REKLAMA

"Posłowie przez przypadek zablokowali wjazd do stref czystego transportu"

Analizy
Data emisji:
2018-08-20 17:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
29:49 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Analizy. Agata Kowalska przy mikrofonie, dzień dobry państwu. Dzisiaj w Analizach kilka tematów, z których przynajmniej część myślę będzie taka, że chętnie państwo je skomentują. Analiza małpa kropka FM - przypominam nasz adres. Po osiemnastej zajmiemy się sprawą, która mnie kompletnie zdumiewa, ponieważ Polski rząd zawierzył matce Bożej królowej Polski polską energetykę, całą tę gałąź przemysłu i jednocześnie w tym samym czasie zmieniło standardy opałowe na korzyść smogu. Rozwiń »
Ale to też na korzyść tych wszystkich firm, które zajmują się sprzedażą, a tzw. odpady opałowe dodano dok kopciuchów do pieców domowych, więc czy są to ludzie małej wiary, którzy nie wierzą, że wystarczy opieka matki Bożej królowej Polski nad polską energetyką i w związku z tym trzeba się dodatkowo wesprzeć branżę poprzez ERM wprost mogą nowe rozwiązania czy też jednak tej tajemnicy jest jakieś inne rozwiązania niż inne wyjaśnienie wszystko to wydarzyło się w weekend, w którym wielu z nas nazywa długim weekendem w NBA wydarzył się to, że przestanę takich specjalnych trochę krótszy tydzień pracy rząd przeprowadził konsultacje publiczne owego obniżenia standardów antysmogowych, dlaczego akurat w tym tygodniu, dlaczego tak krótko, a przede wszystkim z kim rząd konsultował owe wprost mogą nowe rozwiązania to będziemy omawiać po osiemnastej w analizach na jej oczywiście do państwa pytanie, dlaczego nie wystarczy opieka matki Bożej królowej Polski nad polską energetyką potrzebna jest jeszcze palenie śmieciami węglowymi w piecach, żeby nie mnie poniosło kosztów nasze firmy węglowe i kopanie w coś

Do państwa pytania analizy małpa to klub KSM jak to jest z tym zawierzenie matce Boskiej kolejnych polityk prowadzonych przez Polski rząd w LM o tym w osiemnastej, a teraz zajmiemy się inną z krajowych polityk, gdzie rząd chciał dobrze chwaliliśmy nawet w audycji analizy w po wielokrotnym pomysłu Rząsę dobrze, ale posłowie postawili na swoim chodzi o strefy czystego transportu, o których pewnie pamiętają państwo słyszeli pierwszy raz w imię i się dziwią, dlaczego my się chwilę znów się o tym, rozmawiamy, a to, dlatego że historia tych stref czystego transportu jest długa i pełna zaskoczeń w wiek w jakim serialu

Jakub Dybalski z portalu transport publiczny PL, dzień dobry, dzień dobry. Z dużym zapałem zdumiewającą wytrwałością śledził od początku nocnych mrozach wygodne narzędzie, jakim są strefy czystego transportu, zanim opowiem państwu o kolejnym odcinku to przypomnimy co miało być narzędzie do strefy czystego transportu u zarania, jaki to były plany ministerstwa energii pomysłów

Tak był taki, żeby przede wszystkim promować się elektromobilność jest takim konikiem kończą rządu i przy okazji chronić czyste powietrze w miastach samochody elektryczne autobusy elektryczne wszystko co elektryczne plus, a takie działania anty właśnie antysmogowe przeciwko zanieczyszczenia komunikacyjne, a k i cały cały pomysł polega na tym, że tworzymy dajemy miastu możliwość zamknięcia jakiejś obszaru w centrum miasta, by dla samochodów to znaczy nie dla wszystkich samochodów mogą swobodnie potem w obszarze jeździć samochody właśnie elektryczne gazowe i wodorowe natomiast pozostałe samochody, żeby tam wjechać, żeby wjechać do tej strefy musiałby wnieść opłatę co jest rozwiązaniem już już przetestowane w kilku w kilku miastach na świecie między nim Londynie Sztokholmie inne z innej formie jest też w Mediolanie

I ten pomysł stref czystego transportu miał być zapisany w ustawie zresztą tejże słynnej ustawie o elektromobilności, a samorządy miały same decydować czy taką strefę stworzą czynienia z jakich miejscach były, w których częściach miasta i chyba nawet o inne miały zlać w warunkach, które ostatecznie samochody mogą wierzyć, które nie aż aż tak długu

Dokładnie to chyba nie natomiast by tam jest wódka w tej w tych przepisach Brzezie ewentualnie można, by dopuścić samochody właśnie z pod pewnymi względami samochodu innym inna będzie czy innej funkcji niższy niż te, do których wisiało tam są pewne włączenia chodzi o usługach służb miejskich pomoc Żydom, ale chcieliśmy mieć nie tylko sam koncept prozy tak mocno zachodni też, który wspiera czym innym koncept czystszego powietrza powietrza w polskich miastach no ale potem nowych ustawach wymyślona przez ministerstwo energii wypieszczone trafiła do Sejmu i to było jakoś w zimie

Chyba tak to on ona została uchwalona w styczniu z tego swoje państwo to był jakiś pracę no i dowożą je lot wykonano dekapitacji pomysłu w jaki sposób Wolgast tak wycięto po prostu możliwość wprowadzenia opłat przez miasto jest realny za rozmowę wycięto możliwość rodzenia opłat przez miasto pod takim hasłem oczywiście to są okresie powtarza za każdym razem, że bogate miasta nie będą łupić biednych kierowców samochodów efekt tego był taki, że tak naprawdę stworzono przepisy, które pozwalają poproś o zamknięcie miasto dla samochodów prawie wszystkich nowo nim trwały prawie

W Polsce nie ma auta elektrycznego co oczywiście żadne miasto się nie decyduje, dlatego że że mogłoby to samobójstwo polityczne dla każdego prezydenta, który coś takiego zrobił i tym samym posłowie 1 prostym ruchem zrazy teoretycznie wprowadzi coś co w praktyce nowości w żadnym mieście, by się nie pojawi to w praktyce są w praktyce to te przepisy były martwe na amen ministerstwo energii co tutaj trzeba liczyć się z nami, dlaczego jest tak wytrwała przed tym pomyśle nie ustawał w wysiłkach znalazło inną ustawę tam są już spisał na straty

Jeśli chodzi o strefę czystego powrót do transportu w ich do ustawy o nomen omen jakości pali w stałych wpisało znowu ten pomysł stref czystego transportu to druga grupa, a dokładnie ta ustawa ona by poza tym, że rząd rząd biopaliwa w partnerstwie publiczno-prywatnym toczono zmieniała też już kilka innych ustaw między nimi zmieniało to uchwaloną kilka miesięcy wcześniej ustawę o elektromobilności tam znowu próbowano przemycić nie muszą być dopłaty co spowodowało, że znowu znowu przepisy jak sam sposób na miałyby sensu, ale posłowie zachowali czujność

Tak nad ustawą znowu trafiła projekt ministerstwa energii znów trafił do Sejmu, a w sejmie posłowie bardzo szybko mało na posiedzeniu 1 z komisji wprowadzili ustawę poprze poprawkę to zaś była jedyna poprawka do do do tej procedury procedowanej ustawy w sejmie, a mianowicie zasadniczo układ zaproponowany przez inne przez ministerstwo planuje się spieszą nie są zbyt wysokie są bardzo niskie drzewo z 3 zł za godzinę wydała nowy 2 5 9 6 zloty na samym początku dawno już, że 5 0 za godzinę bardzo mało pieniędzy zarządowi ograniczyli możliwość pobierania opłat przez miasto do godziny od 2 od dziewiątej do siedemnastej, czyli jeśli ktoś chce wjechać do centrum miasta czy do tej strefy konkretnie o to nie muszą być w centrum miasta przed dziewiątą to musi zapłacić i po siedemnastej, by nie odwrotnie 

Przepraszam dodaje możliwie żałoby płaciłoby się między dziewiątą 17, a litr i tak właśnie mniej więcej w tym momencie, kiedy się kończy Szczot poranne, a jesteśmy w środku szczytu popołudniowego tt 8 godzin w środku dnia to są to są to są godziny, w których samochody rzeczywiście się, by wpaść i argumentacja była taka, że chodzi o to, żeby móc dziecko odwieźć za darmo do szkoły i po szkole odebrać pakiet prorodzinny 2 magistrów to faktu są też ktoś rano śmieciarka, którą wdrażamy też znów też sytuacje bardzo często argument powtarzany i czasem trzeba przypomnieć, że po posłowie nasze ministerstwo nie przekonał posłów ten mechanizm, czyli płatne tylko między dziewiątą siedemnastą tej strefie jeśli ją dany samorząd w ogóle ustanowi to to przeszło w ustawie stosuje się przesunąć stały się już podpisana przez prezydenta akurat te przepisy dotyczące losów strefy czystego transportu wchodzą z pewnym tam jest długie vacatio legis kojarzone z 2 będzie można tworzyć szum wokół filmu Andrzeja

Czytam na portalu transport publiczny PL, że wszystko co do tej pory myśleliśmy o tym w strefach czystego transportu od tych populistycznych, bo tak to trzeba nazwać argumentach, jakoby to przed dziewiątą niem mu ono konieczne było za darmo zawiezienie dziecka samo do szkoły w, że to wszystko to im nie jest prawda to źle myślimy o tym co posłowie uchwalili wzrostu za coś zjeść domowe piwo Azotów czy to się w tę ustawę witam tam Isaksson tak się po pierwsze, tworzymy strefy możemy miasto mogą stworzyć strefę czystego transportu, w których mogą jeździć tylko te samochody elektryczne natomiast pozostałe samochody, jeżeli są po nich jeździć mogą to zrobić pod warunkiem uiszczenia opłaty

Bo potem czytam, że opłatę można pobierać w godzinach od dziewiątej 17 wiosek na zdrowy rozum został, więc siedzisk skoro poza tymi godzinami ćwiczyli przed dziewiątą rano i po siedemnastej nie można pobierać opłat, a samochody inne niż te to zmienione z SLD z ekologicznym napędem mogą jeździć po tych strefach pod warunkiem uiszczenia opłaty to zdrowy rozum to samochody poza tym, że nie mogą jeździć po po tych po tych stref zadają pytanie ministerstwo energii jak pomyślał, że po prostu szydził tak wyczytałam w niego wiosną dobrych danych jest prawnikiem być może, aby się na nie wnosić, że zapytam tych, którzy firmują tę ustawę, czyli czy ministerstwo energii zapytał ministerstwo energii

Dostają odpowiedź, że rzeczywiście dokładnie tak powinien rozumieć co znaczy poza godzinami dziewiąta 17 lat samochody bez tego napędu które, która wcześniej mieliśmy, które ewentualnie miasta ustalą, że mogą tam wjechać nie będą miały wjazdu do tych stref, czyli tak naprawdę czy tak naprawdę mamy sytuację, w której ten stan prawny to znaczy ze stycznia do zimy, czyli tworzymy centrum miasta czy nam strefę czystego transportu zamykamy dla kraju wszystkich samochodów w tym momencie nie tyle ją można zliberalizować nieco postów wykryliśmy w ciągu dnia okno o dziewiątej do siedemnastej, kiedy te pozostałe samochody będą mogły tam wjechać od miast nie dość, że z Chinami Chiny mogą absurd i teraz oczywiście są 2 w możliwe interpretacje, który wymyślał, ale czekam też na państwa interpretacje analizy mogą to klub kasę 1 jest taka, że po prostu posłowie rzeczywiście wiedzieli co robią chcą ograniczyć rozjeżdżanie miast polskich przez samochody parkowanie wszędzie i t d. tak dalej

Przypomnę tylko, że tam były wyłączenia dla mieszkańców ten tor był jasny natomiast, czyli tych napływowych samochodów drugiej rundy interpretacja taka, że pan poseł PiS Kukiz 15, który był takim głównym motorem tych zmian w UE nie ma pojęcia o przepisach prawa nie ma pojęcia o tym co przyjmujemy no biuro legislacyjne ani w sejmie ani w Senacie nie niepytany za dychę nie wyjaśniał posłom co przy ISO na gorąco przyjmują i pamiętam jak ta poprawka była była przyjmowana trybuna, aby było przyjmowanymi w komisji która, która procedowała tę ustawę

Tak naprawdę wciąż łączy się poseł posługuje się poseł Strzałkowski do danych to zaproponował krótko to uzasadnił tam m. in . pod te argumenty o dzieciach rodzicach konieczność odwiezienia i t d . po czym tak naprawdę długiej dyskusji nad tym na tym nie byłoby przewodniczący zarządził głosowanie 1 5 0 0 , 0 wstrzymujących się i poprawka przeszła tam było więcej dyskusji nad nad innymi nad innymi nad nim przepisami dotyczące opłaty paliwowej i tak i t d. trudno to ważna ustawa jest wyrównana w tą zajmował nie należy posłów ma, więc z, która się, więc od niedawna, ale nie mieli pojęcia co przyjmuję tę ogólną takie takie wrażenie, że tak, obserwując od czasu do czasu proces legislacyjny dotyczący tych tych spra w którymi się zajmuje rzeczy transportu publicznego miast i tak i t d. że też bardzo często posłowie gubią się w tym nad czym głosują tu ustawić

Tak sądzę nawet z tego taki elegancki w swoich pojazdach odzieży ani my w absolutnie pojęcia, o czym rozmawiają snują też przysługuje tym w tym komisjom no jest jeszcze inna opcja, że ministerstwo energii a zanim nasz gość Jakub Dybalski nie mają racji i posłowie chcą się co przyjęli będą to tak interpretować

Samorządy będą tak interpretować, żeby w ogóle do strefy mogły powstać tak naprawdę okaże się dot to dopiero w przyszłym roku to to też jest także miasta byłby oczywiście już w momencie, gdy przepisy weszły w życie już trochę się o nich mówił o tym jest także, że miasto rzuciło się do tego, żeby tworzyć te wybory idą wybory z rzędu wybory dworze te przepisy mimo wszystko one są dosyć trudne w w używanie tam jest to jest dużo obostrzeń jest dużo o warunków, na których te strefy mogą powstać na razie tylko Kraków jasno zadeklarował już taką strefę stworzy ona jest Kraków tam to jest taka specyficzna z Rosją, bo Kraków chce wykorzystać to przepisy, że obóz zamknie dla samochodów Kazimierz przypominała nie wiem zresztą przez brak jest niewielka przestrzeń ona była zamknięta Kraków już ją zamkną dla samochodów to wojewoda Małopolski jest stwierdził, że jednak, że nie może tego zrobić

Nie ma takich przepisów, które na to pozwalały na ich i jak uchylił postanowienie nawet gra w sytuacjach niewykorzystany urlop rzeczywiście zamknąć tę przestrzeń dla samochodów natomiast większość miast musiałby zacząć zmieniać swoje polityki transportowe ponadto przed wyborami raczej się nie zapowiada za chwilę wrócimy z rozmową czekam na państwo ceny tego co się wydarzyło w czy państwo zdaniem posłowie wiedzieli co robią czy też po prostu będzie to 1 ze dla jednych fascynujący dla innych dosyć nużący spór prawny związany z tym co w autor ustawy miał namyśli czy ministerstwo energii ma rację czy rzeczywiście stref czystego transportu będą obowiązywały po godzinie dziewiątej siedemnasta on za opłatą, a w pozostałych godzinach będą zamknięte dla większości aut RM o tym, porozmawiamy jeszcze w drugiej części jest ono Jakub Dybalski transportu publicznego PL tam cała opowieść o owych na inne tylko te wszystkie pytania wątpliwości też korespondencja z ministerstwa energii

Zaraz po informacjach wracamy z analiz audycja analizy Agata Kowalska przy mikrofonie ze mną studia Jakub Dybalski z portalu transport publiczny PL, w który to Jakub Dybalski jeśli już to będzie Gowina sprawdził dokładnie jak to miałoby działać przepisy przyjęte już przez Sejm tworzące strefę czystego transportu, a właściwie dające możliwość miastom w my takie strefy czystego transportu w razie organizować w miejscach przez nie wybranych chodzi o to, aby w el do miasta wjeżdżało mniej aut, a jeśli już koniecznie muszą to za drobną opłatą w spór, który się teraz rozpoczyna jest taki jak rozumieć przyjęte przez posłów i senatorów przepisy ustawy już podpisał prezydent

A tymczasem Jakub Dybalski zadałby pytanie ministerstwo energii, które było w pierwotnym autora tej tego projektu tej ustawy z co to wszystko oznacza, czyli skoro opłaty będą obowiązywały między dziewiątą siedemnastą to co to oznacza dla pozostałych godzin i ministerstwo energii odpowiedziało, że to oznacza, że w pozostałych godzinach auta do tych stref czystego transportu wieszczyć nie będą mogły marzymy

No ale te liczne albo napędzane wodorem pytanie brzmi oczywiście czy ministerstwo energii ma rację i czerwca 2 nie spotkają się, jakie strony w sądzie, a tymczasem dostaliśmy maila od pana Przemysława w bardzo państwo do pisania analizy mało potok kropkę FM Tychy ma świetne wydanie zgody strefy będą otwarte tylko między dziewiątą, a siedemnastą dla tych aut co wniosą opłaty w tych spalinowych tak dalej to co z tymi, którzy nie zdążą wyjechać przed 17 n p. utknął w korku

To jest bardzo dobre pytanie Czyżby o to jak technicznie będzie to, aby strefa działać nadszedł boom prawdopodobnie jest dobre pytanie do również do naszego archiwum list do ministerstwa energii w jaki sposób dopłaty będą będą pobierane są przecież trudno tu też trudnić się z pytaniem nie będziemy się zatrzymać nie gram nie stworzymy bramek na granicy strefy prawdopodobnie trzeba będzie będzie zrobić, gdzie system monitoringu są różne sposoby na świecie rzeczywiście to jest to jest dobre pytanie podejrzewam, że nasz teraz to już trochę, gdy dane podejrzewam, że to to jednak będzie, ale jakoś tak się bywało, że jeżeli ktoś na inny ktoś nie wyjedzie w miarę na czym będzie wyjeżdżała nie zdąży wyjechać się tu cnotą nie zostanie obciążony tą płatnością, jeżeli ktoś zaparkuje i niech no właśnie wielkie hity z Urugwaj ktoś zaparkuje zapomni o samochodzie

No no właśnie no właśnie nowo to wszystko polega na tym, że jeśli wpuścimy do, a do miasta tyle samochodów to potem musimy wymyślać tysiące sposobów z osobników, żeby zacząć trochę trochę się ich pst pozbywać na ich jest szereg rozwiązań NATO w rzucie rożnym wymyślił taki, w którym broń Boże nie rozpocząć od ANR w pakiecie z twardej polityki dał samorządom narzędzie, a teraz ma zawsze się samorządy jak to zrobicie, żeby nie wywołać ogólno miejski rewolucji i buntu

Pan Łukasz z kolei pisze no fajnie Łukaszu w nowo świat żydowski komentarze, ale z mam wrażenie, że nic ja pana komentarzy od razu takie drogie wstęp jest racjonalny i toteż nie pasuje do tej rozmowy, ale czy to w istnienie wprawie domniemanie racjonalności ustawodawcy domniemanie to jest wzruszalne i można je obalić bieżąca kadencja innym przekonuje mnie, że posłowie senatorowie nie mają zielonego pojęcia nad tym pracują w nie są przygotowani merytorycznie do wykonywania pracy niewiele wnoszą merytorycznego do projektów ustaw 

Czy pamięta pani debatę, w której dowolną opozycja wymieniała się z rządem, ale tym argumentami merytorycznymi w dno oka to pamiętam też jutro do transportu publicznego w tej dziedzinie zawsze jest bardzo źle i populistycznie i jeszcze szybko oddali już, w który pisze, że biorąc pod uwagę dotychczasową pracę posłów mam wrażenie, że proces legislacyjny traktują jak wojny nieważne, jaka głupota zostanie zgłoszona ochoczo podnoszą ręce za jeśli zgłosi to nasi i przeci w jeśli przeciwnik w wodę tylko później RODK agitacji już nie będę czytać, chociaż akurat jeśli mówimy o kwestiach związanych z tym, żeby jakiś sposób to utrudnić życie kierowcom w miastach mają wrażenie, że tutaj i to tej akurat 1 z tych tematów, kiedy posłowie bardzo często głosują po ponad podziałami album za pamiętamy słynne przepisy dotyczące pieszych nawet zgłosiła się z ochrony pieszych na wzgórze Platforma potem sama Platforma odrzuciła tak zagłosowali

Myślę, że stąd zresztą akurat ta poprawka, która o, których dzisiaj rozmawiamy jeszcze rosło miano przeszła jednomyślnie przez komisję to jakby Turczyn nie było głosów sprzeciwu to go 1 5 posłów zagłosowało za ich i raz 2 było po sprawie w bo właśnie na tym polega, że jeśli chodzi o prawa kierowców samochodów w Polsce to jest istnieje zgoda narodowa, o którą tak często wiele osób apeluje no w tym przypadku zgoda ta jest, a o pieszych i wszystkich tych, którzy nie poruszają się autami w jakość nikt nie myśli w UE w całym mieście 

Możesz zapytać, chociaż jest to dosyć kłopotliwe, dlatego że portal transport publiczny PL rozpoczął przepytywanie kandydatów już teraz oficjalnych kandydatów w Ernst w wyborach samorządowych oczywiście w temacie transportu publicznego i tutaj znajdziecie państwo na stronę portalu to pojawia się nazwisko Trzaskowskiego luz MON Korwin Mikke, czyli wszystko kandydaci warszawscy jej w same błędy odpowiedź jest szalenie interesujące natomiast co da się rozkręci się na stolicy przecież komunikacja publiczna Oil panią to funkcjonuje w wielu miastach w Polsce

Tak jest rzeczywiście dostaliśmy sygnały, że rząd, by nasi Czytelnicy z innych miast też goście i potrzebni poczytać o tym co ich kandydaci mają dopowiedzenia no i robimy coś się pierwszy raz nie znają najpier w skupiliśmy się o tym, mieście, które znamy znamy najlepiej nijak ma się to, że są stąd tak tak głównie głównie stąd na miejsce łatwiej zrobić to tutaj i nie twierdzę, że jeszcze jakieś miasto się u nas nie pojawił, ale nie mniejsze tutaj tutaj niczego na razie obiecywać, a my skupiliśmy się na na Warszawie po pierwsze, dlatego, że Warszawę znamy najlepiej po drugie, dlatego, że na Warszawę jest mi łóżko na świeczniku

Czy to są to co się dzieje w Warszawie też jest obserwowane na obserwowane w winnych miastach powiedział pan wyciągnie się w ogonie 

Jeśli chodzi o zmiany pro ludzkie w transporcie publicznym i Gdańsk Poznań zmienia Kraków no jakże Walsha wynurzenia żon i Warszawie wożono rzeczy pochwalić mógł on zresztą to jest ciekawe co tutaj kandydaci mają do zaproponowania by, jeżeli słyszymy o tym, że ktoś chce budować się 50 20 nowych linii metra to interesuje mam wrażenie również coś Polskę i właśnie to metro warszawskie metro to jest coś co szalenie wszystkich ekscytuje i podnieca i co kandydat to więcej obietnic są linii metra, gdyż w tym przypadku tych konkretnych wywiadu, który przewodzi liście to tak do końca nie jest, ale w osobistą fascynacją metrem, dlaczego bardzo często w analizach związanych z komunikacją publiczną nie pojawi się taka myśl jak zbuduje coś więcej linii metra, a w Paryżu Londynie Berlinie to jak przesiądą się samochodu Duo w, a do właśnie tego metra i tutaj kandydaci to chętnie podchwytują na czele oni nie jako dzień nie nie nie kojarzą, że transport szynowy to coś więcej niż tylko metro i że można inną ofertę przedstawić, a ulotki na nosie dlaczego, dlaczego mówią o metrze wszystkim, dlatego że że metro jest bardzo lubi i że mogę powiedzieć bardzo lubią środkiem transportu czy Warszawa co roku bada zadowolenie z metro i te wyniki, które tam tam wychodzą one nawet nie samego zaskakują, bo one tam szybują powyżej powyżej 90 % 

Metro jest takim środkiem transportu urząd jeździ szybko i często jeździ na dalekie odległości wsiadam wysiadam już jesteśmy w winnym miejscu coś ludziom podoba, choć trochę tego oczekują chyba o 3 transportu publicznego oraz szybki tramwaj, ale chyba w Bordeaux jedzie szybko bardzo często wyjeżdżamy tam, gdzie chcemy oczyścić przystanki niż metro Super luksusowe i ma priorytet przed wszystkimi innymi środkami transportu to prawda, że mogę zrobić osiadłych tam jest dużo tańsza jest dużo tańszy jest bardzo wygodne

Tutaj trzeba trzeba też wspomnieć o tym, że to jak Francuzi w ostatnich latach budują tramwaje to trudno trudno porównywać z czymkolwiek na świecie mówi Michał Góral zostali nowymi twarzami budują je fantastycznie tak naprawdę tworzą oś transportową każdego miasta tak między 10 5  000 mieszkańców właśnie właśnie wzdłuż linii tramwajowej to jest coś do to jest coś coś do naśladowania go właśnie trzeba wiedzieć że, że coś takiego jest, ale jeśli coś się występom w złym, bo jeśli chodzi o polityki miejskiej szeroko już niedługo transportowych to pan mówi trzeba zjeść coś takiego jest o co chodzi, że w 20 18 roku, którzy są już ma ona będzie taka trzecia śledzona codziennie przez dziennikarkę kampania samorządowa, w której powtarzamy te same dyskusje HR wiedza kandydatów wydaje się rocznie w bardzo powoli w telefonie wiedzieli, że cały świat nawet ci Francuzi co ukochali samochody bardziej niż żółty ser się zmienił i za rozpoczęły się nowe polityki nowy pomysł na miasto połączono obudowę retro tramwaju z z kształtowaniem przestrzeni publicznej, a my odbijać o tym, metrze jak z byłych już w kółko i szkółką jeśli są nie do końca zgodzę rozgrzeją wrażenie, że jednak mimo wszystko robimy postępy to nawet nawet w tych nawet w tych w tych odpowiedziach które, które przytoczyła słowa na razie jest udała się opublikować 3 odpowiedzi 3 kandydatów nic sukcesywnie będziemy publikować kolejne wszystko

Pytanie co dla państwa informacji wszystkim zadaliśmy te są na 1 3 pytań dotyczących różnych rzeczy głównie transportu publicznego do przestrzeni miejskiej też tam Okęcie, gdzie jest ta zmiana i ich nauka w każdy z nich na naszą początku pytany o 1 najważniejsze najważniejsze wyzwanie transportowe stojące przed Warszawą wspomina o transporcie szynowym oni mówią tylko, o ile tylko w metrze mówią też sporo o mówiąc już sporo o tramwajach rozbudowaniu sieci tramwajowej mówią o tym, mówią o tym, żeby, żeby je żeby, żeby w to inwestować pamiętamy z kampanii wyborczej, że zdaje się Justyna Glusman kandydatka miasto jest może wspominała o tym, że do transportu w Warszawie oprzeć również na sieć kolejową, która istnieje istnieje umieszczona jest dosyć dosyć rozbudowana jest nie jest także oni mówią tylko metrze, choć rzeczywiście to metro najbardziej się najgorsze przebija, nawet jeżeli ktoś się z transportu publicznego korzysta rzadko

Ale tu rzeczywiście toczy się o toczą się najbardziej kojarzy z fajnym efektywnym podziemnym transportem publicznym to jest z kolei kolej podziemna po jeziorze głównie dlatego, że ma takie proste skojarzenie wsiądę metro nie stanę w korkach, a tramwaj nie wiadomo, jaki skrzyżowanie może to młodzież utkną właśnie o tym, mówię, że istnieją nowe sposoby nowe koncepty wygodny wymaga troszkę więcej wiedzy niż wykopanie z długiego tunelu pod miastem i wpuszczenie tam w pociągu, który nie jest niczym innym się nie zdarza inie spotyka to jest jeszcze 1 rzecz wydać aż o pytać kandydatów o w pewne sprawy i różę zdobyło także wysłać pytanie staje się odpowiedź i w efekcie nie może teraz z nimi dyskutować i ma wrażenie, że ostatecznie dochodzi do pewnego rodzaju wewnętrznych sprzeczności w tych wypowiedziach n p. Today akurat pan Rafał Trzaskowski z 1 strony mówi właśnie o tym, że trzeba uspokoić ścisłym centrum ruch samochodowy w dać priorytet komunikacji publicznej pieszej, ale zaraz potem pytać go o w stworzenie przejść dla pieszych w Joannie w tych miejscach, gdzie w Warszawie wciąż chodzimy tunelami Lynn, ale taki sposób ustawić światła, żeby przypadkiem nie było od ograniczenia dla samochodów, iż chodzi o szybkość poruszania się do sprzeczne komunikaty na jak ma wasz czytelnik sobie z tym poradzić 

Pomysł na to był taki, żeby po pierwsze, wszystkim kandydatom zadać te są pytania po drugie jest w specjalnie w tej odpowiedzi nie ingerować w nasz dajemy im nadszedł dajemy młodym wyborcom dać sobie sam trochę do wyborców o wybór co o tym co znaczy dzięki tym 13 takie same pytania będziemy mogli potem porównywać się to odpowiedzi na euro natomiast biegł też nie chcieliśmy ingerować, nawet jeżeli jakiś odpowiedziach była większość mniejsza sprzeczność to inne to nie próbować tego nie próbować się tego jakoś zgładzić to są kandydaci na prezydenta Warszawy oni wszyscy będą musieli mierzyć pańskie wygrają wybory jest niższe mierzą i ich naszymi to aż nadto nie umie wazy w wypowiedzi wewnętrznie sprzeczne to jest ważna czy moim zdaniem kompetencja prezydentów wszystkich polskich miast, więc to akurat tej może na daną wyjść na dobre tylko dla zachęty Janusz Korwin-Mikke jednocześnie chciałby zlikwidować komunikację zbiorową otrzymuje od 10 0 lat, a jednocześnie, a wprowadzić est wolny rynek dziś, choć oceny parkingów w ciekawe jak może dołączy w głowie bardzo chciał zrozumieć natomiast myślę, że każdy będzie musiał sobie sam spróbować wytłumaczyć zachęcam do zajrzenia na portal transport publiczny PL tam mam nadzieję zawsze też wywiady z kandydatami z innych miast z przyjemnością będę czytać i komentować gośćmi w bez tych ziem miast jest państwem, a Jakub Dybalski autor tekstu i Ostrowa czystego transportu i owych wywiadów był państwa i moim gościem dziękuję również dziękuję państwu za maile.
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ANALIZY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam, oraz sprawdź jak działa nowe internetowe radio TOK+Muzyka. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj wygodniej w aplikacji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA