REKLAMA

Masecki gra Fogga

Studio Plac
Data emisji:
2018-07-27 18:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
19:59 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Studio plac, Hanna Zdanowska, moim gościem jest Marcin Masecki, pianista aranżer i współautor nowej płyty p t. Szok pieśniarz Warszawy, dzień dobry.

Dzień dobry

(AD) Rozwiń » 12.8px;"> Co za płyta, bo dopiero co była noc z wielkim mieście wielki hit przypomnienie piosenek retro przedwojennej Warszawy, a teraz następuje płyta Jana Młynarskiego w trochę innym składzie Strach w innych aranżacjach i jakby Strach innej okazji było rozumiem, że punktem wyjścia jest kolejna rocznica Powstania Warszawskiego jeśli możesz przybliżyć idee...

(MM) Tak, muzeum Powstania Warszawskiego organizuje co roku już takie w taki duży koncert rocznicowy połączony z wydaniem płyty I to są zawsze tematy związane z powstańczą Warszawą albo historią Warszawy w ogóle w 2 i w tym roku w muzę zgłosiło się do nas z tematem Mieczysław Fogg, więc na początku bardzo się uczyć ucieszyliśmy byliśmy takim w naturalnym w naturalnym wyborem w tej kwestii leży ewidentne no właśnie tak jak wspomniałeś wydaliśmy płytę nas wielkim mieście, gdyż zajmujemy się tą materią zajmujemy się materią muzyki z międzywojnia to był okres, kiedy Mieczysław Fogg dorastał, kiedy był kiedyś w Mosulu informował jako artysta wywieźliśmy technologicznym logicznym logiczną partią dot do tego przedsięwzięcia bardzo się ucieszyliśmy zaproszenia natomiast co ciekawe wstępnie chcieliśmy odmówić ze względu na małą ilość czasu. się do nas zgłosiło w marcu 2 albo nawet w kwietniu nie w marcu, a na koncert jest zaraz 27 lipca no i płyta, żeby wyszła w lipcu wystawa czynna w lipcu musiała być zamknięta miesiąc temu. Proces trzeba było stworzyć dla męża albo stworzymy trzeba stworzyć projekt nad wielkim mieście pracowaliśmy nad płytą naszą ponad rok, przymierzaliśmy się dużo prób i t d. a tutaj wszystko musiało powstać w 2 miesiące od a do zet, więc właśnie na początku chcieliśmy jednak odmówić, zaproponować siebie w przyszłym roku w no ale nie udało się to w mamy za to świetną płytę, której premiera właśnie 20 07.

(AD) I tego samego dnia tak jak wspomniałeś odbędzie się też koncert z tym programem w parku wolności przy muzeum powstania Warszawskiego o godzinie dwudziestej pierwszej będziecie grali to znaczy Marcin Masecki fortepian Jan Młynarski m. in . śpiew, ale nie tylko on, dlatego że pojawiają się nowe osoby

(MM) Śpiewając starą inaczej pomyśleliśmy, żeby z kilku względów zmieniliśmy trochę formułę z 1 strony chcieliśmy zaprosić też wspólnie z muzeum, by ta płyta powstawała oni też są oni też rzeczy robiliśmy to razem i niech chcieliśmy zaprosić duże postaci z 3 z 10 prosić gwiazdy chcieliśmy, żeby to było chcieliśmy i muzeum też chcieli chciało, żeby to było z Bytomia rozmach jest, więc myśleliśmy o różnych wariantach i w końcu skończyła się na zestawie śpiewaków wokalistów reprezentujących różne różne w odsłonie Fogga i różne jego korzenie różnego strony inne i tak mamy śpiewaka operowego Szymona Komasy wybitnego balet baryton wybitny baryton wybitnego baryton oprócz lektury z natury imprez reprezentuje ton Ostachowski tą wokalistyki klasyczną, w który też po przekształcił w tym mamy tak naprawdę to one rozpoczyna ten rozpoczyna próby prezentowania sob g g soli mocny jest, że państwu powiedzieć totalne zaskoczenie jego głos przez wiele lat został już znasz go znasz go do Komasy oczywiście rozszerzamy go w czarodziejskiej Górze Mykietyna swego czasu to znana postać ziemskiego mają stąd też, które też jest tak naturalnie ona też na tej płycie no, więc czy więc, więc trudno, niemniej cieszę się, że zaskoczyliśmy siebie tym potem mamy 2 panie ze świata filmu Agaty Kuleszy Joanny Kulig, który miał okazję poznać na planie zimnej wojny, który świetnie śpiewają mamy też właśnie Barbarę Kingę Majewską, która jest żeńskim odpowiednikiem Komasy i Hanki Ordonówny do licha w latach 2 zamysłu tych starszych jest jakby bo przypomnijmy, że Mieczysław Fogg tak naprawdę nazywał się Fogiel, ale też z pseudonim artystyczny kształcił się rzeczywiście początkowo jako baryton klasyczne i to między nimi u Adama Didura, ale później go w świat rozrywki wchłonął śpią przez 10 lat w chórze dana i właśnie tutaj zrobił wielką karierę to był chór, który jeździł po całym świecie przed wojną w no, a później rozpoczął swoją karierę stylistyczną, ale też łączyło go wiele przynajmniej z tego co wiemy w sumie było w gminach przez na polu artystycznym z różnymi słynnymi polskimi aktorkami niż Hanka Ordonówna na czele z toru śpiewa także nie rozumiem, że taki był zamysł trochę, żeby jakiś zawyżać ceny trochę z jazdy kreują gwiazdy ta arcytrudna chętnych trochę tego całego świata, który ktoś, w którym Mieczysław Fogg uczestniczyły, który też lot współtworzył na przestrzeni swojej długiej kariery spełniać chórze dana też mamy 2 piosenki śpiewamy w takim formacie domowym właśnie trochę z Janem Młynarskim z Piotrem Zabrocki z Tomaszem Dudą i ze mną stworzyliśmy kwartet wokalny i nie wykonujemy też piosenki z repertuaru chóru dana jeszcze mamy też kilka piosenek śpiewa Janek i kilka piosenek, które 1 piosenkę zaśpiewa Piotr Zabrodzki właśnie wspomniany przez firmy z chóru dana, który współpracuje z nami wielu różnych zespołach od daty, na które ma piękny liryczny kościelny włos, którzy tak też gra w warszawskim kobieta mlecznym z Janem, z którymi się spotkałem z kolei pierwszy raz w życiu mieliśmy 10 11 lat na konkursie wnatolińskim ośrodku kultury 2 w Warszawie tak niosłem muzycy Hey spotkaliście się na tej płycie podobnie, ale tutaj właśnie w niby nie ma tych wielkich przebojów bogaty w taki Maćka, który ja pamiętam dzień z dzieciństwa radzie było opuszczone i w tym momencie odzywa się Mieczysław Fogg je w dostawałem gęsiej skórki realne, dlatego że po Krystynie nie zrobiła Mieczysława Fogga musi się tutaj nie przyznać szczerze, ale jest ostatnia niedziela z tanga milonga i piosenka o mojej Warszawy rozumiem, że to Jan Młynarski dokonywał wyboru i decydował o tym, nawet powiedz mi, bo ta płyta jest zupełnie inna mam takie wrażenie od nocy wielkim mieście znaczy jeśli chodzi o aranżację, czyli to za co ten odpowiadał już, a jednak przecież wiele z tych piosenek z to piosenki skomponowane przez tych samych kompozytorów, których mieliśmy w na płycie nazwy w Trójmieście m. in . Henryka Warsa co więcej w sokach w niektórych przypadkach dzielił repertuar z Adamem astonem Car, który był takim jak by go patronem tamtej płyty, że nie było także były piosenki przypisanego do 1 osoby oni widzieli ten repertuar w takim razie no jak to się stało i wokół mnie, że ta płyta jest taka inna muzycznie płyta jest bardzo trywialne taki, że nasz perkusista Jerzy Rogiewicz nie mógł z nami współpracować w związku z tym nie mogliśmy tego się podoba chętnych nie mogliśmy tego nagrania z tez będzie, bo Jurek jest niezastąpiony nie ma perkusji nie ma perkusji, więc jakiś nie było perkusji zaczęliśmy myśleć no dobra to to TomTom zróbmy coś innego mnie nie mieścimy się na na podrobienie nas, ale za ba w się trochę coś innego i i Enej powstał taki pomysł na bardziej kameralny skład na inne zaprosiliśmy skrzypce Mateusza Smoczyńskiego na skrzypcach zrezygnowaliśmy też tubylczy nie ma sekcji rytmicznej jest to bardziej taki bardziej brzmi to klasycznie jazzowo, więc otwierają się kolejne różne tutaj drzwi i możliwości aranżacyjne w dodatku mamy te różne głosy najstarszych w taktowny kulturalny nie wiem dokładnie jak to wytłumaczyć jeszcze poza tym opozycyjne poza tym co mówię te piosenki są krótkie tam pamiętam lata przed nim płycie ze względu, jeżeli TomTom pozwolił zawieźć tam byliśmy panami idźmy do pana czytam od dawna jest nasza płyta tutaj współpracujemy z muzeum, więc tutaj jesteśmy jesteśmy winnej funkcji troszkę, ale nie ograniczają się jakoś specjalnie w sieci nie myślałem o tym jak ja jak aranżowane nie myślałem o tym, żeby nie myślę o świadomym świadom innej zmiany kierunku oprócz tego, że był inny aparat wykonawczy tam są momenty, w których sobie pozwalam też aranżacje nie są długie fragmenty bessy bessie bez niej śpiewane taktyki samo wychodzi mu inny, a więc mieć również Mieczysława Fogga jako wokalistę ich 200 jako wokalista nie mógł pierwszy wokalista w Polsce RP tak natomiast jest postacią po prostu to jest niewątpliwie nie, bo nie nie ulega wątpliwości właśnie tego długach zbiera i w jego postawa też względem wojny plany powstania to złudne, gdyż zostało, że udało mu się przeżyć potem, że po wojnie był taki właśnie łącznikiem z tym światem przedwojennym przez długi, czas więc więc jest pomnikiem po prostu kultury rozrywkowej polskiej jako Śpiewak

(AD) To my wolimy Adama Astona fusów, ale należy ale, ale Ford jest królem tak czy siak myślę, że to jest taka trochę ironia, ponieważ jak rozmawiałam i z tobą jest z Janem Młynarskim w listopadzie, kiedy ukazała się właśnie był dla nas wielkim mieście mówiliście właśnie rada miasta niż to było dla mnie wielkim lub po prostu wielka gwiazda przedwojenne piosenki, u których został zupełnie zapomniany po wojnie z tego też powodu, że po prostu w ogóle zerwał właściwie nie wrócił do torby śpiewanie nie wrócił do Polski został po prostu zapomniano natomiast Vogel wyszedł na plan pierwszy i właściwie on był głównie kojarzony z tym całym okresem przedwojennym rysy muzyką rozrywkową z piosenką taką sentymentalną no i że pragnie jeszcze wtedy wyciągnąć z tego Astana i pokazać, że na ogół był taki człowiek miał wspaniały głos miało niesamowicie szeroki duży repertuar zagrań ile tam prawie 1000 piosenek w ogóle wszyscy dla niego pisali, bo tak uwielbiamy i tak się w fantastyczną muzykę filmową też jako aktor tak i teraz myśli, że tak się złożyło, że znów ruszą, gdy wychodzi na to pierwszy i jak Edyta to legenda i tę postać aż niemal Syrenka warszawska nie jest to on w Toronto to ten też to się to jakoś nie gryzie bardzo mnie czy nieprzyjemne konfliktu są pewne są pewne po pomniki które, które fajnie przypominać na konkurs Chopinowski też powinien być, o czym jest co jest zadziorna

(MM) I dobrze, że i dobrze, że jest nim możemy sobie o nim rozmawiać niż polemizować ale, ale pewne pomniki warto w tym warto pielęgnować najlepszy SOS pod takim pomnikiem jest, a stąd też takim jest był najpewniej jeszcze kiedyś do niego wrócić na pewno też w ogóle wiele jest postaci cały ten cały ten cały ten okres międzywojenny był bardzo bogaty i bardzo Bujny i wydają się, że ustnie do, że jest zbyt ma zbyt mała świadomość powszechna tego co się wtedy działo i jak jak ja, bo jak bogaty to był czas, aby zmienić jak rozmawialiśmy też pani tak mówią, że plan do 1000 urodził się w 1 900 na innych chętnych także jak jest to muzyka tobie bliska, ale czy ta płyta z wielkim mieście pokazała, że faktycznie jest jakiś zainteresowanie tym przedwojennym retro ludzie jakoś kupili tę płytę w tym nie mówią w ich starsi są znane nielicznym również nie spodziewałem się tego, ale cały sezon teraz mam w kalendarzu Jazz Band z Młynarski Masecki koncert co chwila, czyli ludzie to wysunęło się na pewno tacy źli ludzie chodzili ludzie to kupili w jakimś czasie to odczuwamy tak jak mówienie nie nigdy o tym nie myśleć tak trochę trochę ironia losu, że w zeszłym roku jeszcze nagrałem płytę z Jerzym Markiewiczem rak stajemy i nagraliśmy to nas wielkim mieście, więc poświęciłem cały rok fonograficzny, a na początku się Chopin, a więc wszystkie te rzeczy, o których nigdy nie myślałem zawodowo z faktu, których na, których w domu mnóstwo słuchałem chłonąłem mina lin, na których wyrosłem wróciły jakoś do mnie, że i wyszły na na prowadzenie naprawdę się tego nigdy nie spodziewałem, ale właśnie, kto inny jak to było, że słuchały tego, że w domu to znaczy no mój ojciec puszczał po prostu spółek głównie tak naprawdę w domu słucham amerykańskiej muzyki do dobrej grze dużo płyt mieliśmy dużo kaset dużo płyt kaset tak, a to twój, gdzie zbierał mój ojciec zbierał tak czy tego nie byłoby z nieba kolekcję olbrzymia, że zostawia przywozić prostuje reszta jest czymś na kolumnie przez 7 lat z pierwszych mojego życia to była trochę inna rzeczywistość ostatecznie właściciel eldorado nie wiadomo jakie, ale z natury naciskany to niebyła kolekcje, zajmując całe mieszkanie teczek niektórych, ale wystarczająco dużo, żebym tego słucha w kółko, żebym czuł, że to jest moim fundamentem nie może powiedzieć co tam było tak nas seksem było mnóstwo orkiestr dętych big-bandu amerykańskich, czyli tam były tam były orkiestry oczywiście Glena Millera to mi do Rosji kant, by jeździć Carrington i cały ten fundament jeszcze wcześniej oczywiście Louis Armstrong PTTK w miliardy jazzowa amerykańska, ale też były też były polskie płyty nic nie na pewno muszą być fok w co innego to mogło być zbyt szczelne pytanie właściwie ostatni już chyba ponieważ, ale też jako jeszcze okaże, że was przepraszam, ale jeszcze tylko od dodam, że ojciec bardzo świadomie to tu w ogóle sens pytanie do ojca, który niedaleko stąd obecnie, ale świadomie budował playlisty i nie zgrywał to na kasety w taki sposób, żeby właśnie było po trochu jazzu trochę klasyki trochę tak mieszał to taki sposób taką mieszankę tworzył, która w jego opinii byłaby byłaby optymalną edukację muzyczną, więc się właśnie składało się muzyki rozrywkowej lat dwudziestych trzydziestych ani zdrowiu raczej takie audycje domowe tak robił trochę no i kasety są Google, ale muzyka klasyczna packa typu wyłączone dla Chopin był też wszystkie tamy na 4 pory roku i gmin i Jeżowa i na sam przebrany w zmianę z ciasta mogę czuć już w ministrami Tusk był to czas w fascynujący koktajl udali się cieszymy się temu buntowały przez długi czas tak efektownie wypadło mu jednak to po prostu kocham teraz wydobywa z tego jak psy niż w kopalni złota zimna wojna mieliśmy niedawno premierę filmu, do którego ów też wpisać się aranżacja tych wszystkich piosenek śpiewanych przez Janek Kulik i innych czy coś łączy te aranżacje z tymi wykorzystałeś jakiś nie zupełnie inaczej nie damy z zimna wojna wreszcie w latach pięćdziesiątych sześćdziesiątych i moja rola była przy aranżowaniu piosenek w to są to są to są aranżacji protagonisty, czyli Wiktora, który w jest polskim pianistą klasycznie wykształconym, który pracował z Polsce z zespołem Mazurek wzorowany na Mazowszu, czyli klasycznie wykształcony zdolny bardzo człowiek, który adaptował muzykę ludową do do tych do tej taki świeżo powstających formacji, a potem zachłysnął się jazzem i jej, że jej narażało też muzykę ludową na jazzowo w latach pięćdziesiątych w Paryżu, więc też była bardzo konkretne zlecenie z noclegiem w ekonomii i to jest inna epoka no bo tutaj pracujemy na latach dwudziestych trzydziestych w Polsce potem Paryż lata pięćdziesiąte duży młotek, więc nie nie łączyłbym tego natomiast miałem okazję właśnie poznać 2 nowe koleżanki Super panie aktorki wybitne i wokalistki też Agaty Kuleszy Joanny Kulig i być może, że to żona znalazł się na płycie w ciągu to jakoś jest czy tak koguty tak inaczej inaczej było dla mnie nie odebrał telefon przez nasze motto już teraz wiemy w dobrze

(AD) Bardzo dziękuję moim gościem był Marcin Masecki pianista i aranżer zachęcamy do nabycia płyty Fogga pieśniarza Warszawy wydanej przez wydawnictwo Agora, ale powstaje na zamówienie muzeum Powstania Warszawskiego premiera tej płyty 2 7 lipca 3 czy inną, czyli szary koniec lipca na jeszcze koncert w parku wolności przy muzeum powstanie warszawskie jednych jest to ruszyli wielka satysfakcja słuchać tych aranżacji wokół tej muzyki na żywo w Pyrzycach cieszy się jeszcze tylko dodam, że jeżeli mogę, że koncern będzie prowadzony przez Janka Młynarskiego oraz Tomasza Górskiego.
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: STUDIO PLAC

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i zabierz TOK FM na wakacje!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA