REKLAMA

Personel ma dość, strajki w Ryanair: czy ten model biznesowy się kończy?

Światopodgląd
Data emisji:
2018-07-26 16:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
15:31 min.
Udostępnij:

Gościem Agnieszki Lichnerowicz jest Jacek Krawczyk, unijny ekspert lotniczy, szef grupy pracodawców Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
świat lub podgląd itp Agnieszka Lichnerowicz od co najmniej wczoraj słyszycie państwo o odwołanych lotach w całej Europie w to jest 600 60 0 lotów jak bym takie informacje podaje przewoźnik, a to, dlatego że dziś drugi dzień strajku personelu kabinowego irlandzkich tanich LO im linii lotniczych oraz Jameer no ale oczywiście mam inne i tu warto podkreślić, że inne przewoźnika zapowiada jednak, że będziemy rozmawiać o tym co klienci w związku z tym, że loty są Rozwiń » odwołane, ale przyjrzymy się też temu modelowi biznesowemu rei nera i tym, by tu pytaniom czy po 10 0 latom strajkujących dlatego też połączyliśmy się z Jackiem Krawczykiem w unijnym ekspertem lotniczym szefem grupy pracodawców Europejskiego komitetu ekonomiczno-społecznego połączyć świeże telefonicznie dzień dobry dzień dobry ani dobry państwu może, gdybyśmy na początek Rumunia mogą opowiedzieć opony skomentować inne postulaty czy żądania strajkujących biorących udział w strajku domagają się, że by nas do tego, by w Europie ich umowy opierał się o prawo obowiązujące w danym kraju ani oprawą irlandzkie w dużej mierze to jednak nie jest pierwszy protest czy pierwszy strajk, który mnie dotykać, na które decydują się pracownicy tej linii, którą jako klienci znajdą się i Thomas zachwyca jako linie na niższą dzięki raju narodowi miłym latanie morze możliwości latania korzysta znacznie więcej ludzi niż to miało wcześniej w Ryanairze wywołał niejako rewolucje no ale ta rewolucja wiązała się z tym, że ma gdzieś te koszty musieli ciąć i cięli je tam, gdzie my jako klienci widzimy no ale też w jednak Strzelina pracownika chemia pytanie czy pana zdaniem biorąc pod uwagę to, że właśnie mnie coraz częściej protestują pracownicy i że ten model się biznesowe zaczyna kończyć bardzo dobrze postawiła pani problem, dlatego że w gruncie rzeczy mamy do czynienia z takim jakby trochę Petr Nemec paradygmatem z 1 strony ludzie są zadowoleni, że mogą latać stosunkowo tanio i kwietnia Pioneer rozpoczął taką wielką, ale demokratyzacji lotnictwa cywilnego w Europie po dotarliśmy właściwie do ogromnych chłopak Motoru, który wcześniej w ogóle nie latali filmowym, że w tej chwili Rajon przewozi rocznie ponad 1 30  000 00 0 pasażerów tylko daje energię mówi o innych Nałkowska regulowanych dotąd olbrzymich obszarów ilości pasażerów i to generalnie tych, którzy w przeciwnym wypadku raczej by nie latali z drugiej strony mało dyskutowaliśmy o tym dlaczego to jest możliwe prawda ponieważ, jeżeli ktoś sobie wyobraża, że można polecić Warszawy i do Gdańska po ich powrotem za n p. 18 EUR, ale mam takie przypadki dla Brukseli w prawie, że za tyle można no właśnie wieńce ekonomicznie otrzymujących to absolutnie wykluczone w związku z tym, jakby wiatr to pytanie było ich dłoniach nie chciał go zbadać, dlaczego jest to możliwe i dlaczego ja emeryt sobie z tym poradzimy jak chciał powiedzieć tyle nowych bardzo rentowną linią lotniczą, bo od 20 11 roku, gdzie jego zysk netto było około 40  000  000 EUR już w roku ubiegłym było o miliard 300  000 000 EUR to najbardziej rentowna linia lotnicza w Europie jedno, a banki na świecie wtedy folia, którą pewien sposób okazało się niezwykle skuteczna, operując pasażerowi bardzo atrakcyjny produkt, który niezwykle atrakcyjnej hitów takich powtórzeń i pytał siebie kurczę, dlaczego on narzekał, że szanse na to, że ciasno i już nie ma posiłków na wyraźną różnicę tych pomysłów, że nie było tam zostać pierwszym obawom, że mogę kupić Niewiem kanapka nawet drogą ślepą bolid, bo do Warszawy n p. 30 EUR to i tak ciągle jest bardzo dobry interes polega na tym, że w kategoriach ekonomicznych ktoś musiał ustąpić miejsca i moim zdaniem takie główne źródło tego słuchać słowa Jana, który najpier w pomoc publiczną traktują to firma doświadczała przed bardzo wiele lat i których nigdy nie chciała budować sprawozdania opinię publiczną obrażając w innym celu jest to pomoc po pomoc publiczną tu n p. Północnego różnego rodzaju umowy, jaki firma pobierała lotniskami regionami, do których latała, gdzie do rozpoczęcia latania w ramach tych umów marketingowych promocyjnych rozmaite upusty, o którą wała loty no i jej brak takich jak wiele lotnisk w Europie ich po regiony musiały przyciągnąć przewoźnika, a do tego, żeby zaczął latać miejsca, w których nie było w ogóle ruchu lotniczego był bardzo niewielki i w ten sposób ONR był beneficjentem przed bardzo wiele wiele lat w całej Unii Europejskiej podkreślam to różnego rodzaju upustów dla MPO opłata n p. na promowanie na kadłubie samolotu jakiegoś regionu ziemia w pamięć o nim abonament ważny mechanizm Polsce jak z dumą wiele miast opowiadał, że się udało przyciągnąć otworzyć połączenie co oczywiście znów oczywiście było korzystne dla mieszkańców tego regionu, że nie muszą jechać aż tutaj do Warszawy czy do Gdańska Wrocławia to prawda tylko do mnie mówił o tym kto pomógłby była dobra trwa tylko tu była transparentna, a niedługo po buncie w tle z drugiej strony mamy inne linie lotnicze, które muszą w prawo wydawać w pomocy publicznej i był też ocieramy się tylko kwestia uczciwej konkurencji auto powinno inną rozmowę o tym drugim wielkim romantycznym wizjonerem, bo to jest ważne, gdyż podpis to co pan powiedział też pomocy publicznej to znaczy, że te astronomiczne zyski, bo to chyba tak mogę je określić czy dróg, które ma rejonem one też pochodzą z tego źródła z pomocy publicznej, który na pewno nie byłoby uczciwe, żeby powiedzieć, że to był błąd lub na pozór niezwykle efektywną firmą lotniczą, która jest moim zdaniem nie chodzi o koszty mogłem powiedziałbym na tych wytrwali na drugą, ale niewątpliwie kwestia pomocy publicznej wielokrotnie była dyskutowana również był w Brukseli w odniesieniu do tego przewoźnika do innych równie sprytnych przewoźników niskokosztowych także tych aktywnych w Polsce natomiast o tym, bo pani głównego, jakby pytania o to dlaczego tak tanio latamy niewątpliwie również miała ona kurortu po perfumy lub udajemy, że od wielu wielu lat wyglądała bardzo rozmaite emocje tutaj, kiedy o tym rozmawiamy również w krajach członkowskich, bo była to oczywiście polityka, bo powiedzmy sobie po nich zwykle nieustępliwa od tak powiem to znaczy zamiast etatu nie, używając tutaj tych polskich formuł prawnych samo zatrudnienia zatrudnienia przez agencje czy dom tutaj za gazetą wyborczą, że na wkład w Niemczech co trzeci z 3 8 0 bilionów pilotów Pioneera jest na samo zatrudnieniu na lata oczywiście oznacza, że już nie płacą mała, by pracownicy ich pracodawca składek różnego rodzaju to zależnie od kraju my też dlatego rozumiem Tajlandia taka korzystna i ja myślę sobie, że odpowie też przykład mogę tak powiedzieć perspektywy bycia obywatelem Polski przede wszystkim, że niektóre kraje członkowskie budują przewagi konkurencyjne podmioty, które u nich w tym przypadku obawy Obamy na ogromną siłę regulacyjnych prawda bo gdyby tak nie było powód do wszystkich kobiet, które próbują odpierać naprawi Irlandki po prostu nie miałby mieć w powodzi dwojako jako osoba, która zajmuje się lotnictwem od wielu lat również w kraju jestem głęboko przeciwne temu, żeby konkurować pomiędzy sobą w szczególności w Europie, ale w ogóle na całym świecie że, obniżając parametry ochrony stosunku pracy gwarantowały gruntownie niewłaściwą, ale w szczególności w lotnictwie, które jest branżą, która wymaga jednak pewnego nie tylko wypoczynku i komfortu, bo to jest zabezpieczono też innymi przepisami w lotnictwie, o których możemy powiedzieć i to bezwzględnie obowiązujących, ale również pełnego zaufania pewnej przewidywalności mojego stosunku pracy n p. albo poszczególnych wpłat jak pani powiedziała słusznie, bo tylko choroby moja kondycja finansowa jest w tym zupełnie niezwiązana mogę zupełnie swobodnie po prostu pójdą one lekarki z kościoła proszę potwierdzić konsekwencje są takie obserwujemy to w Polsce w naszym tutaj Narodowym przewoźniku Leon może ten model był to czy by konkurować z rejonem inne linie zaczęły przejmować tym bardzo od kilku lat trwa spór między związkami w locie w ostatnich tygodniach została zwolniona szefowa związku zawodowego próbowali zorganizować strajk im się to nie udało, ale informacja z bez ostatnich chwil podaje związek właśnie zawodowy pilotów, że decyzją sądu z, która strajk pracowników PLL lot może się legalnie odbyć, czyli po ich będzie rozmowa o tym czy ten strajk zorganizować, a problemy czy postulaty są podobne chodzi o reformę zatrudnienia i tym, że jak mówił tutaj na antenie Grzegorz Sroczyński na pokładzie samolotu lata kilkadziesiąt firm po prostu, bo to co ludzie, którzy są samozatrudnieni zużyto rajem Air wprowadził ten wspaniały model turbo czy na pewno w wilgotnym biologów połowę, czyli kosztowe wprowadziły ten element Bordeaux i konkurent jeśli chodzi o koszty prac ich tak rzeczywiście one jakby Durak wpuścić trochę lichego kurnika prawda no, który dotyczy bardzo szybko o zagrożenie i reakcje były bardzo różne, ale bezwzględnie to właśnie Lilo okopowe zaczęły konkurować z tym elementem socjalnym SI wydaje mi się, że jednak tutaj jest pewien problem i trudno odmówić racji i kolegom związkowcom, że decydują się na takie dość desperackie akcje jak strajk, który w efekcie dotyczy przede wszystkim jednak pasażerów no bo ja jednak mimo wszystko nie jestem w stanie się pochylić i dotąd płakać nad firmą, która wygenerowała miliard 300  000 00 0 zysku wydaje mi się, że taki obowiązuje jak mawiają Noble zdobyli jednak trzeba się tym ich dzielić, więc ja mam wrażenie, że ktoś tutaj się głęboko pogubił bowiem głównie uwodziciela i w rządzie Jana oraz jak również o tym, że Berlin o tym, otwarcie rozmawiać tak mimo wszystko tego typu praktyki, a w szczególności w tak wrażliwym sektorze, który związany z bezpieczeństwem nie, żeby ono było zagrożone, bo moim zdaniem nie jest miast, ale nie możemy na kilka mamy mecz na narty kijki, bo to jest nierozsądne i niewłaściwe znajdą się rozumem, bo to już przeszło od dekad możemy mówić o kilku dekadach nawarstwiało i w ostatnim czasie to jest słyszymy o tym, że więcej, a też chciał powiedzieć, że już wiemy jak szefostwo rejonu nabędzie, by pacyfikować walczyć ze strajkującymi numerem w opolskim każe się przenieść w myśl pobierze Oliver Allen jest osobą dość zabawną i powiedziałbym, że trend to jego wypowiedzi są tyle nieprawdziwe to raczej zabawne, żeby nie pogodzi się uśmiechnęła to również kontrakty w kategoriach powiedziałbym nie sposób i można handlować pracowników w 1 kraju się karygodnie środek tylko, dlatego że walczą o swoje prawa pracownicze mogły się nimi nie zgadzać w każdym kraju są procedury dotyczące negocjacji mediacji są prawa określający formę strajku Petera jestem pracodawcą w Brukseli w związku z tym ich koledzy młodsi pamiętają jak byłem szefem rady nadzorczej był dość twardym negocjatorem, a albo nie znaczy, że nie można nie wolno na to pozwolić po Ryanairze i dopiero po tylu latach funkcjonowania na naprawdę strasznie radykalnych i mocnych parametrach użytkowych, by dopuścił się do tworzenia związków zawodowych tylko w Europie rzecz, której my nie afirmuje my nie zgadzamy się nie Europa już miejsce, gdzie ludzie pracują zgodnie z ani wyciska jak Peter to pozwolę sobie za Odrę mimo rozwodu skoro w dzisiejszej Gazecie wyborczej ona cytuję 1 z wypowiedzi Majka Oliwia go, który umiał powiedzieć tak studentom wbija się do głowy, że pracownicy to najważniejsze aktywo dług już nie będę kończyć słowa pracownicy to największy koszt leniwych durniów należałoby wywalić jak najlepiej motywować pracowników strachem chodzi mi o to, że to jest coś myślę, że głębszego filozoficznego bardziej, że UE pana prezesa i seriali sierotą po pierwsze, wierzę, że odpowiedź po drugie, dlatego, mówi że jego wypowiedzi Homer g pomiędzy śmiesznością po prostu absurdem, a w tej konkretnej sytuacji do obrotu tylko o tym, że ten pan kompletnie równie wygodnie pod Wilnem ja miałem przyjemność zaszczyt pracować w wodzie koło jako członek rady nadzorczej lub 4 lata to był dla mnie ogromny zaszczyt i wyzwanie, bo tylko byli także te konflikty między pilotami i personelem pokładowym wzięły się niczego butelki wódki wszelkie reguły do grupy bardzo uprzywilejowany też układ chłonny nie ma co druga, ale do dziś nie są tak, ale strącił piłkę konfliktu Leszek Głódź był trochę poluzować to też dlatego tu mówić, że to nie jest tak jednostronny, ale po tym, dzisiaj mówimy oczywiście kompletną przepadł jak traktowano drugą stronę, ale mocnych słowach opierały się zaufać, jeżeli pani zobaczy kciuk podniesiony mechanika na lotnisku to znaczy może zlecić może mi ufać wszystko po tej chwili po linii lotniczej mówi takie bzdury aroganckie kompletnie nonsensowny w każdej branży, ale szczególnie w takiej byli elitą firmy, która pali tym lepiej to go za Zamkowa będą zacytuję zwrócę uwagę na no tak groźbą, o których mówiliśmy w lesie poraniony, że właśnie tych słów, żeby tutaj do Polski przenosili i szykowany na trasy widać, jaka będzie taktyka Rainera w walce ze związkowcami, kto strajkuje ten tani przewoźnik na razie miejsc pracy wszystkich zatrudnionych w tej bazie tam, gdzie związków nie ma lub są bardzo słaby jak w Polsce mają BU RR będzie się chętnie rozwijał to na koniec bardzo krótko zapytam pana czy ten model się kończy biznesowy model Look to musi skończyć remontu pasażerowie będą się domagali takiego modelu, ale można mnożyć pracowników tak dużym być może musimy się zgodzić na inny model finansowania lotnictwa w Europie i musimy o tym, otwarcie porozmawiać, ale nie możemy robić tego kosztem personelu pokładowego i Pernal kokpit nowego to jest nieakceptowalne w bardzo dziękuje Jacek Krawczyk unijny ekspert lotniczy szef grupy pracodawców Europejskiego komitetu ekonomiczno-społecznego państwa gościem jeszcze mniej należy współczuć, czyli wszystkim tym, których termin ten protest ten strajk dotknął możecie państwo doczytać się w Bordeaux do czego macie prawa do jakich tutaj zadość uczynienie to wszystko jest opisane, więc jak najbardziej wydają się nie należy z tego korzystać, ale to już dziś tyle co ze Szczepanem Mirkiem dla państwa przygotowaliśmy program realizował Adam Szulc informacja po nich już pewnie jeszcze więcej sportu, a świerk lub pod blond billboardem Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ŚWIATOPODGLĄD

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA