REKLAMA

Dlaczego zaginął malezyjski samolot? Zagadka wciąż nierozwiązana

Popołudnie Radia TOK FM
Data emisji:
2018-07-31 13:00
Prowadzący:
Czas trwania:
27:50 min.
Udostępnij:

Co mogło stać się z pasażerami lotu MH370? I dlaczego eksperci nie są w stanie ustalić przyczyn zaginięcia malezyjskiego samolotu?

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Popołudniowy program Radia TOK FM, Przemysław Iwańczyk, kłaniam się państwu. Jest 13 6, witam państwa w imieniu Olgi Tanajewskiej i Kamila Wróblewskiego, który jest jego realizatorem. Rozwiń »
Tematy na dziś to zaginięcia malezyjskiego samolotu i raport, który właściwie niewiele mówi, właściwie kończy poszukiwania, chyba że dokona się tą sprawą przy umowach

To w pierwszej części naszej audycji porozmawiamy także w wyborach z Zimbabwe po godzinie czternastej mówić będziemy o tym co dzieje się na Kubie i o projekcie nowej konstytucji, która została przyjęta przez tamtejszy parlament bez wzmianki o komunizmie teraz chciałbym przywitać moi gości. Są nimi Tomasz Białoszewski ekspert lotniczy w dzień dobry dzień dobry, jest z nami także dr Krzysztof Liedel dyrektor centrum badań nad terroryzmem Collegium Civitas dzień dobry.

Opublikowano raport nie dość obfity na temat lotu MH 3 70 to był lot c linii Malev szyja rumuńscy za miniony w tajemniczych okolicznościach do dziś właściwie nie wiadomo i pytanie czy rzeczywiście sprawy należy uznać za zamkniętą

Z wczorajszej konferencji można było dowiedzieć się, że jeśli nie pojawią się znaczące przesłanki, by poszukiwania wraku wznowić to kto będzie już w tej sprawie nie wydarzy nie jestem przekonany, tym bardziej że nie znają przyzwyczajenia jesteśmy do tego, że sprawa kończy się w momencie, kiedy zdobywamy jakieś materialne dowody tych materialnych dowodów kilka było drobnych, bo gdzieś tam po wyrzucano w morze ocean powyrzucał elementy tego samolotu identyfikowane z nim w sposób jednoznaczny i niejednoznaczny natomiast formalnie nie odnaleziono w roku wraku nie odnaleziono ciał i kwestia zaginięcia tak wielkiego samolotu to współczesnym naszpikowanym elektroniką inwigilacją elektroniczną świecie wydaje się być niemożliwa w związku z tym nie uznaje osobiście, że świat zrobił wszystko co mógł zrobić, aby ten to zdarzenie lotnicze tę katastrofę

Jednak Bartosz upłynęło sporo czasu wyjaśnić to co można zrobić więcej skoro od czteroletnia poszukiwania nie przyniosły żadnego rezultatu z rezultatu skoro pod koniec maja w Malezji odwołała ekspertów amerykańskich turze przeszukiwali ten obszar 1 12 km ² jak można się dowiedzieć, że za gruby setki milionów dolarów i nie ma żadnego śladu cały czas tkwić w przekonaniu, że zaraz coś wyjdzie i w tej sprawie będzie znaczący przełom Sieja zgadzam się tutaj również z tym, że tak naprawdę mamy do czynienia z takim taką fazą formalnego zakończenia pewnych pewnych działań trzeba było w końcu zakończyć się na trwałą ponad 4 lata i i formalnie powołano pewną komisji formalnie trzeba było zamknąć

Natomiast myślę, że procedury określające czas, po którym należy powiedzieć koniec z takich procedur nie ma natomiast, jeżeli wyczerpano wszelkie możliwości którymi dysponujemy nad tą chwilę to tu po prostu prace trzeba trzeba zamknąć natomiast to bardzo często także z wszystkie elementy, które będą umowy pojawiały się w tej sprawie może być także pojawią się kolejne elementy na przykładzie zrzucone na nabrzeżu kije i trzeba będzie wrócić wrócimy do do do tej sprawy trzeba pamiętać, że postęp technologiczny dziś jest tak szybki, że być może będziemy mieli nowe możliwości techniczne, żeby jeszcze raz dokonać przeszukania biorąc pod uwagę te kraje, które są w to zaangażowane mam namyśli Chiny Malezja, ale również są w pubie w czasie liczyć z tym że, że ta sprawa na pewno nie zostanie całkowicie zamknięta

Myślę, że tutaj zarówno różnego rodzaju instytucje zajmujące się bezpieczeństwem lotnictwa, jaki chociażby służby specjalne poszczególne tych krajów będą do sprawy wracała, bo przynajmniej będą to sprawy miały z tyłu głowy też bardzo ważnym elementem jest to, że w zasadzie takie sprawy możemy uznać za zamknięty wtedy, kiedy będziemy wiedzieli co się wydarzyło co spowodowało mnie ani nie wtedy kiedy, kiedy uznamy, że po prostu nie ma takiej możliwości w myśl, że ta sprawa jest na pewno zamknięty nowożytnych formalną w obrotach, ale czy forma oraz formalnej strony też powinna być zamknięta skoro eksperci nie wykluczają udziału tzw. trzeciej strony w wypadku tego samolotu

Cokolwiek się nie wydarzyło nie wiem czy to było porwanie czy w każdym razie samolotu niema przegrodę nosa, ale z tym jest pewien problem, bo po pierwsze, żadna grupa a jakby nie przyznała się formalnie czy żadna z Niemiec do Łodzi organizacja nie przyznać formalnie do tego, że przyłożyła rękę do PiS katastrofy, więc określenie, że była jakakolwiek nielegalna ingerencja w ten lot z 1 strony jest tylko hipotezą i może być teoretycznie nadużyciem, ale może być prawdą natomiast na dzisiaj nie ma podsta w do jednoznacznego stwierdzenia 

Tak było w rzeczywiście jest także kwestia ewentualnego porwania, bo to może być szarzy zatem stało generalnie zmienił kurs tak może być także stała za tym organizacja może być także coś wydarzyło się na pokładzie samolotu i tam ktoś z którąś spowodował to ingerencja tego 03 03. podmiotu, którym mówimy, ale rzeczywiście jest to 1 z kilku wersji, które są brane brane pod uwagę, dopóki nie będzie taki namacalny twardych dowodów to będzie to tylko włącznie hipoteza, iż mąż, jeżeli wyszlibyśmy teoretycznie z założenia rzeczywiście było to działanie o charakterze terrorystycznym to ten element żeni się do tego nie przyznaje nie chcę tego wykorzystać w tej sferze takiej propagandowej jest tym elementem, który osłabia tą płytą wersje torysi nie porywają po to, tylko, żeby zabić ludzi są już na tym ugrać w zasadzie żadna żadna z organizacji nawet niemająca nic wspólnego nie próbowała żaden sposób, by ugrać na tym nie na tym zdarzeniu cokolwiek, więc jeżeli bierzemy pod uwagę to działanie tego czynnika trzeciego to raczej w kontekście albo kogoś, kto był na pokładzie samolotu n p. kogoś, kto był zaburzony psychicznie to doprowadziło do takiej sytuacji pamiętamy o takim czasie przypadkach chociażby pilotów którzy, którzy dopuszczali się tego typu czynów pod wpływem jakieś załamania psychicznego duża liczba n p . od niemieckiego są tam od niemieckiego z samolotu utrzymywała jeszcze działanie Maćka służb specjalnych było trzeba pamiętać, że nie wszystkie szczegóły tego czym mieliśmy do czynienia na pokładzie samolotu czy wśród pasażerów są nam znane i wiek jak istotne jest ta informacja, że wskazaną w raporcie, bo na błędy malezyjskiego centrum kontroli lotów, że stanowczo zbyt rzadko to centrum kontaktowało się z samolotem tylko 2 × w odstępie 4 5 godzin tak nie był formalnie po starciu, kiedy samolot nabrało wysokości przelotowej wszystko odbyło się zgodnie z procedurami

To była kwestia czy centrum Echo 8 min teraz powinno go przejąć czytam, bo za kilka minut wcześniej, ale z punktu widzenia całej, jakby oprawy i badania tego zdarzenia doszło do ZUS sprawy wtórne, chociaż zwykle diabeł tkwi szczegółach tak samo jak katastrofa lotnicza nigdy niema 1 przyczyny zawsze to złożenie przyczyną było skutkować tutaj też było, by cały szereg najrozmaitszych dywagacji wiem, że na pokładzie było ponad 200 kg baterii litowych, które kiedyś wcześniej narobił kłopotu, bo wybuchały w wiemy, że był tam też spory ładunek owoców, który teoretycznie muszę przemieścić zmienić środek ciężkości jest ta ku powietrznego i wtedy następuje zachwianie toru lotu widzieliśmy takiej katastrofy i to i to nawet zrealizowane i są na wideo, więc tam się naprawdę mogło zdarzyć

Wszystko oczywiście niewytłumaczalny jest to, że mam już zostały włączone transpondery raczej czytałem tę informację o tych owocach żony były na tyle egzotyczne mogły być wartościowym towarem było ich 2 Puton tak to ty to kto to jest kolejny kolejnego wątek kolejna teoria, bo zwiększa też nowi na tyle wartościowe byłoby chcieć porywaczy samolubnie tutaj był tutaj LNG w dolarze i sugestie, że mogło dojść do niekontrolowanej eksplozji tych baterii i destrukcji samolotu, jakby jego struktur w każdym razie tych teorii, jakby jest sporo, ale niewytłumaczalne zupełnie jest kwestia wyłączenia transponderów i fakt, że ponad wszelką rację wątpliwość, a raczej znowu dbamy o samolot został z piłką

Został zmieniony w sposób ręczny ani przez automatycznego pilota w później ten jeszcze wielogodzinny lot serial, bo piloci albo ktoś z pasażerów tak wiem, że badano pilota badano jego komputer tego malezyjskiego też podobnie jak pilota niemieckiego, który został przez moment wspomniany także przez Krzysztofa, więc tutaj też podobno znaleziono w jego komputerze symulacje długiego lotu nad wodą takie takie ćwiczenia w symulatorze jego osobistym nie są do końca potwierdzone rzeczy, więc w przestrzeni publicznej nagromadziło się straż nagromadziło się straszliwa ilość teorii na ten temat, a to tylko dowodzi, że ludzie nie tylko do dumy tacy, którzy są ponadprzeciętnie zainteresowani lotnictwem chcieliby wiedzieć co chcieliby zrozumieć jak to się stało, że współczesnym świecie tak duży statek powietrzny może tak nagle zniknąć, a ty jesteś zagadka 2 dla służb przede wszystkim abstrahując od tego co od grupy ekspertów lotniczych, którzy w sposób zrozumiały są zainteresowani wyjaśnieniem tej katastrofy

Myślę, że to co do tego nie powinniśmy ich wątpliwości to przede wszystkim Chiny jako jedno z głównych mocarst w na arenie międzynarodowej pewnie chciałoby mieć z tą wiedzą na temat tego co się tam naprawdę wydarzyło drugie pytanie od razu, że mięso upomniały się czy to przenikanie się interesów służb po poszczególnych krajów służy śledztwu czy też ciut czy też nie posłużyło w tym wypadku mówił w czasie przerw w to pewnie dużo zależy od tegoż, jakimi informacjami służb tak naprawdę dysponują musimy założyć znowuż przyjdzie wielu hipoteza, którą się pojawiają, że to, o czym się dowiadujemy to nie wszystko to co moglibyśmy wiedzieć prawda, że są tam jakieś informacje które, o czym świadczą między nimi służby chińskie mogłyby mieć interes, jeżeli okazałoby się, że doszło tam do jakiegoś niekontrolowanego przejęcia przez statku ludzie samolotu przez jakąś grupę 3 pojedynczo na osobne wywodzącą się z kin właśnie ty taki element, który z polotem z politycznego punktu widzenia wcale służby Chin ski nie mają interesu w tym, żeby to z to ujawniać biorąc pod uwagę politykę i w i formy rządów, które tam jest sprawowana natomiast myślę, że tak naprawdę te główne służby specjalne na świecie w tym stany Zjednoczone, ale również Rosja Chiny, które są zainteresowane tym, żeby tą wiedzę w posiadaniu tej wiedzy wejścia

Tak jak mówię może być także my nie mamy wszelkich formacji, które którymi oni dysponują być może nigdy ich nie będziemy mieli natomiast tutaj chyba istotniejsze jest to czy uda się wreszcie odnaleźć wrak, bo to jest chyba ten podstawowy dowód, który pozwoliłby nam potwierdzać lub wykluczać określone w wersji hipotezy ten wątek, a także nowe kontynuować będziemy otwierać już po informacji Radia TOK FM, na które państwa teraz zapraszam Tomasz Białoszewski dr Krzysztof Liedel z moimi gośćmi informacji to jest nasz popołudniowy program to w dwudniowym programie Radia TOK FM jest 13 2 2 mamy wraz z Tomaszem Olszewskim ekspertom lotniczym dr. Krzysztofem Gilem dyrektorem centrum badań nad terroryzmem Collegium Civitas rozmawiamy o historii zaginięcia malezyjskiego samolotu, a to ze względu na opublikowany w poniedziałek raport, który mówi, że nic się tak naprawdę nie wyjaśniło

Eeksperci nie są w stanie ustalić przyczynę zaginięcia tego samolotu nie podejrzewam są szacunkiem do pomożemy tutaj w ustawie w tym studiu co się z nim stało, ale jednak kwestia to wątki dotyczące zaginięcia doprowadziły też przez pewien czas do Rosji, bo pan pamiętać, że było to ledwie kilka tygodni jeśli nie miesięcy od zestrzelenia malezyjskiego samolotu nad terytorium Ukrainy to należy w jaki sposób wiązać czy też należy porzucić od razu jej nie przywiązywać do tego nie myślę, że te dowody, jakby Bóg ma w każdą ligę ma taki kontekst bardzo bardzo polityczne, choć wydaje mi się, że przy tym takim ataku na na Rosję po wydarzeniach na Ukrainie tu taki element, który pasował jak dodał do całej tej układanki

Natomiast tak naprawdę nie ma też hipotezy dotyczące właśnie inwazję natomiast one tak jak mówię bardziej wynikało, jakby stał i tej sytuacji geopolitycznej wówczas takiego medialnego również mechanizmu, gdzie można było trochę tą Rosją, a Rosją pograć na tym tak naprawdę nie ma żadnych przesłanek żadnych dowodów czegokolwiek toby wskazywało na tego na tego typu sytuacje, więc to była taka teoria, która powstała na kanwie wasze tych wydarzeń bardziej na Ukrainie tego co się działo na gorąco niż niższy mający jakiś realny uzasadnień to dla mnie, że zasięg dla mnie jedynym łącznikiem było to, że oba samoloty należały do tej samej linii, która nie była specjalnie użyję kolokwializm pewnego upośledzona jest z powyższym siłą faktu jakby pseudo intelektualnego łączono łączono te fakty ja osobiście absolutnie absolutnie wyłącza dostał sprawa z prawa na Ukrainie została bardzo dokładnie prześwietlona raportowane, a więc nie mam żadnych wątpliwości co stało się na Ukrainie natomiast wracając jeszcze można było do do naszego wątku pierwotnego

Tutaj jest jeszcze gorzej, bo Krzysztof mówi o służbach specjalnych Jacek przez moment zatrzymać się tylko na inwigilacji przestrzeni powietrznej przecież wiemy, że ona jest monitorowana oczywiście olbrzymie połacie bardziej nie chce się wierzyć, że ten samolot mógłby zniknąć z branży Otóż to właśnie dlatego nawet go nawet nie ma żadnego znaczenia moim zdaniem z perspektywy odbiorcy, który w lotnictwie 1 0 mówiąc kolokwialnie tak jest, więc oczywiście wiemy, że duża spora część oceanów jako takich nie ma pokrycia tzw. radarowego oczywiście jest inwigilowana satelita nie w natomiast to i tak też nie na stałe nie nie każdy punkt w tym samym momencie i nie wstąpi w centrach i nie nie Live natomiast oczywiście istnieje inny każde państwo ma swój system obrony powietrznej, na które składają się m. in . tzw . mówiąc WUP roszczeniu radary, które przeczesują przestrzeń powietrzną i niejednokrotnie dalej niż wskazywałby na to granice powietrzne, a nawet granice morskie, gdy samolot był zarejestrowany przez kilka lat przez kilka radarów wojskowych, ale też jak sądzę, że te dane, które zostały ujawnione nie są do końca pełne obaw, iż są wiarygodne, ale zupełny, dlaczego duży, że żadnej pani, że autorzy raportu wiedzą więcej niż 3 sprzedali to są raporcie ty nie ja myślę, że nie każda rzeźba pies pogrzebany, gdzie indziej w myśl, że żadne państwo nie do końca chce się przyznać jak daleko widzi jak daleko widzą ich radary, bo być może okaże się że, gdyby powiedzieli, a myśmy go jeszcze widzieli

Powiedzmy sobie nie wiem w drugiej godzinie Geralda uczymy się, że być może bardzo mocno zazębiają się zupełnie inną przestrzeń powietrzną, gdzie teoretycznie fala radarowych być nie powinno w związku z powyższym tutaj, gdyby wszyscy chcieli do końca z podniesioną w pełni przybić do powiedzieć być może co wiemy to nie nie wykluczam, że do katastrofy nie była wyjaśniona, bo nadal tak jak ustaliśmy tutaj niema wraku niema w nie ma dowodu nie ma czarnych skrzynek rejestratorów, ale być może nieco przybliżył się i zawęził obszary do dalszych poszukiwań to nikt ich tak de facto nie wyklucza z rozmawialiśmy tutaj Krzysztof powiedział, że jeżeli być może zostaną wytworzone kolejne narzędzia technika idzie do przodu być może nawet w ramach testu tejże ktoś wznowić poszukiwania lotnicze archiwum x Stal Polonia

Tak jak teraz dowiadujemy się, że w terminalu listew no ja myślę, że byłyby tu rozmawialiśmy parokrotnie wykruszali się w ogóle kwestie tego, że akurat kwestie lotnictwa ci, którzy organizują tworzą i nadzorują lotnictwo na świecie są najbardziej zainteresowani tym, żeby wykryć przyczyny tej katastrofy i głównie o to, żeby tak jak zawsze to robić w przypadku katastrof tak, żeby móc naprawić ewentualne luki w systemie naprawić ewentualne błędy i telewizji i uczyć się na tych na tych błędach ta typowa prewencja w natomiast ja myślę, że dodatkowo jeszcze wszyscy ci, którzy mnie zajmują się konstruowaniem wymyślaniem potem tak naprawdę zarabianiem pieniędzy na nowych urządzeniach do badania nie wiemy dna oceanów w możliwości rejestracji i wykorzystywania różnego rodzaju będą w stanie w konstruując, doskonaląc urządzenia wykorzystywać właśnie kwestii zaginięcia tego samolotu i natkę dodatkowego przeszukiwania tych tych niedużego terenu to się mówi o 1 2 0 chyba kilometrze kwadratowy, więc gminne, więc myślę, że taki element jest Roma 12  000 tysięcy 

Przepraszam, kiedy mam nowe urządzenie to urządzenie doprowadza do odnalezienia wraku tego samolotu to jest mechanizm, który wprowadza na rynek takie urządzenie z automatu, więc jest mnóstwo firm, które czytałem wiem, że są zainteresowane możliwością prowadzenia tam dodatkowych badań po to, żeby doskonalić swoje urządzenia te nawet w tym przypadku przecież firma komercyjna, a później z ogłosiła się jakby, licząc na aucie Amerykanie tak, licząc na różnego rodzaju zyski profity także, gdy te, o których mówił Krzysztof zgłosiła się do do zlokalizowania tego wraku na niestety po określonym czasie, który sobie założyli no po prostu też musieli się poddać przynajmniej na razie dobrze to z lotniczego punktu widzenia czym jest albo inaczej coś co mieści się definicji wraku w definicji wraku muszą być czarne skrzynki mieści się przede wszystkim odnalezienie struktury, bo przynajmniej części znaczącej części struktury w identyfikowane i z tym samolotem, a nie z jakimś innym wypadkiem czy katastrof, które zdarzyły się w rejonie wsi to musi być też spory element został wielkość tego samolotu w zastanawia mnie, dlaczego po znalezieniu tych 3 fragmentów samolotu u wybrzeży Tanzanii, a są to element należące do tej właśnie maszyny nie uznano, że to maszyna uległa katastrofie koniec to sugeruje jednoznacznie, że ta maszyna uległa katastrofie natomiast biorąc pod uwagę cały szereg prądów, które nie są osobami licznych nie da się do końca się zawęzić obszar poszukiwań do pewnego obszaru natomiast nie da się ich zidentyfikować precyzyjnie miejsca, w którym nastąpiła katastrofa

Wiemy, że do katastrofy doszło zidentyfikowano w ten element natomiast gdyby od jakimś cudem jeszcze zidentyfikowano miejsce położenia tego wraku zidentyfikowano rejestratory udało się były udałoby się je wydobyć wówczas nawet po tak długim czasie jest nie uległy dosłownie, bo to jest to kolejne pytanie jak wielką żywotność majątek te elementy, które mu pop pozwolą z otworzyć n p. ścieżkę zachowań personelu pokładowego bądź też otworzyć rozmowy, jakie prowadzono na pokładzie to znaczy przez parę lat one nie ulegną jeśli nie zostały fizycznie zniszczone nie ulegną takiej regulacji oznacza tak jak nią tak że, gdy da się wykorzystać przy choćby częściowo zawarto w nich zapisano w nich wiedzę i w ten sposób można otworzyć mnóstwo w samolot zapisuje kilkaset, a nawet kilka tysięcy parametrów, a w ciągu sekundy z różnych czujników rozłożonych w różnych elementach kadłuba i przy różnych w oprzyrządowaniu Vegi krwawiące, więc kiedy się od odzyskuje rejestratory zarówno parametrów lotu jak tzw. skrzynkę wojskową, czyli togę, która zapisuje głosy w kokpicie, łącząc te 2 elementy wpisując to wszystko jednostkę w oś czasu da się w pełni zdiagnozować co w danym momencie na pokładzie samolot się zdarzyło teraz zadam teraz panu pytanie jest, operując generalna ten ma ten kontekst lotniczych ten kontekst dotyczący bezpieczeństwa

Po katastrofie niemieckiego samolotu, bo natychmiast dokonano korekty i nie jest możliwe, by pilot zamknął się od środka w kokpicie tak zdecydowano o tym, właściwie nazajutrz po po katastrofie, kiedy ustalono jej przyczyna co tutaj wydarzyło się będą wspólnym wydarzeń z katastrofy zakładam, że to katastrofa malezyjskiego samolotu co teraz zwiększa to też bezpieczeństwo co pozwala identyfikować obiektu, który jest w powietrzu i znam nigdy w życiu nie zniknie z radarów do samego końca czy coś takiego znaczącego w lotnictwie miało miejsce czy nie w 2 8 do kogoś zrzucić na bezpieczeństwo i to sposób poszukiwania opóźnia, bo utrzymanie samolotów na radarach tzw. dotąd też 

Inna sprawa drugi wątek w ale myślę, że ten jedyny element, który do tej pory jest rzeczywiście udowodnione czy powiedzmy to jest wtedy ta wersja którą, którą robią na podstawie posiadanych dowodów to była kwestia zmiany kierunku lotu w dodatkowo ten element, że nie zrobił tego automat tylko zrobiono to ręcznie i to wiemy na pewno to jest ten element, na którym można się zastanawiać w, a tak naprawdę 

Słuchajcie z punktu widzenia dowodowego to jest jedyna rzecz, którą jesteśmy, który jest, który jesteśmy pewni ten mechanizm, który w tym raporcie również poruszane, że ten kontakt musi być cięższy to jest chyba taki element, który najprawdopodobniej znała się teraz zaleceniach, bo jeżeli wytknięto to uda mu służy naziemnej w kontroli że, że było to za rzadko, bo to myślę, że bardzo szybko takim się został wykorzystany natomiast chodzi tak na mnie tak naprawdę cała reszta to są hipotezy cała reszta to są domniemanie to nie da się wypracować jakieś 1 w mechanizm mówiącego to zmieniamy czy to doskonalimy prawda również można udoskonalić tak, żeby samolot cały czas w różny sposób Permane był widoczny w atut mówi z perspektywy laika, ale nadal tak sobie wyobrażam od tego są m. in. transpondery, czyli urządzenia, które automatycznie bez fizycznej ingerencji czy bez fizycznej operatywności załogi cały czas komunikują się z ziemią, wysyłając informację o położeniu samolotu w silniki komunikują się w pewnym sensie też samodzielnie już w tej chwili jest to takim etapie jest fabryką można opowiedzieć pokazując, że pracują na takich ani innych parametrach i jest to praca z zakłóceniami bądź większości olbrzymiej większości bez żadnych zakłóceń w co pozwala na auto diagnostykę w czasie nieomal realnym kosztem istnieją narzędzia do tego, żeby ten samolot cały czas był widoczny i rozumiany mówiąc też językiem technicznym z ziemi wszystko co się dzieje do momentu dopóki tak jak w przypadku tej katastrofy, by nie nastąpi wyłączenie jak rozumiem przecież dodatkowe bądź celowe, gdyby nastąpił wybuch i te transpondery zostałyby zniszczone w jakikolwiek sposób w taki nienormalny to ten samolot nie leczą wiele godzin prawdopodobnie uległoby, gdy wystygnie, bo jego gol Diego to dlatego zamierzam to tak jak te drzwi kokpitu często nie zamierzają od wewnątrz tak te transpondery nie powinny być wyłączone przez pilotów pomni tego co się wydarzyło, więc na pewno nie ma, ale magicznego przełącznika, który pozwala pilotowi przeminie powinno być, a ja nie wiem o tym, natomiast istnieje coś takiego jak procedury i jedno z moich ulubionych słów w lotnictwie w i regulaminy zachowań instrukcje, które absolutnie nie zezwalają na taką ingerencję i każda załoga, która jest w pełni świadoma świadoma tak nie tylko tego, że wiezie pasażerów, a także żywność siebie, by nie zrobi takiej rzeczy, więc musi zaistnieć jakiś splot przyczynowo okoliczności przyczyn nowy, który spowodował czy spowoduje, że te urządzenie przestaje nagle komunikat wadzi się z macierzą to nie jest normalne w kwestiach bezpieczeństwa jak bardzo ta katastrofa zmienia w komunikacje świat się wydaje mi się rolnictwo niestety na poziom bezpieczeństwa dodaje się, że niestety na tym etapie nie bardzo, dlatego że cały czas obracamy się wokół tych hipotez cały czas nie mamy takich twardych dowodów wskazujących na dół, które z tych procedur zostały złamane słowo było tam nie, tak więc wszystko po swojemu leżą pewne hipotezy, które nie mogą być wykorzystywane do tego, żeby n p. nie wiem łatać luki w systemie bezpieczeństwa 3 czy wymyślać nowe rozwiązania w zakresie prewencji mnie jednak to miasto

Sam fakt, że doszło do takiego zniknięcia czegoś nie powinny zniknąć tak naprawdę to powinno się przy tym postępie technologicznym przy tej inwigilacji, której rozmawiamy no to jest wyjątkowa sytuacja myślę, że naprawdę wiele krajów, jeżeli chodzi o te służby specjalne, które wspominaliśmy jest zainteresowana tym żeby, żeby wyjaśnić jak się do tego w ogóle mogło dojść tak co nie zadziałało 3, gdzie jest ta luka rzezie nie jesteśmy w stanie tego nadzorować, ponieważ musimy kończyć za minutę i panów pytanie takie bardzo naiwne pszczoły w lewym dziejów Łodzi na przełomie wieków nie wyobrażaliśmy sobie, że lecą samolotem możemy korzystać z internetu n p. bądź też nowe z innych udogodnień nie wiem na początku lat dziewięćdziesiątych nie było radziliśmy sobie, że będziemy mogli komunikować się widzieć oglądać telewizję Inter krótko mówiąc za naszego życia wg panów przypuszczeń możliwym jest rozwiązanie tej wielkiej zagadki i głęboko wierzę w to, że bardzo chciał, ale oczywiście to chciejstwo, bo jest to taka katastrofa hal, gdzie tak wiele umysłów pracowało nad nią zaangażowano biotechnologie wydano ponad 130 000 000 USD na to, żeby ją wyjaśnić to są olbrzymie doku nakłady w wierze, że to nie była przysłowiowa para w gwizdek bardzo chciałbym wiedzieć co się stało, jeżeli ta sprawa ma się wyjaśnić to wyjaśni się przez przypadek pojawią się nowe elementy coś wypłynie coś co się znajdzie, ale Allen, ale nie w takim działaniu prawa z upłynie nomen omen poufnych w ich tutaj należy przypuszczać, że na samolot spadł do oceanu.

Dr Krzysztof Liedel dziękuję bardzo bardzo rektor centrum badań nad terroryzmem Collegium Civitas, Tomasz Białoszewski ekspert lotniczy dziękuję bardzo bardzo dziękuję państwu zapraszam na informację Radia TOK FM i było po informacyjne ciąg dalszy naszego programu popołudniowego.
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POPOŁUDNIE RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA