REKLAMA

Tanie loty przejdą do historii? Strajk w Ryanair się rozszerza

Światopodgląd
Data emisji:
2018-08-10 16:00
Audycja:
Światopodgląd
Prowadzący:
Czas trwania:
11:33 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
, a świat lub pod blok w błąd w zdobyciu 2 koszmarny dzień myślę, że dla właścicieli Rainera, ale też niestety dla bardzo wielu klientów słynni piloci z 5 krajów europejskich właśnie z tej linii dziś strajkują 2 4 godzinne trwa strajk pilotów w Niemczech Szwecji Irlandii Belgii i Holandii czytam takie szacunki, że ta odwołania lotów dotknęło około 50  000 pasażerów dotyczy to 40 lotów to jest drugi w ostatnim czasie strajk pracowników MD czy współpracowników Rozwiń » zaraz należałoby chyba powiedzieć, by w tej linii lotniczej, dlatego że wcześniej, by pracownicy pokładowi obsługa pokładowa protestowała państwa gościem jest teraz Sebastian gościnnie Jarek ekspert rynku lotniczego partner w firmie doradczej bb Kingiem dzień dobry dzień dobry, więc w dużej mierze pracownicy piloci i pokładowi domagają się przede wszystkim chcemy zmiany formy zatrudnienia oni teraz wszyscy de facto są 3 wielu z nich większość z nich jest zmuszana do zakładania firm i rejestrowania ich w Irlandii, a najczęściej, gdy w związku z tym nie chroni ich lokalne prawo w ogóle prawo pracy nie chroni skoro mają swoje firmy latają tylko ryby i są firmami na tym pokładzie, a po drugie, GM domagają się wzrostu płac, chociaż to jest druga drugi ich postulat i tam od Sorosa powiedział, że mam ranę wywołał rewolucję Ubu ludzie, których kiedyś nie było ostatnio dostali możliwość latania, ale dziś niektórzy eksperci wskazują, że dłużej tak się nie da to znaczy, że to było tak tanie m. in . dlatego że kosztem właśnie pracowników, których prawa ranne były ograniczane byli wyciągali spod prawa pracy i coraz mniej opłacani byli też trochę się nie powodziło dotacjami regionalnymi, kiedy lotniska regionalne chciały przyciągać trenera, więc pytanie jak pan widzi ten strajk czy równie krytycznie pisze pan odnieść do niego jak właściciele, którzy tam mógł już to nieodpowiedzialne grozi zwolnieniami od czasu do czasu szefów czy jednak widzi pan, że tak też wydłużenie o coś się zmieni czarny rzeczywiście jest powiedziane, że rewolucja pożera własne dzieci i na pierwszy rzut oka tak na można, by tę sytuację postrzegać natomiast, że ja mam wrażenie że, choć jest to bardzo poważny kryzys za wymianę, że to jest to kryzys w fazie przejściowej w Ryanairze będzie dążył do utrzymania tego swojego na modelu działania, które pozwala być tej linii lotniczej tzw. ultra tanim na przewoźnikiem, bo Need to znajdują jako swoją receptę na nasz sukces jako kluczowy czynnik sukcesu na tej firmy czy też rzeczywiście da uważam, że ten kryzys zostanie zażegnany, ponieważ linia najzwyczajniej w świecie nie może pozwolić na to, żeby odwoływać kolejne loty płacić odszkodowania w i myślę, że na niektórych polach się ugnie ne w stosunku do swoich na układ z pracowników taka czy poddostawców do usług na niektórych utrzyma na swoją twardą pozycję, więc ja powiedział, że raczej mamy do czynienia z takim strajkiem na jaki mamy do czynienia w wielu innych branżach i wielu innych przedsiębiorstwach aniżeli, z jaką się rewolucyjną zmianą modelu, ale powiedzmy, bo to nie jest jedyna linia lotnicza, która zmaga się też ze strajkami tyrają el niejako wchodząc tak atrakcyjną ofertą na rynek jak mówimy kosztem czy nawet można być na plecach pracowników nowo musi też pewne działania na liniach lotniczych w locie też słyszymy przecież od lat jest spór mniej więcej na tym samym tle, więc pytanie czy no właśnie skoro jest opór coraz większy pracowników ich też świadomość i strajki no 3 AM not to dotyczy przemocy trzeba właśnie ich u jednak bardziej ramy uznać za pracowników i te wszystkie wywalczone przez ruchy pracownicze prawa im również przyznać co może podnieść koszty rzeczywiście może to się skończyć wzrostem kosztów natomiast inne powiedziałbym tak może trochę potoczy, ale na biednego nie trafiło tak uważam, że uważam, że narażone jest 1 na 3 dni to był akt pokazują liczby działają na rys jedno SA na zasoby mniejszych linii lotniczych w Europie i ma z czego płacić więc, siedząc na takiej Górze pieniędzy najzwyczajniej w świecie może się wykazać pewną na pewną elastycznością i na jak wrócę do tego, o czym mówiłem jestem przekonany, że na niektórych być może wielu polach, które podnoszą swoje kojący głazy pracownicy ugnie się i sypnie groszem sypnie groszem albo w postaci bezpośrednich podwyżek tak albo w postaci uznania części praw, które będą na skutkowały dla niego wzrostem na kosztów od razu się bardzo panu stawia nazwała te akcje strajkowe nieuzasadnionymi i pożałowania godnymi groził wcześniej zwolnieniami i przeniesieniem baz z Irlandii do Polski, gdzie związków zawodowych nie ma, bo został zmuszony do uznania w niektórych krajach związków zawodowych z czego nie chciał robić przez wiele wiele z tych lat, więc strategia wydaje się mną gra ostro rzeczywiście, ale to jest ostry Graś pamiętajmy że, gdyby nie był takim samym graczom dopełnienie doprowadziłby Jana do takiej pozycji na rynku lotniczym, jakiej można w tej chwili ta linia lotnicza jest czy rzeczywiście ma takie możliwości dobowy może coś takiego trochę kontrowersyjnego ale, toteż pytanie czy to dla nas jako dla rynku polskiego będzie dobrze czy będzie źle jeśli rzeczywiście część samolotów w cieniu zostanie przebudowana do Polski zwiększy się zatrudnieniem na Polskę za koraliki tzw. uczyłam strajki no być może akurat polscy pracownicy są zadowoleni z tych warunków, które oferuje na razie bardzo nie tylko nie mają jak żyje na ten temat wypowiedzieć, ponieważ jak wiemy w gdy nie ma nie są pracownikami pracownicy to też łamana jest Solidarność ludzie obawiają mają już mają umowy z lipca firmy albo jakieś takie umowy bez nie mogą praw z dnia na dzień stracić pracę w to jest duży, ale ma wyłonić ma pani rację z drugiej strony jednak trzeba pamiętać, że na obecnie rynek lotniczy jest taki, że potrafiłby wessać każdą ilość pilotów i uważne oko z dzienników pokładowych co oznacza, że przemyt akcentował obraża nie jestem pilotem, ale no jeśli rzeczywiście ktoś z raju NRA zrezygnowałby z moich uspokajała licencje na 7 3 7, czyli najpopularniejszy samochód średnie samoloty z innych średniodystansowiec nie powinien mieć problemu ze znalezieniem pracy no Jeślinie w Polsce to w Europie na pewno, bo to jest właśnie ciekawe, ale akurat przeglądamy albo odmowa rozmawiając z panem do paszy ostatnio agencja Reutera, który decyduje tutaj właśnie Majka i jego, który go raz go zadecydowano, że miał powiedzieć, że raczej prędzej sobie odetnie ręce niż uzna, że rozpozna uznał związki zawodowe inne tak się zastanawiam od jak dawna ma pan poczucie, że w ogóle się rozmawia o tym jak ten model był budowany to znaczy, gdy tata propozycja makrela w Oliwie tego biznesu jednak była właśnie bardzo anty pracownicza anty związkowa rzeczywiście o tym nie rozmawiało się do tej pory wiele, bo na raczej społeczeństwa ne pasażerowie i na media może nie tyle rozpływał się w zachwytach co bardzo doceniał to oferty, którą mają one przedstawił ofertę, która pozwoliła wielu ludziom, którzy nie latali polecieć tak i rzeczywiście przez jakiś moment do opinii publicznej dobijała się nieśmiało taka informacja, że to jest wszystko kosztem dopłat, które wnoszą albo lotniska albo regiony pod żebra Jane zawitał na ich na ich lotniska natomiast rzeczywiście nota nam też ciemna strona, której niewiele się mówiło to jest sposób w jaki traktowani byli są na pracownicy tej linii lotniczej i rzeczywiście no pewnie przynajmniej jak na standardy zachodnioeuropejskie było to traktowanie poniżej rynku tak, że idziesz tam w którymś momencie ta kropla przelała czarę goryczy doszło do takich nowym złych w sumie sytuacji, bo złych dla pracowników dla linii dla ne są zakorzenione, ale widocznie nie można było już, że już inaczej pan woli jest naprawdę twardym graczem, a że i myślę, że bez takiego dramatycznego jednak trochę ruchu byłoby niezmiernie trudno z nim rozmawiać coś pan, że właśnie co się zmieni mówi się, że to mediacje teraz były błędy te rozmowy mają mogą być kontynuowane w jak do tej pory obie strony zarzucały sobie, że na nie były gotowe na żaden kompromis to rozmowy do niczego nie prowadziły i ich groźba, że coś się przełamie myślę że, toteż trochę ze trochę w dużej mierze zależy od determinacji tych, którzy wyrażają opór, którzy to akcje na rozpoczęli pamiętajmy, że realne jest zbyt dużą linią NATO, żeby nagle przenieść się wszystkie albo większość swoich operacji do Europy centralnej wschodniej najzwyczajniej w świecie musi jednak korzystać z noty z zachodnioeuropejskich z personelu na trzecie obywateli zachodniej Europy pracowników tam na tam zlokalizowanych w i na jej stronie będą wystarczająco zdeterminowani to na niektórych polach na pewno się ugnie, a ktoś może czy też przejdzie i jakby będzie z korzyścią dla pracowników z krajów Europy centralnej wschodniej, a do tego jeszcze oczywiście ciało było do do dorzucić dyskusje o tych dopłat albo to też wywołuje opór dys oczywiście obawy związane ze zmianami klimatycznymi jednak latanie jest chyba bardzo niezdrowe dla środowiska z daleka przyszłość jak potem prognozuje, że uda się utrzymać pytanie uznawanie modele proszę zauważyć, że w stosunku do początków, kiedy te ultra tanie modele wchodziły do Polski tarczy 2 000 05 06. na rok w te modele już się w tej chwili zmieniły i one cały czas ewoluują i będą się mu zmieniały natomiast jak będzie rynek wyglądał za 1 0 lat sądzę, że możemy się tylko pokusić troszeczkę jak zgadują start, ale ja osobiście uważam, że na te 2 odrębne w tej chwili segmenty, czyli tzw. przewoźnicy tradycyjni przewoźnicy Nisko kosztowi różnice pomiędzy nimi będą się one na trasach krótkich i średnich zamazywanie UE i dojdziemy w końcu do 1 1 model, czyli niskokosztowy troszeczkę podwyższą, a ci tradycyjni troszeczkę obniżą inny rynek to Przewozy daleko od dystansu Robbena, ale tutaj już, tak więc nie masz wybór tanich, ale jeszcze nie ma, ale go właściwie wchodzą już tak zaczynał się dość powoli na tym rynku rozpychać złą passę gości miarę ekspert rynku lotniczego partner w firmie doradczej bardziej, bo państwo kościół bardzo dziękuje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ŚWIATOPODGLĄD

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

40% rabatu w zimowej promocji TOK FM. Nie czekaj - zdobądź swój pakiet "Aplikacja i WWW" z solidną zniżką, aby słuchać wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!