Czy istnieje jeszcze turystyka ekstremalna?

Podróże duże i małe
2018-07-29 11:20
W studio:

podróże lub w małym, że nasz kolejny stały cykl w studiu mój gość Jakub Rybicki fotograf autor książki po Bajkale współpracownik magazynowi portali podróżniczych dzień dobry interes się, by Kala, mówi że, że to stary nieaktualny temat, że powinniśmy skupić się n p . na Grenlandii stary to prawda czy nie aktualnie, więc dalej, by uznać za dary można po nim jeździć rowerami wszystkimi innymi środkami transportu, a ja cały czas jeszcze w bliższej dalsze Rozwiń » miejsce 8 bycie podróżnikiem to moja praca, więc perspektywa 5 lat dla mnie już dosyć odległa proszę powiedzieć, że co nakręcił w rowerowa nie mógł aktywność kojarzonej raczej z piękną słoneczną pogodą, a pan szuka gdzie miejsc, które kojarzą nam się z wyjątkowym rządom, a okres, by były szef cechuje piękną słoneczną pogodę, bo jestem ponad 30 0 dni słonecznych roku i temperatury, które sięgają minie 1 30 40 stopni nie są tak naprawdę wielkim problemem, kiedy świeci słońce Enei, jakby się cały czas ruszamy to widzi pan jak stereotypowo spoglądamy stąd miejsca list stereotypowo z tunelu na wszystkie miejsca od Syberii przez bliski wschód czy po Bałkany i choć w 2 i Cube i t d . stoi gdzieś, gdzie nie jestem tak naprawdę to jest magister w swojej głowie, które potem jej z hukiem często pękają od doszedł on wybiera takie kierunki, które nie są dość popularne w tym, zwłaszcza wśród tych, którzy rowerową lubią przemierzać świat mu kieruje się jakimś swoim widzimisię tak naprawdę znacznie lubię tłumów oczywiście nie lubią masowej turystyki, chociaż jako organizator turystyki czasami sam się przyczyniły do ZUS nie do zwiększania liczby turystów na świecie ale kiedy jest prywatnie staram się i Radziemice możliwie dzikie możliwie najbardziej oddalone od cywilizacji Wojtek inne teki mistrzowie tak się składa, że są miejsca jak nieprzyjazne człowiekowi czytamy jest zimno jest groźny jest daleko jest trudno się dostać czasami jest niebezpiecznie, a czasem ludzie myślą tylko, że jest niebezpiecznie tam bardzo często wybiera też lokalizacje, do których pan być rozwiązana z byłym związkiem Radzieckim, skąd ta nostalgia nie ma krzty nostalgii jest za młody, żeby część swojego związku Radzieckiego natomiast studiowałem stosunki między nową specjalizację schodzą z nas, choć i wszystko co się tyczy krajów byłego ZSRR, więc niejako mam papier na to, żeby być ekspertem od tych terenów i rzeczywiście jest w nich coś się stronie pociągającego dla dla nas dla Polaków sieć kryje 1 nogą na Zachodzie drugą nogą na wstrząs na Wschodzie, jeżeli mamy znajomość rosyjskiego to w każdej wiosce na terenie byłego związku Radzieckiego Uzbekistanu po rygę możemy pogadać z każdymi najprostszym człowiekiem dowiedzieli się jak mu się żyje co go trapi, jakie mają problemy, jakie mają radość z bardziej radości interesem niż problemy i to jest wspaniale mimo tak inni często do odległości kulturowej niema bariery językowej i ta jest ogromna zaleta związku Radzieckiego właśnie to jest takie podstawowe albo inaczej kluczowe kryterium, które pan wybiera, planując podróż, żeby móc się porozumieć i czerpać od ludzi najwięcej nie tylko z tego co się zobaczy myślę, że po prostu czerpanie z podróży czy niech się tym wartościowa jest ważniejsze jest poznawanie ludzi też często słyszę, że nasi najważniejsi są ludzie, owszem, jeżeli jedziemy tereny zaludnione ludzie są najważniejsze przecież chcemy się dowiedzieć czegoś o tych ludziach o tym, terenie i kulturze natomiast, jeżeli idziemy w dzikie góry czy 3 w śnieżne polsko wieczna pustynią to siłą rzeczy tych ludzi za dużo nie spotkamy, więc wtedy czerpiemy siłę energię radość z tej niesamowitej przyrody którą, który nie zobaczymy w Europie, lecąc nad Grenlandią pomyślałem sobie tam jak u Kononowicza niema niczego to jest dokładnie to samo co pomyślałem leciałem nad Grenlandią miesiąc przed pożar był właśnie rowerową w IT jest także lecimy nad wielką czarną to była noc okrętu bociana wielka przestrzeń góry i żadnych świateł i każe nie było żadnych świateł i po prostu zmroziło, bo zdają sprawę, że jest to wcześniej oczywiście, ale jednak, gdyby coś się stało to nie bardzo ktoś będzie mógł tam pomóc co zresztą w wielu miejscach świata cały czas taka sytuacja występuje wielu wielu Miss świata cały, czas więc gdyby takie marki naprawdę zaczęły się bać tego na co się porywam z dna oczywiście gestem jest czymś normalnym i nie ma tutaj coś się wstydzić każdy ze znanych podróżników czasem się boi się natomiast kiedy już dawno zweryfikował swoje wyobrażenia na korzyść dla Holandii jednak korzyści, gdy obchodów to było dokładnie co zobaczę, czyli wielka dzika puste przestrzenie tylko tyle, że jeżeli jest tym dobrze przygotowany, jeżeli przeanalizowałem sytuację zagrożenia, które mogą spotkać to właściwie nie czujesz wtedy takiego wielkiego strachu, bo czuje się przygotowany wszystkie wypadki, jakim się w życiu zdarzyło zderzyły się w Polsce i to w takim dosyć głupich badanych sytuacja natomiast kiedy robi coś co jest uważane za niebezpieczne to jest maksymalnie skupiony koncentracja chyba to tam stara reguła tak orzekł ile kilometrów przejechał po Grenlandię niech pan tam sam nie byłem z Pawłem lisem moim przyjacielem od paru lat jeździmy na bliższe dalsze wycieczki razem przejechaliśmy raptem 500 km także odległość wydawałoby się nieduża jest warunki, w których taka przejażdżka się bywała na były skrajnie odmienne od tego co widzimy w Polsce, więc też trudno namierzyć taką naszą miarą ile ludzi spotkaliście w tym czasie ludzi po drodze wnętrz tak przejechaliśmy Alpy cel leczenia to jest najpopularniejszy szlak trekkingowy nieletni na Grenlandii wg przewodników przymierza go rocznie około 40 0 osób praw obywatelskich więcej, bo to jednak te dni turystyka nagrali dynamicznie rośnie od paru lat, kiedy powstały Fed bajki czy takie rowery z bardzo grubymi oponami można to, żeby przymierzać rowerami zimą nie i jak to również, więc jest to szlak łączący 2 miasta, jeżeli tak można powiedzieć z East News to jest drugie największe miasta na Grenlandii czy całe 6 00 0 mieszkańców i Kamil Rusak, czyli największy z kolei lotnisko na Grenlandii to osada liczy 50 0 mieszkańców, więc spotykali się po drodze właśnie o psie zaprzęgi, gdzie intuicji jechali albo z własnymi sprawami albo, wożąc turystów spotykaliśmy innych mitów na polowaniu, bo to jest główna rozrywka na Grenlandii oczywiście w miastach nocnych w systemie od innych również mieliśmy do czynienia z wieloma ludźmi także to były odcinki, kiedy które byłyby zgodne wpływy duńskie 3 islandzkie są tam bardziej wyraźne wystawanie duńskie Grenlandia jest cały czas autonomiczną częścią Królestwa Danii inni od bodajże 20 1 0 4 dwunastego roku tak bardzo autonomiczna żywości w każdym momencie mogliby się oddzielić, ale dania są studiuje ten kraj kwotą pół miliarda euro rocznie więcej, by ich gra jest Warta świeczki no ale mieszkańcy rdzenni mieszkańcy Grenlandii mają tu mecze tak wielką swobodę, że teraz tak przynależność do Odry Doda ani wychodził tylko na korzyść może poza kwestiami takimi prestiżowymi o tym, że nie mają własnego sporządzonego przez siebie kraju co też nie jest prawdą, bo rządzą się sami wy no jest rząd autonomiczny dobrze wie w przeglądzie pozostanę to jest miejsce, w którym ludzie są dość otwarci już ukierunkowani na turystykę i wyższy świadomi tego, że można nieźle zarobić czy innych dzieci są specyficznym narodem tak jak większość ludów północy może nie mają w sobie takiej spółki kolejowej włoskie wartości nikt nie padają one od razu na ramiona misia o sytuacji zostaliśmy zaproszeni właśnie przez małżeństwo Inuitów na kolacji wielkanocną Gate krzyże wisiały piliśmy herbatę jedliśmy innej tak i czasami rozlały się bardziej kraju czasem mniej i mieliśmy takie wrażenie, że właśnie są takie dużych chwile ciszy i czy taka może jakaś niezręczność panuje, po czym kiedy wychodziliśmy w paru godzinach dostali się też obdarowani mogę przez gospodarzy i powiedzieli jak nasi fani zanik dało, bo wiecie Duńczycy to są tacy gazet i liceach to coś grają bez sensu, a my tak syna owinęła się spokojnie pomału bez przesadnej bezzasadnych paplaniny, więc to jest taki nasz bardzo taki ciepły łagodny w umowie stereotypami oczywiście teraz, ale dialog z myślą, że nie nie jest tak łatwo od pierwszego wejrzenia z przyjacielem Jagiellończyka dobrze to zrazu wyda też ponad stereotypowym słuchałem, podczas której i pytaniem stylizowany widok nie widzieliście nicienie Chinka jak wyglądają tamtejsze domostw Fn to są takie typowe skandynawskie domki drewniane kolorowe takie widzimy na pocztówkach wtyczki do Lofotów czy z Norwegii czy nawet nawet podawać do islamskich czasami w latach pięćdziesiątych sześćdziesiątych i jeszcze siedemdziesiątych Duńczycy, którzy tędy przejść taką ofensywę przeprowadza i jak kolonizacji miał budowali nasze bloki, które szpital nie dają do klimatu duńskiego nas był taki w Nuuk stolicy był blok, który mieści 6 % populacji całej wyspy ich celem dla Polski warunki pewnie był wielkości i 1 secie paląca gdańskiego, ale nagle lat była olbrzymia struktura, więc w momencie te bloki się burzy i przez normy ludzie sprowadzają z Dodą mniejszych bloków lub też domów ile kosztuje taki pobyt wyjedzie tam dotrzeć w ogóle, bo rozwiąże to kilka przesiadek, choć pewnie z Kopenhagi są bezpośrednio na listę bezpośrednie loty, gdy nie ma żadnego problemu loty kosztują około mniej niż 1000 EUR 2 strony i inne w tyle ile wydamy na miejscu to jest już nasza kwestia ile trzeba wydać, żeby przeżyć wielu z nas, jeżeli idziesz na wyprawę rowerową, na której założenia być samowystarczalni to bierzemy również jedzenie ze sobą nie kupimy taki inny z jakiego chce, jakiej chcemy na Grenlandii Consus metoda, która może zganić zrób lalkę wolno, że życie bez konieczności gromadzenia zapasów tak no, więc to jest jakby Grela genueńczycy rozwiniętym społeczeństwem na wzór skandynawski także wbrew pozorom jest to wszystko co potrzeba oczywiście noc w małej wiosce prawdopodobnie znajdziemy supermarkety, ale w takim systemie są 4 i dostaniemy tam wszystko co chcemy oczywiście wszystko bardzo drogi, ponieważ musi to być sprowadzane z Europy natomiast pewne rzeczy, które lansu potrzebny w prawie jak żywność jest izolowana czy taka ekspozycyjne na stronę, żebyśmy znaleźli w sklepie także innych gości wszystko ze sobą przywieźliśmy na wyspę, a jedynym kosztem to hotele w systemie od byłych teściów się komercyjnie wybrać się na Grenlandii to co tu to znajdzie taką ofertą myśli pan bez problemu jest wiele biur podróży oferujących takie przysłowie ekstremalne wyprawy i ekstremalne znów złożył kierunki i również organizuje tego typu ekspedycję tak jestem zaprasza może się do mnie zgłosić, ale z tak zupełnie szczerze można zorganizować taką wyprawę samemu NATO nie jest wbre w pozorom żadna gigantyczna logistyka może problemem jest to, że w związku z dynamicznym rozwojem turystyki nagrań problemy zarezerwowanie hotelu w sezonie, ale jeżeli chcemy robić n p. trekking chociażby ten arch. Andrzej latem no trudno dziś bierzemy namiot i jedziemy po prostu tyle trzeba mieć kasy na dwuosobową taką wyprawę do pana marzą o takiej jak już nasz cały wyjazd za jej zamknął się w 8 000 zł na osoby ze wszystkim łącznie ze sprzętem, który sprzedaliśmy jadł tam bliższy 3 tygodni zaniemówiłem mówi pan nie ma takich wakacji nad polskim morzem, żeby się zmieścić w tej kwocie znowu to jest kolejny mit, z którym często muszę się na dobry początek rozprawiając się, że żel wszystko się ile taki drogi, owszem, chcąc spać w porządnych hotelach na Grenlandii i mieć silny taki biznes Europejski poziom tej wycieczki to muszę zapłacić 2 × więcej pytanie, czego oczekujemy, że oczekują przygody takiej nauce swojej serialowej czy w luksusowych wczasów no to po Grenlandię myślę, że nie ma po co jechać, żeby szukać luk zawczasu chce znowu mamy tam świetne hotele i luksusowe wczasy również możemy tam spędzić tylko rolnik to pytanie co nas kręci tak naprawdę kwestia bezpieczeństwa jedynym zagrożeniem takim realnym Grenlandii jest niedźwiedź polarny, który z naszych znacznej szerokości tam, gdzie my jeździliśmy wyemigrował już parę lat temu i znów za ciepło w związku z ocieplaniem klimatu, więc 4 lata przed naszym przyjazdem ostatniego niedźwiedzia zastrzelono, gdybyśmy chcieli dać badziewia Północna to oczywiście możemy zaprosić broń nie ma nie ma z tym większego problemu na Grenlandii na idei jedyne zagrożenie tak naprawdę, jeżeli chodzi o przestępczość teatr to raczej nie występuje natomiast policja jest policja jak najbardziej nos służby Obywatelskiej z całą sobą nóż tak jak wszędzie problemy natomiast małe społeczności tych, z których się składa w dużej mierze Grenlandia charakteryzują się tym, że wszyscy wszystkich znają i ta kontrola społeczna jest bardzo silna, tak więc nawet, jeżeli ktoś się się wyłamuje w jaki sposób to robić raczej w granicach rozsądku może inaczej zło, które nie były do tej stolicy, która jest wielką metropolią cały 20  00 0 mieszkańców ale, szukając jakichś nawet kontrowersyjnych tematów in właśnie przestępst w morderstw NATO to pani nie za bardzo znajdziemy miedzy morderstwo było paru lat przez nasz jedyny ostatnie morderstwo było dłuższy czas przed naszym przybyciem co pan teraz wrócił z Włoch z Dolomitów, a kolejna wyprawa to auta i Rosja Ałtaj Syberia tak będzie znał wycieczka rowerowa bardzo piękne dzikie góry to jest mało to, czego szukał, których jeszcze nie byłem także z wybieramy się tam z małżonką tym razem powodzenia w takim razie dziękuję za rozmowę Jakub Rybicki fotograf autor książki po Bajkale współpracownik magazynowi portali podróżniczych będzie głównie rozmawialiśmy o wyprawie na Grenlandii dziękuję bardzo państwo zaproszone informacje Radia TOK FM po nich Anna Zielińska i sztuka życia pierwsza część rozmów podróże lub w małym Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PODRÓŻE DUŻE I MAŁE

Z Dostępem Premium TOK FM odsłuchasz każdy podcast - bez reklam. Słuchaj wygodniej w naszej aplikacji mobilnej z pakietem "Aplikacja i WWW"