REKLAMA

Centralny Port Komunikacyjny: "Nie ma analiz, nie ma ekspertyz, nie ma danych, że to lotnisko jest potrzebne"

Analizy
Data emisji:
2018-06-05 18:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
23:33 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
na zegarach dokładnie 18 7 Karolina Lewicka dobry wieczór państwu nasi goście Adrian Furgalski wiceprezes zespołu doradców gospodarczych tor dobry wieczór i dr Jakub Majewski prezes fundacji ProKolej kłaniam się panie doktorze jęknął ktoś będzie rozmawiać o centralnym porcie lotniczym, ale najpierw powiecie Ryszarda Czarneckiego, który dziś o poranku w rozmowie z TVN 2 4 stwierdził co następuje tako rzecze Szanowni państwo Ryszard Czarnecki Okęcie tak jak ziemie odzyskane Rozwiń » było jest i będzie nie ma mowy o likwidacji Okęcia będzie ważnym uzupełnieniem wygodnym dla warszawiaków centralnego portu lotniczego taka jest Wola i decyzja premiera Morawieckiego Okęcie pozostaje, a swoją drogą budujemy centralny port lotniczy skoro Berlin ma kilka lotnisk i ciągły mamy nie mieć przynajmniej 2 czy taka gigantomania to się od garów szefów wpadamy będziemy mieli dużo lotnisk wszystkie lotniska nasze są, choć jeszcze przed chwilą mówiono o tym, że, kiedy zacznie działać centralny port lotniczy to lotnisko imienia Fryderyka Chopina będzie wygaszane, ale trzeba jak rozumiem koledze Patrykowi, jakiemu pomóc w kampanii wyborczej z innym, bo przecież Patryk, jaki ubiega się o stanowisko prezydenta Warszawy, zanim jednak o tym, wygaszaniu łącznie wygaszaniu Okęcie to chciałbym zapytać panów opinię w sprawie centralnego portu lotniczego, bo bardzo szybko się proces legislacyjny kwiecień rząd przyjął ustawę my parlament czerwiec podpis pana prezydenta jest sąd już wszystko jest w gotowe do roboty tak, ale ustawy wszelka można uchwalić można też przystąpić, chociaż pewnie trzeba będzie za jakiś rezer w przesuwać pieniądze, bo w budżecie nie ma takiej osobnej szufladki po podpisanej wykup gruntów w analizie miliarda złotych szacunkowy koszt tak rzeczywiście może dojść do takiej kwoty jedno i też będziemy kupować tereny, które niekoniecznie okażą się potrzeba, jeżeli idzie budowa tego lotniska, bo teren, który tam na aresztowano przedstawiony mieszkańcom jest 2 × większa tego, o czym mówiono wcześniej a gdzie dokładnie będzie lotnisko tego nie wiemy to dopiero pokażą analizy środowiskowe musimy tak jak na świecie mniej więcej przez 2 lata się bada, z której strony, jaki wiatr wieje, bo to ma inne ważne znaczenie jeśli idzie o ruch samolotów dopiero gdzieś za 2 lata dokładnie będziemy wiedzieli, gdzie tam terminal stanie jak będą zlokalizowane pasy, a że państwo kupi więcej ziemi no i zdali jerzyka rozumiem, że to potem państwo, mówi że sprzeda tak inwestorami pewnie to będzie jakiś się też, że taki zastrzyk gotówki, który pomoże mnie obsługiwać dług, który państwo ewentualnie zaciągnie czy ewentualnie mówię, dlatego że ja wciąż nie wie, że my w to, że ten pan ustawę o uznanie dla was, że skończy się tak jak Biała szyba trzeci raz komentuje, że oto znowu ruszamy, choć rzeczywiście teraz doszła najdalej, bo jest ustawa, ale już takie zrywy były kilkukrotne kończyła się na wydaniu o sporych pieniędzy na analizy, ale myślę, że tu płynnie przejdę do Okęcia, że wszystkich zmierzało to, że każda analiza mówiła Okęcie musi zostać zaorane, bo nie może stanowić takiej konkurencji do dużego portu centralnego portu komunikacyjnego możesz wtedy nikt nie mówiąc o milionach tylko dziś w okolicach 2 50 g innych gmin Ożarów tuż obok teraz daje wrażenia mówiło się, że tą maksymą będzie 5 0, ale nadal ma żonę do tabeli Wandę robi wrażenia, ale zrobi jeszcze większą, jeżeli powiemy, że nawet lotnisko w Pekinie dostatki nie dobija go w Heathrow największy port jest w okolicach 7 0 paru milionów złośliwych wziąć rewanż batalia o niedzielna problem polega na tym, że analizy, na których rzekomo były zrobione podjęto decyzję nie istnieje, bo ostatnie analizy są z 20 10 roku jest trochę w od tego czasu chociaż właśnie poszły do szuflady, bo się przerażona po pierwsze, kosztów po drugie, tego, jaki ten port 3, jakie będzie z siał spustoszenie nie tylko Okęcia, ale też kilka innych portów regionalnych zaczną grać głośniej właśnie przebąkiwać o innej idei, a my idei Okęcie plus mobilny jako duopol, a przede wszystkim odczułem, żeby jednak kontynuować proces decentralizacji ruchu lotniczego, a nie na zwrotkę, czyli tak jak było w PRL-u, że był 1 wielki port 1 słuszna linia lotnicza tylko nikogo nie było stać na nie bilety, bo były one na drogie przez to właśnie, że konkurencji nie było i tak samo to dzisiejsze decyzje to ja mam dzisiaj urodziny przyznam się, ale nie przyznamy, które dobrze myślę, że to prezent dla mnie, że Okęcie zostaje, ale potem suo przyznaje, że oprócz tego jeszcze trwa kampania ostra kampania to będzie na pewno wychyla uważa Grzegorz Schetyna postanowili pomóc Patrykowi, jakiemu dlatego, że wszyscy chyba pozostali, którzy już się zgłosili, a to wzywają do referendum w sprawie obrony Okęcia, a to mówią zaczął pan wyjął kartę z czytnika jak było tajne głosowanie rzeczywiście dzisiaj nie radzi warszawiakom, że nawet nie w 2 2 7, ale już wcześniej ma być przeniesiona do Radomia linie czarterowe czy niskokosztowy sprawdzić komu się z Warszawy, że za 2 lata na upragnione wakacje to my wyleciał z Radomia, a nie jest Okęcia notował na pewne nie są punkty wyborcze pan mówił o tym, że będą wykupywane grunt rzeczywiście negocjacje z właścicielami gruntów ma się zacząć jeszcze tego lata tylko, że właściciel niekoniecznie chcą tego też z sprzedawać wyżej mówi o referendum w Warszawie to też trzeba wiedzieć o referendum lokalnym wy w gminie Baranów 17 czerwca na pierwsze pytanie dotyczy w ogóle zgody na budowę nowego lotniska, a potem inne sposoby rozliczeń z przesiedleniem mieszkańcami my to grupa 2 i pół 100 0 3 00 0 innych osób LGBT po co w takim razie bezapelacyjnie dr Jakuba Majewskiego rządowi Tadeusz Bad projekt projektu dach przypomina tę odbudowę zamków Kazimierza wielkiego w 2 przekop Mierzei Wiślanej, który dużo mówiono i teraz też jakoś tak ucichło ja rozumiem w erze ten projekt ma być takim z nawiązaniem do tradycji międzywojennych, kiedy bowiem budowaliśmy port morski w Gdyni mieliśmy centralną, że przemysł oraz centralne zaczęły wchodzić duże inwestycje przemysłowe czy komunikacyjne, czyli magistrale francuską, która miała do tej Gdyni doprowadzić je mieli z naszego Zagłębia z z eksportem węgla z drogą to wina była sytuacja geopolityczna życie Kasi odbudowywał potrzebne były duże inwestycje oto, żeby tą gospodarka wciąż do przodu dzisiaj próbujemy pójść dalej chcemy stworzyć jechała lotniczy na miarę nie tylko Europy Środkowo-Wschodniej, ale chyba w ogóle Europy w no może taki pomysł był dobrym stanie, więc oporów w Europie, gdyby rzeczywiście te gabaryty osiąga idealnie byłoby bardzo dobrze, gdyby to się udało pytanie czy my mamy na to analiza czy my najpier w podjęliśmy decyzję, że coś robimy, a teraz ślad za nią będziemy próbować dobudować dlatego nie dobudować do tego konkretnym com com Greg liczby i ich już wiemy ile tempo port będzie nie obcują pasażerów no to jak możemy ratować też policzyć to musimy policzyć także z góry wiadomo, jaki jest wynik czyli, czyj to studium były jakieś jakieś potomkowie studium wykonalności tak, by tak dalej z góry z góry napisaną ma ostatnią linijkę wiadomo co ma być to jest niepokojące bo, gdybyśmy rzeczywiście mniej rzetelne analizy, gdyby została przeprowadzona szeroka debata, gdyby się okazało, że w Polsce chcemy mieć układ, by jak to pan minister Wild mówi szprychy nie Piasta, czyli centralnie schodzące się różnych plików w w 1 miejscu i drugie co do tego pewien konsensus również polityczny, bo rok 20 2 7 jest na tyle daleki, że nie, chyba że do granic zderzanie my nie wiemy, kto będzie rządził wtedy, kto będzie rządził po drodze i czyta cała koncepcja nie zostanie 10 × zmieniona, a to było najgorsze było budowanie czegoś do połowy tak jak elektrownia to moje budzi zrzucanie tej tego tego projektu gdzieś w połowie jest jeszcze gorzej niż niższy niż budowanie czegoś co co może lekko wyprzedza swoje czasy natomiast na dzisiaj ani z koleją tak drogo koleją poganie inwestycyjnym ani z krajowym programie drogowym nie ma czegoś takiego jak centralny port komunikacyjny tej drogi ekspresówki linii kolejowych wcale nie zbiegają się w tej gminie Baranów im przejść realizujemy do 20 2 3 roku potężny program inwestycyjny finansowany ze środków unijnych i tamtych przeciwników dniem w Izraelu są szacunki ile miałby kosztować wywiązał kolejowym między 8 9 miliardów złotych, a infrastruktura drogowa no to zależność od zakresu prac między 2 7 miliardów złotych w taki do tego jeszcze część lotnicza z czego jednak nadal będzie najprostszy jest wybudowanie części lotniczej nowo kupujemy rzeczywiście trochę pola i budujemy sobie budujemy to jest inwestycja Green Field nikomu to w zasadzie nie przeszkadza poza jej poza nieszczęsnym mieszkańcami gminy gminy Baranów, ale nie dezorganizuje to kraje natomiast jak zbudować te wszystkie drogi jak zbudować Czeszki Nikola zostawiło ono następująco 15 min gry jest zachowana i ich zwana też należałoby się zastanowić ile czasu chcemy tam dotrzeć, jaką technologię dobrać do tego, by było czasem słyszymy o tym, że będzie to pociągi rządzenie zbyt szybko, a innym razem słyszymy, że będzie to hyperloop, który pod ziemią będzie premia jest będzie z prędkością kilkuset kilometrów na godzinę, ale kilkuset błędów nie 700 800 90 0, czyli czynimy nie do końca wiemy co chcemy zrobić wydaje mi się, że to trochę za wcześnie żeby, żeby teraz decydować już raz leje mu w zasadzie warto zrobić konkurs na nazwę tak było w i na wystrój wnętrza w Grudziądzu zaczyna do nas drogą lotniczą imienia Lecha Kaczyńskiego po drugie, konkurs na razie imienia Solidarności jest w gminie Baranów w skrócie jako centralny polny w skrócie lotnisko Solidarność Baranów Alliance for Gas dr Jakub Majewski z nami zostają el wrócimy do tej dyskusji po informacji Radia TOK FM gośćmi analiz nadal są Adrian Furgalski dr Jakub Majewski dobry wieczór panowie witam raz jeszcze chwilę rozmawiamy o centralnym porcie, który ma powstać w gminie Baranów, skąd te mają startować, na które mają lądować pasażerowie bardzo licznie około 100  000 000 w styki dalszej perspektywie, ale teraz na chwilę zatrzymam się przy Okęciu przy lotnisku imienia Fryderyka Chopina, które już już krzyżyk główna im postawione, ale zmartwychwstał on na fali kampanii wyborczej już politycy prawa sprawiedliwości, którzy najpierw mówili, że wygaszone potem, że może lotnisko lokalnym korzystne dla warszawiaków, a teraz nie będzie będzie także Okęcie w końcu co możemy mieć całe mnóstwo portów lotniczych tak, kto bogatemu zabroni im kara to jest właśnie ten problem, że nie ma analizy aktualnych i to co dzisiaj wygadywać politycy czy od kilku dni, bo z tej samej partii 1 będzie utrzymywał drugi poseł Sasin przecież tam też kopara mi wieszczą nagle dzisiaj wydaje oświadczenie, że absolutnie tam źle zrozumiana czy mnie to musi być lotnisko lokalne śniadanie co znaczy lokalnej nie mówią ruch krajowy Europejski, ale te analizy, na których się oparta tak jak mówię już nieaktualne to każda z 20 1 0 za Platformy 20 0 5, kiedy Jerzy Polaczek był w spis z ministrem wszystkie mówiły nie można utrzymać lotniska Chopina budująca lotnisko nowe centralne też problemy będą miały lotniska w Łodzi będą będzie bliskie zamknięcia lotnisko w Bydgoszczy tu się nic nie zmieniła nawet można powiedzieć, że jest jeszcze gorzej skoro skala tego cpk ma być dwukrotnie większa i pytanie co to znaczy, że lotnisko dla ruchu inne krajowe katar ja bym chciał, żeby ktoś zapytał szefa LOT -u w jak jak rząd zamierza ułożyć siatkę, bo jeżeli samolot czy lokalizację lotniska w odległości 50 km tak na wieży lotniska, jeżeli samolot natowskie krajowe będą lądować na Okęciu około 60 % pasażerów w tych samolotach to są tacy, którzy się przysiadają potem na dalszą podróż n p . do Stanów to się do silnego dary dla ująć je do lasu do Baranowa w momencie ich hyperloop czy Niewiem są bez Okęcia albo ruchy europejskich ma być na Okęciu no to przyszły prezes LOT -u też z miał zwozić z Europy Londyn czy kłów Niemców Francuzów i przesadzać do dużych swoich samolotów, żeby polecieli n p . do Pekinu i 3 i do dali, więc lotnisko cpk i przeniesienie tam lotu, a równocześnie utrzymanie Okęcia to oprócz tego, że jedno i drugie nie zarabia na siebie generuje olbrzymie koszty, ale też śmierć dla LOT -u jeszcze mówimy o Modlinie jeszcze mówimy o no chyba jeszcze mówi Maradona do tamtych zdarzeń jest ważna 10  000 00 0 będzie lotnisko, więc to jest kompletny groch z kapustą taki sam Górowska pustą towarzyszy też rozmowy, kiedy pytamy dla jakiego pasażera w ogóle będzie centralny port komunikacyjny obaw stoimy na 1  000 000 400  000 000 zlote dla Polaków to raczej to będzie ruchy, które my generujemy, bo takie lotnisko pewnie miałby sens, ale 10 15 lat temu dzisiaj jest tyle Chabówka na Zachodzie jest coraz bardzie popularne latanie nie dzwonić do pana Andrzeja nie rozumiem, dlaczego Francuzi miałby lecieć przez Warszawę Maciek się tłumaczy, że w Warszawie bardzo krótko trwa przesiadka do lotu do do Azji czy do Ameryki 3 5 minut na 2 tak, ale z Francji czy z Niemiec czy można wiele jest realizowana jest przesiadki, a z drugiej strony jak mówimy, że to będzie dla mamy tych biedniejszych Białoruś Ukraina, a nawet Rosja NATO też przyjmujemy takie założenie tam będzie zawsze bieda, lecz nie wiem czy w Rosji można powiedzieć, że jest bieda, że zawsze rodzi się układało, że zbliża jednak także tam będzie tak mało pasażerów, że nie będą tak niewielka liczba korzystała z polskich lotnisk, ale niewielka też nie utrzyma poza tym jednak tam się dzieje z Białorusią zaczyna kooperować Turkish Airlines, żeby zasilać swój wielki Hart w Istambule Ukraina, mimo że meta przy mąż są działania wojenne inwestuje w rozbudowę lotnisk, więc to jest tak naprawdę porty dla Polaków 40 4 5 % w ramach tych 100  000 00 3 PK powinien obsłużyć nawet nowy przewoźnik, czyli lat, więc znowu pytanie czy da radę, więc to absolutnie się nie składa je w całości na świat jest już usiane takimi właśnie mnie przykładami, gdzie zbudowano wielkie lotniska obok lotnictwo to jednak ma swój walor, który jest lotnisko, które z centrum i potem trzeba było albo zamykać albo sprzedawać, bo tam wciąż wiatr Hula w UE dr Reid i Jakub Majewski, jaka jest pana opinię teraz chciałbym zapytać tę sprawę z drugiej strony ponieważ, gdy mówisz o tym, że trzeba to wybudować nowe lotnisko to mówisz o tym, że za chwilę ta przepustowość Okęcia będzie już nic do poszerzenia, że Okęcie się za Kai, że jeżeli nie możemy go rozwijać dalej i że nie jest praktyką, by rozwijać się z lotniska w centrum miasta no to trzeba zbudować coś innego, gdzie indziej to tak, ale jeżeli mamy rzeczywiście taką sytuację, że lotnisko Okęcie gdzieś tam będzie wyczerpywać swoją przepustowość samolotu z 2 1 wzdłuż jeziora rozlała się kawałek dalej większe lotnisko, a może próbować ten ruch wygenerował dotychczas przez ostatni dobry 10 1 5 lat braliśmy duże pieniądze unijne na to, żeby rozwijać lotniska regionalne mówisz, że każdy województwo nawet te biedniejsze miała ambicję mieć swój port lotniczy z tego portu lotniczego możliwie dużo kierunków, a skończyło się na tym, że większość to te kierunki to są kierunki emigracyjnej i w tych biedniejszych w tych biedniejszych regionach ludzie polecieli samolotem racji tylko 1 stronę jej dzisiaj znikły brali pasażerów dojeżdża n p . na inny, ale dziś jest parę sukcesów jest parę dni, które bardzo dynamicznie się rozwijają ludzi po pół to, o czym my mówił Adrian z dnia, że kiedy się na lotnisko Okęcie dominowało w tej siatce krajowej ewidentnie skupiało 8 9 % ruchu dzisiaj ma o nich poniżej 50 ludzie chcą latać do Krakowa ludzie są na to, że to na Śląsku, gdzie są latać do Gdańska i wcale nie są, lecz przez Warszawę dzisiaj rzeczywiście jest także lotnisko stało się dostępne i to nie musieli już system, który Pietrow gra się na przesiadkę samoloty są są tańsze są mniejsze są bardziej elastyczne i w związku z tym buduje się też, tym bardziej zróżnicowane w mamy taką ambicję handlową ale, żeby budować hal to rzeczywiście sami bardzo rozwinięty ten rynek przewozów długodystansowych i Neila tutaj próbuje coś takiego robić mam wrażenie, że to trochę bardziej interesy LOT -u tutaj wygrywa jeśli interesy pasażerów transportu lotniczego, więc w zasadzie to zaproponował rozwiązanie tego zróbmy także do centralnego portu lotniczego będzie latał tylko lot w, a wszystkie pozostałe linie zostaną na Okęciu w ten sposób, by nie pozbędziemy się znacznej części ruchu z Okęcia obawia się tylko, że nie będzie zbyt dużo chętnych na to, żeby tym lotem latać skoro będą mogli dalej na lotnisko Chopina dolecieć alternatywnymi i Niemiec wcale nie wyższą cenę czy zdaniem pana to on będzie taka pozorna inwestycja, w której zostaną utopione wcale nie pozwoli nie tylko rzeczywiste pieniądze to duże pieniądze na własnej i rozwoju najbardziej niebezpiecznej i a my idąc jeszcze dalej, jakie pieniądze, bo trzeba mieć pełną świadomość, że jeśli chodzi o transport kolejowy to on jest gdzieś tam promowany przez przez komisję Europejską NATO środki w większe ciemniejsze w przyszłości jeszcze będą, jeżeli chodzi o transport drogowy jest podobnie nie jest tutaj już tak duże dofinansowanie unijne, ale cały czas na to drugie, zwłaszcza w tych mniej mniej rozwiniętych regionach można na co liczyć, jeżeli ruch jest duży pomalowali skłonienie chce dotować na lotnisku nie chce dotować związku z tym musimy sobie powiedzieć bardzo wyraźnie musimy zbudować wyłącznie za swoje pieniądze, ale może domagać się orzeczenia Sądu Najwyższego rangą pieniądze od prywatnego inwestora, którego państwo ma ochotę pozyskać, ale prywatny inwestor tylko może to wybudować państwo będzie musiał mu kiedyś to w ratach zwrócić nie ma żadnych w dniu trojga i pieniądze państwo tak w związku, z czym tak czy inaczej zbudujemy to za pieniądze swoje i żadnych innych pieniędzy darowanych pieniędzy na ten cel nie będzie pytanie czy to się w ogóle opłaci pytanie czy to powierzyć to kraj czy ktoś zaryzykuje ktoś inny poza państwem w, czyli poza poza pieniędzmi podatników czy ktoś zaryzykuje włożenie w w ten interes jak i tych 20 3 3 czy trzeciej czy jeszcze w Brazylii, nakazując pokazuje przypadek terminarza są dużo większe pieniądze bądź na początku szacuje, a potem goście w, zwłaszcza że nie ma analiz albumy dziś święcimy są dramatycznie wyższa, bo jeszcze nie jest znacznie dłuższy czas realizacji graczy wszystkie duże inwestycje infrastrukturalne kończą się później śmiał się skończyć i kosztują więcej miały kosztować z wyjątkiem Szwajcarii, gdzie ostatnio o oddano kilkudziesięciu kilometrowi tunel kolejowy, który od zdrowego żywienia ma być zrobione i tani, ale niestety nie jesteśmy Szwajcarią i jaka stąd nasze dyskusje należałoby ten projekt chce zawiesić na kołku nigdy do niego odwracać się schować do szuflady zamknąć szuflady na krótko wyrzucić do Wisły, ponieważ to jest projekt polityczny to myślę, że dużo zależy od wyborów w przyszłym roku, dlatego że opozycja głosowała przeciwko tej zimy w ustawie i raczej skłania się ku modelowi okręg 3 plus Modlin rozwój portów regionalnych to jesteś w moim przekonaniu ważna to było 1 z takich błędów poprzedników, jeżeli liczba lat tutaj muszę oddać szacunek obecnemu szefowi maila, że wszystkie operacje starano się skupić właśnie w Warszawie obcinano te połączenia w regionach do zera teraz wróciliśmy z Krakowa latamy do Stanów da się da z Rzeszowa tak samo z kilku miejsc uruchomiono połączenia przykład do Tel Awiwu, więc może niekoniecznie trzeba tych wszystkich klientów lotu pchać do mniej Warszawy tylko właśnie z tych portów regionalnych, a więc dokonywać odciążenia Okęcia tutaj oczywiście też jest cały czas się, mówi że mamy ten sufit, że to pewnie z 20  000 000 to jest więcej to jesteś taka kwestia, że od 2 lat mówimy kręci się zatyka nam się zatyka przede wszystkim jeśli idzie o my jesteśmy non Schengen, kiedy te duże samoloty nie tylko Ulatowski jak n p. Fellini Emira nic wylatują tylko ona od 2 lat to powinniśmy rozbudować 2 3 tomy lotnisko w kierunku dzisiejszej płytę my wojskowej i zwiększać liczbę stanowisk na razie cały czas o tym, mówił mi ten ruch byłby my tutaj rozładowany mamy też ostrzejsze przepisy hałasować też można, by to wprowadzić takie Europejskiej zwiększyłaby się przepustowość co ja mówię daj się to jest polityka pieniądze zdecydowanie za mało, bo 30 3 5 miliardów to jest w moim przekonaniu nie aktualna kwota raczej mówimy o kwocie 5 0 milionowy to rzeczywiście mało miliardowy też oczywiście mało, gdzie taki duży projekt lotniczy udało się w terminie zrealizować między 2 2 7 to się nie zakłada, że ten samolot nie pierwszy nie wystartuje a gdyby pytanie czy to będzie jakiś kryzys zaczął grać na spółkę specjalna powołana do budowy czy państwo bezpośrednio z Investors się na pewno zgłoszą no bo to są pieniądze, które państwo zagwarantuje, że im ogrzewanie zwróci go w zależności, gdzie leci delegacja rządowa ostatnia była w Singapurze, więc stwierdziła, że Singapur zainteresowane da pieniądze wcześniej to były Chiny tak rzeczywiście możemy zostać takim problemem, że masa pieniędzy do spłacenia za kredyty właśnie wybudowaniem lotniska, a oprócz tego lotniska, które na siebie nie zarabia i musimy dawać coś nam dawać tutaj różnych instrumentach przedsiębiorstwa, ale nie on w zagranicznych, która będzie utrzymywać no i pytanie z czego są horrendalnie drogich opłat na to nikt nie będzie chciał tutaj operacji lotniczych realizować jeszcze dr Jakub Majewski no i powiem krótko trudno powiedzieć czy je budować czynie i właśnie na tym polega największy problem nie mamy analiz nie mam tego dobrze rozpoznanego w związku, z czym być może tak być może nie prowadzi rozpoznanie bojem, aby nowa, ale to tu strasznie droga metoda możemy zbudować sprawdzić czy są tam pasażerowie i po 2 3 dniach będziemy wiedzieli, że możesz mi się udało może tak jak w Radomiu zbudowaliśmy i nie rozważamy czy ktoś jest na niebie leci niestety nikt nie leci bardzo dziękuję panom Adrian Furgalski wiceprezes zespołu doradców gospodarczych tor do Zurychu Majewski prezes fundacji ProKolej byli gośćmi analiz bardzo dziękuję za wice listę 100 państ w zaproszone informacje po informacje będziemy rozmawiać o unijnym budżecie i polskich reakcjach na ten rząd unijny budżet, a właściwie na projekt tego budżetu, który przedstawiła komisja EUR Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ANALIZY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA