REKLAMA

Wystawy końca lata w Warszawie - zapraszają Zachęta, CSW, MSN

Kultura Osobista
Data emisji:
2018-08-21 19:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
25:01 min.
Udostępnij:

- Agnieszka Szewczyk, kuratorka, o Dziarach Maurycego Gomulickiego w Zachęcie, Narodowej Galerii Sztuki Rozwiń »
- Sebastian Cichocki, kurator MSN o wystawie BESTIA, BÓG I LINIA splot wiedzy, religii i sztuki w regionie Azji i Pacyfiku w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie
- Michał Grzegorzek, kurator CSW - PTV Party w Centrum Sztuki Współczesnej, Zamek Ujazdowski w Warszawie Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Patrycja Wanat dzień dobry witam państwa bardzo gorąco dzisiaj chciałam państwa zachęcić do odwiedzenia 3 warszawskich galerii sprawdzamy co jeszcze pod koniec wakacji pod koniec lata w tych galeriach ciekawego się dzieje po godzinie dziewiętnastej 20 naszym gościem będzie Michał Grzegorzek kurator centrum sztuki współczesnej zamek Piastowski Michał opowie o PIT TV Party to jest takie wydarzenie, które związane jest z projektem performer z TV, która odbędzie się w Rozwiń » najbliższy piątek wieczorem jak również zaprosili na kolejną odsłonę płocie, którą tym razem w ramach Protektor, czyli takiego projektu dla młodych zdolnych artystów zobaczymy prace Anny Nowak no ale teraz jeszcze przed informacjami Radia TOK FM przyjrzymy się 2 wystawom 1 w muzeum sztuki nowoczesnej w Warszawie oraz druga w Zachęcie narodowej galerii sztuki no może zacznijmy od tej wystawy w Zachęcie muzeum w narodowej galerii sztuki Damon 21 sierpnia możemy oglądać fotografie Maurycego Gomulickiego fotografie, które powstawały w ciągu ostatnich 10 lat Maurycy Gomulicki fotografowało dziary dziary, czyli tatuaże przynależące przede wszystkim do tzw. kultury w bitów ponoć jest to już ginący gatunek ginący za tę dziedzinę sztuki no i faktycznie Maurycy Gomulicki wykona taką pracę antropologa kultury popularnej spotykało tych, którzy byli wytatuowani czy są utytułowani w tym bardzo charakterystyczny sposób wykonywał fotografie tych tatuaży na teraz te zdjęcia możemy oglądać narodowej galerii sztuki posłuchajmy kuratorki Agnieszki Szewczyk, która opowie nam o wystawie dziary Maurycego Gomulickiego w Zachęcie narodowej galerii sztuki oraz opowie nam nie tylko o tym jak te fotografie dziary powstawały, ale również o książce, która również zostaje wydana przy okazji tej wystawy w Zachęcie narodowej galerii sztuki z Agnieszką Szewczyk rozmawiała Karolina Kuczyńska nie interesują kryminaliści jako tacy tylko dorosłych taki pierwotny brutalne ekspresyjny rysunek mnie sam Maurycy jest bardzo wytatuowany tatuaż bardzo się przemieścił kulturowo w ostatnich kilku nastu latach jest czymś zupełnie gali czarnym akceptowanym wyrafinowany artystycznie natomiast jego interesuje ten taki ładunek pierwotnego brutalnego ekspresyjnego rysunku, jaki jest właśnie w Żdżarach w tych innych tatuaże, które są takim okrzykiem o sprawach modemem czarnych miłości nienawiści zemście marzeniach tęsknocie się inny i które są no właśnie wykonywane w takich mini skrajnie brutalnych warunkach niosą mnie w sobie w związku z tym no ten w szczególny rodzaj prawdy ekspresji wzruszenia NATO on zwrócił uwagę i rzeczywiście tym znikający fenomen dokumentuje przy okazji tej wystawy wychodzi Photo obu waży 200 tys takich materiałów naturalnych dla takiej właśnie formy jak ja kwota obu tych zdjęć jest bardzo dużo mu kilka tysięcy oczywiście musieliśmy im usług w związku z wystawą w związku z winnych książką dokonać bardzo ostrej selekcji on tego nie KT re go realizuje w taki sposób właśnie jak banda 3 Niemców kultur więzienny inni raczej interesuje go po prostu interesujący rysunek oczywiście tam się pojawiają, jakiej się nie wiem gatunki prawda wyobrażenia egzotykę artyście kobieta po różnego rodzaju takie znaczące dla dla recydywy rysunki, ale rysunek jest tutaj najbardziej interesujący jest, by on patrzy okiem właśnie antropologa kultury popularny i artysty kogoś w inny, kto funkcjonuje jednak w przestrzeni sztuki wizualnej to było w jakimś sensie największym wyzwaniem tej wystawy właśnie, żeby przetransportować ten materiał w taką przestrzeń to są często bardzo nieudolne rysy rysunki mówię w tej chwili o tatuażach natomiast perfekcyjne zdjęcia z bardzo dobrym fotografem ma doskonałe oko bardzo dobrze one są inne OSW hobby to jest bardzo, że sfotografowany bardzo dobrze opracowane zresztą było trudne, bo to są przecież zdjęcia robione nowinek dziś takich barów bazarach targach staroci i zapomnianych parkach nadwiślańskich krzakach naprawdę winni nie w studiu fotograficznym, więc te warunki często są mu światło nagle sytuacja w gminie sprzyjająca Gminny niesprzyjająca takiej bardzo dobrej fotografii, ale jednak z tego co go materiałom PCZ wycelował taką grupę, która inni goście lepiej wysoki kontrast pomiędzy samym rysunkiem samym tatuażem czy postacią, którą fotografuję, bo czasem to są pełno postaciami czy takie dno portrety z twarzami czy pełna postaci owe zdjęcia nie, a jakością tego materiału fotograficznego też gospel sposobem jego niepodania, bo to właśnie są takie duże powiększenia bardzo dobrej jakości słuchaliśmy kuratorki Agnieszki Szewczyk, która opowiadała nam wystawić Dziady w Zachęcie w Warszawie narodowej galerii sztuki wystawę możemy oglądać do 28 października kultura osobista teraz przenosimy się do muzeum sztuki nowoczesnej w Warszawie dno tutaj z kolei możemy oglądać wystawę bestia Bóg i ginie splot wiedzy religii sztuki w regionie Azji i Pacyfiku to obszerna bardzo przykrywa wystawa, która prezentuje nam sztukę z regionu Azji i Pacyfiku w tej wystawie bierze udział ponad 50 twórców m. in . Kambodżę Indie Wietnam Madagaskaru Bangladeszu Filipiny czy Australii, więc bardzo różne regiony bardzo różne kultury na wspólną opowieść ułożyła z tego kuratora lekko zmienić kostki nas przy współpracy z Sebastianem Cichockim no to posłem Sebastiana Cichockiego, z którym również rozmawiała Karolina Baczyńska inny Sebastian Cichocki opowiada właśnie o tym, którzy artyści jacy artyści w tej wystawie biorą udział oraz o różnych wątkach tej dużej przekrojowej wystawy w muzeum sztuki nowoczesnej w Warszawie duchowość wiara i użycie religii jako jego też broni oczywiście jest tematem 1 z głównych tematów tej wystawy często w sposób, jaki ścieki płaci też poetyckie, ale bywa, że bywa, że bardzo dosłowny ludyczny tt co wydają się dosyć istotne na tej wystawie mamy do czynienia z różnego rodzaju wypowiedziami artystycznymi, które też wychodzą spoza obszaru sztuki współczesnej mamy też twórców, którzy istnieją i pracują gdzieś tam poza radarem instytucji sztuki i oni, zwłaszcza właśnie ci artyści, którzy bardzo często wywodzą się z z różnych tzw. ludów tubylczych jak tak jak na głowie czy 3 lub czak ma on, którzy są obecnie tej wystawie uprawiając swoją sztukę czasami są artyści, którzy też ukończyli Akademię sztuk pięknych chce szybko wracają po studiach z dużych miast wracają do swoich społeczności i dalej uprawiają sztukę w zupełnie innym środowisku, które nie zrobi w sposób zinstytucjonalizowany, zwłaszcza ci artyści eksplorują duchowości w takich takim planie też planie historycznym stąd też w planie tym tej perspektywie też przed kolonialnej i bardzo często koncentrują się na Nizinie jako takiej alternatywie dla dużych monopolistycznych religii, które często, które często są odpowiedzialne za leki te struktury tej religii instytucje instytucje różnych religii monoteistycznych często jak to bywa z Sojuszu z buddyzmem zmian marzeń, czyli byłej biernie są tłem tłem uważna gra zarośniętego właśni właśnie religijnych etnicznych zaprowadzą do ludobójstwa jak to, czego przykładem są lasy ludu Rohingja i artyści którzy, którzy takie szkody dojdzie prawdziwa, którzy w, sięgając właśnie po takie pradawne wierzenia, wskazując na rolę lasu rolę kamienia z oceanu jeziora, które mają być dłuższe oraz w jaki sposób wpływają na rzeczywistość to jest jakaś taka alternatywa taka alternatywa, która jest zastępujemy 1 ośrodek sterujący jakiś odgórny 1 kwaterę główną skryć się zarządzać światem gangsterskim świat takim takiemu Universum, która jest złożone z bardzo wielu różnych właśnie pulsujących Energi Enei Energi mają też na spływ i my stykając się z tymi mediami, które drzemią w przedmiotach wrze czach też zmieniamy tych rzeczy wpływają na nas my wpływamy na rzeczy jesteśmy częścią jakieś wielkiego ekosystemu i doprowadzi do jakich takich bardzo interesujących propozycji też artystycznych których, które moim zdaniem w jaki sposób wyróżniają w ogóle tą datą, gdzie można, by było w ogóle tak zdefiniować tę sztukę współczesną sztukę z Azji czy też definiować co jest w niej bardzo interesujące jest to dla nas może być w jaki sposób stanowić rodzaj takiej, jakby zachęty do zmiany naszych postaw też czy strach zmiany w naszych sposobach produkcji dystrybucji sztuki właśnie to ta koncentracja na używaniu sztuki jako hity takie lokale aktywnego narzędzia i kolektywnego narzędzia do zmian w rzeczywistości do bycia razem bardzo często ta kwestia właśnie bycia ze sobą bycia w sąsiedztwie z kimś z drugą osobą i używania sztuki jako jako takiego właśnie narzędzia dialogu jest jak bardzo dosłownie traktowane, że sztuka to jest to jest sposób, jakby mówienia obcowania z innymi ludźmi są takie prace, jakie Kijak Ethan Avalon chociażby z sesji z Tajwanu artysta, który właśnie w oparciu o takie wierzenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Aż 60% taniej! Największa obniżka cen TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 60% zniżką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA