REKLAMA

Na razie bez zagranicznej płacy minimalnej dla kierowców. Unia na razie bez Pakietu Mobilności.

Światopodgląd
Data emisji:
2018-07-04 15:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
11:04 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
osób podgląd kart w 2 Agnieszka Lichnerowicz bardzo serdecznie zapraszam państwa na świat podgląd zaczniemy od parlamentu Europejskiego i właśnie wydarzeniom tam w Strasburgu poświęcimy dziś dużą część programu 3, ale nie tylko połączą się również z Marcinem żyłą z tygodnika powszechnego, który jest na granicy i Gdańsku syryjskiej, gdzie mróz trwa największy na ten moment na dramatycznie się kryzys uchodźczy związany z działaniami armii syryjskiej wspieranej Rozwiń » przez rosyjskie lotnictwo kolejnym kryzysem uchodźczym i porozmawiamy też o pracach parlamentu nad nową ordynację wczoraj pierwsze czytanie zrobimy jednak od parlamentu Europejskiego na początek hymn przypomnę, że dziś premier Morawiecki miał mówić o przyszłości Unii, ale bardzo trudno było się przebić ze swoją opowieścią choćby, dlatego że mój rozmówca z parlamentu mieli dużo wątpliwości i oba w w stosunku do tego co się dzieje i na początek fragment wypowiedzi wiceszefa komisji Europejskiej Valdis cela, ale Dombrovskis SA w Seulu i żałoby stół to Befado Freedom z Włoch forsy odciąć nas też prawo to myślę, że to narzędzie zdradzi wolności pracować na rzecz społecznej sprawiedliwości pokojowo rozwiązywać spory i różnice oraz chronić najsłabsze w naszym społeczeństwie chce zostać solistą i zagwarantuje o demokrację i Rand All for MEN w system sprawiedliwości to gwarancja naszego mózgu naszej demokracji i przestrzegania praw podstawowych i osoba wystosowało, dbając o ulubiony typ Jaś również coś co jest spoiwem całej Unii ŁKS Łódź ruch dostałem już szóstej rzek i Europy Unia jest ciemno, choć jest z listy gończe, a Unią prawa zatem lepiej jest Foundation for syn Michał jest, a wszyscy są dość już wszystko to co robimy wspólnie ze zła i wzory są systemy, które tu rumoszu Wielkanocy Kilkenny byłam łam do jego wielkanocnym USA i zbiorowej naszemu, iż dlatego, jeżeli jest systemowe zagrożenie dla rządowych w prawa nie możemy po prostu odwrócić głowę i mówić to jest tylko sprawa czysto krajowa szkoła ze sprężyną w Polsce z Big Day one country i USS Independence gdyż, gdyby chory i chronić nas jak i bykom z tej doping jeszcze ukończyć efekt obu półkul, jeżeli się osłabia powiało woła krajów strefy wolne na dworcu głównym to ma wpły w na wszystkich na to współżycie Złomrex metal rosło o Frans Timmermans jako mieszanka zło i położnej z łyżką formę tu adres konsens one naborów miło spędzić pół spe w systemie trend zarówno dla tego poprzez niestrudzoną pracę Hansa Timmermansa komisja pracuje z rządem polskim, by rozwiązać problemy wokół wielu ustaw, które stanowią systemowe zagrożenie dla rządów prawa dialog zawsze jest na pierwszym miej w dziale zawsze na pierwszym w Mińsku słyszeli państwo na koniec w tle tłumaczka Anna Valdis Dombrovskis wiceszef komisji Europejskiej, który dziś brał udział w niej niektórzy mówią grillowanie polskiego premiera w parlamencie europejskim Polska izolacja stała się widoczna, gdy premier był mu krytykowane atakowany w euro parlamencie więcej na temat tego co by się działo co mówił premier Morawiecki co mówili jego rannych co mówili europarlamentarzyści z różnych krajów po godzinie szesnastej, dlatego że teraz łączymy się ze studiem w Strasburgu tam jest europosłanka po Platformy Obywatelskiej Elżbieta Łukacijewska dzień dobry witam panią witam wszystkich radnych, a że, zanim przejdziemy do tematu głównego naszej rozmowy, a więc tzw. pracowników delegowanych i sporu, który toczy się w unii Europejskiej czy prac nad reformą, które toczą się z Unii Europejskiej to jednak chciałam zapytać czy mu to wystąpienie premiera Morawieckiego i dyskusje wydawało się, że są były dosyć pusta wzięli w niej udział w europosłowie, którzy zazwyczaj biorą udział w sporach dotyczących Polski jak dziś Verhofstadt czy tym razem nawet Manfred Weber, a więc się w waszej frakcji ALDE krzyży nie było to zbyt wielu europarlamentarzystów czy to znaczy, że ta sprawa już nie elektryzuje czy faktycznie było zbyt wielu eurodeputowanych to nie znaczy, że sprawy polskie nie są ważne dla parlamentu Europejskiego dla setek worków ze wszystkich krajów Unii Europejskiej, ale kogo tu europosłowie z przestali wierzyć to, którą pan premier mówił w Brukseli parlament Europejski, bo kim, bo widzą, że zupełnie co innego robi w Polsce dzisiaj pan premier mówił jak bardzo szanuje demokrację jej Rostock demokracja nigdy nie śmiać się tak dobrze jak zarządów firm i to był chyba swoisty żart, bo przecież ludzie widzą mają dostęp do mediów społecznościowych do telewizji diwą chcę, żebyś komplet Polaków protestuje przeciwko niszczeniu lub pojazd byłaby przeciwko PRL niszczenia demokracji i ich tam do tego przejdziemy tak jak mówię też do tego jak przedstawia swoją wersję premier Morawiecki, choć to się pewnie wielu z nas dumny z państwa domyśla więcej po godzinie 16, a przejdźmy teraz do tzw. pakietu mobilności patch pakiet mobilności to jest to to są elementy takie 3 3 dokumenty prawne, które mają do góry uregulować mu knebel z praw pracowników prace m. in. pracowników usług transportowych na poważne reformy bardzo ważna szczególnie dla polskiego przemysłu transportowego czy polskiego im transportu dlatego, że to polscy przedsiębiorcy dokonują oko 20 % takie Krzysia szacuje tych usług i teraz parlament przygotowuje swoje stanowisko w tej dyskusji, w której już komisja przedstawiła jakąś propozycję ostatecznie wyląduje to na radzie, czyli przedstawiciele państw członkowskich będą dyskutować, ale rozum znów nie udało się parlamentowi Europejskiemu uzgodnić stan CE no, tak więc takie mobilności do tych przede wszystkim firm transportowych i co ratowników teraz globalnych mamie i transportowymi gotycka aspektów rynkowych i socjalne ile faktycznie dzisiaj po raz drugi parlament Europejski nie dał mandatu komisarz transportu do dalszych negocjacji z komisją Europejską i jej radą na pomijam tu w osiągnęliśmy taki połowiczny sukces, bo udało nam się europosłom nie tylko w Polskiej, ale i dzięki jej brat byliby w stanie wielu krajów kilku krajów nie tylko Europy wschodniej, ale Azji centralnej i chorób i Hiszpanii Portugalii Irlandii odwrócić bardzo niekorzystne dla sektora transportu oraz poprawki czy propozycja komisji zatrudnienia, czyli komisji MKOl Mark udało się również, że Anne to zatrzymajmy się ta pani pozwoli mówi pani, że niekorzystne dla sektora transportowego, a jednak związki zawodowe w Polsce główne centrale największe mają w tej sprawie inne zdanie w tym sensie, że walczą o prawo pracowników, czyli objęcie ich celem dyrektywy ami dotyczącymi euro, by teraz Magdy delegowania do tak, żeby właśnie mieli większe mieliby większą ochronę socjalną, żeby po 3 dniach tych dyrektywach czym jak najszybciej ich obejmowała tymczasem pani rozumiem jednak stoi tutaj po stronie niejako pracodawców zresztą co jest dosyć ciekawy paradoks, ale podobnie jak Polski rząd, że robi interes Polski jest utożsamiane są z interesem właścicieli firm transportu oraz panie redaktorze to nie jest tak, jeżeli mówimy o delegowaniu pracowników, których pracownicy, którzy przed kilka lat naście dni, czyli kilka tygodni czy kilka miesięcy pracując w krajach Unii Europejskiej oni ma podlegają dyrektywie o delegowaniu i mają mieć płacone takie wynagrodzenia jak kre w niech każdy z tych krajów, jeżeli chodzi o kabotaż, czyli wykonywanie usług w krajach przyjmujących porównywarki przyjęliśmy przepisy ja byłam na nim jednak główkował, zanim nasza delegacja, żeby od pierwszego dnia kabotażu był objęty delegowaniem ich rodzin rząd Polski kierowca jedzie z Niemiec Holandii realizm poezja rajd jest, że bierze towar w Holandii do bolidu Niemiec i ma od pierwszego dnia płatnicy taką jak w tym kraju, ale jeżeli mówimy o transporcie międzynarodowym ryknął wszystkie wielkie firmy przejeżdżając kilka krajów Unii Europejskiej i są często parę godzin w 1 kraju kilka godzin w drugim kraju to proszę sobie wyobrazić no tak jak przygotować już umowę o pracę i przeliczyć wynagrodzenia, jaka to, by była absurdalna biurokracja i wiele małych średnich przedsiębiorstw, by temu nie podoba mu wielki finał kończyło pani redaktor za każdym rozwiązywania z trójką dokument, czyli te propozycje, gdyby trafiły w objęcia od pierwszego dnia delegowaniem bez transportu Międzynarodowego tranzytu drogą północ, by zapłacił jak policzyli specjaliści około 10 do budżetu potem wyrok mógłby wtedy ceny towarów i usług blisko 8 8 % przewoźników krajów Unii euro zaś jej pozory, gdyż boi się, że właśnie ta emerytura to przepisy byłaby nadmierne obciążenie administracyjne rozum rzeczy podnosi cie państwo godne, którzy nie chcecie, by pracownicy tak szybko byli obejmowani albo w ogóle MD dyrektywą o pracownikach 3 czy warunkami pracy takim jak pracownicy delegowani ponosić też brak infrastruktury na wkład parkingowej no ale z drugiej strony dodam, że mu przeciw błonicy czy ci, którzy chcą jak najszybciej to dyrektywa chroniła pracowników zwracają uwagę na ich bardzo długie godziny pracy pracowników na ciemno po prostu ich eksploatację, a więc to nie jest tak to coś zabiera biednym, bo je, których podaż na pakiet mobilności, czyli odpoczynek i godzinę pracy kierowców i Kiejstut mają nikłe przyjęli przepisy komisji transportu, że mogą spać po kabinach, jeżeli jest certyfikowany parkingi wznoszone zmusił go żal kończyć rozwiąże znów do komisji wraca i będą prace nad kolejnym stanowiskiem parlamentu brata ten pakiet do komisji i zaczynamy prace nad, nad którym pozostały jeszcze przegłosowane bitew punktem wyjścia zatrudnić szukamy dalszych kompromisów na domiar realizm uznało je w Donalda to było niedobre dla polskiej polskiego rozwoju Elżbieta Elżbieta UKS Ziółka Ciszewska europosłanka Platformy Obywatelskiej bardzo zaangażowana w prace właśnie nad tym tematem była państwa gościem ze Strasburga teraz już informacje, a świerk lub pod blond Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ŚWIATOPODGLĄD

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium - Radio TOK FM bez reklam: czyli TOK + Muzyka, podcasty z audycji Radia TOK FM oraz podcastowe produkcje oryginalne TOK FM. Tylko teraz w cenie 15 zł za miesiąc. Na zawsze!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA