REKLAMA

„10 powodów” - kolejna kampania, która zrzuca na kobiety odpowiedzialność za bycie ofiarą?

Analizy
Data emisji:
2018-08-24 18:20
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
15:33 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kondycja analizy Agata Kowalska przy mikrofonie i teraz zajmiemy się tematem, którym już państwo wspominałam zachęcam też do przyjrzenia się i do komentowania na bieżąco analizy mały potok próbka FM chodzi o kolejną kampanię skierowaną do kobiet i chyba zamyśla majątki są te kobiety chronić przed czym i czy aby na pewno ta kampania jest udana o to wszystko Money już pytać współtwórcę tego pomysłu pana Macieja setka członka zarządu województwa Wielkopolskiego von Rozwiń » witam na antenie prosto ze studia Radia TOK FM w Poznaniu dzień dobry panie redaktorki nabór państwa z o sprawie dowiedziałam się złamał krytyki politycznej, gdzie maja Staśko krytyczka literacka przyjrzała się kampanii i tutaj fragment opisu tak jak ona widzi tę kampanię zaczną później obejrzą wszystkie klipy również stronę kampanii, żeby sprawdzić czy nawet nie było takich przekłamań w SLD jest to seria klipów na YouTubie na Facebooku w, gdzie znany aktor Jacek Braciak grach mężczyzna, który dręczy kobietę atakuje ją przeglądali telefon obraża ich dzieci obraża jej wygląd i za każdym razem ujęty jest jako tz w seksistowską świnia nie pozwól mu NATO głosi napis, po czym okazuje się, że ta z seksistowską świnia, w którą kobieta może się bronić jeśli weźmie udział w kampanii przeczytała wszystkie informacje to seksistowskie świnia to nie jest żaden mężczyzna tylko to jest alkohol chodzi o to, że pijące kobiety mogą nas zetknąć się z tego typu traktowaniem albo doprowadzić się do takiego stanu, jakim jest np. utrata pracy, o co chodzi o tym co stało gumka LGG u zarania tej kampanii co chcieliście osiągnąć w powiedziałam tak 300  000 powodów o tyle mamy w Polsce uzależnionych lub na pijących ryzykownie kobiet, a drugi argument, który stanął kwestia badania oczywiście, które prowadziliśmy 9 znajdzie się żona alkoholików trwa przy swoich mężach natomiast 9 na 10 mężem alkoholikiem zostawiał swoje uzależnionej żony i doprowadzają do sytuacji, że wyrzucają poza nawiasem społeczeństwa w Polsce jest także absolutnie picie kobiet jest nieakceptowalne nieakceptowany społecznie nieakceptowalny przez patriarchalny system naszym zamysłem było zwrócić uwagę na to że kobiety są inaczej biologicznie zbudowane niż mężczyźni to jest truizm, ale prawda jest taka, że dużo mocniej odczuwają skutki picia alkoholu mamy mają mniej wody w organizmie co powoduje, że szybciej się upijają się dziś uzależniają są bardziej niszczy im alkohol wątrobę to jest jak wyjazd pierwsza część załogi, że część kampanii związana z tym żeby, więc poznały jak alkohol wpływa na ich ciała z jakiego powodu, gdy mocniej czy szybciej na nie oddziałuje do nas pan powiedział taką rzecz mnie i w Polsce nieakceptowalne społecznie jest picie alkoholu przez kobiety wasza kampania dokłada się do tego wskazując, że pijąca kobieta naraża się na różnego rodzaju ryzyka wręcz piszecie w porównaniu do nadmiernie pijących mężczyzn nadmiernie pijące kobiety padają ofiarami wypadków urazów przemocy fizycznej gwałtów i nadużyć seksualnych powiedział pan też kobiety, które zostają przy pijących mężach no i staje się współ uzależnione cierpią z kolei kobiety alkoholiczki są przez mężów porzucone, której tło i w tym pierwszym przykładzie sprawcami są mężczyźni, dlaczego więc ach, jeszcze 1 udana Trump podaje zresztą krytyka polityczna 20 % uzależnionych w Polsce to kobiety 80 % mężczyźni, dlaczego nie znaleźć nie zajęliście się tą większą grupą, która jest nie tylko bardziej narażona na uzależnienie, bo 80 % Polaków jest za 80 proc uzależnia to mężczyźni, a po drugie jest też sprawcami przemocy fizycznej gwałtów psychicznej czy np. ekonomicznej pani redaktor reprezentant wybrała pani 1 tylko i wyłącznie na argument, który w właśnie w krytyce niegdyś sierżant wzrosną państwo pozycjonują się 10 argumentów jest, które mają edukować kobiety i uświadomić im to, że mogą sobie pomóc, jeżeli umowa będą uzbrojone, więc ja powiem ale kto by kampania jest oceniana pani redaktor kampania jest oceniana w początkowej fazie i generalnie stała się pewną ideologiczną rozgrywkom mniej interesujemy retoryka myślę, że sposób dotrzeć do jak najszerszej grupy kobiet, ale wymierną rada nie dążymy do kobiet, dlaczego nie do mężczyzn skoro to większa jest z mężczyzn ani kobiet jest uzależniona to mężczyźni najczęściej są sprawcami przemocy w Polsce również pod wpływem alkoholu w nią mężczyźni gwałcą, dlatego że nikt z nas nie mówi, że to jest temat tabu proszę pani redaktor w Polsce wzrasta mieliśmy 3 możliwości, tworząc kampanię z 1 strony bardzo mocno wzrasta spożycie alkoholu w grupie osób starszych, które są samotne i dzieje się z nimi właśnie to, że popadają w alkoholizm picie dzieci jest powszechne proszę proszę zauważyć, że jeżeli popatrzy pani na grupy gimnazjalną to 90 % dzieci miało kontakt z alkoholem, ale tylko 50 % miała kontakt z papierosami wybraliśmy pewną grupę, dlatego że uznaliśmy, że szokujące są te fakty, które o, których mówię, że 9 na 10 kobiet zostaje porzuconych, że tak naprawdę nikt o tym nie mówi i że to tabu społeczne jest strasznie mnie strasznie jak gdyby to co zresztą pokazuje to co się dzieje wokół kampanii, która wywołała gigantyczną lawinę i tak naprawdę nikt nie stara się mówić o tym, że te 600  000 kobiet zagrożonych tylko wymyślamy sobie ideologiczne zamarzy to nie jest droga, ale zabawa oczywiście, że jest, jeżeli pani redaktor 1 z z osób, które bardzo mocno prac, by protestowały z partii razem 1 z panów z naszych ulic oraz Halina wie Report politycznego to już dla mnie wybór ja i odrzucaliśmy biskup Wilhelm kolejne 10 tygodni tak nie działajmy kolejne 5 tygodni, kiedy edukacja, kiedy pojawią się następne osoby znane i będą mówiły do kobiet niech nie będzie to słaba kobieta tylko będzie to kobieta silna uzbrojona na wiedzy, która pozwoli pozwoli jak gdyby zastanowić się na dolnym wrócimy do dra powinienem pić do tego mojego głównego zarzutu głównego pytania, które się powtarza, bo to nie jest ta pierwsza taka kampania, której to kobiety obciążone są odpowiedzialnością za krzywdę, która im się dzieje w złe strony to jest to, ale też pozwoli mi skończyć ze strony samych mężczyzn mamy na to statystyki dowody inną taką kampanię była słynne hasło mądra dziewczynka pilnuje drinka chodziło o to, że jeśli nie chcesz być zgwałcona w Anwilu i co wpada do swojej szklanki po dłuższej dyskusji główny inspektor sanitarny stwierdził, że być może rzeczywiście w powinien zrobić kampanię dotyczącą mężczyzn nie gwałci zamiast zwracać się do kobiet pilnuj się, bo zostanie zgwałcona co pan na to co pana dokładnie państwa kampaniach jest powtórką z rozrywki ci powtórką z mówienia kobietom pilnuj się, bo ktoś zrobi krzywdę to nieprawda i staram się unikać przede wszystkim mówić mówić kobietom co mają czuć się lub co mają jak mają się zachowywać to jest dokładnie w kwestiach stricte edukacyjna i edukacja za chwilę nastąpi skupiamy się na okładce książki, której ktoś komuś się nie podoba obrazek natomiast nie zaglądamy do Meritum Owczarzak 12 państw stron i wszystkich filmach zauważyła pani, a pani redaktor zauważyła pani na stronie przed nami są telefony zaufania, że są co do mówienia i ośrodki domy, gdzie można się Ależ nie zmieni, jeżeli mamy rozmawiać generalnie tylko o artykule krytyki politycznej nie znaczy, że ta wizja wzrosnąć ma, ale o tym rozmawiamy w nie moja kampania po mojej gminie nie krytyka polityczna zainspirowała dlatego zrezygnowałam, ponieważ oni jednak akurat trafiam na ten artykuł natomiast potem obejrzałam państwa kampanie są państwo firmy IDS kolejny raz tak jak dawniej mówiono kobietom uważaj na zysk co się ubierasz go spotkać przyda tak tutaj państwo piszą uważaj z alkoholem o możesz zaś niechcianą ciążę uważaj, bo możesz zostać zwolniona nie ma tutaj ani razu przekazu dotyczącego odpowiedzialności mężczyzn za to co się dzieje z kobietą, którą poznają aktor jest pod wpływem alkoholu i kto i jak jest traktowana znika sprawca i to jest niesprawiedliwa i jest krzywdząca i wikt i nic więc ponownie ofiary, dlaczego państwo robią pani redaktor ma bardzo trudna ja pozostanę jednak przyswojenia uważam, że jest to kampania edukacyjna, która mówi bardzo konkretnie o aspektach biologicznych, które powodują, że może się szybciej upić pani wybrała 1 z argumentów, które tak naprawdę idei i tym dostajemy po głowie, ale tak naprawdę proszę spojrzeć na stronę polskiej Państwowej agencji rozwiązywania problemów alkoholowych one znajdują się dokładnie dokładnie te same 10 powodów znajduje się tam jest to 1 jedyny i tak naprawdę nie sądzę żeby, żeby było najważniejsze znajduje się kompletnie na końcu, ale powiem jedno, ale nadal zakazane no tak do końca kampanii tak tak 80 bardzo długą zimową kolejnemu walutowa czyli dlaczego nie zajęliście się tą grupą, ale jeżeli chodzi o w męskiej alkoholizm to w Polsce jest także mężczyzna alkoholik, który się leczy jest bohaterem jest po bardzo duże, jakby przekazu dla mężczyzn i dlatego postanowił ryba wolnego, bo nic nie działa nie spada poziom alkoholizmu wśród mężczyzn w Polsce nie spada ilość przestępst w popełnionych po alkoholu zabitych na drogach po używałem alkoholu i czy bitych kobiet pod wpływem przez mężczyzn po alkoholu, ale wracamy do Czech ani radio korzysta np. po dwudziestej trzeciej za reklamę piwa się okazało, że alkohol jest jak gdyby art. 1 potrzeby zwiększenia zagrożenia w 2 i homilia 2 , 5 raza więcej alkoholu wypijamy niż wybieraliśmy w latach 90 nowych zdjęć znajomym Antoni, dlaczego aż 0 grano pijący w Polsce to mężczyźni Igros skutków społecznych picia wynika z zachowań mężczyzn to dlaczego się zajęliście kobietami, dlatego że jak obserwujemy od dłuższego czasu ta liczba wzrasta wzrasta na razie mamy 20 % być może w ciągu najbliższych kilku lat będziemy mieć 40 proc albo 50 % to znaczy to nie jest takie, dlaczego pan woli marchewkę niż woli Pietruszka no to nie graliśmy w formułę, ale oczywiście, że jest nie robi zebraliśmy pawilon formalnie jest tylko najwyżej różnica z Nakła pancerz zwolniono z samym początku bardzo ważnym słowie, jakim jest patriarchat żyjemy w kraju patriarchalnym, w którym bardzo łatwo jest wrócić na kobiety odpowiedzialne za krzywdę, która jest Allena nie zrzucamy odpowiedzialności na kobiety to jest pani zdanie uważamy, że chcemy kobiety uzbroić się przede wszystkim w pewną wiedzę o sobie samej i to jest tak samo, jakby pani przerzucała tą powiedziano, że leżały panie mają robić badania Niewiem lekarskie to jest tylko i wyłącznie kampania, która w jeszcze będzie trwała 5 tygodni oczywiście pani może mieć swoje zdanie ja uważam najważniejsze to co powiem w tej chwili są kampanie oceniała komisja konkursowa, bo mieliśmy kilka, dlaczego wybraliśmy taką formułę i proszę pani powiem tak była to siedmioosobowa komisja w tej komisji były 4 kobiety 3 mężczyzn i wszystkie kobiety silne zajmujące ważne stanowiska zagłosowały za 2 panu się wstrzymało czy to znaczy, że ci panowie są bardziej wrażliwi od tych kobiet cena ich własne nie jak gdyby problemy wybraliśmy taki sposób i ta kampania może się ponoć nadzieję nie podobać, że ta sama nie jest, jeżeli na wodach anegdotyczny, jaki pan właśnie przytoczył tylko jednak na faktach, a fakty są takie, że to najczęściej w Polsce kobiety padają ofiarami pijących alkohol mężczyzn ani odwrotnie i nie tylko mówię tutaj o tym, pkt 9, który kontakt z GL wspiera ze mną, ale również w pkt 10, a także o serię filmików, w których mężczyzna źle traktuje kobiety, po czym okazuje się, że mężczyzna to tylko metafora o to chodziło o alkohol i ja myślę, że tak naprawdę nie wiele środowisk, które wcześniej obserwowałem kiedyś była część kampanii PiS rower, kiedy mówiło się przemocy być może o raku być może o innych jest strasznie rozczarowana, że to nie jest prosta ta kampania przemocy natomiast jest to kampania przemocy, dlatego że alkohol tak samo jak i istnieć zgadzam się z panią, że przemoc w Polsce ma męskie oblicze i od tego nie uciekniemy dlatego mówimy słuchaj dla widzów znamy już w twarz, ale to jest nieprawda ani pić każdy ma prawo pić nie pili codziennie uważaj, bo jeżeli będziesz Piła codziennie kieliszek wina przez jakiś czas to szybciej się uzależnić mężczyzna, jeżeli będziesz się dzieci to zniszczyć wątrobę i t d . tak dalej mamy fakty fakty i jeszcze raz facet ma mnie nie interesuje i geologia i nie chce jak gdyby sprowadzać tej kampanii do tego, że jest to kampania, jakiej chwili się tak, jeżeli jest potrzebna komuś, żeby nazwać misek Cisowska świniom zrobiłem taką kampanię albo wszyscy, którzy są na to zresztą ma pierwszy prowadzi rozmowy z sobą, bo ja tego nie powiedziałam zostawia słuchaczy z stroną 10 dowodów i krótka PL tam mogą państwo sami ocenić co i jak zrobiono Maciej Sytek współtwórca spółki Orlen pomysłodawcą tego projektu członek zarządu województwa Wielkopolskiego był naszym gościem Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ANALIZY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" teraz 45% taniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA