REKLAMA

W poniedziałek rusza 4. Warszawski Tydzień Bezpieczeństwa Drogowego

Skołowani
Data emisji:
2018-06-09 09:00
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
40:29 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dzień dobry Krzysztof Woźniak audycja skołowani i państwa moim gościem dzisiaj jest Adam Sobieraj Fundacja drogi Mazowsza oraz Polski związek Motorowy dzień dobry panie prezesie witam poranków panie prezesie spotykamy się pojazd w poniedziałek rusza czwarty tydzień warszawski tydzień bezpieczeństwa ruchu drogowego na, zanim o tym, porozmawiamy to mam do pana 2 sprawy inicjatywa niezwykle ważna odbywająca się już jako pod postacią tygodnia Warszawskiego czwarty raz wcześniej Rozwiń » jest w mieście jak pan działał to to też miało miejsce, ale 2 ciekawe wydarzenie w tym tygodniu z we wtorek zawiązała się federacja pierwsza Polska to jest zbiór różnych organizacji tak mam pytanie do pana do osoby, która się zajmuje od lat bezpieczeństwem ruchem drogowym czy taki zbiór organizacji w postaci federacji za myjących się bezpośrednio prawami komfortem bezpieczeństwem pieszych to jest potrzebne czy może tych organizacji już jest tak dużo, że bardzo trudno im się dogadywać i dość jakiegokolwiek porozumienia federacja oznacza to, że każda z nich działa niezależny tak mogłoby być i to jest cała ta federacja natomiast czy federacja będzie rodzajem stowarzyszenia nie powiem, że zabiegają o coś takiego jak przestałem być rzecznikiem zarządu miejskich natomiast nikogo nie musisz zmiany siły, a ponieważ w zeszłym roku dostałem, ale od razu po uszach od innych organizacji, że próbuje sobie przypisywać ich inicjatywy podwarszawski tydzień bezpieczeństwa ruchu drogowego stąd też stenty w tym roku praktycznie wszystko jest naszą inicjatywą 2 imprezy, które się odcinamy to będą pikniki natomiast, jeżeli chodzi o bezpieczeństwo pieszych tak jest to 1 z bardziej newralgicznych tematów, które chciały tych osób przechodzimy obok bez przerwy się dziś oglądamy w swoje na YouTubie czy gdziekolwiek wypadki z pieszymi jak to ktoś zatrzymał ktoś je przejechał obok i dziecko potrącone tak jedno się wrażeniu, że w Ostródzie przy tym wzrostu jedz popcorn i piją kolei i z tego nic nie wynika z przyłączenia następcy z Chin i jest ich kolejny pociąg salto znieczulić radni znieczulica jest właśnie spowodowana tego, że tak dużo już mamy możliwości zobaczyć wypadków drogowych w internacie w telewizji i t d. czy czy to już jest od dawien dawna znieczulica wywołana tym, że po prostu wiemy, że to wypadki są i dla nas to nie jest nic nowego i nic nic zaskakującego no właśnie w taki, iż zdaje, że ta znieczulica jest i w oczy trudno nazwać to z znieczulica wodach tego, bo współczesny świat chce przez zajęć może szybko, a łatwiej, ponieważ idąc inaczej nie idzie pan do sklepu, gdzie pan do internetu spędza pan buty ma pan z 4 3 lipca 6 i zawsze pan przyjeżdża z asystentem na świat jej chce być bardzo szybki chce dziś nadgonić zaś człowiek zawsze chciał być jeszcze coś nadgonić wiedząc, że i nie wiedząc ile przeżyje techno zakładam, że dziś do osiemdziesiątki to powinien też przeżyć, ale jednak jest to zawsze miał coś umie on, że na raka albo dziś 1 9 upadnie albo dostanie udaru albo źle się ożywia tak może też to kosztem Fitch, aby pozbyć się zachłysnąć tak czy go od kogoś osoby, jeżeli nie, jeżeli jest uczulony i Czesi też odjeżdża w związku z tym to też kilka i człowiek próbuje dziś nadgonić ten czas próbuje jej życzyć, żeby ten czas, by jeszcze 3 Eco natomiast przy bezpieczeństwie ruchu drogowego jest także perspektywa poprawy jest daleka to chociażby jej, kiedy ogłoszono dekadą bezpieczeństwa ruchu drogowego od rozmów na 10 latach dzisiaj mamy kolejne inicjatywy PESCO następne kolejne 10 no bo tak łatwiej powiedzieć, że te 1 0 lat jest takim się ramą czasową wyznacznikiem wiemy, że potrzebujemy sporo czasu ile tego czasu tak naprawdę nie wiemy dokładnie, ale tu 10 lat ładnie brzmi, bo to właśnie dekada to też dobrze można Jaros go sprzedać można natomiast jej, ponieważ tak naprawdę ten problem, który widzą i inni organizacje międzynarodowe czy ONZ dziś bank światowy czy inne organizacje widzą to realne problemy, a czy rząd straszy kosztuje, że mamy około 1 000 00 0 ofiar rocznie, jeżeli chodzi o wypadki drogowe na świecie natomiast, żeby pan policzył ile osób zginęło w Iraku od 20 0 1 roku do obecnego co może okazać, że do mienia na rzecz mijali natomiast oczywiście każda śmierć jest niepotrzebna każda śmierć jest uznanie i nieuzasadniona natomiast w momencie, kiedy jest ginie żołnierz i jadąc itd obliczają, że możemy się coś chce przedstawić tak mamy wiarę w wiadomościach informacje natomiast że, żeby było wiadomo wiadomo się ich formacja o wypadku drogowym to musi rzeczywiście stać się katastrofa tak, a ilość osób na razie nie umniejszając nikomu o śmierci, bo to ona wie każda jest tragedia tak samo dziecko czy rodzina przeżywa śmierć żołnierza 3 osoby, która zginęła w drodze na wakacje to jest taka sama się taki sam Jean natomiast jest to w jaki sposób Korea i zaczynamy przechodzić na chociażby, by weszły w serialach najczęściej się śmiać z tego, iż w wypadku drogowym i to jest najprostszy sposób się albo zginie z kartonem jest znana praca matki tak tak, ale to wracając do mego pierwszego pytania dobrze, że to organizacja powstała będzie z kim rozmawiać ona jednak w swoim założeniu ma właśnie łączyć i dawać około 1 jedno zdanie tych różnych organizacji w ramach federacji pierwsza Polska może to będzie jakaś 1 podmiot, który faktycznie zadziałać coś się względem bezpieczeństwa i zmian dla pieszych i no bo silnie się liczyć z silnym systemem przyłożenie bez zgody na to czy to jest rząd lubiany czy nie lubiany czy był powszedni czy będzie następny też rząd ma swoją siłę ma swoje przełożenie na je też w momencie, kiedy Mars FIZ już się poza urzędem teraz też dostrzegają, jaką miał siły między rzecznikiem jednak dziś wykorzystuje pan, a o nazwie Lazio zdobyłem wtedy było ponieważ, jeżeli zacznę od gmin z 50  00 0 zlote na tamtejszą kampania, a kończy przy 500  000 zaś ktoś coś wykorzystałem, ale jedne są mówiłem o tym wszystkim organizacjom, że jeżeli chcą brać udział w MP niech przy zarządzie dróg miejskich on między usłyszy sensu się kłócą czy już w kampaniach nie ma czegoś takiego, że atak sam Theo organizacji minie odpowiada jest z tym u Wajdy Jerzy tamta wyjedzie mówienie albo chodzisz do tego co jest albo rzeczy się nie, choć mamy się okazało, że można było się pogodzić przy wspólnym celu to jest to coś się orzeczeniem nie brało ten natomiast generalnie tej inicjatywy, które są na szklance fundacji motocyklowych w fundacji, które już od już rzeczywiście są schyłkowy, bo przy barze monterzy śmieje zarządu miejskich wspomagali w postaci głupiej książeczki do malowania tak dla dzieci przeważał głupie, ale no i Moto doczołgał się tez o władzę że, żeby fundusz c mogła pociągnąć się temat musi zainteresować potencjalnych partnerów, tak więc na Zachodzie tak Fundacja rzeczywiście jest organizacją charytatywną, która rzeczywiście pomóc organizacji charytatywnej jest i modne, a jednocześnie też jest i Tiso Haidera, ale z drugiej strony rzeczywiście ta organizacja mając źródło w straciła 7 3 i wydatków czy ten jest wstanie zadziałać nawet na Zachodzie lody był 3 lata, ale na Zachodzie to organizacje, które zajmują się bezpieczeństwo na drogach one zarabiają na siebie czy da się zarobi na dzisiejszą sesję pasują są współpracują z ubezpieczycielami spółka współpracuje z koncernami samochodowymi, ponieważ koncerny samochodowe na Zachodzie uznał, że to z ulica natomiast w Polsce nadal mam ja musi być tak samo tak wam w przedsiębiorstwo albo znaleźć człowieka, który jest tak samo zakręcone na punkcie bezpieczeństwa ruchu drogowego jak ja i będzie chciał ze mną zrobić albo tak naprawdę ja zawsze z fundacji zrobić, żeby przedsiębiorstwo, a tu, w których dochód dopiero co sprzedam i jak coś sprzeda będę miał na dalszych działań albo znajdę partnera, który mi pomoże spółce sfinansować go w konferencji, że muszę się z zagranicy, który coś powie z perspektywy takiej zwanego Zachodu, czyli wschody w zależności, kto jest ten, ale to kosztuje nas świata jej partner, który od zawsze był jak bank światowy numer w tym roku, bo jest to, że tnie koszty w związku z tym no w żartach chodzisz na co musisz straszny kryzys skoro bank się też nie ma pieniędzy na Quest jest tak, że dziś ja musiałem uciec do innego źródła nie miałem do pana jeszcze 1 sprawę, ale Toulouse, kiedy indziej w takim razie zbliża się, skąd informacji Radia TOK FM po nich wracam do rozmowy już o warszawskim tygodniu bezpieczeństwa ruchu drogowego radio TOK FM jest patronem medialnym tegorocznej edycji czwartej edycji Adam Sobieraj drugi Fundacja drugi Mazowsza i Polski związek Motorowy Poskus informacji wracamy druga część audycji skołowani Krzysztof Woźniak przed mikrofonem w studiu Adam Sobieraj Fundacja drogi Mazowsza i Polski związek Motorowy Fundacja drogi Mazowsza jest organizatorem czwartego tygodnia Warszawskiego tygodnia bezpieczeństwa ruchu drogowego radio TOK FM patronem medialnym tegorocznej imprezy czwarty rok z rzędu nie zgodziła się panu nie powiem, że nie znaczy się one trochę się zmęczyłem się że, choć jeszcze ciągnięcie za i zbawienie świata na w pojedynkę jest strach trudne szukanie partnerów przez pół roku, a właściwie mamy sobotę i lat i raz jeszcze w piątek żeśmy do do hali kolanem pewne w pewnych partnerów, żeby jeszcze coś się zabić, bo ktoś nie mógł, bo ona, że nagle policji wyskoczył konkurs na policjanta roku, a jednocześnie trzeba coś podmienić zamienić, a teraz okazuje się, że niski stan wody w Wiśle w związku z tym z drzewostan niski stan wody w Wiśle ma w ich do tego, żeby zrobić czwarty tydzień w warszawskim bezpieczeństwa ruchu drogowego chcieliśmy też pokaz ratownictwa wodnego jest pustelnia płyną łódki tam i Polsce, jeżeli miałbym pokazać się policjanta płynącego na sucho po dnie Wisły latał goły śmiech na sali natomiast tutaj połączyliśmy siły z urzędem dzielnicy Białołęka i tynki i przenosił na o kanał Żerański tam wody jest na tyle duża, że ten pokaz będzie jej wzmocnienie pozycji siły przekaz, a jednocześnie po raz pierwszy przejdziemy z, a czas i tygodniem na prawy brzeg Wisły to będzie bardzo fajne jeszcze zapytam o banał o osobiste odczucia nie ma pan po prostu dość tego, że co roku mówi pan o bezpieczeństwie w ruchu drogowym i te zmiany idą bardzo, ale to bardzo powoli, a wręcz czasami zgodnie z tą statystykami widać, że na odwrót jest, że gorzej jest na polskich drogach tak naprawdę nie wiem czy to się zmienia, którą stronę w jakim sensie tak, że za zajmie się zawiązana piąty warszawskie też święto ruchome dachy minie i może to zmienić formułę tego po tak rzecznika zarządu Miejskiego ułatwić tę formułę o uzdrowić jeszcze rok po kiedyś jeszcze dużo z osób pamiętała, żeby rzecznikiem byłoby naprawdę bardzo łatwo w tej chwili już przestaje korzystać z tzw. rozpędu jej natomiast korzystamy z fundacji do różnego rodzaju dojść już przez jakiś Kongres targi misje Sar tam, żeby można było go złapać partnerów w alei tych formalności w sojusze da pod łapać, chociaż my mamy takiego partnera do dr marchewka, gdzie będziemy badać kierowcą wzrok po prostu i oni to zawsze robią z nami i bez względu na to gdzie jesteśmy tam ani z nami sam mam też wspólnego partner od lat działają tak to nie daje odblask oddaje dzwonki i oświetlenie i jest dla towarzyst w takich wspólnie z burmistrzem dzielnicy Śródmieście będziemy w poniedziałek w parku Agrykola te dzwonki przykręcać nie rozdawać przykręcać to do nas z Trzęsacza posługuje się boksem trzeba o tym, pamiętać, że odbyliśmy proszę mi wybaczyć i jaki wpły w na bezpieczeństwo w ruchu drogowym będzie to, że przykre przekręci i już tam nie wiem po ojcu tysiącom rowerzystów rowerom dzwonki na chociażby to, że będziemy mieli rowerzysta oświetlonego dzwonki no bo sytuacja tych najbardziej po zmroku w złych warunkach atmosferycznych trzeba mieć oświetlenie oczywiście, ale dali dzwonek to na bezpieczeństwo, żeby dzwonił na piersiach na Zachodzie, żeby nie dzwoni na pieszych, a nie halo ja tak ostre stany jadę do nich szmatę dzwonek go też kwestia albo go użyjemy Dino dom w sensie przepraszam jadę albo po Plizgi EIT z tej drogi tak to też jest pytanie co z tego, że stać co sezon ozdobił natomiast jest to na tyle mały zwany Zrzeszenie do tej drugiej wersji offline jest znaleźć Instytut na potem mamy jest w akcję pieszy, gdzie będzie przeprowadzać się z Money jeszcze chwila, że w bok, bo o tym co będzie działo to jak najbardziej jeszcze 1 rzecz mnie ciekawi czy próbował pan przed badać wpły w tego co się dzieje podczas warszawskich tygodni bezpieczeństwa ruchu drogowego, jakie to ma odzwierciedlenie w realnej poprawie na bezpieczeństwo ruchu drogowym, bo tych akcji jest naprawdę Szarek podczas roku i Niechronieni uczestnicy ruchu drogowego przez policję jak misję różne festiwale festyny organizowane przez różne instytucje przeto rządowe czy samorządowe czy właśnie organizacji pozarządowych tylko czy my badamy jak w rzeczywistości one te wszystkie rzeczy mają wpły w jak on poprawiają bezpieczeństwo na polskich drogach przede wszystkim nasz rynek robi konferencje to my konferencji zawsze było to będziemy odpowiedziami na pytanie dziennikarzy, którzy kiedyś je zażywali ten dyskusyjny, jeżeli uznamy, że dziennikarza o to pyta zaznacza, że jest to istotna rzecz taką prośbę na konferencji, żeby to wszystko wyjaśnić jej też, że w czasie konferencji nie robi sztafety dziś nie wiem co 1 0 minut, żeby było coś co UK Legends 10 minut, bo ten tak, aby słuchać niczego się nie dowie, jeżeli ja po konferencji słyszał panie Adamie kiedyś miastem konferencja to oznacza, że urzędnik, do którego rysowałem coś przytoczył, bo od przystają słowa szacunku dla prezesów kozielskiego, ale jeżeli urzędnicy mówią, że jest znów z korzystnej przechodzą dyskusja nam z panem profesorem lubię takich jak ze sztuką problem polega na tym, że wszyscy jego poglądy znają natomiast, jeżeli tutaj damy na świat kogoś ściągnąć z Tarnowa tak, ale kogoś jest właśnie z Paryża czasami analizy lub mailem na ME w największym zaskoczeniem było to jakżeż silnej kogoś z Norwegii o godzinie szóstej za 6 z napisem 3 o godzinie dziewiątej napisem tak, aby dostarczyć tak i to jest też od podejścia mogę ich dobra, ale jak zapraszanie gości właśnie w ramach takich wydarzeń czy do systemu czy już właśnie szerzej w ogóle całych tygodni mamy zbadane czy też wiemy, że wpływa na poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym pogadać sobie możemy po prostu aż tak żyje fizycznie bez wyposażenia roweru w dzwonek też, że 50 rowerzystów jest potencjalnie widoczne to już nie musi druga rzecz, że toczy się akcja pieszy jest 1 z trudniejszych akcji, chociaż najtańsza z tego wszystkiego, ponieważ diament tak naprawdę już zdobyć partnera, który ma też duży dystans do siebie ubranie kogoś pomarańczowy Kawka Stanik ten w zeszłym roku burmistrza Mokotowa wymaga od niego, bo z dystansu do siebie Targ natomiast, jeżeli ja kupuję po pół roku po półgodzinie słyszy od niego Matko jedyna jak to jest trudno przewidzieć przez jezdnię to znaczy, że jest efekt jeśli zacznę zastanawiać się w parlamencie zaczynał i to jest efekt, że on zaczyna budowę budować z dnia marca tak bardzo opcji to jest już wpły w bardzo adekwatny teraz nową akcją, kto będzie badanie kierowców 50 plus nowoczesna chcemy rozeznać czy w tym roku ta czwarta edycja jest skierowana bezpośrednio do jakiegoś takich grup uczestników ruchu drogowego lub bardziej niż do innych w konferencji Zosia kierowaliśmy je do pieszych, ale w tym roku, żebym o dzieciach zawsze jest akcent domki do rowerzystów do pieszych osie tak to pan do kierowców, bo to kierowcy mają zobaczyć tych pierwszych potem jest rzeczywiście przekazanie wiedzy i w tym roku rzeczywiście z uwagi na to, że nie myślisz o współpracy z innymi organizacjami, choć jeszcze Malec syn organizacje są 2 nowe rzeczy, a szkolenia obcokrajowców na plażę i potem jest właśnie ta akcja 50 5 0 i toteż miejsce utrzymać czerwone Chicken z kolei, iż do marszałka o dotacje na tą akcję 50 5 0 w jaki sposób, iż urzędnik i Strzyżowa i mówię być żyjemy i rentach z jakiejś innej gliny urzędnikiem, ale jeżeli ktoś, mówi że badanie zdrowia kierowców nie wpływa na bezpieczeństwo ruchu drogowego nie jest ten i nie dostaną dotację się znaleźć partnera tak to jak mówi do marszałka, ale panie marszałku to kto ocenia ten dotyczy to oceniać czy to, bo to jest związane, z czym czynne bezpieczeństwo na drodze, czyli zdrowe kierowcy to jest najważniejszy czynnik naprawdę chcemy podpowiedzieć, że urzędnicy myślą, że jeżeli ktoś gorzej widzi to to nie wpływa na to jakim jest uczestnikiem ruchu drogowego Rooney za uraz brzucha tak w związku z tym i temat tego sądzę, że to sposób medycyna pracy ale w jakim sensie tak natomiast obie strony na nic mi nie powie, że nie ma ona bez żelaznych i ciekawe czy tak samo myśli o tym, zwykłym Krzysztofie Woźniaku, który tam swoje wejdzie do samochodu albo na rower i pojedzie tak samo o jakimś innym Krzysztofie Woźniaku, który wsiądzie z tira ciężarówka imamów przewieźć przez ileś tam kilometrów jakiś towar to też nie wpływa na bezpieczeństwo w ruchu drogowym, jakie prowadzą tu wielotonowe pojazdy nie wpływa, ale uważam, że zderzenie ma i teraz są i to jest jest, kiedy są taką uchwałę po opowiastkę że ile urzędnik czytał ustawę i wie, że może zrobić żółte logicznie ta wie, że może zrobić niebieskich zaliczył też może zrobić zielony dach to znieść jak żaden nie wie, że są to jest miks kolorów mogą zrobić te wszystkie 3 żaden nie widzi, bo PiS kolejny urzędnik i oni się czegoś boją rząd może ich przy skontrolować i powiedzieć dlaczego, że wyszedłeś poza ramy w Tumie ważne zaś ziemia się żółte Tatry mierz niebieskie, ale mówi, ale niebieski zielony żółty to miks jest tak tu coś się mieszają te kolory z wymogu i trzeba odbyć się trwałym twardą punkcie, żeby się obronić tak nie zrobiono kiedyś 9 kontroli w w momencie, dlaczego n p. użyłem takiej firmy, dlaczego UN Szkot, żeby taki film, bo i przyszedł urzędnik natomiast potrafisz obronić ludzi, którzy się nie może jej urzędników, którzy się nie potrafią bronić swoich sporo i wolą zachowawczo powierzchnię niż po to, się tłumaczyć, dlaczego wyszedłeś poza 3, ale nie wiem, ale na innej osoby w Polsce jest także ludzi, którzy wychodzą poza Shrek kończy się ściąga do domu jest fajny taki dowcip jak świat świat świat przychodzi do piekła jest tyle kotów ile nacji i wszystkie koty lepiej i pilnują Diabły poza 1 polskim dla siebie i innych boi się sami pilnują, żeby nikt nie wyszło z tego kotła i w związku z tym to jest ten aspekt, który ja też ożywić gospodarkę, że mamy zbyt dużo podziałów w Polsce w ich zamkniemy się oczywiście w ruchu drogowym bo, bo jak wiemy bardzo lubimy rozdzielać ten ruch pieszy to mają swoje poletko, które jest bardzo zaniedbana u nas rowerzyści mają swoje pomysły, które się poprawia, ale też jest jeszcze poznać oczywiście do innych krajów bardzo zaniedbane i są kierujący innymi pojazdami głównie z samochodami przez lata się myślało o tym, ruchu jako podstawowym i teraz się troszeczkę trzeba zabrać na tych innych właśnie tych, o których nie myśleliśmy to się spotyka z bardzo dużym uderzeniem za dużo tych podziałów nie myślimy o ruchu drogowym jako wspólnej przestrzeni no właśnie, bo życie używam słowa pieszy kierowca Motoru olbrzymy podział, a wspólny mianownik człowiek tak w związku z tym i 1 drogi są dziś dotrzeć jednak hot dogi na rowerze wręczyć samochody mini interesuje czy będzie miał wąską ulicę czy ten mecz jest szerokie przejście czy zielone czerwone maszyny dotrą do czegoś dostosować, bo taki jest umowa społeczna należy ustanowić sobie przepis, który mówi, że na czerwonym nie wchodzimy i stajemy bez brata czy coś wiedzieć czy nie i którzy mówią, że ogłupia niektórzy mówią, że branża jest pytanie, gdzie jest wyjątek ten rok, w którym momencie jest wyjątek może lepiej zero-jedynkowy czerwony zielony koniec najprościej ITS najprostsze, chociaż były zmiany ile znam kraje jak każda wielka Brytania czy w Portugalii byłem dziś uczy się samochody przejadą co się dzieje i tak toczy się w sądzie i tam jest bezpiecznie, że chodzi o 5 i w ogóle, jeżeli chodzi o ruchu drogowym tak tylko właśnie mnie zastanawia tak żyć, bo my mamy tak od Holandii wreszcie raportów badań jest jego tak naprawdę nic nie wynika chociażby tym ten słynny zeszłoroczny polskiej Izby ubezpieczeń Super naprawdę bardzo dogłębna podział chociażby n p. na to, że w 1 mieście jest problem alkoholowy fakt, że chodzi o prowadzenie, a w drugim postuluje i mieszka tu UR w kampanii o alkoholu będzie bez sensu, a to oczywiście tak i to jest ten rockowego grania na tym, że za to raport komisji, bo nic z tego nie korzysta dziś mało osób chce skorzystać z tej wiedzy, ale mieszkańcy nie ma takich umów z funduszu chociażby izba tak, gdyż nie ma takiego funduszu, że nasz atak na Zachodzie media mogły n p . takie inicjatywy o podejmować tak czy to Szczecin czy Przemyśl czy Warszawie i żeby mogły korzystać niech będzie ten Grant takiej do 10  000 niech nie potrzeba więcej Adam Sobieraj Fundacja drogi Mazowsza Polski związek Motorowy Fundacja drugi Mazowsza organizuje już w poniedziałek zaczynający się czwartą edycję Warszawskiego tygodnia bezpieczeństwa ruchu drogowego radio TOK FM jest patronem medialnym tegorocznej edycji przed nami skrót informacji, ponieważ jeszcze jeszcze jedno wejście o warszawskim tygodniu bezpieczeństwa ruchu drogowego Krzysztof Woźniak przed mikrofonem trzecia część audycji w studiu dalej Adam Sobieraj Fundacja drugi ma zawsze i Polski związek Motorowy rozmawiamy trochę no w kontekście tego co będzie w poniedziałek przez 7 dni się działo czwarty warszawski tydzień bezpieczeństwa ruchu drogowego w każdej edycji jest konferencja bardzo istotna na przeróżne tematy już trochę o tym, pan powiedział, że w tym roku środa będzie dotyczyć drogi bezpiecznej drogi dla dzieci, dlaczego dla dzieci czuję się Info 1 1 z takich naszej federacji, ale takich międzynarodowych poproszono o wsparcie takiej inicjatywy Ewy Live i zastanowić się czy może to przełożyć na bezpieczeństwo ruchu drogowego i też 6 praw dziecka to one ani, promując do Terenzano bezpiecznego rozwoju przełożyliśmy na 6 praw dziecka w drodze ze szkoły i każą aż sprawą do znaczka z powodu życia bez przemocy ułożyliśmy jako prawo do życia bez wypadku czy uzna, iż wypady za przemoc, bo jest ona jest taki jest z tym w tym aspekcie będzie mniej 7 prelegentów panią Elite k PS zawsze jest właśnie SFIO z Paryża, która opowie o inicjatywie przez całe 6 0 minut po opowie nam o inicjatywie, dlaczego o listę tak istotne opowie nam też o spotkaniu z przyzwyczajenia ONZ-etu, którą murem, a oni przedstawiali problemy rozwoju dziecka od Alaski po nową Zelandię i od Kamczatki po nim Johannesburg netto są to jej te aspekty dziejów tej dziecinnej przełożymy to na grunt Polski jak rzeczywiście te dzieci będą będzie jak u nas w Polsce jest, jeżeli chodzi o drogę do szkoły jest bezpieczna niebezpieczna myślisz o tym, jako taki bezpośredni kategorii, że jednak to jest priorytet i żyj chodzi o pierwsze spotkanie się dziecka z rzeczywistością właśnie tą uliczką drogową to 1 z aspektów, które poruszymy będzie nasz układ jak dziecko postrzegał znaki drogowe, które buduje dorosłych i w bardzo ciekawe, ponieważ tak naprawdę był dorosły buduje to o w powiedział, że bariera będzie miał 2 0, a my 20 ma on nie ma jeszcze mój syn w związku z tym jest pytanie czy jak ustawimy 1 0 takich barierek wrze szeregu żyje kierowca będzie mógł go zobaczyć za tych barier one chronią, żeby dziecko nie wybiegło na ulice przez szkoły, ale jak go nie widzę stojącego przed przejściem dla pieszych i też 3 latarnie, które jest ustawiana w Polsce nie wiedzieć czemu przed przejściem, a analiza poziomu od boksu samochodów Janssen i ta dla torunian, chociaż w Alejach Ujazdowskich pięknie wyremontowanych przez zarząd miejskich oraz celne zostało, gdzie oczywiście pieszy oczyścimy rzekę z tendencji jest, ale nie wzbudza tak oczywistej skonsultowała tego typu aspekty poruszymy potem w kolejnym takim tematem będzie nas od jak dostrzec to dziecko już będąc już od osób po zmroku tak czy jak doświetlić ulice, żeby to dziecko było widoczne, a nie przeszedł już tutaj odnośnik do poprzedniej edycji, gdzie właśnie mówiliście o doświetlanie przejść dla pieszych siła innowacji związanych z oświetleniem na drogach tam mieliśmy setbola firmy zachodnie mocarstwa musimy polską, która nam o tym, opowie, kto zachowa się też covery jest tak, żeby pomieszać się ten świat biznesu urzędu i organizacje pozarządowe w 1 model S1 to komuś coś, czego dzielimy uznając, że coś się skończyła co nie aut w windzie lobbingiem, a to jest stanem społeczeństwo obywatelskie to społeczeństwo złożone z Panek redaktor razem jak o czy człowiek od organizacji pozarządowych kogoś jako biznesmena kogoś jako prezesa posła księdza rabina to są osoby, którym sumów u nas taką, a społeczeństwo i trudno powiedzieć czy człowiekowi będący my na stanowisku mienia mając 10 samochodów garażu niezależne bezpieczeństwie publicznym są zależne kolejny inaczej postrzega okręty jak pogodzić interesy społecznika, który mówi, że pojazd zaparkowany mniej niż 10 m od przejścia dla pieszych jest nielegalny stwarza realne niebezpieczeństwo na drodze z interesem tego kierującego, który powiedział, że ja nie mam miejsca muszę tu zaparkować tu chodził już tak bardzo głęboką oraz to, ponieważ taki Berlin czy Londyn Galicy zamieni daje 7 linii metra osi milimetra także trener człowiek, który ma sam odgrażał się znaleźć ma pojechać samochodem nie ma problemu zaparkować, a natomiast duże korporacje budują parkingi podziemne w taki sposób, żeby ten człowiek, który go stać na wjazd do centrum Londynu lub zapłacić to są bardzo wysokie koszta PHN nie płaci tego w publicznym i raz nie płaci tego publiczna budżet publiczny, ponieważ i tak to płace, a albo za bilet miesięczny czy ja do tego dopłacamy oczywiście nie w całości pogląd ten sport istnieje natomiast jest pytanie co jest ważniejsze czy moje zdrowie się na wdychanie świeżych spalin ten zaś świeżego powietrza to będziemy mieli w bazie państwo kosztowało 3 to, że do dotuje transport linia do jedzenia lubię jeździć samochodem jest niewygodnie, a ja też lubię na czyjeś hobby ja nie zje kojarzenie i powiem, że jak mam wyjechać do 1 z moich klientów z 2 i 2 i pół godziny kolejką plus autobus to wybiera samochód nie, mówi że nie tylko szczerze powiedziawszy, gdybym stworzono taki warunek, że ja mogę dojechać do 2 3 półgodzinnej duży do niego tyłem boi się zastanowi my nie tworzyły je wybiera samochody z podejrzeniem alternatywy, a pan w Warszawie alternatywy do centrum tak, ale niech się pan przemieścili też z Włoch na Ursynów to jest to tu nie ma alternatywy wszystko może doznać rząd po prostu coś się wszystko za bardzo rozrosło, że my stworzyliśmy wielką metropolią nie jesteśmy w stanie tym zarządzać, a ona jest bardzo trudno tym zarządzać, ale jakiś 1 z kandydatów powiedział mamy w Berlinie daleko jak sobie poradzono, by być lotnisko ładne, który swoje mamy konkurs hałas i kolejne echosondy, gdyż chodzi, jeżeli mówisz o lotnisku to o nową, kiedy wybudowano kręci też wydawało się, że jest to zamiast na obrzeżach na obrzeżach, jeżeli staje się starsi pamiętają to mi się też na polach mokotowskich też, że lotnisko i ona też go poza miastem Romowie na Bemowie też, bo poza miastem nagle się okazuje, że to wszystko jest ich kto jest pytanie jak daleko wyprzedziły to lotnisko do Warszawy tak na plaży w Zborowie nożem Jason Crump może wyjść ze Wschowy go teraz stylu PiS jest z tym to jest aspekt, który damy patrząc na miasto zachodniej nie da się wyeliminować do końca samochodowe oleje z nas natomiast samo ludziom dano alternatywę stać się na wjazd do centrum aż Mierzei tylko tyle kosztuje, więc jedno, że albo użył samochodu elektrycznego i jedno i tam rzeczywiście się nikt nie patyczkują z osobami, które to bezpieczeństwo tylko mówi coś dano w zamian to znak, że rzeczy się wasze myśli laser to nie jest tak to nie jest tak, że faktycznie to w zamian to jest bezpieczeństwo im nic poza po innych nic większego poza tą olbrzymią marchewką właśnie, jaką jest bezpieczeństwo nasze nie możemy już dać musimy przed kupować jeszcze dodatkowo ale gdy ów to działa już, że płyty, by tak wciąż OZE, żeby ktoś coś mu zrobić albo jest niewolnikiem albo oni dostają marchewkę podobno Tomato marchewkę w postaci bezpieczeństwa na drodze może niezdolnych do izb chorych na morze parasoli i raczej kupując nóż nie zakłada pan, że pana zabije tylko po kolei oraz samochód też jak gromadzone są to się wszystko zgadza tylko, że do w takim razie jak namawiać ludzi, a konkretnie co im mówić, żeby jednak to bezpieczeństwo było wystarczające, żeby nie przekonywać, że my musimy wam jeszcze dodatkowo oddawać inne różne rzeczy mam ludzi, którzy są z tym tegoż nauczyć w szkole jazdy drudzy są w stanie się nauczyć poprzez właśnie tego typu akcje, że robimy słuchaj aha no rzeczywiście winien jest wolnym mieście de Nomine żona bardzo fajnie, że polityk powiedział trzeci musi dostać mandat, a czwarty typu Frog może, by dolać przez tydzień po tych kijem i oni zrozumieć tak i to są tego typu aspekt pytanie, dlaczego ojciec trzyletniej scenę wchodzi na jezdnię pod autobus w wydaniu naszego nie wiem nie jest w stanie dać odpowiedź Gatesa nie były tak to miasto pytanie, dlaczego osoba niewidoma i niedowidząca weszła pod tramwaj jest w stanie w lasku powiedzieć nawet dziś temat miał żonę to już widzę, że n p. słup trakcyjny stał w takiej odległości rzutu rzutom turyści mogli zauważyć rządami idzie on też mogli zauważyć, że jest on to pan mówi o tych 3 filarach PRB infrastruktura prawo egzekwowanie i edukacja edukacja wzrostem i bez tych 3 rzeczy nie da zrobić, bo w poza tak niestety słyszy o 3 odsłony zadają mi się tego zadyma natomiast bardzo fajnie, że jest pod Wawel to widać jest konsekwentna infrastrukturę jak w Chodzieży po owalnych Ujazd Jerozolimskich konsekwentnie borowina ścieżka chodnik miejsca parkingowe poprawa sygnalizacja osób natomiast problem polega na tym, że kierowcy uważają, że to jest przeciwko nim, a nie dla nich, że ten rowerzysta jadąc bezpiecznie po drodze zawodowej nie będzie też stwarza już w bez jej niebezpieczeństwa kiedyś jechało razem z nimi w środku i tego z zarządu miejskich na róg nie tłumaczy, że to nie jest przeciwko kierowcom, że to jest dla wspólnego bezpieczeństwa, że skoro ja ci zabiorę to po pół metra z pasa Adam rowerzyście to nie jest wasz teraz rzs jest panem tylko, że 1 drugi czuje się bezpiecznie, a przynajmniej takie założenie własnej edukacji nie nie wychodzi na na zewnątrz tanich i informacja, że Słuchajcie to nie jest przeciwko komukolwiek to jest dla nas wszystkich, a ich i tego nie ma kiedyś chciałbym, żeby krajowa rada bezpieczeństwa ruchu drogowego te stworzą fundusz to dlatego, żeby można po wyborze cudowne i teraz i osoby marzy się z przykładu z Australii działanie mają przecież fundusze od bardzo dużo tych poszczególnych poszczególne rejony i tam finansują te zmiany mają i krzyża pojawia się Ignasiak jeszcze się innym nie mówiliśmy, że do pana Mateusza jeszcze nie dotarło na talerz jest zakładam, że będąc w Nysie sam będąc bankowcem musi kiedyś do niego dotrzeć też do pana premiera ta jest tak nie wiem czy na ty jesteś szczery smutek, a kiedyś powiedziałem taki slogan, że to licencji, więc w pole suszarką nie zrobi tego dla Hanki Donka i Bronka tylko dla społeczeństwa i pojechali powie, że ani Hanka ani daleka nie Bronek mieli pretensje tylko ci, którzy po niego w zauważalny zobaczymy jak to będzie czwarty warszawski tydzień bezpieczeństwa ruchu drogowego rusza w poniedziałek od jedenastego do 17 czerwca 7 dni w poniedziałek akcja dzwonek urząd dzielnicy Śródmieście mnóstwo we wtorek akcja pierwszy urząd dzielnicy Ursynów w środę 13 czerwca właśnie ta konferencja LG Life ne z domów wolno 14 czerwca akcja 50, a 5 0 droga krajowa nr 5 7 Mszczonów 15 czerwca warsztaty drogowe volvo Car Poland 16 czerwca to już w weekend piknik Warszawa jedzie na wakacje bulwary Pattona i 17 czerwca na zakończenie wyścig rowerowy Puchar burmistrza Mokotowa na pikniku i wilgoć i wrócić tak, bo to jest właśnie też do końca trzeba dopytać o jedzenie już ma pochodzić Ińsko 3 3, jeżeli chodzi jak te 50 50 tam się zgodził pan Michalczewski na przyjęcie nas o 2 i musiał się nie chciała zgodzić natomiast bulwar Pattona zamienić na kanał Żerański z uwagi na niski stan Wisły bardzo ważne jest tam uda się zrobić pokaz ratownictwa wodnego wspólnie z dzielnicą Biała dobra to co i co jeszcze na pikniku na pikniku tak pokażemy jak prawidłowo zapiąć rower jak prawidłowo zapiąć dziecko jak mnie zabić dziecko poduszką powietrzną jak i nie liczy sobie nowe lub cofając, ponieważ czujnik parkowania jest inna zderzaku ani na bagażniku rowerowym dyskusjom kamera pokazuje na odległość, czyli Kennedy amen i na prześcignięcie myślowe także w momencie to jest tutaj to jest ta aspekt oczywiście dmuchańce takie, że z wata cukrowa dla dzieci ma to też musi je w jakiej nasz zielnik najlepsza zachęta do wszak z, ale pokaz ratownictwa wodnego z udziałem policji wodniaków bezpieczeństwo wodne to też się z inicjatywą dzielnicy i to o bardzo fajna rzecz, że żeśmy połączyli te 2 rzeczy, że nie jesteśmy na obu brzegach Wisły osobno tylko razem to możemy je wzmocnić to chcemy rzeczywiście po ozdobić jako taką piguły dużą dużo to kosztuje zdrowia dużo to kosztuje, bo biletów Narodowego Banku Polskiego, ale 1 9 i takie insekty Kafel myjek będą 2 4 jak krajowa rada bezpieczeństwa ruchu drogowego to są ci partnerzy Stalina cały tydzień bardzo dziękuję tym, którzy te poszczególne inicjatywy wspierają chociażby to ukłon dla volvo i że chodzi o konferencji co tydzień jest dostępny dla wszystkich czy jednak co jakiś ograniczenia, ale właściwie akt i właściwie nie ma nic jest limitowana w konferencji, że 5 4 miejsce w nadzień dzisiejszy pisze pan się miejsce znajdzie jest z tym, że ktoś napisze na Sobieraj małpka drogi ma zaś LOK od i że chce udzielić wziąć udział takiego w Walencji częściej będą miejsca to o weźmiemy, ale jeżeli mówi po angielsku to jeszcze lepiej będziemy mieli prostą miej słuchawek do rozdania, bo to choćby ten wykład trzeba zrozumieć, że nie jest tłumaczy, że w związku z tym symultaniczne można coś skopał staje się tylko dodam, że gość z Francji, czyli właśnie mówiącą o konferencji o całym założeniu od całej strukturze drewna jest będzie państwa i moim gościem z rad dzielnic skołowany w inne już 16 czerwca dokładnie za tydzień czwarty warszawski tydzień bezpieczeństwa ruchu drogowego przypominam rusza już w poniedziałek potrwa do 17 czerwca Adam Sobieraj na fundację drugi Mazowsza i Polski związek Motorowy był państwem moim gościem organizator tego całego tygodnia na świńską poranku bardzo bardzo dziękuję i Krzysztof Woźniak kłaniam się jeszcze zaprasza dzisiaj na 1 2 2 0 na zmotoryzowanych już za kilka minut informacje Radia TOK FM pani dr Dorota Sumińska i wieża zwierza Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SKOŁOWANI

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA