REKLAMA

Słowa fałszują przekaz, tylko w tańcu widać czyste piękno. O Białym Teatrze Tańca mówi reżyser Marek Weiss.

OFF Czarek
Data emisji:
2018-06-05 10:00
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
35:40 min.
Udostępnij:

Marek Weiss – reżyser teatralny i operowy – mówi o miłości do tańca, o tym, jak najwybitniejsi tancerze potrafią wzruszać i przebijać się przez emocjonalną skorupę widzów. Przyznaje, że głębokie porozumienie artystyczne można osiągnąć tylko z podobne myślącymi widzami. Rozwiń »

Reżyser opowiada też o dziele swojego życia – Białym Teatrze Tańca, prowadzonym przez jego żonę, choreografkę Izadorę Weiss. Ocenia, że nigdzie indziej w Europie nie ma takiego sposobu pokazywania tańca. Na casting do przedstawienia przyjeżdża 150 osób, dostają się 2-4 osoby.

Zdaniem Weissa nawet w arcydziełach, które mają ugruntowany sposób wyrażania, warto znaleźć jakąś nić, która pozwoli pokazać utwór na nowo. Tylko maniacy trzymają się klasycznych interpretacji. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
ich z Cezary łasiczka program Owczarek dzień dobry witam państwa bardzo serdecznie zapraszam na dzisiejsze spotkanie studio gość Marek Wajs dyrektor teatralny operowy biały teatr tańca dziś dzień dobry witam serdecznie linę Green linę to oczywiście tak z zaskoczenia mówi o tym, wiem teatrze tańca, bo w książce Antygona w piekle jednak na skrzydełku jest napisane, że we wrześniu 20 1 6 roku przeszedł na emerytury i poświęcił się w literaturze, a tu się często Rozwiń » zdarza, że na emeryturze masz najmniej czasu dopiero zaczyna się prawdziwa praca, kiedy jest emerytura, kiedy jest więcej możliwości uprawiania różnych rzeczy, które się kiedyś uprawiało kontem i ta literatura stała się 1 z takim najważniejszym zajęciem w życiu wychodzi za chwilę piąta książka, ale wolałbym mówić o tym co jest dziełem mojego życia tak naprawdę nie do 1 5 0 premier tylko biały bratanicy to jest coś co było moim oczkiem w głowie od wielu lat w Gdańsku pomagałem to zrealizować pomagałem, gdy przy transportować wszystkie Idy i Janowskiej podobny Iza dąży do tego zespołu pomaga zmienić balet opery i gdańskiej najpier w Bałtycki teatr tańca, a potem Bałtycki teatr tańca zmienić biały teatr tańca, który jest w tej chwili w Warszawie to jest jakiś cud którymi się w życiu był 1 z nich wie, dlaczego pan Falenta zlecił panu zależy tak bardzo się na balecie, a nie da mogło, że 2 żony albo nie porzucił wiem, ale zawodzimy, ale nie ale, ale jak no mam jakieś takie skłonności i upodobanie do dowodu tancerza w ruchu do tancerki w ruchu to jest coś co tak pięknego jak człowiek Time 3 i jest zgodny z muzyką jeszcze do tego przekazuje jakiś wartości jakiś swoje emocje bez słów, które bardzo często fałszują zmieniają rzeczywistość, a ciało nie kłamie tak jak głos ludzki nie kłamie tak samo działo nie kłamie, ale działo to robić bez zdań i słów, które już są naleciałości z zewnątrz także to jest takie czyste piękno w jeszcze należy na swój reżyserskich daleko pani Wanda Szczuka, która uczyła nas reżyserów tańce i razem z wyrytym Wiśniewskim Zaleskim byśmy zremisowali w przy drążku baletowym ten zaś mówią panie Marku przyszły pan powinien być tancerz też coś w tym było takiego od początku żyje to lubiłem i ich pewnie też moja moja moje życie tak się ułożyło ich i moje małżeństwa, które były zawsze związany z tańcem no zakończył się takim pięknym w finałem, że ożenił się z bardzo wielką wybitną artystką komisję Europejską tańczy pan jeszcze sobie tak prywatnie, bo po tańcu wujek pana albo im coś wstydliwego wypadnie wszystkim swoim uczniom swoim solistom ludzie, z którymi pracuję na scenie przecież było ich kilkaset osób zawsze mówi, że jeżeli chcecie na scenę wychodzić im mieć naprawdę jakiś panowanie nad sobą to ta to codziennie rano, gdy po taniości trochę na golasa przed lustrem w to jest coś co pomaga człowiekowi zrozumieć samego siebie co pomaga nabrać dystansu co pomaga poczuć taki rodzaj ironii w stosunku do własnych możliwości i co jest bardzo bardzo rozluźniająca i ich pomagające wyjść ze swojej skorupy i kąt praktykuje no wolałbym, żeby się tego domyślać niż złożył taką deklarację to myśmy się że, gdyby pan praktykował to do tego, by pan tańczył do jakich ach to różnie, bo muzyka też jest ważne, żeby muzykę do tańca komponować z różnych bardzo ciepło i gatunków węży, by się nie zamykać w czymś takim jednorodnym, bo wtedy to działo się zamyka, a tak czy ciało ma różne odskocznia do zwrotu tej pasji do tańca i o tym z porannych rytuałach i od o tym, że będą z reżyserem i dyrektorem nowo jest pan osobą, która wywiera wpływ potrafi wywierać wpły w ile w baletach pana żony i Zadole jest jej, a ile jest pana jestem tylko taki innych krytycznym obserwatorem i których bardzo wyczulony na różny w ich do kłamstwa sceniczne, bo to jest ważne żeby, obserwując co się robi na scenie eliminować różnego rodzaju kłamstwa, do których sceny jest niezwykły skłonności i ludzie sceny mają to we krwi, żeby kłamać, a rzecz w tym, żeby się trochę tego robić i szybować coraz wyżej wyżej wyżej tam, gdzie jest prawda to jest coś co jest najbardziej pożądanej co jest najpiękniejsze człowiek kurzy życie pokazuje swoją prawdę na scenie to jest bardzo trudno osiągnąć, ponieważ no i obejrzyj balet jest mnóstwo takich naleciałości jak różnego rodzaju snobizm szkoły zasady profesorowi pewne ustalenia gusty publiczności, żeby wszyscy wszystko się przebić pokazać coś swojego, czyli żelazny charakter i to tylko najwybitniejsi artyści tańca czy opery potrafią pandą podkreślał to od wielu lat będą 1 z felietonów, które pan pisze na swoim blogu także się robi pan trochę tę operę dla siebie, licząc na to, że w publiczności znajdą się tacy, którzy też to zrozumieją tak tak to właśnie te słynne naukę Gustawa Holoubka, który mówił, że pamiętaj rób tak, żeby się to nie podobało butem w ciemności siedzi twój brat, który po to, będzie rozumie tak samo co się udaje klubowych no czy jak już pod działalność jest brak jest w garażach spotkałem wielu braci, którzy dają dowody tego że, że ta diagnoza słuszna i że warto to robić, dlatego że tak KIO z takie porozumienie z kimś wyjątkowym z kimś, kto myśli tak samo jak mysz czuje tak samo jak my jest bardziej wartościowy niż taki aplauz powierzchowny szerokiej publiczności, który właściwie przeważnie wszystko jedno co pochwala co jej się podoba to jest dosyć powierzchowny natomiast głębokie porozumienie jest tylko z nielicznymi to po co w takim razie takie duże widniały, bo Boucher, bo tam właśnie trzeba znaleźć tego wyjątkowego człowieka poza tym dużej widowni to jest sprawa w już komercyjna im większe widownie tym więcej można zarobić i ja specjalnie się tym w nie pasjonuje mnie lubi wielkiej widowni przeżyłem wiele razy jedno taki rodzaj bólu generuje dla wielkiej widowni i żałowałem tego co robi od tych braci nie da się jakoś inaczej rozpoznać poznać niż tylko właśnie modrzew nie zdążyli zachwytu z dzienną w czasie spektaklu jest jedynie, dlatego że w teatrze jest właśnie to, że przy sprzyjających w różnych okolicznościach talentach wysiłku pracowitości i t d. udaje się stworzyć rodzaj napięcia na bardzo rzadko rodzaj napięcia takiego, że widz doznaje wstrząsu się przeżywa takich elektrowni z Śląsk, który rozwala jego skorupę rozwala jego rutynę i on do do dochodzi do jakiejś takiej iluminacji na temat własnej osoby na temat swoich grzechów na temat swoich lęków na temat swoich tragedii, które dziś ma ukryty głęboko zamiecione pod dywan no i pułap 3 jedno i coś z tym jest w ważnej pięknej to co zmusza się śmiali z tego jak Adam Hanuszkiewicz zawsze mówił, że Żyd nieważne co piszą o nim, bo przecież przyszła do niego jakaś ani i płakała w godzinę do naszej rozmowy po informacjach radio TOK FM informacje, że kilka minut dziesiątej 20 Marek Weiss reżyser teatralny operowy biały teatr tańca jest państwa moim gościem dni po informacjach wracamy do programu off czarek w studio Marek Weiss reżyser teatralny operowy biały teatr tańca, zanim rozmawiamy o tym jak to się stało, że was Theater z Gdańska stał się biały teatr tańca w Warszawie chciał też zboczyć w czwartek za 2 dni 7 czerwca w teatrze wielkim Operze narodowej premiera opery Carmen w reżyserii Andrzeja Chyry my wydawałoby się, że to się z panem i Markiem Weissem nie łączy jednakowoż łączy się kilku poziomach co najmniej 3 po pierwsze, pan 6 lat temu w w Operze Bałtyckiej przygotował Carmen, ale także w Operze Bałtyckiej Andrzej Chyra debiutował jako reżyser operowy gracze nie chcę, żeby to zabrzmiało jakoś buńczucznie, ale moim zdaniem Andrzej nie zostałbym reżyserem bez mojej pomocy jestem bardzo dumny się, że namówiłem go wtedy na na Szostakowicza i że w przekonałem go, że mógłby robić coś jeszcze oprócz świetnego aktorstwa i ten sukces, który miał wtedy, bo zrobił świetne przedstawienie w inne jakoś go przekonać, że warto w tym kierunku też dalej próbować, że aktorstwo już być jedyną pasją jego życie i to się sprawdziło myślę, że Carmen będzie tego kolejnym dowodem i bardzo się cieszy jak ojciec chrzestny Leszek Głódź namawia do tego, aby został reżyserem operowym mózg jest długa długa droga i trzeba też, że dziś wierzy w coś wierzy, że warto przekonać człowieka dzięki działalności to przede wszystkim 3 z założenia przyjąć, że będzie protest będzie mnie jedno nie drugi nie przeciw niej dopiero za którymś razem powie tak w produkcji również, że nie są wasze zagłębiać, ale zapytam o obszar MEN, bo dla po niektórych twórców to jest taka klasyczna Opera, której się pojawia nie wiemy co się dzieje i jest spore skocznych kawałków takich podnosi wiek chcemy posłuchać, ale dla reżysera operowego to jest jakaś historia jest jakaś historia i Enei i też znalezienie historii to jest znana można, by rzec, że wyświetlana jakiegoś ich właśnie czegoś, czego nie było tak jak już innego punktu widzenia może podkreślenie elementów czym dla pana jest oczywiste historia i dania robię Carmen w nóżkę w Poznaniu na zamówienie niejakiego pana barier, który był takim impresario francuskim Brosz festiwal skargę sąd ją, żeby mi uprzytomnić Miss Hiszpanii i czym jest w ogóle Carmen, zanim zaczniemy dorobić zaprosił mnie do kraju Basków i potem obwoził po Hiszpanii i pokazami Korwin tych ziem zobaczył piękno tej imprez mnie rozbiło bardzo natomiast w nocy potem byliśmy w takim klubie torreadorów dzień przyjechali na harleya swoich motorach chłopcy jedno 0 0 zabijać Kitty i dobre fantastycznie chłopcy bawili się tam w tym klubie i ja jej zobaczyłem nagle te Carmen związaną z nimi swymi motorami tak zrobiłem to potem na tym festiwalu w Carcassonne, gdzie połowę widowni wstała i w UE z radości, a druga połowa buczała na moje wejście aż trudno go zrozumieć sens, ale wiek rasa pies teraz jak bieda, z której który nabył żadnych rozwiązań jest realny cel, więc raz, jakiemu pokazałem to co zrobiliśmy na którejś próbie rzutu zadzwoń też pewne bariery powiedzmy coś z marżą dlatego, że to będzie 1 wielka katastrofa w i jak rozmawiałem z Impresaryjnym mówi to proszę zadzwonić do kurii monsun, która będzie śpiewała Carmen to wielka śpiewaczka, która śpiewa Carmen Metropolitan Opera i proszę przekonać do tego buja się nie podejmuje no i ja zadzwoniłem do podziemi wszystkim nam mówi słuchaj ja mam swojego własnego harleya na nim przyjadę i na nim wystąpi jeśli pozwoli liczne i tak to w takt jest to karmy, że warto zawsze warto spróbować zobaczyć w w dziale 2 arcydzieła, które są mają swoją ugruntowaną estetykę i ludzie są przyzwyczajeni do pewnych obrazów takiego dzieła zobaczyć jakiś wątek czy jakąś dziwną w Nitrze, która tam się przeplatają, którą warto wyciągnąć ich i pokazać się to dzieło na nowo dzięki tej innej perspektywy im się rzadziej coś takiego zrobić jedyne próby generalnej są bardzo cieka w co wymyślił i co go wiodło w tym na pewno nie będzie taka tradycyjna Carmen jak, z jaką wszyscy oglądaliśmy wiele razy, który jak też nie lubię dlatego, że to jest ten ten fałsz takiej Cyganki z kwiatem we włosach lisów Albania jest mu w spódnicę, gdy jest dzisiaj nie do przyjęcia to wszystko inaczej naprawdę wygląda jeśli się uważnie posłuchać muzyki i w tej muzyce dostrzeże się głębokiej prawdziwy namiętności dramat tego się nie da pokazać takim takim folklorystycznym sznyt w oskarżono ją właśnie tych klasycznych tak to nas inscenizacja, czyli zanurzonych w czasie opisywanym i inscenizacjach, które stają się uaktualnień czy zaktualizować spektakle właśnie, przenosząc się w czasy współczesne i nie wiem co dla rozstających się z szefem korporacji albo jest aneks był zwolennikiem czy właśnie poszukiwanie nici czy też jak gdyby przyciągania i w naszych czasów tak jak wierzymy, że fakt, że ja siedzę na widowni i widzę żywego człowieka na scenie, który musi być prawdziwy i musi mnie wzruszyć musi mnie przekonać tym kim on jest tego się nie da robić w w ramach dziś epoki, czyli jakiś tradycyjny kostiumów, które nie tylko fałszują, ale też i blokują różnego rodzaju emocje na różnego rodzaju ekspresji jej w to już dzisiaj jest oczywista sprawa to tu tylko niektórzy maniacy tzw. realizacji po bożemu upierają się, że żyje, że to jest ich naruszenie tradycji naruszenie woli kompozytora i t d. każdy kompozytor i jest tych, których realizowałem arcydzieła, gdyby siedział ze mną żywy na widowni na pewno byłby bardziej zemną zgodny ministra, gdy się, które nam przyświeca większości teatrów operowych na szczęście tego sporu nie rozstrzygniemy list, ale w z wieloma ziemię siedziałem z wieloma żywymi siedziałem na widowni Robbie Michael dzieła, które oni w poprawiali bo, robiąc różne poprawki w partyturze poprawiali w związku z tym co myśmy robili na scenie kompozytor jest żywym człowiekiem im większy kompozytu w tym większa artysta i na pewno był mocno się nie upierał przy tym, żeby realizować dzisiaj po tym co myśmy przeżyli po tym co wiemy o sztuce już świeci o człowieku, żeby realizować to tak jak to było kiedyś kiedyś w 1 z pracą w biały teatr tańca kiedyś część opery Bałtyckiej to jak rozumiem, że syn skończył się skończy się pana przygoda w Gdańsku to skończy się także Bałtycki teatr tańca i trzeba było albo powiedzieć no dobra ten rozdział zamknięty i piszemy książki i zajmują się innymi rzeczami albo dzwonili, żeby ten duch diabła grałem i Dyrekcji, która po nie nastąpiła w Operze Bałtyckiej i władze Gdańska, żeby uratować to coś co w moim odczuciu było naj i większym dorobkiem najważniejszym artystycznym sukcesem tylko 8 lat, dlatego że ten Bałtycki teatr tańca niezależnie od swojej kontrowersyjności na tym, że Zadora jest kontrowersyjnym choreografem bolało balansuje pomiędzy nią klasyką, a takim już tańcem współczesnym bardzo bardzo, bo w swobodnym ruchu i w swoich różnych estetykach w błagał, żeby ocalić na różne sposoby zastanawialiśmy się tu również nie udało się i wiedziałem, że ten zespół, który i składa się z ludzi i z różnych części świata w często z bardzo daleki i jakiś krainy przyjeżdżali do nas pracowali z nami, żeby ich ocalić mu się rozjechali na razie, których skończyła życie ich zebrać jeszcze uraz czy to pokazywać, że Izydora musi pracować w swoim zespole, dlatego że jej i myślenie o teatrze i bezkompromisowość i upór i nie bardzo może znaleźć jakąkolwiek szansę na realizowanie spektakli w innych zespołach, gdzie panują jakiś hierarcha z serialu pan tak dokładnie i po prostu data ta praca, która została w to włożona pod długotrwałą zakończyła się jakimś niespodziewanym sukcesem, który jest takim sukcesem artystycznym ponad podziałami wie pan w sytuacji bardzo skomplikowanej politycznej, jaka jest w Warszawie dzisiaj no i udało jej się pozyskać środki i zarówno ZUS z miasta, które ma określoną swoją postawę, że tak powie mi i preferencje jak i list z ministerstwa, na który ma jeszcze bardziej określony jeszcze bardziej zdecydowane preferencje, ale dla nich, ale i estetyki dla niej jak już takiego ono ponad polityczne gry ponadczasowego i jest do sukcesu, jaki ma i jaki jest w przyszłość może przyświecać tej tej grupie temu zespołowi udało się pogodzić się różnych ludzi i życzliwość i ten zespół istnieje on w tej chwili ma jednak w jej miejsce w swojej rezydencji tę znaną przy teatrze komedia w Warszawie w Warszawie dzięki temu, że żyje, że Tomasz Dutkiewicz Norbi zainteresował się tą jego artystyczną stroną działalności Izadory, ale też im miałby szans, że dzięki temu rząd nie ma zespołu stałego to te pieniądze, które ona dostała ten budżet miasta, który dostała na prowadzenie zespołu mógł się jakoś tam ulokować bez awantur, jakie wybuchły, by w każdym innym teatrze i to rzeczywiście sprawił, że żyje ruszyły jak na razie bardzo to jest mozolnie bombą ona nie ma niczego poza kilkoma terminami, które Dutkiewicz mąki dać, a nie ma przecież w żadnej instytucji żadnej pomocy i kostiumy trzyma u siebie w piwnicy no no cóż to różnica w słuchawki Giza i to są naprawdę to są to są cuda, żeby w ogóle doprowadzić do tego, żeby to spektakl szlamu odbywały i teraz niż 07 08 . i pokaże następni twórcy ci 2 spektakle cool Friday Fedry to są spektakle przerobiony z jeszcze z tamtego gdańskiego repertuaru, ale już na nowy zespół, który liczy 1 0 osób w tej chwili i nikt z Turynu ma przed sobą naprawdę wspaniałe perspektywy, jeżeli się pozwoli pracować w dalszym ciągu tak jak ona to robić tak jak tak jak potrafili tak jak to nie umie żyć inaczej wrócimy do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM Marek Weiss biały teatr tańca jest państwa moim gościem informacje o dziesiąty 4 0 po informacjach wracamy do programu off czarek państwo moje gość jest pan Marek Weiss reżyser teatralny operowy biały teatr tańca, który od kwietnia tego roku jest rezydentem teatru komedia w Warszawie inne ich w tym miesiącu w siódmego i 8 czerwca, czyli czwartek piątek oraz poniedziałek wtorek 20 05 . 2 6 czerwca ku sławie i serwera za spektakle, które można zobaczyć w teatrze komedia w wykonaniu białego teatru tańca trudno wspomniał pan o tym, ale od 8 7 do tego wątku wrócić do Rudna wydają się jest utrzymać zespół no bo przecież pieniądze to nie wszystko tak pieniądze to rozdział 1 jedno z wyzwań, ale dla tancerza wydaje się pewna stałość tak czy po pewien Klan pewna wizja tego, gdzie jestem dzisiaj, gdzie chce być za 5 lat przez 1 0 lat jest istotna dokonanie takiej sesji był też jest związane z ich krótkim życiem bardzo mu przez takie życie tancerza to jest naprawdę 10 lat nurt w dobrym stylu i dobrej formie i taki tancerz musi mieć pewność że, że otacza go jakaś stabilizacja jakiś wujek jakaś z pewnością nie tylko chodzi Otóż błąd chodzi co miesiąc miał zapewnione pieniądze na życie mnie nie inni potrzebują dużo, ale na jakiś tam minimum muszą mieć, żeby się to przeżyć, ale muszą mieć przede wszystkim sale do ćwiczeń te muszą mieć salę, gdzie codziennie pracują i wystarczy, że 3 dni nie mają rozgrzewki i prób już to się wszystko sypie już na ich forma nie jest taka jak trzeba tu odsłania sportowcy wyczynowi na Pradze też piwnice w kinie rejs wynajętym specjalnie sala w w taki akademik tańcem w Warszawie tutaj w w błękitnym wieżowcu wynajęta z tego budżetu, które nie mają na nas swoją działalność ma na pensje i na tę salę i na jakiś tam minimalne różne dodatkowe rzeczy, które są niezbędne, a o, których się zawsze walczy n p. nie może istnieć zespół taki dziesięcioosobowy bez stałego masażysty to się wydaje, na jaką się ekstrawagancją, ale doskonale rozumiem to jest to jest o po prostu niezbędna, nawet jeżeli nie wytrzymają miesiąc 3 2 bez takiej opieki to w trzecim miesiącu zaczną się sypać poprosi te kontuzje tylko niesie namawiają co tydzień muszą być na bieżąco likwidowane muszą mieć siły opiekę medyczną w razie czego tak, jeżeli coś stanie muszą nagle być zawieszeni do ortopedy, który się naprawdę na tym zna, a nie jest tak wielu i to i t d . tak, by to wszystko są rzeczy, które po to, żeby zespół był stały i mógł się utrzymywać i mógł pracować mogą często czas, lecz premiery muszą mieć zagwarantowany i teraz jak oni podpiszą kontrakt na taki casting do 1 przywiezienie 1 50 osób z całego świata z tego się wybrać 3 4 osoby czasem 2 i Rzymianie podpisują umowę to oni muszą mieć gwarancję, że tak po pierwsze to będzie trwało jakiś czas po drugie, ma to jakiś perspektywy artystycznym zaufanie do niej jest niezwykły, więc krzyczysz Nidą w ciemno za tym co ona proponuje ale, ale oprócz tego nie chcą wiedzieć czy będą wyjeżdżać gdzieś iść na jakich festiwale, czyli czy to w ogóle ma sens czy Warszawie będą występować będzie jakaś publiczność, której będzie akceptowała no i wizerunek każdego z nich też jest ważny Żyto nie może być anonimowa masełko każdy z nich jest indywidualnym artystom chciałby, żeby jego nazwisko jego zdjęcie gdzieś pojawiło się niezależnie od tego, że jest go członkiem zespołu i t d . not in duża logistyczna skomplikowana praca, która wymaga pomocy oprócz tego, że żyje w choreografii jest przywódca, który to wszystko dźwiga, ale musi mieć w jeszcze no, chociaż minimalny aparat, który w, który w tym wszystkim pomaga utrzymać dobrą jak to zrobić no i wyjechał powoli powoli Step, by Step, dlatego że takie przeniesienie się do Warszawy jest jeszcze obarczone tym, że tutaj w Warszawie jest dosyć duży tłok, który nie jest także nasza bezradność pustynią taneczną tylko jest wybitny Polski balet Narodowy i jest bardzo dużo zespołów takich offowych jest Instytut tańca, który patronuje przecież różnego rodzaju i działaniom współczesnego tenisa tak to najogólniej można nazwać i teraz ci wszyscy ludzie na pewno nie są zachwyceni tym, że się pojawia nowa grupa, która od tej nawet nieduży odbiera publiczność jest to tortura w dniu uchodźcy jakaś konkurencja w działalność lub dla pastora to nie jest żadna konkurencja, ale było od niego czuć zupełnie inni ludzie się czym innym zajmuje, ale jednak no jest uważny i patrzenie na ręce bo, bo to jest prawem instynktu też pewnego to jakiś konkurs konkurencyjność jest też rodzaj instynktu, że się niechętnie widzi gdzieś w pobliżu i osoby z tej samej branży, która zbiera pochwały i t d. bardzo kochamy Andrzeja Chyry, ale nie jest zachwycony tym, że on robi karmy na kurtce z wielkim stylu z w naturalny odruch, który klub nie trzeba się wstydzić, ale jej zysk, z którymi dużo kłopotów na co dzień, czyli i media krytycy i lobbowanie publiczności to wszystko wymaga cierpliwości i przekonywania, że w no war to mógł się z nami zaprzyjaźnić warto do nas chodzi warto się zainteresować tym, że jest trochę inny teatr tańca niż wszystko to coś w Warszawie dzieje, bo to jest jednak do niczego niepodobne otoczona robić to nie jest ani ani klasyka Nino klasyka ani tak naprawdę ten współczesny taniec offowy tylko to jest teatr tańca na bardzo dziwna dziedzina, jeżeli nie wymaga licencji wciąż leży w tego typu teatru tańca nie ma właściwie w Europie dzisiaj takiego podwładnego do gruntu odgrodzone robimy to i tym bardziej dostrzegają to ludzie tutaj w Polsce prawda ich jedni są zachwyceni i popierają i piszą dobrze, ale i mniej są tacy, którzy od początku negatywnie nastawieni będą na to ludzi ich i tępić to jest Warszawa jest bardzo trudnym miastem pięknie cudownym z tego powodu, ale tutaj naprawdę trzeba mieć nerwy ze Stali i skóry nosorożca wątek, który wciąż okrakiem, czyli z 1 strony 1 nóżka z białym teatrze tańca, a druga wciąż w Operze, bo w grudniu 2 konto to tu nawet niektórzy nóżka tylko o biały teatr tańca nie przynosi nawet złotówki zysku wręcz odwrotnie jak do tego dopłacamy czasem musi zapaść jakąś taksówkę albo nie chcemy zawieść na lotnisko koło się albo nawet dokupić gościł brat ma to zrobić ma sens robić tak natomiast jedno, żeby z dołu dołożyć trochę do emerytury, która jest pijaków wszystkich dość skromna not trzeba pracować dalej, a propozycji z więcej niż wtedy, kiedy byłem dyrektorem w w Gdańsku, bo chętnie do mnie dzwonią dziś niż dziś przed tym wiedzą, że byłem zajęty natomiast teraz mam dosyć dużo propozycji i to takich no i wyczerpujących czasu moi i zdrowotnie, więc musi bardzo się dziś postarać, żeby to wszystko zrealizować najbliższe 3, którą mam do zrealizowania to jest manewrów dla 3 scenach, bo to będzie w teatrze wielkim w Warszawie i o tym, teatrze wielkim w Poznaniu trochę inna realizacja jeszcze inna będzie w Operze Lwowskiej i ze w w marcu, a przy tym czeka mnie w Białymstoku głów fantastyczna przygoda z Turandot to bardzo mu bliższe tym denerwuje i czekam NATO w w takim napięciu było zdecydowanie się na na zrobienie Turandot wg Pucciniego, a nie o PIT zgodnie z tym co się zwykle robić z tym duetem na końcu czy wybiorą po nartach Putinowi to oczywiste jak w opisanym w grę z tego rodzaju zalecanego tam, gdzie rządzie Tuska niż zawsze odwraca mówił wczoraj tłumy niż maestro uczyni zakończył pisanie Turandot inni my też zakończyć w, a tutejsze tego zwykle nie robiło i zobaczymy jak to wyjdzie Grzegorz garnie się odważą na to żeby, żeby jakoś stanąć za tym murem mam fantastyczną śpiewaczką w koreańską, z którą już pracowałem w gali, która była, ale i troską w Gdańsku WI i rubieży Abigail tutaj aż czarno, by i osoba, z którą się cudownie pracuje, która jest tak kompatybilne, że jakieś rzeczy mi opowiadać co to będzie i że to jest trochę inna wersja, że nie będzie śpiewała tego duetu, o którym marzą wszystkie śpiewaczki w nową wieś machnęła ręką, choć czasu i zrób co chcesz ja i tak nie jest bogaty zbiór bohaterskich w dole jam ja uważam, że jest w tym wręcz słabej szkodzi tej pierwszej wsi całe napięcie, które w Turandot się pojawia no tak jak przy każdym arcydziele rzeczywiście jesteśmy no w Leszczach tego tylko tej muzyki tej historii i detonuje w tym duecie z betonowej to jest bardzo trudne do zrealizowania moim zdaniem niemożliwe, żeby zrobić to także, by utrzymać ten typ tu piękne i to napięć do końca zobaczymy się uda bez tego nigdy nie robiłem białe są, więc jestem cieka w nowego miejsca, bo to jest jedno z największych miejsc, gdzie się nie realizowałem żadnego spektaklu w w Polsce Injac zobaczymy jak to wyjdzie z boku premiera jest w grudniu może się może się ktoś wybierze też z innych miast i rozmawiając zaprasza, a jeżeli chodzi o biały teatr tańca to ministerialnych miejskich pieniędzy starczy do 1 Nowak ten budżet jest do końca roku, jeżeli miasto uzna miastu to znaczy Departament kultury miasta, czyli ktoś, kto to, kto rządzi tutaj i budżetem na kulturę w Warszawie co wszystko jesienią może się albo zmienić albo jakoś utrwalić jeszcze bardziej zobaczymy i jeżeli zdecydują, że to miara rzeczy ma sens i że warto było zainwestować tych ludzi i z nią Izadory Weiss 3 prowadzi taki teatr tańca to następny rok też jest nadzieja, że ten budżet zostanie utrzymany natomiast z ministerstwa dostaliśmy na projekt w nas na nową premier League, gdzie ruch będzie się nazwał Eurydyka w piekle i w i jakoś nawiązuje też do Dortmundu no do mitu Orfeusza i Eurydyki, ale Czyż dzieje się współcześnie i opowiada o tym co to znaczy wpaść w sidła sekty jakiś obwieścił którzy, którzy lubią wodę z mózgu i zmienia człowieka także nie potrafi z tego wybrnąć bardzo polityczne wyższe polityczny też, ale też i tak kinu film w sektę bardziej się kojarzyć z religijnością nadmierną niż z polityką, ale czasem można się spodziewać dają te 2 2 nurty ze sobą zobaczymy, jaki Zadora z tego wybrnie oto one pisze libretto czy tworzy scenariusz to też bardzo dużo się zmienia w trakcie realizacji w momencie, kiedy ona robi choreografię dochodzą różne wok wątki jakiś moty w, który w, które potem rzutują na całość razem czeka w tym premier, bo to jest muzyka pierwsza część będzie do koncertu Wieniawskiego, a druga część związana z Szostakowicza z jego ósmym kwartetem co jest naprawdę diabelską muzyką najbliższe spektakle białego teatru tańca 07 08. czerwca oraz 20 05 . i 2 6 czerwca, ale w październiku premiera Eurydyki w piekle bardzo dziękuje Marek Weiss reżyser teatralny operowy biały teatr tańca w państwach UE gościem dziękujemy z informacji o godzinie jedenasty po informacjach wracamy do programu off Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA