REKLAMA

Upokarzanie na uczelniach artystycznych - jak bez bólu wyszkolić artystę?

Kultura Osobista
Data emisji:
2018-08-22 19:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
27:27 min.
Udostępnij:

Absolwenci Wydziału Reżyserii Akademii Teatralnej napisali list do rektora Wojciecha Malajkata o niedopuszczalnym zachowaniu jednego z wykładowców. Oskarżają go o zastraszanie, przemoc psychiczną i poniżanie.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kultura osobista Patrycja Wanat dobry wieczór rozpoczynamy kulturę osobistą absolwenci i absolwentki Akademii teatralnej w Warszawie złożyli pismo do rektora w sprawie 1 z wykładowców wydziału reżyserii, którego oskarżają o zastraszanie przemoc psychiczną i poniżania mówiąc delikatnie wątpliwych metodach edukacji opowiadała też się w radiu TOK FM kilka tygodni temu Jagoda Szelc, stając w obronie z kolei tutaj studentów aktorstwa na szkoły filmowej w Łodzi my ten wywiad Rozwiń » z oraz ten list wcześniejszy odbił się bardzo szerokim echem na moim zdaniem otwiera on bardzo ważną dyskusję bardzo szeroki temat to zmusza do zadania na pytania w ogóle czy szkolenia artystów może już nawet w Chorzowie czy muszę, ale czy może wiązać się z przekraczaniem tego typu przekraczaniem emocjonalnych granic w studiu za mną, a dzisiaj reżyserki Małgorzata Wdowik i Aleksandra Jakubczak dzień dobry trener oraz studentka reżyseria również reżyserka Karlina Szczypek dzień dobry dzień dobry z karnych na trzecim roku reżyserię teraz to my słać, zanim zaczniemy rozmawiać w ogóle o tym, sposobie szkolenia artystów liczy artysta musi przejść traumę, żeby odnaleźć siebie później być wybitnym reżyserem to wróćmy trochę do tego co dzieje się i co działo się na Akademii teatralnej na wydziale reżyserii, że gdzieś nowym zostaliście postawieni pod ścianą powiedzieliście dość piszemy list idzie na dyrektora musimy coś z tym zrobić cała sprawa z urzędem Wdowik w nowe zaczęła się dla mnie i dla Aleksandry on co takiego spotkania, który miał miejsce dziewiąte w grudniu zeszłego roku, na które zostaliśmy z wolno, bo w tym zdarzeniu poinformowani miało być spotkanie rektora ze studentami w sprawie EMC przekroczeń, które mają miejsce na Akademii teatralnej na wydziale reżyserii ne i zasuwać się przyjmą tego, że jesteśmy już większości absolwentami te i było coś takiego marszu kłującego to już osobiście dla mnie, że przez cały mój rocznik czy wszystkie 5 osób i przyszli przyszły lata wcześniejsze było nas łącznie 7 roczników i sala była pełna i przez jakieś 23 godziny obradowali Szmyd o różnych rodzajach przemocy mają miejsce na wydziale pozbyć się dla mnie była to sytuacja szokowa, która zrozumiałam, że jak ja mówię o tym samym dokładnie 7 lat temu te i że nic nie zostało w tej sprawie zrobione i że ta przemoc jest świadczona przez tych studentów jest jak dokładnie tą samą przemocą Trojan oświadczam, że władze w wydziału nic z tą sytuacją nie zrobiły chodziła też głównie taką figurą stał się nas prowadzących te i stałej opieki w drodze deklaracji ze strony rektora z wystosowane, że ten proces zostanie odsunięty od takich czy innych zajęć ze studentami rzeczywiście prowadzi on fakultety, na które nikt się nie zgłosił te natomiast, jakby wg tych praw on mógł wciąż być wybrany do rady Senatu w Tczewie żadnej kary nie było o nim zda no i doszło do tego, że niestety doszło do wyborów obrady Senatu i on został wybrany jako 1 z osób, które ma zasiadać w tej radzie stolicy Senatu z wydziału reżyserii dla studentów i dla nas tak, rozgrywając spotkania był to taki trochę policzek, bo jakiś rodzaj deklaracji tego wszystkiego co wy powiedzieć co było dosyć dużym krokiem po, ale dla nas wszystkich pozostałych był bardzo udane unieważnione tym gestem wyboru tego profesora jak ten do tej rady ORA i też zaczęliśmy po prostu w tym momencie być może już szczep użyty Mostowej później sytuacja, która ma się wydarza się tylko w obrębie tej instytucji artystka instytucja Państwowa i ty jesteś sytuacje, które powinny jak PZU, która potrzebuje okazał należnego kogoś z zewnątrz kto by też to sytuacji zobaczyło i żebyśmy po prostu też mogli oni podyskutować w szerszym gronie co rozumiem, że pójście ze sprawą do mediów, czyli prania tych brudów poza 4 ścianami też wymagało od 2 z dużej odwagi nam też, że jest to jakiś krok ostateczny ale, ale w o lekkiej przemocy tutaj mówimy o jakich zachowaniach tutaj mówimy wyobrażamy sobie no właśnie te to te uczelnie artystyczną tak jak powiedziałaś tam są bardzo mały roczniki to nie jest tak, że miasto osób na roku w tym jest kilka osób o jakich zachowaniach tutaj mówiono jak w przekraczaniu Ola w totalnej i zaczną go od tego, że faktycznie dla mnie też tak jak rozmawiamy o tym, coraz szerszym też gronie powiedziała Gosia doświadczamy tego, że o tych przekroczenia czasu bardzo trudno mówić, bo takie sytuacje zastraszania min wywoływania presji na studentach upokarzania publicznego w momencie, kiedy to są też się bez sytuacje tzw. drobny ktoś powtarza codziennie, jeżeli zerwiemy z kontekstu i powiemy no nie wiem ani ten profesor pokrzykuje na mnie przychodzi na każdą próbę przerywa mi co drugie zdanie nie pozwala dokończyć żadnego zdania zmienia moje decyzje wobec moich aktorów podważamy autorytety tak dalej, że to się ciągnie tygodniami zaczyna się robić sytuacją patologiczną sytuację, w której dorosłe osoby wychodzą z płaczu wsparciem z zajęć, kiedy w doświadczają fizjologicznego strachu przed zimą lub osobą prowadzącą zajęcia w nawet, widząc ją po prostu na korytarzu czy na ulice, bo to są dla mnie bardzo chce dać czytelny sygnał pewne granice są przekraczane, jeżeli my mówimy i tak jak miało miejsce w naszym roku w oficjalnym spotkaniu całego roku czeka na rzeź, bo im profesora 1, że znamy historię co do czego zdolny i czujemy zaczyna się to u nas i sprawa zostanie zamieciona pod dywan pierwsze pytanie, jakie zostają zadane to czy profesor przechodzi pijany na zajęcia czy trzeźwy i jest normalne pytania to już jest dziwnie i jeżeli mówimy, że jeszcze nikt nie wyczuł alkohol no to jeszcze się złego chyba nie zaczęło dziać więc, jakby to jest no to jest tak naprawdę dosyć patologiczne zachowania, których doświadczały śmiech i May nasi koledzy koleżanki z Instytutem ważne jest to co ciężko się też nagrody trwało bardzo długo mnie to też kwestia tak my tylko 1 profesora, który faktycznie mu taką najbardziej obecną agresywną w tym figurą, ale cały system, który wspiera tego typu zachowania i daje nam poczucie, że nie możemy nic z tym zrobić, bo trzeba to wytrzymać trzeba położyć uszy po sobie to jest cytat w dacie radę zaraz to z kolei 3 i będziemy wolni warto też wielka osobowość i t d . no to studenci w Akademii talent do tej pory nawet reżyser nigdy nie byli traktowani przez moich doświadczeń wynika podmiotowe nie było sytuacji, w której przedstawiono im w ogóle nasze prawa my nie jesteśmy tam osobami nie byliśmy w naszym przypadku nie byłyśmy osobami, które miały prawa to jest taka sytuacja, w której od początku dowiadujemy, że jesteśmy w procesie ciągłej selekcji kryteria w go ocenianie ewaluacji naszych postępów są kompletnie niejasne w nawiasie miejsce 50, a naszymi 150 chętnych studia są prestiżowe zawody z bardzo prestiżowy co trzeba też wyznaczyć już przekazuje wam dziewczyny głos to znany też jakość ważne, żeby znać też tak, by taki zasięg tego w Polsce są tylko 2 wydziały, które chcą z tym szkolą reżyserów teatralnych do teatru dramatycznego jest połowa tego systemu to jest Akademia teatralna i jak ten inny rodzaj etyki pracy, jeżeli można go o tym, mówić jest właściwie przekazywanych po prostu pokoleniom to się też odbija na tym, że w ogóle w Polskim teatrze, by ich ogromne przyzwolenie na przymusowe sytuacja na nadużywanie władzy na taki brak szacunku do o niczym reżyserów aktorów aktorów reżyserów to jest już u nas szkolne od początku podsycane też tak może przy przekazie głos wreszcie po internecie, gdyby chciał jeszcze zapytać przed informacjami Radia TOK FM czy ty właśnie chciałaś koniecznie na Akademii teatralnej przypuszczam, by uczyć się i zależało na tych innych studiach czy to co dostała się jak to ma się do twoich wyobrażeń to do tego co myślałaś o tym, wydziale myślami są najlepsze rzeczy PN en potem zaczął się różnią okazywać, uzupełniając zapowiedziały dziewczyny właśnie w przewadze zna taki rodzaj studiów słyszy się że, ucząc jakieś nazwiska inna z życia w Krakowie porównuje się też czasem zdajemy do 2 szkół i do Krakowa do Warszawy dorównujemy za reżyserię startowy bidon porównujemy sobie, kto wykłada jest rzeczywiście sprawdziłam też część wykładowców mojej eks sprawdzian merytorycznie, kto jest kim ty też już kiedyś, gdy zdam do szkoły zaczęłam słyszeć pogłoski, że jest taki 1 profesor nie będą z nim przygody no ale co się dzieje 30 lat, jakim rodzaju kuriozum mówimy tutaj, że jak twoje w drugim miesiącu studiowania za szybkość dowiedziałam, że będą problemy z człowiekiem, szczególnie że nie będzie ściany szatni swoje zdanie niż działanie walczyć, więc to jest ciekawe, że bardzo szybko o tym, wiedziałam i bardzo szybko sobie też powiedziałam, że nie, że jest w którymś kierunku studiów i Sącz standardy dziś minimum nów trio nie da się wciągnąć nie da się uwikłać co jest też trudne, bo jest też presja rówieśników ludzi z roku presja właśnie tego uszy po sobie, że tak sobie w cudzysłowie pozwolę powiedzieć co dalej zamknięte są tzw. prestiżowe studia mówienia o tym, że non tak, ale musimy zachować tutaj, bo jak to wyjdzie na to nie dostaniecie pracę n p . na my zrobimy tam ani, że utrudnimy wam wejście w rynek w ogóle na giełdę pracy także cichutko, więc to co jakby to jest 1 rzecz, że obserwowanie tego wszystkiego przez taki pryzmat Ernst energii międzyludzkiej i tego, że z ręki bardzo dziwne relacje na uczelni to jest 1 rzecz druga rzecz to jest kwestia, która mnie najbardziej rozczarowała to jest dysproporcja pomiędzy zajęciami teoretycznymi taktycznymi, że nie spodziewali się one, że na studiach na wydziale reżyserii z 80 % min, a w teorii i 20 % nie więcej niż za praktyki to jest bardzo interesujące, że jednak te są Edyta nie jest my nie jesteśmy teoretykami w takim sensie, że nie radzimy nie wykładamy idei Ts nie uczymy nie idziemy dalej w mieście akademickim Liberty rzeczywiście chce zostać w szkole, gdzie wykładowcą my pracujemy na żywym materiale z ludźmi my musimy po prostu pracować, więc ta dysproporcja bardzo mnie zdziwiła się w co chwilę wrócimy do naszej rozmowy tras informacji Radia TOK FM Małgorzata Wdowik Aleksandra Jakubczak i Karolina Szczypek są dzisiaj ze mną w studiu rozmawiamy o systemie szkolenia artystów rozmawiamy o tym co dzieje się na Akademii teatralnej w Warszawie oraz wielu innych tematach państwo oczywiście możecie też do nas pisać albo na adres kultura na potok grupkę FM albo na adres Patrycja kropkę nad nią, a to kropkę Fn, a teraz informacji Radia TOK FM za chwilę wracamy do Rosnowa i kultura osobista Patrycja Wanat dzień dobry raz jeszcze ze mną w studiu Małgorzata Wdowik Aleksandra Jakubczak oraz Karolina Szczypek reżyserki rozmawiamy o tym na co mam działo się dzieje na Akademii teatralnej absolwenci Akademii absolwentki Akademii teatralnej wystosowały taki list do rektora, oskarżając 1 z wykładowców swą zastraszanie o przemoc psychiczną oraz o poniżanie w NATO jak powiedział na początku naszej rozmowy trochę zachęciło nas coraz również wywiad, którego Jagoda Szelc udzieliła mi kilka tygodni temu z kolei o szkole filmowej w Łodzi i o wydziale aktorstwa to zachęciło mnie do tego, żeby porozmawiać szerzej w ogóle o sposobie nauczania znaczy usłyszałam od 1 z wykładowców właśnie szkoły artystycznej ziem to są jednak artyści znaczy ci ludzie, którzy przychodzą do szkół artystycznych nie są nie obrażając tej absolutnie żadnego zawodu ale, choć miał specyfika zawodu, czyli to nie jest szkolenie ekonomisty to nie jest Annę wyszkolenie nie wiem na sportowe to jest wyszkolenia artystycznie w jaki sposób te emocje w tych reżysera w aktorach trzeba obudzić czy to jest droga wypatrzy nawet teraz uśmiechali się one man Dela argument w nędzy tak to czy czy tak trzeba czy trzeba wami potrząsnąć, żeby coś was wydobyć rzeczywiście jest bardzo ciekawy, ale żadna nowina to jest coś bardzo ciekawą myśl, którą my spotykamy się tylko nie na poziomie szkoły, ale rzeczywiście też na poziomie instytucji pracy w teatrze dzieci styki koło rynku odwoływania tej hierarchii reżysera demiurg kontraktorzy instytucja potem też, że reżyser kontra dyrektor teatru Łątka dziś dużo tytułuje z tych wszystkich hierarchia przemocy mam wrażenie i to i tak cała mężczyzn, którą przed Finom przetoczyła się, jakby wydają się, że MON ma na celu, żebyśmy właśnie już skończymy tę szkołę, żebyśmy szli i umieli dalej tym przemoc stosować, bo od tego się nas oczekuje też datki ze spotkania się z takim profesorem, który właśnie on pozwalać na doświadczenie na zbudowanie silnej skóry jest dobrym doświadczeniem jest osobowość sumują się spotkać możesz potem pójść i wiedzieć jak po prostu tych gorszych sytuacjach było o wiele bardziej, że poza szkołą, jakbym sobie poradzić w to jest dosyć duże winno wydają się fantazją na temat tego jak może wyglądać zawód reżysera jak może wyglądać edukacja reżysera i ja mam szczęście, że akurat studiowałem przez chwilę w GIS Jan w Niemczach, gdzie sytuacja w winnicy też tę szkołę teatralną bardziej związana z informatyką natomiast, jakby tamta sytuacja jest z założenia partnerska PL student to nie jest osoba setki razy petenta, który przewiduje instytucji teraz tego do tej szkoły, gdzie wieś dostał, bo są to magiczną możliwość zrealizowania swoich marzeń, ale i, ale z 5 osób na jego miejsce, więc nie uważa, bo może być po prostu wyrzucone z tego miejsca nie był w momencie decyzji oznacza to, że nie jesteśmy wystarczająco dobry, żeby tak albo nie chcesz wygrywać ile jest językiem wystarczająco dobry związek z mocy decyzji przyjęcia wszyscy traktowany jako partner talent i tam z UE jest np. to też powoduje ten rodzaj myślenia zmienia też struktura funkcjonowania w szkole co miesiąc są organizowane takie spotkania schował, które polegają na tym, że spotykają się studenci może każdy przyjść na to spotkanie z rynku dziekanem z wykładowcami tej uczelni tam rzeczy cytryn system ten z 5 po prostu głównych wykładowców dostać bardzo zdrowe, a są co roku Zabrze 4 tzw . Anno gościnnych profesorów, którzy są co roku wybiegł wybierani na krótkie nogi 3 tygodniowe dwutygodniowe warsztaty co pozwala, że nie ma tych stałej kadry, która jest Ursus, czyli zaś działa tylko syn jest teraz taki mąż to nazwisko jest tylko znana, bo to jest tak taki rodzaj takich tras jest popularnym bądź, by nas to interesuje to one zapraszane, ale jest między inne za trzy-cztery lata to nazwisko nie będzie siedziałem na przysłowiowej w urzędzie tylko zostanie po prostu zaproszony ktoś inny, kto akurat w tym momencie z czymś aktualnym świeżym co oznacza, że wykładowca nie musi walczyć za wszelką cenę, a w, których w realiach, gdyż pozwala zapraszać era tak naprawdę osoby, które mogą się zwana dokładnie te 3 tygodnie ani jest tak, że czasami mam premiera, bo też wykładowcy są czynnymi reżyserami, więc akurat w po premierze no to może będę tak wpół drogi po rosnących w zajęciach teatralnych, gdyby swoją premierę z, a tak jest także decydujesz na to no ty też dosyć prestiżowe że, gdy szkoły zostać zaproszonym, ale powoduje to coś takiego życia studenci mogą też wybrać te wykładowców czy mogą się zdradza podesłać listę nazwisk wybierają wspólnie kogo chcieliby jak tych Girl gościny profesorom widzieć zła studenci mają wpły w na dom edukację mogą na tych spotkaniach też, jakby z wmówić sam się podoba włącznie, jakie zachowanie prof. Banaszka przekroczenie ram i granic połącz się czego by potrzebowali jak by jak ten system spowodować jak co zrobić był bardziej demokratyczne jest herezją opowiada nasz były zagrożone ich do zderzenia, ale wysyp to jest niesamowite, bo tam wychodzą bardzo świadomi twórcę to nie jest stała grzeją się wyjść po tej szkole i jakimś modelem i ziobrystów potem mam wrażenie, że nie inny tym modelem do występu w śniegu z bycia czarownicą ale gdy mogę iść i był pool nie tylko tworzyć sztuka ze względu na temat, ale ze względu na proces jak chce tworzyć sztukę w Gdańsku, o czym tworzy sztukę, ale jak ilością czy też jak i walczyć o swoje jak tu mam wrażenie, że to wszystko jest bardziej od tych nam, że tam nie jest przecież przedstawiane przychodzisz w Akademii teatralnej mogę pierwsze spotkanie dostajesz informację, że zrobią selekcyjny to już nie to znaczy rok selekcyjnych to znaczy tak, że na koniec roku jeśli nie jest system ten zapis progres jeśli nie zrobisz progresywne nie zrobisz progresu to możesz zostać wyrzuconym po roku sprawdzono to jest też fakt ten progres jak już mówiłem nie ma żadnych właściwej kategorii budowli oraz na szczytach mówiła ze Szczytna romantyzm urwaniem w ogóle postać artysty to, że właśnie w szkołach artystycznych można pozwolić sobie na więcej to zakaz wyjątkowe dukaty są wyjątkowi ludzie to jest to romans wania w ogóle figury artysty teraz nie ma nic bardziej szkodliwego moim zdaniem, jakby to, bo to daje pole do tego, żeby pozwalać na to właśnie na przeróżne przekroczenia wasz romantyzm właśnie choroby psychiczne problemy, jakby to właśnie coś co jak by dostać go nie ma sztuki to czy Gosia mówi dla wielu właśnie profesorów byłoby totalną herezję zresztą jest, bo zakłada też nie narzucanie toczą też model uczelni narzucanie estetyki u nas też kategoria od nowie słyszałam często to co ty proponujesz to nie jest temat to co my proponujemy test teatr to nie jest teatr to w ogóle nikogo to nie interesuje, bo to są tego typu rozmowy cały czas ZBM w jest też to, gdyby tak tak bardzo mało konkretne właśnie przez to, że to jest taka sytuacja, w której jesteśmy właśnie romantycznie postrzeganym mi tutaj reżyserami Nike Wyżynach innego świata byli skazani na gust wykłada od Korneli to jest taki klub i że zostaniesz naklejek każdy z okleiną to ich świat imasz praca, jeżeli nie stanie się tak taka jest w sytuacji, gdy na proponowane no to jest problem pni nikt nie ma mowy właśnie o tym wie jak co to oznacza odpowiedzialność za proces i t d . od jesieni mówi jestem to dla mnie ciekawe jest to dla nas to było oczywiste jak o tym, powiedział jeszcze mniej dla mnie nie było oczywiste, czyli torze nie można sobie np. zwykły wybrać wykładowcy nie można sobie wybrać profesora, który w, których nam się podoba, którego cenimy tylko po prostu jesteśmy skazani odgórnie tak co roku o kogo będziemy się uczyć, kto nas będzie oceniał, kto będzie narzucało swoją wizję się też to my City ma tak ważna rzecz, że wyszedłby w tym systemie niemieckim jest takie traktowanie ma wziąć profesorowi traktują studentów, jakby pracowali dla nich, żeby stworzyć im maksymalnie dobre warunki nie, żeby oni mogli siebie nauczycielką artystów zrozumie swój język zrozumieć co ich interesuje jak mają funkcjonować w instytucji oni działają tylko tym statkiem 40 lat, gdy się zmienianiem tego są możliwe zmiany, bo co roku ktoś inny może z tym kimś interesującym na tych studentów, bo są inni studenci ten system nie jest tak ustanowione niezwykła nie ma takiej konstrukcji natomiast w piątki doświadczenia i drzwi też jest nasze wspólne doświadczenie, że my po prostu w Akademii teatralnej czystym takiej sytuacji, że w, tyle że my musimy się dopasować do tego co znam proponowane im to właśnie jak burze wieś Anny niezwykle się cieszyć, że jesteśmy dopuszczenia tego zaszczytu pracy z tymi ludźmi i to jest sytuacja petenta nie dostrzegł ta sytuacja tego, że to nie jest tak, że oni mają pracować dla mnie gol dla artysty jakoś nowej wrażliwości, bo też się zmieniają pokolenia zmieniają się estetyki zmieniają się zapotrzebowanie zmienia się tematy nie masz przy tak system jest taki sam praktyczne 10 lat masz przejść się nauczy tego systemu i tak mimo tego jakąś osobowością i mimo tego kim jesteś człowiekiem i mimo tego co cię interesuje, bo to jest ten właściwy system IT jest problem, by tez się też to też strukturalny problem nie ma takiej możliwości, żeby się też system pod Passo chować głowy drażliwość studenta nawet nie ma zainteresowania tym studentom wrażeń Bączek rany się zgodzić taki jeszcze jest pewien paradoks w tym wszystkim, że pracując na jakość siły dolegliwość pracom bardzo często prowadzący chcieliby właśnie pewnego konkretnego estetycznego efektu, który jest bliski im ani koniecznie nam i więcej ciekawych szkoleń uczy się popełniać błędów zupełnie nadzy nie mamy takiego marginesu czy możemy obyć się w miejscach popełnieniem błędów jak nie w szkole przedziwne no właśnie to jest ciekawe, że od początku przez pierwszy rok my robimy 4 etiudy w ciągu roku i my musimy też mieć gotową scenografię Real musi mieć zrobiony światu do tego muzyka nie ma takich elementarnych zadań, że wychodzimy od czegoś i to ewoluuje, że wygrana drugim roku dochodzi scenografia tylko od razu jest wymagany cały wszechświat w ramach dwudziesto czy 30 minutowej etiudy przy minimalnym jakimś wręczali nam narzędzi do tego, żeby część świat zbudować, ale bardzo dużo się wymaga płynąć wolniej popełnienia błędu jest tylko nasz błąd, ale wtedy to oznacza, że był prosty zmierzyli w tym sezonie bardzo często takie szkolne traktowani, że w słonej wody jest niedobre w UE zapowiedziała ona rymy i co dla mnie były interesujące na naszym omówienia w, że nie ma merytorycznej rozmowy etyka jest ocena opiniach, które jest tylko i wyłącznie oparta na estetyce nie podobało mi się tak podobało mi się, ale nie ma czegoś takiego a dlaczego tak nie ma konkretnej merytorycznej rozmowy na temat warsztatu reżysera czy na temat tego jak się prowadzi lektura na temat tego, jaka jest forma załóżmy, że mamy co zrobić się nim Hanocha Levina i nikogo o tym nie interesuje ta forma tak czy mamy zrobić, ale Opera w znak jest tylko odpowiedź od nowa emisja nie podoba mi się do zwyżki z efektem innych, gdyż deszcz jest bardzo istotne, bo to uczyć siebie nigdy nie zabytek, a co chciały zrobić z kim omówieniu w drugiej etiudzie zwyczaj w wyroku są 4 takie etiudę w taki moment, kiedy taki króciutki spektakl dwudziesto minutowych trzymam przygotować omówienie zlewy z profesorami z Akademii po nad kim omówieniu właśnie dostajesz tego wydania co chciała Sycz wyrzucanie nie ma tylko raz czy rok temu próbował stoi to czy dalej z tym tematem proces nie jest omówienie konkretnego efektu czy był dobry czy nie był dobry z jakby na tej zasadzie te systemy uczenie się z do bazy czeka my jesteśmy tu z edukacją system pierwszy krok wchodzenia w system zaś nauczeni tego, że to jego wiedzę z Akademii i skończmy to tam też być też chodziło tylko efekt, ale bez konstruktywnej krytyki nauczyć się niedawno wznowiona myślę, że my nie możemy tego nazwać byłby systemem uczenia się tylko, jakiego zgadywanie na tego są wykładowcy możesz się to Nemo Annę podobać musimy na dziś powoli już kończyć, ale do tego tematu na pewno będziemy jeszcze wracać zresztą nie bez znaczenia dla mnie jest to, że właśnie od tych z Rennes systemach kształcenia pozwolę sobie użyć słowa wadliwych systemach scenę kształcenia mówią absolwenci, bo pewnie dla studentów nie jest to takie proste, tym bardziej warto żyć rzezie, że Karolina do naszego studia przyszła i jest i opowiedziała też o swoich cenne doświadczenia w tym na pewno będziemy będziemy jeszcze wracać będziemy rozmawiać z absolwentami ze studentami, a może wykładowcy się odważą do nas przyjść bardzo gorąco zapraszamy również ich dojdą do studia Radia TOK FM myślę, że warto o tej sprawie rozmawiać nie obrażać się albo nie wiemy na nas nabierać wody w usta tylko warto jednak o tym, rozmawiać i może doprowadzić do jakiejś zmiany bardzo wygrywam gratuluję tej odwagi Małgorzata Wdowik Aleksandra Jakubczak reżyserki oraz Karolina Szczypek również reżyserka przekaże tacie wyłączam z tego wychodzi z grona, ale nie jechały zarządzający, ale Tycjan również przedstawić jako studentka Akademii teatralnej chce to również uwypuklić tutaj w naszej rozmowie bardzo wam dziękuję wszystkim za cenę za wizytę w studium Tim Ireland w, a nie zapraszam państwa na jutro o godzinie dziewiętnastej kolejna kultura osobista są dzisiaj również, że dziękuje i GM zapraszam również po do korespondencji kultura ma pan to krok KFM albo Patrycja kropkę nad nią Patok Kroka FMT dzisiaj dziękuję do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i zabierz TOK FM na wakacje!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA