REKLAMA

Wisła wodną autostradą? Rozwój żeglugi śródlądowej w Polsce

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Data emisji:
2018-07-18 06:00
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
12:41 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
szósta 5 i 3 5 sekund panie redaktorze Jacek Vincent Rostowski Vincent to część nazwiska byłego ministra ani inne zwracamy uwagę pan Paweł nie wiem wydawało się, że to jednak inie, ale może się mylę pan pan Leszek napisał co pani Maślak konserwy to boli, że ktoś może być bić seksualny życzę panu, żeby pana dzieci się w ten sposób odkryły albo uchronił Boże okazały się Homo nie wiem, skąd ten wniosek pani SQN cytuje na antenie nie boli absolutnie była to Rozwiń » raczej Ilonie jak z takiego wydarzenia można robić tekst w Gazecie no ale jeżeli ktoś poczuł urażony to oczywiście przepraszam jestem ostatnią osobą, która by z takiego tematu zrobiła, lecz zaś zachęcam państwa do pisania do nas śniadanie małpa TOK FM do dyskusji na profilu Radia TOK FM na Facebooku szósta 6 3 6 sekund na zegarek na zegarach Marek oraz WWF Polska jest państwo moim gościem dzień dobry cześć dzień dobry witam gminy Ministerstwo Gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej z uporem godnym lepszej sprawy forsuje ideę zamiany polskich 2 największych rzek Wisły i Odry w flaki w wodne służące do transportu inne szlaki wodne Otóż nazwa czwartym stopniu żeglowności, czyli takim, który umożliwia żeglugę barek i statków o zanurzeniu do 2 60 cm przez 2 4 0 dni w roku na ile znam Wisłę, a dosyć dobrze ją znaleźć, a my czasami nad nią latają inny to myślę, że to niemożliwe to, skąd taki pomysł i co ono oznacza pomysły nie jest nowy pomysł nie jest nowy pojawia się już z w latach poprzedniego systemu, by efektem tego tego pomysłu urzędu Wieniawa Wisły było wybudowanie tamy we Włocławku jest dla jednych konstrukcji się skończyło Enei z jakiego jest w zasadzie chyba nie wiadomo do końca widział powodu ten pomysł powrócił znów na tapetę i jest forsowany wiadomo, jakiego powodu ministerstwo twierdzi, że szlaki wodne one się mają nazywać zdaje się, że 40 to Wisła i 3 0 to Odra to bardzo proszę o środowiskowych sposób transportu nie zanieczyszczający powietrze, a ich ekologiczny przyjaznej tani nadal pojawia się argument, że transport wodny odciąży autostrady to nocą to wszystko skarg moment zupełnie nietrafione są zupełnie chybione także w rozmowach, że musimy sobie zdawać sprawę, że po pierwsze, transport wodny konkuruje nie z transportem drogowym tylko z transportem kolejowym Polska w transporcie kolejowym ma jeszcze duży potencjał niewykorzystany, a mamy mamy wszystkie w zasadzie infrastruktury mam zbudowano tu należy ją nieco dofinansować z powyższym transport wodny nigdy nie będzie konkurencją dla transportu drogowego choćby z tego względu, że transport wodny prowadzony ze średnią prędkością około 15 km / h wyobraźmy sobie nie jest dom nie jest w stanie konkurować z transportem 100 2 z prędkością 8 0 100 km / h tak jest średnia prędkość transportach z powyższym oczywiście tak, iż chodzi o strukturę towarów jest transportowane drogą resortu transportu vany koleją, a które są transportowane potencjalnie rzekomo w tak naprawdę transporty wodne tylko włącznie konkuruje z transportem kolejowym, a jest dla środowiska w przypadku, w którym tych dróg wodnych nie ma musimy pamiętać, że tych dróg wodnych na zasadzie na takiej klasy nie ma jest dla środowiska nie tylko niegroźny jest, ale jest po prostu dramatycznie szkodliwy wbić w pomysłach ministerstwa i w planach i wzięli w niej także kanał kanał łączący Wisłę przez rzekę dmuchawy z winy Prypeć aż do Dniepru i morza czarnego ów kanał musiałby mieć około 200 km tak nadal chciałby się to skomentować jakiś rozsądny sposób natomiast do końca wiadomo od czego zacząć je, a nawet, jeżeli zostałby wybudowany NATO i jest zupełną zagra z zagadką co tym kanałem miał być transportowany na całym świecie nawet wykaz podwodny jest prowadzony jest on tak naprawdę proc na odcinkach do 30 km to jest taki najgorszy część trasy punkty poruszanie się to 3 różne są towary nie wyobrażam sobie co moglibyśmy transportować między między Bałtykiem morzem czarnym, a może władze Białorusi, by wiedziały, ale czytam w najnowszym numerze tygodnika polityka, który dziś mogą państwo znaleźć w wioskach, że białoruskie władze nie specjalnie są chętne do współpracy w kwestii rozbudowy tego szlaku wodnego transport wodny w sytuacji, w której nie ma gotowych dróg wodnych jest tak naprawdę skarbonką to jest to jest bzdura studnia bez dna można oddać nieskończenie dużo pieniędzy tak naprawdę muszę pamiętać, że te same remontujemy drogi remontujemy kolejne samo te drogi wodne także wymagają ciągłego remontu w związku z powyższym jednokrotne interwencji ingerencja w ZG tak naprawdę buduje nam koszty przez cały okres użytkowania takie drogi drogi Wodnej 1 0 15 km / h tak powiedziałeś tak to wyobrażam sobie próbuję sobie wyobrazić nie zniechęciło ogromną, ale jednak Wisłę zamieniono w 7 9 wielkich zbiorników wodnych głęboką wystarczająco, by ten transport umożliwić nie wyobrażam sobie transport co tam można z Ukrainy zboża n p . do Gdańska tą rzeką spłacać to jakiś będzie ile z 1 200 km od 15 km / h po fazie prac podwodnych porusza się całą dobę od tej linii z soboty będzie tak natomiast dużą zagadką jest coś co mielibyśmy ten transportować natomiast jeszcze większą zagadką jest kondycja jej na to zgodę, ponieważ nawet, jeżeli podejmujemy walki to jednak tam wody wody więcej w tych rzekach nie będzie mi się z obecnie woda jest wykorzystywana przez przemysł rolnictwo teraz mamy jeszcze zabrać na na potrzeby transportu wodnego, a musimy pamiętać, że polskie rzeki nie są zasilane z lodowców one wznoszone tylko włącz wyłącznie wodami opadowymi związku z powyższym po pierwsze jest to dość tani bardzo nieregularne widać po łacha na Wiśle n p . w przypadku kilku wystarczy kilka kilkanaście suchych dni już dała się po i musimy pamiętać, że w związku z powyższym, że ten do struktury opadów i te wyższe poziomy wody w Polsce w zasadzie od wejścia od marca kwietnia do maja trans podwodny, że był skuteczny ekonomicznie musi odbywać się przez 8 9 miesięcy w roku, a w spadku niż grać tzw. niskiego poziomu wody nawet na arenie, który jest bardzo regulowany, którym ma misję w bardzo dużo wody w przypadku niż ołówek transport wodny potrafi spaść o 50 % z powyższym nawet bardzo silne regulacja not Bart rzeka nie gwarantuje, że będzie w 100 % wykorzystywana w sytuacji Wisły, która regularnie są mało wody na to nie mam bladego pojęcia, skąd ta woda miałaby się tyle co wziąć jak tam się pobuduje to się trochę tej wody zgromadzi zgromadzić wody, która w końcu musi spaść, ale pamiętajmy, że zbiorniki zaporowe także to jest bardzo duże parowanie ten ma straty wody samych zbiorników są dosyć istotne jedno z brytyjskich firm ma przygotować studium wykonalności tej inwestycji takie wstępne analizy ekonomicznej już gdzieś się wcześniej pojawiały i one mówiły, że to niema żadnego ekonomicznego uzasadnienia Lille transportu mogłoby trafić zakłada ja próbuję cały czas być rola adwokata diabła skoro ty nie chcesz ile transportu mogłoby przejąć szlaki wodne w Polsce i czy to się bilansuje ekonomicznie mówisz o tym, że transport wodny mógł przyjąć 1 do 1,5 % transportu wraz z powyższym biorąc pod uwagę nakłady, które już teraz szacowane są na dziesiątki miliardów 50 miliard w Tarnowie z oczywiście na topie, jeżeli te inwestycje doszłyby do skutku wie doskonale zdajemy sobie sprawę ze te koszty jeszcze by wzrost to standardowa procedura przy dużych inwestycjach z powyższym czy ponad 10 0 miliardów złotych jest warte 1 %u nos chyba nie chyba nieszczególnie, jakby jest potencjał rozwoju innych dróg transportowych zupełnie niewykorzystane niespecjalnie pomysły popiera Unia Europejska nie zgodziła się na finansowanie z europejskich funduszy tego typu inwestycji mam wrażenie, że zachód raczej odchodzi od transportu rzecznego, skąd ten pomysł oraz 2 Kor SZ na Zachodzie w zasadzie mógłbym mogłoby go więcej, ponieważ przewoźnicy mają wolne jeszcze wolne wolne siły środki natomiast nie ma tych towarów, które można, by transportować nawet tam transport wodny jest realizowany na Zachodzie pod warunkiem zasadzie, że te drogi Wodnej już są zbudowane 2 3 transportu wodnego w Europie to jest to jest teren tak naprawdę z powyższym część to jest Dunaj i do sądu główne szlaki którymi w tym ten transport jest wodny z odbywa my musimy tam też taki Dunaj niesie ze sobą w końcowym odcinku jakiś 6 000 m ³ wody Wisły około 1000 zlotym jest sześciokrotnie większy i jak Bytom Wisła chcemy to kobieta sportowiec, a cały test robiliśmy sobie ani słowa o konsekwencjach przyrodnicy dlatego właśnie goście z jak na koniec zapytać no oczywiście jest to mała Wisła prawie cała sporej części to jest w zasadzie 1 niekończący się na tereny natura 2 00 0 Boe mnóstwo lęgowiska ptaków mnóstwo chronionych obszarów terenów w oczywisty straty przyrodnicze w przypadku inwestycji na Wiśle byłby ogromny, bo uzasadnienie powodowane wydaje mi się, że natura nie byłaby złym stanie z tym poradzić z nie możemy powiedzieć, że stracilibyśmy ogromną większość naturalną, że te liczby interesuje, chyba że Wisła nie jest naturalna tylko zaniedbana Stal ze pewne stopnie regulacji mistycy odbywało i euro na fakt, że my oglądamy Wrocław w danym Wrocław oczywiście nie uregulowane brzegi na niektórych odcinkach no to nie znaczy, że możemy inwestować to tania ogromne środki w to, żeby ją niszczyć, ponieważ zbiornik zaporowy musimy wiedzieć całkowicie zniszczą charakter rzeki zmieniają wodę płynącą wodę stojącą takim szyldem niż te jeziora i sceny przyrodnicze jest to całkowita dewastacja no dobrze to kto na tym zyska, jaki w tym jest interes transportu mówi nie jest to nam potrzebny Białoruś, które miały być partnerem mówi nie potrzebujemy takiego takiego rodzaju inwestycji Ukrainę niechętna przyrodnicy są przeciwko, jaki interes, kto w tym marzy tak forsuje się ten plan miasto bardzo dobre pytanie oczywiście nie wchodząc w teorii spiskowych, ponieważ zakładamy, że wszystko jest wykonywane w miarę rzetelnie bardzo dumna nad NATO odpowiedź pytanie, ponieważ z pewnością są inwestycje bardzo drogie złożyli firmy, które zajmujące się inżynierią wodną nowa dewiza to byłoby to byłoby firmy, które najwięcej na tym zarobiły Altus jest oczywiście producenci energii, ponieważ sama estetyzacja Wisły, ale to byłaby odbywałby się z pieniędzy publicznych ewentualny spór między pożyczonych natomiast produkcja energii byłaby realizowana przez firmy, które by na tym bardzo zarabia w zasadzie nie ponoszą specjalne kosztów inwestycji natomiast oczywiście takie krótka fala wyzwisk i x x można jednak w samej sali kłamstwo cóż są niesamowite straty przyrodnicze oraz zupełny bezsens wydawania pieniędzy to szczerze mówiąc wątpię proszę zadać sobie pytanie, kto ile i komu zapłaci za analizę napisał pan Robert w tym kontekście niestety nie mamy już czasu, aby kontynuować temat Marek z WWF Polska był państwem im się dziękuję ci dziękuję bardzo państwa proszę, żebyście zostali z nami za chwilę informacja po nich Magdalena Rybicka porozmawiamy o brexicie i umowie Unii Europejskiej Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Aż 60% taniej! Największa obniżka cen TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 60% zniżką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA