REKLAMA

"Zimna wojna" zawdzięcza sukces w Cannes swoim producentom

Data emisji:
2018-06-13 20:00
Audycja:
Salon Radia TOK FM: Szczerotok
Prowadzący:
Czas trwania:
47:16 min.
Udostępnij:

"Zimna Wojna" to film w reżyserii Pawła Pawlikowskiego, znanego dzięki oscarowej "Idzie". Film, który zapowiada się na międzynarodowy sukces, który zachwycił widzów już w Cannes. Jak wyglądało jego powstawanie z nieco innej strony? O tym w Szczerotoku, którego gościem jest producentka Ewa Puszczyńska. Rozwiń »

To ona była obecna przy powstawaniu jednych z najlepszych polskich filmów ostatnich lat, "Idy" i "Zimnej Wojny" właśnie.

Kim jest producent filmowy? Jak widzi go typowy zjadacz popcornu i jakie stereotypy narosły wokół roli producenta? Czy to właśnie on stoi w głównej mierze za sukcesem filmu? Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Dobry wieczór państwu, zapraszam na Szczerotok, Tomasz Raczek. Dzisiaj moim gościem jest pani Ewa Puszczyńska, dobry wieczór państwu, dobry wieczór pani Ewo. Pani realizuje moje marzenie na temat filmu. Czuję się jak wróżka. Od kilku lat, od kilkunastu lat byłem przekonany, że przyszłość polskiego kina zależy nie tylko, jak zwykliśmy myśleć od reżyserów, aktorów, od dobrych scenariuszy, o czym się mówi, ale przede wszystkim od dobrych producentów. To jest taka grupa zawodowa, która dawno, dawno temu nie istniała. Nawet nie tak dawno temu jeszcze jej w Polskim kinie nie było i dziś już możemy powiedzieć, że pierwszych prawdziwych producentów mamy.  Rozwiń »
Ja jestem o tym, przekonany i taniej i właśnie jest takim typem producenta czy producentki, która realizuje to moje marzenie, bo nie tylko potrafi pani doprowadzić do wyprodukowania filmu, ale zależy pani jeszcze oprócz frekwencji na tym filmie na jakości tego filmu noir jest pani obecny przy powstawaniu najlepszych filmów ostatnich lat to są akurat z firmy Pawła Pawlikowskiego idea i obecnie na ekranach kin zimna wojna jest po pierwsze, dziękuję pani, że pani jestem po 2 wysokich dać jak pani rozumie swoją rolę właściwie kim jest producentka i kim pani chce być jako producentka to znaczy czy widzi pani siebie trochę inaczej niż n p. stereotyp producenta co trudno powiedzieć coś z tym stereotypem producenta to różnie bywa, bo może popatrzeć na wielkich producentów amerykańskich kina amerykańskiego, a producentów rozwijających się Przemysław filmowych nazwijmy się tak jak to pan powiedział, że jeszcze niedawno nie było w Polsce takiego zawodu to jest prawda i nie do końca jeszcze wszyscy sobie zdajemy sprawy nad czym zawód producenta polega ona pojawiła się również taka nazwa producent kreatywny prawda z, a więc my ja myślę, że w moją rolą tak jak ja widzę swoją rolę jako producenta czy też producentki filmowej za absolutnie zrozumienie reżysera czyli, czyli bycie dla niego partnerem EMC za jego szefem ani jego szefem nie po amerykańsku producenci dostali ci, którzy mają ostatnie słowo tak to jest to jest to jest tzw. kino producenckie, które oczywiście u nas w Polsce też istnieje też jest uprawianej bardzo dobrze natomiast nie ze wszystkimi reżyserami ze wszystkimi twórcami nie nie ze wszystkich nie nad wszystkimi projektami można pracować właśnie taki sposób, jeżeli się pracy jest wizjonerem z artystą przez duże, a takim, jakim jest Paweł Pawlikowski tutaj mówię to absolutnie z pełnym przekonaniem to po prostu ich wiara w jego sztukę wiara w to co on chce pokazać się za absolutnie podstawą współdziałania to jest wiara i zaufanie, a i myślę, że ja właśnie chciałabym być takim partnerem dla reżyserów Jana nie jestem szefem oczywiście jestem szefem dla ekipy jestem szefem, kiedy zbieram pieniądze jestem szefem, kiedy organizuje są prace natomiast, jeżeli chodzi o tworzenie to już szefa nie jest moją muszę po prostu pójść za artystą, a ja tak sobie tak wyobrażam wynieść myślę, że mamy pewną wrażliwość myślę, że mam być może jakąś tam wrażliwość artystyczną natomiast absolutnie nie uważam siebie za artystkę czy za artystę natomiast znam to szczęście prawo wyboru tak mi się w życiu ułożyło, że mogę pracować z ludźmi, którzy są, jakby moim narzędziem ja to co czuje to co rozumiem tak jak patrzy na świat mogę przez nich przekazywać myślę, że dlatego jest to taka dobra współpraca boja nie nie musieli mnie, gdyby siłą narzucać sobie czyjegoś poglądu czy niszczyć wizji, dlatego że taki mam zawód tylko on tylko myślę, że jest to po prostu symbiotyczne ja po prostu to rozumiem tak jakby się wcielam z tego Warlikowskiego czy tak jakbym chciała się wcielić się i robić dokładnie to samo no dobrze nam odpowiada pani za kasę i może się zdarzyć, że reżyser wymyśli coś takiego albo postawili jakieś takie warunki i zapotrzebowanie wobec produkcji, które jest bardzo kapitałochłonny, czyli krótko mówiąc bardzo drogo kosztuje i ani co bieli czy trwałej mówimy o wrak z za żadne skarby mi się to nie zwróci przecież poniesiemy klęskę nie da się na tym filmie zarobić i co wtedy pani Rabiej no skoro reżyser para Paweł Pawlikowski jest reżyserem tak znakomity w niego wierzę, bo jest świetny NATO musi w takim razie zrobić to o co mnie prosi czy i że pani do niego nie mówimy, a słuchajmy tańsze niestety nie bilansuje ja tych pieniędzy nie ma nie mogę ci tego zrobić, więc zmienić te swoje plany wg tego co ja czy mogę dać nieco zawsze jest pewnego rodzaju kompromis oczywiście, że zawsze są problemy zawsze na nie zawsze, ale bardzo często przy każdej lekcji filmowej są problemy finansowe zawsze wizja reżyserska jest być może ciut większa niż są niższe niż budżet, ale myślę, że to wtedy trzeba znaleźć kompromis albo po prostu trzeba wierzyć w to co to myśl naszej współpracy z wałem jest, że każda zmiana wszystko, czego oczekuje, o co prosi go do poprawy nie żąda tylko w prasie rozmawiamy jest zawsze o to, żeby ten film był lepszy, a to wynika również z procesu z ze sposobu w jaki prawo pracuje u nas nie ma zamkniętych etapów znam też scenariusz potem się przygotowujemy apotem kręcimy otaczające, gdy strona po stronie ten scenariusz, a ich na końcu idziemy montujemy film jest postprodukcja i dajemy gotowe dzieło nie wszystko jest płynne to jest proces twórczy pewnym czy czasami sobie tego nie uświadamiamy, dlatego że orzekł, że kino to jest również dzieło sztuki to kino to nie tylko opowiadana historia, a i scenariusz scenariusz jest literatura prawda w okresie jakoś tam odbijamy, na podstawie której ja ten film finansuje, ale film to jest wszystko to jest cała tkanka niezwykle złożona, a i tak naprawdę widać tę tkankę dopiero jak stajemy w na konkretnej lokacji w konkretnym miejscu z konkretnymi aktorami ze ze statystami z tymi kolorami, które mamy wokół, a wiemy, że one będą czarnobiałe szare na ekranie i to wszystko dopiero składa się na to czy Czyż to co napisaliśmy to rzeczywiście jest prawda, która w pani przeczytała na papierze czy też absolutnie brzmi fałszem nieprawdą sztucznością, a który absolutnie chcemy uniknąć, więc dopiero wtedy, kiedy to wszystko jest można tak naprawdę podjąć decyzję jak dana scena ma wyglądać czy ona będzie dobra czy nie, jakby w pewnym momencie dopadł też mówię, który w swoich wywiadach po prostu to dość mamy za filmem Dymek to jak gdyby to troszeczkę role się odwracają to my jesteśmy mówi nam tak to cała sytuacja ona namówi jak dalej mamy pójść w prawo czy w lewo, jaki krok mamy zrobić dużo mniejszy, ale i i to nie zawsze jest także powiedzmy najkrótsza droga jest najlepsza czasami trzeba gdzieś sobie naokoło pochodzić wyda też jakiś szlak, żeby dojść do tego właściwego punktu, ponieważ to, skąd się pani wzięła taka rozumieją ca czująca znająca się na rzeczy nie było tego zawodu nie było żadnych szkół, które uczą producentów w Polsce pani mówi trochę jak wizjonerka jak jak Edward Gordon Craig, kiedy w wielką reformę teatru i k i rozumiał że, że trzeba wyjść poza tekst, że trzeba dać wszystkim sztukom równe prawa, a wtedy w teatrze ani zdecydowanie wychodzi swoją świadomością ponad, ale takiego organizatora biznesmena, skąd się pani w działaniach panią poseł Ewę jak to w którymś wywiadzie przy okazji, gdy powiedziałam, że przesądy kina z ulicy na to mój syn powiedział mamo należy BOŚ HFT, więc dalece rzeczywiście prawda też jeszcze prawda jakieś tam różne zawody po drodze jak skończyła anglistykę na potem miałam małe dzieci i pracowała Anna c bardzo lubiłam zresztą podobnie jest malowana prace w domu ja tłumaczyłam neon listy dialogowe do do filmów telewizyjnych głównie aut i pewnego razu tak, żeby te historie absolutnie skrócić nie nie zanudzić słuchaczy to auto było także boksu dostałam telefon tak z Opus filmu Opus wtedy robił głównie reklamy chilijskiego prozaika doc. Kik tak z kulturą przez stronę wyprodukowane idei teraz zimną wojnę, ale ich pobór potrzebowali kogoś z dobrym angielskim, bo był jakiś spór z agencją reklamową, a wtedy agencje były głównie obsadzone ludźmi z zagranicy, bo to były początki wielkiej reklamy w Polsce rewersu szukano kogoś z dobrym angielskim to by pojechał z właścicielem z Piotrem dzięcioły z właścicielem obóz i po prostu na takim spotkaniu tłumaczy znajdą się tak stało byłam wszystko się udało nam na stan zapłacono mi honorarium potem za jakiś czas ponownie dostałem telefon zna już pojechałam i pewnego razu po kilku miesiącach dostałam telefon z pytaniem czy mogłabym tłumaczyć na tzw. kipiel mienia oczywiście nie miał wtedy pojęcia, o co chodzi na i okazało się, że to jest takie spotkanie przed przystąpieniem do zdjęć do reklamy tzw. przyp redakcji miting, a on i miałam tam tłumaczyć dla reżysera, który na szczęście był operatorem dla Włocha Stefano portal do dołu di min nazwisk nie będę pewnie do końca życia pamiętać, a im Anny od odważny skok po angielsku widać też bardzo dobrze udało wszystko było dobrze i za kilka tygodni trwać 3 tygodnie dostaję telefon na domowy wtedy jeszcze nie było komórek jak natychmiast mogą przyjechać do studia naukową, bo Stefano właśnie zwolnił tłumacza którym, który miał dla niego na planie pracować poproszę o mnie tak się złożyło, że mogłam sobie do życia szybciutko dosyć przeorganizować pojechałam na długo ową, a on i zdobył już to było śmieszne nie zagwizdał Łukasz lat po śmierci taty były zdjęcia do Nałęczowa Janki też to dane pamiętać, gdy zdamy brak reklamy absolutnie chyba tylko reklama wtedy, ale lała się ta woda strumieniami źle dokręcili studia były zdjęcia nocne gdzieś tam weszliśmy w noc jak tłumaczą po prostu reżysera, jaki kraj oczywiście nie miał wtedy pojęcia o słownictwie fachowym, więc różne śmieszne przygody się tam zdarzały, ale jakoś, toteż poszło to się udało w i na końcu pamiętam już wszyscy byśmy strasznie zmęczeni ja też i tłumaczyła wydawała się, że dalej pracuje bardzo tłumaczą okazało się, że jak tłumaczy z polskiego na polskich rozmawia z dnia zabija wam pośrodku i tłumaczyłem sobie taki początek obecne w mojej kariery, a potem rzeczywiście Piotr Dzięcioł zaproponował mi pracę w pulsie i tak się zaczęło zaczęło się od reklamy produkowania reklam aż któregoś dnia na takim właśnie na PIT wiem jak kiedyś liczyliśmy bąble powietrza w płynie do mycia naczyń do tzw. znał już tak się Otóż, czyli art, czyli takiego ujęcia na produkt, a i zdobyła aż któraś godzina rzędy wtedy z wężami ja nie mogę resztę życia spędzić na jedzeniu bądź byli, ale wtedy właśnie za cieszyły się filmy fabularne w busie wtedy przygotowywaliśmy się do Ediego i mogą sobie tak, by obserwować z boku jak to się dzieje przy filmie fabularnym, a potem było ważne mieć z Chin i tam już byłam tak rzeczywiście na planie pomagam przy organizacji, bo to była koprodukcja z sosem z Luksemburgiem i mój angielski tam się na coś musi tak się po prostu uczulam zawodu po prostu na polu bitwy, ale produkcja filmu to przecież nie tylko świetnie język nie tylko znajomość tego jak film powstaje, ale także umiejętność nie tylko zorganizowania pracy, ale tu też zaplanowania pracy i zaplanowania całego mechanizmu produkcji, a także mechanizmu finansowania tego w czasie nie można nauczyć tak przez oglądanie przyglądanie się, że najbardziej można się nauczyć się przez praktykę i współpracy z ludźmi bardzo doświadczonymi, który się podpatruję jak duże korekty ją błędy na początku są takim parasolem ochronnym nie pozwalają człowiekowi zginąć i rzeczywiście w busie miałam taką opiekę taki parasol ochronny i mogłam się rozwijać mogłam się uczyć Penn, ale te rzeczywiście to może zabrzmi głupio ACo powiem, ale to jakoś tak tak po prostu przyszło tak tak po prostu się nauczyłam, ale ja bardzo szybko zaczęłam wiatr we mnie inwestowały bardzo szybko zaczęłam wyjeżdżać zagranicę wyszukiwała sobie różne różne kursy różne spotkania i oczywiście Get IT na początku finansował, ale potem się okazało bardzo szybko, że już do mnie zaczęto zapraszać już nie trzeba było tego finansować to nie dofinansowano, więc się też, jakby bardzo dużo nauczyłam za granicą bardzo szybko myślę, że oprócz za granicą, ale gdzieś za granicą, bo to do 2  000 000 EUR piłkarz w Europie wyłonią one takie wrażenie, że jeśli działa film to jest to istnieje kilka światów jest niewątpliwie 1 z Chin amerykański jest inny świat wymyślony świat jest inaczej się finansuje wielkie studia albo też kino niezależne to są zupełnie 2 światy kompletnie inna tego od tego naszego tutaj Europejskiego świata filmowego zupełnie inaczej się filmy finansuje zupełnie inaczej się filmy w tym organizuje myślę, że my po prostu potrafimy to zrobić chyba jednak taniej mają, a równie dobrze może, dlatego że nie jesteśmy rozpieszczani dużymi budżetami, ale wracając do pana pytania jak to się dzieje no to właśnie tak to się jednak by człowiek uczy w biegu poza tym trzeba patrzeć, kto pracuje dookoła i z kim warto zrobić taki Team z kim warto pracować ja myślę, że ja mam taki taki dar obserwowania ludzi i myślę myślę, że mamy dobry kontakt z ludźmi łatwo mi te kontakty nawiązać, a w tym zawodzie bardzo to pomaga rzeczywiście tak sobie pan patrzyłam co kto robi co kto potrafi tak sobie tę uzupełniają uzupełniał swoją niewiedzę i ludźmi, których przyciąga do pracy zapewnia sam do współpracy i myślę, że dlatego też się udało, bo ja sama absolutnie wszystkie są nikt 1 osoba nie jest w stanie, jakby rzeczywiście wyprodukować dużego filmu to jest zawsze praca zespołowa praca zbiorowa również w tym dziale produkcji sam producent sam kierownik produkcji naprawdę niewiele mogę zrobić w dzisiaj rozmawiamy o filmie z trenerem Widzewa widziany od strony producenckiej gościem jest pani Ewa Gruszczyńska jest w tej chwili na ekranach wyprodukowany przez panią film zimna wojna Pawła Pawlikowskiego pierwszy weekend mamy za sobą jestem cieka w, jakiego rodzaju emocje towarzyszą pani, gdy n p. oczekuje się na podanie informacji o frekwencji w kinach i od tego zależy, bo przecież to dla nas obserwatorów to jest ciekawostka ilu widzów zobaczyło w ciągu pierwszego weekendu, czyli w czasie tzw. otwarcia nowy film na polskich ekranach, ale dla pani nie jest ciekawostka to jest trochę racji bytu to jest racja bytu, bo to od tego zależy czy film się spłacić jak w domu wiem czy zwrócą się pieniądze na razie myślimy przede wszystkim o tym, że wszystkie pieniądze, które wszystkie instytucje czy ludzie zainwestowali w ten w ten film, żeby można było ją wyprodukować 2 pierwsze, jakby zadanie to jest to, żeby te pieniądze im zwrócić czy nie wyjść na 0 z napadem oczywiście wszyscy oczekujemy mamy nadzieję, że w zakresie nie ma na tym filmie zarabiać, ale pierwszy etap to jest właśnie to i oczywiście czymś więcej widzów przyjdzie każdy widz jest sprzedany bilet, a każdy sprzedany bilet, ale proszę, żeby nie słucha czynie myśleli, że za każdy bilet każdy 20 zł wraca do kieszeni producentów wody wszystko jest potem podzielone przez właścicieli kin przez dystrybutorów po tym, jak każda cząstka tego nie będę wchodziła szczegóły oczywiście wraca do producenta, ale producent nie zatrzymuje wszystkiego dla siebie tylko musi się podzielić ze wszystkimi tymi, którzy pomogli mu film sfinansować, więc to jest cała taka skomplikowana dosyć machina i Grabina jak te pieniądze wpływają jak potem są rozdzielane między tych wszystkich, którzy właśnie finansowali ten film, a tego co jest bardzo ważne dla niemal zawsze takie motyle w brzuchu takie nerwowe oczekiwanie właśnie około godziny ranny 1 7 w tej powinnam wiedzieć, jakie są jak mogą po skończonym teraz zakończonym weekendzie Darek i wobec tego to zawsze jest bardzo emocjonujące go też inny rodzaj emocji niż n p . kiedy kiedy się mafii w Cannes nie jest taki nerwowa emocja dosyć nerwowa jak to będzie i ta jest ten atakuje takie taki sztorm roku to nie jest model tylko takich, których renowacja to mówimy chyba tyle się raz jeszcze więcej Rene Bach AW to 1 z SGH zależy też jest jakiś dorobek ruchu jak w, a nie jest także w środowisku filmowym przesyt takich sytuacjach za bardzo ważnych emocjonalnych, ale też z w sytuacjach, w których dużo zależy nerwy są tak napięte, że trzeba czymś się ratować nie wiem, jaki w środek uspokajający jakieś bieganie jakaś medytacja i talent, gdy w taki jest ruch ruch nie robi bardzo dobrze najlepiej w momentach takiego dużego stresu, kiedy nie siedzę w biurze nie gadam Name Jelenia g telefonów nie znają języki połączy z Pawłem to to najlepiej robimy sprzątanie to wtedy bardzo lubię sprzątać po prostu całą energię co jakaś taka frustracja stres złość czasami tak, gdyby wychodzi w tych miotła Szczotka szczękach, a i dietami bardzo pomaga myślę, że to co rzeczywiście ruch bardzo dobrze robi mi na głowę, a ja uwielbiam spacery takie szybkie spacery taki Palermo King ostatnio niestety coraz rzadziej uprawiam, bo to zwykle byłam zastygł w sumie co zajęło mi prawie 3 lata prace nad zimną wojną, więc już w okresie zdjęciowych to rzeczywiście zwykle byłam tak zmęczona, że każda godzina poleży Enia włóż ku była dla mnie na tyle ważna ze dary Matusz tam sobie tt wszystkie chodzenia po brzegi nie był nigdy mnie biegam, ale chodziłam bardzo lubię chodzić, więc tak ruch bardzo rewident bardzo dobrze robi mi na głowę i ekscesami właśnie takich momentach wyjątkowego napięcia, kiedy czujesz, że lekarz żyłkami w głowie pęknie to wtedy lubisz napić niewielki kieliszek koniaku albo wina po prostu to rzeczywiście jakoś tak i zasadach wszystkim tłumaczy wokół, ale również z tłumaczę sobie, że nie ratujemy życia ludzkiego, więc może trzeba powoli spokojnie mógłby rozważyć sytuację, że ten stres niczego Annie przyśpieszania pomagania rozwiązuje, więc to jest taka właśnie jest w samowolnym prawda samo przekonywanie się i właśnie czasami ta odrobina nieduża, bo zadłużania rat taki taki niewielki kieliszek koniaku jednak czasami mi bardzo dobrze to wtedy kiedy, kiedy jest stres napięcie, ale po drugiej stronie czasami też jest może i rodzaj stresu, ale przede wszystkim radość sukces zainteresowanie wszystkich dookoła poczucie bycia w środku ważnych wydarzeń duma to wszystko mam wrażenie doświadcza pani tego wszystkiego niedawno podczas festiwalu z kandydatami był prezentowany film zimna wojna Pawła Pawlikowskiego i tam on dostał nagrodę reżyserską za zrobienie tego filmu za chwilę o tym, bym chciał porozmawiać, więc po krótkiej przerwy proszę państwa zapraszam na druga część rat tylko gdzie pani Ewa Gruszczyńska opowie jak naprawdę wygląda prezentacja zimnej wojny w Cannes podczas tegorocznego festiwalu filmowego w witam państwa ponownie Tomasz Raczek szczera to w nim tanie za puszczenie Skra producentka filmu m. in. zimna wojna Pawła Pawlikowskiego, ale dziś przede wszystkim na tym filmie chciałbym porozmawiać i chciałbym, abyśmy wrócili do prezentacji tego filmu podczas festiwalu filmowego w Cannes, bo to, by dla Polski do polskiego filmu, ale wyrys i przede wszystkim dla Pawła Pawlikowskiego dla pani dla aktorów wyjątkowe dni w sztafecie opowiedzieć jak to się zaczęło film był pokazywany w głównym konkursie, a jakoś tak tak pierwszej części festiwalu akcją było dla nas ogromnym zaskoczeniem, dlatego że wszyscy nam mówili, że tyle, że jedno taki film, w którym nie ma gwiazd prawda style brytyjscy żadnych znanych nazwisk to oprócz tak oczywiście, ale to głównie tutaj myślałem o aktorach zwykle pokazuje się w drugiej części festiwalu i byliśmy na to przygotowani, że to spokojnie innym drugiej części festiwalu mamy sporo czasu, żeby to wszystko zorganizować przygotować tak dalej, po czym nagle niespodziewanie okazało się, że jest to absolutnie przed weekendem w pierwszej części festiwalu w czwartek, a jak oceniasz festiwal zaczął się w tym roku dzień wcześniej to wszyscy mówimy ojej czwartek to tak to tak jak kiedyś piątek 3 tys 1 znajdź największych z nich z najlepszych dni festiwalu i że to jest fantastycznie i im, że nic lepszego nie mogą nas spotkać w tym oczywiście była godzina, o której godzinie byśmy sobie zdał już obrażali, że nasz film jest filmem albo popołudniowym albo takim o tej godzinie dziewiętnastej 30 okazało się, że projekt jest o godzinie dwudziestej drugiej, czyli taka, a jak to żartobliwie w Cannes się mówi dla sukienek fryzur tak, czyli czy niekoniecznie dla takiego dobrego kinowego widza autostrada jest moment wejścia strefa czerwona wydzwaniają i bardziej efekt to najbardziej efektowny tak, ale my takie żarciki jak wiele różnych tam w Cannes krąży, ale okazało się, że oczywiście do mnie nie wchodziła w grę zmiana godziny tak to zostało przygotowane w 2 i jakimś celu wyszukanym się to rzeczywiście było fantastyczne przeżycie do dziś mówią to było to było dużo więcej emocji n p. niż przy Oscarach, a także przy Oscarach jak się jedzie z filmem nie angielskojęzyczny to tak naprawdę ten film nikt nie obchodzi ich stać kapitał, ale taka przystawek z Kato to, żeby jakiekolwiek media nas zauważyły to musieliśmy być tam prawie 4 godziny wcześniej na tym czerwonym dywanie Rex jeszcze praktycznie samotnie po tym, dywanie szliśmy, więc stał ktoś nas zauważył pan myśmy bardzo dobrą, a taniała co od dobrych pozycji, więc ona rzeczywiście starała się, żebyśmy się nie czuć źle mi może byśmy tam samotni, a natomiast dobierać dostanie Oscara to co rzeczywiście jest takie trochę większe zainteresowanie natomiast w Cannes od momentu, kiedy zostaliśmy zaproszeni do udziału w konkursie głównym od tego momentu potem, kiedy wiadomo było, kiedy mamy pokaz znaczony traktowano nas jak gwiazdy Ernst i 10 orzekł, że w Cannes naprawdę chodzi o kino filmy nie odtwarza nią celebryci istniał to wszystko co się dzieje wokół, ale kino od tak to kino i kosztuje sztukę pedagogikę jako sztuka o film od twórców ci wszyscy byśmy, gdybyśmy traktowali jednakowo jak jak gwiazdy tutaj Joasia była traktowana co my tak jak znikał Kidman byłaby traktowana jak zakuli Joanna Kulig, tak więc po prostu było niesamowite, że mieliśmy takie właśnie poczucie idąc tym czerwonym dywanie, gdy wyczytywano nasze nazwiska, kiedy grała muzyka z naszego filmu, a i potem, kiedy wchodziliśmy na tę salę, na której siedzi 2 pół 1000 osób i chyba dobrze pamiętam tamte na pewno powyżej 2 tysięcy i kiedy wszyscy biją brawo, kiedy światło padają na nas ogromne wzruszenie ogromne ogromna przyjemność ogromna satysfakcja no i ich jak co o tym czy czuliśmy to wszyscy chcieliśmy to wszyscy wszyscy zostali 1 powtarzamy, że to był najwspanialszy moment nawet moment wręczenia nagrody to już nie były aż tak wielkie emocje aż tak wielkie poczucie czegoś fantastycznego żebrze bierzemy udział w takim fantastycznym święci właśnie kina jako sztuki, a i myślę że, że to było największe przeżycie natomiast ze strony producenta to zawsze niestety jest taka ten nigdy nie ma także, że oka jak jestem tam gościem tak jak wszyscy inni moja rola jest taka, żeby jednak dopilnować, żeby wszystko do ostatniej chwili grały jak w zegarku czyli, żeby był materiał dostarczony na czas, żeby była zawsze zorganizowana takie taki skręt techniczne, kiedy się sprawdza techniczną jakość obrazu jest operator obecnej wszyscy tam inni ludzie z obsługi kinach Romeo to pokazywać to się z zwykle dzieje w środku nocy jak go bardzo nie chciał, żeby coś działa w środku nocy węgorz poprzednią noc miał zerwaną szlak, ale ktoś po prostu w ogóle nie wytrzymam tego tego seansu zasną w połowie, ale na szczęście udało się przełożyć na południe, więc moja rola jest taka też ciągle organizacyjna, że ja właśnie patrzy, żeby to i Paweł i aktorzy byli wzywani na pierwszy ja nie jestem osobą medialną jak wiadomo w sensie, że to nie on nie chodzi w tym ja ja wiem, że tanio nie chodzi w związku z tym nawet bardzo dobrze się z tym czuje dbam o to, żeby to ich było widać byto ich było słychać, by on im ani bylina należnym miejscu RI innym to jest kwestia zorganizowania dla wszystkich biletów zaproszeń, żeby wszyscy ci, którzy powinni być na tym pokazie premierowym byli, więc to są wszystko sprawnie organizacyjnie do ostatniej chwili mogę tylko powiedzieć, że miałam 4 5 minut na to, żeby od zakończenia tych prac wszystkich przygotowawczych organizacyjnych przebrać się uczesać i zdążyć na czerwony dywan także my, ale nie żałuje taka moja rola w Miami tak dużo szczęścia, bo tym razem miała asystentkę przy Oscarach tej asystentki nie miał, więc myślę, że mam ogromną satysfakcję ogromną satysfakcję z tego, a jak wyglądała prezentacja sam mego filmu czy twórcy jej pani po tej reprezentacji przed ekranem przed projekcją, gdy sala jest zaciemnione i rusza film co robicie przesiadać się na sali oglądać film czy wychodzić na zewnątrz i nerwowa gra życie Pogoria wzorem dawnych błędach my oczywiście, że siadamy oglądamy wsłuchujemy się w te oddech dawniej z synem Boże ktoś tam Cygana komórce Matko święta ktoś wyszedł albo dopiero wszedł spóźniony o jej tam ktoś Sapie na pewno mu się nie podoba to są tego typu tego typu myśli Janoszka, a jakoś maniakalnie sprawdzam czy zapytajcie się zgadzają tam są Francuzi gdańscy podpis tak jak nie znam francuskiego, ale wynieść tyle razy oglądam film sprawdzaliśmy te podpisy francuskie tyle razy, więc praktycznie można powiedzieć, że również francuską listę dialogową z znana pamięć, więc sprawdzam też, aby rzeczywiście wszystko zgadza każdy z nas Łukasz żal prawda sprawdza czy na pewno ten obraz wygląda tak jak powinien wyglądać kontrasty w kancelarii Paczuski Waldek celniej te biele szarości są na odpowiednich poziomach czy każdy z nas miał coś, ale oczywiście siadamy i jesteśmy i chłonie się dojrzalej i naprawy dobór taksówek, gdzie ta wcale się wycisza tak jest właśnie były tam gdzieś tam ktoś wchodził ktoś kasłał ktoś czyhał nagle zdobędzie było coraz ciszej coraz ciszej coraz ciszej i potem już tylko rzeczywiście był taniec Wilno i były te niesamowite brawa ten 20 minut i 20 lat grobu 2 0 z domu 18 × za trudne do wyobrażenia o 2 0 minut wrażenia, ale rzeczywiście tak było to rzeczywiście tak było i i zdobyła niezwykle przyjemne, bo to było tak, żebyśmy się tam obejmowali całowali rozmawialiśmy okazuje się, że gdzieś tam rzędach dalej było byli nasi różni przyjaciele ze wszystkich stron świata, więc wahaliśmy krzyczeliśmy do siebie drugiemu, która siedziała rząd przed, odwracając z łzami w oczach lisy del Toro z tyłu z tyłu kraj dla ZAK przewodnicząca żyli tak naprawdę żyli tak mi powiedziano ja tego nie wiedziałam powinno wyjść jak zaczynają się napisy, żeby żyło imprezą imprezy, że jest prawdziwy gniew wezwani zostali oni zostali też bili brawo AMD reż to było fantastyczne przeżycie na potem zaczęły media prasa i t d . i recenzje wspaniały w sektorze słyszałem, że ich Giulia no More i Cate Blanchett niesłychanie były zachwycone kreacja Joanny Kulig i nie mnie jakoś tak opiekuńcza rowerem czy Real odniosły się do niej jak na takiej nowej ważnej postaci w filmie w kinie tak to prawda myślę, że Joasia no wiem to zdanie jestem naprawdę nie mogę zdradzać żadnych tajemnic natomiast wiem, że z to będzie kolejny duży krok w karierze Joasi ja mocno trzymam za nią kciuki, by ją uwielbiam Dygata aktorka, ale również ze starego człowieka jest wspaniały człowiek i też mam do niej stosunek taki taki opiekuńczy dla nas tak pewnie mniej więcej w wieku mojej córki, więc bardzo się lubimy i giełdy dlatego bardzo się serdecznie cieszyli gratuluje jej, że właśnie tak ktoś tak to się skończyło, bo tych rzeczywiście wspaniała wspaniała postać musi jednak tutaj dodać że, że to Paweł i z Joasi i stąd Cargo ta wydobył myślę coś, o czym nawet oni sami nie mieli pojęcia, że coś takiego w sobie mają ich jest Paweł spowodował, że oni przekroczyli swoje własne granice, jeżeli chodzi o zawód aktora o sztukę aktorską, a i to jest to jest naprawdę niesamowite, a tych drugich wracamy do tego sposobu pracy to domek podkreślał w wywiadach, że tutaj no no masz lat Tomasz kot tak przepraszam, że tak, ale my jest tyle czasu spędziliśmy razem, że jesteśmy po imieniu Tomasz kot potem się w wywiadach, że to było dla niego niezwykle, że on tu wiele rzeczy w tej produkcji robił po raz pierwszy na szkodę po raz pierwszy miał tyle dni zdjęciowych, czyli mógł pracować wolno metoda ta legendarna ilości dubli terrorowi banki oraz kiedy już nie tak naprawdę nie robi 60 osób wierzyć, chociaż takie krążą legendy natomiast sposób neon pamiętać, że to nigdy nie jest ten sam dóbr Paweł próbuje sprawdza ana końcu mówi Anna zrób coś bardzo często to zrób coś chodzi potem do filmu, bo to jest taki już naturalne trochę takie zmęczenie już takie co to to to przez to powtarzanie woda to zrób coś jest takie najbardziej hierarchii najbardziej świeże najbardziej naturalnym z UE, a Pawłowi zawsze dochodzi, gdy z 2 tys niesamowite jak my w tym z takim tym prawdziwym świecie kreujemy taki świat powiedzmy sztucznego jest wykreowany, ale robimy wszystko, żeby był prawdziwy i i myślę, że to się Pawłowi akurat udaje, że Paweł ma taką niesamowitą zdolność niesamowite wyczucie detalu po prostu grać będzie kropek tak idzie lekko szpilki Łemków od szpilki co jest dla niego ważne i rzeczywiście, a potem mamy film, w którym nie ma zbędnych elementach prezes Raiffeisen, ale praca procentuje oraz miast taka Kryształowa przejrzystość filmu i w strukturze i emocji przede wszystkim w przekazie rzeczywiście jako widz tak to odbieram jak możesz tylko z panem zgodzić szef również jako widz w a jaki z aktorami jak i jaka jest rola producenta wobec aktorów, bo powiedziałem ani o Tomasz szukać jej o tym, że to co miał trochę więcej możliwości pracy nabrało było więcej zdjęć i że Paweł Pawlikowski umiał wydobyć z niego na fantastyczny potencjał dotychczas mało używany odkrywamy nie pamiętam spotkają się, kiedy z Tomaszem kotem na premierze filmu krzyk innego filmu innego reżysera inna ją tam grało dużo rolę główną rolę nie chyba nie bardzo był pewien tego efektu nie mógł oglądać na sali, więc wybiegł z sali krążył po korytarzach i ja znów spotkałem go na korytarzu i pamiętam, że miał po prostu biało twarz był przerażony drżące ręce i był prze przerażony, widząc mnie na korytarzu, bo myślę, że ja wyszedłem z filmu o niej możliwa jest w ramach ery Leo, a ty też widziałem wcześniej w specjalnym pokazie i tam byłem w innej sprawie medialnej karierze był totalnie przerażony, ale dotarł do mnie mówi no ale jak na plecach w, więc to są emocje zrozumiałem wtedy jak wielkie to są takie emocje, które wypełniają właściwie całą psychikę tak absolutnie Denny też system pojedzie też z Kazań 0 % aktorów, że Anne tamy widziało film po raz pierwszy w Cannes na pokazie w Cannes i ja nie być rozważni coś takiego, że bardzo się, bo zawsze swej króla ogląda Jet jest bardzo krytyczny, ale mówi, że tutaj oglądają i złapał się w pewnym momencie na tym, że po 13 bieg na kogoś kompletnie obcego ich grze, że tacy jak na role na aktora i mówić wtedy sobie uświadomił, że chyba kulcie zrobiłem co rzeczywiście dobrego, bo 1 i CIT i to bardzo się cieszą tym, że to powiedział rzeczywiście to była dla nich obojga dla Pawła i dla Tomka trudna praca uczyli się siebie nawzajem, by moja rola moja rola do takiego właśnie mediatora czasami też bufora między między reżyserem i między aktorami rola, a i tak tak ja przynajmniej widzenie wszyscy producenci widzą tak swoją rolę w prawdopodobnie, że jestem taką prośbę desery opiekunką matką za to gotykiem przykryje herbatki zrobili w umowie nie mart w się no wiesz no Paweł taki jest zaletą tych to wszystko co mu służy to naprawdę, a Pawłowi wejdziesz do bawełny nosi go zrozumieć ją po raz pierwszy z tobą pracuje, a innym i bardzo często błąd taki mediatorem no, żeby właśnie my wyślemy do najgorsze co chyba może być to co dopuścić do konfliktów w otwartych konfliktów między reżyserem aktorem czy w ogóle jakikolwiek on w otwartych konfliktów na planie term notes jak ludzka tkanka i tata energia ta dynamika zachodzących między ludźmi jest bardzo ważna ona musi być pozytywna myśmy mieli one także myśmy ja szczerze wyśmienite są ogromne szczęście do ludzi do ekipy zdobyła w zimnej wojnie w 90 % goście to sama ekipa co przy idzie, więc daliśmy się nawzajem on natomiast myślę, że to co jest ważne również, że wszyscy mogli to absolutnie wszystkich nie tylko wykonywali swój zawód swoją pracę na planie, ale oni wkładali w to serce, że wszyscy od od obcy nie wiem o tym, mikrofon gniazda poprzez scenografów wszyscy wszyscy obcy wkładaliśmy w serce w ten sposób rozumieliśmy tak przejedziesz się zdarzyło, że rzecz, że robimy coś się coś bardzo dobrego, więc również wiara w to co pan robi co co co co Paweł zrobił co robi jak myśli jak widzi świat myślę, że to to ludzie uwierzyli dlatego w sumie w sumie bardzo dobrze nam się pracowało, chociaż czasami do anty normalną były różne spięcia napięcia, ale bez tego niemal zawsze były twórcze zaś co z tego wynikało raczej ja jestem jak się ich jak sobie wyobrażacie państwo, tworząc film widzów do no i jak zwykle, kiedy prowadzę audycję w radiu wyobrażam sobie jakiegoś słuchacza, do którego Romowie nieomal nieomal fizycznej albo w różnych słuchaczy w każdym razie mam wrażenie, że to są konkretni ludzie ne w wypadku robienia filmu po drugiej stronie, czyli wśród widzów, którzy zobaczą ten Finn w kinie 3 czy o tym w telewizji czy na różnych innych nośnikach te są konkretni ludzie, ale bardzo różni, bo przy Lewskim będą pochodzili z różnych krajów będą posługiwali się różnymi językami będą mieli różne doświadczenia i różne upodobania, ale także różne różne edukację w różny sposób będą wykształceni pamiętam, że zła Remo idzie kiedyś parę lat temu podczas urlopu na Islandię pływanie jachtem Island i tam na tym jachcie spotkałem małżeństwo lekarzy ze Szwajcarii ani kiedy się przedstawialiśmy sobie i usłyszeli że, że my jesteśmy Polakami to zakrzyknęli AAA niech Polacy fantastycznie to idea widzieliśmy we ja byłem wzruszony Kowal wylatywały z amantem idealnym stanie nie planuje zmian w Chinach papież albo już raz tylko idee i muzea, ale i w jakim sensie lidera Alma taki film jest właśnie widzieliśmy w kinie i dalej nie wierzę w alejce na jakimś festiwalu byliście państwo nie jest w naszym kinie aż w były poseł się tylko byliśmy w 2 tygodnie temu to wybitny film i zaczęli o tym filmie opowiadać ze swojej pozycji tych bogatych Szwajcarów lekarzy, którzy do tego podchodzi trochę inaczej niż w Polsce się podchodziła i wtedy zrozumiałem jak bardzo konkretna i rzeczywista jest ta różnorodność widzów, których trzeba wziąć pod uwagę, bo to ten film powinien trafić i dała miastu w Polsce i do tych lekarzy Szwajcarii i do jakichś innych w Stanach Zjednoczonych, a może Japonii, a może w Chinach Tajlandii Wielkiej Brytanii oni są różnej to prawda oni są całkowicie różni i teraz może bowiem coś, czego nie powinnam powoli idziemy tak naprawdę sobie tak ja przynajmniej nie rozmawiam nikt o tym, spadłem, ale my sobie tym, więc nie wyobrażamy my po prostu robimy film wiemy, że robimy dla ludzi, ale musimy ten film w i opowiedzieć przez siebie czyli, czyli znacznie sposób, żeby to co jest tym no użyjmy tego słowa lokalne małe miejscowe, żeby wydobyć z tego uniwersalizm, czyli żeby, żeby bez danych takie poziomy takie miejsca takie obszary, które niezależnie od tego gdzie jesteśmy czy jesteśmy bogaci czy biedni czy ty w Szwajcarii czy obecne w Tajlandii są pewne obszary ludzkie tak na poziomie ludzkim, który przeżywamy w bardzo podobny sposób, ale i myślę, że Paweł ma taką ogromną umiejętność, że to się stało i psy idzie teraz w zimnej wojnie, że właśnie to co opowiada opowiada o tym co dobrze znaną z historii swojej decyzji z tego, że tu kiedyś mieszkał rzezie i teraz na szczęście mieszka znów w Warszawie to co dobrze znany to co w tym się czuje najlepiej dziś czuje zakorzeniony czy tak taka jego mała ojczyzna to on tę małą ojczyznę potrafi obchodzić taki sposób, że to jest taka bardzo duży taki duży szeroki świat dla wszystkich i myślę, że to jest fantastyczna umiejętność MRI dlatego szczerze my nie myślimy o tych widzach mieliśmy tutaj przyjęty przy zimnej wojnie w taki pewien problem problem czy też niepokój może raczej niepokój czy jakby to całe tło historyczne będzie zrozumiała prezydent to, że był taki moment, że nie było jeszcze muru berlińskiego prawda, bo wszyscy już zrobiła się zdarza, że nie było tego muru, że można, że było w garażu przejść tak to mniej lub bardziej swobodnie, że ta Jugosławia była takim dziwnym krajem, że ona była jednak związana z blokiem wschodnim, ale jednak była jednak jakoś tam zachodnia, że do jego wsławił się podróżowało dwoje, jakby do zupełnie innego kraju prawda z naszego bloku przy Zachodniego bloku i te pewne rzeczy i we z balladami innych drobiazgów pokazywaliśmy ten film oczywiście naszym partnerom Francuzom Anglikom Amerykanom nie dla wszystkich były zrozumiałe niektórzy, jakby w i odnowić dobrze to co możemy zrobić, żeby coś dopowiedzieć jakieś zdanie dopisać, a ja pamiętam, że wynajęcie powiedziałam Paweł nie opowiemy historię Polski ani historii Europy tym 1 filmem, więc musi to być coś co jako ogólne tło do wszystkich dotrze jak będą chcieli sobie gdzieś tam regulują sprawdzą i t d. ale nie odbiorą ten film na czysto emocjonalnym poziomie myślę, że to się właśnie tak dzieje, że ci co rozumieją rozumieją ci co chcą więcej zrozumieć to sobie dziś do czytają czy do pytają, a dla niektórych ten film wystarczająco działa na tym poziomie emocji w chodzie z również z wiele osób, z którymi rozmawiałam powiedziała mi, że ten film najpierw przemówił do nich przez rozum przez intelekt, a dopiero potem gdzieś po ich analizie trafił do serca, a dla niektórych absolutnie od razu do serca, więc to jest też fantastyczne, że tamten film ma tyle tyle warst w i tyle możliwości rozmawiania z widzem rozmawiania z ludźmi i do mnie ten film trafił przez plac słoneczny ani przez umysł ani przez lewicę tylko przez cały system emerytalny, który został złapany w tym naj wrażliwsze miejscu wciśnięty i na uderzony mocno, a potem dopiero po jawiły się emocje, a potem pojawił się pojawia się potrzeba nam takiego intelektualnego nazwa miała tego co się wydarzy na zamknięte będą wszystko nazwał myślę, że tak będzie wg zachować recenzje i form w archiwach czy jest do niej wracać z zimna wojna, której życie bardzo dobrze pójdzie w świat ani my znajome małżeństwo ze Szwajcarii też będzie mogło obejrzeć kolejny film Pawła Pawlikowskiego u siebie w kinie a gdy jeszcze cię już wiadomo wszędzie, a film został sprzedany właściwie można powiedzieć na cały świat myśmy w do Cannes przyjechali chyba z 3 wolnymi terytoriami jak obecny mer oglądałam ulotkę o finał 2 agent ma 2 agentów sprzedaży to jest francuska firma MKT K 2, która produkowała filmy Kieślowskiego także to też taka piękna w inne klamra się zamknęła ani też, by nasze koproducentem, ale również 1 z agentów sprzedaży na drugim dobrobyt Skawina protagonisty, a im ja przeglądam ulotki MK 2 takie właśnie market owe, bo nie mieli tam oczywiście samym konkursie mieli 5 filmów reżyser wyobrazić, więc sprzedawali jeszcze więcej i patrzyłam wydano właśnie przy innych filmach, że tam całe cały świat wolny czytam sprzedane czy terytoria Absynt przy zimnej wojnie, by tylko 3 terytoria do wzięcia w Cannes i one w Cannes zostały już sprzedane Technische finalizują umowy i to jest bardzo dobre, dlatego że wiemy przynajmniej, że film właśnie się spłaci, że rzezie, że wyjdziemy na 0, a potem miejmy nadzieję będziemy na tym filmie zarabiać także i to jest fantastyczne, że dystrybutorzy wszyscy praktycznie, którzy dystrybuować idę kupili prawa do tego filmu na podstawie właśnie tylko wspomnienia o idzie jak po zmianie nazwiska Pawlikowskiego i tego zaufania, który miał już mówiłam na początku czy to nie jest tylko zaufanie producenta ale gdy zaufanie dystrybutora czy tez również budowanie zawód zaufania widzę myślę, że w tym sensie, jakby nas neon w produkcji w tym sensie, jakby ten widz się pojawia, bo do nie robimy filmów myślę dla na pewno dla nagród nie na pewno nie robią filmy robimy z potrzeby serca z potrzeby właśnie rozmowy z widzem, ale nie z konkretnym widzę cel, bo są przekazać to co my czujemy na tym poziomie bardzo uniwersalny życzę, żeby zimna wojna trafiła rzeczywiście we wszystkich na świecie i żeby nie tylko zwróciła poniesione koszty ale, żeby zarobiła i finansowe są i Janka zaufania, żeby Ruscy, czyli krótko, mówiąc że produkcja kolejnych filmów Pawła Pawlikowskiego była coraz łatwiejsza i możliwa w dziękuję bardzo dziękuję za znalezienie bardzo dziękuję moim gościem była Ewa Gruszczyńska producentka zimnej wojny, a nie tylko producentka filmowa dziękuje liderem zarysy, a nastolatek zapraszam oczywiście państwo za tydzień w środę o dwudziestej Tomasz Raczek
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SALON - SZCZEROTOK (TOMASZ RACZEK)

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. W aplikacji mobilnej i na stronie. Z pakietem "Aplikacja i WWW" podcasty TOK FM zawsze pod ręką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA