REKLAMA

Pierwszy polski film Cinematic VR. Rozmawiamy z twórcami ''Kartki z Powstania''

Poranek Radia TOK FM - Weekend
Data emisji:
2018-08-26 07:20
Prowadzący:
Czas trwania:
18:22 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
weekendowy poranek Radia TOK FM Karolina Głowacka przy mikrofonie zaczyna się tak z ciemności wyłaniają się twarze początkowo niewyraźne po chwili okazuje się, że z uwagą i troską wpatruje się w nas młoda kobieta sanitariuszka za nią stoi 2 mężczyzn szybko orientujemy się, że nasza perspektywa jest perspektywą bohatera uczestnika wydarzeń nie jesteśmy ranni, a sanitariuszka nas opatruje to jest oczywiście filmy co najważniejsze możemy w tym filmie rozejrzeć się na Rozwiń » boki w górę za siebie odkrywamy, że po prawej stoi jeszcze 2 mężczyzn wszyscy znajdujemy się w kanale tak rozpoczyna się krótki, ale zapewniam państwa zapadających w pamięci filmy kartka z powstania polskiej produkcji do obejrzenia bezpłatnie po uprzedniej rejestracji w Narodowym centrum kultury Kordegarda naprzeciwko Pałacu prezydenckiego znani są twórcy tego filmu pan Tomasz Dobosz reżyser filmu dzień dobry dzień dobry stan na dzień dobry państ w pan Mariusz Banaszuk producent filmu dzień dobry dzień dobry witam chcę panu pogratulować, bo świetna robota film opowiada historie prawdziwą od na tyle krótko może w ogóle proponuję nie zdradzać wzywam chodzi jest jest powstanie jest cel i są emocje jest momentami przykro momentami mer wesoło to co jest najbardziej w tym fascynujące przynajmniej dla mnie to jest właśnie oczywiście technologia, bo my rozmawiamy o filmie, który ogląda się specjalnych goglach na oczach jest specjalny dźwięk taki los nas otacza mnie co w zasadzie oglądałam ten film via artysty film 3 de to jest wielki film 310 stopni co to jest, a Tomasz Dobosz tak to FF trudno powiedzieć z nowego rządu w 4 chętnych na lata w tym pracowali z Niemiec nawet technicznie to nazywa się do Cinema wigilia Echo technicznie, dlatego że miasto zwykłym 360, bo mamy to etykiet już państwo miała do czynienia ze stetoskopem, czyli popularnym trzeba mamy do czynienia wrażenie głębi po okrążeniu głębi musieliśmy codzienną kamery na lewe oko na prawe oko w Hesji mówiąc z dźwiękiem stereo Skop po wyborze z dźwiękiem, a Wisła niczym małe jeszcze do czynienia znaczy, że nasz reżyser dźwięku Kamil Stankiewicz programowo ten dźwięk na azymut miejsca, gdzie pani patrząc na oblegany kierunek można tak w uproszczeniu po raz siódmy kierunek, w którym w 2 kierunek w tym, gdzie coś ciekawego się może wydarzyć czy Joanną manipulował zasugerował, że wyzbywając się raczej to już powoduje pewien rodzaj dziwnego workflow dla nas jako filmowców było to bardzo ciekawym nie mogliśmy mogliśmy tworzyć żłobków w zasadzie, których kreowało, czyli samochód, czyli takiej dajmy na to odpowiedni efekt takiej taki taki sposób pracy w rozwoju Arktyki wlało sposób pracę urząd tego skrótu nie znam polskiego odpowiednika, ale zadbano też trzeba było się nauczyć nowego sposobu pracy taki zarzut pan chodzi o to, że musieliśmy uczyć nowego sposobu prac nad filmem, dlatego że normalnie za i za to jak się świętuje kamerą przebieg, a nie zmieniamy kadr odpowiadał operator, a w naszym filmie odpowiada za to reżyser dźwięku to są 2 światy, które najczęściej są w ogóle nie łączą w ocenie operatora przesuwa kadry tylko ja jako widz mogę sobie ten kadry przesunąć swoją przekorną naturą oczywiście stara się patrzeć zupełnie drugą stronę niż sugerowali szczera do psiego piwa 1 ważną rzecz da się w kodeksie tak się skończyło jak się zabrać za produkcję takiego filmu, jaki jest sprzęt potrzebny Mariusz Laszuk producent tak może być że, żeby za to produkcja się zabrać to trzeba nam znaleźć mnóstwo zwariowanych osób które, któremu w wejdą w taki w taki projekt taki innowacyjny tak tak naprawdę do tego projektu musieliśmy zbudować kamera, która się składała 1 z 14 kamer drukarek do niektórych ujęć wykorzystano 24 kamer niemal 24 do 24 chłopa to utrzymał te kamery kamery są dosyć nieduże niedużej wielkości Jonasz umieszczono tak w specjalnym uchwycie który, który pomaga nam te kamery trzymać w 1 miejscu dla mnie kilka kilogramów kilka kilogramów tego sprzętu tam jest tak, że to jeszcze trzeba połączyć z dźwiękiem, że na 1 , 5 jak to jak to sobie wyobrazić mniejsze to jest to jest takiego rodzaju rodzić sentyment ta najbardziej prymitywnych to nie jest tak duże k poczty niedużych rozmiarów, ale trzeba trzeba przy tym troszeczkę się także płynna chodzić, żeby to wszystko zaś zadziałało, bo wystarczy, żeby tylko 1 kamera nie zadziałało tak jak trzeba całe ujęcie tak naprawdę do wyrzucenia stąd też stąd też mieliśmy aż 40 godzin tych materiałów nagranych na planie, żeby móc potem z tego wybrać to właściwe 15 minut dużo było właśnie nieudanych to widać dopiero już się nam na ekranie rozległ się w ogóle to jest też kwestia reżyserska ma w tym momencie działamy głównie miast ośrodkami w sierpniu długimi ujęciami, a do tego jeszcze dochodzi kwestia tego, że kadrę mamy wszędzie, więc wystarczy mu robiliśmy kino historyczne, więc wystarczyłoby, że przyleci helikopter, gdy samolot i całe Dubel po nowemu otoczkę dobrą pracę, aby w razie zaś godzi to taki był rodzaj zabezpieczenia okna i jak pisze reżyseruje film, w którym nie ma się władza nad kadrem ciekawie w ciekawy jest to jest to wyzwanie, więc to powiedzieć najprościej troszkę jak teatr, a troszeczkę trzeba zaplanować ślub po uwagę widza kierowanie uwagi widza filmowe to przesuwanie kadr, bo to nie jest tak do końca, że nie ma wiatru tak, by funkcja każdy wujek Michałowi historia kinematografii też nie wynika z niczego człowiek sobie też naturalnym gdzieś tam katuje mamy do czynienia z czymś takim jak zbliżenie teatralne n p . natomiast krótką uwagą, o którym państwo miała kieruje dźwiękowiec nic tu Włosi dojdą do korelacji tych 2 pionów reżyserskiego 3 zasady reżyserskiej operatorskiej dźwiękowy i wtedy możemy mówić o kadrowaniu nie do końca oczywiście jestem w stanie przewidzieć nie wybierze pani możliwości takie, żeby patrzeć to czas był to sobie obojczyk panią zmiana przekuć w drugą stronę dlatego też po prostu w momencie, kiedy mówię akcja yorki oczywiście wtedy musi szukać kadru w wszystko dookoła są to co widz może zobaczyć musi być w temacie musi być w tym momencie może grać w, a jak reagowali jak to, żeby domyślam się, że była to dla aktorów pierwsza tego typu przygoda, której zobaczyli camaro tu ich reakcjom Głogów Niemca, który z tak na początku na pewno na początku było to pewien problem, bo o niebo to było dla chyba dla wszystkich z nich było to pierwsze zetknięcie z firmą wiarę owym tunelem efektywność w Proszowicach słowo ten efekt aktorzy poradzili sobie aktorki znakomicie jestem, bo właśnie to efekt tego, że oni nas patrzą jak na bohatera znakomity znaczy świetnie grają do kamery rusza po była tak to tutaj musieli się troszeczkę przełamać, bo normalnie w filmie nie ma czegoś takiego jak spojrzenie w oczy chyba, że to jest bardzo zamierzona akcja się spojrzenie na widza w kamerę, a tutaj musieli jednak wyobrażać sobie przez cały ten film, że to gramy razem z kamerami to jest to też prawdziwy człowiek, który bierze złodzieje którzy, który bierze udział w tych wydarzeniach razem z nimi my musieli to jakoś ograć no chyba im się to udało bo, bo to efekt jest naprawdę świetną tego tego właśnie spojrzenia w oczy im się robi takich produkcji na świecie jest mocny nurt w momencie, kiedy zaczynaliśmy prace wspomniane 2 lata wcześniej na serwisie takim miliardowym było 8 produkcji tego typu imprez filmowych firmowych to filmowych i 88 i w momencie, kiedy kończyliśmy banknotów w tej chwili są tego już są setki, ale podejrzewam, że odsetki nie tysiące poza tym w tym takim świadków filmową zbiorowym istnieje pewnego rodzaju nieścisłości jeszcze w tej chwili to znaczy, że ludzie często mylą im 360 proc z Cinematic wiarą to proszę o wyjaśnienie różnica polega na tym co tak jak mówię już na początku wszystkim wszystko siedzi głównie chodzi o to, że tym 360 jest kręcone z myślą o innym rodzaju dystrybucji ostatniego urządzenia dystrybucji, czyli komórka tablet internet bez gogli badający głębie tak w momencie, kiedy robimy go China go w ogóle nektaru najprościej musi pomóc to musimy się liczyć z tym musi mieć więcej kamer niż jakość musi być bardzo źle o zwiększonym my mieliśmy wyjściowo jakość wyjściową Włoszczowy bitrate tak jakby kamery ustawiony na na około 90 KN smołę tutaj bardzo wiedział, że będzie rozdzielczości z nerwów można tak też uzyskać jeszcze w tym momencie w ogóle państwo wtórowała jechać do rowu nie można tego, że tak powiem odzyskać skład kameralny umorzono późniejszych etapach jeszcze to technologia jest dosyć młoda także także może później to się zmieni tutaj mogę zdradzić, że jedno z najlepszych studiów post produkcyjnych w Polsce Lokomotiv ma 2 piętra mnóstwo komputerów w momencie, kiedy wędrował na ostateczny plik to wyrażał się w sposób niecenzuralne również na temat Sumitomo z tego tego w jaki wie jak to działa nowy sołtys cholerne obciążenie dla komputerów w NBA to co widać w filmie, czyli kanały gruzowiska czołg czy to są inne efekty specjalne komputerowe czy to jest naprawdę, dlatego że no i siłą rzeczy ten obraz mamy bardzo blisko przed oczami, więc on jest już bardzo dobre, ale nadal nie jest doskonały, więc myślę sobie, że wiele rzeczy mogliście tam ukryć, gdyż zamazać coś z tytoniem nie dał się tego tak tak łatwo zobaczyć najemnej pytanie właśnie my takie czy jesteśmy tam naprawdę 3 czy jesteśmy trochę w grze komputerowej mnożenie, niemniej jesteśmy w grze to, a propos tego zapasu jakości to Bumar już chyba jeszcze w umowie natomiast jeśli chodzi o scenografię w momencie kiedy, zwłaszcza zaczynaliśmy to on ten film to wiedzieliśmy, że nie ma efektów specjalnych komputerowe, dlatego że mówimy tu Swarzędz 3 czy jest się tego zrobić da się, ale kosztuje to kosmiczne pieniądze trzeba praktycznie wszystko, by malować ręcznie, a więc po prostu zbudowaliśmy Warszawę nam na nowo, po czym zepsuliśmy nasz blok sprawdzimy ten czołg jest prawdziwy Warszawa powstawało tak naprawdę nie widzę nie widziała pani ani 1 miejsca, które by było Warszawy znaczy nasza Warszawa była na Śląsku kanały były w Łodzi scenografia zbudowaliśmy ponad tydzień zespół scenografa k demokracji teraz weź to, że pozdrawiamy dziewczyny dały one dały czadu przez ponad tydzień nie jeździły tam koparkami i jak wygląda z perspektywy producenta 3 innych mieliście wsparcie Narodowego centrum kultury granty to zupełnie inna sprawa, ale jeśli mowa o filmie, który miałby być kiedyś czysto komercyjny czy właśnie to przedsięwzięcie nie jest zbyt drogie tak dużo godzin nagranych specjalistyczne kamery specjalistycznymi znakomicie dźwiękowcem, bo to od nich nagle coraz więcej my zależy właśnie to, że nie można ufać sobie tak łatwo pomagać efektami specjalnymi albo jest to bardzo drogie my przez pana perspektywy panie Mariuszu to jest coś co może się opłacać przyszłości, że nie mogą one dużo takich filmów czy zamierzasz za drogie czy to jest droga jest, choć oczywiście to jest troszkę droższe droższe to są droższe produkty niż normalna produkcja filmowa, ponieważ tutaj mamy do czynienia z pełną kadrę 360 stopni musimy musimy się bardzo szeroko scenografii ogrze aktorskiej wszystkich tych sprawach, które przy normalnym filmie aż do miasteczka nie to nie dotyczą tutaj musimy się chować musimy w ich używać coś innego sprzętu, żeby może uważać, żeby ten film nakręcić no ale myślę, że w dialog taki styl te schematy wiertacz z takim, jaki mamy tutaj do czynienia w przypadku kartki ma swoje miejsce, gdzie się na rynku na pewno swoje lata x na pewno takim miejscem są Muza, które jak to, które idealnie z taką wpisują się w to w ponad rację, ponieważ dzięki takim filmom możemy przenieść się w czasie mojej przyniesie też przestrzeń, czyli to tak jakby to jest to na co muzeum najbardziej stawia tak naprawdę z humorem w roli gości z ruszającym lada orzech reżyser Piotr Czyż nie myślałem w zasadzie nie wiem czy pani ze mną zgodzi jeśli jesteś trenerem też w dni istnieje jakaś idea, która przyświecała muzeom właśnie dotknięcie historii k Łotys to jest moment w życiu wszystko to muzeum otrzymujemy prezentowali się swój film również powstańcom spodziewam się, że robiliście to z duszą na ramieniu takich ról rodzinnych bardzo bardzo traciliśmy goli z czego więc była reakcją na pomysł, aby rzekomo na pokaz tak popowe pokazaliśmy to powstańcem warszawskim mojej troszkę się baliśmy z tego powodu, że po pierwsze, on to pamiętam też te te czasy i tutaj nie mogą być mowy o jakimś fałszu filmu, który był bardzo zdradził, że to jest współczesna produkcja takich punktów, które nie odzwierciedla tamtych czasów, ale na szczęście na szczęście mieliśmy pozytywną odpowiedź ze strony powstańca powiedział, że tak było właśnie rowerzysty orzec, że scenografia tak wyglądała żal, że on rzekł, że kostiumy się zgadza zgadzają co dla nas bardzo ważne, bo te zostaną historyczne chcieliśmy być perfekcjonista lub jest dbałość scenografii kostiumów prywatnym jak oni będą to pamiętał poza tym no tak ludzko baliśmy się, że możemy mu przypomnieć rzeczy, które nie do końca pewne miejsce w książce pamięć, ale powiedział również, że to, że chciałby, żeby młodzież oglądała, że na tym, żeby pamiętali, ale czy to jest także każdy odbierze ten film taki sam sposób Tusk przenosi się teraz trochę na sprawy sprzętu, przez które się go odbiera po pierwsze, on jeszcze nie jest doskonałym, bo jak się przemyt to widzimy, że to co do nagrań jest blisko nas co takiego robaczki to gra, w którym zależy też można siać mecz gogle są coraz lżejsza jednak dość ciężkie schodzisz z 15 minutowego seansu steki gmin czerwonymi znakami pod oczami to my też zabawne, bo obok widać to właśnie skończył oglądać z drugiej strony no i 2 m różny rozsta w oczu minimalnie, ale jednak, kto ma znaczenie jeśli mówimy o uzyskaniu głębienie, którzy mają astygmatyzm inni mając innego nie czy to wszystko da się obejść wciągu najbliższych kilku lat, że właśnie gogle będą zupełnie powszechne czym tak naprawdę nie wiemy jak statut ten rząd docencie odpowiedziach mogli bo, budując kamerę troszeczkę eksperyment działaliśmy to znaczy poszliśmy do znajomego kulistej zapytaliśmy się, jaki jest średnio 7 rozsta w oczu człowieka, bo musieliśmy też znormalizować uznaliśmy, że najbardziej organicznie branża kiedyś rozstawione kamery w takiej samej odległości jak człowiek ma oczy, że nie wyszło z domu około 64 mm takie taka średnia, ale no tak astygmatyzm to wszystko natomiast większości ludziom to nie przeszkadzałoby, że film zauważyłem do 16 września jak dobrze pamiętam, że jeszcze w Kordegardzie oglądać się proszę zajrzeć na stronę dom wystarczy napisać maila można się zarejestrować naprawdę bardzo serdecznie państwu polecam obejrzenie tego filmu, ale właśnie co potem tyle godzin pracy i co nie jest w drugiej połowie września koniec w pierwszej kolejności jedziemy z filmami z dna zmienia to z instalacją artystyczną oprawę na festiwalu filmów fabularnych w Gdyni bardzo byśmy chcieli wziąć udział w tym festiwalu, ale technicznie to nie jest film, więc jeszcze nawet nie ma takiej kategorii wizja Polski w Polsce rodzić rodzić za granicą będziemy wysyłać im do Sundance country Becka Oscary nawet farszu można oczywiście możemy już postaramy się uporamy się w zeszłym roku pierwsze skarbu ma przyznane Mariusz tak to było takie bramki wyróżnienie za 2 zawsze mówi Robert Bosch i szeroka publiczność, kiedy będzie może muzeum powstania Warszawskiego panie dyrektorze Ołdakowski, ale hałas ponadto być może tak jest prowadzi prowadzimy teraz rozmowy już są dosyć zaawansowane zawodzą Sopot zobaczymy jak się jak się skończą po prostu ciekawe jak to wszystko będzie wyglądało za za ileś lat być może będziemy wspominali naszą rozmowę z 10 lat pewnego rodzaju rozrzewnieniem, bo wszyscy będziemy mieli w domu takie gogle i Platformy streamingu wiodące firmy Super niesamowitych rozdzielczości będziemy sobie siedzieli tak oglądali serial 10 lat temu pewnie pewnie też nie pomyślelibyśmy, że my nie realizuje z pań z komórkami prąd czy iść jeszcze przez Niemców, ale tu co państwo jeszcze mogę przy obiecać nigdy w życiu nie obejrzy horror w ten sposób nie chce się bierze udział OZE i rozlewaniu jednak nie ma takiej liczby biurowców orzechowym nie ma Legii możliwe są chlubne rekordy Garda tam mogą państwo zobaczyć filmy kartka z powstania gminy, a rozmawiam z twórcami pan Tomasz Dobosz reżyserem tego filmu dziękuję panu serdecznie dziękuję pani dziękuję pani pan Mariusz naszą krew producent filmu dziękuję bardzo dziękuję skrót informacji Radia TOK FM KRS sąd w rządowym itd itd weekendowy poranek stąd Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PORANEK RADIA TOK FM - WEEKEND - KAROLINA GŁOWACKA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA