REKLAMA

Joanna Łapińska, dyrektor programowa festiwalu Transatlantyk

Data emisji:
2018-07-20 19:00
Audycja:
Kultura Osobista
Prowadzący:
Czas trwania:
10:05 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

kultura osobista Patrycja Wanat dzień dobry rozpoczynamy kulturę osobistą kultura osobista wciąż z Łodzi festiwalu transatlantyk to, że państwo dzisiaj ostatnia już audycja z transatlantyku tegorocznego między próbują w jaki sposób podsumować to co działo się przez ten ostatni tydzień jak również zapowiedzieć to o co chodzi wydarzy się dzisiaj wieczorem, ponieważ właśnie rozpoczyna się gala zamknięcia całego festiwalu Joanna Łapińska dyrektor programowy Rozwiń » transatlantyku jest za na dzień dobry dzień dobry na nich tyle zapowiada, abyśmy przez tyle tygodni cały festiwal później z gośćmi nie opowiadaliśmy o tym co tutaj się dzieje opowiadaliśmy też dużo o firmach, które tutaj oglądamy naj nadszedł ten wieczór, kiedy będziecie Annę przyznawać się na nagrody, kiedy poznamy laureatów laureatów takiego konkursu filmów, które mogliśmy oceniać przez cały tydzień jak również takich nagród specjalnych chciałbym zacząć i wytłumaczyć państwo trochę koncepcje tej nagrody, na którą wszyscy widzowie mogli oddawać głos, bo to jest nagroda proszę państwa nie dla najlepszego reżysera czy aktorki czy scenarzysty czy n p. operatora jak to jest na szkodę Bydgoszczy na festiwalu tylko to jest nagroda dla dystrybutora naj to być może państwa może trochę zaskoczyć no bo za co w ogóle nagradzać dystrybutorów lekkiego nie mają tutaj, jaką rolę mają w tym przemyśle filmowym, jakie ma znaczenie dla nas dla widzów po my właściwie nie nagradzamy dystrybutora tak bym tego nie ujęła my nagradzamy film w postaci wsparcia finansowego na dystrybucję filmu w związku, z czym pieniądze trafiają, jeżeli już jest dystrybutor na pokładzie za to dystrybutora, który posiada już polskie prawo do filmu ale gdyby się tak zdarzyło, że to że, ale i nagradzamy film, który niema dystrybutora cyfry absolutnie zaprasza wszystkich dystrybutorów, którzy działają na terenie Polski i mówimy, jeżeli nic, by kupić prawa do tego filmu my przekażemy wam te pieniądze, bo chcemy, żeby ten film chcemy, aby się może powiedzieć nasi widzowie chcą, żeby ten film trafił do kin, żeby większy więcej widzów w Polsce mogą także ten film zobaczyć, zwłaszcza tych lat, dlaczego do wsparcia dystrybucyjnej jest ważne Gene, jeżeli państwo nie wiem czy państwo kiedykolwiek mieli taką refleksję, ale rynek dystrybucyjny w Polsce obecnie nie jest też nie jest rynkiem łatwym rzeczywiście duże firmy komercyjne firmy przede wszystkim i oczywiście te tytuły z Hollywood mają znacznie prościej one naturalnie przyciągają spore grupy osób do kina stąd przez cały czas być merem być może państwo słyszeli państwo, które teraz zastanawia są przez cały czas słyszę o tym, że właściwie dużo osób chodzi do kina, ale jeśli pomyślimy o kinie bardziej wymagającym, a często inną szalenie wartościowym ważnym, ale proszę ją co istotne tematy jeśli pomyślimy właśnie tych filmach artystycznych Ellen temu kino szalenie trudno przebić się na rynku dystrybucyjnym chociażby, dlatego że tak wiele filmów co tydzień schodzi na polskie ekrany co naprawdę można już mówić o gąszczu -li AM rozkłada się ta widownia i tak jak opowiadam dużą część biorą ci najwięksi te najbardziej komercyjne ten najprostszy tytuły ci pozostali dzielą się resztką linię zauważyliśmy, że i w erze i jeśli więcej zainwestujemy w promocję, jeśli więc jeśli dystrybutor ma środki finansowe, które może za nią zainwestować w przygotowanie dystrybucji procesu dystrybucji filmów w Polsce bardzo to zmienia sytuację wtedy rzeczywiście jest za zadanie, aby się do jazdy mają wgląd w Żaganiu winien jest dokładnie i na tym nam zależało, żeby te filmy, które już widzimy, że publiczność lubi, że publiczność wybiera wybiera dość dużej grupy proszę państwa, bo to jest konkurs, w którym pokazujemy ponad 4 0 tytułów 40 filmów, które tutaj na transatlantyku polscy widzowie mogli zobaczyć po raz pierwszy w Polsce Anno i ten film, który jest Ozzy ego, które oceniają nasi widzowie najwyżej to myślę, że to, że taka dobra próbka reakcja jest tak, które rzeczywiście w kinach też potem odnajdzie ma szansę odnaleźć swoją publiczność, a więc mu Pomóż im inne właśnie chcemy pomagać sobie jakieś państwo tutaj przez cały tydzień, by Jean tyle wspaniałych może miałbym trudności z wybraniem, ale w wielu firmach państwowych są tutaj opowiadali smyczy czy Ossowski Ciolos w nim 3 o wirtualnej Republice ludowej takim dokumencie o ostrymi go w Chinach naprawdę ten ten program był bardzo bardzo ciekawym bardzo jestem ciekawa jak to głosy publiczności się rozłożą jutro po godzinie dwunastej w magazynie weekendowym będziemy też podsumowywać ciemne festiwali na pewno tych Laura tak państwo trochę po opowiadam na 1 z MACD jest jednak ta nagroda tych nagród jest ten będzie nam trochę więcej przyznawanym za chwilę w naszym studiu będzie Łukasz Rostkowski, czyli luk one zasiada przyjęli konkursu kompozytorskiego, czyli transatlantyk instant kompozycję Contest, więc on nam o tym, konkursie Annę po opowiada, ale ja chciałam jeszcze Jane zapytać o i Anny i ich o Joannę Kulig, dlatego że w tym roku przyznajecie min pierwszy raz taką Annę na grody specjalną nagrodę złotej Arki no właśnie dostanie ją Joanna Kulig, jaka jest idea tej nagrody chcemy honorować na festiwalu Th artystów, którzy kradną zupełnie serca nasze, ale jak się okazuje też serca wielu innych osób na świecie Jana Kuliga absolutnie nie jest artystką aktorką, w której on mogę powiedzieć, której RO ku Szcze aktorskim EU ETS inni niesamowicie zakochaliśmy się tak rzeczywiście wyjątkowa aktorka taka, która porywa nas od pierwszej do ostatniej minuty i która właściwie, nawet jeżeli nie gra głównej roli i tak zwraca naszą uwagę a kiedy widzimy ją w pierwszoplanowej roli wtedy rzeczywiście trudno oderwać od Joanny Kulig wzrok innych myślę, że to jest idealny moment, że państwa przypomnimy sobie chociażby premierę światową filmu zimna wojna na festiwalu w Cannes w tym roku przypomnimy sobie już wtedy te głosy zachwytu skierowane jest pod adresem filmu, ale w dużej mierze tam przecież praktycznie w każdej recenzji powtarzało się ja w jak mantra jak doskonale Joanna Kulig zagrała zagrała z muzeum władzom FIM 1 z faworytek do nagrody za główną rolę żeńską cieszymy się, więc bardzo, że to tutaj na festiwalu transatlantyk możemy w tym roku uhonorować Joannę Kulig Joanna Kulig już jest z nami spotkała się z widzami po projekcjach projekcji, a filmu zimna wojna 2 dni temu na dzisiaj jestem inny ważny wieczór mam nadzieję, że będzie bardzo miłe dla Jaś no ja mam nadzieję, że taka rozbiegu ska przed Oscarami nie tak dawno pojawiła się informacja, że rejonach Kulik też jest wymieniana wśród faworytek do Oscara za główną rolę kobiecą właśnie z zimną wojnę tam i nazwisko pojawiło się wśród naprawdę bardzo uznanych hollywoodzkich aktorek, więc też mam nadzieję, że ta, że ta droga i rozwoju Joanny Kulig będzie czynne będzie postępować i na pewno na to zasługuje, bo jest wspaniałą wspaniałą charyzmatyczną aktorką no właśnie Jana Kuliga on również ranny Janina Ochojska stykowe nagrodą lokalną dla lokalnych, czyli za działalność w UE takim globalnym zakresie, ale również lokalnym jednocześnie przede wszystkim spojrzeniem na jednostki na poszczególnych ludzi, a nawet Kaczmarek o tej ceny od nagrodzie na metro opowiada, dlaczego właśnie Janina Ochojska, ale ja ciebie chciałam jeszcze zapytać o nagrodę właśnie wiatrową w umowie, że bardzo dużo w zeszłym tygodniu w magazynie filmowym opowiadaliśmy o tym, że ten wiersz Rosja rozwija, ale rozumiem, że rozwijała rozwinęło wam waszym zdaniem się już do tego stopnia, że można tutaj mówić o lepszych i gorszych doświadczeniach lepszych gorszych produkcji jak wiatrowych zdecydowanie źle myślę, że już czas właśnie popatrzeć na firmy wiatrowe jako na pewno całości zastanowić się, kto radzi sobie lepiej z tą formą to przestało być tylko i wyłącznie kino eksperymentalne takie drony badająca jak to wygląda jak GieKSy nowy spróbujemy gdzieś znaleźć te granice kina, które można przekroczyć teraz naprawdę, jeżeli chodzi o kino biurowe powstają bardzo ciekawe obrazy takie, w których już nawet bardzo ciekawe myślę, ale jednak możemy mówić o pewnej warstwie artystycznej stąd, jakby uznaliśmy Mann, ale że czas właśnie, żeby również ta część naszego festiwalu stała się częścią konkursową, a myślę, że na tyle dobrze już wprowadziliśmy tutaj we w ramach programu poprzednich lat festiwal transatlantyk produkcję wiarą we do świadomości widzów na tyle szeroko je prezentowaliśmy, że jesteśmy idealnym miejscem, żeby to tutaj właśnie też z innymi zaprezentować zaprosić naszych widzów na konkurs, że państwa grupy są na zapraszamy do ostatniej godziny Westivalu transatlantyk Jana jeszcze ostatecznych sił jeszcze najwyższej rady, ale bardzo dużą energię muszę państwu powiedzieć tyle pięknych momentów wydarzyło się w ciągu tych 8 dni i wszyscy inni wszyscy nas pytają ale dlaczego ostrożnie na festiwalu ten właśnie nad resztą chciałoby się widzowie chcieliby jeszcze drugi tydzień tych pokazów na pewno bardziej dziękuje za cały ten tydzień bardzo dziękuję za cały festiwal lub za chwilę tutaj w tym studiu Radia TOK FM zasiądzie SA z Anną już się żegnamy Bojana też musi biec na galę zamknięcia w końcu Joanna Łapińska dyrektor programowa festiwalu transatlantyk była z nami dziękuję bardzo dziękuję bar Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!