REKLAMA

CPK - wielki, kolejowy plac budowy. Rząd planuje 40 mld zł i ponad 800 km inwestycji

Analizy
Data emisji:
2018-07-05 18:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
23:01 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
analiza kondycja analiza Agata Kowalska przy mikrofonie oszczepy nam powiedzieć biuro projektowe analizy w radiu TOK FM otwieramy od osiemnastej biuro projektowe w TOK FM, a to, dlatego że trzeba zbudować kolej mają być na to pieniądze i to poważne, więc jest Wola polityczna, więc wygląda na to, że jedyne co możemy zrobić to zasięg do pracy w kierownikiem budowy będzie dr Jakub Majewski prezes fundacji ProKolej dzień dobry dzień dobry państwu no prze zaczynamy, a to, Rozwiń » dlatego że wczoraj na komisji z infrastruktury w pełnomocnik rządu d s . centralnego portu komunikacyjnego tego w Baranowie z minister Mikołaj Wild określił sumę, jaka będzie potrzebna na rozbudowę kolei tak, by obsługiwała leków wielki port lotniczy w el 4 0 miliardów złotych i jeszcze 1 informacja to mają być pieniądze ze środków ze środków unijnych w związku z tym mamy sumę mamy plan cała Polska musi móc dojechać do centralnego portu komunikacyjnego w do zrobienia panie kierowniku to pewnie do zrobienia, jeżeli byłyby takie pieniądze do dyspozycji to do zrobienia przypomnijmy, że prawdziwy kierownik mona Liza oddała już mówimy o wrażeniach bez, że będzie to przy niej to Szwajcarzy budują kolej w ten sposób budowanie ostatnio tunel bazowy Świętego Gotarda zrobili go taniej niż miało być 2 lata wcześniej otworzyć i tak powinno budować u nas nie ma żadnej dużej inwestycji kolejowej, którą realizował polskie linie kolejowe, która była zrobiona w terminie nie udało się nigdy dotrzymać harmonogramu to źle wróży temu 20 07. roku mówi jeżeli, jeżeli życzysz lotnicy z asfaltu ją do tego czasu pasy startowe nie, chwaląc się myli, dlatego że uwaga w inny podmiot wyspecjalizowany podmiot będzie realizował rozbudowę sieci kolejowej powiedział wczoraj minister Wild niezbyt chyba uprzejmie w stosunku do PKP wskazał, że wciąż toczone są spory czy w Polsce zbudowano w 2 3 czy tylko 4 3 nowe kilometry torów po osiemdziesiątym dziewiątym roku, więc nowy podmiot będzie co robią nie PKP et no ja rozumiem, że to taki pomysł, że nie jesteśmy w stanie naprawić się struktur państwa, które funkcjonują to zrobimy sobie obok nowe państwo z nowymi strukturami i ona będzie ona będzie skutecznie działało to problem z tym co mnie ja jak finansować jak utrzymać tą toto stare państwo którego, którego już nie chcemy pomóc jest taki, żeby była spec spółka, która będzie budować lotnisko będzie druga specpułk, która będzie budować drogi trzecia specpułk, która będzie budować linie kolejowe ja myślę, że dużym sukcesem, by było na początek, gdyby te wszystkie spółki się ze sobą porozumiały i robimy n p. lotnisko w tym samym miejscu ani ani ukazało się, gdzie indziej postanowili kolejarze dziś drogowcy Ano lotnicy handlowi, a prawda jest taka, że tu łatwo drwić goście z każdej z każdego elementu tego projektu, gdy tymczasem wydawałoby się, że fani kolei z zrzeszeni m. in. fundacji ProKolej powinni cieszyć się nie szydzić tylko wręcz przeciwnie radować, dlatego że oto mamy wolę polityczną rząd chce realizować stan ten projekt w Baranowie chce budować kolej znaleźć na nią pieniądze nic tylko w alei cechować pełna zgoda jeśli chodzi o komponent kolejowy 2 rękami podpisujemy się pod tym programem uważamy, że należy budować linie kolejowe w Polsce pan minister Wild mówi 800 m nowych linii kolejowych i bardzo dobrze zbudowaliśmy punkt ponad 2 300 km autostrad dróg ekspresowych ZUS-u to wcale nie jest nierealny program drogowy został niedawno zwiększono 90 minut narodów to się mówi 40 na kolei w związku, z czym znowu to nie jest nierealne w bardzo dobrze, jeżeli centralny port komunikacyjny czczą powstanie czy nie powstanie zostawmy to fachowcom, którzy zrobią analizy uruchomi rzeczywiście modernizację sieci kolejowej i budowę nowych linii, bo my przecież mamy 19 2 3 19 wieczną sieć kolejową ma cały czas zabory w Polsce jedynym takim konsekwentnym działaniem, żeby zatrzeć różnicę pomiędzy zaborami jest likwidacja linii kole kolejowym na Zachodzie kraju, że bony miały tą samą gęstość co w carskiej Rosji robimy to bardzo konsekwentni do naszej głównej konsekwentne działanie Kolejarza od od kilkudziesięciu lat zupełnie bez względu najbardziej polityczny oni jedno jedno głębokie przekonanie mają mamy w Polsce za dużo kolei prawdopodobnie zlikwidują ostatni kilometr linii kolejowych to będą już mogli zarządzać tylko własnymi sekretariat sami będzie dużo pracy tych spółek PKP jest, tyle że naprawdę starczy pracy dla wszystkich 1 no dobrze, ale proszę z PKP nieruchomości krok to co chyba najlepiej oddaje jest sens działania po prostu kiedyś kolej stanie i już nie będzie poruszała za wkład będzie mniej doskonałe bezpieczeństwo ruchu kolejowego inwestor musi zarządzać też tymi schodami i budynkami panie doktorze kierowników budowy mamy 40 miliardów mamy mieć 4 0 miliardów MO, by trwać rozbudowa i kolei tu przede mną jest lista tych kierunków, gdzie będą wprowadzone niezbędne inwestycje kolejowe w weekendy i na nim cały odczytywać, ale generalnie chodzi o to, żeby do DW centralnego portu komunikacyjnego można było dojechać z całej Polski w 2 godziny w rozum, że chodzi o z dużych miast 2 godziny w inny i w związku z tym potrzebne są różnego rodzaju inwestycje na w relacjach Warszawa Katowice Warszawa Lublin Warszawa Terespol Warszawa Białystok Warszawa Olsztyn z wodą dla ich zaletą tego się przed salą, w której pan minister znakomity jest dosyć bogata i rzeczywiście są tam takie mam takie relacje są co co, do których od kilkudziesięciu lat mówi się o tym, że trzeba byłoby to wybudować tam są takie odcinki, że kilkadziesiąt kilometrów torów na kryzys jest sposób spowoduje, że jeżeli nie znika objazd rzędu 1 2 5 0 200 km to sensowne propozycje to sensowna propozycja nie ma niewykluczone są potrzebne do tego, żeby dzieci, by to inaczej czy, żeby je zrobić to trzeba mieć centralny port komunikacyjny być może to jest dobry program kolejowy, że znowu wrzuca kamyczek do ogródka kurierzy szkoda, że to ludzie z zewnątrz proponują tego typu wizje, bo na pewno jest potrzebna wizja rozwoju kolei to wizja taka śmiała, jeżeli mamy budować wielkie inwestycje w tej chwili i tak naprawdę w każdej branży mamy mamy wielu mielczan w wielu miliardowe projekty nowych inwestycji mamy centralny port morski w Gdańsku wybudować port w Gdyni ma się mną bardzo silnie rozwinąć mamy przekopać Mierzeję Wiślaną mamy się przekopać pod Świną, który w Świnoujściu Widzew Odra mają być nowymi drogami utwardzonymi drogami przecież były właśnie to to świetny przykład 9 miliardów złotych planujemy na uregulowanie rzek w Polsce nie ma gdzie 1 0 miliardów złotych, a rzeki dzisiaj są co korytarzami ekologicznymi nie bardzo wiemy wiemy co potem uregulowanie mielibyśmy po nich wozić, ale mówimy, że mamy 9 miliardów na maturze pojawia w konkretny program za 40 miliardów jesteśmy już niemal 6  000 000 na salę głównie, dlatego że się słyszy, że to ma być pozyskane ze środków unijnych to z 1 strony wiem, że Unia wspiera ruch kolejowy i na to oko ma są pieniądze albo z drugiej strony jedno pytanie czy zostaną znalezione te pieniądze tylko to jest takie takie oto są opowieści powstanie port lotniczy powstaną drogi dla aut wszyscy utknął w samych korkach, a kolejne już nikt nie będzie myślał i myślę, że liczy, że ktoś mógłby niewątpliwie miast wspiera transport szynowy to dobra informacja i to, że pan minister Wild, mówi że będziemy realizować ze środków unijnych głównie unijnych niesie za sobą jeszcze 1 bardzo pozytywny pozytywny inną informację mianowicie, że będziemy jeszcze w unii Europejskiej w parze z 20 2 7 roku, a ten program kolejowy jest rozpisany nawet do 30 05. będziemy realizować je ze środków unijnych, czyli będziemy częścią wspólnoty w bardzo mnie cieszy ta ta informacja to rzecz spodziewam się też, że aż tyle wynika z prac naszego biura projektowego w bardzo panie rektorze jeśliby spojrzeć na ten plan tych połączeń tych inwestycji w oderwaniu od lamp LED tego portu lotniczego w istocie to są sensowne pomysły no i czy rzeczywiście niezależnie od tego czy port lotniczy powstanie czy nie to te TEN-T inwestycji mają mają znaczenie czas to jest to miejsce, które by pan też inwestował w co do zasady tak uważam, że ten program jest programem sensownym oczywiście jestem częścią żadnej części z nich część połączeń, które skupiają się na tym, żeby doprowadzić do Baranowa, ale przesunięcie z Baranowa w kierunku stolicy kraju i nie wydaje się już 4 takie trudne to przede wszystkim zszywanie toi toi toi toi poszatkowany sieci kolejowej wstyd, żeby ona zaczęła tworzyć jakiś spójny wspólny system dla tych państwa, którzy nie spojrzy na mosty gmina Baranów mieści się w powiecie grodziskim 30 km od Warszawy i 3 20 i to jest powietrze, które już teraz jest przejeżdżają pociągi to nie jest tak rząd kompletnie neutralny dla złodziei, którzy są pomiędzy Warszawą Łodzią na pewno potrzebujemy szybkiego połączenia Warszawy Łodzi, dlatego że linie istniejące już zapchały po prostu nie jesteśmy w stanie nimi wyprowadzić większego ruchu jest także podwarszawskiej miejscowości czy ludzie dojeżdżający do do aglomeracji warszawskiej chcieliby jeździć pociągami tak po prostu tam na tych torach już tych pociągów więcej nie donieśli nam, że to był 1 z tematów naszych dyskusji w wyborach samorządowych mieszkańcy Łodzi podnosili to w czasie dyskusji o tym co byłoby najbardziej dla nich potrzebne i miał 4 lata zaś znowu wybory samorządowe mamy znów o tym, rozmawiał w minione dzieje, że może podhasłem się pod sztandarem centralnego portu lotniczego komunikacyjne go zbudujemy te linie kolejowe na koniec może nie powstanie lotnisko ale, ale zostaną nam sensowne połączenia kolejowe myślę, że to najbardziej pozytywny scenariusz Niewiem jak jest z lotniskami nie wiem, jaki jest z przepustowością lotniska Okęcie być może ten port lotniczy rzeczywiście będzie nam potrzebny mnie i gdzieś powinniśmy o nim myśleć to tu to też nie jest dobrze, jeżeli działamy tylko tu i teraz wierzymy jednak kolej modernizuje dziewiętnastowieczną sieć szkolną sieć zbudowaną jeszcze przez zaborców i próbuje mogą konkurować z zupełnie nowym układem dróg ekspresowych autostrad trzeba mieć pewną wizję i ta wizja powinna być wpisana na kilkadziesiąt lat niewątpliwie kolei i najbardziej niedomaga z tych środków transportu, którzy tu pełna zgoda zaraz wrócimy z rozmową śmiał państwo opinie pytania proszę pisać analizy małpa to klub KFM, ale kierownik naszej budowy czy dr Jakub Majewski prezes fundacji ProKolej pozostaje w na placu budowy wracamy po informacjach praca wre pracujemy też w analizach zarazem dr Jakubem Majewskim prezesem fundacji ProKolej, a nawet pracujemy nad morze budujemy sieć kolejową, która wesprze centralnym w Air port komunikacyjny w Baranowie taki plan ogłosił rząd 1 rzecz to lotnisko druga rzecz to dojazd do niego oprócz dróg mają powstać też inne tory albo przynajmniej w różny sposób zmodernizowane mają być dotychczasowe połączenia tak, żeby uwaga uwaga do cpk w Baranowie dojeżdżało się w 2 godziny ze mnie tym wszystkich dużych miast w Polsce and ČSOB realny, bo brzmi wspaniale w naszym kraju to jest realny kolej, która będzie jechała z prędkością średnią na poziomie 1 8 0 200 km / h jest bez problemu w stanie obsłużyć nasz kraj przecież nie mamy żadnych wielkich przeszkód naturalnych i jej gigantycznych dolinach gór nie wiem mnie nie nie jesteśmy krajem wyspiarskim co się da wszystko bardzo sprawny sposób koleją obsłużyć, gdyby ta kolej to kolej po prostu była w dobrym standardzie i była niezawodna była wiarygodna, a to co myślę, że że ludzie by w intencji przyjrzeli się samochodów jedni i jeździli po kraju kolej w nogę wyrwany ze mnie do tego zastrzeżenia to, żeby się ucieszyła, że coś w wydarzy mamy 2 maile z PL 1 od pana Stanisława, który pyta w co pan sądzi o zmodernizowaniu sieci trakcyjnej poprzez przejście z prądu stałego na rowery z naszych 3 kW na pomoc zmiany n p. 15 kW za to, że mamy nadzieję, że moje pierwsze pytanie do dość trudne są trudne trudne techniczne pytanie my jeździmy w Polsce na prądzie stałym 3 000 kW prądu stałego tak jeździ cały wschód Europy częściej natomiast, żeby się rozpędzać do tych prędkości powyżej 2 50 km / h niewątpliwie trzeba zmienić napięcie w sieci na prąd zmienny mam już część pociągów, które mają 2 systemy jak pociąg wyjeżdża z naszego kraju to musisz przełączyć na ten prąd zmienny, ale niewątpliwie, że nie myślimy o kolejach dużych prędkości będziemy musieli mieć musieli to napięcie sieci trakcyjnej zmieniać no to chyba to jest 1 z takich dużych kroków do przodu dla polskiej kolei w bardzo trudne to jest duże znaczenie w San Diego, która przede wszystkim wyeliminuje cały stary tabor trzeba będzie wymienić lokomotywy elektryczne zespoły trakcyjne na zadziornym przecież nie możemy wyremontować tych nieszczęsnych wagonów Wars od 2 3 lat one stoją nieużywane dlatego może zachwiać skończymy podróż do noszenia zrobić, więc posiadam zwróćmy też trzeba zrobić właśnie, jeżeli pan minister widzi jego zespół będą planować nowe linie kolejowe zupełnie budowana od podstaw to powinni od razu planować, żeby tam była elektryfikacja prądem zmiennym po torze można było żyć szybko sprawnie do tego centralnego portu komunikacyjnego od jedno 10 0 już lepiej, gdy kolejny mail od pana Przemysława, który pisze tak kolej tak cpk niekoniecznie IR MF pisze o przypadku, kiedy pociąg z Poznania do Szklarskiej Poręby w obronie pojechał, ponieważ zabrakło maszynisty pan Przemek pisze do nas węzła kolejowego Legnica czy może zabraknąć pracowników do obsługi tych nowych szybkich pociągów to niestety problem na kolei luka pokoleniowa jest bardzo poważnym bardzo poważną barierą rozwoju, bo dopóki kolej się z widziała zwalniała ludzi to było wszystko dobrze teraz zaczynamy wozić więcej pasażerów zaczynamy mieć ambicję, żeby obsługiwać przemysł czy porty i nagle się okazuje, że na kolej trzeba przyjmować nowych ludzi, a to nie jest dziedzina, która kogoś przekonuje takie, że widzi na archaiczne dworzec kolejowy ze starodawną pociągiem to ciężko go przekonać, żeby poszedł do szkoły kolejowej to się bardzo powoli zmienia przychodzą młodzi ludzie na kolej, ale niewątpliwie trzeba pokazywać, że to jest dziedzina, którą ma wizję rozwoju tak, jeżeli będziemy mieli takie plany jak tutaj kreślimy z centralnym portem komunikacyjnym to może kogoś przekonanym, żeby ze swoją karierę zawodową zdecydował się związać z koleją natomiast, jeżeli będziemy ciągle pokazywać obrazki z rozbieranych linii kolejowych odwoływanych połączyć z albo ewentualnie ludzi wsiadających przez okna, bo to nikogo nie przekonamy jak będzie także o ten obraz kolej też się, bo zmienia co wymyślać najmniejsze zmienia u tych, którzy nie jeżdżą koleją one zdecydowanie tak jak bardzo często jadąc pociągiem słyszy takie to dialog, że ktoś wsiada mówi oni jechałem bardzo długo nie wierzę, że to teraz tak wygląda na bardzo trudny przekonać ludzi, którzy jechali pociągami żony wyglądają inaczej też, bo skąd mieliby to wiedzieć skoro dotyczy kolei regionalnych, które bardzo różny los nie korzysta nie wiesz tam siedzi często wygodniej niż tymi krajowymi to prawda bardzo dużo zmienia się w kolejach regionalnych bardzo dużo samorządy wojewódzkie zainwestować kolejne regionalne tak naprawdę jest nowoczesny tabor mamy głównie w kolejach regionalnych Szanowni państwo już, że w PKP nie umie inwestować w ZUS jak to możliwe, że w tym samym kraju samorządy są w stanie wytworzyć koleje regionalne, które jeżą może za rzadko może wciąż nie dość punktualnie o 1 100 zlote to pociągi jedno proc wspomnieniami z ubrankami ktoś, kto nie bierze też odpowiedzialność polityczną za to jak koledzy oglądali moim zdaniem przełomem takim była był kryzys kolei śląskich po raz pierwszy marszałek województwa stracił stanowisko, dlatego że nie dopilnował kolei też bardzo dobra wiadomość jest rewelacyjna wiadomość dla kolei w Polsce, bo politycy dowiedzieli się, że nie można opowiadać, że kolej jest tylko brudny pociąg i związki zawodowe tak już dawno nie jest to jest dziedzina, w której naprawdę ludzie korzystają, która w, która wpływa na na decyzję o lokalizacji fabryk to dziedzina, która wpływa na konkurencyjność naszego kraju i dzięki temu pojawiają się takie plany, żeby zbudować 800 km nowych linii kolejowych ktoś zrozumiał, że zbudowanie świetnego portu lotniczego bez kolei będzie klasycznie taksówka, ale mówił pan też życzyć naszej rozmowy, że w UE być może pomysł na to, żeby powołać kolejną spec spółka, która będzie odpowiedzialna za budowę kolei nie jest taki świetny, bo zagrożony brakiem współpracy ze specpułku drogową spec spółką lotniczą w jeszcze pewnie powstanie kilkaset spółek do inwestycji wokół tego lotniska tak przynajmniej w samochodzie 3 wizje i jakieś tam za lokal oraz nowoczesnych technologii, ale zna więc, a z drugiej strony być może to jest właśnie najlepszy moment będzie znany gospodarz to spec spółka nad nią rząd bezpośrednio odpowiedzialny świecąc oczami przed społeczeństwem bo gdyby tak było, gdyby ta spec pułk rzeczywiście była nową sprawną strukturą budującą linie kolejowe to to do nich powstaje jak najszybciej w powstanie inne pytanie to może całą kolej przenieść do tej spec półki, bo jeżeli ona będzie sprawnie modernizować linii kolejowej będzie sprawnie budować to najlepiej, żeby nie było nic innego powiatu specpułku ja wierzę, że rzeczywiście taka odpowiedzialność zdefiniowanie jakiegoś projektu daje też konkretny konkretny nadzór społeczny, bo ludzie będą patrzeć, kiedy ta ma być i czy zostało zrobione Giodo nie najeść się dążyć będą patrzeć w jeśli zaś, że modernizacja połączeń to dotychczasowe inne trasy dotychczasowe czasy przejazdu zostaną spowolnione i będą myśleć o ruchu znowu rząd popsuł i znów cholerne wy było, gdybyśmy rzeczywiście zrobili coś takiego, że rzucimy się na 1 duże projekty i zapomnimy o wszystkich pozostałych były takie pokusy w Polsce mieliśmy budować kolej dużych prędkości i wszystkie pieniądze unijne, które mamy na kolej przeznaczyć NATO nad tą 1 linię wiadomo co by się stało z pozostałą siecią kolejową były one po prostu urodzić się zdegradowała do takiego stopnia, żeby była już nie ugnie, ale w wielu innych rzeczy o tym, że jeśli to wszy te wszystkie połączenia mają być modernizowane albo tworzone to po prostu będzie będą opóźnienia i w tym dla pasażerów to codziennie głos na niego nie mogły przyczynić się na na nas 1 na znak drogowy to mamy taką sytuację, że mieliśmy się drogą w nie najlepszym stanie drogi krajowe czy wszyscy ćwiczyliśmy zza kierownicy i równolegle powstawały autostrad gdzieś tam za miedzą zarazem przez środek pola budowano autostrady i pewnego dnia przez Tatianę oznaki zamiast jechać tą starą drogą krajową jechaliśmy autostradą na tej drodze krajowej było jak było, ale było w miarę stabilnie na sieci kolejowej nie mamy tego efektu my modernizujemy tą samą linię po, których musimy jeździć skutek jest taki, że modernizując linię z Warszawy do Trójmiasta jeździliśmy 3 5 6 7 godzin, bo najpierw próbowano poprawić 1 tor torze to trwało 2 lata później jak 1 poprawiono to to poprawiono drugi później trzeba było przebudować stację, a na koniec okazywało, że by mnie, że przekopanie podsyła pod spodem przejść podziemnych czy modernizacja mostu powoduje, że ciało Batory zamknąć jeździć objazdem, gdybyśmy zaczęli budować nową sieć kolejową równoległą takiej taką inwestycję Green Field to chociażby mini spali czuwali ruchu na tym się narodzić tylko 5 × więcej to będzie kosztowało 40 miliard, o których mojemu w latach 60 miliardów złotych do budowy torów i Rycaj posum infrastruktury i Rosjanie tak dużo nie to taniocha, gdyż byłoby jak jak policzymy ile kosztuje kilometry drogi ekspresowej jak po pokonaniu dobrze wyposażonej nowoczesnej linii kolejowej to będą porównane porównywane wartości ich nie ma elementu mówiącego o tym, obozie po co my budujemy autostrady przez te dotyczą tak horrendalne pieniądze szacuje budujemy musi kosztować potrzebujemy na to za powie, że kurs rósł rynek kolejowy milionom absurdalne, skąd rząd weźmie na to pieniądze no to może ich budowy dróg od nich tak buduje za kilometr drogi nie buduje kilometr linii kolejowej zbudujemy połowę tego połowę tego ale, ale będziemy mieli jakiś jakiś umiar zdywersyfikowany system transportowy bycie zbudujemy same drogi następnie ustawimy na nim samochody i będzie dzień stojącego samochodu takie jak twierdzą PKP nieruchomości to stworzymy wymienia Legnica będzie opon zmieniać dobrze ich czas dojazdu obecnie w Warszawie koleją na lotnisko Okęcie to jest 2 0 parę minut do Modlina jedzie się około 5 0 chyba koleją plus autobusem trzeba się przesiąść, bo trzeba się przesiąść to jest zintegrowane jakoś, a tutaj rząd zakłada, że w Warszawie centrum Warszawy do tego nowego lotniska w Baranowie będzie się dojeżdżało 1 5 minut 2 5 minut złodziej z drugiej strony w 2 godziny z Katowic 1,5 z Lublina realne przyp bardzo dobrze zorganizowanym ruchu realny, jeżeli będzie ten pociąg rozpędza się do prędkości 20 0 2 50 km / h da się to osiągnąć pytanie przejdzie przez Warszawę, bo słyszymy, że będziemy modernizować przez 4 lata linię średnicową w Warszawie na koniec będzie ona dokładnie tak samo wygląda jak dzisiaj, czyli już wiemy, że w Warszawie centralnej po powolutku stresu prędko fabryczki staty w, żeby obejrzeć uroki stolicy ten pociąg będzie jechał w kierunku Zachodniego później będzie przez Odolany tam będą mieszkańcy, którzy będą protestować żołnierze szybko hałasuje, więc z nich na wszelkiego typu jedź wolno i t d . tak dalej to, gdy to jest poważna jest poważne wyzwanie infrastrukturalne to raczej myślimy już w tunelach czy estakadach i wtedy da się osiągnąć oczywiście tylko mnie najbardziej martwi to, że te wszystkie plany co do tego ile będziemy gdzieś jechać są naj najlepiej wyglądają w momencie, kiedy zaczynamy budowę na późniejsze pytano zaraz mieliśmy w Warszawie Łodzi i jeździć w 60 minut tak no idziemy nadwozie sprawdzamy rozkład jazdy w godzinach od 3 0 jak to możliwe do rad możliwa no bo to co innego planowanie Sejny to co jest dla mnie bardzo dziwne, bo to przecież czysta fizyka, jeżeli mamy odległość prędkość to można w bardzo precyzyjnie Gold policzy, jaką już, że podzieli los odejdzie z rejonu skrzyżowania pociągi nie mogą tak jak są zaplanowane rozpacz jest to oni, że tak jak w tym rozkładzie jazdy mogą bardzo się wspaniale, ale generalnie są przewidywane od niej myślę, że bardzo duży optymizm na początku, a później pewna niepewna taka nieśmiałość mówiąca z po jedźmy wolniej najwyżej jak co się stało to dojedzie punktualnie nie będziemy się spóźniać bardzo dobrze jedźmy 1 5 minut i inny do tego Baranowa i stamtąd 2 5 minut do Łodzi ja dopowiem taką dykteryjki mam dużo znajomych, którzy kupili dom pod miastem i oni wszyscy jadą do centrum Warszawy 2 0 minut zaklinają się, że g 2 0 minut jazdy samochodem samochodem oczyszcza samochód w ich nawet w godzinach szczytu jest zawsze myślę to, jakie ma gdzieś dojechać do drugiej dzielnicy mieszkam w Warszawie to pojadę do nich tamtędy 2 0 minut taki stamtąd pojadę do tej dzielnicy w 2 0 minut 40 na miejscu co nie dla mnie mieszkańca Warszawy często niewykonalne, a to na tej zasadzie, jeżeli 1 5 minut będzie tak do Baranowa i stamtąd wszędzie w 2 godziny lotu po co jechać z Warszawy do Krakowa pociągiem bezpośrednim to lepiej jechać do Baranowa 15 minut później w 2 godzin do Krakowa wyjedzie 2 15 kwietnia koszt będzie inny pociągi, które będą obsługiwać lotnisko na pewno będą droższe do resztek mówi się zgadują i posiłkując się wiedzą z miast zachodnich, ale to już będziemy jeszcze o tym, rozmawiać wielokrotnie, bo jak państwo słyszą projekty z rządu dotyczące cpk rozwijają się przynajmniej na papierze przynajmniej w deklaracjach, a temat smaczny dr Jakub Majewski zamykamy nasze biuro projektowe na moment prezes fundacji ProKolej bardzo dziękuję wrócimy w testowanym jeszcze w analizach, a Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ANALIZY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Dostęp Premium z 30% zniżką od serca. Pokochaj pakiet "Aplikacja i WWW". Słuchaj gdzie chcesz i jak chcesz.

KUP TERAZ 30% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!