REKLAMA

Notatki z życia. Edward Żebrowski

Data emisji:
2018-05-29 19:00
Audycja:
Kultura Osobista
Prowadzący:
Czas trwania:
27:11 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Patrycja Wanat dzień dobry kultura osobista kolejna prosto z Krakowa z pięćdziesiątego ósmego festiwalu filmowego w Krakowie Maria z Martą Bogdanowicz jest dzisiaj rano dzień dobry dzień dobry będziemy rozmawiać o filmie notatki z życia anteny Edward Żebrowski film, który wczoraj miał swoją winę premiera tutaj na na festiwalu filmowym my będziemy na inne państwo opowiadać o tej niezwykłej postaci, jakim jest, na jaką jest Edward Żebrowski ranne w tym roku z 1 strony Rozwiń » właśnie jest premiera pani filmu z drugiej strony też ukazała się książka Jakuba Sochy o Edwardzie Żebrowskim, który w 20 1 4 roku zmarł inny ciągle nareszcie, by to postać poznajemy, bo nawet opisie filmu piszecie, że to 1 z najbardziej niedocenianych polskich reżyserów tych faktycznie tak jest przyznam szczerze dla mnie też inne długo przed pani filmem in Edward Żebrowski był taką nieznaną tajemniczą postacią i teraz wy w ogóle zaczynamy go poznawać, ale to właśnie zaczniemy od samych początków jak to się w ogóle stało należy pani ten firmy zrobiłaby pani autorką wielu wspaniałych portretów wspaniałych artystów wraz ze Edward Edward Żebrowski czy gdzieś nie był przypadek zadecydował o tym czy gdzieś, a nie tylko Żebrowskiego nosiła aż żal, że to musiało po prostu słabsi, ale na tym się namówić mnie Wojtek Marczewski, który był jego bliskim przyjacielem i uważał, że musi ten film powstać nie można tego odkładać, a ja byłam studentką Edwarda Żebrowskiego i kiedy i, kiedy wolno zapytał Trzebinia zrobiła tego filmu się bardzo ucieszyłam, dlatego że dla mnie to też była taka postać ważna bardzo i która też właśnie tajemnicza i sowite taką możliwość, jaką daje film dokumentalny zbliżenia się to do tej postaci była zupełnie niezwykła, zwłaszcza że jeszcze się nadarzyła taką okoliczność, że jego żona znalazła w 2 lata po jego śmierci dzienniki takie notatki właściwie takiej, które są tam było trochę wierszy trochę notatek trochę też, żeby takich szkiców do scen scenariuszowych, więc czasami też mieszało w ogóle trudno było nawet odczytać co jest jego przeżyciem co jest oczywiste jest materiałem na na scenę i te notatki rzeczywiście były pasjonujące jeśli parę razy 2 usiadłam w jego pokoju, do którego dawni przychodziłam jako przerażona studentka i czytałam i to było takie niezwykłe spotkanie z nim naprawdę po latach w nowości, bo ten element strach, który bardzo często pojawia się w wypowiedziach minę fani gości, którzy wzięli udział w w tym filmie to niby elektrodę FOT Agnieszka Holland za chwilę też państwo ją usłyszycie też Krzysztof Zanussi to właśnie Wojciech inny Marczewskiego wiele wiele innych postaci wszyscy mówią ja się go w ogóle bałem się go wałem do jakaś taka aura co co takiego strasznego, bo w Edwardzie Żebrowskim to przede wszystkim nie będzie takiego, bo widok intelektualista, który miał taką powagę w sobie taki rodzaj bym powiedziała skupienia, który powodował, że no trudno było coś tak tak się znowu luźno przy nim czuć się ich troje bardzo uważać na to co mówił i inni i wiem zresztą bardzo zależało, żeby robić u niego film swój pierwszy fabularny szkolnej i ich pamiętam, że nawet nie za bardzo tak to film nie wyszło Szydło tak strasznie wymagający człowiekiem właśnie gosposie wyłamie to dużo bardziej otwartego niż Krzysztof Kieślowski wydawał się, że on premię w zamian przyniosła pierwszy szkic scenariusza bym wiedział on mówi pani podoba mi się, gdy świat, ale i, ale nie wiem, o co chodzi o wynik będzie napisze, żeby coś z tego ludzkiego wynikało to do dziś pamiętam jego uwagę w jaki zachwyciłam tym, że on docenia to że, że jest prawdziwe życie pisze tak trochę intuicyjnie, że nie taki Kieślowski, który mówił co z tego ma wynikać po co to piszesz tak dalej coś na ogół mówi studentom i Senatu z Żebrowskim wojną było otwarte nowe konkurencyjność zakon nawet zaskakującą no ale miałam też zderzenie później z jego wymaganiem takim bardzo dużym belek pokazano pierwsze materiały to mamy w Polsce chciałbym spokojny człowiek o takim spokojnym spojrzeniu strasznie uważnym, który na złe powiedział sądzi pani przyniosła wszystkie są chorym człowiekiem ja myślałem, że dziś owej kina zobaczcie co je zobaczyć i wybierz mija, zanim zwolni wstrząśnięte i on we mnie pani zawsze montuje i w końcu zmieni może się okazać, że pali w ogóle nie zrobię filmu i co pamiętam jak coś takiego co w bardzo mi potem towarzyszyło wżyciu, że to, że się zna kręci zdjęcia to wcale nie znaczy, że jest film i tych, których im wspólnotą były na pierwszym roku, więc oczywiście mogą wyleci ze szkoły i to też mi uświadomiły mi bardzo zależy na tej szkole na robieniu filmów, iż obudzić się dobrze skończyło Wojak z prze montowany to być możliwe, że spadnie też Zaremba 4 2 głosami potem bardzo mi pomagały nawet chodziłem do niego rozmawia się scenariusze, ale w, ale ten lęk pozostał, bo zrozumiałam, że wystrój niesłychanie taki wymagający i to później zrobiłam film to to chyba Krzysztof Zanussi o nim wiedzą, że był tak mnie, że to było nawet taki destrukcyjny wobec niego samego rządu, że one wymagania to, bo przeciąga sprawę tak wysoko, że mało, kto temu sprostały i on sam też miał z tym problemem zresztą płacił za to depresja mi takimi działaniami, więc to naprawdę to odkryłem niszowy styl Fin to za chwilę właśnie do tego zwykle do tego wielkiego pytania, dlaczego Żebrowski zrobił tak mało filmów Doda do tego jeszcze za chwilę wrócimy, ale w odwiercie chcę się panią zapytać pierwszy czy renty czy ten film nie mógłby powstać przed 20 04 rokiem czy w ogóle wyobraża sobie pani taką sytuację, że wysiada pani no właśnie z kamerą przed Edwardem Żebrowskim, który opowiada sam o sobie czy w ogóle byłoby możliwe to znaczy wie pani robiła z nim duże wywiady Basia Holender wyszło to w jej książce, więc pewnie z łóżka książką film o żadnym mężczyźnie, że na pewno nie mógł tak nie byłby jej intymny nie był osobisty to zresztą muszę pani być dla mnie największe zaskoczenie że, że człowiek, który właściwie chronić swoją prywatność strój do niej w ogóle nie dopuszczał, który był tak zdystansowany, że były rzadko się odzywał unikał imprez nigdy nie dni filmowano go bardzo rzadko, że nagle Finster oni zrobią się z bardziej taki w intymnych filmów właśnie o o artyście to jest największy dla mnie zaskoczenie, ale myślę, że kiedy żył to byłoby niemożliwe on być nie pozwolił w ogóle na prywatne pytania na wyjście w swoje życie na pewno nie jest zresztą to też w tej scenie, którą cieszy się, że zrobiłam, kiedy jego pierwsza żona i jego trzecia żona ze sobą rozmawiają bardzo szczerze to właśnie i wiedzy pierwsza żona mówi o tym, że pewny, że miał taką sferę zupełnie zamkniętą, który nie mówił im i wiele osób, które widział ten film mówił mi, że jego zaletą służy jednak to tajemnica wcześniej została do tknięta do końca się osoby transfer zostawił, ale jak mówię, gdyby żył to na pewno nie było możliwe, ale tam faktycznie mamy wrażenie, że gdzieś istoty kurtyny spoglądamy realne, ale ciągle pojawia się jeszcze więcej pytań niższy niż samych odpowiedzi to scena, której pani powiedziała to w ogóle idziesz przyznam się weń zaczęliśmy rozmowę na antenie przyznam się ziemia po prostu wreszcie jak zobaczyłam cały film rozpoczyna się no właśnie od od rozmowy z pierwszej i Elle i trzeciej żony, które siedzą naprzeciwko siebie wspominają ono niezwykłą postać niezwykłego człowieka, który połączył ich połączył ja nie nie nie rozdzielił pan to jest on tu żyją z zaskakujące są też, że moim zdaniem świadczy o nim jednocześnie nie miałem problemu w ogóle z tym jak to jajek do tego doszło do tego spotkania nie jest to były oczywiście tutaj osobą, która bardzo wiele zrobiła dla tego filmu była właśnie Małgosia Jaworska jego żona ostatnia, która zresztą świetnym dźwiękowcem jest taka znana postać, ale mogło się właśnie była gotowa jest nowymi w każdym razie gdy zapytałem ją 3 3 3 3 czy mowy byśmy z panią Basię Lisowską rozmawia się właśnie o obawy, że Obama najbardziej omal się ją na niebo z żadnego problemu myślę, że nić przyjaźni i później z tego co mogło się mówiła dziś my milicja swoje letnie domy blisko o pierwszą nazwą założyła rodzinę i oni wszyscy razem sprawdzili także tu też taki sam widziałem było takie ciekawe, że rzezie naszych oczach ten podziw dla tego człowieka był większy niż jakiś taki uraz związany z z wyzwaniami 3 3 3 3 z cyklu życia, które wcześniej 2 1 100 też było interesujące zresztą jest w filmie, że mi się, że to jest też ciekawe też tam się coraz lepszy dzień rajdu powiedziała przez swą opowieść emocje prawda zarówno pierwszej żony i Małgosi i emocje te, które są w tych notatkach prawda, że ten człowiek, który wyglądał na pozbawionego emocji, chociaż może nie mają też krzyż przeszła niezwykłą sytuację emocjonalną, ale on wygląda na człowieka pozbawionego emocji takiego obycia, który obserwuje co się z człowiekiem dzieje jest myślę, że miał coś w tym spojrzeniu takiego zastanawiające, bo taki spokój, ale on był spokój był czymś podszyty tobym będziemy słuchać w drugiej części naszej rozmowy będziemy słuchać jeszcze Mai Komorowskiej, która o tym w znaczącym spojrzeniem Edwarda Żebrowskiego nam opowie, ale chciałbym, żebyśmy my, żebyśmy posłuchały teraz Agnieszki Holland tez fragmenty filmu notatki z życia Edward Żebrowski Agnieszki Holland, która opowie nam trochę o tej legendzie, bo sam film Anny rozpoczną się od takiego momentu, gdy wspomnienia Edward Żebrowski zaczynają się takiego momentu, kiedy on jest w szkole filmowej jest takim człowiekiem jak Smyk to ktoś mówi Lis z bohaterów, że jak chodził Edward Żebrowski Rzeszowie starania o handel odczuć wychowa te wszystkie wiedzieli, że on właśnie wszedł do Chin do pomieszczenia to posłuchajmy Agnieszki Holland Emmy za chwilę wrócimy do rozmowy się pracować w Davos jako jego asystenta pewności, gdyż wtedy chyba tak poznam Edwarda przy tej nominacji dla drużyny znam jego legendę idąc taką podwójną legenda to była legenda tego, bo wierzą, iż w dacie jego prowokujące go rzeczywistości eksperymentujące go w sensie i jak holuje rodzynki jak dziś różne rzeczy no bo w końcu była to jeszcze prowokacja jego cele więzienne, ale w tym momencie, kiedy ja już do Poznania to on miał w sobie wyrwą w bardzo nobliwy unikaj taki dokument Excel Agnieszka Holland o Edwardzie Żebrowskim właśnie po informacjach Radia TOK FM opowiemy państwo o tej legendzie Edwarda Żebrowskiego o tym czy mondeo no właśnie takim wielkim skandalistą czy gdzie w ogóle do wód wokół, czego ta legenda SLD tworzyła o tym za chwilę będziemy rozmawiać teraz skrót informacji Radia TOK FM informacje sportowe Radia TOK FM, a ja przypominam, że ze mną dziś jest Maria Snarska stanowić rozmawiamy o Edwardzie Żebrowskim wczoraj wieczorem na pięćdziesiątym ósmym krakowskim festiwalu filmowym odbyła się premiera filmu notatki z życia Edward Żebrowski kultura osobista Patrycja Wanat prosto z krakowskiego festiwalu filmowego Maria smardz Chocianowice wciąż się ze mną w studiu dzień dobry raz jeszcze dzień dobry, a rozmawiamy dzisiaj o Edwardzie Żebrowskim wczoraj tutaj na krakowskim festiwalu filmowym premiera miał film dokumentalny notatki z życia Edward Żebrowski portrety Edwarda Żebrowskiego właśnie autorstwa Marii na cele Chocianowice do przeżywania 8 odczarować wreszcie te legendy, lecz odczarować może jeszcze bardziej zaczarować tego Edwarda Żebrowskiego no wszyscy mówią legendarna postać niezwykle charyzmatyczna baliśmy się jego słynny skandalista jakież, więc wybryki natury moralnej, o co tam chodziło co da się w tej szkole filmowej działo i co znaczy wie pani te wybryki natury moralnej raczej chodzi o to, że Żyd to był to była rzeczywiście taka grupa wokół Marka Hłaski zresztą, która żyła później Iredyńskiego, która żyła tak będzie rodzaj kontestacji wobec tej nudnej i rzeczywistości tego autorytarnego reżimu peerelowskiego i początek lat sześćdziesiątych tak trudno nawet nie wierzą w rzeźni, kiedy on miał kontekst z tymi ludźmi później właśnie szkoła filmowa notowań to rzeczywiście był taki taka Bohema po prostu piło się dużo żyło się tak właściwie z dnia na dzień, ale równocześnie była strasznie ważna, że sztuka był uważne czytanie właściwie to byli ludzie tacy pomiędzy trochę literaturą filmem ten film był ten film był czymś takim nowym nowym sposobem wypowiedzi myślę, że w 2 Żebrowski mógłbyś równie dobrym pisarzem został reżyserem jest także, kto to dowód taki rodzaj jak mnie i jak mówi z takim bohemy, w której on był centralną postacią jakiś czas oczywiście do momentu kiedy, kiedy zrobiono taki rodzaj wyciszenie wiadomo jak to było i kto za tym stało ale, ale jest podejrzenie, że służba bezpieczeństwa postanowiła skompromitować tę grupę Enej doprowadzono do takiej prowokacji, po której zarówno Iredyński Ng 2 3 wnioski Żebrowski trochę, dlatego że był z Rybińskim staje się po prostu wylądowali w więzieniu za gwałt i dzisiaj właściwie są tak bardzo podejrzana sprawa o 3 3 czy coś tam właściwie stało, dlatego że że kobieta zdaje się po prostu wybiegła z domu wezwała policję, ale czytam do czegoś doszło raczej raczej nie no, więc Th oni zostali natychmiastowo wsadzenie do więzienia no tam Anne to dowód był taki punkt zwrotny Anny dla klas dla Edwarda Żebrowskiego no bo najpierw najpier w właśnie to oskarżenie więzienie na opowie o powierzeniu choroba choroba, która okazała się kolejnym w zasadzie taki więzieniem na nas na innym poziomie i wie pani jeszcze dodatkowa osoba zmienił nazwisko z Bernsteina Żebrowski, dlatego że była obawa, że się, że będzie po prostu naznaczony to mylne Rosja nie będzie mógł pracować to wtedy, gdy zaczął 60 zlotemu rocznie zaistniałym w stylu to wszystko będzie się łączył wyda to wszystko byłoby to wszystko wie to wszystko się wlewał w jedno i ich wtedy właśnie jest z Krzysztofem Zanussim zaczęli pisze scenariusze on już pisał po nazwisku Jerzy pruski to było nazwisko jego matki i właściwie, żeby zatruć życie odnowa w zupełnie innym wcieleniu zresztą czy tamtejsi wspomnienie chyba Zapasiewicz aktor wreszcie pamiętało z szkoły teatralnej, bo Żebrowski również na przez 2 lata na wydziale aktorskim i mówi że go wtedy, kiedy problem nową rolę do ocalenia zrobił taki film, gdyby bardzo autobiograficzne o tym w swoim segmencie tym swoim doświadczeniu choroby, że nagle z wodnego nie poznamy w tym Edyta zabija okazy szkoły ten balans wykruszyli się na względzie normy mówi cichym głosem wyglądają świętej jest wolnym człowiekiem czyli, toteż pokazuje jak je bardzo to więzienie było prawda nie zniszczył w sensie zdrowotnym psychicznym posłuchajmy Mai Komorowskiej, która właśnie przy tym samym filmie Zapasiewicza tutaj grała maja Komorowska która, która tak wspomina Edwarda Żebrowskiego tych węzłów wam się nad ocaleniem ze Zbyszkiem Zapasiewicz celną to coś takiego FSC 8 działek jest spotykam się stanąć na tym, że oni mówią nic słuchało, ale i im bardziej słuchał misję mówił, tym bardziej ja coś mówiłam i teraz miał poczucie, że już coś tak za dużo coś co szerszy mogłabym skończyć ale, ale nie dalej absurdalną wizją wizja dalej mówiłam i myślę, że źle tak powiedziałbym tak Cichosz zaś wydawały się, że jeżeli żyje dziś na pięcie, by było ono musiało być, zwłaszcza mniejszych scenach tej sceny gwałtu to ich, ale fair, bo tu jeszcze cichszy i to czy i to błąd była to przedziwna atmosferę którą, którą pan Edward umiało, jakby zaszczepić właśnie ta dziwna atmosfera, którą pan Edward umie zaszczepić to zawsze pojawia się w tych ceny wszystkich wypowiedziach tej pada też pani filmie bardzo ważne pytanie, na które wszyscy próbują jakoś tam odpowiedzieć, ale do końca nie wiedzą czyli dlaczego Edward Żebrowski przestał w pewnym momencie inny kręcić się inne firmy zajął się nauczaniem i wszyscy mówili, że może to faktycznie czyste problemy z ze zdrowiem no ale to, kto to chyba tak nie do końca 2 byłoby zbyt proste wystarczy tam właśnie 2 tropy w filmie, bo 1 jest oczywiście ten związany ze zdrowiem, bo jednak reżyserowanie filmów fabularnych Śnieżka również praca fizyczna i rzeczywiście ona wymaga dużej kondycji fizycznej natomiast drugi trop, który mówi Wojtek Maciejewski jest taki, że to jest 1 z tych reżyserów pewnie dlatego miał taką charyzmę, do którego robienie filmów ta wypowiedź filmowe to niebyła sprawa zabawy czy też taki, że drzwi, a taki film taki film ten się uda nam się nie uda każdy film był tak są po prostu takim życiem na sztukę wypowiedział mu artystyczną najwyższej jakości, że coś się ma naprawdę istotnego ludziom do powiedzenia coś musi być na najwyższym poziomie w tym sensie na takich dzieł można zrobić parę w życiu pewnie po to, zresztą rozmawialiśmy wcześniej z takiej n p . dla rosyjskiej szkoły dokumentu czy w 2 Monika Bąk 12 lat w 1 filmie i to jest taki życie prawdę sztuką, ale myślę, że tu w tym przypadku Edwarda Żebrowskiego to było po prostu on takich biopaliw są bardzo wysoki, że film musi być, o czym szef musi być wydarzenie i zresztą można powiedzieć, że tych z filmów zrobił pan, ale wszystkie są świetne pomimo nieudanego filmu mówiono, że był rzeczywiście ten jego filmy szpital Przemienienia w mojej opinii jest 1 z najlepszych polskich filmów to jest takie poprawiamy coś takiego prawda, że mam silny, że rzeczywiście po to, często są takie coś się tak wysoko stawia pod poprzeczkę, że powód trudno zrobić innego Libia była zaskoczona, robiąc film, kiedy się dowiedziałam o tym, pomyśle, który dom towarowy miałów pisał scenariusz z takim szwajcarskim artystą sfera wizualna Ernst von Herberstein Vistalem o innych Fryderyku Zniczem takiej twarzy zdobyły ani pisali w latach osiemdziesiątych to był już wtedy pomysł, żeby to było połączenie opery wideoklipów filmu niesłychanie taki oryginalny formalnie film równocześnie tekst otaczający od bardzo też wysokie i pułap refleksji sprawę na taki właśnie minął z punktu widzenia filozofa właściwie taki był wujek w Nitrze i sprawa obłędu śmierci winno być ciekawa jestem bardzo co było z filmu on on niższy, bo nie mógł wtedy zrobić, ale teraz wiem, że scenariusz został przetłumaczony na Polski czy może, by się nim zainteresuje anteny, bo to jest kolejna wartość umów od czego w sumie za wciąż naszą rozmowę, że Żebrowskiego, którym tak niewiele wie, o którym tak niewiele mówi Smith nie wiadomo dlaczego dlaczego jednych jest tak głośno o o innych nie, ale Almy, ale to, że powstał ten film, że powstała książka może zaczniemy poznawać na nowo po prostu filmy Żebrowskiego może to pojawi się na niemych festiwalu filmowym może będą retrospektywy na pewno warto było sympatyczne, bo taki człowiek myślę, że wie pani Anna przeżyły jakiś okresom pisałem scenariusz z Zanussim też nie minie dokładnie wiem na czym powstał tam problem, ale Żebrowski mieści się zgodzić na jakiej zmiany proponowane przez producenta i myślę, że on miałby problem z takim kinem współczesnym, gdzie producent ma tyle do gadania ale, toteż prawda, iż zmieniano słyszymy o tym, że Pawlikowski też mają trafić za głowę przeżył był w Chełmnie w Hollywood lat wzywana takiego producenta tych strat jest nowym właśnie, że może być teraz przymrozki takiego znalazł, ale no jak myszy myślę, że zawsze jest tak dramatyczna postać takiego człowieka, o którym wiemy, że jest wybitnym Rzymu prawda robić wiele wybitnych rzeczy, które miały jeszcze w planie i z jakich powodów, by się nie zrealizowało dlatego myślę, że film może być mam mapę taki potencjał dramatyczny, że jednak czegoś żal, że coś się nie spełniły do końca 2 chciałem jeszcze panią na koniec zapytać pani doświadczenie z nowości tworzeniem takich portretów filmowych portretów artystów no bo wydaje mi się, że z też ze mną wtedy wręcz, czego pani szuka właśnie, zabierając się za tego typu Penny postaci del Sol cel co panią w tych życiorysach tak bardzo interesuje czegoś, czego chce się pani dowiedzieć mówi pani na pewno czegoś więcej niż jest na powierzchni, że się, że to ma być film daje taką możliwość spotkania tego człowieka sposób, iż taki głębszy sens, dlatego że poświęca się dużo czasu z misia robi film spotyka się z różnymi ludzi z ludźmi itp kompensuje się prawda kieliszek zaczną montować film i albumy o nim myśleć przy przykładać o obrazy nakręcone materiały 9 coś się zaczyna od obiekt wizytować moim zdaniem dziś od zawsze odkrywam coś z najprzyjemniejszych mierzy, że on coś odkrywa i to jest się zawsze zdarzają się zawsze bałam tych filmów o o takich wielkich ludziach, że po prostu nie byli inni nie będę już dorastać w ich poziomu i że to może się też może filmie niestety jakoś spowodować, że film będzie płytę z płci postaci coś takiego ale, ale albo się zawsze okazuje, że żyję po tych postaci ciągną też, że jej, że ich osobowości to po co zostawiają w ludziach to powoduje, że się, że jeżeli jednak niż dziś jest tylko cierpliwym uważnym i tego się nie stracić to tak naprawdę to coś samo jak przerobić na samą wypływamy na powierzchnię i jest bardzo ciekawa zawsze dla mnie doświadczenie w pracy nad filmem, że coś się dzieje tak zaskakująco po prostu dla mnie samej na najbardziej w 2 Jerzy Borowski przedstawimy co panią zaskoczyło takiemu w takim razie będzie to jednorazowy w pełnym wiercimy zaskoczyła i oczywiście wiedział o tym, dramacie związanym ze zdrowiem, ale nie sądziłam, że był taki jeszcze ukryty głęboki dramat jego żoną osobowości bym powiedziała pewnej walki ze sobą dowód, czyli takich niesłychanie okazuje się właśnie pełen emocji, który chciał się wyrazić, który chciał zaistnieć chciałby się wypowiedzieć i ta i tony to co do jego zmaganie, który na pewno widać w notatkach to na pewno było dla mnie bardzo występujący na Bismarcka stanowić bardzo pani dziękuję za złote wizy cena idzie na gorąco o nowym zachęcamy do tego spotkania z Edwardem Żebrowskim notatki z życia Edward Żebrowski ten film miał tutaj swoją premierę na pięćdziesiątym ósmym krakowskim festiwalu filmowym ranny również można sięgnąć po po książkę Jakuba Sochy no cóż zapraszam też bym na jutro o godzinie piętnastej kultura osobista prosto z krakowskiego festiwalu filmowego co dzisiaj bardzo dziękuję pani dziękuję bardzo dziękuję państwu do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. W aplikacji mobilnej i na stronie. Z pakietem "Aplikacja i WWW" podcasty TOK FM zawsze pod ręką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA