REKLAMA

Posłanka zapytała o nagrody i odejścia z SOP. MSWiA sprytnie uniknęło pełnej odpowiedzi

Analizy
Data emisji:
2018-07-26 17:20
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
30:04 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
audycja analiza Agata Kowalska przy mikrofonie dzień dobry państwu proszę państwa za chwileczkę zajmiemy się rzeczywiście tematem, którym słyszeli państwo już informacja Radia TOK FM, czyli decyzji od decyzji sądu dotyczącej wypadku kolumny przewożącej premier Beaty Szydło i jej randze oskarżeń, które padły wobec polskiego obywatela za spowodowanie ponoć tego wypadku o tym, będzie można dzisiaj w analizach, ale chciałam też przy okazji, zaczynając program Rozwiń » zaprosić państwa do pozostania z nami również po godzinie osiemnastej do tego, że porozmawiamy na temat warunków pracy w Amazonie w Polsce, dlaczego akurat o tej firmie i dlaczego Adriana Rozwadowska napisała, że jej zdaniem warunki pracy w Amazonie i sposób w jaki zostanie rozwiązana sytuacja, gdy problemy tam tamtejszych pracowników ZUK kluczowe dla rynku pracy w Polsce o tym wszystkim po osiemnastej zachęcam też państwa do pisania o warunkach pracy w państwo przedsiębiorstwach jako szefów jako pracownik głów jak to jest, a może słuchają nas osoby pracujące w Amazonie lub byli pracownicy ponoszą rotacja jest tak olbrzymia, że byłych pracowników Amazona zaczyna być więcej niż obecnych pracowników Amazona analizy małpa to klub KSM będziemy temu wszystkiemu przyglądać się po godzinie osiemnastej, a teraz witamy w naszym studiu pana płk. Roberto di CK byłego wiceszefa biura byłego już Biura Ochrony Rządu zignorowanie pułkownik dzień dobry w tonie w Górniku chciałbym, żebyśmy przyjrzeli się 2 sprawom jedno do ta zapowiadana, czyli wypadek kolumny przewożącej premier Beaty Szydło ale zanim o tym co pomyślałam, że zaraz czujemy pewien obraz formacji MLP Group, z którą się kształci się boi, czyli służby ochrony państwa chciałbym zaproponować panu, żeby tłem do tego czy wełną wpływ fundamentem chodzi, o ile to będzie trwały fundament było to co twierdzi na temat sytuacji w sob Ministerstwo Spraw Wewnętrznych administracji odpowiedziało bowiem ministerstwo na interpelację Izabeli Leszczyny posłanki Platformy Obywatelskiej, która zadała 2 pytania i ilu funkcjonariuszy sob odeszło ze służby od czasu powstania tej formacji w i jakie nagrody wypłacano w ciągu tego okresu ja muszę przyznać panie pułkowniku, że nie rozumiem tych odpowiedzi mam nadzieję, że w Panamie wyjaśnia, a zarazem zrozumiemy co się dzieje w tej formacji Otóż jeśli chodzi o odejścia to od powstania Ks służby ochrony państwa odeszło wg MSW jak i 8 funkcjonariuszy, a jeśli chodzi o nagrody wypłacono je w 2 w tym okresie w sumie w obu były one na suma 2 tysięcy złotych czy to są 4 czy to są możliwe prawdziwe odpowiedzi w ja nie mam danych z tej służby, ponieważ już jestem kilka lat poza, więc nie dysponuje żadnymi takimi danymi którymi mógłbym skonfrontować te informacje, które pani przed chwilą podała standardową za czasów, kiedy ja byłem w służbie średnio rocznie odchodziło między 80 10 0 osób to niezwykły taki normalny trend, gdzie po prostu ci, którzy dobiegali wieku emerytalnego mieli już dużo lat służby nienaturalny sposób odchodzili tak to się kształtował w ZUS biorąc pod uwagę, że służba ochrony państwa powstała w 1 lutego są do dzisiaj mamy już z miesięcy 5 tak przejść nią w związku z tym odejście 8 funkcjonariuszy biorąc pod uwagę tamte dawne trendy w wydaje się troszeczkę tak powiem w zastanawiające czy ta cyfra jest właściwa jest pan, dlaczego mnie zastanowiło, bo nie mogą oni wierzyć MSW ja, ale w styczniu Ryan czy wnętrze w lutym przeraża w lutym Wojciech Czuchnowski w Gazecie wyborczej pisał, że od stycznia do prawie końca lutego z BOR, a potem sob odeszło 20 0 funkcjonariuszy 20 0 w ciągu 2 miesięcy, ale potem nagle wg MSW ja odeszło tylko 8 przez cały długi czas ad, a wczoraj dzisiaj Rzeczpospolita napisała, że odeszło w ciągu maja i czerwca 9 0 funkcjonariuszy, więc albo jest także o ze służby odchodzi się falami najpierw 20 0 potem 8 potem 9 0 albo jest także MSW ja w jaki sposób manipuluje danymi za dok i takich moich informacji nieoficjalnych oczywiście, gdy jest środowisko byłych funkcjonariuszy kontaktuje się między sobą w różnych kwestiach ta liczba zdecydowanie inna w a dlaczego mieliby nie podawać właściwej trudno powiedzieć, ale nie potrawie są w obrazie, dlaczego tak jest antynagrody wydobyte tłumaczyła odejścia z drugą z drugiej strony jeśli w ciągu pół roku istnienia służby wypłacono tylko 2 nagrody w wysokości każda z 1000 zł Ytong dla prac 2 pracowników w związku z ich przejściem na emeryturę to może z Izby tłumaczy, dlaczego takie masowe odejścia ze służby czy też realne, żeby tylko 2 nagrody wypłacone w ciągu pół roku pani skoro pierwsza kwestia godzin już poważne jakieś wątpliwości co do rzetelności tej informacji biorąc pod uwagę, że te informacje były podane 1 obok drugiej skoro do pierwszej są jakieś wątpliwości co do ich rzetelności to niema podstaw sądzić, że ta druga jest stuprocentowo pewna na jak to było za pana czasów z nagrodami wypłacało się tylko pracownikom w związku z ich przejściem na emeryturę podjęła zatrudnienie, a za niebyły na przeludnienie w nagrodę były generalnie za dobrą służbę albo za wykonywanie zadań szczególnie trudnych warunkach n p. w strefie działań wojennych w jakiej byli funkcjonariusze wracali stamtąd i mówiąc krótko w prze trwać tam kilka miesięcy nie było łatwą warunki służby były bardzo ciężkie taki wyjazd był bardzo wymagający i fizycznie psychicznie i jej to było działanie zdecydowanie ponadstandardowe chwalono już ósmy teraz są już okazję uczestniczyć w tego typu działania w 2 natomiast nie tylko zawały za wyjazdy do strefy działań wojennych zapłonie służby tam daleko od Polski, ale również i z jest w trakcie działań, które obfitował taką kumulację działań, gdy trzeba było naprawdę w jak to się w niej stanąć na uszach dać siebie 1 50 % albo nawet 20 0, bo była tak go taka potrzeba mu w adresie ich bardzo rzadko zdarzało, że często nie zdarzało się ani często nierzadko od pewnego rodzaju takiej, gdzie było wiadomo, że jeżeli ktoś brał udział w jakiejś tam o szczególnej szczególnie trudne działania szczególnie intensywne działania chociażby n p. w jak były różnego rodzaju wizyty szczyty różnego rodzaju to oczywiście ci, którzy brali udział w takich działaniach w byli uwzględniani do nas, jeżeli oczywiście w spełnieniu warunków to wydaje się w ciągu tego półrocza istnienia służby ochrony państwa wydarzyło się wiele realnych sytuacji trudnych pytań oczywiście przez kogo powodowana była ta trudność czy nie przez samych funkcjonariuszy i tu chciałbym przejść do sprawy, o których mówimy i mówimy mówimy cały czas ciągle o tym samym wypadku z lutego 20 1 7 roku w ale gdy o tym, o przyczynach tego wypadku ze Zdun ostatecznie sąd prokuratura twierdzi, że to była wina Sebastiana KO IS on sam twierdzi, że jest niewinny, gdy ustali to są dzisiaj zeznawał, że odbędzie się rozprawa, ponieważ sam Sebastian Kani nie chce post niech nie zgodził się na wniosek prokuratury, żeby uznać go winnym, ale odstąpić od karania czy pan miałby jakiś komentarz do tej do tego dzisiejszego wydarzenia do tego co co zeznawał ostatecznie sąd właściwy co zeznawał oskarżony o to, iż jego decyzja o tym, zbóż sprawiły, że sąd postanowił dalej sprawa badać w tym sensie rozumiem tego pana, bo w bardzo krótkim czasie w przeciągu kilku godzin został mówiąc krótko o praktycznie rzecz biorąc osądzony wtedy 1,5 roku temu bardzo szybko sformowana została w stosunku do niego te zaś, że to on jest sprawcą niemalże premierze za fachowca i na pewno z niego, że w jego życiu pojawił się różnego rodzaju nowe elementy, z którymi wcześniej nie miał do czynienia na pewno było zdołowany psychicznie bo, bo pewnie tak było i poczuł się mocno skrzywdzone tym wszystkim w związku z tym i jak tutaj w pewnym sensie rozumiem tego pana, bo ma podstawy do tego, żeby uważać się z zajezdni on jest przyczyną nie koniec z powodem tego tego zdarzenia, które miał wtedy jest prokuratura a kiedy wnosiła o to, żeby ukarać nas nie ukażą się umorzyć sprawę Lynn, uznając go winnym, ale bez ukarania twierdziła, że dlatego, że wszystkie FM fakty i wszystkie dane dotyczące tego tego wypadku tego wydarzenia są jasne klarowne i jest jasna jego wina tylko z tym nie ma co dalej badać pana zdaniem rzeczywiście tam wysłać, jakkolwiek podstawę takiego twierdzenia, ale nie chcę tutaj jest rozchodzić się w niej swoje buty nie jestem ani przedstawicielem wymiaru sprawiedliwości nie dysponuje ich danymi ich ekspertyzami nie mam do tego dostępu, niemniej jednak mam swoją ocenę tej sytuacji i ocena tej sytuacji jest taka, że jeżeli w przestrzeni, w której jest określona organizacja ruchu z przepisami znakami drogowymi jadą pojazdy, które są uprawnione do tego, by być pojazdami uprzywilejowanymi w akcji to kierujący tym są pojazdami muszą kierować się kilkoma zasadami mają swoje obowiązki prawa, ale znajomi obowiązki mają prawo n p . nie przestrzegać nie stosować się do niektórych wymogów przepisów ruchu drogowego jak chociażby n p . do prędkości mogą jechać z wyższą prędkością, ale mają obowiązek ostrzec o tym, wszystkich innych użytkowników ruchu drogowego w sposób skuteczny dając im szansę na to, żeby zareagowali w sposób właściwy, jeżeli samochody jadą uprzywilejowane nie mówię tutaj tylko tym przypadku, ale o innych ja go w sposób bardzo szybki bardzo dynamiczny agresywny, gdzie w warunkach miejskich sygnał dźwiękowy i plącze się między budynkami, powodując swego rodzaju Echo wielokrotnie same jadąc autem, gdzie było słychać sygnał dźwiękowy jakiegoś auta typu karetka czy straż pożarna w napis miał wrażenie, że jedzie z lewej i rzesze zbliża się okazało, że sprawę, iż oddala wniosku z powyższym reakcji kierowców mogą być różne ktoś może być zaskoczony nie zapominajmy o tym, że na drodze są również użytkownicy ruchu drogowego nie tylko kierujący pojazdami mechanicznymi typu samochód, ale również ciężka motocykliści, którzy mając na głowie kask mocno ZU mijający odbieranie sygnałów z, a wokół pojazdu wokół motocykla w ogóle inaczej i w ogóle w innym momencie mogą usłyszeć takie sygnały n p. rowerzyści, którym bardzo często zdarza się jechać ze słuchawkami, słuchając różnego rodzaju ani tak oczywiście jest na ile tutaj to będzie miało znaczenie w badaniu tej sprawy na ile fakt, że nie jesteśmy uczeni jak zachowywać się w przypadku przejazdu pojazdów uprzywilejowanych będą tu w tej audycji rozmawialiśmy z kierowcą Renault Kangoo lasu, który opowiadał o tym, że już czasem boli, żeby kierowcy w ogóle nie reagowali na to żony jedzie, bo jak zaczynają reagować to dopiero robi się niebezpiecznie na jezdni, bo jedni zjeżdżają w prawo minister się zatrzymują trzeci zaczynają cofać, a w zasadzie to on jako kierowca ambulansu jest odpowiedzialny za to, żeby nie doszło do nawet do żadnej tragedii, więc zwykle musi po prostu zwolnić i i prawie, że kierować ruchem i pamiętam te rozmowy do tej pory i w tym kontekście oczywiście ta sprawa Sebastiana Ka i przejazdu kolumny może być przez sąd oceniana, ale znam się na ile ona od tego lutego 2 0 17 stało się po prostu sprawą polityczną, która już niema znaczenia czy on dobrze widział słyszał czy źle odlewanie i nie są tego oceniać slums, że perspektywy czy z płaszczyzny politycznej boja się takimi sprawami nie zajmuje ja mogę to ocenić tylko wyłącznie na podstawie tego, o czym wiadomo jak ta sytuacja wyglądała przedstawiona w mediach i takiej, jaka jak to jak to wygląda do praktyki postępowania jak to powinno było być zaraza realizowane w ogóle się tylko wybadać w ten sposób, aby sąd też w ten sposób ją oceniał zaraz wrócimy z rozmową przyjrzymy się jeszcze bliżej tej sprawie i 1 4 innym wypadkom z udziałem samochodów służby ochrony państwa, bo jak się okazuje do tylu doszło w ciągu istnienia tej formacji czy to normalne czy raczej jednak ponadstandardowe o tym w drugiej części rozmowy z płk. Robertem decyzję o byłym wiceszefem Biura Ochrony Rządu pozycja na Lis Agata Kowalska przy mikrofonie zamiast odrzucać czas nasz gość pan płk Robert Jacek były wiceszef nieistniejącego już Biura Ochrony Rządu rozmawiamy na temat sytuacji w sob, czyli służby ochrony państwa, która nastąpiła po zlikwidowaniu Boru i jej w czasie informacji Radia TOK FM chce pan pułkownik kierował mnie na małe śledztwo i wydaje się, że doszliśmy na jakiś prawdy pan pułkownik spytał mnie jak dokładnie brzmiało pytanie, które zadała pani poseł Leszczyna Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i administracji, kiedy chciała się dowiedzieć ilu ludzi odeszło ze służby ochrony państwa od czasu powstania tej formacji w naj okazuje się panie pułkowniku, że słowa mają znaczenie tak on zdecydowanie cały czas zawsze wszędzie pani posłanka pytała ministra ilu pracowników odeszło ze służby w służbie ochrony państwa od momentu jej istnienia do 18 maja, o którym otrzymał on być 8 i teraz mamy już podejrzenia, dlaczego to możesz tak niewielu, którym dotąd pracownik określa się tylne tym określeniem pracownika cywilnego w służbie natomiast funkcjonariusz nie jest określany za dużo mogą przejść kadrowych jako pracownik tylko jako funkcjonariusz i biorąc pod uwagę, że takie jest pytanie to taka odpowiedź padła ta odpowiedź prawdopodobnie jest właściwa no chyba pani posłanka widać jeszcze jedno pytanie ministerstwo albo przypilnować precyzji albo wyraźnie widać, że ministerstwo chce tę okazję wykorzystał skrupulatnie no ale jeśli chodzi, o ile są i inne pytania to wydaje się, że padła odpowiedź prawidłowa i drugiego zdarzeń drogowych z udziałem funkcjonariuszy doszło moment powstania tej służby pytała pani poseł w maju i otrzyma odpowiedź, że do 1 4 zdarzeń drogowych czy są kolizje kraksy wypadki drogowe wszystko razem wzięte z czego 7 spowodowanych przez kogoś innego niż funkcjonariusz sob EMP to jest standardowe zdarza się czy trochę za dużo jak na taki okres od lutego do maja, czyli ponad pół tak to ponoć tak późno pojazd, mówi że jeśli chodzi o wino walczy w ósmej w przeszłości różnie to bywało SA dawniejszych czasów mniej więcej przejeżdżały pojazdy Biura Ochrony Rządu około 2  000 000 km rocznie czasem było to troszeczkę więcej w związku z OSM siłą rzeczy do tego zawsze musiało dojść czy to była jakaś Cierpka czy gdzieś tam powiedzmy manewrując samochód miał jakąś niewielką kolizję, niemniej jednak wszystkie te zdarzenia zawsze były kwalifikowane 1 100 osób likwidacja szkody i co to była Skoda za 500 zł jak powiedzmy zarysowanie powłoki lakierniczej psy na jakiś tam powiedzmy dosyć mocne uderzenie gdzieś tam polecą z jakiś mur czy ścianę, gdzie likwidacja szkody była dniem 30  00 0 w związku z powyższym jeśli chodzi o zdarzenie kwalifikacja tego zdarzenia była taka sama ale czego to ma znaczenie, dlaczego pana zwraca uwagę zwraca uwagę na to, ponieważ z MON delikatnie jest różnica między tym, że n p. samochód na ciasnym parkingu zaczepił n p. zderzakiem latarnie i związku z powyższym pęknie zderzak za 2 000, gdzie praktycznie ze zmianą granic nic szczególnego się nie stało niż n p. gdzie dochodzi do zdarzenia, gdzie likwidacja szkody jest dosyć znaczna szkoda w samochodzie jest po bardzo poważana kilkadziesiąt tysięcy złotych trzeba pamiętać, że to są samochody dosyć drogie wniosku z tym, że tam jakakolwiek kraksa, gdzie trzeba wymienić błotnik zderzak lampy i t d . to jest kilkadziesiąt lat 2 tysięcy zloty myślę, że część z nas żywi się też takie konwent pułkownik troszczy się o gminne finanse publiczne, ale czyni nas zaniepokojony samym faktem, że najlepsi z najlepszych kierowcy BOR czy teraz przeszłam służba ochrony państwa w ogóle dopuszczają do tego, żeby do takich wypadków dochodziło i nie mówimy o czekach na parkingu w ich tylko co rusz pojawiają się zdjęcia z kolejnej kolizji, które uczestniczą samochody z pustej kolumny czy pojedyncze limuzyny osoby i to jest dziwne czy my jako my jesteśmy aż tak teraz wyczuleni czyhają fotoreporterzy na każdym kroku czy też jest jakaś jest zaś różnica być może, że tak na pewno coś w tym te są również jest być może część osób myli samochody tej służby tak jak wielokrotnie zdarzało w przeszłości, że samochody Biura Ochrony Rządu były były mylone z innymi samochodami i nawet prywatnymi, ale prawda też jest i inna to co pani powiedziała, że najlepsi z najlepszych kierowcy, a czasem przypominam tych kierowców, z którymi miałem przyjemność jeździć w czasie, kiedy byłem w służbie i rzeczywiście to byli prawdziwi fachowcy i nie miał żadnych o żadnych oba w żadnych oporów 3 3 decyzje w ogóle strachu jakiegokolwiek, kiedy nawet naprawdę z dużą prędkością z nimi jechać Amber pomiędzy innymi samochodami powiedziałem, że oni nie zrobią krzywdy ani nam ani innym użytkownikom ruchu drogowego, żeby dojść do takiego do takiego miejsca, w którym kierowca jeździ takim samochodem to w czasach dawniejszych trwało to kilka lat dla tych, którzy byli wyjątkowo zdolni kilkanaście lat standardowo zaczynało się od tego, że taki kandydat na kierowcę najpier w pełnił służbę normalnie w poz w ramach służb ochronnych i dopiero po kilku latach przechodził do prac z komórce transportu natomiast co siedzi za Ramzan trzymał proszę dać nam się tam zaczynał od pracy z tak pełna same taki początkowy dla początkujących kierowców jeździ na tzw . od dziale, czyli remont i to trwało kilka lat dopiero jak tam sobie zdawał się z tego już zdawał sobie z tym wszystkim radę nie było do niego zastrzeżeń w ogóle nic do służby jego do tego, że jest dobrym kierowcą, że zna miasto to jest podstawa znać miasto wiedzieć którymi ulicami jak się przemieszczać gdzieś znakiem natężenie ruchu jak się wyrobić w czasie nie mnie nie korzystają z sygnałów uprzywilejowania to był to było wyzwanie dopiero wtedy dopiero wtedy załamywał się na kursy doskonalenia techniki taktyki jazdy oraz to on powiedział jak przejechać szybko przez miasto nie, używając tych sygnałów po co miałby rezygnować z tego uprzywilejowania, ale czy to ma znaczenie ma los oczywiście łowcy wiadomo, że sygnały uprzywilejowania mogą być zwalczane tylko w określonych okolicznościach nie wiedzą o nich nie znaczy, że nie premier minister się do niej zależy od wymienienia absolutnie to nie jest tak, że wsiada Trzaska drzwiami od razu włączała hejnał z dnia nianie nie podniosą jeszcze się zawsze się tym pasaż pieszy przeżyje tak i to jest to jest tam jest też problem miało jakiś w rozmowie z panią z rąk jakiś czas temu na ten temat zwracam uwagę, że tutaj również jest potrzeba współpracy osoby na rzecz, której się wykonuje te zadania ze, jeżeli mówimy o tym, że wychodzimy z z budynku Hel, przemieszczając się do kolejnego miejsca o siedemnastej, bo ciast drogi jest polską 20 minut, jeżeli ktoś wyjedzie 1 0 minut później to 10 minut nie da się o połowę skrócić tego czasu jadąc z w sposób normalny w normalnym ruchu tak no no i wtedy trzeba używać bez granic sygnałów uprzywilejowania, jeżeli jest taka potrzeba silnych niezależnych, ale nie jest naszą przewagą ocenia to oceniać zdecydowanie ten to osoba, która jest z tyłu ze ma tak ważną sprawę z 8 osi dojechać na czas natomiast tutaj sytuacja jest dosyć delikatna, bo to nie jest wykorzystywanie sygnałów uprzywilejowania w takiej sytuacji takiej akcji jak ma karetka pogotowia, gdzie jedzie ratować życie czyjeś życie czy zdrowie i kierujący tym samochodem ma świadomość tego, że każda minuta, kiedy on dojedzie później może być decydująca dla tej ekipy, która siedzi z tyłu i kiedy oni mają mniej czasu na zareagowali na zadziałanie trzyma w Generali życie jest ciekawostką jest niemal to samo jest dla strażaków strażacy też jak ja oczywiście są inne pojazdy inne i inna przestrzeń inna inna prędkość tak dalej tu w tej sytuacji jest to to troszeczkę inaczej i generalnie powinny na pierwszym planie względy bezpieczeństwa, ale wie pan jak to wygląda teraz, że NRL w limuzyny czy samochody służby ochrony państwa zamieniły się w takie szybkie taksówki z wysoką wypadkowość w tych to nie tylko nie tylko, bo będąc mieszkańcem Warszawy często poruszam się po po ulicach i jak z nas ku słyszę gdzieś tam coś gra to od razu zwracam uwagę na to co co to jest jak to jedzie niekoniecznie to są służby samochodu dawnego Boruc i teraz służby ochrony państwa, bo już urzędy wojewódzkie i jakieś inne takie instytucje również wykorzystują wykorzystują takie możliwości i te właśnie to jest to, o czym mówię, że często tacy ludzie poważnie to postronni Melo mylą te samochody, bo uprawnienie do używania sygnałów uprzywilejowania mówiąc krótko troszeczkę się zaczyna rozłazić w bardzo symbol wnioskował, by tutaj o przyjrzenie się temu, kto może korzystać z tych uprawnień, bo nie mówię tutaj o pojazdach służb bezwzględnie tak natomiast co chcą więcej, kto wie, kto ma więcej takiej możliwości niekoniecznie ci co powinni i ci co je mają często zdarzają się tak po zbyt szybko włączać urządzenia nowa sieć wygodniej, ale dobrze, ale mówimy o włączanie wyłączanie sygnalizacji sygnałów, ale co z tymi wypadkami czy czy pana to jednak nie dziwi, że te 1 4 kolizji od początku powstania służby ochrony państwa do niej o nich MSW ja też mówić o tym nie dziwią 2 rzeczy 1 z ich wielu wielość, a po drugie, to, że aż połowa była z winem funkcjonariusze z nowym wzorze to jest ten wątek, który zaczął mówić ze kierowca, zanim trafił kiedyś z dawniejszych czasach ma ich kierowcy samochodu z osobą chronioną to musiał kilka lat ćwiczyć jeździć sprawdzać się na wewnętrznych jakichś testach na wewnętrznych wewnętrznej pracy, gdzie nie jest zasobami ochraniany nigdzie nie musiał wykorzystywać tych syna najpier w ćwiczył ćwiczył nie jest teraz cały czas doskonali swoje umiejętności na kursach techniki taktyki doskonalenia jazdy, a dopiero później dopiero później jak przeszedł przez ten magiel to oni wszyscy przechodzili nie wszyscy się do tego nadają nie wszyscy mają takie predyspozycje i nie wszyscy ten kurs wykorzystują w sposób właściwy to, że ktoś ukończył kurs w porządku, ale do niej nie znaczy, że on się do nadaje im dojazd na samochodzie ochrony, ale teraz jest inaczej wiem nie wiem czy pani Iza miała kiedyś taką okazję jechać takim samochodem naprawdę ten, który jedzie z przodu to jest największy Stachura to musi być gość, który ma największe umiejętności, ponieważ on decyduje, którędy jadą i w Indiach wchodzą z pomiędzy inne samochody i tak Dardan Berisha jest równa uczucia i reszta jedzie, zanim związku z tym tunel jest największy największy rodak powiedział fachowiec w tej dziedzinie i niestety wielu ludzi odeszło także tu kłaniają się jeszcze raz te dane, w których tutaj mówiliśmy i ludzi z bardzo dużymi umiejętnościami z wieloletnim stażem naprawdę takich, którzy byli nawet na kursach, które organizowały firmy od, których były kupowane samochody i to n p . nie każdy ma możliwość uczestniczenia z takim kursie, który organizuje pewna firma nie ma tutaj mówił na lodowcu EU, gdzie naprawdę tam, gdzie jeżdżą narciarze ta firma wynajmuje ten teren kilka dni i tam można jeździć samochodami z kierowcami z ich ośrodka badawczo-rozwojowego to są naprawdę prawdziwi kaskaderzy 8 samochodów można powiedzieć nie tylko zmarnowali pieniądze na ciągłe naprawy tych limuzyn, ale też na te szkolenia wszystkie, bo ludzie odeszli oczywiście to tutaj kłania się temat sen z PS w jaki sposób wykorzystuje się umiejętności oraz wyszkolenie przygotowanie tych wszystkich ludzi jest nie tylko z tej służby, ale z innych służb, ponieważ z wielokrotnie uczestniczą w różnych unikalnych szkoleniach mają za sobą unikalne doświadczenia w służbowe z kolegami z zagranicy mają kontakty z listy z tymi ludźmi jeździli na wymianę różnego rodzaju doświadczeń byli tacy, którzy byli niscy n p. w służbach zagranicznych w dna na stażach i naprawdę jest wypuszczanie tych ludzi tak o to jest nawet z punktu widzenia ekonomicznego także u nas nie jest tak od zdarzeń są wypuszczani tylko sami odchodzą, a rząd teraz szuka pieniędzy na podwyżki, żeby ludzi w służbie ochrony państwa zatrzymać imam mają być podwyżki co tylko zdenerwowało innych rent mundurowych mają zarabiać powyżej 6 00 0 donosi Rzeczpospolita w jeszcze wrócę do tego wątku, że z MO, że sami odchodzili tak cały czas odchodzili sami, ale nie mając lat 17 18 lat służby tylko 2 8 3 2 3 5 to był zwyczajowy taki moment, w którym odchodzili sami siebie to tu tak to było natomiast nie teraz, kiedy mają absolutne minimum i odchodzą już powoli zdolność nawet ci, którzy mają mniej wyrobiony jeszcze wiek PRT pełen pełen staż pracy czy nie mają jeszcze prawa do tej emerytury to tutaj też odchodzą no cóż mądry jak chcą skonfrontować no jest to bardzo dziwna sytuacja, ponieważ to są naprawdę bardzo wyjątkowe sytuacje w służbach tego typu służbach mundurowych, że ktoś nie mając pełnej wysługi i nie mówiąc nie musi się, że tak Pm odejść, bo boi się grunt pali pod nogami to dla nas czasem są takie sytuacje w po to, to bardzo rzadko się zdarza taka umowa taka sytuacja, że ktoś nie mając minimalne choćby wysługi lat, choć to dziwne jest go jeszcze państwu powiem na koniec gmin już jako komentarz po już pełnić pewne uzupełnienie do tego czy znasz Stanów pułkownikiem na początku sprawdziłem jeszcze raz w interpelacji poselskiej pani Izabela Leszczyna użyła słowa pracownik również, pytając o wysokość nagród w związku z tym otrzyma informację, że zostały przyznane od czasu powstania służby ochrony państwa 2 nagrody w wysokości 2 w wysokości 1000 zł każda natomiast jak rozumiem, ale teraz słowo pracownik ma kluczowe znaczenie i tym samym pani poseł nie otrzyma informacji o nagrodach dla funkcjonariuszy z stąd wciąż nie wiemy czy ktoś został w sob nagrodzony bowiem, że wielu na nią odpowiednio pracuje skoro tyle wypadków, ale to już pozostawiam domysłom albo kolejnej interpelacji poselskiej pan pułkownik robi Robert Nęcek były wiceszef biura ochrony ochrony rządu bardzo serdecznie dziękuję za spotkanie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ANALIZY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i zabierz TOK FM na wakacje!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA