REKLAMA

Rozmowa z ciekawym człowiekiem: pilot Piotr Czuban

Rozmowa z ciekawym człowiekiem
Data emisji:
2018-07-04 20:00
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
51:42 min.
Udostępnij:

Rozmowa z ciekawym człowiekiem to nowy cykl Przemysława Iwańczyka. Dziś jego gościem jest pilot Piotr Czuban, który zasłynął w mediach społecznościowych swoimi zdjęciami robionymi podczas lotów. Rozwiń »

Piotr Czuban jest pilotem samolotów pasażerskich i co jakiś czas ze swojej kabiny fotografuje piękne krajobrazy, które potem publikuje.

Skąd się wzięła ta jego pasja? Czy podczas lotu nawet pilot się nudzi? Czy robienie zdjęć w trakcie lotu jest bezpieczne? Odpowiedzi na te i inne pytania poznamy w audycji Rozmowa z ciekawym człowiekiem. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Rozmowa z ciekawym człowiekiem to nasz nowy cykl, na który serdecznie państwa zapraszam. Brzmi banalnie, ale to z premedytacją popełnione zabieg, bo rozmów banalnych tutaj nie będzie. I pozwolą państwo nim się przedstawię, właściwie zrobię to teraz - Przemysław Iwańczyk - to od razu powiem, będą to wybierani goście wg moich upodobań zupełnie nie bacząc na koniunkturę, tylko ma zainteresowania i tego, czego chcę się dowiedzieć, ciekawych ludzi, bo myślę, że to jest klucz: znaleźć taki komplet Piotr Czuban z nami, dzień dobry, dzień dobry. Rozwiń »
Jest pan kapitanem linii lotniczych Sprint Air i one najbardziej rozbudowanym kapitan jeśli chodzi o media społecznościowe, bo po pierwsze, zabiera pan w nich głosów dość ochoczo. Po drugie ma pan wielu użytkowników, którzy po maśle z około 2 tysięcy po trzecie wreszcie wrzuca pan fantastyczne fotografie złotówka pierwsze pytanie, które zresztą pada dość często przy tej okazji czy pan nie powinien raczej skupić się na wolancie?

Tak to to jest takim takie takie wrażenie można odnieść także, jeżeli pilot za dużo żyje z mediami społecznościowymi to za mało żyją swoją pracą ne po pierwsze, chciałam powiedzieć, że spośród paru tysięcy pewnie na zawodowych liniowych pilotów, których mamy też kraju są znacznie bardziej ciekawsze postaci do Poznania niż ja od osób lista wspomnę tylko wspomnę tylko od 2, chociaż mógłbym więcej wg dużej wymieniać wspomnę tylko 2 pilotów liniowych, których znamy Jacka Lipińskiego, który robi jeszcze 2 jeszcze zdjęcia jeszcze fajniej piszemy bloga i też ma mnóstwo followersów na Facebooku Instagramie, który jest trudno też prawdziwym wariatem jeśli chodzi o lotnictwo albo druga tak naprawdę bardzo ciekawa postać się i Jacek Mainka kapitan instruktora na basie 3 20, który jest też kolekcjonerem starych samolotów i ITS to są naprawdę perełki rodzynki, które można się zachwycać, więc ja jestem takim sobie drobnym druczkiem, który próbuje się dzielić gdzieś tam z ludźmi swoją pasją i i widokami było bowiem, że mnóstwo osób i zafascynowanych moją pracą tym co ja widzę miejsce to po prostu w jaki sposób ludziom dać tym wykorzystuje się było śmiesznej telefon do robienia tych zdjęć, ale jak twierdzi też świetny pilot z liniowej i pilot pokazów, a przy okazji fotografik prawdziwego zdarzenia Staszek Malinowskim serdeczny kolega z po, mówi że nie jest ważne czy robić tylko trzymasz oko, żeby złapać ten moment, żeby złapać ten kolor ten odcień nieba przy czym część ziemi, który właśnie w przez ułamek sekundy w zasadzie może się gdzieś tam ciekawie objawić tym samym

Nie przychodzi pan z niczym tylko, wymieniając swoich kolegów od razu czyni ich pan gośćmi Good ma nadzieję, że się zgodzą, bo myślę, że dużo ciekawych rzeczy mogliby państwo powiedzieć, ale też pan liczy na to opowie mi mnóstwo ciekawych rzeczy pan uznał, że nie w nie należy być takim banalnym pilotem, który tylko podnosi jej maszynę, a później nią ląduje tylko trzeba wnieść coś do tego mógł i tak już kolorowe do życia pilotował słyszeliśmy zresztą w też pochylał się na tym portale internetowe o pilocie, który czytuje poezję swoim pasażerom

Tak imponujące tak kap. Wrony to co właściwie wszyscy znają jest bohaterem Narodowym, bo posadził bez kół samolotu na nogach wybitny pilot wybitna szybownik z płk pilot nie powinien być tylko pilot no nie jest rozmawialiśmy była taka wpływa na okoliczność, kiedy się był to TUI w 1 z bardzo popularnych i sympatyczny polityków, na który zacznie je ludzie zaczną się ludzie z różnych środowisk po to, żeby podyskutować m. in. w na tym etapie miał przyjemność porozmawiać ze sporą zwyżkę chodzę sam i właśnie m. in. jemu tłumaczyłem, dlaczego samolot lata bo, bo wszyscy mają zostać tony może latać może latać z 400 ton może latać 300 kg jej teraz tylko kwestia fizyki i praw i właśnie jest pan Zbyszek Hołdys powiedział do mnie słuchaj w lotnictwie jest trochę sztuki takiej drodze trochę takiego artyzmu i tak naprawdę ludzie, którzy latają muszą mieć jakieś jakąś większą wrażliwość na piękno tak, że wydaje, bo jednak to co nas ciągnie to jakby nie da do tego, żeby się unosić w powietrzu to nie jest to nie jest tylko kwestia tego, żeby się oderwać od ziemi, ale przede wszystkim, żeby się napawać tym co się widzi z góry, a widoki są piękne hiszpański fotograf jeszcze przyjedziemy, ale to wzorem pana Hołdysa to zadam panu kilka nurtujących mnie pytania, które dotyczą lutego stwór lotnictwa Edmund

Czy panowie piloci już niezależnie od kraju z jakiego pochodzić od linii lotniczych, jakie reprezentujecie w specjalnie co robicie co pan zapyta co zaraz po starcie, chcąc obrać właściwy kurs, bo przechyla się też temu to maszyna w sposób nieprawdopodobny mężczyzna Boga w powietrzu jest tyle miejsca, że można to zrobić znacznie delikatniej niekoniecznie, narażając mnie na ten strach i obawy, że jednak przychylić się za bardzo mnie przychylimy się za bardzo

Samoloty którymi latamy mają są zabezpieczone, żeby nie przychyli za bardzo oczywiście, gdybyśmy intencjonalnie chcieli to zrobić jest to możliwe to są zakręty tzw. skoordynowane, ale są po prostu obliczone i domowe 4, niemniej natomiast wrażenie na potężnej ilości miejsca w powietrzu jest bardzo złudna, bo wystarczy otworzyć Flightradar 2 4 komu i zobaczyć jak wygląda niebo nad Europą jest po prostu żółto od symboli samolotów i to co się dzieje postarać się to jest standardowa procedura lotu to się u nas się mówi to są Cindy głaszcze tez SA di standard instrument wsparcia, gdzie to wszystko jest po prostu obliczone m. in . ze względu na tereny zamieszkałem na hałas na odpowiednie wejścia w drogę lotniczą z odpowiednim kursem jest każdego kierunku pasa startowego są takie drogi na punkty wylotowe poza poza strefę kontrolowaną lotniska i my i i właśnie dlatego taki jest wrażenie, że euro zaraz po starcie z emocji przechyla za chwilę się zwali na skrzydło mienie nie zwali się względnie dobrze to ryzyko wahania od razu panu lepiej być na Górze niż na dole, by tak tak tak jak się zobaczy po skrzydle wbija trochę próbuje zrozumieć jak chce stąd tyle empatii trochę z siebie próbuje wykrzesać

Nie mogę zrozumieć jak to się boi, bo w Bundestagu wzgórza Witek Tomasz kot uwielbia góry kocham mogę patrzeć czytać oglądać natomiast gdy na nich nieźle z większego boja bpm uczciwie, że na kopiec Kościuszki w Krakowie wydać na czworaka nagrań w końcu znajomy, a czy pan, aby nie przekreślić teraz siebie jako pilota zgromadzenie włodarze wierzą one lęk wysokości grzywny w wysokości około 70 % pilotów ma lęk wysokości, który polega i myślę, że to dziś po wynika z tego, że bardziej ufamy

Ufamy samolotowi jako maszynie ta, która jest pewna niezawodna natomiast nie ufamy własnym nogom i Janoszka ma także z Ostrowskiego presja na Słowacji jest tam bez problemu na nartach ani nie zejdę z niego na nogach musi zjechać kolejką się wzrostu gdyż, bo jakoś tym większe zaufanie do techniki jest do własnych nogach, a to, że teraz drugie pytanie, które nie notuje w nim jak panowie z reguły panowie, bo ostatnio natknąłem się na stuprocentową damską żeńska załoga klinika polskich to co też wprawiło mnie nic nie lada zdumienie robicie to, że Trump ogona nie zahaczyć o ziemi, kiedy startujecie samoloty bardzo nowoczesne bardzo zaawansowane mają ograniczenia po prostu pan nikt nie ma możliwości pociągnięcia wolantu 3 3 3 tak jak w przypadku samolotów Airbus, gdzie jest joystick za pomocą dżojstika pilot steruje tym samolotem nie ma możliwości fizycznego o pociągnięcie do samolotu podczas startu tak żeby, żeby zrobić to jest tak, chociaż to się zdarza częściej się zdarza przy lądowaniu na po długich trasach na samolotach, które mają długi kadłuby i załoga jest zmęczona im to kwestia oceny perspektywy do ziemi i strony zaburzona przez użycie przez ileś tam godzin patrzy w przestrzeni błękit to jest strajk się zdarzają, ale to są incydenty to co tutaj jak gdyby nie ma obawy, że to wszystko oczywiście obliczone my mamy policzone wcześniej w ramach briefingu, który wykonuje w kokpicie przed startem omawiamy z prędkości do startu Opole omawiamy w sobie moc do startu omawiamy sobie kąt wznoszenia, więc tutaj jedno naprawdę jakieś wyjątkowe chuligaństwo i niedbałość mogłoby do czegoś takiego doprowadzić naprawdę panowie przepraszam, że posługuje się tym panowie nawet tak nagrodzonej panie, bo wracam do tych kobiet jest teraz dużo coraz więcej i bardzo fajnie, że są wprowadzają dużo o łagodności do kokpitu i zimne i napra w są dobre dziewczyny, które latają są bardzo dobre, bo muszą jeszcze poza wszystkim pokazać, że są lepsze od facetów zatem poprawią się

Czy państwo naprawdę dochowuje się te typy procedur odprawy za każdym razem, ale odprawą wygrywa, bo to trochę sobie wyobrażą tak początkujący kierowca siadając za za kierownicą na pewno ma w głowie ułożony plan, kiedy jeszcze nie było samochodów, które w, którym w, których automatem włączały się świadczyć zapnij pasy włącz światła życzy sobie z ustawą lusterka

Tak, ale jest jakaś procedura prawda trafił do nas już u nas obowiązuje nas, że ogólna ilość jest tematem jest rutyna oczywiście i czasu Mono może zgubić może dlatego, by lotnisko jest tak bezpieczny most, bo dalej jest najbardziej bezpieczny środek transportu na świecie właśnie może, dlatego że u nas nie ma możliwości pominięcia oczywiste nie ma możliwości zrobienia briefingu przed startem ją możliwości pomidor to pominięcia briefingu przed startem pominięcia briefingu przed lądowaniem my rozpoczynamy zniżanie mamy informację pogodową z lotniska, którą uzyskujemy poprzez częstotliwości radiowe wiemy, jakie mamy pas w użyciu, jaki jest wiatrak jest ciśnienie przy ustawione są robił tzw. offset, czyli ustawiamy się wszystko co ma związane z nawigacją i po podejściu do do lądowania częstotliwości systemu ILS wielu radiolatarni wielokierunkowe i wysokości decyzji i t d. tak dalej ustawiamy sobie na stan bojowy wysokościomierza aktualną wysokość ciśnienia, na który jest na poziomie lotniska, a następnie bierzemy do ręki karty podejścia, bo na każde lotnisko takie karty na każdy pas oczywiście, gdy bierzemy taką kartę podejścia i pilot który, bo my dzielimy się w w prace na pilota lecąca Gamoń monitorującego monitorujące prowadzi korespondencję z organami kontroli ruchu lotniczego zapisuje dane kontroluje poziom paliwa i dalej i t d . i monitoruje działania pilota lecącego, a i wtedy wyciągamy obydwa te same karty sprawdzamy czy one czy damy sobie nawzajem czy one mają to samo datę ważności trzymają ten sam numer nadany, a następnie pilot lecący czyta czy częstotliwość Wellesa u ciebie dumni zostawiona na stan bojowy przyrządzie również czy kurs końcowy jest ten sam brak jest ten sam za każdym razem dokonujemy tego briefingu plus oczywiście standardowo oczywiste na wszystko przed uruchomieniem po uruchomieniu do kołowania przed startem postarać się na wznoszeniu przy po przecięciu poziomu setnego i t d . tak dalej przy zbliżaniu przy przy przebrał czucie i przy końcowym tym z nazwijmy to zbliżaniu do lotniska oraz czekistów do lądowania czy mamy wypuszczone podwozie są włączone światła bla bla bla bla bla, więc to tutaj nie ma działania na zasadzie, że w i mam przejechane 300  000 km wsiada do samochodu, by tego zdania są lusterka zapina pasy włącz światła jadalnia to jest kartka za laminowana jedziemy po kolei przyznał, że pracując też na co dzień w telewizji bardzo często wchodzę do miejsca, gdzie sieć realizator jej mnóstwo ludzi, które pomagają umów w przeprowadzeniu wszystkich czynności i to moim zdaniem wypisz wymaluj w przypomina to co dzieje się w kabinie pilotów przed startem, czyli sprawdzenie materiałów, które zostaną wypuszczone na wideo z oznaczeniem ich religii, żeby został wypuszczony właściwym poprawieniem oświetlenia poprawienie kamery sprawdzenie czy grafik przygotował przeskoczyć dźwiękowiec ma mikrofon ustawiony tak jak należna jest jednak ten realizator, który siedzi tak jak panowie macie przepustnicy w ręku tego ma wajchę dzięki czemu wchodzi się na antenę, a później to zmienia tylko kamery, żeby to miała jakąś spójną całość tam też takie odliczanie z emisją i są tak wyobrażam, żeby też podchodzą już od wojny, oczekując na pas stoicie zatrzymuje cieszy, bo tam bardzo często jest tak dłuższa chwila

Zanim jednak rozpoczniecie Dead to drogę startu to zwiastun odbicia czy nie, ale to jest także w Nevadzie, kiedy stoimy przed pasem najczęściej już większości lotnisk nawet małych na Zachodzie u nas w Polsce w jesteśmy na 2 częstotliwościach lotniczych pierwsza to jest Grand w Adrii dostajemy zgodę na lot dostajemy zgodę na uruchomienie silników dostajemy zgodę na kołowanie, czyli podawane są nam drogi na kołowanie przeobrażeń może, żeby uruchomić silnik też musimy na to za dobrze mieć zgodę

Tak możemy zgoda organu kontroli lotniska na i jest to związane z zbyt wieloma szczegółami którymi te, o których tu, do których czytaj poniesie powiedzieć kontroler, a znam mnóstwo fantastycznych kontrolerów, którzy pewnie, by pan o tym opowie dzieli, ale tak też musimy dostać na to zgody i w momencie, kiedy dokonujemy do dowodu dopasować się do drogi startowej no tak się przyjęło u nas pasta na Zachodzie staramy się po prostu koniec u nas zamiennie stosuje się pas startowy droga startowa dokonujemy do progu drogi startowej, w której mamy odlecieć na zostajemy prze rzuceni przez kontrolera z grantu na dno wieża wieża już zarządzał wyłącznie drogami startowymi podejściem odejściem i kontrolerem w zależności od natężenia ruchu albo daje nam właśnie tzw. łajno czyli, czyli prawo wkuwanie na pas albo każe nam poczekać, bo ma zbliżający się samolot, bo inne startuje z krótszego dystansu albo dłuższego dystansu czekamy w momencie, kiedy dostajemy to zgodę na to tzw. łajno, czyli za zajęcie drogi startowej przelewem robimy taką procedurę na moim samolocie tak, bo to w zależności od od standardowych procedur operacyjnych różnych przewoźnik Air przewoźników i różnych typów samolotów może się odbywać wcześniej lub na lub później, ale generalnie podczas kołowania na pas zrobimy taką procedurę, że sprawdzamy sobie sterem czy się wychylają wszystkie strony prawidłowo sprawdzamy sobie ustawienie m. in. transpondera, ale to też wychyla nos dla PKP nie mogłaby klapy wysyłamy tylko ewentualnie, jeżeli jest procedura ta dostarczono oczywiście wtedy w jej wykonaniu, a do startu sprawdzamy poprawność wychyleń sterów my sprawdzamy ustawienie urządzeń nawigacyjnych, żeby mnie zrobić jakiegoś babola postać

Właśnie z, żebyśmy wykonali zatem sprawa nie w lewo, żeby się wystraszył posadzek na lewym skrzydle nie na prawym Anna i zajmujemy bardzo oczywiście, włączając odpowiednią odpowiednie światła od świata w samolocie trochę jest jak państwo widzicie startujące to jest kolorowo błyszcząca boi i migające, więc do 2 jedno 3 12 boisko po jest tak światła nawigacyjne dorabiała na ogonie czerwone na lewym skrzydle żony na prawym skrzydle tez przez podniesienie od morza

Statki są dokładnie tak w ten sam sposób oznakowane świecenie następnie, a właściwie najpier w powinnam powinienem powiedzieć o ikonach to sąsiad anty kolizyjne, jeżeli statek samolot jest w ruchu, czyli holowany albo kołuje powinien mieć włączone właśnie beacony, czyli czerwone na brzuchu i na INEA na nas w górnej części kadłuba takie migające czerwone światło nawigacyjne, które włączane są w zasadzie w momencie, kiedy załoga schodzi na samolot jest tak czytelny sygnał, że są chłopcy w samolocie i dziewczynki, bo boi się, paląc światło nawigacyjne do kołowania światło Thaksina przedniej na przedniej jest stolica na przednim kółku iść do przyporządkowania na start włączać światła stop skarbowe, które już mają z daleka intensywnym ostrym światłem migające ostrzegać inne samoloty, że ten samolot będzie startował jony są wyłączone nawigacyjnej Strobbe są wyłączone przez cały lot bez względu na to czy do zdjęć w nocy i do startu do lądowania używać świateł tzw. wsad do lądowania bardzo mocnych reflektorów, które w przypadku małego samolotu są mu mało połączeniu kadłuba i ich skrzydeł wyłączone są na poziomie setną czy między na wysokości 3 km nad ziemią i włączone również na poziomie sednem podczas schodzenia do lądowania i wyłącza się na pasie po 2 no dobrze, czyli jesteście za tym także szanować się sprawdza mamy włączone światła stop sklepowe sprawdzamy na setki sprawdzamy wychylenia sterów ustawiamy model, który jest identyfikowane dla służb ruchu lotniczego transponder znasz specjalnym numerem zapisanym na ten cztero cyfrową zapisane na ten rejs i włączony jest, że urządzenie, które ostrzega o kolizji 1 z innym samolotem pokazuje nam po prostu taki monitor koło niebieskie punkciki to są samoloty, które są w w naszym obecność na w naszym polu tam 12 pod pyta Stomil w zależności od urządzenia i widzimy gdzie jaki samolot jest ich z informacją, że wznosić opada i w jaki nazwijmy to na jakiej wysokości od nas się znajduje

Jeżeli dostaniemy zgodę na start wtedy już po przeczytaniu czek listy przed startowej, czyli też oficera Płatek tak jest w samolocie, który miała tam też oficer bez względu na to, że splotem lecącym czy nie przed startem w on, że datą czekista siebie fotek ostrzegł, że jest to odczytujemy sprawdzamy ją potwierdzam i komputer Complete odkładanej w momencie, kiedy kontroler opowiada aktualne warunki, czyli wiatr pas zgoda na start włączamy dużo światła i jej naczelny niedzieli znalazła lądowania on nie jest

Muszę powiedzieć o personaliach, ale to zależy personel pokładowy oczywiście zgłaszać się po potwierdzonym informujemy kabin przebierali w Holandii albo fordy palce i jeszcze dajemy albo dajemy dźwiękowo sygnał, który mamy rozdwojone asystentom, zwłaszcza papierosów, bo papierosy na stały się palonego wyłączone, żeby jakiś pasażer przez ułamek sekundy nie zauważył, że może odpiąć pasy nie wątpią to dlatego papierosami dajemy dajemy sygnał dźwiękowy albo mówimy po prostu przez interkom Noise ratujemy im wtedy odbyła się z TP dalsza procedura, a to są tzw . Memorial Trust, czyli czynności, które nie kontrolujemy poprzez czekista tylko robimy jest pamięci tych dobrze dobrze, ale sam start ma pan bohaterem nazywany nawet doświadczony aktor wychodząc na scenę jeśli nie odrobinę tremy to znaczy, że popadł w rutynę już do niechęci jest nieustająca radocha mnie trema, ale chętnych w konsensusie panu Unia będzie

Och, jakże, by za nie mogło się przed Łoś w sytuacji, kiedy mamy się Narodzenie, kiedy mamy mocne boczny wiatr, kiedy jest śliski ba z tobą tak to wtedy artysta to trema, która mobilizuje tak dziś wydaje, że jednak jak się dochodzi do takiego poziomu latania, że życie to wykonuje dla linii lotniczej to już nie ma strażaków paraliżujący ktoś Strachy motywują Ernst wezwanie dysk z tak zdecydowanie nie zgadzam się z teoriami, że piloci nie powinien bać w ogóle wręcz przeciwnie właśnie plotkuje się nie boi nie widzi zagrożeń, a strach w pewnym sensie ne wymusza człowieku takie naturalną naturalną proces do podejmowania decyzji uruchamia dziś z tyłu głowy takie rzeczy, które ciągle co pół roku ćwiczymy na symulatorach więc, więc uważam, że taki lekki strażnik był związany Niewiem z burzą swąd burzowym z silnym oblodzeniem powinien czekała powinien być jak motywować pan woli startować 9 w nocy, a wszystko jedno zdanie nie wszystko jedno

Na pewno pan jakieś preferencje, czyja wiem w nie lubię lubię lądować lądowanie z pań lub start, by ten moment kiedy, kiedy po prostu czuje podczas dnia czy mogę tak powiedzieć, bo jest prowadzona, ale my między nami pilotami tak mówił, że czujesz się samolot to w tym okiem widać, więc drugie trzecie pod tyłkiem ten moment, kiedy się robi taki właśnie z tajnymi i że nie ma tego on do tego tak tego przeniesienia przez koła z pasa startowego nie wiem czy to nierówności i 3 czy czegokolwiek innego czy czy też lampek, które stukają pod poprzednim kółkiem lubią ten moment właśnie, kiedy jeszcze, gdy jest trochę bocznego wiatru, kiedy on tak delikatnie zatrzymał pod tyłkiem tańczyć i zwalnianie to jest takie do czego chyba całe życie lotnicy dążyli, żeby się tej ziemi oderwać

Natomiast na lądowanie to wyzwanie, bo to jest zawsze taka w każdy taki konkurs jest taka niepisana takie jak ci pokazanie w sensie oficer kapitanowi kapitana oficerowie jak działa nie wyląduję my też ważne po torze, bo po pierwsze, oczywiście ludzie dla ludzi, który ładnie na ich wagę i genialne jak najdelikatniej oczywiście nie można się bawić przez pół pasa po to, żeby, żeby wykonać piękną przeciera jak to mówimy po, a potem ryzykować, że nam zabraknie czasu do hamowania, bo to nie o to chodzi jest strefa przeziębienia w ramach, której musimy wylądować, ale oczywiście trzeba to rozplanować tak, żeby zrobić jak naj delikatniej mam nadzieję, że nie będzie dla pana cios, ale najłagodniejsze lądowania przeżyłem z paniami właśnie zlokalizowane działamy, ale wierzono kobiety generalnie są delikatne liście poza przenosi się to też na wdychanie na grę 1 z moich instruktorów pilot z Boeinga 7 8 7 może kiedyś dyrektor Aeroklubu w Częstochowie Darek Wolski, którego uwielbiam bardzo szanuję jako o jak Czekaj Lotnika przede wszystkim powiedział mi, że latanie to nie jest walka o latanie to jest taniec i to jedno zdanie bardzo wiele zmieniło w moim podejściu do latania małymi samolotami jeszcze Bobo trochę lata to z małymi samolotami i nawet z jakimiś tam epizodami typu akrobacja i jak to do mnie dotarło, że minister Baniak, a im więcej łagodności

To tym fajniej to wychodzi, ale dla niektórych taniec to też walka w uwagach do 6, ale ta jest także za zawsze tak na początku miłość do determinują głównie moja córka jeździ konno ją na to, że ze swoim koniem doszło do takiego porozumienia, że ona siada na niego bez siodła bez ogłowia zakłada bierze sznurek, który jej po prostu daje tylko naszej dające delikatne bodźce sznurkiem i oczywiście pracując biodrami nogami żonatym koniem po prostu jeździć fantastycznie, a my jak Czech wsiada za pierwszym razem to wszystko ściska jest tak niejeden dowcip lotniczym, że w samolotach szkolnych drążki sterowe albo Woland wykonane są ze Stali się pan, dlaczego wzrośnie powiedziała, że lotnicy nie z dnia Italia się sformatować wyszły z plastiku to powinno dać zdobycz to musi być musi być w tym taka aura taka finezja taka łagodna zima więcej tego jestem pani to raczej tego istnieje taka stereotypowa opinia, że piloci to właściwe przy obecnej technologii tych statkach, które są fantastycznie wyposażone to nic nie robią w trakcie w trakcie lotu lub poza procedurą startu lądowania tu właściwie nie mają nic zrobić o tym, mogliby spokojnie urządzić sobie nie przechowuje szachową potyczkę my tu pan odpowiedział sobie na pytanie dlaczego, kiedy mogę zrobić zdjęcie ambicje

Tak naprawdę tak nie jest oczywiście samoloty współczesne są skomputeryzowane są świetnie świetnie przygotowane do tego, żeby ten lot jak najmniej męczył pilota z natomiast nasza praca jest permanentny monitoring, bo proszę pamiętać, że to my jesteśmy na jakie są wysokości nad ziemią bardzo często nie, widząc ziemi, a musimy cały czas mieć świadomość tego, gdzie jesteśmy, jakie znasz położenia na wypadek czegokolwiek pogody czy 3 Niewiem awarii systemu który, który ma wspomagać, więc tutaj nie ma w ogóle cienia wątpliwości, że pilot siedzący w samolocie 5 7 2 1 , 5 godziny cały czas pracuje oczywiście, że jest moment na to, żeby czasem wyjść na ciekawy, że jest moment na to żeby, żeby nie wiem zajrzeć do 2 do czegoś co się działo ze sobą z domu czy wymienić z kolegą jakoś tam uwagę no bo do to nie jest tak, że cały czas siedzimy przez 2 i pół godziny nie robimy nic tylko obsługujemy to urządzenia

Natomiast monitoring przebiegu lotu jest permanentny pogody analiza tego co się dzieje wchodzimy w jakiej żyje, jakie zmętnienie jakieś tam lenie czy nas błądzić jest w ogrodzie czy spada temperatura rośnie też możemy spodziewać turbulencji czystym powietrzu czy nie analiza ma analiza Anny przebiegu lotu, czyli tego Operacyjnego planu lotu, gdzie jest jeździliśmy między którymi punktami, jaki mamy kąt wznoszenia, jaki ma mocny zwiad to jest po prostu cały czas plac pod nosem no tak mówiono i mało mamy możliwość tak wyciągnąć aparat telefon zrobić fajne zdjęcie jak zwaną mijankę z innym samolotem 3 czy jakiś fajny kształt mury ale, ale to nie jest także przez 2 godziny niemal co robić możemy spać no dobrze, aby turbulencje w trasę do tego przez 3 tak jak zniszczą ich zima to musi być zimno pani kierowniczką tak samo jak jesteś w powietrzu muszą być turbulencje czy to prawda, że piloci w ogóle sobie nic z nich nie robią, bo uznają to zjawisko normalne są 3 poziomy turbulencje turbulencje normalna średnia i silna wtedy, kiedy ze szklanki słup wody stoi to zdrowie rząd nawet w testach do licencji liniowej jest to opisane, że jeżeli tam latają przemieszczają się rzeczy po pokładzie na jakimś tam poziomie to jest modrej

A jeżeli już tam latają wózki cateringowe i wszystko pod sufitem to jest oczywiście turbulencja poważna można w internecie w tej dobie właśnie telefonów komórkowych, gdzie pasażerowie nagrywają wszystko można w internecie zobaczyć, jakie historie ludzie przeżywali na pokładzie to na pewno nie jest zabawna ani ani miły, choć oczywiście dla kogoś, kto chodził po ziemi turbulencji alejka i kto kogoś, kto nie lata często turbulencja lekką może być powodem do reform, ale ja też Londyn nie podchodzę do tego tam o potrzebie dzisiaj określa ono się zawsze może zmienić bardzo gwałtownie one one się może stać bardziej poważna i trzeba analizować z punktu widzenia bezpiecznego przebiegu lotu, czyli noc turbulencji najlepiej po prostu zwolnić i wolniej to tym czym tym lepiej się ją tak pan przyjmuje Adaś z niej uciec Adasiowi, budując od kursu, a bardziej do góry albo na dół i wtedy pytamy albo kontrolera trzyma raportu raportowany turbulencje na innych poziomach albo innych pilotów, którzy lecą wyżej lub niżej wtedy możemy próbować ZMID a proszę uwierzyć, że czasem jest tak, że zmieniamy 1 poziom, czyli o 100 0 stóp 3 300 m jest po prostu masło w żargonie lotniczym przy współistnieniu nie jest samo Grecja, a czy osób wie, że jest po prostu taka muzyczka jak panoramę w polu karnym

Miał pan sytuację, kiedy , która wpędziła ponownie delikatny stres związany z turbulencji z turbulencjami?

Nie, bo akurat jakoś nie trafiłem na koszt w wyjątkowo mocną natomiast miałem nieprzyjemną sytuację związaną z front burzowy nad Szkocją a gdzie mimo naprawdę starannej analizy pogody przez jej bramownice RM przez bardzo doświadczonego kapitana to się tak dynamicznie zmienia sytuacja, bo z 1 strony jest morze północne z drugiej strony jest morze irlandzkie i myśmy dokonali nawet takiej ponad lotniczej analizy, bo paliliśmy sir Bob Lutz stronę w ww z aktualnymi tam wyładowania jakiś tam Rio, lecz 2 z nich ma z i stwierdziliśmy, że akurat to kraj pasuje nam bio nano zamknęła rok Ross znaleźli się w kręgu, gdzie dookoła były wypieszczone do do 10 12 km Gumula nim busy, z których jak to nad Szkocją zupełnie inaczej niż tutaj u nas nad kontynentem pioruny zaczęły walić od chmury do chmury Janie od góry do ziemi ognie Świętego Eliasza bardzo silne zalodzenie i oczyszczono znaleźliśmy wyjście z tej sytuacji bezpieczne

Dla nas to była na szczęście lot Cargo nie musieliśmy na razie jest na stres pasażerów to był lot Cargo udało się nam z tego po prostu uciec dołożyliśmy trochę drogi, bo od strony Irlandii wróciliśmy do do ani wełna z bezpiecznie ale, ale po prostu zobaczyliśmy co się dzieje to oto dowiedzieliśmy, że Polak damy trochę żeby, żeby to ominąć, bo takie burze są w stanie zniszczyć się zniszczyć bardzo duży samolot i tras tak jak rozmawiałem w mediach społecznościowych kapitana żeglugi wielkiej Januszem z Solorzem, a propos stolarzy, a propos, a propos właśnie teraz natury przyrody jak bardzo ważne zdanie, że każdy statek po wyjściu z główki portu staje się zapałką, a każdy samolot z po starcie w powietrze staż tak naprawdę tak inne pyłkiem z latawca, bo boję, bo siły natury są tak silne w Smoleniu busie potrafią być przemieszczania się rzędu w pionie rzędu 50 m / s więc, więc żaden samolot

Nie jestem w stanie oprzeć nawet 40 tonowe jumbo widać na filmikach z naj o to by tego typu Platforma jak samolot ląduje z dużymi problemami tak, jeżeli ma boczny wiatr, a wydawałoby się, że 40 ton nie jest w stanie nic ruszać no dobrze to prawda, że nad Europą co do powietrza jest spokojniejszy ja latam tylko nad Europą jest trudno się mi odnieść, bo bo, bo akurat samolot, którym lata ma taki zasięg byłem w Afryce też toreb lataliśmy z Maroko to mieliśmy sprzedane czarterem zdarzają się fajne miejsca, do których latamy natomiast to nad Europą tak, ale w takim sezonie letnim to ja się mogę z panem wszystko założyć że, gdybyśmy teraz NYT ma co tworzyli tu nad Alpami rąbie w tej chwili leczyli są chmury burzowe gdzieś tam Chorwacja też no bo po prostu to jest taki jest taki klimat można z nami też przechodzą fronty rozbudowane nie wiem tam odbędzie, bo południową Francję to się wlecze potem przez całe Niemcy Polskę dochodzi gdzieś tam do dowodu do Estonii, więc najgorzej pewnie to jest tam w okolicach w okolicach ram dalekiego Wschodu tam, gdzie są drobinki da się dużo dzieje bardzo dużo tam są fronty tajfuny i sądy, które mają po po pół 1000 km na tysiące kilometrów są dostępne to dno na szczęście my to nie latamy czy tak jak nie wiem znów włączy do klasyki lubi pan już te firmy, które pan widział, aby tylko te filmy, które pan widział

Czy woli pan lotniska które, które są dla pana całkowitą niewiadomą

Jeśli chodzi o latanie to zdecydowanie idę do osoby bardzo cenię w firmy, w której latam bo, bo to jest firma która zajmie się lub ów nowy 90 paru procentach czarterami są stałe trasy, ale głównie są to czartery ich zdaniem 1 dnia potrafił wylądować się na lotnisku, na którym przypuszczam, że z moich kolegów latających w liniach lotniczych regularnych regularnym przewozie nic nie będą i tego samego dnia możemy wylądować ciężko nasza de Gaulle albo maski pola Amsterdam, czyli na 2 z 1 z największych lotnisk, jakie są w Europie, więc bez wezwania to są fajne doświadczenia bardzo często jest tak, że my będąc w okresie rezerwy poza poza zaplanowanymi latami mamy takie też dyżury to w zasadzie dowiaduje się na 2 godziny przed lotem będzie, gdzie lata to utrzymuje pilota w permanentnym przygotowaniu bon to nie rozleniwia bo, latając w kółko, bo nie wiem do Berlina i Pragi Krakowa gdzieś tam gdzieś tam to już piloci wiedzą, czego się spodziewać my musimy się przygotować się przeczytać się na taki raport Breaking Bad, czyli jakieś lokalne ograniczenia albo lokalne regulacje musimy sobie to ciężko wyobrazić na podstawie ma, więc to jest fajne to jest fascynujące zasadniczego punktu widzenia, że co chwilę co wie, gdzie indziej jak długo przed startem jest on na lotnisku w małych samolotów jestem około godziny przed startem dla firm jest tam około 2 godziny przed startem z pracownic działu Operacyjnego po, gdy w sporze dyspozytorzy lotnicze przygotowują dokumenty nalot plan lotu omawiamy je analizujemy pogodę, a analiza wiemy performance, czyli osiągi samolotu w zależności od tego czy będziemy wieźli państwa czy będziemy wieźli towar ile tego towaru będzie jak powinny być rozlokowane w samolocie, żeby dobrze wyważyć oficer przygotowuje arkusz wyważenia samolotu ściągamy pogodę aktualne nota Maciej Dybaś lotnicze, które obowiązują na lotnisku wylotowym trasie i na lotnisku przelotowym z potem jedziemy do samolotu, gdzie dalej nad tym pracujemy cały czas sprawdzamy analizujemy co się dzieje

No dobrze, ale ma pan jakiś rytuał, który poprzedza pan, który poprzedza pan wyjść z domu na lotnisko

Nie wiem, bo oczywiście obowiązkowo 8 godzin snu czy też Belgiem tomem wszystko regulują przepisy przepisy lotnicze górują nam czas wypoczynku regulują nam czas meldowania regulują nam czas wypoczynku polio czy tak, by się nam kończyć czas wolny, ale teraz my pyta pan moje personalne z tak dalej iść na nowo przecież jak i nawet pan ma zalecono, żeby 8 godzin odpoczywać będzie fantastyczny mecz mundialowy nocą nie gnieździły się, że wasze zgłoszenia no jesteśmy my jesteśmy na tyle świadomi tego co robimy, że po prostu, jeżeli ja wiem, że będę miał dyżur popołudniowy to już planuje to dziś wcześnie kładę się na tyle późno spać, żeby jak najdłużej się wyspać i wąsko przygotowane i im ostatni rytuał tez kawa oczywiście obowiązkowa jej i wyjazd do firmy więc to jest jak gdyby indywidualne tak też są ludzie, którzy są z koronkami są ludzie, którzy są słowami tak ja jestem Sową na lubię latać w nocy nie przeszkadza mi to jakoś bardzo mocną grę i potrafią dobrze spać dzień więc, więc się szybko regeneruje i dobrze 20 wrócą tego wyważenia samolotu nim przejdziemy do kolejnych kwestii

To prawda, że przemieszczające się 1 człowiek na pokładzie jest po pokładzie jest wstanie uczynić różnice dla stabilności samolotu to zauważyli zależy w jaki konfiguracji samolotu, ale bardzo się przypomniało o z angielscy rugbiści wracający z Pucharu świata, który odbywał się w Australii postanowili dla zabawy rozbujać samochód i rozumiem, że byli w stanie zrozumieć, że byliby w stanie to marzenie o nic zrobić to nowy mit jest to jest oczywiście osiągalne natomiast z punktu widzenia wyważenia samolotu obliczać przede wszystkim to wszystko do startu no bo oczywiście nie robi nam jakieś duże różnice różnice, jeżeli na poziomie przelotowym pasażer samego ogona idzie do toalety, które z przodu tak to tam nie ma specjalnego wpływu natomiast chodzi o to, żeby wyliczyć bardzo dobrze przez samolot będzie ciężki na nos czy będzie ciężki na ogon są oczywiście imitacje tak wtedy też tych ciężkości tak tego środka ciężkości rozmarza wtedy zmienia się technikę startu technika rząd zmienia się ustawienie m. in. o powierzchni sterowych do startu, czyli trenerów

Przede wszystkim staramy się przed startem staramy się też obowiązek przed startem tak przy przygotować się LOK 3, czyli arkusz wyważenia samolotu, żeby na tym indeksie na tej ABC, która wychodzi my, żeby ona była jak najbliżej środka ciężkości nie jest nalotu to powoduje, że często pasażer jest zdziwiony, bo leci w samolocie, którym jest dużo wolnych miejsc ani mu każą siedzieć tutaj niestety po prostu z punktu widzenia wyważenia samolot jest bardzo istotne, bo to co waży 100 kg w środku ciężkości samolotu zupełnie inaczej na niego wpływa niższa coś co jest na końcu w samym ogonie albo albo przekupić się

Więc sam, więc to jest bardzo ważne dla jeszcze ciekawiej wygląda sytuacja w lotach Cargo bo, bo w lotach Cargo w wjeżdżają palety na pokład i każda paleta jest żona jej ciała zrobić też analiza tego, która w, której kolejności, w którym kompakt będzie w przestrzeni ładunkowej powinna być położona tak i zabezpieczona tak, żeby bezpiecznie wykonać lot często jest też cała noc cała ta procedura połączył swoje starty lądowania mamy zapisane w książce lotów oraz pilot ma taki list do 8 4 rozkłada się z pilota z zasadniczego i książki lotów, ale jedno z drugiego nie funkcjonuje, ale wypłacał trudno powiedzieć no parę tysięcy 14 może odegrać na od 20 0 4 roku co w ogóle w w jaki sposób wydrukował pasję, ale nie wiem szczerze, mówiąc że wiem co umocniło natomiast od czego się to wzięło na pewno miało wpływ na to takie ma pan parę takich zdarzeń w dzieciństwie jedno, bo tak, że bawią piaskownice z moim dziadkiem i Belgią samolot z 5 5 2 6 z Aeroklubu Podhalańskiego to było w tamtych stronach i idą pieniądze zaczęto skakać machać z tej piaskownicy jodze chyba zauważył chłopina kochanej zrobią taką po prostu orbitę i przeleciał jest coraz niżej pomachał skrzydłami to była pierwsza taka akcja potrwa on tato moimi kupował modelem w nich coś w tym przez PZPN, że nie było, ale składnice harcerskie były modele jak tych modeli miałem dużo graliśmy razem malowaliśmy jej wkładaliśmy żerować, gdy świat do środka, żeby się okienka świeciły tak dalej mój stryj był mechanikiem lotniczym w latach pięćdziesiątych i zawsze jak przyjeżdżał do w odwiedziny do mojego taty to mi opowiadał o samolotach pokazywał mi podstawowe na tych modelach, które miałem pokazywał mi podstawowe to figury akrobacyjne jak się nazywają jest beczka jak wygląda beczkach wygląda pętla i t d. za to wszystko wiedziałem czasem jak były właśnie, jakie śniegiem zawody nie zawody w w aeroklubie Podhalańskim ma to tato nie zabierał w niedzielę jechaliśmy cena taki piknik z kocem polonezem przy lotnisku patrzyliśmy jak tam zwijają na nas linach akrobacje i tak to dzisiaj nie było poza tym miał od dziecka czytam książki dzieje historyczną oczywiście nieśmiertelne dywizjon 30 3, który przed czytaniem ze 20 parę razy na pewno znał go w prawie na pamięć dowiesz się większość moich kolegów tak samo zatrzymała go za mieszkania z za komuny w małej wiosce w Małopolsce Przemek Momot ograniczony dostęp do informacji jak wygląda życie i gdzieś mi ktoś raz powiedział, że masz plomby za byt nie może zostać pilotem, a te służą, ale to pilot myśliwców naloty piloci myśliwców też mają plomby zajmie w zębach dobrze myśli pan, że w Vancouver Nashville 3 3 40 par letnich nie ma ani 1 plomby zamiast też mają tylko, że po prostu oczywiście trzeba mieć zupełnie inne zdrowie do latania myśliwcami, ale to nie jest aż tak jak jak wszyscy opowiadają i dopiero lata dziewięćdziesiąte mi pokazały, że to wszystko jest możliwe tylko Thornton to nie jest jedyna droga to jest Niewiem Dęblin 3 Politechnika rzeszowska wykaz

Można też to zrobić w aeroklubie no bo pewnie, że czas zapłacić tak, ale to, gdyby się okazało, że wszyscy piloci, którzy nie przeszli inaczej, gdyby wykluczyć wszystkich pilotów, którzy zrobili w dużej mierze za swoje pieniądze uprawnieniami naprawdę odnoszą sukcesy zdobyto nie miał, kto latać tym kraju bardzo dużo ludzi postawią wszystko na 1 kartę jazy są też, prosząc kosztuje zdobycie takich uprawnień pilota jest licencja turystyczna to jest w tej chwili poziom około 30  000 zł turystyczną zewnętrzna, czyli to jest licencja pilota prywatnego na zimę to na samolocie tłokowym jednosilnikowe

No dobrze, ale pilot statków pasażerskich, a to już się trochę zaczyna grubi, dlatego że trzeba mieć wylatane to mogą Dody 200 godzin do tego, żeby zacząć robić licencję zawodową nad jednosilnikowym małym samolocie uzyskuje się uprawnienia, które czynią czeka pilotem zawodowym czy można wykonywać już jakiś tam usługi bez za to pieniądze następnie trzeba zrobić przeszkolenie na samoloty wielo silnikowe, czyli co najmniej 2 silnikowe potem uprawnienia naloty wg wskazań przyrządów, czyli latania latanie w tzw. ich twarze i sunąc walczył z następnie trzeba zrobić uprawnienia na latanie jest samolotem jednosilnikowym w ramach po to, po dzięki wskazaniom przyrządów, czyli teza, gdyby połączone jedno z drugim uprawnieniem poda czas zrobić kurs multi Crew Cooperation, czyli współpracy załodze wieloosobowej no i dopiero wtedy jest komplet, a część znacz ne 1 4 przedmiotów MTS soko 15  000 pytań w języku angielskim do dopłat do przećwiczenia trzeba zdać egzaminy z urzędzie państwowy egzamin trzeba uzyskać też tzw. jest pierwszą Ozon, czyli licencja pilota liniowego zamrożona na świat murarza, jeżeli w przeciągu reszta lat pilot wylatał ileś tam godzin załodze wieloosobowej ileś tam w nocy ileś tam jako dowód na statku powietrznego i za to kasy pedagodzy radość ubiera to za 3 stówy 300  00 0 to dużo nas sporo

Oczywiście jak się ma 300  00 0 to można to zrobić coś zrobić to wielu ludziom to zajmuje mnóstwo czasu, dlatego że że pogrzeby polatać samolotem do teścia za to zapłaci, więc uzbierać 200 godzin Doda chciała wydać trochę grosza to nie jest tak prosta, ale w, ale warto dodać, że wracając teraz do samych lotów, a później lądowania, bo zgubił się pan też znać lotnisko nowy świat patrzy na te samoloty pilotów, którzy kupują, bo nie wiem po Madrycie po Frankfurcie czy po Amsterdamie mam wrażenie że, że jest tam naprawdę są oznaką poziomu ma fundusze, żeby wiedzieć, że takie taśmy te porządną mapę mamy natomiast może człowieka zawsze zaskoczyć to, że to co widzi na papierze zupełnie inaczej wygląda dla nas poziomu ziemi

Jeszcze inaczej wygląda w nocy jeszcze inaczej wygląda przy złej pogodzie i mnisze jako oficerowi zdarzyło zgubić kapitanowi generalnie kapitan ziemi steruje samolotem oczywiście kontroluje Tomato bomb, bo dużo widzi natomiast ma obydwie ręce zajęte oficerem do tego, żeby przyjmować korespondencję instrukcje od kontrolera właśnie z tego tzw. brandu w i przekazywać kap. Wisły teraz kręcimy w prawo teraz w lewo z prawej z lewej często zatrzymaj przepuszczamy tego i t d . tak da, a i tak zdarzyło mi się na Amsterdam Amsterdam lotnisko Schiphol 7 czynnych posłów startowych kilka terminali rozrzuconych między sobą i kończyliśmy na latanie jest naszym przez Super sympatycznym pasażerem, który już po raz kolejny trzeci rok z rzędu nas nas wynajmuje Espana mój zamka lichwą amerykańskim na amerykańskim raperem i już skończył właśnie swoją trasę koncertową w Amsterdamie wozić bagażu tak Amsterdamu i wylądowaliśmy wezwaliśmy pomoc kilka dróg kołowania równoległej do pasa, który mieliśmy przeciąć padający deszcz noc zatrzymaliśmy się i ja mówię do kap. Sławek i będziemy staliśmy w, a moja wizja podróży nie w auli

No właśnie się też zamontowałem niebo to jest naprawdę jestem jest ciężko, bo ekolodzy, którzy latają w liniach regularnych wiedzą, że oni zawsze parkują przy terminalu 4 i mają rozpracowane, że bez względu na to, na którym pasie wylądują swojego kierunku od nowego terminala 4 trafią u nas to jest ciągłe zmienna i właśnie wtedy też tak było, bo myśmy ustalili z agentem handlowym przez częstotliwość radiową, jakie będziemy mieli stanowiska po lądowaniu okazało się, że będzie zupełnie inne i w wtedy, gdy w takiej sytuacji, gdy zupełnie normalne w Warszawie gubią się Brytyjczycy Irlandczycy chcieli zgubić

Przepraszam można się zgubić można zrobić z 1 9 drukowania w Warszawie, więc wiem z jest też taka instytucja dla bardzo przeze mnie w ogóle lub Jana i mam do nich duży sentyment w Kolumbii wybrać się grzecznie wrócili z zagrożonych miejsc jest oglądany samochodzikiem i przeprowadza miał duży sentyment, bo to była moja pierwsza praca w lotnictwie ba tak bardzo chciałem do lotnictwa ziołem należał był gotowy był to podstawiać ulotki pod koła, aby tylko w samolotach tych zdarzyło, że pierwsza moja praca to właśnie walą mi tutaj na Okęciu jej bardzo bardzo lubię kolegów, z którymi pracowałem, którzy teraz jak nie ustawiają Temida mrugają okiem albo albo sympatyczne salutują, ale czas w kontakcie rozmowę z prywatnym z kontrolerami ruchu lotniczego w dowiedziałem się, że bardzo często dochodzi do incydentów w powietrzu

Ale nie zawsze o tym jest mowa w tonie zawsze wychodzi na światło dzienne m. in. słyszałam historię ocenionej akurat też od środowiska pilotów, którzy dowiedzieli się skądinąd, że modlitwą leciał samolot azjatyckich linii lotniczych dzieła na pokładzie kobieta rodząca co, bo natychmiast lądować okazało się, że na rajd niższej najdogodniejszą lotnisko do takiego dużego samolotu to jest Warszawa samolot podchodząc pomylił pasy i t d . tak dalej udało się uniknąć jakiegokolwiek zdarzenia, ale strach na plecach wszystkich pozostał nim wy też piloci

Mmasz jakieś zdarzenia w swoim portfolio i o tym nie mówicie

Nie teraz, gdy w tej chwili to wszystko jest tak uregulowane i tak monitorowane i tak kontrolowane, że jeżeli ktoś próbował on ma coś ukryć to się sam podłoże razy 2, ponieważ o wiele lepiej i jest zgłosić incydent napisać, że zaraz obok jest teraz czyli, czyli raport z zdarzenia w powietrzu albo zdarzenia na ziemi, bo wszelkiego rodzaju incydenty, które mogą się zdarzyć zgłoszone w pozwalają innym tego uniknąć to jest taka polityka właśnie tego systemu zarządzania bezpieczeństwem, którym się też zajmowałem my przez chwilę na lotnisku, że im więcej mocy może w naszej mentalności to tak dobrze nie funkcjonuje, bo to jest takie ludzie myślą, że to jest takie oskarżenie na kogoś tak natomiast ideą docent tego rodzaju rozwiązania jest to, że każdy może skorzystać z doświadczenia kolegów w zrobią taką głupotę pisze o tym, zgłaszam to koledzy dostają biuletyn mówią, a jemu tak to wyszło ode mnie nie wyszło, więc nie mogę zrobić tego tak do tego są mandaty

No można stracić licencję

Można stracić licencję ona jest zbyt cenna jest zbyt ważna, żeby się opłacało człowiekowi ryzykować cokolwiek czym nas pan poczęstuje jeśli chodzi o media społecznościowe w najbliższym czasie fotograficzne, ale nie wiem zobaczymy zobaczymy będę teraz lipcową w Kopenhadze, więc most nad sądem może tak będzie dobra pogoda to niech posłuży też moje słowa niech posłużą jako reklama słabo i PIT to Pański twitterowe przydomek technik czy też NIK mogą państwo tam znaleźć albo poczytać albo pooglądać przygody pana Piotra w powietrzu znanych pasażerów powoził fajnych w maratonie z VAT jak też nie znałem nawet na córkę nie znała, bo nadal bardziej rockowa dziewczyna jest, ale jak powiedział, że w klasie rzeź wołyńska lichwa no to miałem zamówienie na 15 autografów, bo znieważył ich jest bardzo sympatycznym otwartym facetem poszedłem do niego przeprosiłem zapytałem czy mogę mu ze Świdnika oczywiście, jakby żywcem do córek ją tak przy trzynastej córce mówi tak dużo nas dzieci chyba ta liczba 13 15 autograf, mówi że modnego bardzo bardzo sympatyczny człowiek i poza tym to generalnie staramy się nie wnikać w to kogo wjedziemy ludzie, wynajmując samolot, bo chcą trochę prywatności innym bardzo fajną ekipą też taką, z którą z, którą się tak troszkę zaprzyjaźniliśmy, bo ekipa ze szwajcarskich klub motocyklowy, który na słynne wyścigi na wyspie man w czerwcu w ubiegłym roku sobie leciał fajniej starsi panowie skóra z brodami długimi włosami weszli na pokładzie byli Super sympatyczni Super grzeczniej bardzo nam podziękowali im również zawieźliśmy je na wyspę man po 3 dniach zabraliśmy z powrotem do opowieść, która mogłaby być kontynuowana jeszcze przez długi długi czas sprawdziłem kim Jezus kalifa jest z wełny w dziękuję panie Piotrze jeszcze raz pan Piotr czuwamy kapitan statku powietrznego w liniach sprint Air tak był moim państwo gościem klubu pierwszy ciekawy człowiek w ramach cyklu rozmowa z ciekawym człowiekiem mam nadzieję, że i tego pana życie, żeby z każdym odcinkiem Łukaszczyka wsiada nie chciałbym, żeby był równie ciekawe jak pan dziękuję bardzo pozostawmy wysokich lotów dziękuję pięknie państwo zaproszone informacje Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk kłaniam się mnóstwo także Pawła Siezieniewskiego, który był wydawcą.
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ROZMOWA Z CIEKAWYM CZŁOWIEKIEM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA