REKLAMA

Usuwanie słupków, budowanie parkingów, likwidacja korków i buspasów

Data emisji:
2018-08-31 18:00
Audycja:
Analizy
Prowadzący:
Czas trwania:
26:09 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

kondycja analiza Agata Kowalska przy mikrofonie jak tam już naobiecywali państwu kandydaci z państwa miast kandydaci na samorządowców oczywiście cóż to wspaniałego wydarzy się jeśli chodzi o transport w mieście punkt kod w Warszawie dużo się dzieje jest to bardzo inspirujące i zarazem wzbudzające u mnie głęboką rozpacz el to co kandydaci obiecują naj le to ma sens to 1 sprawa analny jest realne, by TR sensowne i mniej sensowna propozycja zrealizować to druga sprawa w radiu Rozwiń » TOK FM w analizach organizujemy taki cykl audycji, których sprawdzamy na ile obietnice kandydatów na samorządowców mieszczą się w kompetencjach przyszłych samorządowców w mam nadzieję, że wynikają te obietnice głównie z populizmu ani z kompletnego braku wiedzy, za jaką funkcję próbują się zabrać inne niż do nich dosięgnąć kandydaci Elle proszę sprawdzić zresztą w swoich miastach rozmawialiśmy są bardzo wielu miejskich politykach dzisiaj przed ciasna najbardziej wzbudzającą moje emocje państwo emocje kandydatów emocje politykę transportową transportową, czyli nie tylko chodzi oto po ile są bilety autobusowe, ale też w jaki sposób poruszamy się w mieście, jakimi pojazdami, a w Lu, a Jeślinie pojazdem tylko na piechotę to czy wygodnie czynie wygodnie czy jest, którędy o tym wszystkim dawać z docieramy do miasta o tym wszystkim będziemy teraz rozmawiać z naszym gościem nietypowo zamiast niezależnego eksperta urzędnik miejski i wreszcie prosto z Krakowa Bartosz Piłat dzień dobry dzień dobrych praktyk można powiedzieć, ale nie będziemy skupiać na Krakowie nie będziemy się z pobytem na krakowskiej kampanii wyborczej wręcz przeciwnie w w szereg przykładów będzie w Warszawie z innych miast Bartosz Piłat jeszcze tylko na formalności urzędnik w zarządzie infrastruktury Komunalnej i transportu w Krakowie w ich wiedza państwa maile, a więc proszę pisać o analizę oparto kropkę Francuz tony obiecywano w państwa-miasta jeśli chodzi o transport, a może pamiętają państwo, jaki spełnione obietnice współpracy z poprzedniej kampanii wyborczej z analizy małpa, a to kropkę Asam czekamy w, więc zaczniemy nie od tego co może samorządy przy wielu szczebli jeśli chodzi o transport tylko od tego, czego na pewno nie może czyli jakie są sprawy związane z szeroko rozumianym transportem w mieście, na które z poziomu gminy PN nie może nie ma się wpływu pewne rzeczy dzieją się poza wami i choć mieszkańcy najbardziej się wściekali albo najbardziej prosili to by nie może się nic zrobić czy są dziś takie konkretne sprawy rozumu euro, żeby mówić o konkretach konkretów jest dużo ja się mogą odnieść do tego, z którym zmagamy się teraz na bieżąco w Krakowie ta łączy z miejscami postojowymi na ulicach, a 1 z najczęstszych postulatów ze strony mieszkańców w czasie reorganizacji strefy płatnego parkowania, którą przeprowadzaliśmy w zeszłym roku ach, i w tym były pytania czy nie możemy zabezpieczyć jakieś puli miejsc postojowych dla mieszkańców tylko ich łącznie także oni mieli problemu z parkowaniem często tych ulic tych tam, gdzie mieszkamy tam celem jest miejsce no, więc za coś jest prosta nie nie możemy nie mamy takiej podstawy prawnej, żeby wyłączyć część ulicy i pozwolić nam parkować tylko właśnie mieszkańcom w noże trójka, czyli blokada jest ustawa wyraźnie rak odpowiednich regulacji jak choćby zdarzenie miejskich lokalnych, które Miejskiego prawa uchwały rady miasta tylko to żwir musiałby być zmieniane w rozmowie z pos musi być zmieniona ustawa o jakość, czyli te wybory to od razu mnie te wybory znajdziesz na ja rozumiem pytania ludzi, dlatego że oni wielokrotnie będąc za granicą wizją tego rodzaju wyłączenia z odpowiednimi kolorami krawężników zaznacza, które miejsca postojowe są tylko włącznie dla mieszkańców, które są płatne, które są bezpłatne ogólnodostępne my taki ma możliwości w Polsce nie jest niemożliwe, dlatego że wiedziała sama po krakowskim magistratem oraz pod ministerstwami szeregiem ratusz broni są w gminach to tam są takimi są tylko dla dyplomatów tylko dla prezydenta miasta dla dyplomatów obowiązują jeszcze na żale są takie wyłączenia takie wyłączenie natomiast to nie są wyłączenia na drogach gminnych, ale wiernych to są na drogach wewnętrznych tam rzeczywiście można tego rodzaju regulacja wprowadza się, że na drogach osiedlowych czy chciałaby zmienić dawkę tegoż dużą ważną arterię krakowską w drogę osiedlową jej status prawny dopiero wtedy można, by było rezerwować od mieszkańców tak można, by tam no to karkołomne to zdrowiem Kraków znać nie tylko Kraków to jest problem właściwie każdego większego miasta, w którym ma odpowiednią gęstość zabudowy i odpowiednio dużo samochodów z mężem noc muzeów interesów mnóstwo ludzi w 1 miejscu dobrze czy przepisy prawa są w są w pewnych momentach wiem, że też w szeregu spra w ogromnie nudnych nużących, których nie będziemy rozmawiać z tymi musi się każdy zarząd dróg dróg w mieście chętnie borykać ze względu własne przepisy na to np. jakie znaki w jakiej szerokości muszą stać, żeby coś się udało i często się nie udaje, ale 1 rzecz, która mnie bardzo ciekawie i to jest kłopot wielu polskich aglomeracji często dojeżdżają do nich ciąg codziennie pracownicy spoza danej gminy w i ciemniejsze wydaje czy jest tak, że właściwie o VAT gmina nie ma wpływu na to jak i w jaki sposób ci mieszkańcy spoza danego miasta dojeżdżają innymi słowy nie ma wpływu na to, że nie wybiorą samochód pociąg autobus PKS rower rzeczy też spacer pieszo w ich do elit miasta jak to wygląda w gminie ma bardzo bardzo niewielki wpływ mogły postawić znak zakazu wjazdu ruchu na rogatkach miasta, ale wiadomo, że po tak teoretycznie można, by także analizy n p . na ulicach wjazdowych do Krakowa albo innego miasta umieścić sygnalizację świetlną, a i czerwone światło na nim się wiecznie paliła pod spodem tabliczkę z napisem nie dotyczy pojazdów z rejestracją w PRL można tak zrobić z teoretycznie można, by tak zrobić natomiast, że jakieś o tym, szerzej porozmawiać jest inżynierem, ale nikt normalny tego nie oczywiście z laniem wrogów, ale nie uwzględnią przestajemy faktów może to jest pomoc, ale dobrze, a jak nie to jest 1 z nadzwyczajnymi za zajęte na inny okolicy z taką mianowicie w okresie alarmów smogowych teoretycznie można obecnie w Polsce zakazywać gaz na terenie miasta sprawdzaliśmy właściwie taki sposób to można było przeprowadzić tych jednostek i rozwiązań natomiast jak wspomniałem no i absolutnie nierealne, dlatego że ITI znowuż w kolejnym po w za prąd taniej w rzeczywistości przez obszary polskich miast wychodzą z nimi drogi krajowe na brak naczyń nie możemy nie zaburzając w sytuacji takiej no i nazwy rodzajowej emfazy ta w ten sposób zarządzać ruchem w obszarze miasta właśnie drogi krajowe to jest ta część miasta, która w ogóle nie podlega miastu tylko jeśli dobrze z rozwojem realnej to jest właśnie przekleństwo, dlatego że coś co jest drogą krajową teoretycznie powinno być utrzymywane zarządzane przez generalną dyrekcję dróg krajowych autostrad na terenach miast tzw. prezydenckich, a jest w zarządzie w zarządzie lasów czy tak w nie macie wpływ na to, że to jest droga krajowa nie macie wpływ na to jakich, jakie są jej parametry codziennie odbywa, ale musi utrzymywać tak w nocnej oraz mysz ma sens tego, że nie mamy wpływu na to czym ludzie mogą przyjeżdżać do miasta to rzeczywiście też również tak jest, bo oczywiście miękki wpły w mamy możemy różnego rodzaju zachęty przygotowywać tworzyć sieci transportowe podmiejskie a, ale nie możemy mówić o przykłady mówmy językiem zwykłych pasażerów sieci transportowe pomieścić mówi pan z lodem szerokiej sieci autobusowej, którą dla psa czujemy my albo możemy też Gdański sąsiednią gminą i tu uwaga porozumieć się, bo myśmy wtedy podpisać jakąś umowę z nią i zbudować dajmy na to nie tramwajowej tramwajową od tej chacie z umowy może w ogóle rozejrzeć dookoła sprowadzić tu pracować w innych samorządach tylko to w oczywiście tylko to wymaga porozumień umów i przede wszystkim pieniędzy za 2 min z tak w tym przypadku 2 gmin zwykle jest taki jest, że poza 1 w Polsce jedynym w Polsce obszarem, czyli mówiono o aglomeracji Śląskiej, a mamy do czynienia z metropoliami, które są otoczone przez małe i raczej dużo biedniejszymi salach stał na Śląsku wiem ostatnio była są kłopoty są chyba takie momenty czarnym jest taka dziura Matwiej i nagle jakaś gmina nie współpracuje dokładnie zerwać dach, ale to już proszą mieszkańcy Śląska proszę pisać jak dotąd was jestem volvo w przedziale między miastami cenne w tej w tej dużej aglomeracji Śląskiej analizy małpa, a to kropkę enfant no dobrze to to to są blokady, a jeśli jeszcze chodzi o inne rzeczy, na które nie macie wpływu w te Anno ze względu na przepisy o 1 z takich obietnic jest mowa o tym, że Lech będzie się budowało podziemne parkingi będzie się poszerzał zło pulę miejsc parkingowych w miastach, a jednocześnie bym rzadko kiedy kandydaci tłumaczą z czego to chcą wszystko utrzymywać kłopotem jest chyba ograniczenie cen za parkowanie, w czym 3 wątki po pierwsze, pojawia się pytanie, gdzie te parki i kubaturowym miały być bliżej centrum miasta to moje pytanie jest takie po co czy to oznacza zastąpienie istniejących miejsc na ulicy miejscami parkingach kubaturowych czy zwiększenia zamiast poliglota Rogal kubaturowe Cieślik podziemne nadziemne wielopiętrowe parkingi jasne, że nie zdobędą wszędzie te miejsca takiego doskonale wiemy nad ziemią schronienia na chodnikach pytani czy to ma to optymiści mają zastąpić miejsce na ulicy czy nie, jeżeli nie niżej mają być po prostu więcej, a to oznacza tylko tyle właśnie stworzono zachęty do przyjeżdżania samochodami w takim miejscu kojarzący się tego oczekują chcą przemierzać auto małe samochody natomiast po później pojawi się oczekiwanie dotyczące likwidacji korków nie więcej samochodów na 1 ulicy to po prostu korek, a właśnie, bo zapomniał powiedzieć często ten sam kandydat obiecuje likwidację korków budowę parkingów, ale wyklucza, dlaczego miałby zbudować szersze jezdnie prosta sprawa nową pozycję wobec rurę, przez którą płynie określona ilość wody na godzinę i kandydat obiecuje nam, że zbuduje większy basen, ale nie poszerzy tej rury w pożarze, bo my zlikwiduje część chodników pasów zieleni doskonale to może w filmie body, iż jeżeli zlikwiduje i poszerzy dowody będzie rzeczywiście więcej napływało, ale w związku z tym wzrosną koszty netto do utrzymania transportu zbiorowego konieczna będzie mniej klientów, więc nie będzie wpływów z biletów, a więc utrzymanie tej samej sieci transportowej będzie kosztowało miasto więcej, więc zapewne można przypuszczać zostaną zlikwidowane niektóre linie autobusowe linie tramwajowe będą jeździć rzadziej, czyli co pan powiedzieć raz wrócimy do złego wątłe Gutiego oraz tak wc i dostawie będzie tak dzielone z parkingów to zaraz powiemy, że jeśli ktoś obiecuje zachęcanie do przesiadania się samochodu do komunikacji zbiorowej, a jednocześnie budowę w centrum miejsc parkingowych i poszerzanie jezdni i poszerzanie przestrzeni dla samochodów to prawdopodobnie da nie wie, o czym mówi to prowadzi to z grubsza mówiąc pewnego rodzaju katastrofy finansowej w mieście, w którym takie obietnice zrealizować zaraz wrócimy z tym wątkiem pozwala też ocena parkingów oraz o tym na co jeszcze samorząd ma wpływ, bo ma wpływ na bardzo wiele spra w związanych z transportem przyjrzymy się też temu co obiecują partie 1 z moich ulubionych wątków, kiedy sprawdzamy czy wiedzą, o czym mówią najczęściej niestety nie analiza Agata Kowalska przy mikrofonie ze mną studia teraz Bartosz Piłat na co dzień urzędnik w zarządzie infrastruktury Komunalnej transportu w Krakowie, a dziś w audycji będzie ekspert praktyk pokazujący nam co można, czego nie można zrobić, a przede wszystkim co można, czego nie można obiecać w kampanii wyborczej, kiedy startuje się do samorządu rozmawiamy o bardzo wielu sprawach związanych z transportem właśnie to jest taka polityka miejska, na którą samorząd Gminny ma ogromny wpły w na bardzo różnych poziomach mentalnym finansowych w każdych innych natomiast w pierwszą częścią wyszła w nocy nie ma wpływu albo w jaki sposób jest ograniczony przepisami prawa to znaczy jest wiele rzeczy, których nie da się zrobić, bo przepisy nie pozwalają, chociaż akurat wiem, że w Krakowie urzędnicy kreatywnie podchodzą do przepisów ostatnie wybory korzystaliście ze stref czystego transportu po to, żeby swoje cele zrealizować, więc jak się chce to w różny sposób można to zrobić, ale to już wymaga ekspertów i rzeczywiście fachowców oraz tzw. woli natomiast w DM mnie teraz ciekawi sprawa, która wydaje mi się nie do przekroczenia przez samorządy czy chodzi o ceny parkingów, gdzie 1 z powtarzających się co wybory samorządowe obietnic są słynne podziemne parkingi i w ogóle poszerzania puli miejsc parkingowych w miastach w i za każdym razem kończy się tylko na obietnicach było jak sami się orientują później ci obiecujące zderzone inwestor nie chce w te podziemne parkingi wkładać pieniędzy i za każdym razem argument jest taki też po prostu nie opłaca czy problemy z tą, że nie można podnieść cenę, a za parkowanie w naszym teraz polega tak problemem było to, że nie było nie można było poniesie za parkowanie od połowy lipca istnieje ustawa, która w nareszcie zmienia cennik ustalany w 2001 roku, bo wtedy na sztywno zapisano maksymalne możliwe stawki za postój na ulicy 3 zł za godzinę tak mniej więcej mniej więcej dwukrotnie od tamtej pory ta wartość się obniżyła im w czystej ocenia wreszcie prawdziwej jako bardziej kosztów zajmowania też zastrzeżeń w 3 maja teraz się zmieniły się, że to, jaki jest maksymalny wyniesie maksymalna cena to prawie 10 zł i co ważne oparte jest na algorytmie, a więc za rok będzie to jeszcze więcej za 2 lata będzie to jeszcze więcej i t d . czy to ta sama informacja o tym, że ustawa pozwala samorządom, bo to samorząd decyduje pozwala samorządom podnosić ceny będzie sygnałem dla inwestorów w partnerstwie, z którymi najczęściej miasta chcą budować te słynne podziemne parkingi, że teraz to już będzie opłacał czy to wystarczy raz ma szansę się to opłacać, ale rzeczywiście samorządy po pierwsze nie wiemy niczego tu nagle, bo dociera co się da wrażenie, ale przemyśleć i dlaczego się zacznie opłacać i inne dawno nie podniosą przed wyborami chce nad morzem można zaufać wybory zaraz wytłumaczę więc, żeby podnieść ceny na ulicy musimy mieć alternatywę albo lepszy transport zbiorowy albo miejsce postojowe n p . na takim parkingu, ale wie o losach miasta mamy już po coraz lepszą komunikację zbiorową doskonale bez przesady doskonale możemy założyć, że ktoś chce jednak przyjechać będzie miał do wyboru samochodem i będziemy od wyboru albo miejsce na ulicy albo miejsce w parkingu podziemnym na dziennym kubaturowym tzw. wnet wykluczona dzisiaj samo płacić złoto na ulicy i w związku z tym, żeby chciał zaparkować na parkingu kubaturowym musiałby płacić przynajmniej tyle samo mniej więcej 5 zł za godzinę tys minimalna cena, która daje pewną opłacalność i zwrot funkcjonowania parkingu kubaturowego stanie się niedobrze, ale aż nogi można tak było dawniej, a jak będzie teraz to przecież też to cena na ulice jak pan mówi możemy zostać podniesiona w przykład tak, że i celnych parking podziemny będzie miało odpowiednią kwotę i ten parking naziemny, bo przecież tym w ważnym parkowanie na ulice powinno być jeszcze droższy niż do parkingu podziemnym jest bardziej luksusowym miejscem parkowania nawet nie chodzi o kwestii luksusu tylko i że mamy parkingi na 200300400 samochodów, a to po pierwsze, u nas jest zlokalizowany w miejscu, które dobrze skomunikowane czy ma jakieś przyzwoite drogi w pobliżu to jest ogromna zaleta, ponieważ jesteśmy w stanie przewidzieć co się będzie działo na takiej ulicy skoro wiemy, że nasz odnowić park będzie leżało tyle tyle samochodów narodziny w rozproszonym obszarze 3 na ulicach, na których wolno parkować przewidywanie tego jest trudniejsze, a więc tak pewnie politykami tego rodzaju mieście Kraków Warszawa Gdańsk i wszystkich innych, które mają starsze centra będzie polegała na tym, że cena na ulicy będzie wyższa niż ta opłacalna w komercyjna cena parkingu kubaturowego o to, żeby właśnie zachęcać kierowców do zatrzymywania się w konkretnych punktach ani w dowolnym punkcie na ulicy, ale teraz to Wenta to była dyskusja z Wrocławia akurat sprzed 4 lat, gdzie kompletną porażkę poniósł inwestor właśnie pod z parkingu podziemnego zresztą podobnie mamy w Warszawie w Żor kierowcy lub usługę, korzystając z tzw. alternatywnych miejsc parkingowych czy nie parkują ani w strefie płatnego parkowania ani tym bardziej w drogim parkingu podziemnym tylko w tych miejscach, które nie nielegalnej oto jest słowo, którego szukałam lub też parkują dokładnie na granicy strefy płatnego parkowania w związku z tym nie no nie muszą ponosić kosztów i wtedy ten inwestor znów traci, gdy zaczyna nim jak nam się ustosunkować się, że jest takie rozwiązanie bo jakie słyszałem zbudujemy parkingi podziemne wyłożone kostką niż Żyłka pęka prawie w głowie i kiedy w końcu pęknie, bo właśnie to są te wszystkie problemy którymi się realnie musi spotkać miasto, kiedy chce te parkingi podziemne budować w Czechach co znaczy naprzód kondycji budowa parkingów kubaturowych ma sens właściwie tylko właśnie wtedy, kiedy zastępujemy miejsca postojowe na ulicy miejscami postojowymi takim parkingu, dlatego że dla kierowców Zobacz na trawniku i 1 z nich należą państwo uniemożliwić, tym bardziej, że to jest właśnie na trawniku jest karalny w sensie jest wykroczeniem, lecz sposób nocą różnego rodzaju barier można stawiać donice można stawiać słupki, ale widzi pan katuje nosa a, a my to co słyszymy od kandydata rząd jednocześnie oprócz tych podziemnych parkingów będzie też likwidował słupki na miejscu będzie sprzyjał chaosowi na ulicach, ponieważ będzie likwidowała spółki będzie zwiększał zachęty dla kierowców złamali przepisy akurat tak jest u nas nie tylko u nas, bo to jest cecha właściwie wszystkich kierowców w Europie to bardzo chętnie parkują tam dzień jest wygodnie, a niekoniecznie tam, gdzie im wolno było ich niewygodna, że woli folie i wygodę od dyskomfortu wśród, ale likwidacja słupków, czyli tych ograniczeń do parkowania w miejscach nielegalnego parkowania w ten sprawia, że gdzieś po drodze i inwestorzy w ewentualnym podziemne parkingi się wycofują w po prostu będzie alternatywa tak będzie alternatywa kierowcy będą z tego korzystać no, chyba że np. taki kandydat obiecał również zwiększenie zatrudnienia lokalnej straży miejskiej o 300400 osób, które nów zajmował się tylko i wyłącznie ściganiem kierowców parkujących nielegalnie dlatego nie słyszeliśmy dobrze jest jeszcze jedno hasło na jedno z moich ulubionych zlikwidujemy korki, a i ona się bardzo często łączy, chociaż nie zdanie Poznaniu z hasłem zlikwidujemy buspasy albo już nie będziemy dbać, by odważnie powiększać przestrzeń dla samochodów niż dla autobusów nożny nałóż sprzeczność to znaczy po pierwsze, buspasy są 2 i transportu zbiorowego po to, żebym był punktualny, jeżeli pasażerowie przestaną korzysta nasz przestaną widzieć na przystankach pojazdy swoje punktualnie, bo to znaczna część z nich zrezygnuje, bo będzie wolała stać w korku tak jak będą Stali w autobusie w korku domeną walizce w korku samochodzie, bo tam rzeczywiście przy mniejszej w korku można słać muzyki posłuchać Radia zapalić tak papierosa nie wiem co tam kto lubi natomiast jedno to zmienić go, tyle że przez miesiąc będzie luźniej, bo n p . z dwupasmowej drogi, żeby się nam 3 pasmowa droga, by po tym, miesiącu liczba samochodów wzrośnie o jej dno korek będzie taki sam był w partii ciała nowoczesna w swoim programie w zaproponowała coś, o czym mało słyszy od innych głównych kandydatów pomysłowo od kiedy takie nowoczesne słowo się pojawia w programie partii nowoczesna piesi i ona proponuje zwiększenie praw pieszych niestety brak szczegółów, bo co może chodzić co samorząd może zrobić dla dowolnego szczebla, aby zwiększyć prawa pieszych nerwem, czego nie może nie może np. nadać pierwszeństwa pieszemu na przejściu dla pieszych czy zmienić kodeks ruchu drogowego tak może poszerzyć chodniki marzeń jest zabezpieczać np. wspomnianymi Niemcami, ale kosztem, czego powiększać w swoim zeznaniu po nie śniło miasto w Polsce rozdział przesuwać budynki po to, żeby powiększyć przez rząd mówi Zenon to naprawdę, więc nie zamierza kosztem czegoś tak powiększamy coś w ciemno wróćmy do porządku ulice miejskie zwykle polegają na tym szczególnie w zabudowie pierzejowej, że mamy z 1 strony ściany budynku z drugiej strony ściany budynków i okrężną między nimi szerokość gron IT musimy zmieścić pieszych samochody może jakiś fragment zieleni, żeby ulice nie wyglądała szara brudna i głośno dziś być może chcielibyśmy rowerzystów, jeżeli jest to ulica bardzo szybka na to wypadałoby im stworzyć osobną drogę rowerową i jest ulica, na której samochody mają prawo poruszać się 30 km / h to śmiało można założyć, że rowery będą w dziale HR często słyszymy od maja chcemy poszerzyć chodnik i zwiększyć komfort poruszania się pieszych to tak kosztem czegoś niezwykle pasa jezdni, w które słusznie wydawca audycji analizy macie Jarząb człowiek wiekowy wschód przypomina nam, że w Warszawie śpiew przesunięto budynek konkretnie kościół, żeby poszerzyć ulicę w Świerczewskiego, owszem, ale Świerczewskiego słusznie dzień Kujaw brawo dla seniorów ich pamięci w oczy się trochę żartuję, ale nie będzie chyba przesuwać więcej budynków w po tych wyborach samorządowych, żeby poszerzyć ulica, więc jeśli ktoś z słyszymy, że partia proponuje budowę ścieżek rowerowych, a jednocześnie proponuje zlikwidowanie korków poprzez budowę szerszych jezdni no to zawsze warto zapytać kosztem, czego i w takim razie n p . czy zlikwidujemy chodniki, żeby się wszyscy inni się pomieścili może są modne estakady jeszcze wrócić o dwupiętrowy miasta tak to już też przerabialiśmy w latach sześćdziesiątych siedemdziesiątych nie sprawdziło się to SLD darmowe przejazdy dla seniorów komunikacją miejską, o ile i kolejami regionalnymi to jest propozycja tak tak w programie już zrealizowana właściwie każdy w polskie miasto tego rodzaju propozycje dla seniorów ma w różnią się tylko progami wiekowymi zamożnością gmin, bo im gmina bogatsza tym większą grupę jest w stanie w ten sposób z większej grupie w stanie w ten sposób pomóc w no dobrze ja mówiłam obietnice, które już są spełnione są najlepsze obietnice, a Platforma obniżka cen biletów komunikacji miejskiej i bezpłatna komunikacja w centrach miast należy wnieść, o ile ich zadaniem tutaj mierzony obiektywnie oczywiście nie wszyscy teraz bardzo lubią nieodpłatną komunikację zbiorową najchętniej w ogóle bezpłatną sieć, ale może jednocześnie obniżyć ceny biletów i wprowadzić bezpłatną komunikację być może chodzi o zwiększenie grup uprawnionych do bezpłatnego poruszania się po mieście mamy bardzo wiele miast, a np. czy nieodpłatna nieodpłatnie bilety 2 np. młodzieży szkolnej, a w związku z tym nie można się spodziewać, że tacy politycy zakładają obniżenie cen biletów dla pozostałej grupy to jest hasło, które bardzo trudne naszych barw zaczniemy tego żaden transport zbiorowy w żadnym mieście na świecie nie jest dochodowy to jest zawsze opłacam zawsze do wdów do każdego tego rodzaju transportu gmina dopłaca ileś procent do całości, a w polskich miastach to dopłaty wahają się od 70 do 40 proc, a w Krakowie w Krakowie 945 % budżetu komunikacji zbiorowej pochodzi z budżetu miasta czy nie jest nim niezgodnie z biletów tak bilety to za mało, tak więc wyższych urzędników francuscy płacą za bilety doskonale rozumiem, że im więcej ludzi jeździ komunikacją zbiorową tym większa szansa, że ten ten proces się nie do końca ponieść, jeżeli są, chyba że zawieszenie może co mają nosa w Licheniu nawet podzielić się przewozić więcej ludzi to trzeba często, a wykonywać więcej głosów, czyli koszt rośnie, a ich stosunek zwykle pozostaje mniej więcej ten sam czyn musiałyby wzrosnąć ceny biletów, a ty zawsze balansowanie w gminach pomiędzy atrakcyjnością ceny możliwością czy zasobność mieszkańców i możliwością budżetu gminy, więc dyskusje i propozycje zawsze dotyczące obniżania cen biletów czy wprowadzenia wraz z bezpłatnego transportu zbiorowego to jest ogromna odpowiedzialność finansowa podkreślam tak, ale i też pytanie czy rzeczywiście to jest tak gra bariera, która sprawia, że Dyzia ludzie siadają do autobusów albo tramwajów albo do metra i nie zdołaliśmy porozmawiać o rozbudowie metra Kraków słynął swego czasu z budową metra teraz bardziej dziś do Warszawy, chociaż któraś wyparte przez rząd zgubiłam, ale PSL dofinansowanie największych miast Polski w przygotowaniu planu budowy metra oraz jego wbudowaniu w nie wiem czy to partia też zatrzymaliśmy już takie dofinansowanie na jego podstawie powstaje studium wykonalności budowy i transportu podziemnego tak ogólnie powiem koniecznie wiadomo czy efektem tego opracowania będzie budowa metra czy też jakieś inne formy podziemnego ta wieś ciągnie 7 proc po oczywiście Kraków dawania z żar przypomina sedan z Legią zalet wdraża się wtrącić nie ma dla nas innej możliwości my już jesteśmy w stanie puścić więcej tramwajów przez centrum miasta musimy znaleźć inną trasę po prostu dobrze już dzisiaj o Krakowie nie zdążyłem poznać zaś bardzo chciała, ale dziękuje Bartosz Piłat z zarządu infrastruktury Komunalnej transportu w Krakowie bardzo dziękuję za spotkanie za rozmowę dziewczyno dziękuję państwu za maile do tematu na Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ANALIZY

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. W aplikacji mobilnej i na stronie. Z pakietem "Aplikacja i WWW" podcasty TOK FM zawsze pod ręką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA