REKLAMA

Nie waż się nazywać tego pracą

Data emisji:
2018-06-14 19:00
Audycja:
Kultura Osobista
Prowadzący:
Czas trwania:
19:35 min.
Udostępnij:

Wystawa "Nie waż się nazywać tego pracą" w CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie prezentuje prace Marii Toboły. Artystkę interesują aspiracje nowobogackiej klasy średniej, graczy w świecie sztuki, rekinów i płotek biznesu.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

kultura osobista Patrycja Wanat dzień dobry rozpoczynane kulturę osobistą w studiu zamknąć dzisiaj Maria Toboła i Michał Grzegorzem dzik dobry dzień dobry dzień na grę miały zacznę przedstawienia Michała jakże gorzka, bo nie znasz inne studio był państwo możecie go kojarzyć z projektu Project room w centrum sztuki współczesnej zamek Ujazdowski ten Amalia jest kolejną artystką, która ma właśnie wystawę w ramach Project rumu w tym momencie swe centrum sztuki Rozwiń » współczesnej, więc będzie na tej wystawie rozmawiać na państwa bardzo gorąco na nią zapraszać, zanim jednak wystawa to może jeszcze kilka słów wprowadzenia o Project trumien Michał traci grunt jest projekt, który od kilku lat rozwijamy zamku Ujazdowskim i który ma na celu promowanie twórczości młodych artystów właściwie nie definiujemy czym jest tam młodość tych artystów natomiast zapraszamy ich w ramach takiej otwartej selekcji do tego, by pokazali swoje solowe nowe projekty każda w każdego roku zapraszamy kilku artystów w tym roku jest to sześcioro artystów i każdy z nich zaprezentuje przez miesiąc swoją nową realizację w 1 przestrzeni, która jest oddana baśni i Maria prezentuje wystawę, ponieważ tego nazwać pracą to jest w Bonarce Tesco usłyszała od członka swojej rodziny tak wysokie spalanie, w którym nawet dziś kłótnie zostały zostało mi ran rzucone w twarz i mogę odpowiedzieć na Węgrzech zasugerować czy to carowie nie poważnej właściwie nie nie będzie można już można wręcz z czegoś tu gadam taka sztuka wystawianie czy będzie w galerii co to jest pewne jest za pracę powinno być ich fobie albo coś takiego dodatkowego także dla prestiżu sobie jeszcze coś porobić panować jeszcze płacić za to żądać wynagrodzenia córek Wałęsy to w głowie się do nie mieści, ale z spotykać się często z takimi no może nie aż tak wprost o wypowiadaniu wypowiadanymi zarzutami, ale jednak tę atmosferę czuć tego typu lekceważenia czy niedowartościowania jasny bardzo rzadko jest spotykana także w obrazach widzimy efekt wzrost takich ludzi, którzy w większości w procesie zajmują 3 w tym co ja albo też o drobnym, ale zdarzyło mi się ran czasem albo na zasadzie takiego Freak show to jest traktowane jako coś takiego dziwnego, ale też zajmującego interesującego i sekcji, ale jednak takie śmieszne jest to jego śnieżnego Doda czegoś dodatkowego nosem takim nie traktowaniem z góry to głównie chodzi o głównie się spotkać z takimi pytaniami czy można się tego trzymać się o finansach no tak myślę, że to też w finansach bardzo widać to po prostu porządny poziom szacunku może tak się w razie względem sztuki też takiego finansowania jakiegoś na poziomie 3 miasta czy ministerialnego czy tego jak władze jak ludzie, którzy mają realny wpływ właściwie, bo finansowy na kształtowanie tej sztuki Anna jak po prostu do tego podchodzono od wielu lat tak naprawdę myślę, że tracimy też nie będzie nic nowego bez taty Kasi pani z takimi opiniami, że sztuka jest niedofinansowana i my pracę trenerską w szwach mówi jedynie należało Chmiel no to z najmu średniowiecznych rycerzy sztuka jest od wielu lat niedofinansowana spotykamy się po prostu cały czas nas takimi i snu z trudnymi sytuacjami, kiedy chcielibyśmy zrobić więcej, kiedy chcielibyśmy się bardziej otwierać drzwi chcielibyśmy więcej produkować dla widzów, ale mamy oczywiście ograniczone warunki na to jest taki może bardzo taki wewnętrzna wewnętrzna nasza bolączka, ale to też właśnie ten staje się to zdanie, które jest tytułem wystawy Marysi właściwie pokazuje też jakąś szerszą perspektywę, bo z nawet myślę, że zgodziła się na marże nawet w naszym środowisku sztuk wizualnych czy performatywnych właśnie takie też podejście takie nieco ironiczne czy żartobliwe, który też, jakby pokazujemy na wystawie znajdzie się też trochę zahacza o jakiś rodzaj ignorancji czy takiego bycia etykiem zdystansowany wobec ich ilość głębszych odczycie moc ich w ten wątek finansowy i rynku ściągające się pojawia na dnę swojej wystawie wchodząc do sali zakładamy bardzo specyficzne audio przewodnik po wystawie, gdzie zadajesz pytania mężczyźnie, który tłumaczyć jak wygląda świat wygląda jak wygląda rynek sztuki najbardziej to, że wszystko gdzieś się nawet w skok oscyluje gdzieś się przy pieniądzach kadr, czyli co się sprzedaje dziennie na tym rynku sztuki czy moje prace się będą sprzedawać, kto może być zainteresowany i t d . tak dalej, więc cenne to też bym się na ile ten rynek sztuki jest dla ciebie ważne, że postanowiła się umieścić również, by na Nanda tych zestawień, ale no właśnie do tych stawek cała jest to aspiracje do tego co jest 1 z tych wątków aspirują aspiracji Diaz wraca do rynku sztuki, ale to też do NATO, że dużo mieszczańskiej czy do takiego rynku sztuki, w którym mogłaby zaspokoić i tam potrzeba mieszczaństwa i bycia takiej ustabilizowanej pozycji i twojej twórczej i jednocześnie jakiejś strony tego wystąpienia zadałam właśnie jemu rozmów rozmów Lech takie pytania, których też są chyba postrzegane są pytania, które artysta nie powinien zadawać to są wstydliwe pytania artysta bowiem tworzy dziś nie przejmować i po prostu czy wierzyć pozwoli na realizację, a nie przejmować tym cegły, a pytać o to co, więc zmienić tych pracach autorzy są plany awaryjne sprzedać też totalny obciach, tym bardziej mówimy o pracach już wykonanych, który w tym samym czasie pokazujemy na wystawie, więc to musimy zjeść poddaję GIS support resekcja, którą na nim miałby dokonać po prostu ktoś chce się tym tym handlem dziełami sztuki zajmuje nadal jest mowa n p . to prace fontanna o takim balkonie, który sprzedaje przytwierdzony do ściany no i ten twój rozmówca, który by tłumaczyć jak działa rynek sztuki mówi nam w to jednak do indywidualnego kupca Ano to nie bardzo burzliwe fale może w kuchni też balkon powierzać można, by instytucje, ale prowadzi się w ogóle takie dyskusje Jeślinie otwarcie to dziś w kuluarach rynku sztuki myślę, że mam musi się wyprowadzić, dlaczego w zasadzie do pytania, ale jednak zadajesz publicznie prześmiewczo, ale 1 napadają na myśli ja myślę, że tak, że za czym nie uczestniczy w takich nie zajmuje się niestety nie kupuje też naszej sztuki, ale też bardzo bym chciał natomiast wielokrotnie zdarzało mi się po podglądać artystów, którzy właśnie mam taką totalnie smykałkę bis biznesową która, więc oni, oprowadzając kolekcjonerów n p . po wystawie faktycznie spełniają też taki i tutaj nie ma absolutnie ich za co wynik winić, ale spełniają też taki model trochę właśnie sprzedażowy, że faktycznie mam też takie umiejętności i nerwowa i jak długo rośliny warzywne tarty agrest magiczne słowo networking budowanie bez tych połączeń sicie sztuki mają te umiejętności faktycznie sprzedania tych prac i opowiadania na te potrzeby kolekcjoner z tak to też nazywany sprawdzono szkodzą jasne, że dalej z prac artysty m. in. właśnie networking, czyli chodzenia na wernisaże Kurt on Gawęcki z chromowanymi siłowanie się no tak to jest ciężka praca, ale to, ale im mówię to wesprze konsumpcję, bo boi, bo jeśli ktoś uważa, że bankiem trybun ceremonii są po to, żeby się na nich dobrze bawić to naprawdę czy wernisaże to się to się bardzo bardzo mnie kultura osobista Patrycja Wanat jest wciąż kultura osobista ze mną w studiu wciąż Maria Toboła Michael Grzegorza rozmawiamy o wystawie Marita bały nie da się tego nazwać pracą na centrum sztuki współczesnej zamek Ujazdowski możemy tę wystawę oglądać właśnie w ramach projektu Project room czy płeć ma znaczenie w na rynku sztuki na statystyki pokazują, że ma znaczenia jest też ma znaczenie wydają się w twórczości gdzieś tam coś ktoś jest mężczyzną jak jest bardziej neutralna niż to, że ktoś z kobietami zawsze już coś już coś znaczy w pracy mam czytać księgę pokazuje jak ja robię jakiś performance czy wideo performance to jednak to, że mam tam płaci się taką daniną jest widoczna to nie jest neutralny, że człowiek to robi to jednak robić drogi kobieta, więc z rodziną 4 oznaczenie pochodzenia ci oto ożeniłem przez mniej artystek albo, że się gorzej sprzedają, czyja jak to wygląda gorzej się sprzedaje jest ich mniej znanych mi, że to też z udziału i ja przynajmniej tak bym to mu prezes, ponieważ nie znam tych statystyk natomiast zgadzam się, że na pewno jest ich mniej i to widać na pewno zaproszenia n p . do wystaw wystawach zbiorowych czy nawet nie dotyczy sztuk wizualnych czy sztuk performatywnych, ale sztuki w ogóle, czyli tyle ile n p. kobiet rocznie reżyseruje n p. filmy albo na na festiwalach muzyki i ile jest n p. boysbandu one jest ile jest n p. girlsbandu albo solistek solistów, więc taki dzień lub bardziej didżej ski nam żal przykładem jest takie dysproporcje na pewno istnieją świadczą też o tym, że wszystkie ruchy ostatnie nasilające się, które właśnie walczą o to by wprowadzić jednak taką równowagę i w pewnym sensie właśnie czy n p . bo o tym, też warto powiedzieć, że te, że ta pokutuje za czas, jaki stekiem cel przekonanie, że pewne rodzaje sztuk czy pewne media te są zarezerwowane dla artystek artystki się n p. kojarzą czy praca artysty każą się z tym co można n p. zrobić grobową robótki ręczne albo pracy w tkaninach albo n p. właśnie performer z PIT są takie wy jeszcze się spotykamy z takim myśleniem, że to są właśnie takie media, które są zajęte zarezerwowane dla kobieta wbita absolutnie nie jest prawnym, które właściwie w standardzie też o tym, mówi Mariusz trafił właśnie z tych mediów też naśmiewa na swojej wystawie tak tego przypomniała mi się, jakie stereotypy obraz artystki, która pojawi się w filmach polskich imprez opowiada malarka szalona niezrównoważona psychicznie troszkę, ale nas seksowna, która w Białej koszuli czerwonym winem maluje szarą szalone stenogramy z języka mniejszości są emocje nigdy nie sam o rynek badali etyczne czy nadal dokładnie w na adres z czego to, by wynikały zawsze mnie zawsze były staram się drążyć szukać tej tezy tej przyczyny i na skarpie przy środowisku filmowym wiem, że bardzo dużo zależy od już od tego momentu edukacji oczywiście nie wiem władze decyzyjne też mają wpły w na to, że jeśli zasiadają w tych wodach decyzyjnych sami mężczyźni to nie później wybierają filmy samych mężczyzn tak dalej tak dalej nasz były w środowisku artystycznym rynny czy to też już ujawnia się na poziomie edukacji, bo był taki protest na Akademii sztuk pięknych w Warszawie tego co pamiętam całkiem niedawno, gdy dziewczyny zaczynały właśnie Lynne o tym, o tym mówić i wreszcie gdzie tu jest gdzie to jest problemy nie nie zachęca się dziewczyn do tego, żeby mnie, żeby tworzyły sztukę co, gdzie to jest przyczynek niż kicia własnego doświadczenia oczywiście Marian k został Mariusz Wlazły żniwo także na studiach jak bardzo fajnie wspominam studia, ale też wręcz, że często używałam tego, że jestem dziewczyną na tych studiach i to nie było takie neutralne nie wątek neutralnym student muzycznie może moi profesorowie jak ze mną nie zgodzili i nie było dobrze, ale wydaje mi się, że później już w karierze takiej bardziej akademickiej to może rzeczywiście może już tak teraz nie jest, ale na pewno byłoby utrudnieniem nie wiem, dlaczego pewnie to był męski świat, gdzie kobieta prosto w ciężar drugą Irlandię są głównie mężczyźni nadal czynny zawiera 10 % można na Uniwersytecie artystycznym w Poznaniu wykładowcami są mężczyźni, a część właśnie wizji to może to PiS no to jest nad nowym nowej zabawa nie wiem właśnie jakiś hołd listu chińskie to jeszcze jesteśmy w stanie zaakceptować później, a później coraz trudniej na wydają się, że to jest kwestia można o tym, też mówić szeroko, czyli po prostu o o tym, męskim świecie mówi się bardzo dużo o tym, patriarchat, który po prostu położyć jakiś wielki kolos na i czy na pracach na biznes się na sztuce myślę, że to przenika wszystkie dziedziny życia i na PL w pewnym sensie można, by powiedzieć, że jakiś udział mężczyzn tyjemy FT widoczności tak to dlaczego było nazwać je zdecydowanie większy we wszystkich sferach życia to jest, ale smutna kilopaskal tak jest, ale tak jest dlatego stan czy tak w ostatnim czasie są tak aktywny to ruchy ze strony tak kobiet i nie tylko kobietom mężczyźni też uczestniczą w tych ruchach które, jakby żądają tego, żeby równoważyć właśnie tam obecność na rynku pracy czy w prawach czy po prostu w liście obecności w ogóle w świecie zmierzy, że to jest taki w Super szeroki i temat, którego świat sztuki jest tylko i wyłącznie jakimiś 1 z przejawów życia w ich też nawet prawda już dość liberalnymi drzwi dlatego wszystko na tle innych dziedzin tak myślę, że non myślę że, gdyby po względem też podejmowania tych tematów czy wolność w życiu równościowych na to jest jak marże mówi dosyć liberalne media po mieście co do ciebie w sztuce interesuje czy to co my widzimy szkoccy MSW na ile to jest miarodajne najbardziej reprezentatywne jest dla dlatego socjalną właśnie w sztuce interesuje czym chciałaby się zajmować czym chciałabyś mówić, chociaż jest absolutnie miarodajne jest w reż Rob Reiner z wszystko, o czym wówczas mówić o CIT tematy i wstydu i aspiracji udawania, że wszędzie też własnych emocji, ale trochę ważne też kobiety w świecie, ale raczej człowieka i ich, ale tak o tym, chcę namówić ich do tego do tego rozumiem żart humor i dali z waszych ja nie rozważałem tę ważną funkcję, że moje prace były o te sny głównego credo życia, że były wesołe smutne jednocześnie to co jest z własnego gminy w pracy przyklejona do ściany zwijam mokre dywany tytuł, który absolutnie uwielbiam ich bardzo chętnie wersję tego nazwać pracą w co jest na PL wysiłek unieruchomienie w ogóle nam regres piosenka, z której pochodzi ten cytat jest bardzo depresyjna wręcz jest samobójstwem NCR jest to też praca debat o depresji o pragnieniu bycia szczerym stąd ten krakowski dystans, więc z winy się się przewija, który też jest jakaś droga ucieczki, ale ten z konwenansu no i wille wysiłek też pracować jeszcze może być właśnie bezsensowna jest bardzo trudna tak wszyscy jedno z najciekawszych przedstawień Syzyfa jakich w białostockiej trojga Valencia z Bytomia to jego kurs autor wystawy jest przecież ciebie od analiz DM prace Marii Wasiak po trasie na koniec dla mnie najbardziej interesujące było to że, gdy Maria analizuje właśnie wstyd i kompromitacje jako coś co właściwie wszystkim nam towarzyszy, a przede wszystkim co wydawało mi się najbardziej interesujące, bo też bardzo blisko mnie dotyka towarzyszy nam w momentach, kiedy jesteśmy po prostu skonfrontowanie z cudzym spojrzeniem, ponieważ wszystkim nam zależy na tym, żebyśmy byli jak najlepiej oceniani jak najbardziej pozytywnie Maria Pytel prowokuje sytuacje te w tego typu, w których gdy nie ma szans na to, żeby po prostu uniknąć takiej oceniającego spojrzenia, aby nie Unit że, aby uniknąć żenady wśród widzów i gdy w bardzo po prostu cenie sztuka Marysi właśnie za to, że my na tyle odwagi, że może właśnie tych przez ich, by przy opracowywaniu w swojej własnej wsi z Legią wstydu trwać jak mówią też nam wszystkim wystąpić do przodu, żeby przerabiać swoje własne jakieś ograniczenia wzrostu myślę tak zaryzykujemy stwierdzenie, że turystów wyzwalać z nich dzięki temu tak takie przechwycenie jak wróg to jednak o tym, myślę zresztą też nie wiemy ile takich zasad to nie jest takie sobie wyobrażamy performer z Czech sobie wyobrażamy dzisiaj sztuka współczesna jakimś nawet 10 0 najwyższym poziomie patosu, owszem, się mówi o rzeczach bardzo poważnych bardzo trudnych dla nas natomiast używa też do tego taki prześmiewczy żartów i żartobliwej formy właściwie poza tym, że zdajemy sobie sprawę, że kurde, mamy faktycznie przerąbane w tym życiu w ale mimo wszystko się jeszcze śmiejemy z tego, więc jakiś taki miks, który towarzyszył nam też przystało w prace jest absolutnie odświeżający żel państwa zapraszamy bardzo gorąco centrum sztuki współczesnej zamek Ujazdowski w Warszawie tam do 15 lipca cenę wystawia nerwy wystawa Meritum, ponieważ tego nazywać się pracą wystawa, którą oglądamy w ramach projektu Project room przed nami jeszcze kilka tych wystaw młodych artystów będziemy o nich w inny rozmawiać przy kolejnych zmianach ekspozycji, ponieważ Radia TOK FM minister jest patronem medialnym całego tego projektu jak również centrum sztuki współczesnej zamek Ujazdowski bardzo wam dziękuję za dzisiaj Maria Toboła Michał Grzegorz byli ze mną studia dziękuję bardzo wdzięczni Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!