Dwa lata w podróży na rowerach. O przemierzaniu Azji jednośladem mówią Katarzyna Barejko i Marcin Chyc-Magdzin

Podróże duże i małe
2018-07-15 11:20

O swoich podróżach opowiadają Katarzyna Barejko i Marcin Chyc-Magdzin – podróżnicy rowerowi, autorzy strony fejsbukowej "Bez kapci". Rozwiń »

W programie Podróże małe i duże dwójka podróżników opowiada, skąd w ogóle wziął się pomysł podróżowania przez świat na rowerach i czy łatwo było podjąć decyzje o wyruszeniu w podróż. Katarzyna i Marcin zdradzają, w jakich krajach podobało im się najbardziej i co ich tak ujęło w tych miejscach. Opowiadają również o kosztach podróży i o tym, czy łatwo się przemierza regiony zupełnie odległe kulturowo. Zwiń «

Podróże małe i duże, 11 21, kłaniam się państwu ponownie. Chciałbym, żebyśmy teraz połączyli się poprzez Skype z Katarzyną Borejko, a także panem Marcinnem Chycem-Magdzinem, dzień dobry państwu, dzień dobry. Gdzie państwa zostałem? Znajdujemy za na południowym wybrzeżu wyspy Lombok w Indonezji. No właśnie, teraz chciałbym, żebyśmy o wrócili do początku tej historii, czyli od waszego wyjazdu. To było to blisko 2 lata temu i jak pojechaliście, tak do tej pory nie wróciliście? Rozwiń »
Nie było jeszcze okazji, cały czas oddalamy się od domu więc, więc bilety powrotne są coraz droższe czekamy na czekamy na koniec wsi, ale nie jest tak daleko zostały nam w Indonezji do zwiedzenia marzy nam się oswaja z nową Zelandią i w końcu będziemy mogli mogli wrócić do Polski zobaczyć z rodziną znajomymi

Ale rzeczywiście już w przyszłym miesiącu nie ona dokładnie 2 lata w podróży

Wy podjęliście tę decyzję wcześniej, zbierając kasy na to, żeby ta wyprawa była tak długo, a i tak obfita w atrakcje?

Tak, w zasadzie zostać przez całe życie oszczędzaliśmy, a nie wiedząc na co wydawał się, że prawdopodobnie będzie do standardowa ścieżka, czyli na mieszkanie na remont tego mieszkania na nas na fajny wygodne życie, ale w którymś momencie tuż po pewnych perturbacjach w pracy, bo był początkowo nasza podróż miała miał być tylko miesiąc trekkingu na balu, ale odmówiono nam miesięcznego urlopu odmówiono nam urlopu trzytygodniowego, ale 2 tygodnie nie było sensu wyjeżdżać akurat na balu zaczęliśmy się zastanawiać może tym wszystkim to wszystko rzucić

I nie wyjechać w Bieszczady, ale trochę dalej?

Trochę dalej no i tak po burzliwych dyskusjach o pokój dniach zastanawiali się czy warto rzucać całe nasze dotychczasowe zmiany w godne życie dla podróży jednak gościć będą go do wniosku, że rzeźba Wandą była tutaj wiele poświęcili zobaczyć świat teraz drugi raz loggie zwrócimy też jesteśmy młodzi możemy z tego dużo dużo wynieść i nauczyć czegoś na przyszłość dowiedzieć wiele o sobie niż w marcu była dobra decyzja

Aczkolwiek nie było to aż tak aż tak proste i sielankowo samego początku musiałam przekonać Marcina do tego aby, aby wyrusza razem ze mną w podróż w te będą takie powiedzenie o kilku dniach tygodniach w końcu doszliśmy do uznania, że jedziemy, ale Marcin postawił 1 warunek

Że jedziemy na rowerach musieliśmy jeszcze do tego momentu wyjazdu uzbiera sporą część pieniędzy nie mieliśmy ich za wiele, trzeba było skompletować sprzęt troszkę się przygotować po planować trasy zobaczyć, gdzie idzie możemy dojechać rowerami ale gdzie przekraczanie granic nie jest problemem i w zasadzie pieniądze nie były tak ta tak wielką przeszkodą przez to, że wybraliśmy owe wybraliśmy spanie w namiocie gotujemy również osiedle wyszło, że jakość podróży nie będą tak wiele i możemy sobie pozwolić na naprawdę długą podróż myśleliśmy o roku, 1,5 okazało się nawet, że wydajemy jeszcze mniej i nie możemy przedłużyć nawet do to troszkę ponad 2 lat

Skąd pomysł na to, żeby robić to z rowerami?

To jest dobre pytanie

Bo nie znajdziecie na nie odpowiedzi

Kasi propozycja była taka, że zwierzęta świata z plecakiem, ale ja nie może trochę taka męska rzecz, ale chciałem dodać do tego do tego troszkę wyzwania gdyż, żeby to był bardziej wyczyn niż proste przemieszczanie się autobusami i samolotami chciałem, żeby to było trochę ciekawsze również tańsze pragmatyczna tutaj część podróży rowerem też wzięła górę, ale również podróżowanie rowerem jest troszkę inna od podróżowania z plecakiem jest się jeszcze trochę bliżej ludzi nie ogląda się tylko atrakcji nie wysiadać tylko na końcowych przystankach w turystycznych miejscach, ale 5 6 zlotym co jest między tymi przystankami co czasem zupełnie inny świat, a ja przyznam, że na początku nie widziałam z bardzo na sesji pisze to znaczy tak bardzo się podekscytowana tym, że w końcu Marcin dar zielone światło na tę podróż, że oczywiście zgodziłam się na rowery z gal zwycięzca, a ja teraz uważany jest jednak decyzja, ale początki nie były aż tak proste i te idee kolorowego mogły się wydawać i GKS już macie na koncie, bo pewnie też Maciej wraz z taką wewnętrzną hierarchię, które wam się spodobały najbardziej też proszą o to byście wyjaśnili, dlaczego pyta negocjowałem tylko 1 3 krajów tylko na 2 lata podróży to jest chyba niewiele jesteśmy prawdopodobnie jednymi z najważniejszych rowerzystów na świecie nikt ci, którzy wyrażali się nie nie poradzi sobie chyba w Berlinie podróż możemy mieć wytrzymałość na duży jak dzień noc może gdzieś po le Grand Old School na każdym etapie ich podaniem ich średni czas tak, ale oczywiście wracając do hierarchii naszych ulubionych krajów to jasne, że mamy mamy swoje to to 4 tak naprawdę, a na próbujemy próbujemy wartością mający tak naprawdę względem względem ludzi, których tam spotkaliśmy, bo oni są dla nas największą wartością podczas uroczystej podróże na taką dla nas oazą gościnności i życzliwość i to tak naprawdę były pierwsze kraje, które nas zachwyciły, czyli Kirgistan Tadżykistan również firma z Malezją, a no, ale nasze nr. 1 zdecydowanie są Chiny, które nas zaskoczyły pod każdym względem zrezygnowałem z samego początku jej małego i bateria wystarczy przepracować ten piesek to wasz jedno z SLD z takim lokalnym i zderzył i biegając po podwójnie sami ludzie już jest i kurczaki bas jest prawie wszystko ale, ale ciszy akurat zaznać tej ciężką chorobę samotność to tylko panie Marcinie do tych Chiny przepraszam betonu przerwał teraz zależy właśnie on mówiliśmy o tym, że Wola zafascynowały nas od samego początku i zasady z każdym dniem zaskakiwały i coraz bardziej myśmy wybrali, a mieliśmy szczęście, że akurat naj krótszy, a w zasadzie rasa lektura, która prowadzi z Kirgistanu do Azji południowo-wschodniej biegła przez przez powiedziałbym nie chińską części inne, bo było, bo najbliższy przystanek muzułmańską prowincje następnie przez przez rejony, gdzie już się zaczyna dość duży wpływ ma kultura tybetańska byliśmy również na Wyżynie tybetańskiej nie mogliśmy wjechać do samego Tybetu to jest skomplikowane akurat w finałach z wiadomych względów i skończyliśmy Viola, który jest, który jest taką magiczną krainą, gdzie żyją dziesiątki mniejszości oficjalnie dysk o 50 kilka grup, które jeszcze siedział na najmniejsze kluby nie zawsze nawet ze sobą związane z herbatą się już nam kojarzy przede wszystkim w Polsce, a USA również herbata kawa na dużą część trasy wiodły przez Śląski SA plantacje, a zdobyliśmy 13 ani obrażani na herbatkę bardzo miło wspominamy czasy, ale on tak naprawdę Chiny nie miały wiele wspólnego z Chinami, które znamy jej znamy z telewizji z tymi mniej rozwinięty niż inni zaludniony niż zanieczyszczony mi zanieczyszczonym solami do wc zwartej innego nas nas strasznie zafascynowało ich pochłonęło każdy kraj rozwija każda prowincja przepraszam była jako oddzielny kraj da inni ludzie mówili innym językiem jak n p. prowincji Sinciang muzułmańskich prowincji, w której zaczęliśmy naszą przygodę z Chinami, tak więc znowu odpuszczając zjechaliśmy w Chinach ale, ale nawet na chiński translator nie pomaga, bo bombą, bo w całej prowincji pocisku mówił mało, kto i Chińczyków, których spotykaliśmy na drodze Chińczyków Han, czyli Don tych, którzy powiedzmy władają obecnie z Chinami spotykaliśmy tam tylko jako turystów chcemy się porozumiewać się z nimi tabu porozmawialiśmy czy Azja najczęściej małych i w czasem pomaga translator, ale w Chinach właśnie zawsze próbowaliśmy porozumiewają się na migi i wsi w Chinach nawet to było trudne różnice kulturowe są tak duże różnice gestów rzeź, próbując pokazać jedność byli zupełnie inaczej rozumie no dobrze, ale taki przykład podać, bo to zawsze interesujące ich o dobrym przykładem jest na przykładach, kiedy my, kiedy podjechaliśmy do restauracji Kasia przebierając nogami próbowała zabiegać o konto, ale ich, a nie pani prawdopodobnie zrozumiała, że Kasia pokazuje kurczaka zaprowadziła ją do kuchni inne niż chciała, żeby wybrała sobie dodatki pokazują że, pokazując zna na warzywa, których ciała zjednoczony i że on nieporozumieniem było sporo rozmawialiśmy są również rysowaniem nieliczne już rozwiązania będą teraz są do chińskiej restauracji to muszę zacząć przebierać nogami dostaną kurczaka tak duży wpły w na projektach wizja monoteizm ważny kontekst zdarzeń z, a no cóż po pewnym pewnym czasie z nauczyliśmy się podstawowych zwrotów walczyli naprawdę bardzo podstawowych zwrotów po chińsku właśnie o tej przygodzie, gdzie jest toaleta na tyle, żeby nie uciec i żadnego jedzenia dostaje coś co faktycznie chcemy znaleźć było dobrze rozumie, że z tego będzie dzień dobry chciały chcielibyśmy zjeść kurczaka to jak to będzie po chińsku cha nie ma żadnych danych ogólne sformułowanie wydano próbujemy się tylko słynąć w każdym odwiedzanym kraju często tą drogą to otwiera ludzkie serca i od razu jesteśmy traktowani bardziej jak swoich, ale już w poprzednich grają z słówka wypadają w czasie tych, które przybliżą nas tak będę zagadywał te kasy bo, bo to jest istotne bardzo często jest ona albo przeszkodą albo też inspiracją do tego żeby, żeby pojechali inspiracją, dlatego że nowy odpowiednio wypchany portfel pozwala na komfort i teraz tak je ich już wydaliście, by rozumiem, że wy żyjecie tam oszczędności przez te 2 lata sobie uzmysłowić ile trzeba uzbierać, żeby na taką wyprawę życia się wybrać wbre w pozorom nie tak dużo może tak powiem, że pieniądze, które wydają zdolność albo koszty ponosimy w podróży jest jak wypadkową tego z czego jesteśmy w stanie zrezygnować i tego komfortu, z którego rząd sam zrezygnować, jeżeli ktoś codziennie chce spać w hotelu i to ma być piękny hotel w pięknym miejscu z klimatyzacją i na obiady jeść homary to faktycznie takie czasy będą kosztować prawdopodobnie dzień setki tysięcy złotych no dobrze leży w liście no tak tekściarzy nasz naród nasz nasz dzienny budżet 100 zł na parę myślę że, a pod żyjemy obecnie 70 0 dni można zjeść i można sobie przeliczyć, ale uważaj, żeby tak otwarcie nie rzucać projekt jest taki, że przez pierwsze pół roku wydawaliśmy dużo dużo dużo mnie dużo mniej później zaczęliśmy nurkować i niestety to pochłonęło lwią część naszego budżetu UE nabrał, nawet jeżeli po faktycznym to dla ludzi może być ciekawa, jeżeli ktoś myśli, że to jest takie drogie to do świąt w namiocie jadąc na rowerze nie, płacąc za bilety naprawdę się przeżyć za mniej niż 20 zł dziennie n p . ta Irlandii jedząc pyszne jedzenie, popijając kawkę Olgi i zajadając lody lody na deser można się spokojnie zmieścić w 20 zł dziennie na na osoby te argumenty, że cień to na pewno ma na to, że ceny maszeruje stanie na miecze z Częstochowy niewygodnych warunkach często w takich warunkach, który na podejrzewam, że większość dziewczyn myślę, że ważny jest narzędziem UE, gdzie był cel ich ugryzienie przez pluskwy szczury biegały na szczury, bo Pogoria rekomendacja myślę, że teraz wszyscy czekają w blokach startowych, by wybrać się ważne są tak, ale są pojedyncze przykłady Almy, jakby w świadomość dlatego dziś mieliśmy wybór, ale ten wybór był bardziej kosztowny czasem mam wrażenie, że my już doprowadzić to naszą oszczędność to co do dogrania, że już przesądzony, ale jeżeli zrobimy pomyślimy, że możemy się przespać wygodnie w hotelu lub podróżować 1 dzień dłużej i przełożymy to przez liczbę tych decyzji, które jak domek dla w ciągu 2 lat musieliśmy takich podjąć to prawdopodobnie do rezygnacji z komfortu pozwoliła dała nam kilka dodatkowych miesięcy w podróży nawet nie myśleliście o tym, żeby gdzieś tak trochę dorobić to tu to tam blacha jest jak przed wjazdem do Australii nowej Zelandii, ale jesteśmy za starzy na analizę łodygę trawy ulgę żal tak organ Holiday, więc chyba nasz świat nie uda po prostu będziemy musieli jak najszybciej, ponieważ te kraje mogą nas finansowo zjeść będziemy musieli jak najszybciej przyznał się też przyjechać i in Jerzy Fedorowicz wróci do Polski nowych władz wasi bliscy widzieli wasze zdjęcia my jesteśmy w kontakt z symbolami z naszymi rodzinami z naszymi przyjaciółmi, tak więc to jest pytanie czy wy się bardzo zmieni liście był ponoć mimika się zmienia oblicze przebywający, zwłaszcza w tak orientalnych częściach świata także dieta wpływa na to, że zmieniają się rysy twarzy podobno to pewnie też stroje Maciej Nowak, że nie zagraliście walizki z ciuchami na 2 lata, a le SZ Mid Europa żywność zdrożała o żeglarzu nie, ale w większości mamy te same rzeczy, które zabraliśmy z Polski Francji znajomość nie należy on, że dla niektórych ludzi możemy wyglądać trochę jak urzędy na pewno odbiega od standardowych od standardowych zdjęć z z katalogów turystycznych nos sukienki kapelusze nie wchodzą tutaj wydaje mi się uda utargować 1 z języka rękę na 1 sukienkę zwiedziła wczoraj, więc może sobie 1 sukienkę moja misja troszkę zmienić limity ustalane jest, więc ją koalicji głosy co było bardzo ciężką decyzją ze względu właśnie na higieniczne i ze względu na to, że jeździmy rowerem, bo szalenie gorące gorących krajach było to bardzo niepraktyczne, że kryzys zmieniliśmy oczywiście nie wychodziliśmy będą chciały, żeby zrobić, żeby ktoś patrząc na nasze zdjęcia osiedli opowiedział, że wyglądamy najszczęśliwszych chwil po no to żadnej tandety Chodakowskiej Lewandowskiego do Azji trzeba się wybrać wtedy, gdy doskonała sylwetka gwarantowane dla was mam jeszcze niespodzianka przepraszam, bo było pewnie to niespodzianka miałaby jeszcze byłaby jeszcze inna dla was miałaby ważniejszy wymiar Otóż napisała do mnie pani Ola Karbowiak, która chciałaby tu przyjść do studia powiedział po prostu teścia, że przeczytałem tę wiadomość dopiero teraz w jej imieniu mówi do Łask treść, która jest o różnych jak nam miło szalenie biskupa szkody związane jest w wizji HR Norge państwo wyślijcie zdjęcie pani Joli będzie wszystko po rządku Katarzyna Pareiko Marcin Hycnar ma być inny podróżnicy rowerowi autorzy strony facebookowy bez kapci, bo to można oglądać to co robicie teraz chodzę jak i artystą jest wyraźna no to dziękuję bardzo życzę powodzenia wracajcie zdrowo i szybko tydzień z Poznania na śledzenie i pan Radek Duda no dziękuję bardzo informację Radia TOK FM, na które państwo serdecznie teraz zapraszam po informacjach Andrzej Person w blokach startowych stoi, by ze swoją ekspresją opowiedzieć się państwo o tym co czeka z wielkim finale mundialu Francja
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PODRÓŻE DUŻE I MAŁE

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 40% taniej!