REKLAMA

Wynik referendum w Baranowie - mieszkańcy mówią: nie CPK! O tym Adrian Furgalski

A teraz na poważnie
Data emisji:
2018-06-20 12:00
Prowadzący:
Czas trwania:
13:08 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Mikołaj Lizut witam państwa serdecznie 6 dni temu minęło południe, a w studiu Adrian Furgalski wiceprezes zespołu doradców gospodarczych tor dzień w grę w ostatnią niedzielę referendum z gminie bananową referendum przegrało z Tomaszem przegrane dla centralnego w portu komunikacyjnego 8 4 % przeci w, choć frekwencja nie sięgnęła 50 % uprawnionych do głosowania w RSM Poland i w zapytać to co w ogóle chcemy wybudować centralny port komunikacyjny, że ta PEM tak Rozwiń » rzeczywiście frekwencja była poniżej 50 %, ale to taki ważny głos dla rządu, który tutaj teraz obserwujemy czy jestem za 3 przeci w jestem przeci w temu lotnisko, ale rząd chce czy pełnomocnik rządu to my wykazał się takim słabo profesjonalnym podejściem do mety tematu, bo tak naprawdę, kiedy jakiś dobowych oraz 1,5 roku temu podjęto decyzję o mecz cpk to wtedy tak należało już wiercić rozmawiać z ludźmi konsultować z nimi ustawę, a dopiero pierwsi przedstawiciele ministra pojechali tam, kiedy się zrobiło mi gorąco ono już przywitały ich gwizdy ludzie dobrze przygotowani zadawali wiele pytań, o których ustawa milczy takich rzeczowych dotyczących działalności gospodarczej czy zakupu gruntów rolnych to przecież jest tutaj prawo, które co mocno ogranicza natomiast szykuje się referendum w Warszawie 1 z kandydatów na prezydenta Jacek Wojciechowicz zdecydował się nie dawał komitet referendalny zabrać wymaganą liczbę podpisów Sejm dobrze, że taki ruch się robi w Warszawie wokół Okęcia, dlatego że jej dziwne, że miasto siedzi cicho i im, że zarząd miasta rada miasta, bo jednak walka o zachowanie Okęcia powinna być kontynuowana także z udziałem władz miejskich to są właśnie to jest taki dylemat nie możemy teraz oczywiście się wszyscy tak, by zakopać Kalisz Okęcie zostaje też mogli zostanie Radom to są wybory samorządowe, ale teraz, jeżeli się robi analizy czy Okęcie ma zostać po otwarciu cpk to pokazuje, że ten projekt stoi na głowie, bo od analizy powinny być wcześniej robiono i właśnie też decyzja o budowie cpk jest na podstawie analiz, które niszczą sama uchwała rządu cpk, mówi że rekomendacje z 20 1 0 roku, bo wtedy były robione analizy mogą być nieaktualne, dlaczego dlatego, że w 20 10 roku nie było Modlina, a wtedy zarzucony projekt cpk został ze względu właśnie na to, że trzeba zamknąć Okęcie i tu nie ma zmiłuj, by jak dzisiejsze opowiada mieszkańcom, że może będzie tutaj ruch lokalny nie znaczy ruch lokalny domniemuje, że krajowy to ma nasze lotnisko przy odpowiednich zmianach też można, by tutaj dokonać jakiś wywłaszczeń może spokojnie ponad 30  000 00 0 pasażerów przyjąć jest równoznaczna z mniejszą kwotę plus mobilny uzupełnienia o Modlinie jako duopol i gdyby to był 1 zarządca toniemy nie dzielimy tego administracyjnie ruchu, bo to jest bardzo trudne czy wręcz niemożliwe, ale można właśnie stawkami zachęcić chociażby linie czarterowe chociażby tanie linie do tego, żeby przeniosły się do Modlina modlić trzeba rozbudować Modlin oczywiście to jest w tej chwili robiony na etapie projektu aktualizacji dokumentacji mogli dzisiaj częścią sztuki jest takim bieda lotniskiem w fatalnym dojazdem no ale właśnie ma być budowane połączenie kolejowe bezpośrednio po co terminal, więc ta dostępność do tego portu ulegnie poprawie, więc pytanie czy wybieramy cpk i centralizację i niestety zamykanie Okęcie, bo noszenie utrzyma z ruchu krajowego poza tym na orbicie 2  000 000 z ruchu w krajowym pasażerów lotnisko ma 3 3 wielka infrastruktura i kto to utrzyma, zwłaszcza że ruch krajowy jest w Polsce deficytowych ana pokładzie samolotu w krajowych LOT -u 50 60 % siedzą pasażerowie, którzy potem lecą dalej na możliwość laminatu wiedzy można możliwość rozbudowy Okęcia jest są bardzo małe podobno to 2 krzyżujące się bas no właśnie we wszystkim nagle przeszkadzać, a w Mumbaju też krzyżujące się pasy mają 50  000 00 0 pasażerów 1 pas na lotnisku Gatwick 4 5  000 00 0, więc na wszystkie takie opowieści, że listu nie zagra już nie znają realia w kiepska nie w ja uważam, że bardzo dobre niszczą jak się bada przepustowość lotniska to się bierze różne oczywiście pod uwagę parametry drogi startowe płyty postojowej lesie zmieścimy samolotów przepustowość samych terminali, ale też dojazd do map lotniska i ten dojazd to oczywiście takiej liczby nie nie obsłużymy absolutnie, ale dojazd do lotniska plus parkingi kolej, która przecież dojeżdża niecałe 2 0 minut z centrum Warszawy pałac terminal to dostępność przepustowość biorąc pod uwagę dojazd to jest jakieś 7 5  000 000 pasażerowie są one dobrze skomunikowane w tej właśnie żali się, mówi że tendencją jest jako sprawdzałem nigdzie nie mogę znaleźć potwierdzenia tej tendencji, że miasta likwidują lotniska, które są blisko centrów miast i budują właśnie nowe tak jak my chcemy się w Baranowie ani nie był Frankfurt nie chce się zlikwidować ani lotniska w Berlinie lotniska też mamy wianuszek wokół Londynu lotnisko Heathrow też nie myśli o tym, żeby się zlikwidować dziś, by nieść dalej tylko walczą oczywiście też są protesty mieszkańców, żeby tam zbudować trzeci pas będzie jednak też nie ma miasta mnie stolicy czy dużej aglomeracji w Europie, gdzie lotnisko nie byłoby lotniska w promieniu do 2 0 my kilometrów oczywiście są takie lotniska Mączka 40 4 5, ale to jest wtedy właśnie, kiedy mamy wianuszek tych lotnisk to najbliższe jest Frankfurt wspomniany szlak, że pamiętam też 16 km, więc tendencja jest taka, że średnia odległość od schabu to są 2 2 km i czas dojazdu średni ataki najszybszym transportem powrotnym czasami też szybciej dojechać drogą czasami my metrem pan się pociągiem 2 7 minut, więc my tych parametrów żona szamana byłby to 40 km od Warszawy na taki i mówi się, że dojedziemy w 15 minut koleją dużych prędkości 2 50 na godzinę do ja mogę się założyć, że w 20 2 7 to też oczywiście miasto projekt jest politycznej opozycja, gdyby wygrała wybory w przyszłym roku mówi zatrzymamy tę budowę będziemy kontynuować to co jest, czyli duet Hurts realizujemy Okęcie Modlin plus dalsza decentralizacja ruchu, czyli rozwoju lotnisk regionalnych, bo tam się zwiększa także możemy nadal bardzo cpk wygrać coś w skali światowej czy Europejski jako właśnie wschodnioeuropejski wielkich hut właśnie nie wiadomo za bardzo dla jakiego to ma być pasażera, bo oczywiście ktoś, kto korzysta my straciliśmy córkę czy Niemiec Francuz czy Brytyjczyk nie przyleci do Warszawy, żeby tu się przesiąść się leczyć się na wschód my możemy walczyć o CIT sprzedawały się we Frankfurcie n p. 3, ale nie ale, wybierając Solvay Frankfurtu tak jest po prostu najlepiej to jest najlepiej skomunikowanych z węzłów powiem tak my mielibyśmy szansę powalczyć o pasażerów tylko pytanie, jakiej części Europy pewnie gdzieś ta część Południowa, którzy w, których moglibyśmy spotkać właśnie tym dużym HBO, czyli już być gdzieś nie w Budapeszcie w Pradze w 8 Rumunia Bułgaria i tam lot powinien właśnie walczyć o tych pasażerów, których Lufthansa sobie jedzie do Frankfurtu ich przesadza nadal się, że my loty czy w melinie austriackie do Wiednia tam Miche przesadzam to właśnie tutaj wraca tu trzeba przejść do tematu naszego Narodowego przewoźnika i w tej uchwale rządu są pośród tam wielu takich zagrożeń minusy które, gdyby na serio je potraktować to my na podstawie tych minusów, które są ogromne zapisane w ustawie to rząd właściwie powinien odrzucić ustawę o cpk i nie decydować się na budowę, ale 1 zagrożeniu to, że nie mamy silnego przewoźnika schabowego takiego, który tutaj, a średnia jak się patrzy na myśl znowu braci żeruje się Air France Lufthansa, która w swoich zasobach ma 60 % operacji pasażerów to są jej pasją, że organ przyjmuje się, że jakieś 4 5 % pasażerów taki Habib powinien tu konkretnie obsługiwać lot czy jak zbudujemy lotnisko na pociąg zadaniem będzie dla lotów na 9 3 mi to pytanie czy śledczy jak zbudujemy Baranów na 50  000 00 0 to 40 % stałego, czyli ponad 20  000 00 0 powinno obsłużyć lat on się w tej chwili chce dwukrotnie zwiększyć idzie w dobrym kierunku od 10  000 000 mówi, ale potem poprzednicy obecnego prezesa mówią, że mają tak po prostu rosnąć na rynku, zwłaszcza że rynek też może nagle załamać zobaczymy, jakie będą ceny ropy gatunku w Berlinie przecież o to o inne dolara petrodolary się upadały Lao Che musiałby mieć więcej maszyn tak po prostu umarł z rynku na skutek takiego graniczne go organicznego wzrostu, który jest świętem sufit jest pewnie 10  000 000 tego nie zrobił musiałby mieć jakiegoś partnera zarząd nie chce słyszeć o prywatyzacji, by znów jeśli mielibyśmy po to, się mówi o Ukrainie taki wydaje się, że to jest największy rynek nasz sąsiad 4 5  000 000 mieszkańców i stamtąd moglibyśmy tych pasażerów do Baranowa zważyć to jak się popatrzy na lotnisko Boryspol w Kijowie, które w, jakie tam Solinie, że tam są wszyscy wielcy boiska Admiralicji jest spełnienie rosyjskie oczywiście są Francuzi Niemcy są Brytyjczycy oni wywożą do swoich pubów no to właśnie czy my NATO Ukrainy mamy szansę po cokolwiek tam pójść z LOT-em i też do innych krajów, żeby pozbierać się właśnie tej Lufthansa jedno ciężko, bo jak nawet wszystkie policzymy te samoloty LOT -u, czyli w okolicach 6 0 sztuk nawet te najmniejsze tak na to co jest za mało przy Lufthansie same jak nie mówią o wszystkich spółkach w ramach grupy Lufthansa Lufthansa to jest około 300 samolotu Air France 2 50, więc my, żeby tych pasażerów ściągać do naszego ucha, bo to niemożliwe mieć 1 połączenia dziennie tak tylko kilka i wtedy jest szansa na tych pasażerów, żeby ich innym nie zabierać no ale właśnie to jest problem, że nie będzie mieć tyloma samolotu, żeby stanąć do rywalizacji my też cenowej są tymi wielkimi gigantami związane z tak naprawdę lotnisko dla Polaków my wracamy znowu te pytania czy trzeba rzeczywiście scentralizować ruchy skoro dzisiaj Okęcie przez 30 % ruchu reszta to są porty regionalne to są też naukowcy, dla których takie lotnisko nie znamy biznesplanu, ale przy takich kwotach to pewnie będzie w sumie 5 0 miliardów wyda będzie drogo będzie wolny los nie to referendum w glinie bananową nie jest wiążące w żaden sposób dla rządu o tym decyduje specustawa wywłaszczenia i decyzja o odnośnie centralnego portu komunikacyjnego jest areną powiedział, ale nie można lekceważyć tego sygnału myślę, że jakieś zmiany w ustawie będą, dlaczego nie można lekceważyć, bo potem zaczyna się coś co jest piętą achillesową wszystkich inwestycji w Polsce, a jeszcze tak dużej czy regulacje środowiskowe decyzje środowiskową może zaskarżyć gminę mogą zaskarżyć stowarzyszenia, więc jeżeli nie będzie współpracy to mieszkańcy na etapie tych konsultacji i właśnie spraw środowiskowych mogą zablokować inwestycję bardzo dziękuję za to spotkanie Adrian Furgalski wiceprezes zespołu doradców gospodarczych tor w za chwilę informacje, a oni Wiktor Szmulewicz prezes krajowej rady izb rolniczych rozmawiamy o suszy w Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: A TERAZ NA POWAŻNIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA