REKLAMA

Stan bezpieczeństwa na polskich drogach w pierwszym półroczu nie napawa optymizmem

Data emisji:
2018-07-21 09:00
Audycja:
Skołowani
Prowadzący:
Czas trwania:
45:57 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

dzień dobry 30 0 Woźniak przed mikrofonem audycja skołowani proszę państwa jest kiepsko niestety, ale może w tym tygodniu zaczną się taka audycja jest kiepsko, ponieważ port man policja opublikowała wstępne dane za pierwsze półrocze 20 1 8 roku stan bezpieczeństwa na polskich drogach jest więcej wypadków więcej ofiar śmiertelnych i więcej rannych niestety niestety już państwo podaje jak to w tym pierwszym półroczu wyglądało tak jak mówię są dostępne dane wstępne Rozwiń » to znaczy, że raczej mogą się te dane zmienić na niekorzyść niż się z tą drugą stronę z polepszeniem no bo stan po odliczeniu n p . ofiar śmiertelnych są wiemy, że było ich więcej no, więc w pierwszym półroczu 20 18 roku na polskich drogach doszło do 14  5 2 1 z wypadków drogowych, w których 1 1 7 2 osoby zginęły z, a 17  20 5 osób było rannych i porównując do analogicznego okresu 20 1 7 roku było o 3 4 9 wypadków więcej o 3 2 osoby więcej zginęły na polskich drogach i 6 1 osób więcej odniosło jakieś obrażenia było rannych, dlaczego o tym, dzisiaj zachęcam państwa do czynnego udziału w audycji można pisać na profilu skołowany na Facebooku pisać skalowanie małpa to kropkę czasem z holowaniem auta to krótka one będzie też można dzwonić i swoją opinię wyrazić na antenę na antenie pod nr. 2 2 4 4 4 4 0 4 4 i będziemy odpowiadać na to pytanie podstawowe, dlaczego tak się stało, że pierwsze półrocze jest gorsza niż w zeszłym roku z Łukaszem Bojarskim redaktorem naczelnym portalu Bart 2 4 dzień dobry Łukaszu klina rys panie redaktorze pan nie powiem na początek, że po jak pan wyjeżdża na polskie drogi jak się czuje czy wychodzi na rowerze pan nie jest to wiem, ale jak wychodzi jak wjeżdża samochodem to jak się pan czuje może się zdarzyć, iż punkt odniesienia na obronę przy alei jej mąż znaleźli w nim odniesienia po urlopowych po przejechaniu Europy na południe, kiedy wjechała do Polski, bo w tamtą stronę wyjeżdżamy mocuje lubi, by przejechać przez Polskę w nocy, dlatego że pismo od granicy Słowacją Węgrami tam dalej w dół jedzie się dużo lepiej i szybciej poboczna autostrady już tak dosyć dobrze połączone, więc w porównaniu do tamtej części Europy w Polsce dziś dużo gorzej, dlatego że po pierwsze jest dużo większy tłok na drogach dużo więcej czasu żarówek warto to specyfika kraju, a pod, a po drugie, wydają się, że dużo więcej ludzi jednak był łamie przepisy i to widać jednak obawiać się natknąłem tej stronie miarodajne, ale właściwie 2 po drodze, mijając były wypadki w Polsce na 4 000 km przejechanych, chociaż muszę dodać, że n p . w Czarnogórze zachowania kierowców wobec pieszych nosa jeszcze dużo dużo gorsze niż w Polsce to auto to było coś dla mnie szokujące dla draki zachowania to dostrzegam tak naprawdę, gdy przejeżdżam przez to drogi prowadzące przez miasto czy też w ogóle wjeżdżamy z miasta przez sporą część do Czarnogóry jednak wyjechać za autostrady są to nic nie mogłyśmy stylistyczną oczywiście, ale fakt jest taki zasada 1 w Austrii to z mojego doświadczenia, że się wjeżdża zjeżdża z autostrady i zjeść ciasto przepiękne urokliwe miasteczka o ponurej Austrii pogodową niektórzy lubią to tam się nie da nie zatrzymywać chociażby przed przejściami dla pieszych, ponieważ od razu zostaniemy pokazani wytknięcia palcem jako ci, którzy jeżdżą niezgodnie z przepisami i dla w stosunku do tych najmniej chronionych uczestników ruchu drogowego ale, ale ale, powracając Polska gorzej w pierwszym półroczu mieliśmy już to za sobą nic powiedzmy to wtedy, kiedy uncji Sejmu, choć nie do końca to tylko obecny rząd jest winny temu w 20 1 6 roku podobną sytuację też było więcej wypadków w pierwszym półroczu i co się okazało później w całym w całym roku efekt powyborczym to są takie się za godzinę od dziewięćdziesiątego siódmego roku dostać naganę to mamy takie 2 piki to 20 1 1 rok, czyli efekt powyborczy, kiedy 20 1 0 roku podniesiono prędkość na autostradach drogach ekspresowych bardzo wielu ludzi jak się dyskutuje w interesie uważa, że MEN jak ulepszyć na samych autostrad to to nie załatwia sprawy, bo tak naprawdę tam piesi zginęli na miejscu tworzyli tę kończyli te liczby ofiar natomiast trzeba pamiętać, że każda manipulacja przy różnych rzeczach w Polsce przekłada się psychologicznie na całej sieci jeszcze podwyższamy prędkość na drogach o posadach ekspresowych i drgania to ludzie jeżdżą szybciej nie tylko ta w tym w ogóle możliwe, jeżeli chodzi o prędkość to mamy zbyt duże zróżnicowanie tych ograniczeń prędkości w zależności od drogi zależności od czasów też w obszarach zabudowanych przypominamy sobie często na Twitterze ankietę czy kierowcy uczestnicy ruchu drogowego wiedzą, jakie są ograniczenia w miastach, po której godzinie w TOZ czeka trudny dla ludzi wciąż gra, ale nie potrzeba, ale no jasne nie to jest nawet szkodliwe, ale się być tylko dokończyć dech w myśl tych piłkach żebyśmy, czyli 20 11 rok wyborczy populizm się odbił po prostu śmierć na drogach 20 16 rok wyborczy populizm odbił się śmiercią na drogach Otóż dokładnie nie wiemy dlaczego, bo badanie w Polsce dotyczące miejsc, gdzie zlikwidowano fotoradary samorządowe to stacjonarne Instytut transportu samochodu o targi prawie 50 % wzrostu liczby ofiar śmiertelnych w tych miejscach dokładnie wiemy co się stało natomiast zanosi się NATO i to i to już nowe w Polsce i to z skandaliczne niebezpieczne, bo w całej Europie w całej Unii Europejskiej trochę się ten trend poprawiania wypadku zatrzymuje auto z po powód jest taki, że można dalej idzie do przodu coś dalej się po tak, ale mam inną powód jest wiadomo na pewne kraje doszły już z poprawianiem bezpieczeństwa tak daleko w erze trochę zaczynają im brakować i sposobu wójtom czy szukają różnych sposobów w Europie, czyli n p. bardzo wiele krajów osoba za chwilę to na chwilę do Coffee Polsce mamy mamy mamy taką sytuację, że to będzie pierwszy rząd dba o to, że zanosi, bo teksty przeliczyłem też to co wyliczy jeszcze schowanych w Rio byliśmy pierwsi, że około 3 2 osoby, by to jest więcej ofiar śmiertelnych w półroczu to mnie to wynika z rzutu jest około 3 proc wzrostu ofiar śmiertelnych jej od pamiętajmy o tym, że pierwsze półrocze to zawsze mniej wypadków tak statystycznie, bo ten boom wypad jak wzrost wypadków w ciągu roku co to są miesiące letnie wyjazdy i jesieni początek jesieni zależy, które już tzw. oczywiście to wszystko jeszcze zależy od pogody wydana zwykle takie jest, więc my czekamy teraz na na na większą liczbę 2 maja aż o najgorszy okres i może być tak, że jeśli utrzyma się taka tendencja wzrostu 3 % do poprzedniego roku, że dorównamy do roku 2 1 300 szesnastego to będzie pierwszy rząd w Polsce od dekad podczas kadencji, którego 2 × wzrosła liczba wypadków i ofiar śmiertelnych rok do roku tego czy tak tak czegoś takiego jeszcze nie był to dlaczego mówisz, że rząd przecież on no bo to nie, bo chcą my możemy się mówić, że wypadki na drogach to jest po wypadku owa wielu różnych czynników zgadza się tak jest zależy od pogody za krzyż wypadki są rzeczami losowymi też, ale w rozważymy chociażby wokół w Europie jeśli jakikolwiek rząd prowadzi politykę dotyczącą bezpieczeństwa nasz nasz rząd nie prowadzą tak tak mogę powiedzieć, że nie prowadzą to był tylko działania takie marketingowe w to niemało nie ma żadnych decyzji żadnych działań, więc to wszystko zostawiam losowi no to jedyne co się u nas w kraju dzieje na twardą to jest przy przebywanie w nowych tras nowych dróg są już jest coraz mniej dynamiczny, ale myślę że, gdyby tutaj w studiu siedziała siedział przedstawiciel właśnie rząd czy też wolno odpowiedzialnego ministerstwa za stan bezpieczeństwa na drogach ministerstwo infrastruktury czy też przedstawiciele krajowej rady bezpieczeństwa sekretariat chociażby sekretarz Konrad Chromik toby powiedział, że jest zdziwiony tym, bo przecież oni działają mają plan jest Narodowy program poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na lata 2 0 13 2 00 0 dzieci 2 0 są plany rozwoju z analiz biura 1000 20 1 9 roku i tam są wpisane działania jasna sam ten program jest dowodem na to rząd się na papierze przyznaje, że nie działa tam nie ma żadnych działań legislacyjnych, ale nie może, ale zniknęły one zniknęły, ale czy ma, więc zgadzam się z inną rzeczą, że w porównaniu do lat poprzednich to mogę zapisać na plus VAT jest minimalny plus, że po raz pierwszy chyba od tych 2 lat działania te miękkie kampanijnej one nie mają wpływu na rzeczywistość, ale mogą być osłodą pewnych zmian i tłumaczenia ludziom pewnych zmian są dobierane rzetelniej i doprowadził auto się zgadzam, bo te kampanie, które są teraz są bardziej wycelowane w problemy, z którymi się borykamy to jest trochę mniej zgadzam z a, ale taką widzę poprawę natomiast totalnie zostało wszystko to wykastrowany z jakichkolwiek działań, którym mają mogły przynieść efekty tak to wzrost również kampania, bo to była następna kwestia, a propos tzw. systemowego działania edukacja kampanie to jest jedno z elementów systemowego jest oczywiście działanie tych miękkich na rzeczy, które można zrobić ja się trochę nie zgadzam z tym na plusem jest więcej to prawda są tworzone może z większym rozmachem nic, że do tej pory to prawda w jakiś nowy bardziej nowoczesny sposób ale, ale wcale nie są dobrze sprecyzowane do problemu, bo jeżeli mówisz, że my nie działamy na podstawie ustalonych faktów to też nie dobieramy tych działań i kampanijnych do podstawowych faktów nas do bram, bo kampania o relacjach między pieszymi kierowcami na drodze, czyli wycelowane nasz najpoważniejszy problem dosyć porównań rząd wcześniej były n p. kampania szkieł dotyczące pijanych kierowców, czyli naszego minimalnego problemu czy problemu jak zawsze, ale poniżej unijnej średniej n p. wjazd teraz będzie kampania na jesieni rządowa dotycząca prędkości, a drugi nasz poważny też problem nie nie jest z tym najgorzej natomiast tak jak mówię w nie można wydawać milionów złotych na kampanię można tak samo jak po przedni rząd naszego kampanie przypomni sobie 10 mniej ratuje życie i dobra kampania w Brzeźnie to totalnie z z Australii Leigh dobra, wzbudzając zainteresowanie i kampania, po który n p . to nastąpić ujednolicenie prędkości do 50 skoro już 1 0 mniej ratuje życie no to jakiś krok zatrudnia ludzi już to zrozumie, ale nie tak samo w nocy no właśnie no i teraz znów gorąco będzie mi kampania prędkość czynność zostaje nowa się co z tego tymi kampaniami to jest ciekawy temat, bo ostatnio jakoś nie tak tknęło, że gdzieś napisałem takie pytanie bardziej retoryczne, że nigdy nie widziałem dobrze sformowany z badań analitycznych po kampanii jako wspólna urna z postawy, ale o tym w następnej części Łukasz Zboralski redaktor naczelny portalu barda 2 4 z państwa i moim gościem skrót informacji po nim wrócimy dalszych dywagacji naszych, dlaczego w pierwszym półroczu 20 1 8 roku jest gorzej na polskich drogach jest niebezpiecznie niż w analogicznym okresie 20 1 7 roku druga część audycji skołowani Krzysztof Woźniak przed mikrofonem w studiu Łukasz Zboralski redaktor naczelny portalu Bart 2 4 i rozmawiamy o tym, niemiłym fakcie, jakim jest, że w pierwszym półroczu 20 1 3 roku nie z nim ożywa to jest w ogóle tragedia tragedia co prawda o tej z ja mam jakąś taką tendencję, że jednak trochę pomniejszamy o tym, rzeczą tak to tragedia jest olbrzymia my 3 2 osoby więcej zginęło niż Donald w analogicznym okresie 20 17 roku zachęcam państwa można pisać skoro pani ma pan to klub KSM profile skołowany na Facebooku i teraz można też dzwonić 2 2 4 4 4 4 0 4 4 chętnie usłyszymy państwo opinię na ten temat 1 ze słuchaczy mailowo ochronny pierwsza sprawa, że Polacy jeszcze 2 0 lat temu mieli 2 samochody na 1 0 rodzin dziś aut jest 100 × tyle niestety od windy miała do dnia dzisiejszego nie potrafią jeździć wystarczy przejechać się trasą z 9 4 Sosnowiec Katowice środkowym pasem jadą 60 km / h 0 orientacji nie zwracają uwagi na otoczenie gadają przez telefony piszą maile z boją się zmieniać pas nie potrafią zmienić biegów itp itd szkolenia szkolenia jeszcze raz szkoleniach druga sprawa mamy włączone światła 2 4 godziny przez cały rok miało być bezpieczniej i co i poprawiło się bezpieczeństwo drogi panie poprawiła się po tym fakcie bezpieczeństwo wyzwolone billboardy to się mu nadają na wybory ani szkolenia dla kierowców najlepiej ograniczyć prędkość do 2 5 km / h, kto przekroczy to za brać auto subaru jak ktoś nie potrafi jeździć stoi na parkingu koło kogoś zabije, ale zmniejsza prawdopodobieństwo, że MOPS mogą obalić mit co najmniej od, chociaż bardzo to jest taki, że podoła Polacy nie potrafią nic się ostatnio o tym, napisałem po to, dlaczego skoro wszyscy jeżdżą w Europie nas lepiej to dlaczego Duńczycy Norwegowie mają tak drastycznie wyższe kary niż powinni mieć logicznie biorąc mniejsza, dlaczego Niemcy mają wyższe kary, dlaczego Duńczykom po pijaku zabierać samochód sprzedaje na licytacji skoro oni to wszystko robi lepiej to powinno ich być łagodny i jest zupełnie odwrotnie nasi wschodni, więc to nie jest tak, że Polacy gorzej jeżdżą od innych nacji, bo każdy Polak zamienia się nagle Słowaka Czecha Niemca Norwega jak wieża z zagranicy nasze potrafi Wielkiej Brytanii nagle nie przybyło znacznie wypadków przez to, że tam jest 1 000 00 0 Polaków, że potrafią się dostosować do nich Polacy nie polscy kierowcy są słabi tylko słabi system sobie sprawą osoby są władze jeśli wszyscy umawiam się, że na drogach są 3 reguły, ale potem karę za to są takie, że w zasadzie nie działają na ludzi i egzekucja tego jest taka, że zasadzili działa na ludzi to wszyscy mówimy sobie wewnętrznie także dobrą ochronę środowiska nie zostać wszyscy z przymrużeniem oka oczywiste tak naprawdę powiedzieć, że polscy kierowcy w ogóle uczestnicy ruchu drogowego, bo niepotrzebnie skupiamy się tylko na 1 grupie i źle przemieszczają się po polskich drogach nie, dlatego że są złymi ludźmi tylko, dlatego że system pozwala na obu sąsiadujących z nimi Norwegowie też są ludźmi przecież, gdyby nie mieli lepszego prawa lepszej egzekucji to robiliby to samo zawsze mamy taką układamy jakąś magiczną wiarę w edukacji rzesze ludzi wychowała to jednak co rozumieją tej daniny nie no ludzie część ludzi zawsze będzie miała skłonności idą do łamania reguł albo do przekraczania minimalnego tych reguł albo do pozwania sobie na więcej dlatego potrzebna taka druga część oprócz wychowania edukacji ta druga część jest edukacja już na drodze, która się odbywa, które spoczną na tym, którzy do, których nie dotarło to co się może stać Adam nadal z Będzina do nas zadzwonił dzień tak tania dania halo halo i do Rypina g kilogramy jaj i Grodzką lekko ubogiemu listach po unika w nich udział w elitach, a po, a on Diamond i wczoraj rano ogień to oni naprawdę w górach LRPO dołoży pan LO im autobus w ogóle gdzieś tam zlokalizowane w pobliżu przejść dla pieszych, ale ten komu ich być obok autobusu chłodnych ldl samochody ogólnego walczy o bogach nawet ciężarówki kierowca, który ich rękach mogą, jakby mieli w błąd albo grać jak on, iż dla pieszych jest autobus do woli Jach wiadomo w organizmie od nich nie waha się tak jakby czasami jest on się nawet takie sytuacje MO MO no od pory w mojej skromnej rekompensaty baldachimy będą wchodzić w myśl, żeby oni nami bardzo słuszne zachowanie, że pan tak zrobił było było tak, ale lobby, ale druga sytuacja tych obok ma on mniejszy na ich remont biblioteki taki też okno tak mocno niefortunnym wśród tłumu, ale po długich szyjach i powiem tak wielką próbą, by taką sytuację, a nikt nie widać w Elblągu takich jak szybko PL parkiet tylko 1 kierowca audi zdecyduje się, by nie omijać tymi ruch i tak jakby na przekór woli kierowcy jak głoszą to on jakby takich, a obelgą danin ruszali się zaczynają mnie on jakich nie poczuła oddech jakich komórkach nagle wyłonił się ich w Niemczech umieją ich ruchu tak jak naprawdę moją robotę, jeżdżąc na ogień w oponach o drogach o jak by pomógł nam tak jakby gdzieś Niewiem jakaś pokaźnych każdy zachowuje się, o jaką broń, by było lekko purpurową i ich od ich godności i dania w konia Daniel panie Adamie to jeszcze pytanie jest pan tak jak powiedział kierowcą zawodowym to jak pan myśli, skąd takie zachowania się biorą co jest przyczyną tego, że ludzie w ten sposób się zachowują chociażby właśnie na, omijając auto bus w Zatoce czy po prostu, które się zatrzymał na przystanku autobusowym na omijają go nie patrząc z naj innych nie mając zielonego pojęcia, że ktoś na przejściu dla pieszych może się znaleźć, zwłaszcza właśnie w pobliżu przystanku autobusowego w domyśle, że ukradł mu dokończyć remont ulic, których i tak brak wyobraźni mojego gustu nawet w Michałowie dorodny nieświadomie robi to właśnie wyborach jak i jego o wyzwolenie drogowe i dopiero Tadek nigdy dotąd wychodziło, że faktycznie mogą przejść dla pieszych, czyli Ania AJA usuwa on miał on widział taką ilość, a druga od drugich druga z prośbą, o ile złotych ich być tak jak cię poinformuje, że ja w tych godzinach takich górali, gdzie 8 0 był przed godziną ósmą rano ktoś głuchy na drogę, a ich gdzieś obok nich odbiorcom jak i dobrobytu właściwie to mogą być one, ale trzeba też odrobina zachować zdrowego, bo on bardzo różnorodne do tego, aby ktoś jest jakiś taki pogląd wykopami ograły lokalnych, a druga sprawa właśnie brak wyobraźni, by pomogło nawet drobnych dogonienie innych krajach taką tego autobusu, gdzie indziej mogą pojawić się wielkiej i może pojawić się ono jest niepełnosprawna i dopiero później dla Amelki pamiętam, że takie moje pomogły spółki o szkolenia na ten temat bardzo dziękujemy pan Adam z Będzina i wszystkiego dobrego i bezpieczeństwa na rogach życzymy panie redaktorze coś na ten temat bananowy dotknął drugiego ważnego problemu, którym poziom niż się też, by tak zabrzmiało to, że mamy u nas tylko nie działa system nadzoru to nieraz ze składowych na stalowych druga jest taka, że może też 2 inne nacje jeżdżą inaczej mają mniej wypadków, dlatego że dbają o infrastrukturę i mają choćby komisji, które badają wypadki to najcięższy śmiertelny z układające się także przedstawicieli Chin odpowiedzialnych za infrastrukturę drogową i tam się po prostu zmienia infrastrukturę innej już to wiemy w Polsce im już pani, że mamy taki przypadek Jaworzna żyje się przebuduje drogi powstanie ciastem fotoradaru tylko do studzienki nie mogą tam pojechać źle jadą dobrze i dziś mniej tragedii takiego myślenia w Polsce też nie ma nikt nie chce odgórnie wprowadzić 1 z domieszką dotykał w trochę Pijarowski zapowiedź policji, że na takie takiej komisji utworzono to zapowiedź lobbowanie w Browarze nie jest taka komisja w niektórych miastach działają komisje takie zdarzają się wypadki drogowe chcieli do nich dołączyć się od nich wszystko działo znani i policja nie zgodziła co najlepiej świadczy o tym jak jest nim pogląd co do działania tych komisji za granicą 3 3 w Jaworznie nie ma takiego kłopotu ludzie wierzą w to i rozumiejąc administracyjnych, że błoto i będziemy badać i też wyłuskiwać błędy na drodze nie, żeby dać się w trzydniowym bać obciążenia, że my będziemy zmuszeni, bo za wypadek, żeby dalej wypadków nie było ono w kolejne słuchać pani Anna z Warszawy dzień dobry z kilku graczy w Apple powiedzieć o takich jak kiedyś skokowo podniosła Hitler na początku lat sześćdziesiątych Wielkiej Brytanii diler samochodów i jej była potworna ilość wypadków właśnie śmiertelnych wprowadzili podatnika usłyszałam, że w polityce nie ma karania firm daje jednak, że od alei w wielkiej Brytanii prowadzi kilka było kilka lub byli ich jako karę musiałby od Radia nie Bargiel koło nie wiem po derbach nakarmić na ortopedii i neurologii u, czyli praca z ofiarami wypadków drogowych tak, żeby ludzie zobaczyli skutek i pro podziałało Bryl la omówiono problem wyludnienia, a pop rap vel ruchu drogowego jeśli można tak powiedzieć ile IAiR ich kraju nie tak dawno widziałam, że dalej to jest tolerowane, ale właściwie był i nie ma potrzeby zbyt takie umorzenie ma potrwać tak wielka Brytania jest 1 z najbezpieczniejszych krajów Unii Europejskiej pozwala w ich 1 sierpnia BOR, ale geje po osiemdziesiątym dziewiątym roku wprowadzono kontrole policji jest w ruchu drogowym jak jeżdżą ludzie, ale mówiąc językiem służy on jednak to mandat, a łatwo w zlikwidował je lub nr 1 rada im jednak od ich mniej niż go policjanci obsługujący radar i tak Umara deptanie sacrum, że ktoś nie włączył kierunkowskaz wiem jak dojechać po prostu go zużywać nie będę z pań bardzo mocno daje jej dzieje w PŻB i są ludzie, którzy jeżdżą na kupionych w prawach jak rozmawiają z panią motorniczą tramwaju po Widzewie i od nich nie najgorzej ile go też samochody ale gdy drżą pod Edgar miał wbijać ich poprosić o nas ten mają kraje UE nie jest, więc ich w domu uczniowie wdraża ani brak umiejętności prowadzenia samochodu, czyli edukacja znowu powracamy do tych wakacji pomiar obu jej produkty jak gdyby bin Laden ukrywał, że to oni biorą oni jako najmniej zagrożeni no bo tramwaj, ale pobiegł nawet wrażenie likier Trojak omawiają oni 5 tyle jechał w PRL to po rozmowie z nią Black planet we Pack uwagę i ich oczywiście zauważyłam, że jest Nor karygodny błąd pani Joanna bardzo dziękujemy bardzo dziękujemy życzymy bezpieczeństwa na drodze cenne uwagi z w tej wielkiej Brytani słusznie jest to 1 ze sposobów teraz tak jak pani powiedziała już aż tak dużej potrzeby nie ma, chociaż oczywiście tam też wypadki śmiertelne na drogach się zdarzają w każdym kraju się zdarzają nie ma kraju w skali całości terenu, żeby nie było tych wypadków śmiertelnych 2 sprawy faktycznie sposób w jaki tę karę można odbywać za spowodowanie wypadku druga rzecz znowu edukacja panie redaktorze to nie jest tak drodzy państwo, że tylko kary nie ma w ogóle, że my nie mamy systemu jest po prostu nieproporcjonalne do tego co się u nas dzieje nie tylko w ogóle Engelking ostatnio Polskę, bo przecież w tym raporcie pokazała jak jest relacja Najwyższego mandatu 500 zł za przekroczenie prędkości to on do średniej pensji od osób to wszyscy w Europie jednak ten procent to do Muszyny pensji mają wyższe ostatni przykład dzisiaj na Twitterze właśnie z Wielkiej Brytanii moim zdaniem polsko brzmiące nazwisko, więc mógł to być rok bank przez miesiąc na opał się na fotoradarze na innym odcinku nagrodzone też informacja prasowa z imieniem nazwiskiem, chociaż to nie jest wskazany wyrok karny innej przyszli do niego ludzie o działaniu fotoradarów do prac i ten człowiek wylądował w sądzie w Zatorze 3 nie odbierał wezwań i zakończą się sprawa tym, że sędzia SN powiedział, że jeździ tak myślę, że ma na 10 lat po odebrano uprawnienia do kierowania po 10 latach będzie musiał zdawać egzamin z bardzo mnie, jaka to jest skala jego skala odpowiedzialności za to jak brzmią jak źle jedzie, a tymczasem w Polsce nie wystarczy poznańskim z wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego, którzy prowadzą zajęcia dla ludzi zagrożonych utratą prawa jazdy, bo już zbliżyli się do maksymalnej liczby punktów karnych ani miast mówią, że są ludzie, którzy przychodzą część osób przychodzi na te kursy reedukacyjne siada na końcu sali w ogóle nie chce się, więc opowiadać im się ze znudzeniem wysłuchali tylko ono szans, aby zredukować punkty karne żona no to, więc po pierwsze jednak uważam, że to, że liczmy się na drodze z surową z tymi, którzy tego nie nie potrafią wobec innych się zachować tak to trzeba pilnować, bo to nie nie tylko rząd i coś co jest dla nas wolę reżimu fiskalnego rodzaju kary czy właśnie innego sposobu tak jak pani Joanna mówiła młodzież do pracy z ofiarami ja uważam, że nie żyje nie musi to być tylko tak, żeby mandat kosztów odniosła 4 000 zł mandatu mamy duży opór społeczny w Polsce, ale hal LO zaraz za małe punkty karne, dlaczego w wielkiej Brytanii można dostać prawo jazdy za połowę o połowę mniejszą liczbą punktów karnych to dobra to nie podwyższanie mandatów zróbmy także po 1 2 punktach karnych stać się prawo jazdy to każda działa na ludzi albo inny inna rzecz proponowana przez ubezpieczycieli w Polsce moim zdaniem słuszna tak jak z Gorzowa ani w powiązaniu ubezpieczenia OC z mandatami za niektóre wykroczenia n p . Kongresu prędkość to na razie w Niemczech, jeżeli się spowoduje wypadek i bardzo niebezpiecznie się jeździ w dość dużym stopniu przekraczać dozwoloną prędkości spowoduje wypadek to ubezpieczyciel, ale nie wypłacić o OZE automatów to duża regres mówi uważam, że mamy już cały zesta w narzędzi do tego żeby, żeby zwiększyć o działalności na los ludzi na pucharowe na drodze, jakie poniosą konsekwencje wcale nie musi być także muszą, więc portfel od razu 5 00 0 zloty to na koniec tej części, dlaczego te zmiany wszystkie w systemie kar nie są wprowadzane u nas jak myślisz, dlatego że mamy kiepskich polityków, którzy nie rozumieją, że moim zdaniem jest przez ostatnią dekadę co najmniej zmienił się stosunek ludzi do tego co dzieje się na drogach ludzie przecież po wprowadzeniu tak szerokim 1 służby z fotoradarami przekonaliśmy ludzi, że to są narzędzia, które stoją punktowo rzeczywiście działa ona, że przekonaliśmy, bo wchodziliśmy ludzie ludzie piszą z małych miejscowości ciągle do tych słów postawcie fotoradar, bo nie może zresztą inaczej to osoby, które sprawdziły są te fotoradary na własnej skórze, ale cała reszta surowca patrząc na całą Polskę wcale nie jest tak przekonała tego dalej przecież dobrze wie, że pojawiają się te głosy, że to tylko i wyłącznie maszynka do zarabiania pieniędzy dla samorządów i t d . ale myślę, że rzekomo branży społeczeństwu, że na odbiór społeczny tego wszystkiego co dziś na drogach jest dziś już inne ich więcej ludzi rozumie to, że to jest wspólna gra, że ktoś może zrobić sobie krzywdę swojemu dziecku, że chcemy, żeby w naszym mieście gości było bezpiecznie inaczej, gdy rozwód ktoś ktoś ma każdy polityk dziś ma w ręku takie narzędzie, że może różnymi środkami doprowadzi do tego, żeby pokazać ludziom, że może być inaczej dostaniem się tak bolesnej przyjmowane z takim niechęć jak we Francji obniżenie prędkości dopuszczalnej kwoty na rogach innym odbiorze społecznym, a jednak fakty pokazują trochę co inaczej już pierwsze półrocze 20 18 roku, gdyby ludzie nie tylko patrzyli inaczej na problem, ale i dla siebie zmieniali inaczej jeździli dobre inaczej było na polskim nauczyliśmy ludzi muszą mieć zestaw zesta w marzeń zwany artysta Nuno no no ale też infrastruktura muszą dostać coś o infrastrukturze dostał rolę jesienią 2 o infrastrukturze następne jeże części na koniec ta jest, że 1 maja od naszego słuchacza, jeżeli poczta oczywiście nie pozwoli na przeczytanie MOS zachęca do pisania skołowani małpa to klub KSM profile z kodowanych na Facebooku z następnej części po skurcze informacji i 2 telefony jeszcze będą możliwe i powiedzenie swojego zdania na temat, dlaczego w Polsce jest taka nie inaczej jest obiecanym my Polacy jeżdżą słabo to prawda wczoraj o mało nie zabił nas facet na polskich tablicach jestem na Węgrzech i nasi nie znają zasad ruchu drogowego trzecia część audycji skołowani Krzysztof Woźniak przed mikrofonem w studiu Łukasz Zboralski redaktor naczelny portalu Bergen 2 4 PL i rozmawiamy o tym, stanie z pierwszym półroczu 20 1 8 roku jest gorzej niż w analogicznym okresie w zeszłym roku z tych wszystkich wyliczeń, które tutaj wspólnie z Łukaszem przeprowadziliśmy niestety obawiamy się tego, że będzie podobna sytuacja w 20 1 6 roku, kiedy był spory wzrost w stosunku do poprzedniego 20 15 roku może tak być i w tym roku zobaczymy jak to będzie oby tak się nie sprawdziło, ale nadzieja umiera ostatnia na znacznie obniża marże na doraźnie sprawiła zaś nie ma co widzimy działań z mamy za sobą dość dobrze umówione edukację ale, ale przecież to wszystko można połączyć weszliśmy trochę w infrastrukturę infrastruktura najlepszy sposób edukowania ludzi przecież nawet nie drukowania po prostu uczynienia drogi dla nich takiej, która im nie pozwala na błędy miej w tym to też jest gdzieś no już od dekad sprawdzony sposób jej najlepszy przykład różnicy naszego podejścia jest taki, że to, że w świecie racji wnętrze budowane są drogi 2 + 1, które rozdzielają sztywną barierą linową barierę od siebie jest nim można wpaść na czołówkach 2 mecze z odprawą, ale są 2 pasy ruchu w 1 stronę PL można zatem, że nie ruszać się za jakiś czas masz 2 pasy swoją stronę, a ponad 1 tylko, ale pośrodku jest bariera nie można wjechać na czołówkę, chociaż na odrodzenie się po 1 pasie co jakiś czas Maduro krasnali w od dekad stamtąd barier stawianych w Polsce od tamtych dni w roku 2 lat prowadzimy badania finansowane z budżetu państwa, czyli z NCBiR nad tym, jaką barierą najlepiej rozdzielać foki pasy ruchu no to chyba nie ma lepszego obrazu NATO co my robimy w Polsce 3 i staram się prostu nic nie robi, bo w błąd w wojnie prowadzi badania panicznie ciągle nam myśleć jak to w ogóle lepiej zrobić duży my byłyśmy teraz dostępne środki, które już są prosto z drugim w z barierami to tylko tak jest trąca mnie na szybko, toteż masuj kiepsko jest z tymi barierami one wcale nie pochłaniają energię tzw. kinetycznej tylko ją bardziej oddają w efekcie to jest walenie w mur to co jest wszyscy z branży, którzy tym zajmują mówią, że bariera drogowa to też jest przeszkodą na drodze mówi Rz chodzi o to tylko, żeby ona była tam gdzie, gdyby jej nie było to jeszcze jest gorsza przeszkoda czytamy w głęboki rów czy jednak jakiś betonowy przepust pani Barbara z Łodzi dzień dobry w halo halo czy geografii, ogrywając 2 jak dotąd rannym talibom okna nie jest jednak dla Unii tylko bardziej takich niepełnosprawnych na rok jest on byli bardzo wiele pięknych koło nie da się można wyprowadzić na światłach Joanna od tych barwnych Joel Campbell, że towar idealny obojętnie też chcieli ich i światłem nie zmieniają Neuer i jego brat był i ich na euro problemu, kiedy nie można sobie awans do kolei po takim ruchu mniej lub innych, by pomóc w idealnym, by siła oporu rynek ERP ma taki był dla małych i brak tych lat właśnie takich praktyk od naszych billboardach, bo ruszają ich to za chwilę los postaramy się umówić pani Barbara z Łodzi bardzo dziękujemy i bezpiecznych dróg życzymy z to w ogóle jest temat i jakości infrastruktury w polskich miast także o niestety zarządcy dróg przez lata nie myśleli o tej grupie osób właśnie tzw. seniorów osób już, że w podeszłym wieku oraz osób z niepełnosprawnościami raczej miast nie mamy przystosowanych do dobrego przemieszczania się w radiu no to zresztą ogólnie są zdania, że stworzenie miast z naszych rozmów w Warszawie walczy o to, żeby w ogóle n p. zacząć myśleć bramki w meczu opłacone damską, choć siły po nic, ale utrudnienia w i w ogóle infrastruktura przez lata chociażby tutaj pewnie porozmawiamy o tym, infrastruktura bezpieczna nie zawsze oznacza, że infrastruktura komfortowo chociażby naziemne przejścia dla pieszych podziemne ono oczywiście są bezpieczniejsze niż te z poziomej drogi no bo jak ma dochodzić do tych wypadków chociażby powodowanych przez kierujących pojazdami no ale jednak ze względu na wzniesienia lub właśnie pod ziemią to nie jest zbyt komfortowe dla tych osób, które mają problemy z poruszaniem się, owszem, są windy podnośniki, ale wystarczy, że raz się popsuje taki no już z cała ta i idea tego jest zamknięta i dalej niedostępna z, jeżeli chodzi o przejeżdżanie po przejściach dla pieszych przez rowerzystów oczywiście to jest to się zdarza i niestety to jest bardzo nagminne i często w polskich miastach ale, toteż jest wynik moim zdaniem braku infrastruktury, jeżeli gdzieś jest duży ruch rowerowy to trzeba tam po prostu to infrastruktura dla rowerzystów zapewnić, żeby nie wypychać na chodniki na przejściu dla pieszych tylko, żeby po prostu rowerzyści mieli gdzie się bezpiecznie przemieszczać się jak najbardziej rowerzyści to nie jest jakaś grupa z kosmosu oni też jeżdżą niezgodnie z przepisami jest niebezpiecznie powodują wypadki ale, toteż wynik braku systemowego systemowego działania infrastruktura i 1 z bardziej poważnych kluczy do rozwiązania systemu bezpieczeństwa na polskich drogach długo celowe działanie to dla mnie to jest źródłem stresu tak wewnętrznie stawiam go od lat to pytanie moim zdaniem to jest najbardziej kluczowe to już nr 1, jeśli więc zapewniać dobrą infrastrukturę to też podstawa w ogóle do tego, żeby było bezpiecznie dopiero potem jest nadzór i edukacja i ratownictwo inżynieria to jest klucz oczywiście to jest to taki problem, że inżynier kosztuje i inżynieria trwa to już nie da się tego zrobić po prostu tak od ręki Anny w Warszawie n p. wszystkiego trzeba przebudować na naraz obok rock natomiast znowu widzę, że mamy takie ciągoty w Polsce, żeby więcej to samorządowcy mają istotne, że więcej pokazywać niż działo szyna niszczy Wenta miasto, w którym burmistrz chwali tor z namalowanym przejściem 3 DM dla pieszych przez życie harowali Jakuba w Szczecinie oraz rozgrzewali również banki nie dano tam zamiast niesione były 3 dają oczywiście od dawna wiadomo, że nie działa, ale efektowne jest, czyli można pokazać ludziom wyborcom proszę zobaczyć mam coś nowego wszystkie media to skrajne Pisz pokazał 3 przejścia 3 Lena i co z tego interesu ostatnio też zastanawiam się napisaliśmy o tym, ponieważ Warszawa przoduje w tym w instalowaniu aktywnych przejść taki, gdzie migają światełka tam pieszy zbliży kup przeczytaliśmy trochę badania światowych poprosić oto dane warszawski zarząd dróg dróg na linii jeśli ktoś stawia przy tym etykietę, że to poprawia bezpieczeństwo dostawę bezpodstawnie i matki dowodów ludzie rzeczywiście krócej czekają na przejście, ale wtedy mówimy jasno, że wydajemy 50  000 więcej na instalowanie światełek po to, żeby ludzie czekali 10 sekund na przejściu, ale nijak nie poprawia bezpieczeństwa, ale wpływa na komfort, chociaż Mortal kom precyzujemy do czego to infrastruktura służy ona może dać mu w Warszawie pierwsi, którzy przed badamy sytuację i wyjdzie nam, że poprawia bezpieczeństwo nie są już przebadanych już opuścimy oddane przed i po instalacji okazało się że, gdy będą jedynym argument związany z tak no i kilkanaście sekund pan Krzysztof wezwać nawet dzień dobry panie Krzysztofie GLO SLD i panowie Biała do obrad byli pomogła drugą jest de bicz i ma taki jest wdrożenie niech panowie dowody ile moment, gdy była ta kampania rowerowa Orlik Lublin rower i Milena Rogala pojawiła się w obliczu ogromnej roli w ich pobyt na rowerach, ale w ogrodzie jak ci ludzie dojeżdżają do Lubania, bo baba nie od bomby albo zbyt wolno jedziesz po plątaniem, lecz jeszcze panowie tak już od Nielby, bo pewnie, by budować ich wypadku mogłoby być brak dochodu brało, ale mało mają zielone światło balet w 2 pierwszych w Norwegii, o ile dochód o wojewodzie, że Robert bardzo pechowo, bo biodro pomogą jak ogonek bieg dzieci, które wychwytują na opak i drogowych tak, ale nie wiem, dlaczego Wojciech Jugo mówił Gollob wybrał byłoby jednak układ, jaki pilotował bardziej boli ich, żeby droga uwagę ludziom na rowerach nachodzili tej debaty, a nie jest brak panie Krzysztofie to musimy rozdzielić 2 rzeczy, bo mam wrażenie, że jednak troszeczkę błędnie pan podchodzi do tej sprawy przejście dla pieszych jest czymś innym niż przejazd dla rowerzystów, ale nie, ale ja mam pogląd, że jeżeli Belgom grę Bowie i dodaje jak dla rowerzystów i biedą ludzką biedę wydali raport była zbyt długi okres, ale wie pan odpowiedzi na odbycie aplikacji jest coraz ich rodzin jasna im do powrotu do ogrodu powinien odejść nikt ich nie widziałem nigdy policjanta interweniującego w tej sprawie Barbera, gdyby banki do Łodzi do dziś prowadzi go od nich VAT bowiem być drogą Rudek odrobili jednak Nobel nikt nikogo chyba mam wrażenie rywal Napoli wygra Waldek jak choćby Giba obelgą, a polityka najbardziej no ale tak, by drogi rowerowej, bo budowa drogi od 1  000 000 dawniej niż do nich, bo najważniejsza nowość, bo na rower albo od jej mała ilość magicznych roweru i nogi masz albo inne kategorie gorliwie, bo na odbywanie bomba wagi zwraca się w Gnieźnie Olek Band Ol, a nie powrócił, by jak nietypowego dla zdrowia jego ludzie bardzo odległego o Bogu, ale nie wiadomo, bo pojawia się rok 2 BM o godzinie 2 trzeba na ile po co, do którego policja nie może szumu moim zdaniem policja nie ma na tyle środków sił, żeby intymna narracja w drodze działać na wszystkie problemy, a teraz został mu się, jakie są główne problemy w Polsce czy to są rowerzyści, którzy przyjeżdżają po pasach tutejsza zaniżyć statystyki wypadków tak jak czasem często słyszy od kierowców, że piesi to w Polsce święte krowy na czas Zobacz sobie statystyki, jaki odsetek wypadków z udziałem papieża czy rowerzystów powodują rowerzyści, jaki kierowcy albo wybrać tak tak tak tak bardzo drogie, bo obie panowie w biegach, ale jednak, że wiele takich wypadków niż notowanego oddzielnie via Box wiedzieli to mobilizuje el moim zdaniem billboardów panowie mogliby bolid nie ma do tego, by Biała biało wieży, by ich siła Gibały bombardować biedy, gdyby było bardzo go boli bardziej chyba drogowych policji, która odbuduje kierowała Rubena byłby upadek długi wobec biegłych wbiegł w obiegu materii panie Krzysztofie, bo coś nam Andżelika przepraszam, bo ktoś nam ocenić to tak teraz lepiej mam studio Paged, jakie niby OTG policja daje jest dla DG 1 pas jezdni i radiologa Black jak farbowanie nie ma obok Boliwii drogowej na drogach jest raz drugi bieg policz się obok boimy, ale dokładnie rok, bo w inny i inna sprawa inna sprawa nie bo, chociaż to też wpływa oczywiście non na to zasoby policyjne, gdzie powinny działać tak działają nie robimy, a mocny ruch ruch drogowy jest zbyt niebezpieczne w Warszawie pamiętam artykuł tak bardzo w Bagdadzie w policję nowy świat aleje Jerozolimskie i Bad robot dalej od biedy baby, bo policja drogowa jest od browaru i bawili się bowiem w Warszawie jakikolwiek mniej by niebawem na dobrobyt prawnik boli, kiedy obok drogówka nie ma żadnego o tym jak do wykładni biegają by, robiąc aluzję dla Mateusza załatwić infrastrukturą niż oczekiwali, że na 2 frontach zawsze będzie stał polityk rynku to kolejny sondaż, ale biegła obok, ale wiem od pogody Delia Delia mówili nieprawdę lub nawet jedno, ale globalnie Ludwik Dorn jest wydruk pozwalała inaczej mówiła, jeżeli ludzie mają świadomość dlatego, jeżeli baby jest robotnik nagle jak długo tu gadać, bo biegnie biegnie od 2 ogniwo jest bowiem od dnia porodu od Belgii Norwegii, gdzie po dawnym obok willi na nogach biodrach w obławie w Gogolinie kontrola odpowiedź policjantem elit albo mandat inżynierem dr Barbary Bawoł, toteż pani Krzysztofa g ma doprowadzić do biegu w Pobierowie, bo 1 5 poprowadzi go Daniel pop owego rządu, bo jak obydwoje interes kręci i jego Elbląskie nagrody Gdynia, ale kultura jazdy jest 1 rzecz, a druga rzecz lub użyć bomby powiedział do Boga jak i jego Boga wolał nawet nie jest ważne, żeby rodzina była uboga Wróbel LG Home Broker i wielki, jakby nie byli do boazerii, aby nie robić nałogowo, jakby być może byłoby wygodniej kultury i sposobu jak Bob dole, dbając o ich droga niebezpieczna dodaje Ewa Wolak, ale i najbardziej fair no na nauce jazdy może instruktor ma szansę nauczyć techniki trochę przekazać ale, ale zachowania, które potem też chodzą na drodze to sam Lotos asfalt i wychowania nawet dzieci swoje własne, które obserwuję, ale ma być ponowiona gogle które, aby moim zdaniem będą nauki jazdy będą budowane obok, byleby ich rodzin jak ryba w Libii 15 30, a w wielkiej Brytanii, a sama lista marzeń, a dowalić bogowie BRE bank i mediami, bo byli bojowi badania od lat w Warszawie szczególnie, bo mogłoby jej były w bok w Braniewie Maleo Dołęga Abd el ona prawo jazdy balon był Bobo Bobo jak powiedzieliby daje ogolony wybieram, bo zdrowie, by w ogóle, by bardzo lubię Bob dole, bo jak bowiem jak Boga po drugie jednak mniejsze od skrzyżowania z wyrobami begonie oba pojazdy nawet jedno obaj zdobyli ich nowym mediom chodzi to są też takie patologie ośrodków egzaminowania kierowców znam to jest też wiemy o tym, że tak rejonu urządzono tam dużo większy odsetek zdaje z góry założenia panie Krzysztofie bardzo dziękujemy za te słuszne spostrzeżenia co do wszystkich uczestników ruchu drogowego i życzymy bezpieczeństwa na drodze pan Tomasz na profilu rady skołowany zna na Facebooku pisze, że denerwuje pana Tomasza moje odejście bez raz bez refleksyjnej obrony z rowerzystów nigdy nie staram się bezrefleksyjnie bronić rowerzystów raczej właśnie pogłębiać refleksję, dlaczego rowerzyści i tak samo, dlaczego kierujący innymi pojazdami jeśli powodują wypadki i skąd to się wszystko bierze i drogi panie Tomaszu to się wszystko bierze niezależnie od tego jak się poruszamy czym się poruszamy czy kierujemy motocyklem motorowerem samochodem czy rowerem to się wszystko bierze z tego co dzisiaj mówiliśmy z braku systemowego podejścia do bezpieczeństwa w ruchu drogowym i żaden z uczestników ruchu drogowego nie jest z takiej porze z innej planety i nie zachowuje się lepiej bądź gorzej wszyscy się zachowują bardzo podobnie wszyscy łamią przepisy wszyscy jeżdżą bardzo niebezpiecznie zwiększa lub mniejszym stopniu powodują wypadki jak wiemy ze statystyk w większym lub dźwięk mniejszym nad skutkami śmiertelności czy też wypadkowości, ale jest to wynik braku systemowego działania niezależnie od grupy Niemczyk podziela moją opinię nota zmarłemu można odnieść może takie wrażenie ciasto w tych dyskusjach jest chodził Natan pieszych rowerzystów to to, że to jest traktowane trochę inaczej kierowcy znane bardzo trudno, żeby pieszy zabił kierowca był innego bliższego trudniej też tak, żeby tak zrobił rowerzysta, chociaż w przypadku rowerzystów n p . jeśli już chodzi o liczbę pieszych tu zostają ranni i wygrali z powodów dla rowerzystów to już coś nas rozjadą albo, bo to jest rocznie to jest co tak niewiele to podobna liczba do tych rannych tu zostają ranni przez wypadki chodzą przez samochody dostawcze do 3 Puton taki to samo powiedzieć, że rowerzyści wg statystyk swą drugą grupą wśród prowadzących pojazdy najczęściej powodujących wypadki i o tym, przy okazji warto spojrzeć na to jak to wygląda z perspektywy śmierci i desery tych skutków, jakie są jak najbardziej rannych powodują jest to też duży problem bardzo dziękuję ci za rozmowę Łukasz Zboralski redaktor naczelny portalu wart 2 4 państw również za aktywny udział kilka maili nie zdążyłem przeczytać kilku głosów z Facebooka też nie zdążyłem przeczytać niestety czasu zabrakło za kilka minut informacje Radia TOK FM koniem ślisko Krzysztof Woźniak do suszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SKOŁOWANI

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. W aplikacji mobilnej i na stronie. Z pakietem "Aplikacja i WWW" podcasty TOK FM zawsze pod ręką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA