REKLAMA

Mikołaj Ziółkowski: Jesteśmy usługodawcami emocji

Między Słowami
Data emisji:
2018-06-30 22:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
01h 00:46 min.
Udostępnij:

- To jest absolutnie praca zespołowa i grupa ludzi, którzy tak naprawdę oddają życie temu przedsięwzięciu jakim jest Alter Art i festiwale - mówi w audycji "Między Słowami" Mikołaj Ziółkowski. - To nie jest praca, że się wchodzi, wychodzi i do widzenia. To jest praca, w którą trzeba głęboko wejść. To pasja, pewne oddanie. To są osoby, które pracują ze mną każdego dnia, ale także osoby, które współpracują od 20 lat. One budują wielki projekt. Zawsze to powtarzam post factum, bo realnie rzecz biorąc, patrząc na wszystkie zmienne ekonomiczne, Open'er nie powinien istnieć w Polsce. Nasze ceny biletów dalej wynoszą 60 procent bliźniaczych największych festiwali w Europie. Ceny produktów typu piwo są trzy razy mniejsze co powoduje, że nasz budżet i możliwości teoretycznie są mniejsze, a de facto program i to co się dzieje na terenie, bo koszty są takie same, jest bardzo porównywalny. Rozwiń »


Mikołaj Ziółkowski, szef Alter Artu (fot. Filip Blank / Alter Art)

Festiwal od kuchni

Z iloma ciężarówkami przyjedzie do Gdyni ekipa Bruno Marsa? Ile prądu zużywa się podczas Open'era? Jak wiele osób zaangażowanych jest w pracę nad festiwalem? Jakie wydarzenia losowe komplikują logistykę wydarzenia? Jak pracuje się z agentami największych gwiazd?

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy Kamila Wróblewskiego z Mikołajem Ziółkowskim, szefem Alter Artu, organizującego m.in. Open'er Festival, Orange Warsaw Festiwal i Kraków Live Festival.

Tylko w internecie dłuższy zapis rozmowy! Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
między słowami dobry wieczór państwu przy mikrofonie Kamil Wróblewski to program między słowami, które potrwa do godziny dwudziestej trzeciej dzisiaj moim i państwa gościem jest Mikołaj Ziółkowski Witaj dobry wieczór Mikołaj Ziółkowski szef alter artu studiował na wydziale nauk politycznych i wydziale filozofii socjologii Uniwersytetu Warszawskiego jestem ciekaw, bo czym jest alter art Lotos Baltic i każdy wie alter art organizuje 2 bardzo duże festiwale mamy 3, a nawet 3 Rozwiń » jest, gdy jest rencistą plenery jest Kraków jest Kraków Knights festiwal jestem cieka w czy czy to, czego się nauczyłeś to właśnie na studiach na wydziale nauk politycznych bądź wille i na filozofii socjologii czy coś z tych studiów obyć się przydało do rąk do pracy Waltera gdzie przydało się bardzo to znaczy festiwale w ogóle na rynku muzycznym nie tylko w Polsce, ale na szczęście dalej w Europie jej dni po części w stanach Zjednoczonych to są taki element tego rynku, który jest bardzo dużo bardziej budowany kreowany przez indywidualne osoby przez określone charaktery przez nie ludzi, którzy mają jakiś pomysł na swój festiwal na funkcjonowanie tej przestrzeni mnie około muzyczne i muzycznej wielu innych aspektów i mam takie poczucie, że moje pasje wcześniejsze, ale także inni edukację sprawdza się w tym obszarze 1 festiwal albo wszystko to co robimy nie jest sensu stricte gmin tylko włącznie muzyczne tak dla mnie to jest pewien proces cywilizacyjny dla mnie to są pewne zmiany kulturalne kulturowe dla mnie to są takie działania, które chociażby dlatego i tyle aktywności na open erze nic nie ma oczywiście nie siedzenie zostałem o tym co mi pomogła co mi nie pomogło, bo każdy z nas ma taką unijną ścieżkę moja ścieżka była taka, że szukałem wieloaspektowy staram się dowiedzieć się świecie z różnych źródeł i na pewno to moje studia, które były wielowątkowe akurat dobrze zbudowały mnie leczyć czy zbudowały, by czy zbudowałby kogoś innego nie potrafię na to pytanie odpowiedź nie bez Jacka czy chodzi, aby chodziło bardziej egis umiejętności w tym spora czy raczej moja koncepcja studiów w ogóle też pamiętam, że to był zupełnie inny moment w historii mer kozy ze studiów była taka, którą się de facto wspiera w tej chwili w wielu miejscach na świecie, a nie taka, która się de facto wspiera w tej chwili w Polsce to znaczy to była moja koncepcja studiowania była ogólnorozwojowa, a nie z tematyczną i przygotowanie do zawodu, bo ja już, rozpoczynając studia robiłem to co robi teraz go na małą skalę Macieja wtedy organizował koncerty zajmowałem się sprawami społecznymi Emin i te studia byłyby rozwijały nie mają osobowości pewnie gdzieś tam efekty tego widać natomiast nie było także mnie studia czy element, bo mi aż miałem, gdy studia były bardziej interdyscyplinarny czy ten mnie czy 3 rzeczy, jakby dużo zajęć na wydziale filozofii pomaga mi blokować się artystów typu Bruno Mars pewnie nie, ale czy pomaga mi budować od trenera i jako całość na pewno tak tak jeśli zostawią czy BMO może jakiś umiejętności negocjacyjne to jest cud ktoś może z tego akurat mogło wpłynąć na realizowaną polityką ja jestem ja jestem zadowolony z tych tych działań, bo faktycznie to był taki moment myślę też nieźle na na uczelni w ogóle mam wrażenie, że żołnierz to to to potoczyło w tej chwili jeszcze bym oceniał procesy edukacyjne w po to, zdecydowanie tak to znaczy no to jest rozwój personalny i innymi ten rozwój personalny do poszukiwania na pewno pomogły wiele rzeczy też się nauczyłem zgoda akurat to co robię to nie jest kwestia nawet negocjacji jako takich tylko ty to struktura głębokiej psychologii jest to niebywała to znaczy uważam, że 1 z ważnych elementów sukcesu promotora na skalę międzynarodową jest pewne rozumienie psychologii nawet jednostkowej, ale także psychologii społecznej to jest głównym ciekawe pytanie niełatwo na nią odpowiedzi, dlatego że ta ścieżka każdego z nas jest indywidualna moje studia były takie, że miałem dużo zajęć na wydziale socjologii miałem dużo zajęć na wydziale filii w filozofię formalnie byłem dumny byłem studentem nauk politycznych i innych to też pokazuje co prawda nie zostawałem na 1 wydziale tyko staramy się szukać rzeczy, które którymi interesują, które mi nawet nie tyle pomogą, co kot który mnie interesują i zdobyłam to, bo ma koncesję studiów na też innym funkcjonuje w kilku miejscach na świecie jako taki model p t. ogólnorozwojowy to znaczenie, że potrzebna jest wąska specjalizacja no może poza oczywiście studiami inżynierskimi o trudno sobie wyobrazić to inaczej natomiast studia humanistyczne, że przede wszystkim mają szeroką rozwijać nie wąsko i to był mój model i napadami to teraz pomaga, bo prosta proste rzeczy, które często o powiadamia, wysyłając czy rozmawiając z zagranicy ma, a wiadomo, że dziękujemy największe światowe gwiazdy również oczywiście też bijemy małych zespołów czy my robimy koncerty nowych rzeczy natomiast nowo bez wątpienia najtrudniejszy jest edukowanie chociażby Heleny z tegorocznego upłynęła 3 takich zespołów jak Bruno Mars depesz Mot 3 czy inne to ten element pracy przez 2 0 lat z agentami i zmianę momentami jest niezwykle psychologiczny znaczy ja n p . mam już to oczywiście rozpracowane w w ich w tyle głowy mam mniej więcej model 3 model psychologiczny każdego agenta jest jak do, do którego aleja jak i odważnego dzielnego agenta na używanie określonych słów używać określonych słów wiesz jak 1 jest bardzo nerwowy drugi jest ma inne zalety mi bardzo fajnie współpracuje się z największą agentką na świecie, która tak, jakby zupełnie inaczej pracuje niż niższy niż kilku innych mężczyzn, których zawsze rozsadza ego, a jakże, a jak pracuje w metrze ona wprowadza taki gigantyczną kulturę pracy, której czasami brakuje to czy ciekawe co takie procesy klasyczne prawda czyni to, że przynosi jak wszędzie wiemy też są pewne mnie działania związane z mężczyznami męczyli nadmierną adrenaliną nadmierną wybuchową ością i i często były nadmierną rywalizacją w tym co przekłada się też często na nasz świat na świat tej muzyki no powiedzmy na najwyższym poziomie w oczywisty sposób bywają agenci zwykle Ruchowi bywają agenci bardzo utrudni też są cały świat z tego słynie, że agenci gwiazd nie tylko muzycznych no to nie są łatwo obsadzić to prawda oni żyją w ogromnym stresie i jest także gwiazd dążą raczej są nadpobudliwe w takim sensie, że nowy blok dochodzi często do różnego rodzaju awantur, a czy to jest taka klasyczna struktura nie można sobie poradzić jestem ciekaw niech oczyści go do żony czy poziom ego my w w tej przestrzeni, jaką jest ta muzyka i oczywiście mówimy o o tej muzyce na najwyższym poziomie, czyli tych wielomilionowych kontraktach na ból to na tym to polega na tu mnie to taki n p . ale jest agentka, która jest kultową postacią w naszej branży został niedawno była Nałęcz morsów festiwal, który jest 1 z najbardziej wpływowych postaci, która jest tak niezwykle fair i tak niezwykle pięknie prowadzi to by pięknie prowadzi, jakby ten de facto BiznesAlert pięknie reprezentuje agenturze wielokrotnie chyba najwięcej razy w historii była uznawana za agenta roku, ponieważ jej kultura pracy jest kulturą kooperacja nie budują rywalizacji to jest bardzo ciekawe więc, jakby pokazuje ten element psychologiczny i i mamy tak i ja mam także jak, odbierając telefony w środku nocy, a to się często zdarza, bo agenci amerykańscy nie do końca zastanawiam się na tym i nad strefą czasową, czyli normą są moje rozmowy powiedzmy tak 11 12 pierwsza w nocy tak, kiedy oni tak dalej z 15 16 powiedzmy tak właśnie oczywiście czasami kiedy, kiedy nie chce albo nie mogę to nie odbieram takich telefonów, ale też często odbieram jest nocne nocne pogawędki z Los Angeles są częścią mojego życia od wielu wielu lat to jak doskonale wiedząc kim rozmawiam wszystkim jestem włączony mam ten rys psychologiczny i pamiętam znam te zagrania no są agenci, którzy mnie po potwierdzeniu wszystkiego to trwa n p. 3 miesiące albo pół roku albo rok 20 0 9 03 02. pierwsze trzeci nie raczej nie to już ktoś ośmiela do dwunastej do pierwszej wtedy wszystko nie zmienia w Los Angeles i mówią, że Super wszystko już załatwione jesteśmy prawie tam przetłumaczy oczywiście tak jest jeszcze 1 sprawa potrzebuje więcej pieniędzy chętnych chętni oczywiście jak się to robi ich Węgrzynowi po przez lata to by to się Teneryfy rys psychologiczny i też umiejętność umiejętności tej gry nabywa to jest jedno najciekawsze rzeczy, bo to jest permanentne gra to jest także w tej grze czasem trzeba wrzasnąć tak zdarzyło mi się to zdarzyło mi się to w rozmowie z 3 4 dni temu z 1 z kluczowych agentów nie powinno się, ale wiadomo to po same emocje emocje oczywiście, że pieniądze, mówi że jednak nie chodzi o pieniądze naprawdę to czy pieniądze są jak ja w ogóle nie to nie jest mój nigdy nie było mówi podstawowy element, który nie napędzał to co zumby jest masa ważniejszych rzeczy no cóż to jest takie gadanie ale, ale tak jest dla mnie taki jest na czym, ale są ważniejsze rzeczy no no na inne rzeczy no to jest pewna emanacja osobowości jak kreowanie rzeczywistości na oczy i ziemi i jamy nasz zespół ja w w od wielu lat ogromną ilość pieniędzy na sztukę znał pana, że to zyski w kilka milionów złotych z własnych pieniędzy przez ostatnie lata no bo kluczem otworzył mu o niej, ale to, gdyby de facto budżet festiwalu jest taki, jaki jest prawda i i z racji tego, że na te nasze działania są realizowane przez alter artu nie są wspierane przez żadne raz w historii było od dawna nie są, a szczególnie teraz nie są wspierane przez mnie przez min na żadne instytucje państwowe nie mówią samorządy obu samorządów oczywiście tak wspierają nasze działania natomiast nowo te działania, które prowadzi chociażby, budując mnie teatr na upalne, że muzeum na open erze różne inne nocą emanacją tego jak chcemy, żeby wyglądał festiwal to nie jest tak, że osoby kupujące bilet na open era decydują się na to ze względu na to jaki będzie przedstawienie teatralne budowlą jest tego świadomość to jest ten dodatek, którym budujemy, w które inwestujemy, bo gmina, bo chcemy, żeby tak wyglądał nasz festiwal idzie to jest wyjątek, bo nie ma nie ma takiego projektu na żadnym dużym festiwalu europejskim nataką skalę w sensie, że mnie muzyki nie przepraszam nie nie sztuki powiedzmy bardziej ludyczny jej to tylko w tym roku chociażby wystawiamy i to jest bardzo drogi na przedsięwzięcie wesele Jana Klaty z Narodowego teatru starego, które wiemy jak wielką moc co, do których wiemy, jaki z wielkim przedstawieniem, więc realizm budujemy teatr realizujemy go na na nas na terenie festiwalu przyjeżdża kilkudziesięciu aktorów są gigantyczne koszta i ja płacę za to z własnych pieniędzy niż minie powie zrobię to dla pieniędzy, bo tak po prostu nie jest to jest także jak wesele się pojawia dał pewien, że to się zwraca sprzedaży biletów jak się objawia depesz Moore uznał pan, że to się po to, się zwraca sprzedaży biletów, ale jakiś bilans też tak, by nikt tak, ale to jest to co chcemy zrobić na tarczy to jest nasza kreacja to jest nasze nasze myślenie o tym jak powinien wyglądać festiwal to jesteś mój wkład pewne działania kulturowy cywilizacyjny kulturalny w związku z tym nie przekłada się to dla mnie zero-jedynkowy na biznes bardzo często podejmujemy wspólnie jako zespół i ja decyzje, które nie są American tylne może to źle, że ich tak naprawdę, ale mam wrażenie, że dzięki temu festiwal jest do specjalnej to jest ta różnica to tej części biznesu muzycznego, o czym wspomniałem na początku naszej rozmowy, że festiwale dalej mają taką dusze festiwale dane mogące pozwolić na to, żeby budować rzeczy, które nie są po prostu czysto Marka tylne nie są tylko mi sprzedażą produktu dalej nie stać na oczy jest coś takiego, że ja uważam nas w tej formacji jako bycie mecenasem prawda w Polsce nigdy nie było wielkiej edycji Radom jest gigantyczna w stanach Zjednoczonych, bo tam właściwie kultura nie jest zbierana ręcznie zbudowano ze środków publicznych tylko jest Zagłębie wspierana przez mecenat na w Polsce są to banki często mylą w nie żartujmy on w słynnym kandydacie do Specjal Jazz, choć w wpływ banków na kulturę jest żaden wprost w rzeczy zrobić 3 4 byłbym tym snobistyczne przedstawienia dla swoich klientów jest, że ma wpły w na kulturę nie wchodzi też o chodzi mi o wystawy w muzeach chodzi mi o jesteś festiwal filmów dokumentalnych który, który jest główna dzielona przez bank to jest dobry przykład to jest to trzeba ten bank, którego nazwy nie wymienimy pochwalić to jest dobry przykład, ale w perspektywie ilości brzozy bank może w ilości pieniędzy, które banki posiadają zysków, które generują zysków patrzmy na nas na główne największe banki państwo, jaki generują zyski to nie zgadzam źródeł jest wpływ na kulturę jest żaden no i ten przykład wspierania festiwalu filmów dokumentalnych jest właściwie wyjątkiem, a czy jeśli oczywiście, ale nie jest także bez wpływu czy Best tam jakiegoś jakiegoś małego dołożenia pieniędzy przez bank do wystawy w danym Chin muzą to wystawa się nie odbędzie to oczywiście z pań natomiast siłą patrzymy na Niemcy i popatrzymy na wpły w i jakby mecenat rodzin chociażby do morza przeżyli są miliardy euro mecenatu rodzin mecenat w wielkich firm, które nie tylko tam wrzucą parę tysięcy złotych na wystawę, żeby się ich logo pojawiło, budując całe miejsca one budujące przesłanie muzea budują teatry budują domy kultury to zupełnie inna sytuacja mamy inny przykład, który przyjmie od razu do głowy chroni gen muzeum sztuki nowoczesnej i miasto, które mnie miasto, które jest na północy Holandii stąd o tym, też mówię, bo tam się odbywa 1 z konferencji tam są rozdawane rokrocznie nagrody festiwalowe nagrody europejskie RM i tam jest muzeum sztuki nowoczesnej jednak jedno z lepszych w Europie, który został wybudowany przez firmę trudniącą się wydobywaniem gazu później podać 1 przykład budowanego muzeum w Polsce przez wielką firmę albo przez bank na niemal nie ma zmywa naczynia nie znam on tak nie ma nie ma nie ma, więc mnie, więc ten wpły w siły akurat banków na na na rozwój kultury w po w perspektywie skali możliwości jest bardzo mało, a jest, że wracając jeszcze trochę do korzeni zawsze miały się od Odry w zdolności jak i organizacyjne, bo to na pewno oczami taką umiejętność tak jak nie zadzierać cóż na to czy jest czy nawet w szkole przyjaznymi taką osobą, która zawsze na razie jest przełknąć Ireneusz lub przychodząc na studia organizowałem koncerty, bo moja droga z taką ścieżką byłym od organizacji niezależnych koncertów są już parę osób, które pewnie słucha tej audycji to akurat pamięta scenę niezależną, jakby zupełnie inną strukturę muzyczną, która się odbywała 2 obszary, czyli wielkie wytwórnie i mnie, jakbym wydawnictwa kontrkultura Owena teraz nie ma w dobie internetu nie ma prawie takiej potrzeby, więc wszystko zmieniło natomiast wtedy też funkcjonowała usłyszał drugi obieg i jego drugi obieg polityczny, ale przede wszystkim drugi obieg wody ja jestem na pokolenie, jakby po ale, ale drugi obieg muzyczny czyli jakby scena niezależna scena HCE bank i różne inne odłamy muzyki któryś tam pojawiały ja bym od nowości od liceum uczestniczyłem w tym procesie organizowałem rozpoczynał organizacji od małych klubowych koncertów talent pierwszy koncert nie pamięta pierwszego koncertu pamiętamy, by pierwszy festiwal, który odbywał się w stodole też było zielony festiwal dokładnie tak to był to był pierwszy festiwal, który organizowaliśmy dni wspólnie z kolegą i i to było takie wydarzenie to było takie wydarzenie, które już było na dno no miało skalę, czyli tam było około 2 tysięcy ponad 3 czy kot 2 spółki jest Damian większą pojemność z takich jak zawsze działa teraz te teraz ma mniejszą każdego dnia jedno autobus sesji rady miasta koncerty, które organizowałem wcześniej natomiast miejsce w mniejszych klubach 20 0 300 40 0 osób też oczywiście i ja wywodzę się z ruchów społecznych, więc uczestniczyłem nie tylko w sensie mnie koncertowym ale, ale także kulturalnym społecznym w różnych obszarach organizacji wydarzeń, ale prawda jest taka, że tak jak mówisz to to jest pewnie kwestia też indywidualne bardzo, bo nawet jest to moje przekleństwo i pewnie przekleństwo wszystkich, którzy ze mną pracują, ponieważ i załamać Anna nad gruczołu prace nad szczegółami i faktycznie jestem to są 2 tryby promotorów festiwali taki typ promotorów, którzy się głównie koncentrują na takim ogólnych aspektach często na edukowaniu często, bo to jest jakby tak najważniejszym, czyli często na na zajmowaniu się w przestrzeń p t. artyści no jest drugi element i drugi obszar promotorów, którzy zajmują się wszystkim i ja jestem w tym drugim obszarze, czyli zajmuje się i programem i stworzenie takiego zostałby artystów, który potrafi zbudować duży festiwal, ale także interesują mnie właśnie wszystkie aspekty nie od ochrony przez produkcję od layoutu porno każdy każdy aspekt każdy najmniejszy artystach i chory perfekcjonizm to jest jedno jest jakiś umiar jeśli chodzi o to jak je nawet jak to wygląda we współpracy z ludźmi, którzy będą też pracują przed festiwalową alter art dobierz mogłyby być chory nie jestem specjalnie euro określenia nieprawda ja bym się, że odrzucimy chore będziemy perfekcja jest to brzmi nieźle ja myślę, że to jest bardzo specyficzna dziedzina, której rozmawiamy naprawdę obciążenie osoby, która odpowiada za taki festiwal faktycznie odpowiada zamienią tak jak ja, czyli w pełni, gdzie w tym roku będzie rekordowa edycja ma u każdego dnia jest ponad 70  00 0 ludzi summa summarum to jest 1 2 0 1 30  00 0 ludzi na terenie festiwalu pracuje 6 00 0 ludzi z Lotto gigantyczną logistyka są w 2 tysiące ciężarówek w 2 00 0 zdarzeń i IT jest niezwykle obciążające czy naprawdę to to jest także, jakby myślenia to logistyka c, bo jeżeli się jest elementem korporacji elementem pewnego układu korporacyjnego dopowiada się w określonym zakresie z reguły natomiast, jeżeli nie konkretnej śrubki po prostu ich, ale nie tylko się nawet z siłą jeśli nawet szefem korporacji no to jednak to jest jakby tego natomiast tutaj not to festiwal i cała ta działalność jest moja nasza im za nią odpowiadamy w UB w każdym aspekcie i w związku z tym staramy się też właśnie w tym perfekcjonizm, żeby wszystko, by wyszła na po to jest niemożliwe na festiwal sportu niemożliwe, dlatego że pogoda tak mieliśmy w naszej historii 3 × piorun trafił w samo z tymi hali artyści na ile zażywali mgr. Zembalą chyba tak i zdarza się raz, że Sas trafił piorun samolot na mecz z zarządu parę razy, więc się, więc tylko to jest taka materia tak dużo zmiennych wypadek losowy wypadek na drodze, który blokuje cały tydzień, a choroba na oczy, a właściwie jest także zależnie od zera Kevin Parker był chory przyjechał tam jakimś cudem lub z postawionym na złoto to po to, kto to jest absolutna nowość czy są takie dni zapala się w trak, by n p. albo badaczy Biblii są takie dni, których koszt 7 wiadomo zdarzenia losowe, których dotyczą być przygotowanym na nas reakcji tak naprawdę dobry festiwal inny poznaje się po tym, nijak nijak wszystko działa tylko się pojawi jakikolwiek kryzys Czumy z tego kryzysu wejść i czegoś tak naprawdę trzeba uczyć latami natomiast oczywisty sposób jest niezwykle obciążające, bo każda rzecz ma my mamy ma znaczenie i ja mam wrażenie, że udało nam się zbudować organizm, który sobie radzi w każdej sytuacji kryzysowej, bo to sytuacje kryzysowe zawsze będą, bo nagle przychodzi burza nagle jest wypadek na głównej drodze dojazdowej tworzy się gigantyczny korek nagle my nie nie dolatuje samolot nagle artysta jest chory nagle widzę co się wydarza nagle trzeba pewne rzeczy są aż nagle pada prąd czy pomimo tego, że n p. główne systemy są mają swoje backupu, czyli to nie jest tak na głównej scenie jest n p. na agregat prądowy z 2 1 jest po prostu rezerwowe co nie zmienia faktów, że się zdarzają różne rzeczy jeszcze jest gigantyczny czynnik ludzki nawet 6 000 ludzi plus kilkaset ludzi, którzy przylatuje dane Trumana wylicza artysta ma lepszy gorszy dzień coś się nie wydarza ktoś nie nie dojeżdża tu ktoś ma dzisiaj jest słaby dzień, bo n p. wczoraj miał długą noc, choć to jest taka masa drobnych elementów, że rzecz że, że jest to jakby niezwykłe obciążające szczególnie jeśli stara się być w tym zakresie perfekcjonistą, ale z drugiej strony ja będąc w tej grupie drugiej z tych 2 lub jestem w niej z wieloma innymi promotorami wszystkie wali inny na świecie i ich gdzieś tam uważam, że jeżeli nie rozumie się tych drobnych elementów festiwalu to on nie jest lepszy tylko koszty to jest akurat taka dziedzina, że warto rozumieć jak wszystkie aspekty warto rozumieć co można zrobić jak poprawiać pracę ochrony, których bardzo trudno też z 1,5 100 0 ludzi i byśmy wyobraźmy sobie w Polsce i koordynację takich grup ludzi w tym obszarze to jest to jest jak i jak wiemy jak w budynku, w którym jest bez 20 30 ochroniarzy, jaki to jest trudne prawda nie należy ktoś oddał przeniósł zostawił klucze i Lubasz i 1,5 100 0 pracowników ochrony o, jakby przyjeżdżających z całego kraju nie ma takiej ilości woda w fazie, jakby ogarnięcia tego, kto to jest w ogóle największa tego typu przedsięwzięcie, jaki się w lot bywa natomiast jak kiedyś też nad tym zastanawia natomiast czytałem wywiad z 1 z z poważnych inwestorów zresztą polskich gmin, którzy kupuje fabryki i po terminie stawia odnawialna robi, żeby były lepsze potem nie sprzedaje i w tym wywiadzie pojawiła się opinia, że jest taką postacią, która jak kupuje takie przedsięwzięcie taką fabrykę 3 czy inne miejsce czy inny biznes to musi wejść do poziomu tego, jakie szopka skonstruowana, jaki jest, jaki jest jak wygląda cały proces produkcyjny, że musi zrozumieć wszystko jest pomyślałem, że skoro my odnosi sukcesy, więc skoro skoro oskarżony tak się dzieje nie to znaczy, że u mnie trochę tak samo wydaje się, że w naszej przestrzeni zdecydowanie musi być tak samo my jesteśmy usługodawca mniej emocji my jak miejsce Szmyd w obszarze emocji, które są niezwykle ważne, więc jak czuje i rozumiem wszystkie procesy to wydaje mi się, że lepiej, aczkolwiek praca ze mną w ten sposób na pewno jest trudniejsza Netia też rozumiem, bo ja też zaliczą do tego grona osób chętnych jest, ale interesuje mnie właśnie w testach ma się do ludzi, ale za to pominąć mam też wrażenie, że to nasza praca przez 20 lat de facto całego naszego zespołu, bo to jest absolutnie praca zespołowa i IT jest grupa ludzi, którzy tak naprawdę oddają życie temu przedsięwzięciu, jakim jest alter art i festiwale i to wszystko bo, bo to nie jest praca rzesze wchodzi wychodzi do widzenia jest praca, którą bycia głęboko wejść to jest pasja to to jest pasja to jest pewne oddanie to jest dużo więcej i te są osoby, które pracują ze mną każdego dnia, ale także osoby, które współpracują na festiwal w kat open ROD 2 0 lat Nike czy one budują wielki projekt życia to zawsze powtarzam post factum, bo borowanie rzecz biorąc patrząc na wszystkie takie zmienne ekonomicznej tak dalej to o baner nie powinien istnieć w Polsce znaczy nasze ceny biletów dalej wynoszą 60 % ceny biletów rozliczenia remis z dnia 3 set Top 1 50 albo 40 % bliźniaczych festiwali w tym czasie w Europie tych największych ceny produktów typu piwo są 3 × mniejsze i t d. tak dalej co powoduje, że nasz budżet nasze możliwości teoretycznie są mniejsze, a de facto program i to co się dzieje na terenie, bo koszty są takie same jest to jest bardzo porównywalne czasami lepszy czasem gorszy, ale porównywany zresztą dokładnie jestem po turze rozmów po zamknięciu programu, jakbym zakończeniu wczoraj w nocy dziś wczoraj rozmawiałem z przez kilka dni z kilkoma najważniejszymi agentami na świecie i takiego zwrotu, czyli reakcji w kontekście tegorocznego programu to to nie miałem już dawno to znaczy jak dobry jak dobry jestem program już pomijam wielkość festiwalu, która absolutnie plasuje nas w w czołowej grupie takiej kilku największych festiwali w Europie, a do tego co uważam za wielką wartość jednak w 80 % albo nawet 80 % plus jest to festiwal dla Polaków, bo są wielkie wydarzenia równie w naszej części Europy, gdzie po prostu osoby z danego kraju są zdecydowaną mniejszością to jest festiwal dla obcokrajowców dla Holendrów dla Austriaków dla dla Niemców, a jednak dostosować lektury zbudowaliśmy razem 1 i je już zbudowaliśmy publiczność to znaczy mamy swoje festiwale, które cierpią z tradycji właściwie od lat siedemdziesiątych, czyli takich klasycznych samochodów z piwa z, ale nie mają swojego ducha polskiego ducha ja też mam wrażenie, że jesteś publiczności, która na przestrzeni lat razem z festiwalem też w dorastała i też mam też takie wrażenie, że również nad drogą prostsze, że nawet, gdyby oferta wobec tego festiwalu była dostosowana też liczby na przestrzeni tych kilkunastu lat właśnie do tych ludzi oraz oczywiście absolutnie o przedmiocie tu festiwal musi mieć swój rysunek lokal są takie międzynarodowe festiwale podróżujący z międzynarodowym brandem, które mną mają mieć tam międzynarodowy pomysł na siebie natomiast opona jest polskim festiwalem i te elementy związane z zna nasze zapotrzebowanie na na danych artystów albo znasz uwielbienie dla znanych artystów oczywiście się tu pokazują, bo my drukowanie czy budowanie programu to są 3 podstawowe inne obszary pierwszy to jest promotor jako kurator czy to co ja mój zespół w grę i chcemy pokazać 2 to jest zapotrzebowanie publiczności Nike jest najważniejszy element, czyli to, czego oczekuje publicznością panele do czego oczekują też Orlen płocki festiwal Kraków Live Festival naszych wszystkich wydarzeń i naj naj naj trzeci i trzeci element jest to co w danym roku i w danej przestrzeni jest dostępna, w czym się pracuje właściwie latami i im i chociażby przykład z depesz Moutinho z rejestru daje dobry na tegorocznym festiwalu, bo no, bo wiadomo, że to jest zespół absolutnie uwielbiany w Polsce nota wyjątkowy dla polskiej publiczności nigdy nie grały festiwalu jest pierwszy festiwal Love koncert dlatego, że ma taką pozycję w Polsce, że jak wiemy coś jest wyprzedany stadion Narodowy potem 3 z Montserrat stylizowane ramy coś zmienia faktu, że potem mamy koncert na open erze ściera się bardzo cieszy mnie pierwszy festiwalowy, który z innym koncertem też na to miast wiemy, że do Portsmouth ma tutaj czynnik staną publiczność taki z wieloma zespołami także młody miejscowo są pewne rzeczy, które zupełnie nowe, które świetnie się tutaj sprawdzają na szczęście nasz smak i kultura kultura muzyczna, w której myślę, że mój zespół w budowaniu przez lata miał też spory udział, bo taka jest też rola festiwali rola naszego budowania rynku muzycznego jest mocno anglosaski wersy różne inne obszary kulturowe i in na inną jednak trzeba powiedzieć, że mam wrażenie, że nasze festiwale sąd, jakby nowo dosyć brytyjskie w takim myśleniu otoczki u nas po prostu muzyka nawet gitarowa muzyka czy nie mówił Buzek prawdy, bo to jest oczywiste tylko mówiono my dobrze się przyjmuje brytyjską anglosaską amerykańska co jest fajne bo, bo mamy tutaj jednak taką dużą zbieżność kulturową dużo dużo dużo obszar wspólnego ta sama muzyka alternatywna ona ta anglosaska muzyka alternatywna bardzo dobrze w Polsce się przyjmują ani nie wszędzie tak jest n p . we włoszech czy w różnych miejscach tak po prostu nie jestem liczy przede wszystkim muzyka lokalna i muzyka anglosaska nie nie znajduje swojego wycinek, które służą lepszemu powiązaniu z wniosku z tym jej w festiwalach w brzuchu słuchać różnej muzyki czy da to miasto tak jestem cieka w jeszcze chce wrócić jeszcze trochę też do do tych logistyki i tych też technicznych aspektów praw ile osób z ekipy organizacyjnie ile osób pracuje podczas tego festiwalu na miejscu, a ile osób wcześniej, gdy za nim ten festiwal róż, by konkretnie na lotnisku na terenie lotniska babie doły jeśli mówimy akurat w przypadku o trenera inne lotniska Gdynia-Kosakowo przez NSDAP, ale w dzielnicy Wola zwabili do miejsca dla zagranicy przy przechodzą w nadmiarze starałem się liczą się z Gdyni część jest w Kosakowie Gdyni to co jest dzielnica babie doły tak to jest taka takie miejsce nie na festiwalu w tym roku będzie pracował ponad 3 tysięcy osób innymi rasami na miejscu to jest to to jest ta liczba tras mówimy też o ochronie właśnie mówimy o ekipie technicznej mówimy o innych osób Straka ach, od tej ekipie która, jakby i jest w całą obsługę, czyli tyle osób ile ci tyle osób ile ma identyfikatory pracownicze zobaczyli, że osoby, które pracują na festiwalu jest 6 00 6 pomógłby nieść drogowym nie ponad 6 00 0 osób natomiast sam festiwal powiedzmy w ty jesteś taki naj węższe ich grupie powinny szeroko rozumianych menadżerów czy też osób zajmujących się na poszczególnych odcinkach to pewnie myślę, że z około 1 5 0 innych osób pracujących każdego dnia jest kilkadziesiąt NATO, bo to jest prawda, bo to się także są osoby, która szybko zaczynają pracę będą panele nowo to jest największy festiwal z oczywistych powodów zacznę pracę w 3 miesiące przed 2 albo 4 miesiące przed i pracują n p. pół roku, ale nie nie są pracownikami alter art w biurze tylko z naszymi współpracownikami nie jesteś taka skala trysnął do Oscara gigantyczną gigantyczne Leśniak konkretnego ponoć gigantyczna skala ja mam także mówi o tym, że jak staje n p. 2 dni przed na terenie i widzę ten proces logistyczny, czyli naprawdę tysiące ciężarówek nie są setki tysiące ciężarówek przejeżdżających tirów ilość ludzi pracujących na terenie 2 dni przed otwarciem ilość stawianych przez 3 ani prąd i t d . stoi na środku i tak się zawsze zza z zawsze mam takie pozytywne emocje p t . że to tak świetnie działa i i z drugiej strony i jednak jestem tym gdzieś tam tak pozytywnie zdumiony to znaczy, że udało mi się zgromadzić udało nam się zgromadzić taką grupę ludzi przez wszystkie lata, który w tym, którzy tak poważnie do tego podchodzą, dla których jest to część życia Lifestyle ilu pomysł na życie i tak dużo w to, bo to nie jest kwestia tego, że ktoś przyjedzie raz sam stawia jakiś element tego bardzo dużo osób, które tam są po prostu od 1 5 lat i że i, że i, że udało się zbudować pewien PPP pewną ideę, bo to właśnie nie jest tylko biznes to nie jest tak, że ktoś tam zarobić takie pieniądze, których nie można robić, gdzie indziej nie on chce tam z reguły być, dlatego że wierzy w tę ideę wierzy w to, że robimy coś wyjątkowego wiemy, że wierzy w to, że robimy coś niezwykłego, że też bardzo trudne jest niezwykle trudna logistyka, więc ten efekt jest jest taki, że akurat w ogóle w przestrzeni wydarzenie w innym jest to przyjemne, ponieważ tak gigantyczna praca jest namacalnie i namacalne widoczna, czyli w momencie, kiedy się zakończy ten proces staje się na terenie, który jest zbudowana, a de facto jest to miasto tak my pobieramy prąd taki jak średniej wielkości miasto właśnie z tym liczę też spytać czy da się to w jaki sposób polityki rachunek za prąd bezpiecznie one z rąk jest oczywiście głównie ME, bo to jednocześnie w pro Jazz generowane przez setki agregatów natomiast o to jest policzalne innym memy pobierały prąd takie jak kilkudziesięciotysięczne miasto inny jeszcze się stanie na tym terenie i wychodzi na scenę artysta i grała dla 70  000 ludzi na to jest taki element spełnienia, o czym wiemy, że jest bardzo dużo ludzi, którzy pracują właściwie cały czas nie widzą swoich efektów w dacie ginie niemal namacalnie są elementem pewnego procesu tak, a tutaj jest tak że, że jest taki moment, kiedy jest to święto, kiedy jest to ciężko ciężko pracowaliśmy, ale zbudowaliśmy coś wspólnie myślę, że to to jest jakby niezwykle ważne, że to jesteś taki namacalny, że potem widzimy dziesiątki tysięcy szczęśliwych ludzi dobowym rozmawiamy o emocjach rozmawiałam emocje, choć ideach wartościach to nie jest kwestia tego, że mamy każdemu dodania bardzo określony przedmiot, że dajemy komuś fajny kubek fajny telefon coś tam my my jesteśmy w obszarze emocji, czyli jest tego co potem wszyscy ze sobą zabierają czym żyją przez lata często mogą to wiemy, że wiele osób, które nie wiem, bo 10 15 lat temu wspomnienia z festiwalu często łączyło się w pary często miało jakiś niezwykłe doznania kulturalne muzyczne i t d. to to jest element życia my wchodzimy z tym w głębi życie na poziomie emocji my też niezwykłe no i każda branża, która związana z emocjami ma to jest trochę oderwane od mocnego takiego swego świra i i potrafi zrobić bardzo dużo po to, żeby emocjami zarządcom artyści robili 1 strona to jest po prostu zarobek, ale druga bardzo ważna strona to jest jakby tata cześć performatywne to znaczy celom do przekazania i to co pokazuje to kim jestem, a też ciekawi im się, że też naszych słuchaczy słuchaczy również jest także przyjeżdża artysta zespołem czy artystę również przywozi ze sobą oświetlenie sprzęt z Nakła siejący ciekawie ciekaw jestem czy n p. realizatorzy dźwięku na na koncertach są tutaj nasi czy każdy przyjeżdża z własnymi z własnym sprzętem zdecydowana większość, bo to jest też odwieczne pytanie, których zawsze pojawia zdecydowana większość zespołów i artystów prawie wszyscy przyjeżdżają z własnymi realizatorami dźwięku jest 10 300 miejsc rozumiana jest, więc ktoś nie słyszy to z reguły albo coś źle słychać to z reguły w 9 5 % to jest kwestia realizatora dźwięku zespołu albo artysty oczywiście dostaje za to promotor, który nie umie nagłośnić paczek, bo temu w Polsce każdy się zna na dźwięku, więc wie jak dobrze słychać jak często tapicer z racji tego nam, więc każdy się do dźwięku natomiast my mamy bardzo umiarkowany wpły w na już samo samorealizacji show to sami próbujemy korygować boso, bo są naprawdę złe momenty zboża zwykła realizator dźwięku ma zły dzień, ale warto, ale warto też zła jest, że ujemna, ale bardzo często nie mamy na to mamy graczy my przygotowujemy sprzęt, który jest zrealizowany absolutnie najbardziej profesjonalnie jak się to da natomiast jeśli ktoś weźmie 4 w cudzysłowie gałki i nie zmieni i zrobi inaczej ustawienie dosłać inaczej, a to jest realizator dźwięku zespołu, ale po latach promotor przyzwyczaja się z Zatorza opłat za wszystko łącznie za to, że n p. gitara zespołu nie działa albo wzmacniacza albo albo od zawsze wina promotora, ale warto też analizy, aby dzielić siły, by dokładnie tak nie jest już Milika wszedł na przykuły mieliśmy przypadki, kiedy nawet na głównej scenie koncert był przerwany, bo co się działo i z reguły była to wina sprzętu zespołu oczywiście wszyscy uważali, że to jest nasz wita jesteśmy takimi tak nieprofesjonalnie znów trafił przez upoważnienie na rozwój, ale ja wiem co, o których koncert chodzi boja na tym koncercie byłem też to były chodzić o partii banki pewnie też zmienić losy pecha, bo są też wtedy moim zdaniem z zachodnim mieli pecha, bo wiedział sprzęt no to się zdarza to taka jest do armatora statek to jest tak jak nagle mamy systemy płatnicze czy różnego rodzaju komputerowe historie największych firm, które wykłada na tym miliardy przychodzi dzień okazuje się, że nie działa telefon rola policji działa nadal mogą zwrócić analizują atak lobby coś nie miałam wtedy padł bardzo konkretne urządzenie, które się zepsuło, jakby rozumiała tego urządzenia są takie sytuacje kryzysowe Tatarzy nie przyjmuje się w ogóle tych pytań choćby nie natomiast co do produkcji samo zespołów festiwale oczywiście inne mają pewną określoną formułą, dlatego że muszę pamiętać, że następna wkład jest na scenie głównej stawka 5 zespołów to nie jest tak jak na stadionie można nawet na koncercie dla niej głowę, gdzie ma, gdzie zespół na wsi, gdzie możemy się do 2 8 produkować koncert 3 dni przed albo 5 dni przed przygotowaniem wszystko pod zespół tutaj i na to pół godziny 2 godziny 5 godzinny pewna logistyka zespół my za chwilę wyjeżdżam przyjechał jej młynarskich wyjedzie na rok warte ma 2 0 godzinne taki, więc mniejszej większą produkcję natomiast oczywiście też pewna specyfika produkcji festiwalowe, które jest inna, ale tutaj też zdarzają się bardzo duże produkcje, bo w tym roku mamy największą produkcję na dużej scenie w historii, czyli to jest Bruno Mars, gdzie ta produkcja czy samo wyposażenie, bo wiadomo, że w przeciwieństwie do wszystkich innych taki koncert wobec stadionowych nie jeździ właśnie światło albo tylko część świateł niż dźwięk, bo już jest niż scena, która jest jeździ to co się dzieje na scenie głównie jako las tym przypadku mamy 1 5 ciężarówek sam sprzętem Bruno Marsa, który w, którym Lech 15 ciężarówek sam zszedł Bruno Marsa, który trzeba, by przygotować na scenie pogodzić wszystkimi innymi zespołami następnie, by były Bruno Mars kolejny koncert dla PiS go i cały ten sprzęt jest momentalnie ładowany i przejeżdża przez pół Europy na nas na na kolejny koncert w związku z tym z reguły jest tak, że straty wśród większych koncertach zespół ma mniejszą większą produkcję ci są 2 4 czy David Berman 4 ciężarówki 4 4 6 no 15, którzy naprawdę bardzo dużo prądu będzie największa produkcja była na nas na festiwalowej scenie open era domu pamiętajmy, że jem często są tak, by to produkcje stadionowe to jest Niewiem 20 30, ale tam jest cena światło dźwięk różne inne elementy, których tutaj nie ma Busha przywiezione w dziesiątkach ciężarówek w związku z tym, że tak to wyglądać logistyka to jest źle szczególnie w naszej kadrze nasz agent jest najbardziej gorącym weekendem lata z naszymi bratnimi zaprzyjaźnionymi festiwalami mnie też największymi, czyli takimi jak Roskilde rok Werther to jest ten sam weekend współpracujemy natomiast no to jest wielka Europejska logistyka artystów prywatne samoloty my mamy dziesiątki ciężarówek sprzętu wymiana informacji tak to wygląda pana, żeby woda się przyjemnie przy synagodze tak w niebo w złym okiem i do swych wiele lokalnych gazet nie boi się co mi o tym jak ja rozumiem jak piszą co ja domyślam się tylko właśnie chodzi mi też o to, że n p. kończył w powietrzu trasy o głównej scenie kończy się koncert jest właśnie pół godziny tak mniej więcej tak na na zmianę tego wszystkiego jak to wygląda jest także bardzo trudne bardzo trudno to zbawienie jak jest oświetlenie n p. do SKO Legion zaprogramowane schematy teraz sytuacja jest silna jest jedno oświetlenie już wisi drugie musi zjechać to jest taka logistyka szczególnie korzystne nie są duże koncerty i duże przeżycie, które bardzo trudna, żeby to zrobić w krótkim czasie faktycznie mamy świetny zespół, który działa z reguły lepiej niż wszyscy spodziewają, bo mamy takie przysłowie branżowe zawody w niedzielę zawody co, że menedżer man z Tur menadżer z tej menadżer danego zespołu myślę, że to się da zrobić w 2 5 minut, a my robimy to w 15 minut padł za to doświadczeni jednak Super ekipa i Super ludzie, którzy na tym, że czują natomiast natomiast, jakby n p . ten dzień i jak pies Bruno Mars po ósmy Leo Dawid Podsiadło Glass Animals dużej scenie czy dzień, kiedy jest Gorillaz mi, by to są to są bardzo trudna w oczy to jest tzw. praca przygotowawcza, która trwa kilka miesięcy, żeby pogodzić te wszystkie elementy bardzo często, że mamy koncert z przodu to gigantyczna scena z tyłu ona ma kilka podjazdów dla krakowskich kilka ataków kilka ciężarówek jest ładowany jednocześnie o to chodzi czy ta stała opłata za coś nas jednoczy przesuwa wrzeszczy matka jest kurtyna, a prace trwają z tyłu kilka ciężarówek podjeżdża jednocześnie w inny właściwy jest Bruno Mars ma 1 5 ciężarówek na plan jest niewyobrażalna czy wy no i to jest w PS oczywiście tożsamość drugiego miejsca zajmują one złożone z partii dla ciężarówek przysłaniając część rowerki spoza terenu, bo nie, bo nie ma miejsca natomiast my te kilka czynników 15 2 0 stoją cały czas pod samą możność zmieniają oglądanie wyjeżdżają muszą złożyć na kolejny koncert, więc na to jest taka, by logistyka bardzo stresogenne, ale to jest wszystko do zrobienia gorszy czy trudniejszy jest problem ludzki znaczy, że zdarza się, że rzeź również, że dana produkcja ma n p. codziennie uprzejmego mnie Tour managera albo styczna drogą, który ma zły dzień albo, który wczoraj miał złą noc i jakby jedno w dzieje się tak nudy nie ma nudy nie ma poza tym wewnętrzne mieliśmy ostatnio wewnętrzne napięcia pomiędzy międzynarodowymi grupami, że 1 ekipa nie będę mówił ktoś nie będzie mógł taki festiwal całkiem niedawno 1 ekipa gra trochę dłużej druga ekipa już były już samoloty, bo tak się dochodzi już samoloty czekają my man ciężarówki tegoż 15 zloty wiąże się gigantyczna bitwa słowna pomiędzy ekipami z 2 międzynarodowym wielkich gwiazd, a my jesteśmy w środku lasu reż Feliks Dela oto ja wam jak boli sami rzucają w stosunku do siebie sporo oskarżeń, bo mają do wykonania robotę w przez firmy oraz twórców festiwal mieliśmy taką sytuację że raczej o zgrozo nasz zespół, który grał tego samego dnia czy zestaw producentów didżejów, którzy grają tego samego dnia we włoszech przylatywał na przetrwał do Warszawy tam było zamieszanie, że to się jedno oczko bądź zaplanowane wszystko było, by było wiadomo wszystko się udało natomiast zespół grał wcześniej we włoszech wsiadał do helikoptera helikopterem leciał do uprawy jetta do prywatnego samolotu tym prywatnym samolotem, którym jeździliśmy na radarze szliśmy leciał do Warszawy z Warszawy z lotniska wjeżdża na scenę i występował w PIT mówi Mikołaj, by jeszcze jak to działa na tym jak co zrobić rów i chorej mamie, że pewnie pewnie byłoby fajniej, gdy był może to działało trochę spokojniej bez prawdy jest taka, że lato w Europie tak krótkie mniej, bo to jest właściwie kilka tygodni takiego lata festiwalowego i jednocześnie jest tak dużo tak wielka konkurencja i tak dużo podmiotów i będą wszyscy chcą mieć taki zestaw de facto jak my w tym roku prawda więc, więc to musi być intensywne no bo po tych gadów jest kilka norm, a on, a Europa duża jeśli wspomnę o tym, że teraz rynek festiwalowy w stanach Zjednoczonych jest największy w historii, który też wywierał ogromną presję, by tam rynek festiwalowy w przeciągu 5 lat rozbił potroił się ta część rozmowy już jest dostępna tylko z naszym archiwum ECS pokażcie internetowym Mikołaj, a tamci jesteś także podczas takiego festiwalu są ustawione dodatkowe maszty komórkowe no bo to jest jednak mu 7 0 osób 70  00 0 osób są stawiane oczywiście co się dzieje ale ilość przesyłanych danych w tej chwili jest tak gigantyczna, a że zależnie od tego jaka sieć komórkową jak bardzo się do tego przykłada, ale też jak jest jakaś Iskra mała ilość swoich uczestników no to byłbym to nie jest prosty temat wiemy o tym, będą, gdzie kolej na stadion nie bije nas w różnych miejscach wszystkie albo z reguły wszystkie sieci wzmacniają swój sygnał w trakcie festiwalu inne natomiast nowo pewne rzeczy mogą się zdarzać, bo obok, bo to jest taka skala przesuwu nieuchronnie zamawianie mówił o rozmowach i to jest jakby w 2 nagroda, bo żyjemy w innym świecie wiemy o przesłaniu nieprawdopodobnej ilości informacji na Social media no bo jesteś taki moment zdjęcia filmy oczywiście zgadzam z festiwalu to generalnie transmituje tak w związku z Rosji czuje potrzeby gigantyczną ilość danych i to są liczby szokujące naprawdę szokujący, więc też myślę, że wszyscy musimy zrozumieć albo próbujemy zrozumieć 3 sieci, że czasami jest tak, że są takie piłki, że w grze może to być problemem w niektórych sieciach mniej w niektórych bardziej różnie to bywa natomiast no my rozmawiamy staramy się współpracujemy z sieciami zielone maksymalnie wzmacniał sygnał, bo to jest interesie wszystkich takie, a ja się też zastanawiam, że zastanawiałem się nad tym, że na bok i zwiększenie mocy to jedno, ale też każdy nadajnik może obsłużyć tam konkretną liczbę Niemcy urządzeń takich, by zalogowanych jakiś tam urządzeń tarki i jestem cieka w czy dzieci bawią mnie to zaprzeczy właśnie w takich sytuacjach tak tak masowych właśnie podczas tak masowych wydarzeń są nam przygotować się cysterny tymczasowo, jaki z tego co może mobilne, a są zapowiadanej czasowe nadajniki mają 4 i to bardzo i to jest naprawdę bardzo dużo jest wsparcie i gigantyczne ilości ja nie jestem ekspertem nie potrafię powiedzieć, jakie to są liczby, ale tak inaczej dobiera sobie i działało znaczy to w ogóle nie mnie nie do pomyślenia, aby przy funkcjonujących tam nadajnika ach to my przy 20 % przez miasto rozda publiczności przestałoby działać w końcu też cieka w czy jest także alter art n p. prowadzi jakieś badanie i je i czy macie wygnać na pewno by przypuszczał, że na pewno macie jakiś taki obraz takich statystyk Statystycznego uczestnika tego festiwalu tak prowadzimy takie badania z reguły co coś co 2 lata po już, pomijając więc, że prowadzimy właśnie przez cały rok na na różne możliwe sposoby no bo jakby wiedza jest kluczem ankiety jest to chciałbym aktywność cel takiego rozwiązania test był też w tym pytania ankiety pytania artystów, ale prowadzimy badania na terenie festiwalu no i wszyscy wiemy, jaki to czy tak naprawdę pewnie intuicyjnie albo ktokolwiek by ktokolwiek się rozgląda, bo to jest inny bardzo ciekawa i fajna grupa no bo to są generalnie ludzie szczęśliwi co jest takim inne wskaźniki szczęścia są niebywałe wbrew ich w metrze to jest fenomen znaczy czy jest zadowolony z z mojego życia tak czy jest zadowolony ze swojej sytuacji materialnej tak, kto jest zadowolony z sytuacji materialnej, a to jest po prostu wybudził się proces Babilon, a jednak to jest spora skala nie i nawet nawet co jest oczywiście nieprawdą, bo ktoś spuścił z teczkami wszyscy są wszyscy, ale jego nastawienie do życia jest takie żonie mówi nie ma sytuacja jest fatalna i w ogóle nic nie udaje i imię i nie mam kasy tylko mówi tak jest zadowolony, że mając umiarkowanie wciąż badania są prowadzone w całej grupie tam bardzo dużo studentów bardzo dużo młodych ludzi wcale nie mają pieniędzy, ale to nie nie powoduje znaczny nie mówię, że jakby nie mają w ogóle no bo muszą się tam pojawi natomiast chodzi o to, że to nie powoduje ich nastawienia p t. żeni nie mam tak tylko ich nastawienie jest bardzo pozytywne klaczy to jest gdzieś tam taka nawet nie chodzi o to, bo boi, bo to jest taki taki używanie też, jakby w pewnym teledysku się negatywnym prawda, czyli że, że to jest taka opcja ta Polska to wstęp panie mini, choć baliśmy, ale nie wbija zęby wszyscy bośmy wszyscy ci tylko, że jakby no ten festiwal przyciąga ludzi niezadowolonych szczęśliwych w takim sensie, że to nie jest kwestia statusu to jest kwestia ich myślenia o świecie jest kwestia tego jak postrzegają rzeczywistość się interesują to jest jednak bardzo wspólnotowe wydarzenie oczywiście to jest wydarzenie mieszczańskie, bo u nas u nas u nas w Polsce jest trochę także mnie, że z racji tego jakby problemów historycznych mieszczaństwem, jakby dom słabe struktury mieszczańskiej dopiero się buduje tak Ojcze Boże odbudowuje to to do tortu to określenie że, że coś jest mieszczańskie raczej nabrało charakteru negatywnego niż pozytywnego mini, ale oczywiście jest tak, że festiwalom PNR jest jest festiwalem w dużym stopniu osób z większych aglomeracji z większych miast zadowolony ze swego statusu płacących za bilet poszukujących my kultury rozrywki na najwyższym światowym poziomie, a w międzynarodowej rozrywki no bo na tym to polegać dziś mogą zobaczyć w Gdyni absolutną śmietankę reszcie liczy ponad 80 koncertów jest w ogóle mówimy o salach koncertowych koncertach z 8 80 tam 5 chyba już nie celną jest i to jest ja uwielbiam dom Polska toczy to jest piękna Polska 1 5 Śliwa zadowolona uśmiechnięta dumna nie nie pełna kompleksów coś się coś się co się często zdarza, bo z tych kompleksów wynika bez słowna agresja Europejska piękna Polska, a podbiły też mi chodziło z bardziej o to nawet tak, porównując z innymi z rywalami, że ja tak przypuszczałem, że źle Kraków Live jest wygląda trochę młodszych odbiorców taki jest młody Kraków Live i Orląt włosów z Rosą festiwalami od kiedy organizujemy są festiwalami, które mają struktury banku i miejską są festiwale, które stosuje są blisko domu są w obszarze miasta są krótsze inne bardziej skondensowane jest mniej artystów czy chodzi o to, żeby ta tak, by ta pigułka artystyczna było, by była na bardzo niskim poziomie, ale było ich nie liczy, że wychodzisz z domu i dziś bardzo często na festiwal też, jakby budował struktury programowej jest inna i natury rzeczy wtedy taki festiwal, a też oczywiście pracujemy nad tym, żeby tak skonstruowany program często jest atrakcyjny również dla młodszej publiczności dla mnie to jest w ogóle pewien proces to znaczy, że mamy festiwale miejskie, które dedykowane są publiczności w dużym stopniu też młodszej jest 1 wielki festiwal opony dla od lat dla całego spektrum publiczności do zerwania droga, bo w UE jest co osoby, które jeszcze nie mogą albo jeszcze przed nimi lód dopiero uczą się życia festiwalowego i mogą pójść na oraz twórców festiwal Bona Kraków Live Festival, a o pewne jest jakby następnym wyborem jest też pewna pewna nauka ścieżkę a, którego inaczej nikt nie byty nic dodać, którego Odys to nie tajemnica, ale jak najdalej w przyszłości i macie już zaplanowanego na szkodliwość zablokowanego tak artystę na wieczną panel rzeczna krakowscy krakowscy Life Festival prace nad festiwalami trwają tak naprawdę bez takim wyprzedzeniem mniej więcej dwuletnie, czyli mniej, czyli w tej chwili rozmowy na temat 20 1 9 roku są zaawansowane oczywiście szczególnie w kontekście dusz dużych dużych artystów, ale także są już jakiś tam rozmowę temat 20 20 but trzeba planować oczywiście jest też taki proces się, żeby w trakcie przed festiwalem tak jak jesteśmy teraz to ja realnie pracuje już dzisiaj w dokładnie pracowałem nad tym, żeby nad programem w roku 2 0 1 9 również, więc to jest taki ma urok to minimum w przypadku niektórych artystów, a to jest taki proces dwuletni w tej chwili w pytaniu więcej, ale niestety czas ma swoje ograniczenia bardzo moi państwo gościem był Mikołaj Ziółkowski jest zobaczenia na festiwalu już za kilka dni na plenerze już za kilka dni inne jest też Kraków Live Festival Festival 17 18 sierpnia w ich część jeszcze koncerty der Spiegel odrzekła n p . że będzie nas zabolała ta trasa dookoła ita 4 koncerty w Polsce Gdynia Poznań Warszawa Kraków to było takie jego umorzenie, ponieważ nie wiemy jest związany z polską Dardenne swoje pochodzenie, więc zawsze miał taki pomysł i plany p t. chce zabrać się trasy w Polsce faktycznie jest to największa transakcja w Europie w czasie w 1 kraju największą ilość koncertów no bo to ciekła liczymy naszym artystom polskim również jest, więc trwało to wiele miesięcy nie było to prosta, ale cieszy się ona, bo jesteśmy promotorem również od spełnienia marzenia artysty jest również swoim związku z tym się świetnie skład i koła i mamy jeszcze tyle pytań do ciebie, ale to musimy się po prostu mówić kiedyś w jakimś spokojniejszym korzyści z przyjemnością to już teraz stosuje już teraz wysyłam tej oficjalne oficjalne zaproszenie do audycji, więc słowa zimą jak będziesz zimą śnieg sypał i będziemy wszyscy marzyli o tym, żeby zaczęło się lato i on były festiwale, które są taką emanacją lata tym wspaniałym momentem nawet jak pada to i tak te emocje, które w nas buzują są niebywałe, a potem do domu przychodzi śnieg deszcz Szaruga w umowie, lecz radzimy dokładnie moi państwo gości Mikołaj Ziółkowski bardzo dziękuję Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: MIĘDZY SŁOWAMI

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu! A w promocji Black Friday obowiązuje prawdziwe 50% zniżki!

KUP TERAZ 50% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA