REKLAMA

Jakie były losy Jeepa po II Wojnie Światowej?

Zmotoryzowani
Data emisji:
2018-07-21 12:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
13:33 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dzień dobry Krzysztofa Woźniaka audycja zmotoryzowani studiu Tomasz Dębicki narodowe muzeum techniki dzień dobry panie Tomaszu tych państwo i tak jak mówiliśmy nie możemy coś jeszcze rozstać się z tą spuścizną po drugiej wojnie światowej z poprzednim odcinku mówiliśmy o tym, że niewiele Niemcy zyskali na tym, bo kraj został podzielony, ale musimy powiedzieć o innych krajach oczywiście w tym też Polski, ale może nie w tym odcinku Francja wielka Brytania są one Rozwiń » zyskały technologicznie z tej spuścizny drugiej wojny światowej pewnie niewiara w teatr ma wrażenie, że i Francja wielka Brytania korzystały bardziej z technologii amerykańskich, dlatego że w stosunku do niemieckiej ozdabia wielki plus była bardziej pragmatyczna tak wszystko w Ameryce jest pragmatyczny i musi być powiązane z ekonomią tak tak tak też było w przypadku tutaj mamy 2 daje dobre ciekawe przykłady, bo obok land rovera pierwszego, który był pierwszy model land rovera budowlą w Brytania tam był kopią, lecz bawili zawarli umowę z francuskiej Chodźki z tych, które były produkowane na wzór jeepa Willisa itd i ale one jak i sił duże zostało tam wprowadzono na ten rynek już cywilne to się cieszyło popularnością na początku te 2 produkty czy one jednak też były trochę z myślą może o wojsku na początku robione w przypadku land rovera szybko, bo przecież i konstruktorzy do takiego własnego stylu, które znamy dzisiaj czy Lwów ktoś kwadratowy i jest uzasadnienie jej własny styl Chodźki wyprostował trochę więcej głównie dla armii na rynek cywilny trafiało, ale po wojnie stało się to taki pojazd bardziej może dla rolników czy ludzi, którzy podsuwali go w traktorów taka woda koło drużynie tego nie traktował tak jak dziś lub pojazd rekreacyjny, bo autobus spartańskie włos i jakby nie było jeszcze tego całego trendu jazdy po terenie, więc tutaj bardziej myślały, że był to produkcja dla armii, a rynek cywilny bardziej korzystał z tego, jaką z demobilu już później po zakończeniu służby, a tak się zastanawiam te 2 bardzo duże firmy jeszcze przed drugą wojną światową związane z motoryzacją chodzi mi Moreno i Peugeot to co one zyskały na drugiej wojnie światowej, bo chyba 1 z nich to sporo straciła już została znacjonalizowana toaleta to była kwestia chorego, który współpracował z WIG zrealizował on został aresztowany do dialogu trafił dla złożoną w czasie drugiej wojny pracowały dla Niemców Francuzów wiemy jak jak przebiegała woli na ulicy byli narodem dość służalczość powoli Rosjanie Amerykanie w dużym stopniu starali się zmobilizować to tłumaczy Wojda widziała i każdy wiedział, że każda czy technologia czy nawet czy jakakolwiek rzecz będzie korzyścią dla nich i oni mówili się z krążą legendy o tym jak grabili Rosja i opowieści o tym, że każdy wracał z grabiami, żeby zagrabili wszystko co jest, zanim Ola Amerykanie robi dokładnie to samo były całe oddziały ze statkami towarowymi, które po prostu gra biły wszystko z Niemiec wywodziły co ciekawe niemal w stanach Zjednoczonych znalazło się dużo polskiej broni, dlatego że zostało zagrabione w 30 09 . roku z racji tego, że nie była zbyt typował szła do magazynów, a czterdziestym piątym roku Amerykanie, opóźniając magazyn niemieckie pakowali je dostatek i wywozili do Niemiec, jeżeli spojrzymy na rynek brodzik kolekcjonerskiej okazuje się, że najwięcej lisów czy polskich autorów jest właśnie w stanach Zjednoczonych to chociażby to, że w stanach Zjednoczonych jest największa na świecie kolekcja polskich lisów, dlatego że dotąd było bardzo dużo i do dziś 1 tam zostaje z to wielka Brytania inflacja jeszcze ostatnie pytanie czy one z tych wszystkich krajów z powojennych tak to nazwijmy, czyli tych największych graczy online nie bały się nad nimi najmniej wisiało to piękno trzeciej wojny światowej trochę mniej myślało o tym, że to możesz jednak rozegrać on wiedział, że w trzeciej wojnie światowej nie będzie, dlatego że one różne kawały karty i stany Zjednoczone i wielka Brytania w i to od nich zależało czy polscy żołnierze dostaną pojazdy i broń, żeby ich zresztą mamy kilka przykładów błędów Bumaru i wśród żołnierzy drugiego korpusu we włoszech, którzy chcieli do polskiej czy buntu w pierwszej dywizji gen. Maczka zaraz po dojściu do do Niemiec zobaczył zostało odwołane dla dowódcy pierwszego korpusu do Wielkiej Brytanii, dlatego że jego były zamysł, żeby jednak przejść w oni wiedzieli, że to od nich zależy czy ta wojna będzie i że tej wojny nie będzie nie mieli w tym żadnego interesu dla samych Polaków i chciało im się narażać i może przez to trochę regulowali właśnie ten rynek technologii już być coraz bardziej nas wschód oczywiście czy też wpływało to i na nas na Polaków to pewnie też, aczkolwiek i Helmutem mamy 3 kraje stany Zjednoczone Francja i wielka Brytania musimy pamiętać, że i Francja wielka Brytania były zniszczone 2 stany Zjednoczone jest tak Zjednoczone produkowały tylko miał z tego korzyści Francja i wielka Brytania zaczęła odbudowywać to było ogromne straty i ludziach i w majątku i całej strukturze mieszkaniowej to było trzeba było szybko odbudować zajmował się głównie tym, żeby to odbudować i myślisz o o rozwoju armii dobrze to przechodzimy do tego największego gracza, który przez wielu uważany, że najwięcej zyskał na na tym, że druga wojna światowa była, czyli właśnie stany Zjednoczone co się dzieje z jeepem po zakończeniu drugiej wojny światowej nos jeepami zostało ich w Europie w odpowiedzi kilka setek i wiadomo za bardzo było w ostatnim zrobiliśmy wyrzucić to trzeba byłoby to jakoś też jest gdzieś wyrzucić poczuć u starosty wielki problem, zanim ktoś wpadł na pomysł, że zrobią pomoc gospodarczą, która będzie się zwała i mundurach, czyli po prostu rozdawali te pojazdy za darmo martwić się tym tak go dla was było to obligacje zaopatrzyliśmy dostaliśmy od około 2 5  000 samochodów z czego większość stanowiły ciężarówki i stanie, jaki my byliśmy logo było to bardzo duży zastrzyk i wydawało nam się nie boi się zrozumieć jak można takie samochody za darmo rozdawać Amerykanie byli szczęśliwi, że rozwiązali problem, bo już mieli coś lepszego nie oni mieli te pojazdy wyprodukowane na czas wojny i nie mieli za bardzo pomysłu co z nimi zrobić w Ameryce każdy pisał samochód miał transport tego z powrotem był kosztowny w Europie nikt tego nie chciał dochód zachować na szkolenia z armii n p . no dobrze zachowali 50  000, a start zrobić z roweru kolejnymi mówimy stado dzików produkowali kilkaset tysięcy, a do tego się żarówki to i są potworne ilości pojazdów to dziś musiało stać to 3, zajmując teren, więc gotową duży problem ciężko nam to zrozumieć, ale trzeba było to szybko ugaszono i naprawdę za darmo rozdawali nie brali nic w zamian nie rozda była sprzedaż, owszem, była realizowana, ale u, która rozdawała pojazdy za darmo z URE zostaliśmy 2 5  000 przy okazji dział sprzedaży rząd Polski nowy rząd Polski kupił też trochę sprzętu z demobilu to to już w Polsce jednak trochę wie o tym, stany Zjednoczone 7 zlotym co się nam jacht wypływał więc, gdyby kupił ale, ale u g autora była to czystym rozdawnictwie ich coś jest tak ta myśl techniczną logiczna co pozostaje w stanach Zjednoczonych, a raczej to jest w pierwszej kolejności rozwijane to co pojawiło się w czasie drugiej wojny światowej, bo właśnie wydaje mi się, że w stanach Zjednoczonych najszybciej doszło z tego z tego z tej wojskowości z tej armii myśli technologicznej do cywilnego już zastosowania uzbrojenie i Wernera von Braun, czyli broń rakietowa Amerykanie mieli bardzo rozwinięty własny rynek własną technologię i nie, ale niemiecka technologia nie za bardzo przystawała, by ich standardów to ich było wiele różnić chociażby systemy biometryczne od niej posługiwać się salami Niemcy byli wtedy zaczął posługiwać się wymiarami w tych debatach i cała masa różnych rzeczy, ale uzbrojenie analizowali i to było tym co najbardziej skorzystali, bo jak wiemy, że Ameryka żyła z przemysłu zbrojeniowego, bo zawsze szukała jakiejś wojny, do której można zarobić zaraz się pojawiła Wojda z kolei niedługo później wojna Wietnamie przy okazji uczestnictwo w mniej oficjalne w paru innych konfliktach wojna była tym co dawało medycy pieniądze, więc to byłoby to było właśnie ten billboard, którego ciągle wydaje więcej i nie były potrzebne motocykle ani samochodu polisę wymyślali swoje im potrzebne było zobaczyć co Niemcy wyszli w temacie Grochal trochę dziwnie brzmi, ale Amerykanie z tego co pan mówi to nauczyć się na drugiej wojnie światowej biznesu w automatach do niewoli zresztą widzimy to w każdym filmie amerykańskim na wszystko patrzą przez pryzmat pieniędzy widać jak kupił narzeczonej kwiatek to był już dali za niego 5 USD, więc powinna być zadowolona Golis trochę chorzy chyba da pieniądze, ale to jest kwestia kultury i badali się zastanawiamy, a kwestie łączności, które już później zostały rozwiane to właśnie z cywilów to one też się pojawia przecież podczas drugiej wojny światowej Amerykanie też spory wkład co mieli do zalania wszystko co było związane z techniką wojskową było przez Amerykanów przejmowanej i analizowane i i to była ta ich koszt ich interesowało to co można przekuć na rynek cywilny czy dach w środku Rosja każdy motocykl czy każdy samochód i interesowała technika wojskowa Rosja też to interesowało no ale to był wyścig właściwie o przyjmowanie tego co co więcej jest to czy Amerykanie już na swoim rynku sprzedawali trochę tych pojazdów są wojskowe chodzi tu głównie właśnie od jeepa i o ciężarówki do użytku cywilnego, czyli n p. Niewiem gdzieś tam na pola uprawne nawieźć tam żadne z nas zostały w Stanach Zjednoczonych tak powoli dawać, a Willisa powstał z prawdziwego, które zostało znacznie więcej od ulicy Lili jak jeep i rozwijali to trochę, aczkolwiek GROM i sprzętu została jednak w Europie i tu tu był to największa ilość chemii i jeepów i i ciężarówek, które zostały wyprodukowane i Stanach Zjednoczonych w Kanadzie, a co się działo z 3 nami po drugiej wojnie światowej co się działo częściowo były używane przez armię głównie szkolenie takie szkolenie dziś wróciłem 2 tygodnie temu w Normandii jeździliśmy przed każdym francuskim muzeum stoi się Roman śmiech jest synem nawet, że jest ona jest także kraje jest farma to naprawdę jest muzeum zrobi tego 50  00 0 sztuk zostało to powoli wiadomo, że armie czy francuska czy angielska były potrzebowały pojazdów, a ich czołgi jeździły nadal były nowoczesne je wykorzystywali, a później jego autorzy 3 złomowane w kulcie to co jest złomowane roboczo mówiąc doczekało się w kolekcji czy przed muzeami, a jest jakiś czy też był jakiś taki bezpośredni następca Shermana o z techniką pancerną amerykańską było dość ciekawie, dlatego że oni zaczęli ją realizować w czasie wojny, lecz głównie chodzi mi o czołgi ciężkie, ale tak dobrą sprawę oda pojawiła się dopiero w latach 4 5 3 4 4 6 i po zakończeniu więc, bo to też była pewna spuścizna drugiej wojny, ale to wpuścił go nie było podglądanie tego tylko prawdę tempo pracy pracowali dość szybko może nie tak szybko jak Rosja jednak szybko jak trzeba było co może wojna się skończyła za wcześnie na urazy bądź razie ten ich wybuch nowych konstrukcji, zwłaszcza w przypadku czołgów ciężkich pojawił się pod koniec drugiej wojny światowej już o zakończeniu 4 5 4 4, a za państwo jeszcze 1 odcinek przed nami o tym co zostało nam Polakom co wykorzystaliśmy po drugiej wojnie światowej, ale to w przyszłym właśnie odcinku na dziś kończymy Tomasz Czerwiński narodowe muzeum techniki bardzo dziękuję panie Tomaszu dziękuję bardzo do widzenia i do usłyszenia za tydzień Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ZMOTORYZOWANI

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu, wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA