REKLAMA

Marcin Masecki o muzyce w filmie „Zimna wojna” Pawła Pawlikowskiego (powtórka)

Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”
Data emisji:
2018-07-07 18:40
Prowadzący:
Czas trwania:
11:52 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Marcin Masecki jest teraz ze mną, dzień dobry. Marcin Masecki, który jest odpowiedzialny za aranżację muzyki w tym filmie. Twoja rola przy Zimnej wojnie jest ogromna, ponieważ muzyka jest oddzielnym bohaterem tego filmu. Niesie całą całą historię, ta muzyka ludowa, od której się rozpoczyna, muzyka ludowa, która przechodzi muzykę jazzową, czyli muzyka, która wychodzi z tej wsi polskiej, a potem słyszymy ją w kawiarniach paryskich. Rozwiń »
Mwoje zadanie, że tym w jaki sposób w tym o muzykach i wsi polskiej na tych paryskie salony przeniosły z moją rolę w tym Chin właśnie z ciężką do nazwania nie jestem odpowiedzialny za wszystkie aranżacje z niektóre aranżacje zespołu tego zespołu Ludowego Mazurek

To są oryginalne aranżacje Sygietyńskiego swych początków Mazowsze, a sam pomysł tak naprawdę na to jak ta muzyka działa w tym filmie i co ona robi jest w dużej mierze wychowują Pawlikowskiego i to, że to pierwsze występy w serduszka z biznesem początku potem jest takim motywem przewodnim to wyszło spadły aż natomiast moja rola to było już kilka 1 z nich to było stanie się, jakby tym wreszcie wskutek tego tego na razie i kompozytora, jakim był Wiktor głównie z tymi Tomasz kot, czyli Tomasz kot głównie w tym okresie jazzowym w paryskim, czyli właśnie takie bardzo ciekawe wyzwanie, żeby zaaranżować tę muzykę tymczasem już 4 oczy też internet i inne piosenki ludowe, z którymi pracowali w Polsce zaaranżować to na wersję jazzową stylistyce i estetyce tych lat pięćdziesiątych w Paryżu i dodać jeszcze tydzień temu taki wątek osobisty ton osobisty język Wiktora miał namyśli, mówiąc że przeniosły się muzyka ludowa EPL wystawia do tarciem wykluczającym go doprecyzować

Ale, tak więc to było zbyt słabych stron było Super ciekawe aranżowania 2 piosenki właśnie 2 są już 4 oczy oraz Doliny na kwintet jazzowy w ale też inni też jest kilka scen, w których muzyka właśnie z częścią jest częścią tej historii miłosnej, czyli 2, czyli scena, w której Wiktor rozgrzewali wokalnie z Zulte i to dość, że w kasie właściwego ich też taki techniczny moment się powoli przeistacza moment romantyczny no i co robi wspólnie właśnie ta muzyka w 2 to są to sensu poczeka domowe też tak też jest moment ma też jest przez moment czeka wyborców, którym w, którym nikt się dowiaduję, że z Ula w Paryżu go opuściło wróci do Polski no i wraca do swojego klubu, żeby tam odreagować hitem improwizują improwizacja rozlatuje na kawałki zespół przestaje grać, bo to się tak naprawdę niewygodne co się dzieje Chojnic jest taki osobisty bardzo mocno mieszają się różne wątki muzyczne

To było dla mnie Super momentem takim, gdzie naprawdę mogłem rozwinąć skrzydła to jest to co właśnie najbardziej lubię robić mieszać różne łączyć zrobić puzzle z Tomi przecinać wraz z długu na jaw, więc takich różnych elementach tego Czytelnicy ścieżki dźwiękowej brałem udział

Chciałam zapytać właśnie o to, o stosunek stosuje do muzyki ludowej, bo my w ogóle dostają zwykle zimną wojnę teraz inne wielokrotnie powtarzamy też dopiero się dyskusja, że ta wójta Dzikowskiego, któremu udało się trochę odczarować tę muzykę tak jak ona w na konferencji prasowej mówił, że ta muzyka ludowa zawsze nam się kojarzyła z takim obszarem zespół Mazowsze, które w czasie PRL -u nie wychodził z telewizora i z Radia w inne źle widzimy też niezwykły duet ach, pokazy z dnia nawet jak to nazwać to koncerty spektakle w ten sposób spektakle w i widzimy w tym jako zupełnie inną wartość znamy się czy ty czy wybrać, by w ogóle Polska muzyka ludowa jest jakimkolwiek jest jakimiś korzeniami, z których wyrasta czy dywizje gość tradycją dla ciebie ważną jak dla muzyka

No to jest bardzo ciekawe co mówi, bo oczywiście tak właśnie było, że muzyka ludowa kultura ludowa w ogóle w PRL-u pełnią bardzo określoną funkcję, z którą nam się wielu z nas jeszcze kojarzy dziś natomiast jednych minęło już trochę czasu w Nysie starzejemy dziw nów in w przeciągu ostatnich 8 tych 2 5 latach może bardziej w ostatniej dekadzie 2000 roku dużo różnych inicjatyw rozczarowujących tą płytą muzykę ludową i ona wraca do nas z różnymi innymi różnymi drogami odkrywamy ją na nowo ja odkryłem parę lat temu cały zesta w nagrań pięknych nagrań zrobionych przez pana bydgoskiego muzyka odnaleziona i zakochałem się na nowo w sumie tak naprawdę w tej muzyce Jazz jest różna jest jakiś korzeń może każdy zrobi musi go znaleźć nową każdy ma do niego inny stosunek hitem i ten, kto Mazowsze to Cepelia i to ten PRL no to nie czynią tego łatwym, ale talent

Ale tak jest mamy dodatkowy dodatkowo taką drogę trochę naokoło przez Chopina przez mazurki Chopina i polonezy Chopina, na które są jednak stylizacjami dalekimi od odwrót od oryginału na rynek w tym duchu tego w tym miejscu bardzo taki subiektywny specyficznym Legrand

Mazurki od dzieciaka i polonezy nagrałem też własną płytę z rynku jest po stronie mazurkami, więc jako ideologia z tą tradycją, by temu muzyk odnaleziono kiedyś wałkowane non stop uległem takiej jak dzieciak z układem jezdnym nie, zdejmując słuchawek co do Serie z dużo dużo płyt nawet wyobrazić sobie inne adresy taką aranżację do do tego stopnia często wolą, żeby mój mąż jak to ma

Może inaczej czyta tam inne jej jak przygotowywały te aranżacje do kawiarni paryskiej czy bardzo się przy tym na męczyły się czy to było dość proste rzeczy dość szybko zauważyły, że także do kultury pasuje że, że jesteś w stanie wyobrazić taką sytuację

Raczej być raczej pytać czy to są to drugie co powiedziałaś raczej gracze czują się z tym wygodnie raczej było to łatwe to jest muzyka, na której dostałem, które kładą strop muzykę jazzową właśnie ta nawet chorym dolat pięćdziesiątych aż muzyka jazzowa w latach pięćdziesiątych w Paryżu była trochę bardziej taka jak jak przedwojenna w stanach, więc co, więc to było czułem się wygodnie czujesz jak ryba w wodzie wręcz z tym, że z tym materiałem nową, ale było to bardzo ciekawych wyzwań takich jak właśnie ta strona, której mówiłem przed chwilą, w której mikro, których i tak naprawdę uruchamia siebie tek 100 %, którym podświadomie wychodzi z niego całe jego całego 

Jak dotąd to było ciekawe, bo trzeba tu była już tak skonstruować, żeby to było niewygodne, żeby to było szokujące należy to jednak było osadzone w tych latach pięćdziesiątych tam nie mogłoby elementów hip-hopu w tym w i z PIT były wezwania, które w którym, które przychodziły z dużą przyjemnością wyjście z bramek Tomasz kot sobie radzić jako pianista patrzysz na niego świetnie sobie drugie miejsce jest bardzo ważny jest nauczyć się grać w pół roku miał on wykonał olbrzymią pracy i zaangażował w rewanżu u siebie to bardzo spędziliśmy sporo czasu przy instrumencie to się wybuchając oswajają, więc ze sobą nawzajem no i wyjazd ja w to wierzy jako oglądając ten 

W tym właśnie na premierze teraz, w którą uwierzył w to, że wciąż gra PL dodam jeszcze wyższa od innej strony na koniec o ten film, bo w planie tym filmie oczywiście wątek miłości to wszystko jest bardzo ważny nadzorująca ten wątek emigracyjny jest dla mnie bardzo udany nie mocne i to w jaki sposób, aby Pawlikowski patrzy na na Polskę na tej hali, z którym nie można wytrzymać, ale jednak wraca się do niego i nie można bez niego żyć zetknąłem się jak ty też rozpięty tronem pomiędzy co najmniej 2 kraje pewnie jeszcze więcej jak to w ogóle patrzeć na te Efimienko jego interpretuje to wiesz co ja mam ja mam swoją moje osobiste wychodzi z tego, że mieszka w Berlinie

Obecnie mam żonę Argentyny, czyli spędzę trochę czasu ruch w ruchu w Argentynie też, że i jedno, a mieszkańcy byli nie jestem jednak bardzo blisko polskich ligach większość życia mojego zawodowego jest bardzo związana z polską to nie jest sytuacja, która jest w filmie tonie są te dramaty wielkie, a jest, chociaż mieszkam 10 lat życia w Kolumbii jeszcze za to było jeszcze za PRL -u ale nie nie jest nie jest nie jest aż tak jak w filmie wymyślić, bo rosną w stosunku do do Polski o tym, oczywiście chcemy rozwoju w stosunku do Polski cały czas jesteśmy jesteśmy jesteśmy jesteśmy Polakami jestem związany jest optymistą moja ojczyzna jest mój korzeń absolutnym natomiast to jest temat rzeka nie, ale wydaje się, że jesteśmy, że może można powiedzieć, że może mógłbym powiedzieć jesteśmy dość interesującym momencie

Tak naprawdę musimy stworzyć wspólną tożsamość w tym takim trudnym i bardzo w tych trudnych filmach pewnego rodzaju próby jej rozdarcia, więc powstrzymuje mnie, że mogę być częścią tego oczywiście wszyscy jesteśmy strasznie przejęci i każdy na swój sposób moja żona właśnie Kancelaria przychody polskiej 13 lat temu to błąd szokuje bardzo wszyscy pytają jak ci się podoba Polska co z polską 11 1 nasz kompleks 12 niepewności różne tworzące się tożsamość podczas setek lat w różny sposób bardzo ją też rozmawiać o tych komiksów, która narysowała komiks, w którym dzieją się różne rzeczy wszyscy są komórki i we wszystkich spółkach z użytku polsko polskiej w dużych polskich nazw trudno nawet o tym rozmawiamy teraz ja po prostu trudne nieraz zajmuje z głową Paweł Pawlik zwrócił też zrobił film też o tym, tak myślę o tym, jestem im 2 i SKOK-om Polskę wracam tam cały czas jest związany z tym pełen optymizmu nadziei Marcin Masecki dziękuję.
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: MAGAZYN FILMOWY „DO ZOBACZENIA”

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA