REKLAMA

Kierowcy TIR-ów protestują. Czy ich postulaty są słuszne?

Data emisji:
2018-08-17 15:00
Audycja:
Popołudnie Radia TOK FM
Prowadzący:
Czas trwania:
11:17 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Maciej Zakrocki. Zapraszam na Popołudnie Radia TOK FM, które zaczynamy od protestu kierowców ciężarówek. Przed chwilą słyszeliśmy w informacjach, że ten protest nie spowodował jakiś większych utrudnień na drogach. Przypomnę, że kierowcy jeżdżą po prostu 10 km / h wolniej niż dopuszczalna prędkość, no i chcą coś pokazać. Tylko czy to jest dobra metoda? Rozwiń »
Przede wszystkim trzymają one rację jeśli chodzi o w ich postulaty o tym, teraz porozmawiamy z gośćmi audycji są nimi pan Maciej Wroński prezes związku pracodawców transportu i logistyki Polska czy w Chinach także Stowarzyszenie partnerstwo dla bezpieczeństwa drogowego Krzysztof Woźniak autor audycji zmotoryzowani skołowani w TOK FM, gdzie nadzór w UE to przede wszystkim zaś boczne od tego, że czy zgadzacie się panowie w ogóle z tak w tym pomysłem na nowe akcje czy rzeczywiście fakt, że policja wystawia mandaty podobno 8 5 0 wystawiła kierowcom ciężarówek od 3 sierpnia za to, że zbyt długo trwa ich manewr w wyprzedzania w oczy to jest w i dobry pomysł na procesji czy to jest rzeczywisty problem dla polskich autostradach panie prezesie ja mam do tego takiej mieszanej uczucia, bo z 1 strony oczywiście nieprawidłowe wyprzedzanie wyprzedzanie w miejscach, gdzie jest zakaz stanowi wykroczenie i niewątpliwie utrudnia ruch innym pojazdom i z tego punktu widzenia ta akcja policyjna jest jak najbardziej zasadna zresztą jest to pierwsza akcja, w której w ogóle policja pojawiła się na autostradach na drogach ekspresowych w jakimś takim widocznym w liczbie patroli radiowców, ale z drugiej strony też patrzy się

Tak naprawdę na polskich autostradach najbardziej razi mnie szaleństwo kierowców i głupota głupota polegająca na jeździe w odległości 3 4 m przy prędkości 1 4 0 1 50 km / h przed to jest samobójstwo tak naprawdę zajeżdżanie drogi popędza nie nadmierne przekraczanie prędkości bolid pędzący 20 0 2 20 km / h to są wszystko kwestie, które widzimy wyprzedzanie prawym pasem, więc na razie powiedzieć jak rozumiem, że jest znacznie więcej poważniejszych problemów, które stwarzają zagrożenie na drodze niż ciężarówka, która dłużej niż 5 0 sekund wyprzedza Otóż akurat można być policją uczepiła tego dokładnie tak inne to jest taka troszeczkę stygmatyzacja po prostu tych ludzi, dla których droga jest miejscem pracy i pod tym względem generalnie rozumiem kierowców natomiast jestem za obecnością policji, ale z równym traktowaniem wszystkich uczestników ruchu z tym, że tutaj widzę i podejrzewam, że są takie pod publiczkę zagranie bardzo populistyczne lubicie jeździć autostradami tracili one przeszkadzają no to my tym czy rondo możemy

Z takim podejściem się nie zgadzam, a najlepiej byłoby dołożyć się trzeci pas w szwach od władz Arizony na niektórych odcinkach ono już z niewielu, ale są to 3 warto, więc z tak nie można mówić oczywiście z pewnych miejscach powinna być już tam dowożone ten trzeci pasji i dialogu jak usłyszałem o tym, proteście to zastanawiam się tak naprawdę, kto weźmie w nim udział w bo tutaj pan prezes może więcej powiedzieć, ale tak naprawdę w większości przecież samochody ciężarowe to nie należą do kierowców, którzy nimi jeżdżą tylko do firm spedycyjnych i to one organizują ruch, więc kto miałby czas jeszcze na zwalnianie jak ten mu czasu i Home czy kierowcy mają bardzo mało przystoi to m. in. chodzi, żeby ten towar jak najszybciej również jak najlepszej jakości dowieść co do problemu

To owszem, jak spojrzymy statystyki to jest dokładnie tak jak pan prezes powiedział, że największym zagrożeniem jednak są kierujący samochodami osobowymi wychodzi to jasno z liczb, które podają policjanci King kierujący tymi pojazdami ciężarowymi tzw. czyli od 3 , 5 tony tu też jestem podział trzeba zobaczyć, że do 1 2 ton masy całkowitej powyżej tych 1 2 ton, toteż jest, że inaczej brane są oni tam, gdzie są na trzecim miejscu, jeżeli chodzi o powodowanie wypadków również tych śmiertelnych, więc spojrzeć na te stąd z tej strony, że policja faktycznie lubi brać się za tych uczestników ruchu drogowego, którzy jednak powodują tych problemów mniej tak samo zresztą z pieszymi piesi też nie są grupą, która najczęściej powoduje wypadki, a jednak policjanci bardzo często robią akcję Niechronieni uczestnicy ruchu drogowego, gdzie głównie stają przed przejściami no jak nazywają mandaty pieszym, więc podobnie jest tutaj co do samego protestu trochę prześmiewczo ja jestem za, bo jeżeli to ma skutkować tym, że kierujący pojazdem ciężarowym będą jeździć wolniej, a więc będą mieli więcej czasu na reakcję niż droga hamowania, a to będzie po prostu skutkował bezpieczniejszym przemieszczanie się, choć zapewne wielu z nas nieraz było wkurzonych, kiedy 2 kierowców jechało równolegle obok siebie Abbas rozmawiali przez szybkę w wodach przed albo albo po prostu wymienia jakich informacji przy pomocy krótkofalówkę czy telefonów

No ale to jednak chyba rzeczywiście są sytuacje sporadyczne powiedzmy 2 słowa jeszcze może od tych postulatach, bo było w związku z tym protestem na poznaliśmy 8 postulatów tu kumplem, która została sformowana przez kierowców pieszych także do przynajmniej część z nich w ERM w tym warto jakoś na nagłaśniać o nich mówi nam Banaszka zimują życzę, aby zmienić obecny zakaz wyprzedzania na autostradach obwodnicach drogach ekspresowych narzeka na zakazy godzinowe czy, żeby n p. nie było można wyprzedzać w godzinach największego ruchu

Może to jest głupi pomysł albo jeśli mówią w, żeby system szkoleń włączyć właśnie pewne elementy związane zawodowo edukacją z zakresu kultury na drodze i tu w szczególności wymieniają nauki i wymuszanie podczas manewrów wyprzedzania stwarza wyjątkowe zagrożenia w ruchu nauki, iż będąc wyprzedzanym bardzo ciekawe mamy obowiązek zredukować prędkość przynajmniej 3 km / h są głupie pomysły panie prezesie to nie są głupie pomysły jak najbardziej tak i w ja chcę zwrócić uwagę zresztą rozmawialiśmy tutaj przez samą audycją żyje do dnia dzisiejszego my nie mamy obowiązku szkolenia poza obszarem zabudowanym, a jest tylko mowa o drogach, na których prędkość przekracza określoną wartość takiej drogi są równie dobrze w wielu miastach natomiast poza obszarem zabudowanym

Praktycznie rzecz biorąc mamy taką świeżym, która wyjeżdża nie potrafisz zachować nie zna w ogóle w co to jest pole widzenia prawda ile trwa manewr wyprzedzania i dochodzi każdego hamowania przy zbiorze jest makabryczny widok do dodawania tak dochodzi dochodzi do tragedii także na pewno szkolenie o Kowalczyk na pewno nie myślę, że trzeba, by wreszcie podejść do zlotego do tematu nie wiem w jaki sposób to osiągnąć, że tak naprawdę pośpiech pośpiech oznacza straty domofon tutaj wspomniał, że firmy transportowe chcą jak najszybciej nie firmy transportowe chcą o czasie ani jak najszybciej, jeżeli kierowca przyjedzie za wcześnie nie trafił w okienko i będzie po prostu uciekało, a przeważnie nie ma miejsc nie ma nie ma parkingów

I jest to jest to problem dobry spedytor tak usta wyjazd, żeby kierowcy nie muszą się śpieszyć zresztą, jeżeli porównamy prędkość 8 5 km 80 km na odcinku 100 km daje to około 5 minut jedynie różnicę w nogach tylko właśnie czy gdyby nie popełniono błędu już wiele wiele lat temu, kiedy zaczęliśmy dość masowo dziś i dobrze budować autostrady, a zatem w ogóle w ogóle nie poszła właśnie edukacja jak po takich drogach jeździ po 3, jeżeli rozmawiamy już o tym, że tak myślę bardzo szerokim patrzenie na bezpieczeństwo w ruchu drogowym

To mamy i to każdy powtarza 3 podstawowe filary poprawy tego całego systemu jest to infrastruktura prawo jego egzekwowanie i edukacja i każdy ten z tych 3 filarów powinien być rozwijany powinien być budowany w odpowiednim tempie oczywiście tej infrastruktury lan teoretycznie bezpieczne tylko powiem, że nasze autostrady na tle autostrad europejskich są najniebezpieczniejsze rezer w z powodu tego, że ludzie tak nie potrafią po nich też Janowi Górce w 2 infrastrukturalny tylko 2 jesteśmy krajem jedynym w Europie, gdzie mamy najwyższy limit dopuszczalnej prędkości dla samochodów osobowych oczywiście poza niektórymi odcinkami w Niemczech, gdzie tych limitów nie ma tam też stan problem prędkość rozwiązano zupełnie inny sposób chociażby z formą niewypłacanie odszkodowań, gdy popełni, gdy spowodujemy wypadek jadąc powyżej tam tej prędkości, która jest zalecana 1 30 km / h, więc nie wystarczy tylko wybudować drogi trzeba i zabezpieczyć tą droga w postaci właśnie patroli policyjnych przypomnę, że tylko w okolicach odcinków łódzkich

Mamy tak naprawdę policję drogową, gdzie indziej to autostradową, gdzie indziej policja jest rzadkością tam w ogóle nie ma żadnego kontrolowania jak ludzie się przemieszczają, więc hulaj dusza piekła nie ma wad co pan prezes powiedział faktycznie brak edukacji kompletnie czym różni się jazda 70 km / h od 1 40 ile grunt na jaki odcinek drogi przejeżdżamy właśnie w jakim czasie do 1 4 0 na godzinę tegoż nią przed tym tych nie ma nigdzie no właśnie to może panie prezesie na koniec apel, żebyśmy w ogóle mieli obowiązek w naszych przepisach dotyczących szkolenia kierowców i wyjeżdżania na drogi szybkiego ruchu autostrady powiem tak już 2000 drugim roku krajowa rada bezpieczeństwa ruchu drogowego w tym mniej pracowałam jako ekspert d s. bezpieczeństwa ruchu krajowy opracowała program szkolenia cały system edukacji i tam m. in. było to wszystko zapisane politycy po kolei jak gdyby okradali ten program na zasadzie nie, bo to koszty, bo to ośrodki szkolenia będą się ewentualnie skarżyły tego nie wprowadzamy na egzaminie, bo z kolei wody, by miały dodatkowe koszty musielibyśmy podnieść opłatę to by było niepopularne i teraz zastanówmy się czy w imię popularności lub też nie będziemy ryzykowali ludzkie życie i długo i de facto mamy taką mam inną sytuację, że mamy największą śmiertelność w Polsce na naszych drogach czas z tym wreszcie coś zrobić jak tylko dodam szybko, że prace nad nową ustawą o kierujących pojazdami już za tego rządu trwają za chwilę 2 lata i nie mamy przedstawionego oficjalnie żadnego żadnego żadnej propozycji zmian wiadomo, że z korzyścią tego protestu kierowców ciężarówek dziś będzie zwrócenie uwagi na problem co myśmy też starali się zrobić bardzo panu dziękuję Maciej Wroński Krzysztof Woźniak byli gośćmi popołudnia, a teraz informacje.
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POPOŁUDNIE RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Zabierz TOK FM na wyjazd - teraz 30% rabatu na każdy z pakietów Premium. Słuchaj TOK FM gdzie chcesz i kiedy chcesz!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!