REKLAMA

Łukasz LUC Rostkowski, członek jury Transatlantyk Instant Composition Contest™

Data emisji:
2018-07-20 19:20
Audycja:
Kultura Osobista
Prowadzący:
Czas trwania:
11:26 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

kultura osobista Patrycja Wanat tydzień dobre to jest wciąż kultura osobista z festiwalu transatlantyk jesteśmy wciąż w naszym łódzkim studiu ostatnio też z tego festiwalu, bo festiwal dzisiaj wieczorem właśnie się kończy luku, czyli Łukasz Rostkowski jest ze mną w studiu dzień dobry dzień dobry lub był członkiem składu jurorskiego transatlantyk instant kompozytor Contest na testach kija, ale konkurs kompozytorski, z którego transatlantyk festiwal transatlantyk słynie Rozwiń » ono było na krótkie wprowadzenie oczywiście po schodach to Szatan festiwalu transatlantyk jest Jan AP Kaczmarek, czyli nasz oscarowy kompozytor muzyki filmowej stąd oczywiście bardzo zależało, żeby muzyka filmowa była obecna w znaczącym stopniu na festiwalu filmowym, który on organizuje na jej poprzednich lat z tych rynnę z tego co mówili jurorzy w poprzednich latach to wiem, że to jest bardzo ciężka praca i w ich stan ten konkurs jest bardzo wymagający zarówno dla jurorów, jaki dla uczestników powiedz na czym ten konkurs kompozytorski polega ono formuła jest bardzo bardzo ambitnej trudna w bo nie osoba, która walczy o tytuł musi w jest odizolowana i nim, jakby ogląda animacje dosłownie przed występem bezpośrednio mama, ale nie może wypłacić Forte Dei potem oglądamy animację i następnie woźna z NRD w niej zagrać na fortepianie, więc jest, jakby tylko on tylko mała chwila na to, żeby zbyć przemyśleć co co co można, by zagrać tego i następuje taka właściwie improwizacja oczywiście, że niektórzy potem tematy, które co przygotowali morze, bo jednak w muzyce filmowej zawsze listę można określić to ma jakiś 8 emocjach mniej więcej w typie niż magia magia zaskoczenie złość nerwy agresja groza i to są to co to szumne fakty z tekstem 8 9 tematów, które można sobie pewnie zbudować, ale jednak wcale jednak inną jest to niezwykłe wyzwanie tam jest dużo akcentów zmian widział tylko raz, więc jest to właściwe reagowanie tak i teraz, ale jest to rzeczywiście również ciężka praca dla jurorów, ponieważ o jest tam jest fortepian tylko i wyłącznie przez 7 6 godzin praktycznych zachowań uczestników jest 3 2 uczestników było w tym roku i musieliśmy przesłuchać wszystkich umów dotyczy każdego do tego samego obrazu to Top model jest miękkie dla nas, bo to, by cały czas ten sam film, który znaliśmy wpłynie na pamięć słyszę, żeby nasze siły przez następne 2 tygodnie, a potem następował od razu finał, w którym nie w tym grali na szczęście Deyny animacji tony, ale była to kolejna kolejna grupa wyłonionych finalistów, którym których, która miała liczyć 10 osób, ale nie udało nam się nie wydam aż tak się stresować, bo to 12 osób jest, bo znowu 2 godziny, bo poszła później Szczybyło za każdym razem krótka rozmowa, czyli to wszystko opiera się głównie na emocjach sprawdzano, bo nie inni, że jak można inaczej w tak krótkim czasie tak ad Hok po prostu wyłaniani wyłonić laureatów to to wszystko gdzieś musieli być intuicja emocje wszystko gdzieś na tym poziomie jak rozumiem no wiesz, którą tutaj są też ciekawe na pewno doświadczeniem było właśnie analizowanie tego, bo myślę, że każdy z nas na zawodach inaczej Jan zaprosimy ich jako takiego w chyba trochę na zasadzie właśnie pokazywania wartości też tego festiwalu no bo nie, by w wiadomo, że stąd dziś Tomek praktykiem, ale oczywiście z obrazem mnóstwo mnóstwo działań wykonywanych na potrzeby łączenia obraz obraz muzyki, więc cennym i ja osobiście mu karę umowną za siebie no i na razie, że każdy z nas sposób odbierał pijana oczywiście ma ogromną wiedzę i głowie działkowców analizuje niesamowicie już zawodowo te rzeczy natomiast okazywała się z wyburzanych obradach, że na analizujemy wszystko dosyć jednak podobnie Marysia Sadowska ja nie, bo nazywamy to może troszkę inaczej innymi terminami, ale analizowaliśmy pod kątem pewnej dynamiki i melodii trafienia w punkcie bycia ostrożnym czy też być pewnym siebie nie na tamte resortu bardzo wiele składowych, bo to, choć artykulacji jak ktoś w ogóle wyraźna artykulacja niedawne dane emocje siłą intensywnością oddechem, ale też chodzi o melodię, jakby na takiej jak naj naj naj lepsi byli ci, którzy potrafi niezwykle wykurować, ale jeszcze w połączeniu z pięknymi melodiami jeszcze różnorodnością, gdy lot, by na fortepian jest rzeczywiście bazą rejestracji bazą wszystkiego dlatego tez na fortepianie bez zagrożenia dobrze na fortepianie to powinność tor testować bardzo łatwo na całą orkiestrę symfoniczną, więc to rzeczywiście te zmiany tematu zmiany te zmiany nie zmiany po prostu w w tonacji to wszystko miało wpływ, ale my też je mieć takie wrażenie, że właśnie w pierwszym etapie wszyscy dosyć podobnie jednak mimo wszystko wchodzi do tego tematu, że jednak taka nakładka tej muzyki filmowej nawet śmialiśmy się zacięło kilka mandatów o tej samej tonacji tych samych dźwięków dosłownie zaczynali może nie znali nie wiedzieli co poprzednia osoba grał w i w drugim etapie dopiero w Ośnie, kiedy też powiedzieliśmy im, żeby troszeczkę myśleli odważniejsze gdynianie starali tak bardzo wchodzić muzykę filmową rozumiana poprzez ładne melodie i t d. w święto zaczęło się robić ciekawie znacznie je wraz ze 1 ale, obserwując to takie nowe kino czy nawet to te filmy, które tutaj na transatlantyku oglądam co uważam, że właśnie jest jakiś taki wyraźny krok w stronę Anny używania w nieco bardziej oryginalny sposób tej muzyki filmowej żona nie jest tylko właśnie nośnikiem jakiś wygładzanie i emocji czy tylko jest też pełnoprawnym bohaterem wielu wielu historii bardzo mnie to cieszy niestety bez ryzykownej nie zawsze się uda jego rządami dygresje zbyt duża szansa dla mniej chętnych wszystkich chętnych na swojej winy nie miałem, jakby na tt cała czy to jest racja i filmu to utrata klasyczną muzykę filmową oczyszczą nas też bliska i uczy się jej, jakby się też pisze Allen, ale właśnie to nie obiecuje, że też w filmie zaczyna być coś więcej przestrzeni dla elektroniki dla takich właśnie takich eksperymentów trochę tych bardzo bardzo teraz rzeczywiście obecny trend nawet tak mocny film ma przecież jak i jakby Kroner menedżer muzyka tak totalnie minimalna elektroniczna w ambient owa wygrywała masywnie także Romney jest coś takiego, ale oczywiście mówimy tu po nim klasyków Esther fortepian ci ludzie na tym fortepianie inny pokazali niesamowity poziom ja byłem po prostu w szoku to najmłodszy najmłodszy inni uczestnicy i 17 lat 3 16 1 7 lat właściwie to był chłopczyk tak po prostu Jelonek miał jeszcze do tego 12, więc nie to była trudna szok jak wizja on też pewnością Grałek sprawnie się poruszał po klawiaturze no gratuluję gratuluję jest naganne generalnie głównie z Polski była też uczestniczka Anny Litwę i trenować w randze tak bardzo duże i bardzo dobrze sobie radziły uważam, że chyba nawet na taki był moment, że już uznawaliśmy, że dziewczyny z zupełnie mec lepiej niż niż mężczyźni są wydawały rady w tym w tym konkursie, ale jednak ogólnie to motto to dosyć dosyć nie mogę mówić o krok to zwycięży nie mogę nic mówić, bo termin kary wielkie derby były spotkały w błąd jest w ratowanie pewnie ale, ale w jedno jedno dziewczyny naprawdę rewelacyjnie broniły brama do dziewczyny, bo one do mówiąc dużo o kobietach w ogóle w przemyśle filmowym mam wrażenie życia ciągle zapominamy o tym, że tych kompozytora filmowych i strasznie mało w ogóle prozy to jak już nawet pojawiają się częściej operatorski są one nawet nominowane gdzieś tam do Oscarów na to kto po prostu urządzili w muzyce filmowej znać dochodziło znowu razem z nami męża jest prawda rzeczywiście masz rację to jest aspekt istotny, zwłaszcza że n p. znów Rebel Babel to jest taki taki projekt który, których dziś to właśnie on bardzo też kobiety stara się zapraszać dawać przestrzeni kobiety w Rebel Babel nie tylko tańczą, ale też właśnie grają na instrumentach i dystansu listkami śpiewają, a w muzyce filmowej rzeczywiście masz rację, że większość tych nazwisk nawet była ta bardzo fajna kolekcja muzyki filmowej właśnie Agory to on po prostu tam też większość to byli przecież mężczyźni inni to ciekawe, ale nie musi to co się zmieni coś zmieni na pewno dzisiaj to zobaczyłem, bo było w ich wczoraj, bo naprawdę poziom poziom tego i sposób w jaki kobiety podchodziły do tych melodię inny niesamowity 1 jedno dziewczyna wzrostu to kwestia druga forma estetyki teledysku Helmuta to było jak teledysk jest także na czarno piękna sprawa naprawdę proszę państwa już za chwilę dowiemy się jak to otrzyma nagrodę luka musimy tutaj wypuścić chętnie, bo to żeby, żeby tę nagrodę mógł przyznać no, a przypominam, że my po godzinie dwunastej jutro w magazynie weekendowym my będziemy jeszcze o tym, laureatek opowiadać się już wtedy z czystym sumieniem i bez strachu, że ktoś nie spocznie tu 1 LO, a państwo przekazać całą listę innych laureatów tych różnych konkursach TGD mówiłyśmy z Joanną Łapińską i nagrodę transatlantyk Distribution w Łodzi, ale właśnie też tej nagrody dla Anny doświadczenie i wiatrowych Anny jak również właśnie nagrodę dla dla najlepszego kompozytora bądź kompozytorki Leny filmowej Look, czyli Łukasz Rostkowski było z nami w studiu dziękuje ci bardzo zacięty odwiedziny w Łodzi, ale tym razem winny moim cóż państwo bardzo dziękuję za cały tydzień spędzony tutaj ze mną z festiwalem transatlantyk mam nadzieję, że ta audycja była dla państwa narody ciekawe no i Anna bardzo jestem ciekawa jeśli państwo mieliście okazję oglądać filmy halny na transatlantyku bardzo jestem ciekawa, który FIM państwa zachwycił i te maile dotyczące filmów z przyjemnością będę również nagradzać innymi firmami bądź książkami wieży mający tak nas tylko jeszcze wykorzystał sytuację i zaprasza serdecznie na naszą jesienną trasę muzyki właśnie filmowej, o której w, którą goście dopiero ogłasza w tym momencie tak publicznie, korzystając z naszej wieloletniej znajomości po prostu chciałem serdecznie zaprosić na kupno wyjątkowe wydarzenie tej jesieni, ponieważ przygotowujemy trasę mini z muzyką filmową polskich kompozytorów migracji z Rebel Babel na sam z niesamowitymi muzykami jazzowymi m. in . Krzysztofa Herdzina Maciejem parą Dorotą Miśkiewicz jeszcze innymi gośćmi, których będzie musiał mieć wkrótce bądź na łączach i nadzieją zobaczenia na piękny koncert z orkiestrami bardzo dziękuję uprzejmie Łukasz Rostkowski był ze mną studia, choć bardzo dziękuję Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!