REKLAMA

"Nie chcemy wypchnąć ruchu samochodowego z miast"

Data emisji:
2018-06-13 18:40
Audycja:
Analizy
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
12:54 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

audycja analizy Agata Kowalska przy mikrofonie, a z nami telefonicznie już kolejny gość pan Paweł Górny przewodniczący stowarzyszenia społeczny rzecznik pieszych w Bydgoszczy i od niedawna wiceprezes federacji pierwsza Polska dzień dobry moment właśnie z, mówi że nie od niedawna, dlatego że federacja pierwsza Polska to jest zupełnie nowa organizacja dopiero co powołana Annie, ale są w niej członkami ludzie, którzy od lat zajmują się tematyką ruchu w polskich miastach i Rozwiń » zaraz porozmawiamy o tym dlaczego po 3 równa była aż federacja, ale powiedzmy najpier w, kto poza Bydgoszczą do federacji przystąpił w jakie miasta takiego trenera traktowana dosłownie kilka-kilkanaście dni temu znajdowali się działań lokalnych w wielu polskich miastach, gdzie aktywiści poszli się do wniosku, że chciałbym się połączyć siły i to są osoby stały ląd Vernon Gdańska Szczecina Warszawy kilku stowarzyszeń Lublin sieć mocno reprezentowany w rankingu krachu Gorzów Wielkopolski także miasto naprawdę tutaj po i to różnej wielkości tanie, a problemy luka i dużych metropolii lub po prostu przeciętnego polskiego miasta i dziś oraz tych problemach porozmawiamy, ale jeszcze, zanim o tym, cieszymy jesteśmy wszyscy każdy z nas choćby na najbardziej nie lubił chodników i chodzenia co jakiś czas musi z tego swego ukochanego auta wysiąść, więc trochę powołanie federacji pierwsza Polska tak powołanie federacji wszystkich ludzi na wydawałoby się to oczywiste skoro pierwszymi taśmy wszelkie to powszechnie tak to potrzeby tego ruchu pieszego powinny być powszechnie uważane nie da i kartograf do tego dostosowana jednak codzienna rzeczywistość pokazuje, że tak nie jest, a właśnie brak przeciwnie ogrom pieniędzy i wysiłku infrastrukturalnego polskich samorządów i ja poprawiania i lato, który typową dla komunikacji indywidualnej dla komunikacji samochodowej, a jakże często z darami szli urwane chodniki wiecznie logiczne ciągi piesze i lokale, mimo że pierwszym takim przepchnął to jednak infrastruktura polskich miastach jest poważnie zaniedbana scenie, ale pomyśl dlaczego, bo przecież rzeczywiście się temu przyjrzeć bliżej zachowaniom też ludzi i po aspiracjom to wydaje się, że pieszymi jesteśmy wszyscy, ale niechętnie co zawsze robimy wszystko, żeby pieszymi nie być i być może za tym idą decyzje i wydatki władz publicznych one wspierają ten ruch, który dnem dla nas najbardziej komfortowy w większości przypadków ne sta -li, który to jest ruch odpowiedź pada ruch indywidualnych aut prywatnych tak oczywiście pewnego mnicha i to jako brat papieża Polaka absolutnie nie walczymy z ruchem samochodowym ma być, bo jakoś zauważalnie mniej liczne w ogóle wypchnięty z dnia, a tylko o kulturze pewnego rodzaju Szymon Biel mamy dużą ilość podróży w ciągu dnia na dłuższe dystanse natomiast, jeżeli mamy ruch, który najczęściej dniach tak się zdarza szalik i dolara dziennie trafia do pracy o tej samej trasie codziennie mamy inne narzędzia Telekomunikacja publiczna dużo większy udział ruchu pieszego dojścia na przystanki przesiadki i mamy rok typowo lokalnych osiedlowych inny środek komunikacji komunikacja rowerowa, a już, łącząc te wszystkie tak naprawdę to właśnie ruch pieszych, bo umożliwia korzystanie z tych pozostał on z firm nowość, ale rok temu, a jednak priorytety są to odwrotny, bo po prostu kierowców samochodów najbardziej widać żadnych korekt Ondine nie tylko trudno sobie wyobrazić korek na drodze rowerowej czy nawet ręki na chodniku rynek jeśli się kłócili to bardzo źle i bardzo elastyczny sposób poruszania się ogromne zalety, których są w oczach euro i samorządu na nie tyle dba, o ile właśnie przez to, że Pekin uważany był nieunikniony uważa program one jakby istniała lub innej roli w rzeczywistości tego mieliby Randstad i ma rację z tą elastycznością ja ostatnio zaobserwowałam, że w Warszawie z zupełnie zagrodzono chodnik, który znajduje się tuż obok drogi dla rowerów nie postawiono natomiast tam żadnej żadnego znaku kierującego pieszych, gdzie indziej i okazało się, że i piesi rowerzyści mieszczą się wprawdzie mało komfortowo nadajemy już w wąskim dosyć pasie drogi dla rowerów i samych na rynkach w prowincji Ghazni, ale rodzi oto, że znaleźli się wszyscy na tym na tym 1 pasie jakoś sobie radzili, gdyby taka sama sytuacja miała miejsce na nad rodzajem myślę, że jednak im 1 pas ruchu na trasie Łazienkowskiej mamy alarmy we wszystkich mediach Otóż to wiadomo Winiar korek wypadek ktokolwiek Otóż to Duster 1 elementu i jeszcze to czas o kolejnym wspomnieć przetarte potrzeby są, jakby niezauważalny pomijane dotąd nie ma w nich inne Pekin wspiera sport indywidualny, który zimą ma cechuje się parki w bankach 1 bardzo tragiczną cechą jesteśmy krajem, który ma najwyższy wskaźnik wypadków komunikacyjnych około 3 00 0 osób rocznie co roku od lat, choć nie da się pomału zmniejszana w sposób niezadowalający ginie na polskich drogach to są nasi krewni nasi współpracownicy nasi przyjaciele i toteż jest rozproszony tak to niech 3 00 0 osób jak i 1 fragmentu kraju, gdyby porównać z krajami Unii Europejskiej i to nie tylko w zachodniej części, ale również kanie, które dołączyły w tym samym czasie to pod Katy przez parkiet com 12 października to właśnie nieproporcjonalnego finansowanie infrastruktury i budujemy kaczkę z samochodu na bardzo szybkiego ruchu również zmian w auli jesteśmy dziś są wypadki, że mogło, że jechała w not delegowany na nie dodał tego, ale przecież wielu ginących w tych 3 000 to są piesi to ginący na przejście dla pieszych i na chodnikach czy tam zwolnić się bezpiecznie, ale znając diagnozę połowa ofiar pierwszy wśród osób pieszych ginie na poprawnie oznakowanych przejściach dla pieszych Borsuk na mniejszą prędkość brawura polskich Romów z tak, ale zaznacza, że jak macie plan, dlatego że w nazwał pan rzeczywistość mam wrażenie, że prawidłowo, czyli pieśni, ale nie wiedzą, że są pieszymi ta grupa nie ma tożsamości nie czujemy się jako społeczeństwo odpowiedzialni za ten rodzaj ruchu wszyscy się przejmują korkami samochodowymi częściami mój szef jakością komunikacji publicznej jakością ruchu pieszego nie przyjmuje się praktycznie nikt politycy kompletnie nie zauważają problemu jedyne rozwiązanie, jakie mają to kamizelki odblaskowe dla tych z nas, którzy nie mają szczęścia wędrować chodnikami i wiedza jest wasz plan na tak tragiczną smutną i bardzo bardzo trudną rzeczywistość polityczną Kamila powołanie federacji ogólnopolskiej dokładnie ma to na czarnym sinym ogólnopolskiemu o tym, mówić zarówno dla tych lokalnych samorządów, jaki na poziomie władz krajowych o potrzebach tak i to poniekąd pomysły jakiejś grupy osób, która właśnie tak jak mówiliśmy dzieciaki wąskiej grupy osób, które nagle twoje potrzeby też chciałaby, żeby załatwić tak tylko zwrócenie uwagi są powszechne potrzeby na terenie każdego mieszkańca Otynia w takim kraju niestety bardzo poważnie ignorowane do tej pory, a jednocześnie importowanych do potrzeb rodziny na wiele innych kłopotów jak właśnie korki część tego na komunikat indywidualna przeznaczona na drogę nie tak no i tu nie chodzi tylko poruszanie się pierwsze kolejki długie marsze jakoś po prostu nie broń Boże miękkie w Syrii w kajakowych i nie chodzi nawet nie chodzi o odpowiednie w przypadku środowisk rowerowych o promowanie ruchu rowerowym radarowego w tym przypadku pierwszego tak nie widać promowania, bo nikt jakoś reklamować specjalne kochać klubokawiarni niech to, a także promowanie oddychanie oczywiście, że nie odzywa w Gdyni styl życia promować alternatywne sposoby szczególnie w miastach szczególnie ten uprawnia do, bo to organy inne cele inne kłopoty właśnie kłopoty z korkiem ze smogiem 3, ale w bardzo pojazd wypisała kilka problemów takich takich zwykłych problemów pierwszego w polskich miastach i to jest tak brak chodnika stanie na światłach w nieskończoność, kiedy przejeżdżają pojazdy przeciskanie się między zaparkowanymi autami chodzenie dookoła skrzyżowania w bardzo często Wyki zupełnie czasie od dać od skrzyżowania, żeby przejść przez przejście znów wróci do skrzyżowania znów pójść do innego przejścia i t d. i wszystkie te dni albo nawet oddalenie się przystanków autobusowych i wszerz przy przesiadkach, ale wszystkie te problemy są spowodowane, gdy to priorytetem dla aut i teraz mam wrażenie, że to, o czym wy wychodzicie wasza wasza agenda zawsze będzie stykała się z bardzo silnym odzewem z priorytetem dla pieszych to zarazem jakieś ograniczenia dla aut prywatnych, a tego jak Polska długa szeroka i nikt nie będzie chciał, a już na pewno nie będą tego chcieli posłowie parlamentarzyści, którzy mają władzę nad przepisami, choć do kodeksu ruchu drogowego nie da się tak silna w każdym programie na dnie wieczorami na chodnikach też pewna nić ciągłości plotki, które tak mówiliśmy będzie dobudowany chodnik tak tylko pojemnych nie brakuje po drugie, Th Italia podróże bilety po drugiej stronie ulicy klasztornej kierowcom to nie przeszkadzała, jeżeli kreowani na talerz lato będzie oznaczało albo zwężenie jezdni, a po likwidacji po miejsc parkingowych zawsze jest jakiś koszt zawsze ktoś komuś musi trochę ustąpić ja mówię o tym, postępowaniu, że rzeczywiście jest poważny problem, żeby zauważyć, że ta druga strona piesi jest najbardziej upokorzona najbardziej dyskryminowaną najbardziej zagrożona jeśli chodzi o bezpieczeństwo ruchu drogowego i najbardziej nie wysłuchano, więc dysput potężny huk i stwierdził, że nie zawsze to będzie kosztem, bo mamy i czy technologia może pomóc tak czy po prostu gigant COVEC fragmenty terenu odnaleziono jednak w mieście po pierwsze nie ma co to będzie znana jak będzie po to, właśnie mądry samorząd był utrzymany na poziomie samorządów, bo przepisy krajowe mówią, jaka powinna być budowana droga EKUZ faktycznie wybudowana to są to biuro projektowe nad leczenia poszczególnych samorządów problem i będą identyczne z tymi, jeżeli poszczególne samorządy w rozumieniu i ciągnie go właśnie odwrotną Novika ta, że to jest warte promowania Leppera Marka dofinansowania nie będzie używany tam też kosztem czegoś podobnego przecież, że sytuacje były inne rowerzystami także drogami dla rowerów na środkach bezlitosny świat na promowanie zdrowia wyciągnięcie ludzi, ale i tak naprawdę dla samorządu jest to korzyść modeli lub rozkwita, ale my do niego jest różnica między ruchem pieszym rowerowym sam paniom, by nas wcześniej ruch rowerowy zagrali też moda na Zachodzie ludzie jeżdżą na rowerach to się kojarzyło z czymś nowoczesnym przyjemnym zdrowym i ogólnie dostępnym dla wszystkich ruch pieszy jest tak zdegradowany jest uznawane za najbardziej uciążliwy nieprzyjemny niekomfortowo i rozluźnia mięśnie nie może mówić w Obornikach i ruchem i lubię najbardziej odporni na kilku latach jest uciążliwy dla poruszającego się pieszo przeciskanie się po krzywych chodnikach jak coś innego niż brakuje nie tegorocznej uciążliwe ani ani jaka jest ujęty w Brukseli uwagi, jakie jest ważne i o to chodzi jak zwrócimy uwagę, jakie w derbach Avię na wszystkich genów, o których mówiliśmy to przede mną Otylii dość, że również taką oto, która trzyma inny tak ma być wielka niewiadoma, jakie drogi od gminy Szczecinek dąb Dąbrowa ten termin moherowe inne i tak makiety budowanych lokali dla Unii i Artura Sobiecha i pochwalił też najczęściej wśród, których przy większej liczby te, którym dzieci i remonty kochali atrybutów odpowiedniej jakości należności od położenia tapet potrzebny określane są przez zarządców drogi, która w linii 1 4 samochody jeżdżą do miejscowości dla nich największym kłopotem to co piją tanie wino to, że w tym korku, a także religijnego Baniak dyrektor zarządu dróg w niektórych dużych polskich miastach są na tym nie kończą kandydowania nagle zupełnie inna scena zupełnie inne osoby rozwiązanie to Górny wiceprezes nowo powołanej federacji pierwsza Polska był państwo i moim gościem jak państwo słyszeli telefonicznym prosto z Bydgoszczy, gdzie jednocześnie jest przewodniczący stowarzyszenia społeczny rzecznik pieszych bardzo dziękuję za spotkanie z i dziękuje też pani znaczyło to były Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ANALIZY

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. W aplikacji mobilnej i na stronie. Z pakietem "Aplikacja i WWW" podcasty TOK FM zawsze pod ręką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA