzinnych to jest ten problem, który nie, bo też tradycje miłości homoseksualnej w literaturze japońskiej w tradycyjnej i ich mniej niż w sztukach wizualnych one są również kobiet zawrzało też było tak zawsze mogło być rozdzielono w swoim rodzinnym roczne jednak musi istnieć, bo musi być zachowany ten 5 2 edukacja seksualna w Japonii tak się teraz zastanawiam skoro się tak udaje utrzymać 2 równoległe nurty w rodzinne domowe oficjalny i ten taki właśnie jest zbuntowany wybujałe gdzieś się w mijającym w różnych niespodziewanych miejscach niekontrolowany nurt na to od razu to pojawia się pytanie co z edukacją seksualną z czego wynika to że, że takie mamy tutaj 2 niezależne fronty tej edukacji nie szczerze mówiąc, kto ty w tej chwili wygląda dokładnie szkołach na pewno były takie zajęcia, ale Niemczy na zasadzie stałego punktu programu dzień po prostu jakiś czas Żarnów organizowany przez jakieś organizacje anonim młodzież oczywiście uczy się tak jak wszędzie na świecie z internetu i też z tego wynika trochę tych lęków, bo mają bardzo wysokie wobec siebie jest i partnerów oczekiwania, więc też tym typu tt inicjację seksualną bywają trudne były ostatnie bardzo nagłośnione takie badania, które to mówiły, że 70 % z młodych Japończyków nie jest w ogóle nigdy w życiu nie uprawiał seksu, ale się przyjrzeć tym badaniom co się potem okazało, że 70 % tak, ale Japończyków do dwudziestego roku życia niepozostającej w związku z New Vegas enzym wykaz kont związana żadna z grilla tak nagłówki swoją leży oczywiście jest taki trend, że dobrze, że to ten procent jest jest szczęście znaczny ludzie, którzy w ogóle rezygnują firmy ze związków z ze stosunków seksualnych czy media biją na alarm czy też niepokojące jest ona raczej tak, dlatego że dzieci się mniej rodzin w studiu radiowym zdalnym nie jest robotem dzieci, gdy gra trudno jest mi nie jest troska o dojrzałość samodzielną jazdę na długo już z wiarą to przyszłość narodu się mogą wkraść się niebawem dziś takie nacjonalistyczne Wrony się w porę ktoś rezolutnie tak i jakiś cień po prostu podręcznej także ci co są prawnicy się rozmnażają i mają dzieci z aresztu to jakoś tak pod nadzorem chyba trzeba będzie trzymać w aktach tak niestety niestety to jest psują obecny oczywiście cały wyższy wątek rozważań na temat emigrantów, którzy mogliby zachować się w Japonii od tego starzenia się, ale już nie są mi widziany znamy nas to mieliśmy 2 podwórka własny to jest to jest 100 to jest trudny temat, ale równocześnie nie robi się nic w takim kierunku, żeby chociażby właśnie to co innym pierwsze co coś coś narzuca, żeby można zapewnić kobietom prawo, o której będzie chronił chroniło ich pracy, kiedy one zaczną rodzić dzieci z tym jest naprawdę bardzo źle z Tallina tam przenieść taka była obiegowa wieści stereotypowe wyobrażenie niesie, że kobieta, która decyduje się na bycie matką jednocześnie decyduje się na zakończenie kariery zawodowej Edward szansa, że kończę często tak położymy z 1 strony ciężko jest wrócić po urlopie macierzyńskim do pracy z drugiej strony mężczyźni, którzy często pracują zarabiają więcej, bo jest w tym duża dysproporcja między tymi zarobkami dostaną specjalne dodatki rodzinne, więc kobieta zaczyna pracować to jest traci Night Must go znają ludzie za system sesja na takim model patriarchalny roślin tak tak zdecydowanie tak mówimy dzisiaj o tym jak i erotyka japońska przejawia się w popkulturze, a popkultura to nie tylko film i nie tylko seriale nie tylko manga, ale to już muzyka pop muzyka popularna czeka oznajmia ona jest wyzwolona bądź również kontrolowana w jaki sposób przez taką społeczną drogerie to miejski nowa muzyka jest zdecydowanie kontrolowana przez sugeruje połączoną z faktem, że na rynku japońskim też dominują zespoły właśnie kierowane dla młodych dziewczyn, które swój przekaz kierują do fanów, którym raz są mężczyźni w średnim wieku w i niestety presja, jaką te dziewczyny znoszą w związku oraz z tym, że mają Plizgę rzetelnie wygląda dziś młodzież i t d. mają kontrakty podpisane na wiele z tych kontraktów często jest zawarta bardzo explicite informacja o tym, że nie mają prawa mieć chłopaka nie mówiąc już o przygotowaniu publicznym na inne jakichkolwiek prac w mózgach, że o czymś w dotyku właśnie my to jest sprzedawanie tego wizerunku niewinnej lolitki, która absolutnie nie jest znana kłaść się zastanowić 2 × taka niewinna Lolita czy to nie jest przypadkiem diwa, która ma kontrolę nad swoją seksualnością kontrolę nad tymi facetami w średnim wieku ona jest boginią wchodzi na scenę i celebruje swoją kobiecość tak bywa w mchach nie wiem czy to jest często rzeczywiście ten bardzo skomplikowane zjawiska, bo było kiedyś, gdy ogląda wywiady czy dokumenty poświęcone tym dziewczynom, które występują w tych zespołach są niesamowicie popularny w złotych na nich rzeczywiście droga do niezależności mają one zarabiają pieniądze i pod warunkiem, że są na rzeczywiście na szczycie, bo wielu tych małych zespołach to w samą nagrodą jest występowanie nie jest wymagane są dosyć mocno wykorzystywane przez agentów menedżerów, ale z drugiej strony no mają takie pole, w którym mogą się mogą się wykazać się mogą jakoś swoją twórczość rozwijać, chociaż tak naprawdę w tym najbardziej komercyjnym nurcie raczej na tonie liczyła, a jeżeli już to rzeczywiście w takich zespołach, których jazzem najpyszniejsze i tam rzeczywiście ten przekaz o niezależności jest sporo zespołów hiphopowych bankowych metalowych, gdzie można w hip-hopie koński u jest ich ogromna scena hip-hop u japońskiego Aon jest tak rzeczywiście sferą dosyć dużej niezależności bądź nie nie sprzedaje się jakoś bardzo bardzo dobrzy mienie nie są to jakiś przeboje, które trafiają na szczyty list, więc też jest trochę wolno to ich komercjalizacji niesamowity, którą jest dotknięty pop japońskiej jest rzeczywiście sporo dziewczyny wciąż próbuje się gdzieś tam przebijają wypowiada to jest już gdzieś tam drugie pokolenie w rzeczywistości było na początku takiego Ameryce też zdominowany przez mężczyzn, ale w tej chwili już sporo żeńskich zespołów także mentolowych jest taki mój ukochany zespół, który nazwał Bailey metal w tym uroczą for na początku tu też komercyjne właśnie taki pomysł, by to naprawdę nastoletnie Dziwulski takie 14 1 3 letni śpiewały ptaki Metallica to kiedyś cmentarz bardzo mocno trasą rzeczywiście osiągnęły gigantyczny sukces teraz już są starsze i tej ich teksty mają bardzo mocno taki przekaz właśnie on, że żona chcą mieć swój głos chcą robić to co im się podoba mi swoje koncertują z naklejką od czasu do czasu no, a kolejna sfera, w której erotyka sexy i inne fetysze różnego rodzaju zawsze jakoś się przejawiają czyli by gadżety technologia taśma delikatnie dotknęły tego tematu już, że część mężczyznę jak Końskich coraz większa grupa rezygnuje z relacji międzyludzkich na rzecz takich technicznych kontaktów para seksualnych z robotami LUKS innymi gadżetami i to jesteście nam się bardzo silnie kojarzy z Japonią właśnie te gadżety te roboty różnego rodzaju zabawki czy to jest cały czas bardzo prężnie rozwijający się nurt tak coraz większe są możliwości coraz więcej jest tych tych przedmiotów, chociaż to wydaje mi się do niej nie znam takich badań rynków dokładnie, którym określały odbiorców klientów tego rodzaju sklepów z moich własnych obserwacji, kiedy byłam w Tokio poszło oczywiście nie mogą się oprzeć się jest taki gigantyczny sklep w dzielnicy takiej, gdzie kierują się wszyscy fani mangi anime i 7 piętrowy sklep erotyczny liczy też dom handlowy euro w złym, że szkołą nie tam się zasłonięte w ogóle nie ma problemu i to rzeczywiście wśród klientek i w zasadzie pełna pełen przekrój społeczny bardzo dużo młodych kobiet, które po prostu cięższy jakoś to twój styl swoje potrzeby jakoś swoje potrzeby dbają i nawet jeżeli nie pozostają w związkach to rzeczywiście się też są zainteresowane wszelkimi gadżetami rzeczywiście można tu znaleźć wszystko od przebrań, bo właśnie im przez co całe piętro poświęcone wyłącznie wibratorem przeróżnego rodzaju zmienić ten rynek się rozwija i też nie jest obarczony chyba aż takim siostra nie masz głos prawdy lub tak, niemniej jest ostracyzmem rzeczywiście uważa, iż to po prostu z pewnym pewien rodzaj praktycznego myślenia pojazdu w, a na ile by w Japonii ski kulturze seksualnej obserwuje się z trwogą lub zachwytem wpływy zewnętrzne to jest też zawsze temat każda kultura w przodzie, jaki okres dzielą się okopać się w w swoim sosie Ian i piętnuje wszelkiego rodzaju napływowe ne jakiś pojawiające się formy przeżywania nie ma w tym przypadku seksu, ale czasami to do języka przenikają elementy innych kultur zdobycie nowości do stroju i my sami nawet z w naszych lekturach szkolnych mamy mnóstwo takich ostrzeżeń no to jakiś makaron niż my w języku polskim tu stroną jest francuska w panu Tadeuszu zamiast kontusz ciekawa jestem czy ta silna erotyka japońska, która wydaje się tak bardzo mocno zdefiniowana właśnie wewnętrznie przez te zjawiska wewnętrzne Penny odczuwają jakiś wyraźny wpły w kultury zachodniej n p . i czy jest dyskusja na ten temat żoną tutaj właśnie tracimy grunt pod nogami myśmy mieli przez te kilka setek lat gejsza, a tu właśnie zaraz będzie olimpiada zmuszone nam są standardy zachodnie i musimy tutaj troszeczkę, gdy tę kulturę i poddać pewnej presji chyba właśnie mnie nie jest urocze i to był odwrotny proces właśnie ten konserwatyzm jednak przyniesiony przez kulturę zachodnią i to wtedy, gdy będąc zupełnie nauczyli się wstydzić w różowej w jej piersi chrześcijańscy misjonarze należy się wstyd przynieśli poczucie wstydu inne przymus fakty związane z tak, bo tak jak mówię to sfera erotyki sfera seksu była bardzo często czymś odrębnym właśnie o tej samej rodziny, więc to jakże ktoś miał kochanki czy kochanków nie naruszało norm i obyczajowość i dopóki, jakby było to załatwione bez rozpadu tych więzi rodzinnych i sny i całego tego systemu dziedziczenia Klonowego i nie naruszało jeszcze równocześnie tych podziałów społecznych, żeby tam z kimś innym z Marsa niż weszła do aresztu to właśnie tak bardzo panie samochodowa niż w ale właśnie te tradycje są na tyle bogaty i na tyle różnorodna, że wydaje mi się, że nie ma z tym większego problemu zresztą jest przecież samo złotych są też, które są takie bardzo charakterystyczne bardzo ściśle związane z kulturą japońską i z tym co tam z kolei na przyjazd wypierane chyba najbardziej efektowny przykład to taki fetysz, który jest związany z kobiecymi stopami w tym co jest dla nas żadnym tematem ale, choć ci o kobiety wchodzące w butach na maty tatami maty tatami, które są bardzo wielkość firmy we wrześniu, czyli w każdym japońskim domu absolutnie nie wolno na nich w dmuchanym boisku z młodzieżą i w obuwiu wejściowym i kobiety wchodzące dziś wbili 2 głośne do tych japońskich domów jeszcze z tymi szpilkami na excelu, a nie track u szczytu rowerowym można znaleźć takie firmy mającej być faktycznie mu cały film erotyczny opowiedziana w typowaniu tych ma też w kwietniu Szpilka, więc to rzeczywiście jest coś takiego co tutaj jest egoistą tabu właśnie ta sfera domowa z MOPS-u na czystość i deptanie w tych szpilkach no cóż rzeczywiście bardzo unikatowego oprócz tego jest czynny całą celę cały świat też związany z wiązaniem sznurami treść jak tradycyjna sztuka japońska wiązania tych węzłów dobrze ją zupełnie nowy świat zachodnich wojsk rozchodzi się mocno osiadłą każdy ptak Jeż jest jej siły jakiś temat znany też bardzo ciekawie tam analizuje się kwestie Włosi są mocno socjalizmu w ale też liczą właśnie w 1 ciekawy film, który pokazał kobiet kobiety, które jest zainteresowany właśnie mnie nie jako obiekt męskiego spojrzenia, ale właśnie ku ktoś, kto jest poddany bardzo mocnej presji społecznej ma właśnie w takim sposobie ich do nas jeszcze bardziej związana z tymi szczurami wtedy dopiero osiąga satysfakcję to my też temat psychoanalitycznej bardzo ciekawy i takie zresztą w naszym kręgu kulturowym dosyć często się o tym, mówić coraz części się oswaja właśnie tę kwestię sadomasochistyczny nią czy skłonności sadomasochistycznych i to się rozbraja i tłumaczy, że taniej właśnie nie nie chodzi o potrzebne właśnie opresji tylko jest rozładowanie pewnego rodzaju napięcia być może związane właśnie z kontekstem kulturowym, gdyby ktoś z naszych słuchaczy chciał wejść w ten świat erotyki japońskiej fetysz japońskiego seksualność japońskim, bo akurat ktoś już słyszał coś może kiedyś kojarzył, ale właśnie pod wpływem tego co o nim słyszał poczuł się zafascynowany, że możemy skierować się w jaki miejsce taką osobę, która chciałaby zbadać ten świat ich monopol to w Tokio z wolą chętnych było do dzielnicy właśnie tej rozrywki jej się dział ku jakiś melin poza tym, że możemy się samolot się miejsce w sieci najpierw myślisz co ty się zmieniam tyleż szybko i właśnie już wiele z tych miejsc odchodzi w przeszłym trzeba tam po prostu na miejscu szukać eksplorować jeszcze, jeżeli jakieś właśnie hotele miłości uda się nam gdzieś tam złapać to pewnie jest to jakieś świadczenia warte Poznania, ale był taki spot po poradników nie jest nim jest chyba sporo sieci dla wielu turystów jest zainteresowanych ciekawe jest właśnie one będą ograniczone przód przed nim wiadomo na pewno nas osób będzie chciał skorzystać z takich tego rodzaju turystyki też no jest to temat, który rzeczywiście jest wart śledzenia będziemy trzymać rękę na Polski tymczasem bardzo dziękuję za rozmowę, w której udało się ani razu nie wymówić nazwy partii rządzącej w naszym kraju w naszym gościem dzisiaj w wieczornym magazynie w niedzielnym dobry seks była jego domu Kuczyńska kulturoznawcze nie psycholożka współorganizatorka festiwalu 5 smaków rozmawiałyśmy dzisiaj oferty szum w japońskim filmie i japońskiej popkulturze dzięki niej bardzo dziękuję zapraszamy na informację Radia Tokarz Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: DOBRY SEKS

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA