REKLAMA

Złoci lekkoatleci warci mniej niż przegrani piłkarze?

Przy Niedzieli o Sporcie
Data emisji:
2018-08-12 17:40
Prowadzący:
Czas trwania:
25:05 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kłaniam się państwo Przemysław Iwańczyk zaprasza na rozmowę o tym ile znaczy Marka w sporcie też w sporcie ukierunkowanym czy piłka nożna, ale też inne dyscypliny chciałbym przedstawić ma długość dnia pani prof. Marzanna Witek Hajduk Kita Instytut Międzynarodowego zarządzania marketingu w Kolegium gospodarki światowej szkoły głównej handlowej w Warszawie, a właściwie nie wiem panie profesorze czy nie powinniśmy z rozpoczęciem mistrzost w Europy, które trwają Rozwiń » aktualnie w Berlinie ledwie po 4 dniach Polacy mają już 5 medali 3 zł 2 srebrne nasi młociarze pozwalają w posiadali strasznie Wojciech Nowicki Paweł Fajdek nasi kulomioci w w sposób równie spektakularne zdobyli 2 zł medale na myśli Michała Handzlika i Paulina Konrada Bukowieckiego panią Paulinę reguł lektura jest wielkim zaskoczeniem i teraz tak otwiera pani gazetę mierzy się pani z informacjami, które napływają do nas z Berlina z tego wydarzenia przypomnimy sobie co było kilka tygodni temu jak wyglądała sytuacja na mundialu w dół zostanie kilka stron tylko cały numer poświęcony byłym piłkarzom, którzy umówmy się ponieśli klęskę no las szczęśliwie szanse, że byłam na urlopie jak zaczęły się występy polskich piłkarzy na mundialu natomiast nawet tak daleko sięgną inne konsekwencje czy opinie na temat posta w w naszej reprezentacji narodowej z naj oczywiście, jeżeli mamy mówić w kontekście zarządzania marką to można zauważyć, że to, by ten sukces, czyli do osiągnięcia sportowców czy go w tym wypadku lekkoatletów czy to w naszych piłkarzy skutecznie dosyć wpływają na w kreowanie tego co my nazywamy marketingu tzw. randkach i 5 zlotego kapitału w marki ma oczywiście namyśli zarówno kapitału tych Marek zarówno sportowców jak i tych pojedynczych sportowców jak i również, choć w tej reprezentacji naszej narodowej jako takiej organizacji mówią o tej reprezentacji narodowej z miejsca w nożnej, dlaczego tak się dzieje no dlatego, że jeżeli byśmy popatrzyli ze strony takiej merytorycznej do tzw. postrzegana jakość marki to jest 1 z kluczowych elementów, które wpływa na to właśnie ten kapitał ma takiej cechy oczywiście w przypadku Marek sportowych na postrzeganą jakość w dużym stopniu ma wpły w to, jakie wyniki osiągają w sportowcy zespoły prawda reprezentacji tak dalej, bo lekkoatletą nie możemy odmówić niczego ono wniesione przeprowadzili sondaż poprosili o toby mu przechodnie wymienia nazwiska tych, którzy triumfują i odgrywane są mazurki Dąbrowskiego Mazurek Dąbrowskiego to pewnie mało, kto wskazałby precyzyjnie imię nazwisko piłkarze znają wszystkich niezależnie od tego jakie wyniki osiągają w 3 lata wybór nawet można mówić o syna Rezai fenomenie, ale i też takiej dychotomii w postrzeganiu sukcesu, a tak myślę, że po kilka czynników wpływa, bo to, o czym pan redaktor wspomniał prezent ten drugi element tego kapitału marki, czyli tzw. znajomość marki bodaj z pewnością w 2 dyscyplinach masowych, a i tak popularnych w Polsce, choć zdaniem wielu innych krajów jak w n p. właśnie piłka nożna no tak popularny jest znajomość z będzie większa w przypadku własny tego typu dyscyplinie sportowcy, którzy reprezentują, a miejsca pewnie w przypadku tych bardziej niż żadna Bruno lekkoatletykę nazwać zniżkową w generalnie resortu jest królową startuje w Polsce ma bogate tradycje natomiast nie patrzył jednak nowa Huta i powiedzmy to zainteresowanie chyba jest, więc o mniejszej te nazwiska osób często troszeczkę mniej rozpoznawalny poza oczywiście Dimitar inni w medialną zamiana lita Włodarczyk prawda czy pan Paweł Fajdek czy nasi byli jeszcze spadkodawcy którzy, podając żądali olbrzymie sukcesy natomiast myślę, że też druga sprawa to jest ta cała otoczka marketingowa czy kolejna sprawa, która decyduje o tym dlaczego tak różne są reperkusje nazwijmy to, czego konsekwencje dla kreowania Marek sportowych w zależności właśnie od wyników z tych dyscyplin jak złożone z pań tak ważnych emocji, które towarzyszą poszczególnym dyscyplina w Zdunach liczne są badania dotyczące klubów piłkarskich w ogóle generalnie piłki nożnej, które pokazują, że ta lojalność nazwijmy to konsument, czyli w tym wypadku kibiców wobec Marek w tym obszarze piłki nożnej jest często zdecydowanie większa niż chociażby w przypadku wielu innych dyscyplin szczególnie tej inwestycji, które nie są bez nich analiz zespołowe elit prawda w nic kwestia popularności dyscypliny, bo u nas n p. rezultaty w krykiecie pewnie by się nie przekładało na na potencjał marki na polskim rynku ZAZ w Indiach Pakistanie wiadomo to jest to właściwie w narodowe no i jak ten jest dodała, ponieważ pan redaktor za co w z innego zdania było naszej drużyny na mistrzostwach, że pamiętajmy, że o postrzeganej jakości marki sportowca czy organizacji sportowej z Wilkowyi, ale decyduje też postawa i umyśle Monice być komentarzem d s. sportowych, ale wszyscy mnie, więc myślę, że znacząca część populacji oglądamy ze jak też idą tak bardzo często nie tylko sam sama kwestia sukcesu lublinianie decydują o tym jak ten sportowiec jest postrzegany przez nią przez otoczenie, ale również to w jaki sposób ten metal willi zostały osiągnięte w swej bardzo często jest też fakt, że nawet, jeżeli ten sukces powiedzmy nie jest duży, ale mogą nawet nie ma, bo często postawa sportowca i nie tylko to co nazywamy fair play, ale generalnie taka postawa w stosunku do doceniono też istotnie wpływa na percepcję Marwitu pozostawi bez komentarza do 7 wobec tego tonące przykład naszych klubów piłkarskich, które rokrocznie z reguły kompromitują się w europejskich pucharach skalę są to, bo bardzo często spektaklach kończone wstydem trudno wyłuskać tam elementy, w którym powiedzielibyśmy, że piłkarze dali z siebie wszystko mu w takim stopniu, że z zaspokajają nasze oczekiwania mimo niekorzystnego wyniku widać piłkarze wciąż są bardzo wysoko opłacani nie wpływa to żaden sposób na ich uposażenia, mimo że ta świadomość marki w jej przypadku wcale nie jest tak wielka, bo oni są raczej lokalnymi bohaterami niż ogólnopolskimi globalnymi na to znowu wracamy ma prawo do tego punktu wyjścia takiego potencjału finansowego poszczególnych dyscyplin sportowych piłka nożna długo długo nic ja też niestety no tak jak też niestety z pewną takim smutkiem muszę skonstatować, że w, że można odnieść wrażenie, że taka duża dyskusja się, bo była też ostatnio w w związku z tym olbrzymimi kwotami transferów, które miały miejsce w prawdach wbijemy w piłce nożnej w ramach przewodzenia Smuda do klubu postrzelony w gazie czy aby dno innych nie są kwoty, która na to pytanie, bo w sposób adekwatny, czyli adekwatny do nowo do rzeczywistej liczbie tych wartości granaty były tych sportowców i do wartości tych maleńkich tutaj nawet z można, by palić także ostatnie morderstwa informacja podana w Żarach i ile zarobi u zarobili na koszulkach z Cristiana Ronaldo w ciągu tego krótkiego czasu jego umowy lub gminie mieście rozegra pierwszy na wodę, mimo że jest cen nawozów nie widzę żadnego meczu ze zmian w nie nie rozegrał ani nic tam debata o około 6 milionowej będą dokładnie w euro bodaj oczywiście do mnie to nie jest nasz kościół usprawiedliwia to o olbrzymią kwotę, którą zawodzą, ale wiadomo, że SLD w 1 z elementów tego wszystkiego na tym zarabia lub w związku z tym, że rozwój znakomitego sportowca, więc wydaje się, że trudno jednak w piłce nożnej te pieniądze są u znacząco większe niż w przypadku innych innych dyscyplin i bez nosa nie tylko kwestia jest popularność samej dyscyplinie, a czy to nie jest także jedno napędza drugie rozpoznawalność daje pieniądze, a pieniądze są przez tych, którzy są rozpoznawalne i zdrowotne rozpoznawalni są, dlatego że dużo zarabiają Ależ oczywiście, dlatego że oczywiście to jest takie hity takie prawe koło zamknięte, bo wiadomo, że każda dyscyplina ma jakąś swoją historię kapitana w danym kraju tak jak mówiliśmy o uraz futbol amerykański nie prawda, ale za to piłka nożna i t d. z NATO miast natomiast oczywiście jest kwestia Dakarze jak w biznesie generalnie ja traktuję sport jako pewien obszar biznesu bez w ogóle poważny obszar biznesu Międzynarodowego w tej chwili ten biznes z bordowych tak jak w każdym biznesie tak po co powiedziałam kapitał marki, który zakłada się na wycenę akcji on jest dużym stopniu nakręcany właśnie tą popularnością Marek sportowych tych sportowców, ale też trenerów samego klubu bowiem pamiętajmy, że tutaj mamy kilka poziomów dalej w ich Marek i kilka poziomów z lojalności wobec zna to jest nie tylko kwestia lojalności wobec klubu, ale też wobec poszczególnych sportowców nawet czasami nowe sterylne noże, które Robert Lewandowski bez tego przegrzaniu koniunktury mówiąc kolokwialnie, oddając swój wizerunek w ręce speców od reklamy od kilkunastu firm, które bardzo często stoją w sprzeczności z siebie w jedno lipca, bo nie są w sposób szczegółowy wiem tylko tyle ile wydamy w rożnych danych chodzi o mechanizm miał podobne przykłady byłby dla nas jako ja myślę, że po oraz szereg czynników decyduje, bo to nie jest zakupowego, kto zarządza moim wizerunkiem dach, bo wiadomo, że we współczesnym świecie sportu mało, który z Porto i już na pewnym poziomie sam zarządza swoim wizerunkiem wspomaga się tak jak zresztą udar i silne marki biznesowe popada w wspomaga się nad współpracą z wyspecjalizowanymi agencjami tak nie powinno być, bo on ma jak wczoraj innych zajęć, ale wydaje się, że tutaj nic jak 1 sprawa jest oczywiście kwestia to odpowiada za kreowanie wizerunku sportowca, jakie ma w kompetencji chyba jest tylko 1 jakaś agencja to jest więcej tych agencji, które być może nie do końca potrafił wykreować takiego spójnego wizerunku tak bardzo proste działania winą strony za dużo jest doradcą, bo czasami za dużo doradców to też niedobrze, ale może też być kwestia pewnych jadę, bo tak nazwała indywidualnych predyspozycji sportowca, ale tego czegoś innego co też decydują jego wizerunku, bo pamiętajmy, że o wizerunku marki w sportowcach w szczególności nie tylko decyduje o jakie ma w wyniki sportowe, ale decyduje nasz cel cały szereg jego innych predyspozycji wcale zachowali prawda w ME czasami jego historia życia jego relacje z otoczeniem przekalkulować czy pan Kubel wyją i awans, ponieważ jestem absolutną, a wołu Kuby Błaszczykowskiego i właściwie ban ku ba jak powinna ich Błaszczykowski gra moje serce obrazu rośnie, więc to jest oczywiście stan ten trend ten kazus, zamykając wątek pani profesor polscy lekkoatleci choćby zdobywali medale z diamentów nie skonsumował tego sukcesu tak jak piłkarze ja mam cichą nadzieję, że 1 z 1, bo to jest też kwestia współpracy ze sponsorami, że z bardzo, że ci partnerzy Allianza ze sportowcami, że oni chyba zaczną powoli może też nauczeni doświadczeniem właśnie w ostatnich mistrzost w świata, że powoli to się bardziej zaczną dostrzegać też potencjał leżący w innych dyscyplinach ja osobiście n p. uważam, że bardzo duży potencjał mają właśnie ci nasi górą kulał i bez kolei i miał 3 i prawda, bo jesteśmy właściwie stajemy się takimi specjalistami w tej dziedzinie, tym bardziej, że to są często taki to jest kwestia takiego tzw. Story, czyli Gula my często mówi z marketingu w takiego 1 opowiedzenia historii gra dalej myślę, że też dużą rolę odgrywa po pierwsze takie wreszcie zauważalnie przez sponsorów pomoże ci lekkoatleci też Waldemar ile nawet duży potencjał, a z drugiej strony też właściwego zarządzania tymi markami outletów i umiejętności takiego właśnie pokazany w pewnej historii, ale wokół nich stworzenia też budowania test pełnej lojalności to znakomity przykład choćby skoków narciarskich prawda, która w nos zawsze jakoś tam popularnością cieszyła, ale z pewnością Jacques, a wokół Małysz formalnie, a później z bohomazami w tonie był ten poziom miłości nazwijmy to co w tej chwili w PiS w drugiej części chciałbym rozpocząć od badań wizerunkowych przeprowadzonych przez firmy Havas Sports and Entertainment w ostrych jasno wynika, że polscy piłkarze, a teraz chciałbym, żebyśmy na nich się zatrzymali są bardziej rozpoznawalni po mundialu mamy negatywny bohater Towarzystwa rozpoznawalne w straci przede wszystkim sympatię kibiców i to są straty liczone w dziesiątkach punktów procentowych vide Robert Lewandowski miałby, a później dalej kolejni ludzie polskiej piłki nie Zbigniew Boniek Adam Nawałka nawet Kubie Błaszczykowskiemu o dziwo, się obrywało nie była jeszcze druga część tego badania pro wskazuje na to, że Polacy będą nie chcieliby widzieć się tak często polskich ludzi piłki w reklamach telewizyjnych i tam też do wskazania gdzieś były dość poważnie wyższe niż badanie przeprowadzone w lipcu to oznacza, że mam świadomość kibiców na ja myślę, że to oznacza bardziej, że sprawdzają się prawa marketingu i bodaj świeże z wytłumaczeniem bowiem wsiada my w mojej skromnej ocenie ta intensywność z działań promocyjnych z wykorzystaniem wizerunku, czyli całej naszej reprezentacji w poszczególnych wzięli przedstawicieli typu trener prawda poszczególni piłkarze w była w mojej ocenie chyba zbyt duża i zacięła się no i społeczne z mundialem w wyborze zdarza się sporo przed mundialem prokura jest to zgodne z regułami gry prawda woda się zazwyczaj robili natomiast to, że tak dużo firm o reprezentujących bardzo różne branże wykorzystywało wizerunki naszych przedstawicieli naszej drużyny narodowej i emisje tych na Czubach spotów telewizyjnych były tak często, że czas, że zdarzało się, że kolejne spoty w bloku reklamowym to były pewne spoty z wykorzystaniem wizerunku tego lub innego piłkarza albo trener Robert Lewandowski potrafi w 1 bloku reklamowała szampony na na telefony dla co do picia przy okazji jeszcze się, więc mamy, więc myślę, że po prostu nastąpił taki klasyczny wręcz dla mnie prezent bumerangu o efekcie bumerangu mówimy wtedy, kiedy na skutek takiego zbyt na skutek zbyt dużej intensywności tych działań po prostu efektywność i zaczyna spadać, a efektywność efektywność oczywiście to wiąże się też ze skutecznością tych działań, bo ludzie po prostu już mają dosyć zaczyna się włączanie prawda przyłączanych na inne w program adresaci są wszyscy cali tym wszystkim no ale jeżeli do tego dojdzie już za to, że ta nadmuchany ten nadmuchany balonik oczekiwań, które został wykreowany z taką prędkością dużą pani koło i to w takim niezbyt dobrym stylu Bonda powiedziała w trakcie mundialu no to co się przełożyło właśnie na te wyniki, o których pan wspomina, więc myślę, że tu się właśnie tych kilka czynników do tego przyczynił się nie chcieli porównać 2 światy świat sportu świat polityki pobytu tutaj tutaj o wizerunek chodzi szybko albo czy inaczej w tym samym tempie trwa odbudowywanie strat, bo w polityce wiadomo raz stracone zaufanie trudno trudniej odbudować w sporcie jest to podyktowane koniunkturą z tych sportową, czyli wynik determinuje poziom sympatii jak pani zechciała zostawić te 2 światy ja myślę, że nowy generalnie pewne reguły marketingu są wspólne bez względu na to czy one dotyczą biznesu czy dotyczą Poli marketingu politycznego ochronę kobietom w Markach w jej głos po pół czy marketingu kultury to są pewne takie ogólne lub reguł, które są wspólne pan wspomniał choćby o tym, że niektórych naszych piłkarzy poziom znajomości stopień znajomości wzrósł z Czechami gra teraz policja właśnie no no jubilata raczej wynikało ja myślę, że z tego, że ludzie docenili to jego walkę o o o powrót ja osobiście jestem też o olbrzymim wrażeniem, więc myślę, że to raczej nie zadziałał efekt fatalnych w fatalnych udziału jego metali, bo jego udział w prawie żaden prawda raczej z jego żałowali, że żal, że być może niektórzy myśleli, że jak zostało wystawione wcześniej to być może ta nasza obrona, ale i działań bowiem w zamian co prawda nie, bo nie chce być już to liczba no ale ale my mówi szef marketingu, że czasami Jar nieważne ile takich jak ważne, żeby był brak danych tutaj efekt zadziałało, ponieważ bardzo dużo, że generalnie mówiła w mediach prawda o różnych uczestnikach tego całego wydarzenia po naszej stronie w związku z tym no trudno by było nie przewidywali, że będzie taki efekt w postaci wzrostu znajomości, choć niekoniecznie zębach i to tych za poszczególnych sportowców z PRL, więc zapytał też pan redaktor czy to się da odbudować Macieja myślę, że uda się odbudować, bo bywały przecież niejednokrotnie przypadki w różnych obszarach czy to w polityce prawda czy to w sporcie czysto w innych obszarach takich kryzysów nazwijmy to woda tak trzeba nazwać sytuacji kryzysowych to jest ewidentnie sytuacja kryzysowa dla polskiej reprezentacji być może zarząd PZPN -u na nią nie był odpowiednio przygotowane moim zdaniem w Belgii generalnie każda organizacja powinna mieć przygotowane procedury zarządzania sytuacją kryzysową w nie nie wiem jak to było w PZPN-ie, ale takie mam ku ba odnoszę wrażenie po reakcji, że zachowali się tego nie spodziewał, że wyda bowiem do panowało przekonanie, że w nowoczesnej grupy widzialne w nich nawet reakcja w postaci właśnie tych konferencji prasowej z zmienionego składu uczestników tych konferencji świadczyła chyba raczej o tym, że za nim nie było takiego planu, a każda organizacja takich planów powinna mieć na wypadek zaistnienia sytuacji kryzysowej właśnie po stronie PZPN myślę, że też nie do końca sportowcy bylina o przygotowaniu oni powinni też pod tym względem być przygotowani natomiast były takie Przywara przypadki powrotu, bo przecież ich się w świecie sportu choćby Pajda Łuck prawda, który miał no nie wiem trudno porównywać te poziomy prezesów tamten okres na innym tle, ale jednak może to nie jest coś co było wcześniej, ale jednak powoli idą swoją pozycję udało się odbudować weźmy Kubę Błaszczykowskiego po euro 2 0 1 2 historia z biletami, który był twarzą kampanii niezbyt przychylna dla była dla niego, a później podczas euro 2 0 1 6 1 10 0 tak naprawdę innej lepiej ocenianych sportowcu naczelny Radia można tutaj jestem mamą obiektywna, bo jak już powiedziane w sercu, a my biedne, a wielką sympatią do pana Jakuba Błaszczykowskiego uważam, że to jest 1 z najbardziej charyzmatycznych naszych piłkarzy Stambuł z ustawą o gustach inne to jest dla mnie te przy muzyce tak bym powiedziała w morze jest napastnikiem, ale nie ale, ale jest typem przywódcy i ja myślę, że poparli takim przywódcą takim sportowcom duże widać, że zostawiają na boisku zaleca to kibice też obawy batalionu więcej, bo tak jak z markami biznesowymi, że czasami Mar IT zmalało pewne kryzys, ale jak mają duże grono lojalnych sił lojalnych emocjonalnie zaangażowanych klientów to ci klienci też pewne wpadki tym w MARR com są w stanie wybaczyć myślę, że podobnie będzie z polską reprezentacją, że ja osobiście na aż tak dobrze oceniam decyzję o nowym trenerze, bo wydają się, że już, że bierze też bardzo się o panu trenerzy mówili też daje szansę na taką na odbudowanie dawnej takiej wiarygodności, gdyż tego zespołu my jesteś taki element tego Story talibów albo historia prawda reprezentacji olimpijskiej, więc myślę, że tutaj na tej bazie będzie można fajnie to odbudować więź z ja widzę szansę odpowiednio też uważam, że po stronie oraz PZPN dobrze może być tutaj lepiej pracować nad takimi sytuacjami kryzysowymi nie tylko od strony sportowej, ale też od strony marketingowej w pani prof. Marzanna Witek Hajduk Instytut Międzynarodowego zarządzania marketingu w Kolegium gospodarki światowej szkoły głównej handlowej w Warszawie dziękuję bardzo dziękuję bardzo państwa zapraszam na informację Radia TOK FM Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZY NIEDZIELI O SPORCIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 60% taniej w promocji Black Friday!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA