REKLAMA

Czym zajmuje się storyboarder?

Kultura Osobista
Data emisji:
2018-06-27 19:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
13:24 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kultura osobista Patrycja Wanat dzień dobry kultura osobista od mniej więcej tygodnia w polskich kinach możemy oglądać już firmy w cieniu drzewa to jest islandzki komediodramat w reżyserii Lecha w stanie nagłym nada ESI górą są na scenę filmy z ich udziałem Polski, bo jest taką krok koprodukcją i islandzku duńską polską z autorką zdjęć w tym filmie jest Monika Lenczewska, a storyboardy RM w tym filmie jest Jan Topczewski, który dzisiaj moim gościem dzień dobry dzień Rozwiń » dobry mecz będziemy dzisiaj rozmawiać właśnie o tym, czym jest w ogóle storyboardy Inki po co to jest potrzebne, zwłaszcza w filmie los fascynujący zawód jest tutaj troszkę Janas pytałam z innym przed audycją na trasy będziemy państwu o tym, opowiadać jak i jak ta praca wygląda i po co ona coś, czego ona służy, ale wracając jeszcze do samego filmu, bo firmy bardzo gorąco państwu polecam miałam okazję oglądać na takiej światowej premierze na festiwalu w Toronto i bardzo się też, że on faktycznie do Polski w NN do polskiej trafił, gdy estakadą niegdyś powiedziałem komediowe dramat islandzkiej, czyli możecie państwo się spodziewać tego bardzo specyficznego czarnego humoru historia sąsiedzka Annę konflikt jak sam tytuł wskazuje idzie o drzewo drzewo, które rośnie między 1 z drugim domem drzewo, które rzucać się nie większy cień na 1 działkę ani na drugą sygnale oczywiście zawsze w takich sytuacjach nigdy nie chodzi o to drzewo nigdy nie chodzi o tym, cienia na tę konflikty te tezy zarzewia konfliktów są oczywiście dużo dużo głębiej bardzo gorąco polecam zapraszam państwa do do kina na teraz ja nawet pytano też storyboardy co w przypadku w cieniu drzewa jak to jak to wyglądało co to co co to w ogóle jest storyboard tynk z baz w przypadku Chin ZUS sam sam stary Boniek dla nas tak tak samo w przypadku każdego innego filmu czy rozrysował ujęcia dla reżysera operatora walk i w tym przypadku też dla scenografów i dla post produkcji min, kiedy czytam scenariusz rzeczywiście scenariusz odpowiada opisowi tam ciężko było się domyślić poza 1 z ceną bójki co wiadomo właściwie rysować zwykle Ross rysuje się sceny akcji scenek jest szczególnie efektowne w Polskim kinie mam tutaj naprawdę nie wiedziałem, o co chodzi tylko cud cud to jest dla mnie do narysowania są media Logi smutne spojrzenie z Chin w jakiś pies biegający uważamy, że żaden mecz z Ewą, ale właśnie problem polega na tym i to trzeba było rozmasować tego drzewa nie ma studentów będą to po co z po co robisz storyboard filmu po co po co rysować film, zanim sięgnie po kamera właśnie w tym przypadku to wysłaliśmy drzewo do tego, żeby nie było fizycznie w lokalizacji, w której było tu kręcony film i chodziło to nic nie wiem, dlaczego wybrano takie miejsce, gdy drzewa nie było być może dlatego, żeby jeszcze raz prawdziwego, ale chodziło o to, żeby od razu w i określić w danym ujęciu jak duże drzewo będzie widać i zdecydować czy to ma być zbudowany, że czy też wkopany mnie nie pamiętam 5 fizycznie istniejące czy trzeba będzie już odwołać do postprodukcji czy wręcz można będzie kręcić prawdziwe drzewo na tle nieba jakieś inne prawdopodobnie nie poniesiemy go dokładnie rozwiązania natomiast wiem, że akurat tam w rysunkach wręcz muszę zaznaczać innym kolorem zazwyczaj są rysunki czarno-białe w trud zaznaczają kolorem to co będzie figi faktycznie sztuczne to co będzie drzewa cieniem drzewa i to co będzie właśnie grało rolę są później w produkcji, czyli rozumiem, że Story Board tynk ma pomóc operatorowi czy operator cel czy reżyserowi stałej ekspozycji nowej przygotować się do tych zdjęć, czyli wygrać cenne lokalizacje pomyśleć jak jak dodaje poustawiać całą pracę do stylistyki przygotowanie w ogóle do do wejścia na Plantach tak to jest to jest takie narzędzie, które bardzo ułatwia wejście na plan z 1 strony z drugiej strony czasem daje to jest jakaś lustrację wizji reżysera i reżyserią operatora to zależy jak jak pracują w Rio pracuje ten zespół jelita wizja później w 1 obrazek jest takie takie taki cytat bardzo mądrze 1 obrazek może zastąpić 100 0 słów rzeczywiście do tego posłuży zamiast opowiadać się odpowiednio scenografowie odpowiednio technikom komputerowym słuchacz będzie mieć duże drzewo w kadrze to im się pokazuje rysunek, jaki duża ma być najlepiej, gdyby również składały od razu scenariusze kryzysowe czasy się rzeczywiście składa do dopisania pism są one do znajomych takie tak jest to robot tnie się do wniosku no to rzeczywiście czasem są to pomaga do Anny dementować zniczy to cenne rzeczy to w zasadzie wygląda jak logistyki e-commerce na bilety z torem Bordeaux muszą być dokładne żeby, żebyś operatorzy, by Enea, żeby reżyser tutaj w nie wiedział co i jak to znowu jest taką kwestię trochę dyskusyjna najeżone muszą być dokładnie w inny z muszą być komunikatywne i opowiadać od od odpowiadać napytania, które w, które ktoś może zadać, czyli n p . owszem w dobrym Starym Goździe storyboard, gdzie n p . takich dużych produkcji amerykańskich czy nawet na względzie, że to robot zrobi sama czasem potrafi to może oczywiście narysować odpowiedni wyraz twarzy aktora i jeszcze zaś zachorować na buty, ale to nie jest tak istotne, bo aktor zagra po swojemu nie będzie się sugerowało obrazkiem ważne jest to głównie grzybów widać w jakim gronie jest aktor, w którą stronę kadru patrzy, żeby nie było później tzw. przecięcia osi, żeby film czy się ładnie, w które czytał tak ważne jest to, żeby określić ruchy kamery w dwu 3 posiłki jak kamera będzie pracowała w danym ujęciu jej ruchy postaci wewnątrz kadrów ewentualnie do tego później są dodatkowe informacje, które też mogą być istotne właśnie z zakresu scenografii toczy w stół będzie biegał dinozaur, a jeżeli tak to właśnie, jaki kawał dinozaura zobaczymy i później to do tego się do daje notatki rzadko tutaj ten fragment będzie Ruben w post produkcja tamtędy będzie scenografia dlatego też jest już tygodni wygląda tak do końca jak komiks dla Boba wszystkie obrazki są w pionie po 1 stronie kartki IPO po drugiej stronie dopisuje się n p. w różne różne informacje albo dialogi rzadko w tym ujęciu rozegra się akcja od od 1 do drugiego fragmentu scenariusza też na koncepcję drogami albo się do daje właśnie notatki takie techniczne, że noc w tym w tym ujęciu ich, żeby uzyskać efektu potrzebujemy ekranu, jeżeli takiego podnośnika, a w związku z tym scenografem musimy mieć zdejmowane sufit rączkę tak było przy Kołysanka, że kamera odjeżdżała trwających o tym, grający wampirów i w i potrzebna była informacja dot, bo taką wagę, która od razu zostałem z dodana do rysunków, czyli storyboardy w zasadzie prawicę robotę to później ich trochę inna ekipa filmowa w Lubrzy znanego roboczych opóźnia redukcje jeszcze raz w krajach na nas Donald powiedz nie w takim razie czy w kinie storyboardy jest już na czymś takim normalnym jest standardem, że każdy film tracą na każdej firmy zaczną się właśnie od tego bowiem że parę lat temu jeszcze wcale tak nie było no jest to o tyle standardem nikogo nie dziwi natomiast nie jest zupełnie wymogiem i nadal im nadal są narzędzie, którego można użyć, ale nie trzeba skini amerykańskim w dużych produkcjach jest to standard ratownikom z procesu produkcji z wizji systemu Buk tworzenia filmów od miasta każdy porządny, lecz poważni porządne, ale poważny film z ambicjami dobrego kina nie musi mieć 10 0 billboardów storyboard może ułatwić pracę skrócić czas ustawiania kamer co też oszczędzić pieniądze Dexia o tym, już od dawna nie znalazł w Chinach tutaj tylko można do rozmów z użyciem zastanowić się wcześniej oczywiście to też bardzo bardzo istotny element w produkcji dlatego być może staje się coraz raz częściej używanym narzędziem w alei, ale jest także w Wlk na pewno jest to, iż to jest to jest coś pod przysięgą, kiedy trzeba rozwiązać sceny z problemami technicznymi w, kiedy trzeba zaprosić do do udziałów w firmie kaskaderów efekty specjalne jakiś pirotechników, kiedy scenografia skomplikowana to wtedy rzeczywiście to jest potrzebne można też rozrysował walczy to czasem pomaga reżyserom z dna naszych, dlaczego to jest potrzebne dlatego też takie ważne Ślęczka scenach kaskaderskich scenach kaskaderskich test, który to jest ważne, dlatego że każda z branż ma swoje ograniczenia i ich często na czym tak z mojego doświadczenia co tu prace nad scenami na trudnym kaskaderskich nie przez firmę poprzedza spotkanie z ze specjalistami z branży znaczka do sceny bitwy, którą ostatnio rysowałem to by to było spotkanie, z czym w celu Tottenham od razu zaznaczyć swój udział w niej konie były wybuchy i było okopy w tym byli w byli trenerzy koni było, że był ktoś grup rekonstrukcyjnych był ktoś od scenografii było operator krytycznie swoje bardzo jest Chris Hani i jej i Krym i każdy każdy z przedstawicieli talenty tych różnych różnych grup mówił mu co może zrobić, czego nie może zrobić to to z kolei wpłynęło na Puszkina na rozmowę i z i tworzenie niektórych ujęć okazało się, że coś tam jest niemożliwa, bo bardzo trudne no tak ważna również Stories misia tak duże konie nie są pochylić głowę hełm błędu storyboard wiadomo było w rzeczach niekoniecznie chcą pochylać głowę na Twitterze, że to jest też jest duże ryzyko słów storyboardy rzezie jednak kartka z wytrzyma dużo dlatego ważna jest rozmowa ze specjalistą od niej także wietrzne rysują się później w filmie wydarzy tylko że, że muszą to w najpierw Lubin wszystkie trudności muszą określić różni różni ludzie je później z tym do zrobienia rysunków które, których mógł skrócić rozmowę z każdym z tych wszystkich tych tych specjalistów w, a powiedz mi jeszcze 3 rzeczy czy i jak ma się do rzeczywistości znaczy masz coś rozlosowane w nocy z reżyserem operatorem ma pod reżyserską operatorską i nagle i później widzisz, że firmy w kinie to często jest 1 do 1 3 i jednak częściej zdarza się, że to zupełnie odbiera często z niej 1 1 to już zupełnie odbiega ono zdarza się także, że rysuje do filmu, a później następują zmiany scenariusza tak, że w restrukturyzowane wypadają ale, ale nawet, że scena jest skręcona w i to nie tylko w moim przypadku, ale widzę, że nawet, kiedy scena jest kręcona wg Story Board i jest to rozpoznawalne to faktycznie czasem zdarzają się takie drobne drobne zmiany, które w wyniku, której już później idzie z pełni sąsiada stać się reżysera i operatora rząd Kopacz z ładniej i z jakiegoś powodu ujęcie, który miał być wcześniejsze lepiej wychodzi, gdy jest szersze, że n p. aktor przecinała się to czas na YouTube to zrozumiesz dużo dużo dużo problemów Bona Scott, jeżeli nie ma bardzo dokładnej dokumentacji miejsca, gdzie będzie kręcony film tylko jest tak mniej więcej zrobiono to się okazuje po prostu rzeczywiście otwierają niezdrowe i napraw wątku sprawy należą w związku z tym to też trochę przystawia choreografię i chociaż zachowujmy zasady, które o, których mówisz storyboard czytam plany w plany, w których skręcona aktor tutaj taką siłą rzeczy w rajdzie z drugiej strony sięgnie nie to rękodzieło narysowana, a to też widzi strat bodziec do porównywa natomiast w narrację pozostaje to sam przeżył państwa Jane Topczewski storyboardy aż nam o tej pracy po wydała za co trzeba nie wiem skończyć albo umieć albo kochać, żeby vectry był liderem w 3 zwalniać kontrolerzy są wolni i umieć skomunikować ze zbrodniarzem żeby, żeby umieć skomunikować z reżyserem do tego jak skończył architekturę do tego nie trzeba mieć maturę faktycznie była trzeba po prostu lubić pracę i być skuteczny w tym Jan Topczewski był Story Board daremne przy filmie m. in. przy filmie w cieniu drzewa islandzkim komediodramacie, ale też i przy filmach na granicy i córka gen swingu i przy pokoju 3 przy Papuszy przy wielu wielu wielu innych filmach, a z kolei w cieniu drzewa już od tygodnia możecie oglądać w kinach w Polsce islandzki kandydat do Oscara bardzo gorąco ten film polecam bardzo dziękuję za wizy Jazz Project, a po informacjach Radia TOK FM wracamy z wywiadem sumę ponad Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Posłuchaj o tym, co ważne w TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam 40% taniej! Bądź na bieżąco.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA