REKLAMA

Xawery Żuławski o pracy nad scenariuszem ojca

Data emisji:
2018-06-23 18:00
Audycja:
Do Zobaczenia
Prowadzący:
Czas trwania:
28:48 min.
Udostępnij:

Reżyser Xawery Żuławski opowiada Patrycji Wanat o doświadczeniu przewodniczącego jury na festiwalu Młodzi i Film w Koszalinie oraz pracy nad scenariuszem filmu Mowa ptaków, zostawionym mu przez ojca Andrzeja Żuławskiego.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Patrycja Wanat dzień dobry rozpoczynamy magazyn filmowy do zobaczenia magazyn filmowy do zobaczenia dzisiaj prosto z Koszalina festiwalu młodzi film Festival powoli się kończy przez cały tydzień oglądaliśmy tutaj filmy krótkometrażowe filmy pełnometrażowe na dzisiaj za chwilę dosłownie poznamy nazwiska laureatów Xawery Żuławski jest moim gościem dzień dobry dzień dobry Xawery Żuławski radnym, który nie jest przewodniczącym jury i konkursu pełnometrażowego w tym roku Rozwiń » między naszą rozmowę oczywiście zaczniemy od tej oceny z bardzo ryzykowne słowo nawet tak tak to musimy jednak nazwać oceny filmów, które tutaj oglądaliście z pozostałymi jurorami na całym festiwalu 3 coś w tym konkursie, lecz zaskoczyło mnie zachwyciło jak ja jak oceniasz bardzo kompleksowe pytanie, na które będę próbował odpowiedzieć może zacznę od tego że dziś z Rovaniemi jest taka sytuacja, że na ogół na początku jest bardzo miło, czyli dzwoniąc do ciebie pół roku wcześniej coś takiego proponują taką funkcję jak przewodniczący jury ja sentymentem absolutnym do festiwalu w Koszalinie chwilę się waham, bo jednak często sobie powtarzam, że nigdy więcej ignorowania, po czym sobie jednak myślę, że nokaut siali też takie miejsca, gdzie też debiutowałem i i zawsze, kiedy tutaj przyjeżdżam jest bardzo fajnie po prostu, więc się zgadza fakty i potem zapominam o tej sytuacji, że się zgodziłem, a potem zaczynają przypominać, że trzeba natychmiast być w Koszalinie i to oczywiście wiąże się z największymi problemami w życiu właśnie to nie jest moment kompletnie, żeby jechać dzieci kończą szkoły i tak by tak dalej jest to środek roku no ale słowo się, że to, szczególnie że zostałem przewodniczącym, więc jak jechać muszę nie mam wyjścia i dalej jest bardzo miło, ponieważ przede mną oglądanie debiutu w wyselekcjonowanych debiutów zeszłego roku, których absolutnie żadnego z tych filmów nie widziałem, więc sobie świetnie gdynianie będą one do absolutnie z otwartą głową po prostu jak widz w kinie nie ma żadnych tez znanych z kredyt list, czyli zastrzeżeń takich pomysłów na nakazy FIM opracowane od oczekiwań dane, więc jest, więc po prostu oglądam to zupełnie na świeżej jestem bombardowany dniach to mówią jak jak zwykły widz w kinie no i 5 dni oglądania upływają pod znakiem kulturalnej uczty z odświeżanie starych znajomości czy też po prostu by bywania jest różnymi znajomymi przyjaciółmi na różne różnego typu imprezach i wszystko toczy się wokół filmu jest właściwie Extra dochodzi do dnia, kiedy trzeba zdecydować, kto wygrywa, kto odpada, kto jest lepszy, kto jest gorszy i to chyba najgorsza najgorszy moment, po którym zawsze sobie powtarzam, że już nigdy więcej, więc jestem obecnie w tym samym momencie życia, czyli wstaje rano i mówienie im więcej w motywuje moją drużynę, która oczywiście po podjęciu tak powiem decyzji wyroku potem się wszyscy łamią jadą samochodem i cały czas mówią, a może powinniśmy może nie powinniśmy więc, jakby staraliśmy się wczoraj jeszcze raz powtórzyć sobie wszystkie argumenty za i przeciw, dlaczego podjęliśmy tak jak inne decyzje jesteśmy jak to mówią, że dzisiaj przygotowani na mecz nie wiemy jak jak jak zagramy, ale wydaje mi się, że drużyna zmotywowana i z gminy i no jakoś to będzie jakoś to pójdzie, więc jest ten element każdego festiwalu jest po prostu jak Rambo nazwał nie elementem nieznośnym po, ponieważ filmów się w ogóle nie robi po to, żeby one stawały w jakiś konkurencji, ale nie ma innej metody, żeby te firmy jak by przedstawić szerszej publiczności nadać im takiego takiej rangi spowodować, że ust ludzie usłyszą od tych tytułach i zwrócone nie uważa gen szczególnie, kiedy jest kiedyś mówią młodym kinie tak my możemy kompletnie to pominęli te festiwale pomagają w, a właściwie większości z tych filmów pokazywanych, bo już imprez wyselekcjonowanych obejrzany na dużej sali w pięknym kinie jest dobrym dźwiękiem z dużą publicznością taką wyrozumiała też bym powiedział takie powoduje, że to jednak jakoś tam idzie świat tak no właśnie dziennikarze zaczynają pisać robić wywiady i Chin zaczyna trochę żyć swoim swoim życiem, więc docierać do wyrobu przerwać, bo chciałbym kilka rzeczy rozwinąć z tego co cenne co powiedziałeś to nowo wieś z 1 strony oczywiście już rolowanie masz rację to jest najgorsza robota, zwłaszcza jak ocenia się prace ludzi, których się znani i ciągle są takie pytania czy, czyja mam prawo czy powinienem 3 czy nowe osiedla, dlaczego tak, ale na nie oszukujmy się nie z winy są dobre prawda jednak pani z różnic te, które są bardziej udanymi dziełami, bo z inną firmę to nie jest sport i tutaj nie ma jednoznacznych wyników, ale są chyba jednak takie w niemym w miarę obiektywne kryteria, kiedy możesz powiedzieć, że ten film jest dobra Wola w gminie jest dobre no na pewno będę powiedzmy sobie także firmy lepszy, że tak powiem zostają w głowie, a firmy słabsze po prostu odpadają szczególnie się pamiętać, że jest to trochę inna sytuacja niż taka zwyczajna sytuacja codzienna czy nie idziemy do kina na 1 Fin Wieczorkiem i wracamy do domu mamy o czym gadać przez tydzień n p. albo o nich nie ma miejsca niż do powiedzenia podejmie tu stacja pokaże jednak są 3 duże firmy fabularne dziennie i to zestawienie dotyczy stały cały test post factum są tzw. selekcjonerzy, czyli ci, którzy ustawią cały program i ustawią te filmy myślę, że w Koszalinie sama selekcja i ustawienie filmów była całkiem spoko tak to nazwał w tym niemniej jednak czapek także te filmy w zestawieniu ze sobą konkurują, a to jest coś już atrakcyjnego tak się nie dzieje w kinie tak wiemy ze sobą nie są nie są wystawiane w głowach nawet ludzi po prostu chcieli czyli, czyli tu jest dochodzić do pewnego takiego mieć miejsca, gdzie miasto wątpliwe tak no bo akurat danego dnia zestawienie 3 filmów 1 po drugie, może powodować, że 1 z tych filmów bardzo obrywa tak, ponieważ jest to pominięty oczywiście staramy się mieć na to oko staramy się rozumieć to sytuacje i jakby jednak rozmawiać o karze filmie serio i tak by tak dalej i tak zgadzam się z tym co powiedziała finansom firmy, które są słabsze są firmy, które są lepszymi rozmawiamy prawda, kiedy już dochodzi do tak jakby wydawania wyroku to rozmawiamy tylko tych, które zostały w naszej pamięci i jak był uważany jest lepsze i teraz druga sprawa dochodzi do tego jakby pozycjonowanie nagród to co my mamy off Festival ma swoje reguły ma swój regulamin ma swoje punkty my musimy się jakość tych punktach zmieścić jeśli chcemy robić rewolucję to to przychodzi jak to się mówi, gdy dyrekcja nie nasuwa się jednak bez przesady ten, kto ma jakość tradycja to się robi taki tak my nie możemy teraz wszystkiego od ludzi do góry nogami, bo wy macie jakiś dziwny dziki pomysł, żeby coś w parterze także te panie premierze mamy dać nagrody one mają tam napisane w regulaminie, jakie to są nagrody i za co im w tym próbujemy się w ustawie nie próbują stworzyć jakiś Bytów rewolucji, bo to powoduje szereg problemów potem jakby w organizacji całości tak w i tyle no i dobrano jest zaś dojechaliśmy do tego momentu już rozdaliśmy nagrody już wiemy co jest grane i tak proszę zadać pytanie wyjeżdża w macierzystym konkursem z kimś takim porównaniem, bo dla mnie w tym roku ten konkurs było bardzo różnorodne gatunkowo i to mnie ze trony z zaskoczenia zła, ale też bardzo ucieszyło, czyli torze, że nikt nie boimy się gatunków czy to jest inny model komedii romantycznych tekst bardzo autorskich eksperymentalnych i wręcz forma pomiędzy jest faktycznie całe spektrum i mam wrażenie, że to jest jakaś zmiana w w Polskim kinie na przestrzeni las myślenie nie boimy my no filmowcy nie boją się, że coraz częściej pod kino gatunkowe sięgać coraz częściej eksperymentować z nim w notach no jak na to odpowiedzieć zgadzam się z tym co powiedziała, że rzeczywiście jest bardzo różnorodny myślę, że jednak żyjemy w 2000 osiemnastym roku i a i to już nie jest chałupniczo ogrodnicza prawda marzycielska fabryka amatorów kina akcji po prostu czasach my jeszcze 10 lat temu oczne trochę więcej to dziś dziwnie brzmi 10 lat niby niewiele, ale jednak dużo zmienia się, jakby w technologii w podejściu rośnie nowa generacja to są młodzi ludzie zupełnie z dnia bez nowych obszarów też takiej kultury nic całkowitej takiej masowej kultury tak i i myślę też, że zarówno ustawienie pewnych relacji na rynku powoduje, że debiutanci nie są już kompletnie pomijani i tam do obrazu firmy za 3 zł jak będzie fajnie to ludzie z datą zrobi się potem fajny film tylko ono jednak jest to praca serio rysy powstają scenariusze powstają jest dofinansowanie dostają pieniądze jest bardzo dobry na rynku sprzęt takie są bardzo profesjonalne ekipy ludzi, którzy ten te filmy jak by ogarniają od scenografów przysmaki artystów przez oświetlać itd tak dalej, więc mamy do czynienia z tym, że jednak na takie wsparcie czy gorszy film jednak wygląda MTP jeśli tak to wygląda jak fintech Financial Times szeroko formatów obrazek wspaniałe ciasto zdjęcia fani różni aktorzy młodzi starzy prawda różnie i 2 i właściwie wszyscy dobrze grają tu, bo zależy to mają zagrać tak już to są takie mamy takie już dylematy, a nie dylematy na zasadzie nie na ten teściową nie umie robić filmowej i to w ogóle nie był film tak kupiliśmy tam takie argumenty były jeszcze z domem jak ja debiutowałem tak oto dowodzenie w windach żeśmy tu nie ma takiej opcji każdy z tych filmów jest filmem znowu lepsze gorsze bardziej trafiającym nasze emocje lub serce lub nie, ale nie da się ukryć, że są to firmy zamknięto po od początku do końca zrobione tak z przeprowadzonych w dobrym dźwiękiem nie można jej, że dźwięk w Polskim kinie kuleje tak to 30 0 kompletnie nieprawda tak jest wszystko słychać dialogi są napisane tak dalej tak dalej także mamy do czynienia już z profesjonalnymi działami, gdzie czasami ciężko było powiedzieć czy to na pewno jest debiutach, bo to wygląda jak po prostu normalny dzień i rzeczywiście na wyższą pojawił się bardzo różne kierunki IT jak wczoraj rozmawialiśmy na wiadomo, że skinieniem 1 kierunku tylko kino jest po 1 bardzo tworem i i właściwie w ogóle nie ma kierunków w kinie tylko są po prostu różnego rodzaju filmy, więc nie mogliśmy też jakość podpinać pod jakiś kierunek, jeżeli tak daje pieszemu no, więc tak, więc jest bardzo bardzo różnorodnie bardzo fajnie moim zdaniem jest moim zdaniem bardzo może nie bardzo wykresie są bardzo wysoki poziom tych filmów i innym i zaczyna się rozmowa z wieścią o czymś innym razem wtedy jeszcze co mnie z tych filmów dostajemy wystawimy pyta to wstęp do wydania zaczniemy kolejną część magazynu filmowego Xawery Żuławski jest ze mną teraz informacje Radia TOK FM za chwilę wracamy Xawery Żuławski ze mną też magazyn filmowy do zobaczenia jesteśmy w Koszalinie na festiwalu młodzi i finansowe pod koniec pierwszej części programu zadał to fundamentalne pytanie co my z tych filmów realizowanych przez młodych filmowców dostajemy coś co oni chcą powiedzieć to co oni chcą powiedzieć no znowu jako przewodniczący jury i to musielibyśmy się spotkać bez mikrofonu może tak idziesz porozmawiać na kawie na ten temat tak wydaje mi się to są takie rzeczy, których nie bardzo jest można mówić tak na głos, ale wydaje mi się, że to jest bardzo istotną kwestią w ogóle taki, że jak do kiedy idzie się na do kina wydaje mi się, że idzie się po coś co chcemy otrzymać to jest coś co bym nazwał naj głupiej na świecie duchową strawą takiej albo to jest duchowa Strawa prawda, która jest gorzka smakuje i powoduje Muzy albo jestem bardzo wesoła dziś śmiejemy albo refleksyjna idziemy po coś i jakby moim zdaniem w debiucie jest bardzo z 1 strony trzeba to odpuścić wybaczyć albo powiedzieć no tak tak trzeba jakoś szlaku, by zacząć po prostu tnt to filmowanie takich mam nadzieję, że po prostu ci twórcy młodzi oby, odbijając się by, siedząc na widowni ogląda filmy będą w tym zestawieniu, zaczynając ten sezon zaczynają mieć dach, czyli jakby, z czym publika wychodzi po obejrzeniu mojego filmu, z czym też mając fundamentalne pytanie w jakim z 3 wyjściach z kim wynosi jakiś prezent w postaci intelektualnej właśnie jakiś znak Boskiej, którą potem może przenieść prawda na swoje życie prywatne i rozmawiać o tym z innymi tak coś co poruszyło jego duże albo zlecenia albo umysł tak no i wiatr zawsze mówiono albo wpatrujemy się o PIT jest tu się zaczyna dla mnie jako przewodniczącego jury problem z dnia po leśnych może pogrążyć strajk już tak zacząłem z to masz wrażenie, że rzezie chilli Zet firmy epatują Czyż są banalne czy jednak w tym zostawiają absolutnie powiedzieliśmy, żeby firmy są bardzo różne i t d . tak dalej, więc jak filmy niosą te, które epatują są te, które nas, zostawiając cięć są też tak w i tutaj nie mogę wyjść na wszystko jest takie zamówienie broń Boże broń Boże są bardzo różnorodne filmy mówiąc zestawieniu to po to, naprawdę robi w głowie te jurora szczególnie, których ogląda, bo jak to się bombardowanie jesteśmy bombardowani emocjami takimi o ich w pewnym momencie następuje taki jednak przeciążenie w kraju wskaźników w takiej chwili nawet nie wiemy dla Jana we mnie, dlaczego i nagle zaczną się bardzo źle czuć pod koniec dnia n p. taki musi również do parku się doręczyć ten huk i mówię, dlaczego tak się dzieje przesiedziałem tylko w kinie Wanda nowa się jednak te bodźce bardzo silne także płynące z różnych z różnych stron, jakby powodują, że jednak, że to odbiera bardzo silnie emocjonalnie trzeba powiedzieć ci coś co jest mówimy sobie zwykłą rozrywką my idziemy do kina okazuje się, że Gianna działa na wielu polach i my i tak no to taka dla mnie jakby lekko jak nauka zawsze wierzę, że ten, kto działa naprawdę to jest tt opowiadanych historii wizualne po bo mają swojego rodzaju oddziaływanie na widownię i o tym, po prostu nie wolno zapominać moim zdaniem i tyle to bez ściemy mowa ptaków ma zostawić widzów w trudne pytanie, dlatego że trochę jest tak, że ten film powstaje z coś takiego co ja ją właśnie tego nigdy nie robię zawsze zastanawiam jednak nad widzem to mnie najbardziej interesuje przy robieniu co widz poczuje co owi zrozumie Słowik z frontu będzie się śmiać czy będzie płakał czy się zaangażuje w to historię czy nie to to jest jak w kino, w którym Jasiek próbuje obracać się zastanawiać się jak, tak więc takich danych im zrobić, a to jest film mojego ojca właściwie, czyli scenariusz mego ojca świecia odpuścić moim zdaniem wszystkie te myśli, bo na nie wydają się, że mój ojciec jakoś specjalnie się przejmował widownią tylko generalnie klucz do przodu jak to się mówi taki, jakby się pod swoje i był indywidualnością po prostu absolutną w kinie, a bez indywidualności indywidualizmu w kinie nie ma kina tak po prostu sami nie wiemy jak to jest, kiedy film staje się zbyt demokratyczny po prostu cywili wszystkie interesy próbują być w tym filmie, jakby za zapis za wszystkie interesy muszą mieć zapewniony tak no to nie bardzo to film staje się, jakby tak kont trochę żal, bo taką Rosja pianą na taką dla wszystkich firm dla wszystkich pań już właściwie, więc połowa widowni już nie zagrać pod presją naszych finansów tutaj tego z tej sytuacji nie mamy mamy bardziej próbę, jakby oddania hołdu o sztuce Andrzeja Żuławskiego przede wszystkim właśnie tej wolności twórczej i indywidualizm bowiem, na którym właściwie do Dody do dnia dzisiejszego kina się jednak na tym opiera pragnę na indywidualizm Renaty i jak dany reżyser prowadzi firmy jak opowiadają tak, by tak dalej prowadzi aktorów i co mu tam duszy gra to jest wtedy zawsze najlepsze tak, bo były i to mogę powiedzieć mogę podać, jaki przykład to proszę bardzo Pawlikowski tak czy nie to jest kino i jego kino, jeżeli uszanuje to cała grupa twórcza łącznie z producentami nad Osą potem Oscary palmy i t d. jeżeli próbujemy tego tego człowieka przeciągnąć na tego reżysera na naszą stronę jej w ogóle, żeby osoby te nie zdajemy sobie to wyobrażalna tom zaczyna się zaczynamy się ocierać o pewnego rodzaju klęskę no nie wiem do pasz GMO MOS nowa umowa ta puenta, ale tonować doszedł do zadań mamy na chwilę, bo też muszę państwu ne wytłumaczyć tym już zawarł z tą w swojej wypowiedzi, że ten scenariusz Andrzeja Żuławskiego scenariusz, który dostała się spadku nie jako my też inny scenariusz to trochę pogadaliśmy w TOK FM, że scenariusz, który nie do końca chciały się wziąć, ale później dostał się producent i stwierdził, iż tak to jasne jednak strony z tym scenariuszem z Mierzyna, ale nie znam tylko zaprosiły do współpracy jeszcze 3 rannych 3 reżyserów i to trend PS czy to wynikało z tego, że ty się sam indywidualnie w 2 nie chciałeś faktycznie mieć opory żeby, żeby to robić czy też pójść ciekawego prostuje ci ludzie, których zaprośmy do współpracy na ten scenariusz spojrzą i tak były jeszcze droga była troska o różne na czym to faktycznie dostałem wezwanie środowiska i spadku i choć wręczając mi ten zaś powiedział zrób z nim co chcesz możesz nawet nie czytać, po czym po kilku miesiącach zadzwonił do mnie Marcin jest włocławski powiedział, że ma takich jak Rzońca i okazało się to ten sam scenariusz i jakby Marcin pierwszy za taką ideę dałby się poddał pod rozwagę, czyli może być zrobił ten film moja odpowiedź na to była taka, że na nie bardzo ponieważ, a nigdy nie chciałem robić filmów mojego ojca chciałem być reżyserem jako ojciec, ale chciałem iść swoją drogą wiadomo tak jakby chodzenie w te buty po śmierci ojca i prób próbę ich noszenia przez taki dłuższy okres czasu, czyli jednak robienie filmu fabularnego długiego lotu to jest zajmuje jednak sporo czasu bowiem nie bardzo chce, jakby teraz zamienia się z ojcem na miejsce ataki nie bardzo ma na to ochotę, a człowiek mówi Marcin Czekaj, bo idea jest słuszna w ogóle generalnie nie mówię to jest mowa ptaków tak tytuł jest mowa ataków scenariusz jest bardzo eklektyczny bardzo dziwny bardzo współczesny mieszając czasy mieszający bohaterów jest taki jak trochę jak właśnie internet, czyli jest wszystko w nim tak i i mówiono mowa ptaków, czyli stawki, które czekają śpiewają jedne brzydko drugie ładnie tak to chyba o to tutaj trochę chodzi mówię to może jest ciekawy, żeby tutaj kilka osób się nad tym pochyliła poza tym muszę powiedzieć, że ze intelektualnie ja jestem za cienki i ja mogę to Opera w jakimś o jakimś 1, gdy jakaś w 1 takim Barry metrze ten system ten scenariusz odbieraki, czyli taki bardzo, jakby z domu, czyli że Żuławski Żuławskim i wszystko co mi się tam Graży nie dotyczy mojej rodziny mojej tam bliskich i t d. myśliwych jest Marian do niego jak Niemcy nie mogą innej interpretacji jesteśmy między rozumiem to mnie ja rozumiem tak jak w nie wiem czy tata o to chodziło, ale ja to tak odczytuję i teraz bardzo ciekawym było posiadanie to innym reżyserom teraz, żeby oni zorganizowali w swoim, jakby świecie takim jak dziś okazywało, że 1 scena, gdzie wg mnie występuje moja babcia okazuje się, że to jest wg innego referatu estradzie występuje matka reżysera taki ogląd tego tak nie czyta to jest koniec mojej babci tak ich sumę świetne ma świetny no dobra nie muszę robić to w mojej babci filmu tylko mogę je, by zobaczyć jak to się zmieni odbija winny winnym winnej temu w interpretacji no i co i po prostu mówił po zadzwoniłem do ludzi, o których mój ojciec mówił Wojciech znał lubił bądź ich obserwował takiej jak i ta trójka się, jakby zgodziła się dzieje Janek Komasa Jacek Borcuch i Piotr Kierat tak i mieliśmy dość fantastyczne posiadł wy tzw. gdzie naprawdę mnie bardzo się chłopaki pomogli otworzyć ten scenariusz jak by zrozumieć go na pewno druga rzecz jest taka, że właśnie z co 4 głowy to niejedna szczególnie na takiego hard gamma i tu za jakim był mój ojciec tak i to nie jest taki scenariusz to tak jest na pisanej już wiemy co robić nie jest dość taka łamigłówka jest bardzo autorytarnym nazwał dialogiem czy stwierdziliśmy, że ten dialog musi zostać my musimy się z tym poradzić musimy tak nakręcić ten dialog, który to rzeczywiście zapisze ten dialog z takiego dziwny można, by tak powiedzieć, ale w ustach występem aktorów od po prowadzonych z pewną werwą i tak i tak dają okazuje się to świetnie świetny dialog taki właśnie totalnie filmowy totalnie dzikim bardzo intelektualnej może być przejęty zaktualizowany i władze, robiąc jak pracują nad tym filmem stwierdziłem, że to jednak była dobra decyzja, że to bardzo, jakby mnie o tym, o tym o związanie odium pewnej odpowiedzialności pozwoliła mi być nawet pretensjonalnym takie i nawet być trochę nieudolnym w tej próbie imitacji ojca n p . takiej czy oddawanie mu Czesi czy cokolwiek tak, bo jednak mam tylko fragment filmu do zrobienia tak mam do zrobienia 2 0 parę scen, na które są od tej sceny do tej sceny poprosiłem o bo myśmy się rodzina wszystko, czyli oprócz scenografii, jakby my robimy po restauracji backupu takich jak i kostiumów tu Stec członek, który nie zmienia aktorzy nie zmieniają, ale już operator jest w każdym firmy w krótkim fragmencie inny jak podjęcie współpracy z Andrzejem Jaroszewicza, który w zdrowiu praktycznie większość filmów z mojego ojca i toteż głos, jakby z początku mogą się wydawać takim trochę mnie Janek Krasicki wydarzeniem z a jakby teraz jak wspominam i myszą naszej współpracy to mam wielki uśmiech do tej sytuacji, bo bardzo wiele się dowiedziałem poznałem, jakby Andrzeja Dudy 8 sekundach Konikiewicz byli młodzi rozbite FIM otomoto dłuższa i t d. tak, by tak dalej my i bez kompleksów i zobowiązań mogłem wyreżyserować sobie 2 7 3 0 wstęp napisany przez mego ojca z złożyć ukłon mój własny prywatny do niego i ja tak czy tylne na koniec jeszcze powiedzmy testy w FIM, do którego skończyliście już prawie wszystkie zdjęcia aż i chodzicie postprodukcja czy to jeszcze nie Kennetha, że jesteśmy jesteśmy po połowie zdjęć 2 takie same MEN ty już zostały wykonane i teraz się i mocujemy z 2 pozostałymi fragmentami jest to trudne bardzo produkcyjny rzecz o, tyle że naprawdę działa mieć na niskim budżecie, ale tutaj też umówmy się nie ma co mnie by narzekać i i działamy jednak w kursie obsadą, która z nich jest bardzo szeroka bardzo różnorodna notacje ten jest napisany występującą tam aktorzy właśnie z każdego pokolenia i reżyserzy właściwie z takich na 1 pokolenia po nad tym pracują i dograć tak jak to się dograć Towarzystwo no to jest naprawdę bardzo trudna sprawa i tutaj się miesza interesy właśnie od artystycznych przedprodukcyjne po prostu i trochę się teraz szarpie mnie jak i terminowo i we wszystkim, ale wydaje mi się że, że to co zobaczyłem to co żeśmy ten ten jakby początek tego filmu idę jego rozwój jest jezdni jesteśmy na dobrej na dobrej drodze i to będzie bardzo ciekawe mi się wydaje bez kompleksów na czym może tak bez takiego właśnie ten film nie ma w nich zdobyć tu o to chodzi tak to nie o to chodzi tu wymienia płynie w tym żeśmy tu mówimy pyta, ale to nie chodzi o to, że przeszło 30  00 0 widzów 3 2 00 0 zlote w nie dochodzi do to jest o miłości do filmu z, dlaczego my w ogóle jesteśmy tymi reżyserami pocą się po to, poszli na to zrób tutaj sobie to po prostu czujesz nowy dłużnik nie studzi ich za plecami nie dotyczy tak nawet mój ojciec niegdyś nawet sami tak jakby jesteś masz otwartą kartę masz ciekawy bardzo dziwne sceny do jak do zrobienia, jakie zinterpretuje nikt nie powiedzieć, że dobrze, bo to nie o to chodzi po prostu to zinterpretuje zrób to i doświadczyć, jakby takiej wolności, którą jak powiedział Marian Prokop inny operator po zrobieniu części 1 powieści o umowie kredytu było trochę jak powrót do szkoły, ale jednak wieczna już dużo więcej człowiek wie mówi wiesz jak można było tym trochę za wiadomość także był taki powrót do szkoły filmowej do tej energii to się strasznie chce robić film IT takie odkrycie niewiadomej i Kazachstanem taką matką to myśmy to z MFW wymyślili to tak miał być śnieg był tak zderzenia dziwne my tu jest się postanowieniem, że jakby, bo jak cena wychodzi wystawiła Amica znani interes bardzo fajne, bo to też nie, jakby też jest nasza pani tak, że się w swoim swoje rzeczy łącznie 2 to się te sceny strasznie nosi w sobie nie da się je długi się zastanawia potem aktorce przychodzi co zmienia to członkowie potrafi nalać Boniecki on dobrze zmieniający, żeby te jednak moja synonim napisanym internetowe natomiast tutaj jest się wiąże w miejsce na wiosenne my trochę kurczę nie wiem jak to miecz, by chciał zrobić trochę próbujemy się w niego wciąż aktywnym dobra już trudno nie ma miejsca musimy sami na trasach przychodzą ci aktorzy wnoszą też straciła od euro kraj Rohan, bo teraz jednak to musi wnieść jako byto zagrał tak inwestor jest bardzo ciekawa w ogóle sfera pragnąłbym picia tak też mecze z robił filmy szalenie aktorskimi czynią to co ostatecznie zawsze przekazywał mu JST może, dlaczego metro, bo my kochamy aktorów fiatowi, które podkreślam 100 × tak, bo prawdziwy reżyser kocha swoich aktorów i robi dla nich ten finał zrobi im te sceny jak, którzy mają w tych scenach grać, a nie być może ten pilotaż się czy skoro potowy aktor grał tak nie było na ekranie Xawery Żuławski bardzo dziękuje jakaś dziękuję Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: DO ZOBACZENIA

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!