REKLAMA

Nasze serce dziękuje nam za każdą przejażdżkę na rowerze

Rusz się, na zdrowie
Data emisji:
2018-08-26 12:20
Prowadzący:
Czas trwania:
13:59 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Karolina Głowacka przy mikrofonie też studia pan dr Piotr Gryglas dzień dobry dzień dobry witam państwa pandę, który jest kardiologiem i porozmawiamy o tym w jaki sposób jazda na rowerze wpływa na nasze serducha jak to mówią niektórzy na nasze układ krwionośny jeśli mają państwo pytania proszę pisać niedziela Opatów krótka FM Niedzielana, a to kropkę FM Ano właśnie panie doktorze jazda na rowerze coraz modniejsze, czego to jest sport, który w jakiś szczególny Rozwiń » sposób wpływa na na nasz właśnie na nasze serca jest to 1 z gatunków sportu czy też aktywności fizycznej, którą polecamy chętnie wszystkim nie tylko ludziom chorym nie tylko ludziom chorym kardiologicznie, ale wszystkim, ponieważ ruch jest 1 z najważniejszych elementów zdrowego stylu życia prozdrowotnego stylu życia i zarówno, jeżeli chodzi o żywienie człowieka jest to ta podstawa piramidy żywieniowej, czyli ruch i spalanie kalorii ruchem stoi żadna nowość ostatnich lat, że u podstaw do ruchu w rozmowach z koła zaraz potem warzywa ani chipsy ze sławna natomiast, jeżeli chodzi o kardiologię to zarówno w grze nadciśnieniu tętniczym, jakiej w chorobie wieńcowej, jaki przewlekłej niewydolności serca, czyli w bardzo poważnych Stanach kardiologiczne każdy rodzaj ruchu od najmniejszego po takim, jaki zezwalają lekarza danemu pacjentowi jest wskazany, ponieważ przedłuża ewidentnie życie pacjenta zmniejsza objawy chorobowe nawet tych bardzo ciężki ruch chorych czy ciężko chorych umiarkowany ruch czy jakikolwiek ruch wpływa korzystnie natomiast w rozwoju człowieka, bo to mówimy i chorych o zdrowych, więc zdrowi ludzie również powinni się ruszać najzdrowszy rodzaj ruchu to jest taki, który uruchamia jak najwięcej grup mięśniowych takie wysiłki aerobowe, czyli takich np. odwrotna z tego, gdy naciągamy np. tego z branży, ale siłownie i się z nią usiłujemy te wysiłki są bardzo niekorzystne niebezpieczne niezdrowe natomiast te wysiłki, które uruchamiają wiele grup mięśniowych np. bieganie pływanie jazda na rowerze są z wysiłkami schole polecam, ale to właśnie co to jest na rowerze no przecież siedzę sobie w gruncie rzeczy jest całkiem wygodny no i co mi tutaj pracuję trochę nogi, ale znam żadnego z ogromnej grupy mięśniowe podudzi ud pośladków, ale także one bardzo o dużym znaczeniu mięśnie przykręgosłupowe mięśnie ramion mięśnie, które koordynują nasz ruch na rowerze to określenie przywracamy cały czas jest stymulowany różnymi grupami kończy się biegaczy to trochę jak ktoś mówi nie zależy, bo niektórzy mają, gdzie pana rowerki miejskie koszyczek te sprawy i pojedziemy sobie kilometry na uczelnie, a inni mający takie bardzo głęboko, a takiej, gdzie jest się mocno pochylony, które są zdrowsze, ale innej drogi są zdrowe cechy w metrze tak jak mówiliśmy każdy rodzaj ruchu jest korzystny oczywiście mechanik, która jest dla nich kanapa rzymscy też rozumiem, ale to oczywiste jest MF NBP nie znaleźliśmy inne media chce oczywiście pewnie tak niezdrowej diety jak chipsy hamburgery nie zrekompensuje drobna przejażdżkę na rowerze, ale po chipsy, ale po chipsy, ale każdy każdy rodzaj ruchu i każdy kalka druhny w Browarze jest wskazane dane rzeczywiście ten wysiłek musi być dostosowany może ja powiem o tym jak co jest wskazane jest docentem kardiologiczny czy też takim każdy protekcję nam o to, żeby prawidłowo funkcjonował nasz układ krążenia w nasze serce nasze naczynia tętnicze powinniśmy dziennie przynajmniej przez 30 minut uprawiać wysiłek fizyczny, który rozpędza nasze serce do Tent na około 130 na minutę i osoby oczywiście zdrowe między dwudziestym, a czterdziestym rokiem życia mogą dużo większą mieć czym czynność serca w czasie wysiłku jest to dla nich bezpieczne nie mniej niegroźne natomiast tym ale, toteż 130 ma być przez jakiś czas między kamieniem tak tak tak czy przenieśmy się tak rozplanować może być rzeczywiście to rowery bierze, aby nasze serce biło swobodnie 130 na minutę i przynajmniej 30 minutowy wysiłek taki dziennie wpływa niezwykle korzystnie na naszą kondycję na utrzymanie dobrostanu serca inaczej, skąd mam wiedzieć, że to będzie 130, a możemy chyba ci, którzy uprawiają sport regularnie mogą sobie nabyć specjalny Pulsu metr, który pokazujemy jak mają Niemcy Puls w czasie wysiłku fizycznego są teraz już specjalna aplikacja na telefony komórkowe, które to pokazują mierzą informują nas o tym jakie mieliśmy w danym czasie tętno, tym bardziej profesjonalne urządzenia pokazują nawet ciśnienie tętnicze, ale czy to jest taki poziom, że jeszcze można pogadać czy też taki poziom, gdzie padamy to wszystko zależy od wytrenowania nie powinniśmy trenować czy wrócić od razu na taki wysiłek, by po którym, w trakcie którego padamy pelet jest bardzo niezdrowe zachowanie ma się też musimy przestrzec osoby, które np. prowadzą biurowy styl życia albo hotelową łóżkowe i nie ruszają się i nagłym przejdzie do głowy oto Jan Maranda przebiegnę maraton albo no LO mnożenia no właśnie albo rzuca się na ciężkie ćwiczenia na siłowni takie osoby czy takie obciążenia wysiłkowe mogą skutkować bardzo groźnymi efektami ze strony układu sercowo-naczyniowego tuńczyk też takich rzeczy nie powinien pan taki jest szalenie leniwa szalenie leniwa jeśli chodzi o sprawy sportowe w ogóle nie powinna prowadzić audycji Ruciane Nida jednak zwlekać Miranda Effect w związku z tym jak tylko się odrobinę męczy to myślę sobie o nie chronili nie mogę dalej przecież po zrobi sobie krzywdy wywalczył, że dokończy tak dużych loterii w el Chapo oczywiście nie wiem jak to tuczy, ale nie jestem dyszami do mąż pani znaleźć dobrego motywator tak mało albo np. trenera osobistego albo koleżankę, która panią zmotywuje do biegania czy dołączy do jazdy na rowerze może natomiast pewnego rodzaju ma motywator należeli sami nie jesteśmy w stanie się rada Zdroju oraz ekologiczna tak poważnie, skąd wiedzieć, kiedy się bezpiecznie przekraczać granice właśnie zmęczenia kiedy, żeby nie są momenty zniechęcenia go jeszcze trochę trzeba poćwiczyć, ale też, żeby nie zrobić sobie krzywdę tak jak mówiłem na początku nie przekraczamy ten na 120 na 1 z Lubomierza ostrożności, ponieważ ona jest dosyć irracjonalne i dopasowane do naszych możliwości nawet tych osób, które prowadzą hotelową łóżkowe tryb życia i oczywiście należy ten wysiłek dopasowywać do własnych możliwości, czyli np. zimnem męczy panią jazda na rowerze z prędkością 9 km na liczbę tygodni ruszymy dalej niż w 1 wysiłek to obciążenie codziennie należy w jaki sposób z zwiększać tak dało dał do momentu no takiej osiągnięcia takiej kondycji ile będzie tańszy jechała 20 na godzinę nie męczyła się mogła rozmawiać wtedy także tutaj jest wszystko kwestia wytrenowania i racjonalnego spokojnego treningu, czyli jeśli n p . nie mamy czasu narzekamy na to, że nie mamy czasu aerobic w jesieni wakacje się kończą wszyscy zaraz wpadniemy w ten Neo w wir obowiązków to chociażby właśnie dojechanie do pracy na rowerze z tego co on Lniana tak to już załatwiać z tak jest Westa 30 minut na dosyć intensywnego wysiłku, w którym biorą udział, w którym bierze udział większość naszych mięśni i tu warto podkreślić, że w siłę ciągu takiego wysiłku rzeczywiście organizm wytwarza tyle dobroczynnych substancji, które rozszerzają naczynia w doceniają mózg doceniają serce dotleniają mięśnie, że nie ma tabletki, która zastąpi wartości ruchu no właśnie czy jazda na rowerku stacjonarnym też daje podobny efekt tak jak najbardziej, ponieważ znamy, jeżeli otworzymy okno, jeżeli mamy dostęp do ronda do świeżego powietrza jesteśmy dotlenienie to również osoby, które mam inną z jakichś względów nie mogą łącznie mają możliwości korzystania ze mnie roweru takiego tradycyjnego to rower stacjonarny jak rower treningowy jak najbardziej będzie wywoływało efekty te, o których mówiliśmy że, choć układ sercowo naczyniowymi wie pan idzie jesień idzie zima sezon grzewczy jachtu otwierać okna tych polskich miastach, ale trzeba sobie radzić, ale niestety w dusznym wilgotnym pomieszczeniu uprawiany jest morderczych wysiłków fizycznych mała jest niemożliwe natomiast my powinniśmy zwracać uwagę na nas na ogłoszenia smok Love i jeżeli jest rzeczywiście duże zagrożenie no to wtedy ani wewnątrz ani na zewnątrz nie powinniśmy się narażać na takiej niekorzystne były 3 rowery jest dla osób w każdym wieku jak najbardziej jak najbardziej to są powiedzieliśmy osoby, jeżeli są osoby wytrenowane to mamy 7080 latków, którzy doskonale na swoim poziomie uprawiają sport biegają co niejednokrotnie jesteśmy już w czasie zobaczyć n p . na maratonie warszawskim Torwarze 78 ×, tyle że wyraźnie alergicznie hałas generowany w modnych dni jest to prawdopodobne jest to my niejednokrotnie spotykane ja mam pacjenta, który ma lat 83 i jeździ na nartach i dobrze dobrze sobie radzi tak też, że to jest wszystko kwestia stylu życia wytrenowania i utrzymania do późnego wieku odpowiedniej kondycji, ale ty jesteś chyba tak, że im wcześniej zaczniemy tym lepiej dla nas prawda, bo tak o tak to 13 im też tutaj warto podkreślić, że w każdym wieku na każdym z dnia wyrazem życia powinniśmy przypomnieć sobie o czymś takim jak kruche sport natomiast te im wcześniej zaczynamy w tym lepiej i oczywiście należy to utrzymać, bo też mamy takich pacjentów, którzy uprawiali intensywnie sport mają bardzo rozbudowaną muskulaturę i nagle zaprzestają tego wsparcia eksportu prowadzą hotelową łóżkowe tryb życia i wówczas dochodzi do bardzo szybkiego rozwoju tkanki tłuszczowej, ale i wszelkich powikłań metabolicznych i te osoby bardzo szybko zapadają na problemy sercowo-naczyniowe momenty brzmi trochę tak niebezpiecznie aż do wanny dobrze, czyli jazda na rowerze uruchamiana generalnie nasz dół tak ręce nic nie robią, a on w ręce otrzymują kierownicy utrzymują naszą równowagę też pracują może nie tak mocno jak akurat te mięśnie podudzia ud pośladków natomiast natomiast oczywiście cały czas pracują utrzymanie równowagi na rowerze to jest też rola górnej połowy ciała i te mięśnie cały czas pracują, mimo że wydaje nam się, że grze odpoczywają czy też nie są aż tak obciążone, chyba że ktoś jedzie bez trzymanki na park w handlu i gdy ich nie umiałabym tak chytrych oczkach wodnych, ale działa też jest wielka trudność dla mięśni kręgosłupa utrzymać równowagę balans wykonywany jest także górną połączoną akcję rower wystarczy czy jest jakiś sport, który wypompować jako uzupełnienie np. pływanie np. gimnastyka bieganie to są sporty, która są polecane, jeżeli chodzi o utrzymanie zdrowia dobrej kondycji Izy i przestrzeganie tzw. prozdrowotnego stylu życia PiS może powiedzmy podkreślmy to jeszcze raz żadna tabletka nie załatwi za nieuzasadnione, gdyż nie mamy żadnej, która zastąpiła efekty organiczne efekty, które powstają po wysiłku fizycznym, a Espana sportowiec czy szewc bez butów chodzi o naszych rezerwowych miejsce dla takich jak i w tym co powoli, lecz to bardzo wyraźne, ale mam takie zdanie lubię czasami pobiegać lubi jazdę na rowerze oczywiście, ale myślę, że najgorzej, gdy realia FOT, a k brak czasu niestety albo lenistwo sprawia, że jednak wydaje mi się, że o wiele za mało uprawiam sportu niż powinienem cudach jeśli niema ludzi doskonałych, ale cieszę się, że pan to powiedział, bo to spowoduje, że moje kompleksy nieco Heaven słabego Hajle sella 20 znanego bawili się wyzwoleni hamowanie wszystko naprawdę, ale jednak nowo trzeba się trzeba się trochę przemęczyć, ale warto Szanowni państwo na rowery, a przy okazji wczoraj w audycji skołowani radny Krzysztof Woźniak miał program, w którym opowiadał o tym z ekspertką w jaki sposób jeździć z dziećmi jest też myślę bardzo ważne zachęcam państwa do zajrzenia do naszego archiwum, w którym zresztą pełne jest w audycji rowerowych dziękuję panu bardzo pani dziękuję bardzo pan dr Piotr Gryglas kardiolog zachęcał do ruchu Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: RUSZ SIĘ, NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA